poslal Nepřihlášený Jejich zbraní je růženec
Zúčastnil jsem se brněnského Pochodu pro život, na který jsem jel s úmyslem získat odpověď na některé otázky, které jsem chtěl položit několika lidem. Jedním z nich je katolický kněz - lékař MUDr. Bogdan Sikora, který se těchto pochodů také účastní. Leč nebylo mi to souzeno, neboť byl odvolán do jiného města, do Jihlavy. A tak jsem jeho místo v průvodu zaplnil já. Náš pochod začal po mši svaté, obětované za nenarozené děti, v kostele výstižně nazvaném Svaté rodiny, který je v blízkém sousedství nemocnice na Obilném trhu, kde se provádějí umělé potraty. V modlitbě jsme šli k centru města. Bylo nás okolo padesáti lidí.
V naší skupině byli staří lidé, rodiny s dětmi, mládež, jeden řádový bratr a řeholní sestra. Obdivoval jsem pokoru starých lidí, neboť i oni byli na cestě vystavováni nadávkám a vyhrůžkám několik nepřátel Kristových. Cítil jsem na sobě pohledy kolemjdoucích, bylo mi nepříjemně a trapně. Stydím se, že mám tak slabou víru, stydím se modlit nahlas na veřejnosti, stydím se pokřižovat se v restauraci před jídlem. Co kdyby se mi smáli? Modlete se, prosím, za mě, abych byl jako vy, kteří nezapíráte svoji víru. Na mé otázky mi nakonec odpověděl katolický kněz Philipp Reilly prostřednictvím kazety, kterou jsem dostal od pravoslavného kněze Libora Halíka. Zde je zkrácená část čtyřhodinové přednášky otce Reillyho, který stojí denně 5 až 6 hodin v New Yorku před potratovými klinikami a modlí se růženec. Tomu všemu předcházela činnost v hnutí Operace záchrany. Tam tento kněz protestoval vší svou lidskou silou, když svým tělem bránil těhotným ženám vstoupit do interrupční kliniky. (Pozn.: Podobně jako ekologičtí aktivisté, když blokují vchody do atomových elektráren.) Také odmítal platit daně státu. Státu, který od roku 1973 z těchto daní přispívá na provoz interrupčních klinik. Státu, který zákonem chrání vražedné potratáře. Byl zatčen mezi prvními protestujícími, spolu se svým katolickým biskupem. Televize, rádio, no-viny a časopisy o jejich protestu úmyslně mlčely, nebo je ukazovaly jako teroristy.
Tak první dva roky po uzákonění ďábelského práva na potrat (tj. do roku 1975) bylo zatčeno 50 000 protestujících lidí, to je 10x více než za celou dobu protestního hnutí za občanská práva černochů v Americe. Otec Reilly říká: “I Ježíš s apoštoly byli zatčení za pravdu.“ V USA bylo v posledních desetiletích 20. století prezidenty doživotně jmenováno mnoho takových nejvyšších soudců, kteří jsou pro svobodnou volbu těhotné matky dát ještě před porodem potratit své dítě. Otec Reilly říká: “Protože jsme nikde v masmédiích nemohli zveřejnit obrázky zabitých dětí, tak jsme vytvořili vlastní politické strany a média. Zkoušeli jsme všechno, co je v lidských silách, ale kultura smrti se přesto zvětšovala. Tehdy v roce 1989 jsem plně pochopil, že interrupce jsou od Satana, a řekl jsem vysílený před Nejsvětější svátostí: “Pane Ježíši, nemohu to dělat dál, vzdávám se. Pouze Ty to Bože můžeš udělat. A všechno se změnilo. Bůh mi dal armádu: 3 babičky, 1 dědečka a 1 dívku. Řekl jsem: “Tohle že je všechno?” A Bůh mi odpověděl: “Kdybych ti dal více, myslel by sis, že to děláš ty sám.” S touto chatrnou armádou šel otec Reilly před největší potratovou kliniku, kde se provádělo 20 000 potratů ročně. Za půl roku stálo v Reillyho armádě před klinikou 60 lidí. V té době byl otec Reilly rektorem kněžského semináře. Biskupem v New Yorku byl právě jmenován nový člověk - Daily. Hned první den tento potratovými klinikami biskup sloužil v semináři mši svatou. Po ní k Reillymu přišel a řekl: “Slyšel jsem, že se modlíte u potratových klinik. Nebude vám vadit, když se k vám připojím?“ A šli, jejich zbraní byl růženec. Šli na Golgotu křížovou cestou, kde se dnes prolévá Ježíšova krev. Více než tisíc lidí se připojilo k biskupovi. Všechna média o tom informovala. Bylo to podle zákona a ústavy. Novináři se ptali biskupa: “Budete diskutovat se šéfem kliniky? Biskup řekl: “Já tady nejsem, abych diskutoval, já jsem se přišel modlit. Není o čem diskutovat, život je svatý.”
Tímto méně silovým a více modlitebním zápasem dosáhl Reilly toho, že za deset let zrušili v diecézi New Yorku 23 potratových klinik z celkového počtu 43. Reilly dále říká: “Je důležité se modlit na těchto místech, aby se připomnělo, co se tam děje. Mluvíme se ženami před potratem i po potratu, máme centra, na která se tyto ženy v tísni mohou obrátit.” Dnes (tj. v květnu 2003, kdy byl natočen rozhovor) se k Reillyho armádě v Severní Americe přidalo již sto katolických biskupů a pět kardinálů, kteří slouží na ulicích měst modlitební vigilie za nenarozené děti. Na otázku, proč to ze začátku dělalo tak málo lidí, odpovídá otec Reilly: “Je to proto, že se lidé bojí. Vždyť i na Golgotě byl jenom jeden z učedníků. Potřebujeme být intelektuálně přesvědčení, že je to důležité. Marie a Jan byli u kříže, také i my máme být u kříže.”
Katolický kněz Reilly v Brně
Pravoslavný arcibiskup Simeon přišel podpořit Libora Halíka a šel pochod pro život