Aktivity a kampaně: Konzervativní strana se snaží hájit zájmy křesťanů
Vloženo Pondělí, 07. srpen 2006 @ 11:13:26 CEST Vložil: Bolek |
poslal M. Adamčík Konzervativní strana se snaží hájit zájmy křesťanů
Dovoluji si Vám presentovat Konzervativní stranu, která se snaží hájit zájmy křesťanů (prosazovat křesťanské hodnoty) a vychází z křesťanských hodnot. Upozorňuji, že je jen informační. Je to má soukromá iniciativa a tudíž se neobracejte na tuto stranu. Má iniciativa je to proto, že sám jsem dlouho nevěděl, že taková strana existuje a žil jsem v domění, že jediní křesťané v politice jsou Lidovci. V domění, že Vám to snad bude k něčemu dobré posílám tento mejl. Konzervativní strana proto, že vyznává tradiční křesťanské hodnoty. Tyto jsou dnes často vnímány už skoro jako něco zvláštního. Pro více informací navštivte www stránky : www.konzervativnistrana.cz
Jsem člen této strany. Určitě Konzervativní strana půjde do voleb komunálních a příště doufám i parlamentních. To taky záleží na velikosti podpory lidí i členské základně. Členové této strany jsou evangelíci, katolíci, letniční i charismatici. Podle mého soudu je v této straně více evangilíku než katolíku, na rozdíl od Lidovců.Tato strana má pestřejší složení, jde skrze většinu denominací a tudíž je podle mě, přijatelnější pro křesťany. Sám jsem člen Apoštolské církve a můj kolega je z církve Bratrské. Věřím, že v budoucnu bude v této zemi přibývat křesťanů a snad, dá li Pán, bude tato strana sílit. Nyní však budu rád, když budu moct ukázat, že je možné volit taky jinou stranu, než ty zaběhlé. Pokud si myslíte, že křesťan se nemá starat o politiku, pak nemusíte číst dál. Pokud ale chodíte volit, pak může být třeba v budoucnu užitečný. Hlavně však, aby co nejvíc křesťanů vědělo o této straně. To je účel tohoto článku. Co však
s tím kdo udělá, je jen na něm. Pokud však chcete, můžete informaci že je tu taková strana šířit co nejvíc. Budeme jen rádi.
S pozdravem M. Adamčík
Člen KONS Orlová.
Na konec přikládám několik dokumentů naši strany.Možná nebudete souhlasit s každým bodem, ale snad Vám to bude celkově blízké.
Zahraničně-politická
orientace, bezpečnostní priority
Podrobný text k
Střednědobému programu Konzervativní strany
Po
11. září 2001 v USA a 11. březnu 2004 ve Španělsku je jednoznačně největším
nebezpečím, bezprostředně přítomným a aktuálně hrozícím životům občanů ČR a
stabilitě naší společnosti radikální islámský terorismus. Proto bude
Konzervativní strana v co největší možné míře rozvíjet spolupráci s
bezpečnostními složkami především těch zemí, které se aktivně konfrontují s
islámským radikalismem: USA, Velké Británie a Izraele. Konzervativní strana
bude prosazovat monitoring islámských aktivit na území ČR, jakož i prověřování,
zda neupadají do islámského radikalismu. Je nezbytné zvýšit monitoring aktivit
ambasád těch arabských a islámských zemí, jejichž vlády v minulosti podporovaly
mezinárodní terorismus. Navrhujeme důkladně prověřovat uchazeče o azyl či pobyt
na území ČR, kteří pocházejí ze zemí se zvýšenou tendencí k islámskému
radikalismu. Nehodláme zmenšovat osobní svobody občanů ČR; hodláme však přísněji
kontrolovat cizí státní příslušníky z problémových oblastí světa, kteří na
území ČR pobývají nebo ne ně vstupují.
Jako
prioritu pro efektivní zajištění vnější i vnitřní bezpečnosti našeho státu
budeme prosazovat personální stabilizaci bezpečnostních složek. Zasadíme se o
důsledné očištění těchto složek od osob spojených s komunistickým režimem,
nesplňujících podmínky lustračního zákona, zákona o utajovaných skutečnostech a
osob, které neprošly bezpečnostními prověrkami. Výrazně hodláme reorganizovat zpravodajské
služby ČR, především dosáhnout toho, aby se nemohly stát nástrojem
vnitropolitického boje uvnitř ČR, či osobními agenturami jednotlivých ministrů
vlády ČR (viz též programový text Konzervativní strany „Konsolidace právního
systému a řešení kriminality a korupce“).
Konzervativní
strana především sleduje dlouhodobé vitální zájmy ČR, kterými jsou zachovávat a
bránit stávající politický řád na území ČR. Za žádných okolností nedopustíme
zničení našeho ústavního, demokratického politického systému na našem území.
Tomuto cíli podřídíme veškerou politiku ČR.
Boj
proti mezinárodnímu terorismu a režimům, jež jej podporovaly či podporují, je
naší zahraničně-politickou a obrannou prioritou č. 1. Souhlasíme s vysláním
našich jednotek do Afganistanu, Iráku či dalších zemí na Blízkém a Středním
Východě, pokud je strategická situace v obranné válce Západní civilizace proti
islámskému terorismu učiní nezbytným. Rozhodně odsuzujeme váhavý, polovičatý a
nejistý postoj vlády ČR k obraně Západní civilizace, stejně jako i obdobný,
začasté zbabělý postoj řady evropských vlád a vedení Evropské unie zejména. Na
druhé straně oceňujeme a vítáme preventivní zákroky spřátelených zemí a jejich
ozbrojených složek proti teroristům a jejich vůdcům všude na světě.
Konzervativní
strana prosazuje zintensivnění naší účasti v NATO a zajištění našeho
kvalitnějšího, odbornějšího a z bezpečnostního hlediska méně rizikového
personálního zastoupení v NATO. NATO je jedním z nejefektivnějších nástrojů
obrany ústavního řádu na území ČR, jakož i územní integrity ČR, proti
potenciálním zahraničním nepřátelům. Proto si zasluhuje naši podporu úměrnou
své významnosti a důležitosti. Žel, dosavadní socialistické vlády takovou
adekvátní podporu NATO doposud neposkytly. S lítostí konstatujeme, že vlády ČR
nesplnily svůj ústní závazek – slovo gentlemanů – našim spojencům v NATO, že
výdaje na obranu ČR neklesnou pod 2,0 % HDP. Stávající socialistická vláda ČR
naši Armádu ČR svými neuváženými rozpočtovými škrty téměř zlikvidovala. My se
naopak zavazujeme k tomu, že plnou sílu Armády ČR obnovíme a výdaje na obranu
zvedneme do výše 3,0 % HDP, pod které neklesnou. Podporujeme zavedení
profesionální armády, avšak při zachování krátkého, leč efektivního výcviku
mužů k obraně. Situace, kdy prakticky všichni občané vně armády armádě nerozumí
neboť s ní neměli nikdy nic společného a naopak všichni vojáci nerozumí
civilnímu životu, neboť jsou vojáky profesionálními, dlouhodobě armádu
společnosti odcizuje. Takové případné vzájemné nepochopení je pak do budoucna
rizikem samo o sobě. Přitom armáda je přirozenou součástí společnosti, ze
společnosti vyrůstá je zde pro společnost, jak nakonec ukázalo jak její
nasazení při živelných katastrofách minulých let, tak její podíl na získání
mezinárodního uznání naší země díky našemu podílu na operacích NATO ve světě.
Vítáme
rozšíření NATO o Slovensko, Slovinsko, Estonsko, Lotyšsko, Litvu, Rumunsko a
Bulharsko. Nadále vyzýváme všechny členské země NATO, aby stát Izrael vyzvaly
ke vstupu do NATO. Okamžikem vstupu Izraele do NATO by měl zároveň vzniknout
samostatný palestinský stát. Vznik jakéhokoli palestinského státu by neohrozil
bezpečnost státu Izrael pouze tehdy, kdyby bezpečnost Izraele byla mezinárodně
garantována prostřednictvím NATO. Tudíž přijetí státu Izrael do NATO umožní i
vznik palestinského státu a cestu k trvalému míru na Blízkém východě. Stále
také nevidíme žádné důvody k přijetí Ruska do NATO.
Hodláme
rázně odmítat všechny socialistické a neokomunistické tendence v EU, a naopak,
prosazovat konzervativní principy. Vstup ČR do EU ke dni 1. květnu 2004 je
faktem. Učiníme maximum pro to, aby EU byla vnitřně svobodná, a svou politikou
ke světu příznivě nakloněná transatlantické spolupráci s USA. Za svůj úkol v EU
považujeme čelit primitivnímu a krátkozrakému antiamerikanismu, jakož i
tendencím EU o appeasement tyranských režimů ve světě, jako je např. režim v
Číně.
Konzervativní
strana podporuje přátelské vztahy se všemi sousedními zeměmi; rovněž považuje
za správné zrušení „od tohoto okamžiku“ těch Benešových dekretů, které
uplatňovaly kolektivní vinu, což nezakládá žádné majetkové nároky. Bude to
důstojné, čestné a odpovědné vyrovnání se s touto částí naší minulosti.
Budeme
usilovat o udržení vojenské a politické přítomnosti USA v Evropě, včetně
umístění základen armády USA na území České republiky, pokud o to vláda USA
požádá. Samotná přítomnost armády USA na našem území zvýší podstatně bezpečnost
ČR. Lze však v takovém případě očekávat i další doprovodné dopady. Může jít o
výrazný lokální ekonomický rozvoj, což dokladují reakce reprezentací těch
regionů v západní Evropě, o kterých se spekulovalo, že je armáda USA opustí.
Jiným takovým dopadem může například být zvýšený zájem USA o ČR a tím např.
ještě silnější tlak USA na nápravu postavení řady občanů USA – Čechů, na které
neměla zjevně zájem žádná z našich polistopadových reprezentací. Tím je
neospravedlnitelně prodlužováno ostudné bezpráví vůči těmto našim krajanům
(nemají občanství, nemohou proto volit a byli tím zcela vyloučeni z
restitučních nároků). Existují i další příklady neoptimálního vztahu ČR k
Čechům ve světě, ale tento je nejmarkantnější.
Konzervativní
strana se bude zasazovat o utvoření transatlantické zóny volného obchodu
(TAFTA) mezi Severní Amerikou a Evropou. Bude to krok k vzájemné hospodářské
prosperitě, jakož i k posilování politických svazků s USA, našim
nejvýznamnějším spojencem.
Podporujeme
vytvoření společného, euroamerického systému protiraketové obrany a v
souvislosti s výše uvedeným považujeme za vhodné, aby pasivní a případně i
aktivní součásti takového systému byly umístěny na území ČR. Konzervativní
strana považuje za dlouhodobě neudržitelný současný stav, kdy ČR podstatně více
čerpá z bezpečnostních záruk, které jsou jí poskytnuty, než svým partnerům v
NATO nabízí.
Odmítáme
další posilování OSN, která je sice přínosná coby platforma mírových jednání
mezi národy, ale postrádá jakoukoli legitimitu pro rozhodování, protože ve
většině zúčastněných zemí vládnou více či méně nedemokratické režimy. Zástupci
takových režimů pak rozhodují o tom, co ještě je a co již není v souladu s
jejich pojetím mezinárodního práva, nebo o tom, co a kolik mají platit západní
země, lépe řečeno jejich daňoví poplatníci, tedy i občané ČR. Zastavíme
finanční příspěvky ČR těm agenturám OSN, jejichž agenda je v rozporu s
programem Konzervativní strany. Odmítáme připojení ČR ke smlouvě o Mezinárodním
trestním soudu, jakož i podřízenost našich občanů jeho jurisdikci.
Vyjadřujeme
plnou loajalitu k naší západní civilizaci. Hodláme se plně podílet na její
obraně – jak proto, že je to správné samo o sobě, tak proto, že tento postup je
i aktem oprávněné a pochopitelné sebeobrany. Nemyslíme si pouze, že Západ je
stejně dobrý jako jiné alternativy. Domníváme se, že je stále ještě (přes
všechny své vážné nedostatky) lepší, neboť jeho plodem je svoboda – jistě ne
jediný, ale v každém případě nejvyšší cíl politického řádu. Jako příklady
výrazu tohoto našeho přesvědčení mohou sloužit požadavky Konzervativní strany
přemístění ambasády ČR ve státě Izrael z Tel Avivu do Jeruzaléma nebo návrh
navázat plné diplomatické styky s Republikou Čína na Tchajwanu.
Praha
6. května 2004
Konsolidace právního
systému a řešení kriminality a korupce
Podrobný text k Střednědobému programu Konzervativní strany
Jakákoliv
diskuse o boji s organizovaným zločinem, kriminalitou a korupcí postrádá
smysl, pokud se nepřeruší kontinuita s právním řádem totalitního státu (z
něhož současný právní chaos vznikl). Jako mylné se jeví tvrzení mnoha našich
politických představitelů, že vstupem do Evropské unie dojde k jakémusi
„zázraku“, kdy se najednou staneme státem se zásadně lepším právním řádem a lepším
právním vědomím občanů. Přizpůsobování našeho práva direktivám a směrnicím EU
neznamená systémové zbavení se totalitních nánosů zejména v myšlení a
jednání. Naopak, vzniká slepenec pozůstatků totalitního zákonodárství a
„evropského práva“,jehož odstranění zaměstná další generace.
1)
Přerušit kontinuitu s komunistickým trestním zákoníkem z r. 1961 tím,
že se převezme platná úprava ze sousední vyspělé země s obdobnou právní
kulturou s ohledem na středoevropskou tradici. Znamená to skutečně převzít
celý osvědčený přeložený zákon a nevypouštět ustanovení, která se zdají
momentálně nadbytečná. Teprve takto přijatý zcela nový trestní zákon posléze
podrobovat euronovelám a novelám.
2) Následně
zapracovat program „dvakrát a dost“ pro vybranou skupinu závažných trestných
činů.
3) Zavést princip nulové
tolerance k drobné kriminalitě. Prosazujeme
přísnější tresty pro pachatele násilných trestných činů a přísné postihy i za
pouliční vandalství a drobnou zločinnost, s kterou je značná část občanů
konfrontována nejčastěji. Přísný a rychlý postih drobné zločinnosti je nejlepší
prevencí zločinnosti závažnější; přísnější tresty znamenají zvýšení
odstrašujícího potenciálu našeho trestního systému, jakož i spolehlivější a
dlouhodobější izolaci těžších zločinců ze společnosti tam, kam patří – do
vězení.
4) Dlouhodobě apelovat a argumentovat
pro prosazení trestu smrti v podrobně odůvodněných zvláště závažných případech
trestné činnosti. Je zřejmé, že tento bod bude narážet na odpor evropských
struktur jakož i takzvaných obránců lidských práv. Alternativou pro tuto
skupinu vybraných trestných činů však může být zapracování a výslovné stanovení
doživotních trestů bez možnosti prominutí zbytku trestu do nového trestního
zákoníku.
5)
Zvýšit
podstatným způsobem trestní sazbu pro veřejné činitele za spáchání úmyslného
trestného činu souvisejícího s výkonem funkce veřejného činitele, bez
možností prominutí zbytku trestu. Za prokázanou spolupráci s organizovaným
zločinem stanovit pro veřejné činitele zvlášť přísné tresty (včetně trestu
doživotního).
ad
a2)Změna trestních procesně právních
předpisů
Celková změna trestních procesně právních předpisů musí proběhnout současně se
zásadními změnami uvedenými v bodu a1) tohoto materiálu (je zřejmé, že by
bylo problematické změnit nejprve trestní zákoník a teprve následně změnit
trestní řád). Cílem změny trestních procesně právních předpisů musí být
podstatné zjednodušení trestního procesu. V důsledku novel se podařilo
urychlit stíhání drobné kriminality. Tyto úspěchy se prozatím nedostavují při
stíhání závažné hospodářské trestné činnosti. Metodou pro změnu trestních
procesně právních předpisů musí být porovnání stávajících úprav v okolních
zemích za současné provázanosti na již nově přijatý trestní zákoník. Nadále je
nepřijatelné, aby oběť trestného činu působila v roli diváka bez možnosti
odvolání proti nepřiměřeně nízkým trestům pachatelům.
ad
b) Politická podpora v boji proti
korupci, kriminalitě a organizovanému zločinu
V přístupu
k organizovanému zločinu je třeba zaujmout zásadní postoj v hodnocení
událostí 17. listopadu 1989. Toto předání moci, připravené a řízené velmi
pravděpodobně mimo území našeho státu za aktivního přičinění jisté části
nomenklatury KSČ a příslušníků StB, mělo za cíl postavit do čela státu skupinu
lidí, která nebude ochotna a ani schopna položit základy pro konstituování
kvalitní veřejné správy srovnatelné s veřejnou správou zemí
s vyspělou demokracií. Tím došlo bezprostředně po pádu totalitních režimů
v Evropě k vytvoření vhodných podmínek k etablování organizovaného zločinu
ze SSSR a jeho nástupnických států a jeho dalšímu postupu do Evropy.
Z tohoto důvodu Konzervativní
strana navrhuje následující systémová opatření:
1)
Do Zákona o ochraně utajovaných skutečností zapracovat události ze 17.
listopadu 1989 jako bezpečností riziko (riziko ze sametového odchodu
komunistického režimu), neboť ustupující komunistický režim předal moc zejména
příslušníkům té části opozice, kterou si sám vychoval. Znamená to, že procedura
bezpečnostní prověrky by měla sledovat jako jedno z rizik tzv. sametový
odchod komunismu.
2)
V souvislosti s odmítnutím událostí 17. listopadu jakožto náhody
prosadit přijetí Zákona o zpravodajské amnestii k datu prvních svobodných
voleb v roce 1990. O přijetí tohoto zákona se uvažovalo mezi
antikomunistickými odborníky ihned po pádu komunismu. Působením tohoto zákona
by se mohly odkrýt dosud netušené vazby protagonistů „sametu“ na komunistické
špičky a východoevropské, především ruské tajné služby. Obecně lze
předpokládat, že by takto došlo k oslabení ruského vlivu, který je
v současné době směřován do exportu organizovaného zločinu a který by se
tak nemohl opírat o vydíratelné osoby z minulého režimu, kompromitované
spoluprací s bývalými východoevropskými tajnými službami.
Předchozí body mají praktickou oporu v Německu po II. světové válce a po
zhroucení komunismu ve východní Evropě zejména v Polsku, které přijalo
zákon o zpravodajské amnestii před několika lety. Problematiku sjednocení
Německa a prevenci před komunistickou infiltrací z bývalé komunistické
části země řeší „Zákon o bezpečnostní prověrce Spolku“ speciálním ustanovením,
které se nazývá „bezpečnostní riziko ze sjednocení“.
3)
V rámci vyrovnání se s komunistickou minulostí a chápáním
událostí ze 17. listopadu 1989 jako připraveného procesu, odtajnit a
zpřístupnit poznatkové fondy především bývalé 1. správy StB a Zpravodajské
služby Generálního štábu ČSLA ve vztahu k těm silám, které převzaly
v roce 1989 od ÚV KSČ politickou moc, tedy především agenturní sítě
komunistické rozvědky uvnitř a především ve vedení Charty 77, tzv. Obrody (s
její vojenskou části), včetně tzv. Z nebo F fondů.
4)
Předchozí bod navrhuje Konzervativní strana provést tak, aby došlo
k vyčlenění všech archivů, vedených bezpečnostními složkami komunistického
režimu k 31. 12. 1989, do nově zřízené samostatné instituce, která by tyto
archivní fondy spravovala. K obdobnému kroku došlo v Německu po
zhroucení komunismu, kde byl zřízen tzv. „Gauckův úřad“. V této
souvislosti je nezbytné zabránit možnosti jakékoliv skartace dokumentů.
V případě, že by se výše uvedené začalo uskutečňovat, je jisté, že pokusy
o zničení doposud existujících materiálů by se nepochybně objevily.
5)
Podstatně zpřísnit posuzování a důsledně postihovat propagaci a projevy
totalitních ideologií,
tedy
nacismu a komunismu a projevy náboženské a rasové netolerance, např.
antisemitismu, radikálního islámského fundamentalismu, nebo nesnášenlivosti
vůči Romům.
6)
Rozpustit všechny zpravodajské služby a tyto vybudovat znovu podle nejpřísnějších
standardů NATO.
7)
Zrušit Národně bezpečnostní úřad, neboť supluje jeden typ zpravodajské
činnosti, a veškerou agendou spojenou s prováděním bezpečnostních prověrek
podle zákona svěřit kontrarozvědné instituci.
ad
c) Změna v personální politice
vybraných institucí
Důsledky
absence standardů personální práce se projevují zejména nyní, kdy se na
vedoucích místech státních institucí opět objevují „osvědčené“ komunistické
kádry. Za nutné považujeme posilovat autoritu policie, ale zároveň důsledně
potírat korupci v policejních složkách a zneužívání pravomoci. Mnohé kriminální
případy v nedávné době zakládají důvodné podezření, že jednotliví
pracovníci Policie ČR nejednali vždy podle zákona. Tyto případy je nezbytné
prověřit a vyšetřit.
Proto
je nutné:
1) Převzít
kompletní know-how personální práce pro Policii ČR od sousední vyspělé země a
to „na klíč“. Výsledky se nedostaví hned, ale budou zřejmé teprve po několika
letech. Uvnitř instituce bude nastaven systém a zbaven postkomunistické
improvizace.
2)
Přehodnotit formu psychologických testů pro výběr justičních čekatelů, které
organizuje ministerstvo spravedlnosti ČR, neboť tyto testy jsou používány
nevhodným a mnohdy neodborným způsobem. Testy nezkoumají osobnostní kvality
uchazeče.
3) Převzít
kompletní know-how personální práce pro zpravodajské služby ČR od spřátelené
vyspělé země a to „na klíč“ bez jakékoliv možnosti pozměňování vzhledem k
našemu prostředí. Za nejvhodnější považujeme personální systém používaný v
současnosti u britských zpravodajských služeb.
ad
d) Právní vzdělávání
Změny
uvedené v předchozích bodech se neobejdou bez podpory a změny vzdělávacího
systému. K tomu navrhuje Konzervativní strana tyto potřebné kroky:
1) Zrušit
Ústav Státu a práva AV ČR, místo něj zřídit Ústav pro srovnávací právo, s
náplní systematicky porovnávat a zkoumat naše jednotlivé úpravy, jejich
konzistenci s právním systémem a vše porovnávat s právními systémy
v dalších zemích. Výsledky zkoumání rozsáhle publikovat.
2)
Prosadit
celostátní unifikovaný test pro přijímací řízení pro všechny právnické fakulty
v ČR a to tzv. LSAT test (law school admissions test), který se používá od
roku 1946 na všech právnických fakultách v USA. Je třeba zdůraznit, že
stávající forma přijímacího řízení na právnické fakulty v ČR vytváří
korupční prostředí, neboť otázky v testech nejsou schopni zodpovědět
mnohdy ani učitelé právnických fakult včetně autorů těchto testů. ZavedeníLSATtestů v USA po roce 1946 vymýtilo korupci při přijímacím řízení na
právnické fakulty. LSAT testy mohou být zpracovány pro české prostředí. Tyto
testy na rozdíl stávajících testů na právnické fakulty v ČR nejsou
postaveny na encyklopedických znalostech.
3)
Uzákonit
povinnost všech učitelů na všech stupních policejních škol projít
bezpečnostními prověrkami s takovým stupněm utajení, který bude dané
posici odpovídající.
ad
e) Prevence
Významnou
úlohu v boji proti kriminalitě, korupci a organizovanému zločinu
přikládáme prevenci. V jejím rámci bude Konzervativní strana prosazovat:
1)
Přijetí
zákona o povinných majetkových přiznáních pro určité skupiny osob (státní
zaměstnanci, poslanci, senátoři, ústavní činitelé).
2) Právo
bezúhonných a způsobilých občanů vlastnit střelné zbraně. Je základním lidským
právem, prakticky chránícím elementární lidské právo na život. Střelné zbraně
v rukou bezúhonných občanů jsou nástrojem jejich sebeobrany, jakož i
obrany jejich rodiny. Bezpečnost v naší zemi nikdy nemůže být dosahována –
a ani dosažena – prostřednictvím ozbrojených složek státu jednajících proti
občanům, nýbrž vždy jen prostřednictvím jejich spolupráce s bezúhonnými
občany. Bezúhonný občan nesmí být nikdy ze strany státu nahlížen jako
potenciální zločinec, nýbrž vždy jen jako aktuální spojenec.
3)
Veškeré
možnosti preventivních kroků v souvislosti s dětmi a mládeží.
Předně:
i)
Podporovat
tradiční rodinu, neboť zejména ona je místem, kde se budoucí občan učí všem
potřebným ctnostem.
ii) Začlenit
vhodné učivo (např. základy práva a právního pořádku, etika,…) do osnov
základních a středních škol.
iii) Podporovat spolky a
společenství věnující se systematicky práci s mládeží (např. Junák, Skaut,
atd.) a činnosti (sportovní, kulturní,…), v nichž je mládež zapojena
aktivně.
Závěr
Výše
uvedené kroky se vzájemně podmiňují a doplňují. Jak již bylo řečeno, výsledek
se nedostaví hned, avšak uvnitř institucí bude nastaven systém. Touto změnou
musí postupně projít celý stát. Domníváme se, že je již nezbytné ukončit dobu
„novely“ předchozích „novel“ a stávající postkomunistický právní řád se musí
systematicky změnit a to včetně nového obsahu institucí.
Pokud
nedojde k navrhovaným systémovým změnám, stávající právní chaos bude
k současným problémům vytvářet a hromadit další. To by v budoucnu,
s největší pravděpodobností, mohlo vést až sociálním nepokojům.
Praha 27. března 2004
KONZERVATIVNÍ STRANA
Plán konsolidace veřejných financí v ČR
Podrobný text k Střednědobému programu Konzervativní strany
Stát umožnil prohospodaření ohromných prostředků. Nejen
prohospodaření prostředků z privatizace, ale i masivní úniky daní a plateb
na sociální a zdravotní pojištění, pardonování nesolventních státních podniků,
které dluží na daních, sociálním a zdravotním pojištění desítky miliard,
vytunelování podniků a bank jej zbavilo jedinečné možnosti zahájení skutečné
restrukturalizace hospodářství a zahájení nutné reformy penzijního systému.
1) Změnu zákonů pro podstatné snížení mandatorních výdajů
státu, tedy zejména sociální dávky všech druhů vyplácet pouze adresně, skutečně
sociálně potřebným, za stanovení jasných a nezneužitelných podmínek; jako jednu
z těchto podmínek k jejich přidělení ověřovat nejen příjmy, ale i
majetek – přitom „důkazní břemeno” musí ležet na občanu, který o dávky žádá.
2) Redukci počtu státních úředníků všech úrovní s cílem snížit podstatně
výdaje na státní správu:
a) redukcí ministerstev z 15 na 10, s tím, že dále budou existovat
ministerstva financí, zahraničí, obrany, vnitra, životního prostředí,
zemědělství a spravedlnosti, do ministerstva průmyslu a obchodu se zahrne
agenda ministerstva dopravy, do ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy se
zahrne agenda vědy a kultury, do ministerstva práce a sociálních věcí se zahrne
agenda ministerstva zdravotnictví; ministerstva místního rozvoje a informatiky
se zruší;
b) přehodnocením nezbytnosti stávajících státních úřadů a institucí a
podstatným snížením počtů zaměstnanců zbylých ministerstev a úřadů s cílem
snížit v příštích 4 letech jejich počty řádově o desítky procent, nikoliv
však plošně, ale podle přísně provedených auditů s tím, že 50 % ušetřených
mzdových prostředků bude rezervováno pro zvýšení platů. Toto opatření zároveň
povede k podstatnému zvýšení kvality pracovníků státních úřadů.
3) Přísné a spravedlivé nastavení kritérií veřejných soutěží na státní zakázky,
dodržování těchto kritérií v soutěžích i při samotné realizaci a posílení
kontrolních funkcí NKÚ včetně možnosti ukládání sankcí s cílem uspořit
ročně miliardové částky ve všech oblastech, kde hospodaří stát; tím omezit
korupci, která vede k předražování zakázek a pardonování nekvalitně odvedených
prací, které musí být následně znovu prováděny a hrazeny. Uzákonění, že musí
být také zveřejněna smlouva na provedení veřejné zakázky a zhotovitel
s tímto musí souhlasit jako s podmínkou účasti ve výběrovém řízení.
Zároveň řadu oblastí, kde stát zatím hospodaří sám, převést na soukromé
subjekty, např. ve výstavbě dálnic, zprivatizování železnic, apod.
4) Zavedení plateb studentů za vysokoškolské studium s podporou
studentských půjček pro plné finanční pokrytí nákladů na vysokoškolské studium
(prospěchová stipendia jako motivace k nadprůměrným studijním výsledkům
musí být posílena). Tím bude pěstována u mladé generace zásada, že vklad do
vzdělání je osobním rozhodnutím a investicí, která z celoživotní
perspektivy povede k dosažení dobré životní úrovně. Také bude jednoznačně
deklarováno, že ve všech oborech, kde je zaměstnavatelem stát, bude
vysokoškolské vzdělání náležitě odměňováno. Platby za studium samozřejmě
povedou i k podstatnému zvýšení úrovně vysokých škol.
5) Přísné oddělení státního rozpočtu, sociálního a zdravotního pojištění a
postupné nastolení stavu, že sociální pojištění musí plně pokrýt základní
důchody a sociální síť státu a zdravotní pojištění musí pokrýt jasně definované
náklady na zdravotní péči s tím, že do zdravotnictví poplynou i výnosy
spotřební daně za alkohol a za cigarety a že levnější výkony i péči a služby
nesouvisející přímo se zdravotními výkony bude hradit pacient, až na občany
starší 70 let a ty, kterým je přiznán plný invalidní důchod. Nejdříve však
provést nastavení parametrů zdravotní péče a audit hospodaření zdravotnických
zařízení, včetně posouzení jejich potřebnosti.
6) Důsledné použití výnosů z privatizace zbývajících státních majetků na:
a) umořování státního dluhu;
b) odstraňování starých ekologických zátěží;
c) dotace přechodu na nový penzijní systém.
7) Změnu všech daňových zákonů s cílem posílit výkonnost a
konkurenceschopnost ekonomiky, umožnit širokým vrstvám obyvatelstva více
rozhodovat o užití svých příjmů, zvyšovat životní úroveň, úspory, investice a
uchovat poctivě nabytý majetek pro dědice nebo obdarované:
a) daň z příjmů fyzických osob – 15 %, s tím, že příjmy do 12000,- Kč
měsíčně (144 000,- Kč ročně) jsou od daně osvobozeny; před zdaněním se též
odečtou všechna ze zákona povinná pojištění (zdravotní, nemocenské, sociální) a
zákonem stanovené odečitatelné položky;
b) daň ze zisku právnických osob – 15 %;
c) DPH za služby – 5-7 %;
d) DPH za potraviny a zboží – 15-17 %;
e) dědická daň – 0 %;
f) darovací daň – 0 %;
g) daň z nemovitosti – v současné výši jako příjem obcí;
h) daň z převodu nemovitostí – 0 %;
i) daň z úroků a dividend – 0 %;
j) spotřební daň z pohonných hmot – stávající nebo nižší, s důsledným
použitím daňového výnosu pro silniční síť ČR;
k) spotřební daň z cigaret – 1 Kč/ ks;
l) spotřební daň z alkoholu – podle současného (2003) návrhu Ministerstva
financí;
m) silniční daň – ve stávající výši s důsledným použitím daňového výnosu
pro silniční síť ČR.
8) Důsledné uplatňování stávajících zákonů k postižení hospodářských přečinů a
trestných činů; majetky těmito činy získané budou zkonfiskovány a znovu
zprivatizovány;
9) Přijetí ústavního zákona, dle kterého by bylo nutné pro zvýšení jakékoli
daně nebo pro zavedení daně nové získat v zákonodárných sborech
kvalifikovanou (nad 3/5) většinu, zatímco pro snížení nebo zrušení jakékoli
daně by postačovala většina prostá (nad 1/2);
10) Při prosazení současné (2003) vládní „reformy veřejných financí” navrácení
řady podstatných opatření do původního stavu, zejména v odvodech
živnostníků, případně provedení úprav dle bodů a) – m).
S navrhovanými změnami také zrušit všechny výjimky a
daňová zvýhodnění, které vedou zase jen k obcházení a korupci. Zároveň
zpřísnit trestní sazby za daňové podvody. Pro podporu rychlého a efektivního
vymáhání daňových nedoplatků posílit exekuční oddělení finančních úřadů, a
učinit je zodpovědnými za důsledné vymáhání daní s tím, že při neplacení
daní dvě čtvrtletí za sebou finanční úřad podá soudu návrh na konkurz.
Veškeré daňové povinnosti, které plní zaměstnavatel za
zaměstnance, převést na zaměstnance, s cílem neumožnit nesolventním
zaměstnavatelům pokračovat v podnikání a hromadit daňové dluhy.
Předkládání podkladů pro finanční úřady za zaměstnance zůstane povinností
zaměstnavatele.
Ve všech případech se politika snižování daní ve středně a
dlouhodobé perspektivě osvědčila; zatím posledním pozitivním příkladem je
současný růst hospodářství USA. Jsme plně přesvědčeni, že navržená opatření a
výše daní povedou i v České republice k vyšší daňové výtěžnosti,
k vyšší výkonnosti hospodářství i ke zvýšení životní úrovně, sociálních
jistot a kvality života a to pro všechny vrstvy obyvatelstva. Konzervativní
strana je přesvědčena, že po letech diskreditace pravicové politiky občané
pochopí, že konzervativní politika není asociální, určená privilegovaným a
bohatým, ale že je určena všem, kteří věří, že vlastním poctivým úsilím
skutečně pozitivně ovlivní svůj život.
KONSERVATIVNÍ SMLOUVA
Společnost je vskutku kontraktem... Je partnerstvím ve veškerém bádání, partnerstvím ve veškerém umění, partnerstvím v každé ctnosti i v každé dokonalosti... stává se partnerstvím nejen mezi živými, ale mezi živými, mrtvými i dosud nenarozenými.
Edmund Burke
Přes různorodé životní zkušenosti a po rozličných cestách hledání politického řádu, vědomi si toho, že
- každá společnost je závislá na úctě, kterou chová sama k sobě, na úctě občana k řádu, jehož je částí, a k sobě samému jako součásti tohoto řádu,
- dar svobody je především závazkem ke konání dobra a rozšiřování svobody ostatních je naplňováním svobody vlastní,
- největším ohrožením spravedlivých vztahů mezi lidmi jsou pokusy přetvořit společnost shora podle představ o "sociální spravedlnosti", a to bez ohledu na to, zda jsou prosazovány autoritativními či demokratickými prostředky,
dospěli jsme k nutnosti sdružit se v politické straně, jejímž posláním je pečovat o osvědčené hodnoty zděděného řádu. Vyslovujeme zde konservativní krédo, jež se zavazujeme uvádět v život. Nabízíme tím oporu a příležitost všem, kteří si přejí ve svém životě a pro svou svobodu rozvíjet a prosazovat konservativní hodnoty.
Úcta k pravdě a důstojnosti člověka
Pokládáme za sdělené zjevením, podložené zkušeností a prokazatelné rozumem, že židovsko-křesťanské kořeny, ze kterých vyrostla západní civilisace, vyjadřují universální pravdu o přirozenosti člověka a o povaze jeho bytí; pravdu, že
- každá lidská bytost má svou vlastní a současně ji přesahující důstojnost, kterou respektovat je povinností každého člověka,
- existuje objektivní morální řád, existují objektivní kritéria dobra a zla, pravdy a omylu; snaha pochopit je a usilovat o jejich dodržování je povinností lidí, jejich společenství a institucí,
- lidské bytosti a společenství, jež tvoří, jsou ze své přirozené povahy nedokonalé, z čehož plyne, že nelze uskutečnit ráj na zemi, že utopické pokusy o jeho zavedení jsou v rozporu s přirozeností člověka, a proto se vždy prosazují za cenu násilí a krveprolití a nezbytně končí v masivním strádání a miserii lidského rodu,
- člověk patří k trvalému a již odedávna existujícímu společenskému řádu, a proto má hledat a nalézat své dovršení ve společnosti a sám sebe vnímat jako součást řádu většího než on sám; tato skutečnost je svrchovaně důležitá při každém jeho rozhodování, poněvadž pouze s tímto vědomím může naplnit svobodu svou a svobodu společenství, k nimž patří.
I když je člověk přirozeně nedokonalý, má povinnost vztahovat se k objektivnímu ideálu pravdy a dobra, přestože v důsledku oné nedokonalosti ho nikdy není schopen v pozemských podmínkách plně dosáhnout. Avšak tím, že se přidržuje objektivního morálního řádu, může mírnit negativní důsledky své nedokonalosti. Povinností státu je i přes nedokonalost člověka chránit jeho svobodu a důstojnost a respektovat jeho oprávněné nároky vůči státu.
Politický řád
Z pojetí nedokonalého, ale svobodného a důstojného člověka a z jeho místa ve společnosti vyvozujeme tyto základní cíle státu:
- Stát je institucí primárně určenou k vynucování práva a pořádku: práva vycházejícího z objektivního morálního řádu, tedy přirozeného práva, a pořádku umožňujícího lidským bytostem žít život v míru a bezpečí.
- Z povinnosti státu respektovat důstojnost lidských bytostí přímo vyplývá jejich morální právo žít ve svobodě. Smyslem státních institucí je nastolit, udržovat a chránit svobodný řád; zajišťovat občanům maximální osobní, náboženskou, politickou a ekonomickou svobodu tak, jak je přístupná v nedokonalých podmínkách, v nichž nedokonalí lidé žijí, a slučitelná s imperativy řádu, práva a spravedlnosti.
Zkušenost a zdravý rozum prokazují, že pro dosažení a udržení těchto dvou cílů státními institucemi jsou nezbytné:
Úcta k Ústavě, oddanost a bezvýhradná poslušnost vůči smyslu jejích ustanovení. Zkušenost zejména XX. století prokazuje, že stát je potenciálním nepřítelem všech mírumilovných, pracovitých, tvůrčích a slušných lidí. Stát, který se vymkne ze svých ústavních mezí, si přisuzuje další pravomoci, neustále zvětšuje svou moc a rozsah, až začne tyranisovat jednotlivé lidi i celou společnost. Bránit tomuto nebezpečí lze pouze ústavním vymezením státní moci, jejím omezením a rozdělením mezi několik center a institucí. Je základní povinností všech státních institucí respektovat ústavní omezení své vlastní moci, což je nezbytnou podmínkou toho, aby stát vykonával pouze funkce legitimní, při jejichž výkonu je institucí nezbytnou, blahodárnou a nezastupitelnou.
Odmítnutí právního positivismu, který ignoruje objektivní morální řád a naopak usiluje o vytržení zákonů z imperativů přirozené spravedlnosti. Smrtelným nebezpečím tohoto přístupu - kromě toho, že je sám o sobě nemorální - je přiznávání svévolných pravomocí státním institucím, což vede k jejich pohrdání důstojností lidských bytostí a v konečném důsledku k rozpadu civilisace, ztrátě řádu a svobody.
Silný, avšak přesně vymezený stát. Moderní státy jsou rozsáhlé, požírají značnou část bohatství svých občanů, všude zasahují a všechno regulují; v rámci svých legitimních pravomocí jsou však slabé a neschopné plnit své nejvlastnější funkce. Neschopnost státu efektivně vykonávat to, co vykonávat má, je dána jeho všetečnou snahou vykonávat i to, co vykonávat nemusí, nebo dokonce nemá a nesmí. Usilujeme proto o stát omezený na jeho legitimní funkce: nastolení vlády zákona, vynucování práva a pořádku, boj proti zločinu a ochrana vlastnictví a svobody před vnitřními i vnějšími násilníky; a v rámci těchto funkcí o stát silný a efektivní.
Svobodné tržní hospodářství, které je svou samotnou podstatou projevem svobodné aktivity lidí a uplatněním principu svobody v ekonomické sféře, odkázáním státní moci do patřičných mezí a - jak zkušenost ukazuje - nejlepším známým zdrojem prosperity a blahobytu pro všechny vrstvy obyvatel. Předpokladem a zárukou svobodného tržního hospodářství je přísný a zároveň přehledný právní řád, který jasně vytyčí meze legálního podnikání, striktně vynucuje jejich dodržování a byrokratickou a daňovou zátěž občanů udržuje tak nízkou, aby nedusila jejich svobodnou aktivitu a tvořivost.
Stabilní a silná rodina. Rodina je prvotním, přirozeným a nejdůležitějším společenstvím, ve kterém se tříbí, upevňují a dalším generacím předávají morální hodnoty. Rodina je základním stavebním kamenem společnosti, místem, kde soužití a vzájemná soudržnost přispívají k existenční a ekonomické nezávislosti na státu a posilují sebevědomí jejích členů jako svobodných příslušníků svobodné společnosti. Považujeme za jisté, že pokračující rozpad tradiční rodiny a ztráta jejího postavení by nevyhnutelně vedly ke ztrátě svobodného charakteru společnosti.
Zprostředkující občanské struktury, tvořené bohatou sítí obecních, zájmových, svépomocných, charitativních, náboženských, vzdělávacích, kulturních a dalších společenstev, která zaručují přirozenou diferenciaci a mnohotvárnost společnosti a rozmanitou příležitost k naplnění individuálních cílů lidí. Tvoří přirozený obranný val proti státní moci, protiváhu stále uhrančivější moci státu a falešného rovnostářství a brání rozbití společnosti na isolované jedince.
Sounáležitost s ostatními zeměmi západní civilisace, která je dosud nejsvobodnější civilisací v dějinách lidstva a současně nositelkou základních pravd o člověku, z nichž vychází také naše politické přesvědčení. Jakékoli pokusy o separaci a isolaci od ostatních zemí západní civilisace považujeme za zradu naší existenciální identity v dějinách.
Chceme být konservativní
Hlásíme se ke konservativcům západní křesťanské civilisace, která má své kořeny v Jerusalémě, Athénách a Římě. Hlásíme se k jejím pravdám o člověku a lidských institucích, které jsou platné ne proto, že je máme my, nýbrž proto, že ony mají nás, neboť platí universálně.
Tvrdíme, že totalitarismy XX. století - nacismus a komunismus - byly přímou vzpourou proti pravdě, lidské přirozenosti, důstojnosti a svobodě, a že je proto morální povinností bojovat proti nim až do jejich úplného zničení. Odmítáme socialismus ve všech podobách pro jeho ilusi, že štěstí a blahobyt občanů lze zajistit prostřednictvím rozsáhlé státní moci, pro jeho pošetilou snahu o dosažení umělé rovnosti za cenu porušování svobody a důstojnosti člověka. Nesouhlasíme s liberály pro jejich vypjatý individualismus, nerespektující přirozené a tradiční vazby člověka ani pravdu o existenci objektivního morálního řádu, který přesahuje každého z nás.
Pravdy, které zastáváme, jsme zdědili z moudrosti a zkušenosti našich předků a chceme je předat tvořivosti a vynalézavosti našich potomků. Chceme být součástí smlouvy mezi generacemi předešlými a generacemi příštími. K této smlouvě se hlásíme a stvrzujeme ji svým podpisem.
Dne:
.................................
.................................
Předseda
Podpis člena
|