Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 445 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470224
přístupů od 17. 10. 2001

Duchovní poradna: Trestat nebo netrestat ?
Vloženo Pondělí, 12. červen 2006 @ 14:37:59 CEST Vložil: xxx

Etika Často se stává, že pokání (změna smýšlení – obrácení), se začíná rodit v srdci pyšného člověka až po absolvování bolestného trestu (u ženy cizoložnice to bylo vyjímečně před trestem – Syn Boha viděl do jejího srdce). Bolestný trest je lékem pro tělo, duši a ducha člověka podle učení sv. apoštolů, že koho Bůh miluje, toho trestá.

Trestat nebo netrestat ? Někdy se zapomíná, že postoj křesťana, čili Kristovce se musí podobat postoji Božího Syna Ježíše Krista. Ježíš nepřišel zrušit Mojžíšovy zákony, přišel je pouze naplnit.
Přečtěme si citáty z Mojžíšova zákona Z Lev 18. kapitoly, následující verše: 22 Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost. 28 Nebo i vás země vyvrhne, kdybyste ji znečistili, jako vyvrhla pronárod, který byl před vámi. 30 Proto dbejte na to, co jsem vám uložil. Nesmíte jednat podle ohavných zvyklostí, které byly páchány před vámi. Neznečišťujte se jimi. Já jsem Hospodin, váš Bůh.
Z Lev 20. kapitoly, následující verše: 10 Kdo se dopustí cizoložství s ženou někoho jiného, kdo cizoloží s ženou svého bližního, musí zemřít, cizoložník i cizoložnice. 13 Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti; musejí zemřít, jejich krev padni na ně. 22 Budete dbát na všechna má nařízení a na všechny moje řády a jednat podle nich, aby vás nevyvrhla země, do které vás vedu, abyste v ní sídlili. 23 Nebudete se řídit zvyklostmi pronároda, který před vámi vyháním. Zprotivil jsem si je, protože se toho všeho dopouštěli.
Přečtěme si zde i postoj Ježíše Krista vůči těžce zhřešivší ženě. Jan 8. kapitola: 1 Ježíš však odešel na Olivovou horu. 2 Na úsvitě přišel opět do chrámu a všechen lid se k němu shromažďoval. On se posadil a učil je. 3 Tu k němu zákoníci a farizeové přivedou ženu, přistiženou při cizoložství; postavili ji doprostřed 4 a řeknou mu: "Mistře, tato žena byla přistižena při činu jako cizoložnice. 5 V zákoně nám Mojžíš přikázal takové kamenovat. Co říkáš ty?" 6 Tou otázkou ho zkoušeli, aby ho mohli obžalovat. Ježíš se sklonil a psal prstem po zemi. 7 Když však na něj nepřestávali naléhat, zvedl se a řekl: "Kdo z vás je bez hříchu, první hoď na ni kamenem!" 8 A opět se sklonil a psal po zemi. 9 Když to uslyšeli, zahanbeni ve svém svědomí vytráceli se jeden po druhém, starší nejprve, až tam zůstal sám s tou ženou, která stála před ním. 10 Ježíš se zvedl a řekl jí: "Ženo, kde jsou ti, kdo na tebe žalovali? Nikdo tě neodsoudil?" 11 Ona řekla: "Nikdo, Pane." Ježíš jí řekl: "Ani já tě neodsuzuji. JDI A UŽ NEHŘEŠ!"
Zde je postoj Ježíše Krista vůči těžce zhřešivšímu muži, lotrovi: 39 Jeden z těch zločinců, kteří VISELI NA KŘÍŽI, se mu rouhal: "To jsi Mesiáš? Zachraň sebe i nás!" 40 Tu ho ten druhý okřikl: "Ty se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi sám odsouzen ke stejnému trestu. 41 A MY JSME ODSOUZENI SPRAVEDLIVĚ, DOSTÁVÁME ZASLOUŽENOU ODPLATU, ale on nic zlého neudělal." 42 A řekl: "Ježíši, pamatuj na mne, až přijdeš do svého království." 43 Ježíš mu odpověděl: "Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji."

Zde na citátu: „JDI A UŽ NEHŘEŠ!“ vidíme, že Ježíš Kristus trvá na morálních sexuálních pravidlech sepsaných Mojžíšem. Kromě toho Ježíš Kristus nehlásal amnestii pro ty, kdo porušují sexuální a další pravidla stanovená samotným Bohem v ráji (-vzít si ženu za manželku a plodit s ní děti; nekrást) a zopakovaná i upřesněná prostřednictvím proroka Mojžíše v době morálního úpadku všech národů. Syn Boha Ježíš odpustil lotrovi na kříži a přislíbil mu ráj tehdy, když se lotr v nesmírných bolestech na kříži kál a přiznal, že on, na rozdíl od Ježíše, byl potrestán zaslouženě. Velmi často se totiž stává, že pokání (změna smýšlení – obrácení), se začíná rodit v srdci pyšného člověka až po absolvování bolestného trestu (u té ženy cizoložnice to bylo vyjímečně před trestem – Syn Boha viděl do jejího srdce). Bolestný trest je lékem pro tělo, duši a ducha člověka podle učení sv. apoštolů, že koho Bůh miluje, toho trestá. Viz: Židům 12,6-11 6 KOHO PÁN MILUJE, TOHO přísně vychovává, a TRESTÁ každého, koho přijímá za syna.´ 7 Podvolujte se jeho výchově; Bůh s vámi jedná jako se svými syny. Byl by to vůbec syn, kdyby ho otec nevychovával? 8 JSTE-LI BEZ TAKOVÉ VÝCHOVY, jaké se dostává všem synům, pak NEJSTE SYNOVÉ, ALE CIZÍ DĚTI. 9 Naši tělesní otcové nás trestali, a přece jsme je měli v úctě; nemáme být mnohem víc poddáni tomu Otci, který dává Ducha a život? 10 A to nás naši tělesní otcové vychovávali podle svého uvážení a jen pro krátký čas, kdežto nebeský Otec nás vychovává k vyššímu cíli, k podílu na své svatosti. 11 Přísná výchova se ovšem v tu chvíli nikdy nezdá příjemná, nýbrž krušná, později však přináší ovoce pokoje a spravedlnost těm, kdo jí prošli.
Z uvedeného textu vyplývá teologický závěr, že ten hříšník (např. homosexuál), kterého Bůh za života na Zemi netrestá, toho Bůh nemiluje a nechává ho v jeho lidské zlobě dozrát do věčného trestání v posmrtné a věčné pekelné mučírně. Je tu i další text Ježíše Krista Jan 8,43-45: 43 Proč mou řeč nechápete? Proto, že nemůžete snést mé slovo. 44 Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži. 45 Já mluvím pravdu, a proto mi nevěříte. Za zmínku stojí text Gen 3,15: Mezi tebe (hade, draku, satane) a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu. Z uvedených textů Židům 12,6-11; Jan 8,43-45 a z Gen 3,15 vyplývá: Símě, čili potomstvo je tedy dvojí – potomstvo satanovo (milovníci lhaní, adoptivní synové ďábla) a potomstvo vyvolené ženy (adoptivní synové Boží, adoptivní sourozenci Ježíše Krista a tím současně adoptivní děti Marie panny). Pravoslavný a katolík za tuto vyvolenou ženu pokládá druhou Evu, čili maminku Ježíše Krista – Marii pannu. Protestant za ženu pokládá neviditelnou Církev. Katolíci a pravoslavní Marii pannu pokládají za první buňku Církve, za tu, která první a jako jediná bez důkazů uvěřila, že Ježíš Kristus vstane 3. dne z hrobu. Apoštolové a ostatní ženy tomu nevěřili, proto šli k hrobu. Uvěřili teprve až vzkříšeného Krista uviděli a dotýkali se ho. Všichni křesťané se shodují na výkladu, že tím prvním, prvorozeným potomkem vyvolené ženy byl Ježíš Kristus, on rozdrtil satanovi hlavu. Kristu za to satan rozdrtil patu – usmrtil jeho tělo. Svou smrtelnou obětí a následujícím vzkříšením však Bohočlověk Kristus v lidském těle s lidskou duší a duchem nad satanem zvítězil. Podobně nad satanem vítězí každý křesťan, který se nezalekne hrůzy smrti – také drtí satanovi hlavu (vítězí nad satanem) a satan mu za to drtí patu (tj. způsobuje mu zranění a někdy i fyzickou smrt). Viz Zjevení Jana 12,11: 11 Oni nad ním zvítězili pro krev Beránkovu a pro slovo svého svědectví. Nemilovali svůj život tak, aby se zalekli smrti. Závěr: BŮH NE-MILUJE (nemiluje) TY LIDI, KTEŘÍ se zamilovali tak moc do lhaní a dalších nepravostí, že se už stali adoptivními syny satana. Může jít o některé satanisty, některé ateisty, některé pohany, některé muslimy, některé Židy i některé křesťany atd. To vše se pozná po dlouhodobém pozorování ovoce jejich slov a skutků. Podobají se tomu druhému lotru, visícímu vedle spravedlivého Krista na kříži, tomu, který SE NEKÁL ANI VEDLE BOŽÍHO SYNA ANI V NESMÍRNÝCH BOLESTECH. Takové typy hříšníků nemiluje Bůh a nemáme je milovat ani my křesťané. BOHU JICH NENÍ LÍTO A ANI NÁM JICH PROTO NEMÁ BÝT LÍTO. (Vzpomeňme na to, co se stalo zbožnému králi Saulovi, když neposlechl Boha a slitoval se nad tyranským vrahem - králem Agagem. I. Samuelova 15,16-16,1. Bůh krále Saula za to od sebe odvrhl. Saul milující nemilosrdného vraha, přestal být hoden lásky Boží!) Viz i Zjevení Janovo 16,1-11: 1 A slyšel jsem mocný hlas ze svatyně, jak praví sedmi andělům: "Jděte a vylejte těch sedm nádob Božího hněvu na zem!" 2 První anděl šel a vylil svou nádobu na zem: a zlé, zhoubné vředy padly na lidi označené znamením dravé šelmy a klekající před jejím obrazem. 3 Druhý vylil svou nádobu na moře: a změnilo se v krev jako krev zabitého a všechno živé v moři zahynulo. 4 Třetí vylil svou nádobu na řeky a prameny vod: a změnily se v krev. 5 Tu jsem slyšel, jak praví anděl, který má moc nad vodami: "Spravedlivý jsi, Bože, svatý, který jsi a kterýs byl, že jsi vynesl tento rozsudek: 6 TĚM, KDO PROLILI KREV SVATÝCH A PROROKŮ, DAL JSI PÍT KREV; STALO SE JIM PO ZÁSLUZE!" 7 A od oltáře jsem slyšel hlas: "Ano, Pane Bože všemohoucí, pravé a spravedlivé jsou tvé soudy." 8 Čtvrtý anděl vylil svou nádobu na slunce: a byla mu dána moc spalovat lidi svou výhní. 9 Lidé hynuli nesmírným žárem a proklínali Boha, který má moc nad takovými pohromami; ale neobrátili se, aby mu vzdali čest. 10 Pátý anděl vylil svou nádobu na trůn šelmy: a v jejím království nastala tma, 11 LIDÉ SE BOLESTÍ HRYZALI DO RTŮ A TRÝZNĚNI VŘEDY ROUHALI SE NEBESKÉMU BOHU, ALE NEODVRÁTILI SE OD SVÝCH ČINŮ. Dle J 3,19-20 JDE O LIDI, KTEŘÍ SI ZAMILOVALI VÍCE TMU NEŽ SVĚTLO, protože jejich skutky byly zlé. Neboť každý, kdo dělá něco špatného, nenávidí světlo a nepřichází k světlu, aby jeho skutky nevyšly najevo.

Sepsal Mgr. Libor Serafím Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve

Article's Poll
[ Výsledky | Ankety ]

Hlasů: 4
Komentářů 4

"Trestat nebo netrestat ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Trestat nebo netrestat ? (Skóre: 1)
Vložil: nasloucham v Pondělí, 12. červen 2006 @ 16:55:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V jednom článku jste citoval:

29 Jsou plni nepravosti, podlosti, lakoty, špatnosti, jsou samá závist, vražda, svár, lest, zlomyslnost, jsou donašeči,
30 pomlouvači, Bohu odporní, zpupní, nadutí, chlubiví. Vymýšlejí zlé věci, neposlouchají rodiče,
31 nemají rozum, nedovedou se s nikým snést, neznají lásku ani slitování.

Tak mě napadá, i mnoho křesťanů nedojde posmrtného království nebeského..

Jinak by to asi platilo na většinu teenagerů (náctiletých). :o) Bůh s nimi.

Souhlasím, Starý zákon je asi na vaší straně.

Zatím se loučí Saul, ochranitel a prosebník za život a napravení hříšníků, prosebník za seslání Ducha Svatého i v tento čas.
Jsou-li hříšníci potomci Malého rohu, Satana a jsouli nenapravitelní, pak budiž, i tak budu cítit smutek nad tím, že musela být, RUKOU BOŽÍ, prolita krev.






Re: Bůh nechce smrt hříšníka... (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Pondělí, 12. červen 2006 @ 21:16:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I kdyby vaše hříchy byly jako šarlat...
Nepřišel jsem zachránit spravedlivé, ale hříšníky...
Nalomenou třtinu nedolomí...
Proste o cokoli ve jménu mém...
Smiluji se nad kým se smiluji...

Zdá se, že vše bude záležet na schopnosti pokání jednoho každého z nás. Věřím, že Bůh miluje hříšníka dokonce i tehdy, musí-li se dívat na to, jak vlastním přičiněním a z vlastní vůle padá do pekel.

Prosme za dar pokání pro každého člověka, byť by mělo přijít až v hodině jeho smrti!

Speranza





Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy