Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 230, komentářů celkem: 429546, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466622
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Bývalí homosexuálové, kteří se zbavili závislosti, léčí druhé
Vloženo Neděle, 04. červen 2006 @ 00:31:27 CEST Vložil: Bolek

ULTRAS poslal Serafim

Bývalí homosexuálové, kteří se zbavili závislosti, léčí druhé   Poslouchejte USA radio - audiosvědectví bývalých homosexuálů, z homosexuální posedlosti vyléčených: http://www.straighttalkradio.org/   Bývalý homosexuál Richard Cohen je dnes terapeutem. Vysvobozuje druhé z homosexuální závislosti. Zde je videozáznam z televize CNN z 24.5.2006 (plná verze) délka videa 6 min, 42 sec 06:42: Ex-gay therapist Richard Cohen on CNN http://www.youtube.com/watch?v=HQH6mrOvSGI&search=ex%20gay%20exgay%20therapy%20richard%20cohen%20cnn%20exodus%20straight%20healing%20christian http://www.youtube.com/watch?v=HQH6mrOvSGI&eurl= http://www.youtube.com/watch?v=HQH6mrOvSGI

Americký psycholog Joseph Nicolosi, president National Assn. for Research and Therapy of Homosexuality, svědčí, že pouze jednu třetinu svých homosexuálních pacientů, se mu podařilo trvale vyléčit – vysvobodit. Holandský psychoterapeut PhD. Aardweg doplňuje, že mnozí homosexuálně orientovaní lidé mají nadprůměrné potíže se sebekázní. Ta je přitom nezbytným predpokladem vysvobození. Vztahuje se většinou na triviální veci: včasné vstávání, péči o tělo, jídlo, oblečení, účes, rozumný pořádek v drobných záležitostech všedního dne a práce. Je potřeba neodkládat žádné povinnosti nebo činnosti, které mají přednost. Globálně plánovat den, odpočinek, sociální život. Dělat si záznamy o bodech, kde je vaše sebekázeň slabá a začít na tom pracovat. Bylo by pošetilé tyto body opomíjet v naději na emocionální vyléčení, které vše ostatní automaticky vyřeší. Žádná (sebe)terapie se nezdaří, pokud se tyto nudné věci necvičí každý den. Vzpomeňte si na jednoduché metody pro vaše vlastní slabosti. Začněte jen s jedním nebo dvěma návyky, u kterých se projevuje nedostatek sebekázně – když je zlepšíte, zbytek již bude lehčí. Je jen logické, že upřímnost je podmínkou úspěšného léčení. Homosexuální člověk se musí cvičit v tom, aby dbal na své pohnutky, motivy, myšlenky a způsoby chování bez předsudků a také aby dával pozor na hnutí svědomí, která je možno snadno přehlušit. Svá vnitřní pozorování by měl vyjadřovat vždy jednoduchými slovy tak, aby byla co nejjasnější (zaznamenejte si důležité myšlenky a sebepozorování). Při sdělování svých slabostí a nezdarů ať je vůči osobě, která se mu snaží pomoci (terapeut, trenér, vůdce nebo partner v rozhovoru), upřímný. Téměř každý má sklon k zakrývání svých záměrů a citů. Když homosexuál zdolá tuto prekážku, je to osvobozující a nutné pro jeho pokrok. Křestan by mohl dodat: Je nutná upřímnost před Bohem ve zpytování svědomí, v modlitbě a v rozhovoru s Ním. Neupřímné by např. bylo prosit Boha o pomoc, aniž bych já sám konal to, co mám. Kvůli homosexuální neurotické tendenci sebedramatizování je důležité následující: Upřímnost nesmí být teatrální, nýbrž prostá, jednoduchá a přímá. Teologicky doplňuji, že ne každý hříšník se obrátí k Bohu, ne každý hříšník se napraví. Pokud hříšník nemá zájem o změnu, a miluje svůj hřích (podobně jako prase miluje své bahno, své kaliště – řečeno biblicky), tak se neobrátí a Bůh ho nespasí - ani před smrtí, ani po smrti. Podmínkou záchrany je přece: „Zapři sebe sám“. Kristus kromě toho učil, že existuje hřích, který nebude odpuštěn ani v tomto věku, ani ve věku budoucím. Označil ho termínem „rouhání Duchu svatému.“ Jsem přesvědčen, že všichni lidé navěky zavržení v pekle, se rouhali Duchu svatému. Kristus podle mého přesvědčení sv. apoštolu Janovi vysvětluje, jak se projevují ti,kteří se rouhají Duchu svatému. Jsou to lidé, kteří milují lež, milují lhaní. Viz Zj 22,15 „Venku zůstanou nečistí, zaklínači, smilníci, vrahové, modláři - každý, kdo si libuje ve lži.“ Již v evangeliu to, že zhřešili neodpustitelným hříchem, vytkl Kristus lhářům – zákoníkům a farizeům v okamžiku, kdy zástupu lidí do očí vědomě lhali, že Kristus udělal zázrak pomocí zlého ducha, démona, Belzebuba. Lhali proto, aby nepřišli o své vůdčí postavení ve společnosti tehdejších Židů. Nechtěli se o ně s Kristem Mesiášem dělit. Podobně se 30 let předtím nechtěl s Kristem o své království dělit Herodes – proto dal povraždit děti v Betlémě, kde se Kristus narodil. Podle svědectví Nikodéma - člena židovské velerady z 3.kapitoly Janova evangelia, oni (tj. zákoníci a farizeové) díky své znalosti textů Mojžíše a starozákonních proroků věděli, že Kristus je předpověděný prorok. Viz: Jan 3,1-2: 1 Mezi farizeji byl člověk jménem Nikodém, člen židovské rady. 2 Ten přišel k Ježíšovi v noci a řekl mu: "Mistře, víme, že jsi učitel, který přišel od Boha. Neboť nikdo nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není-li Bůh s ním." V evangeliích není žádný náznak toho, že by zákoníci a farizeové praktikovali homosexualitu – přesto však spáchali hřích rouhání se Duchu svatému. Čili tento hřích je svázán se lhaním. Pravděpodobně proto, že satan, ďábel je otec lži. Viz J 8,44: „Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.“ Podobný hřích rouhání Duchu svatému může v současnosti spáchat kdokoli – heterosexuál, homosexuál, křesťan i nekřesťan. Proto si musíme dávat velký pozor na to, abychom nelhali. Za určité situace však můžeme bezhříšně mlčet, nezapíráme-li tím Ježíše Krista. Když apoštol Petr lží zapřel Ježíše Krista – ze strachu tvrdil, že ho nezná, tak nespáchal neodpustitelný hřích rouhání Duchu svatému. Z toho vyplývá, že ne každá lež je automaticky neodpustitelným hříchem. Asi se dá řící, že neodpustitelným hříchem je zatvrzelé lhaní. Avšak, abychom si na lhaní nezvykli a nezatvrdili se v něm, proto nás Kristus odnaučuje i polopravdám: „Vaše slovo ať je ano, ano, nebo ne, ne.“ To znamená, že nemáme používat ty tak obvyklé polopravdy, kdy člověk říká ano i ne společně, aby se všem zalíbil. Komu se líbí v jeho řeči ano, vezme si z ní ano, komu se líbí ne, vezme si to ne. Skoro všem se tím vychytralý člověk na chvíli zalíbí. I homosexuálové lžou, proto je varuji, aby si na LHANÍ O TOM, ŽE JE HOMOSEXUALITA VŽDYCKY NEVYLÉČITELNÁ, nezměnitelná, nezvykli. Mnozí z jejich aktivistů jsou velmi ulhaní. Nejenom, že lžou, oni dogmaticky brání těm bývalým homosexuálům, kteří se ze závislosti vysvobodili, o tomto informovat mládež v amerických i evropských školách. K tomu, aby vyléčené bývalé homosexuály umlčeli, používají gay aktivisté nejen masmédia, ministerstva školství a zdravotnictví, ale i soudy. Stali se novodobými inkvizitory. Napsal Mgr. Libor Serafím Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Bývalí homosexuálové, kteří se zbavili závislosti, léčí druhé" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Je třeba vidět a slyšet více názorů ! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pondělí, 05. červen 2006 @ 06:27:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příloha: Stanovisko Americké lékařské asociace

Stanovisko Americké psychiatrické společnosti
k tzv. léčení homosexuality

Dozorčí rada Americké psychiatrické asociace (APA) schválila v tomto roce následující stanovisko své komise pro psychoterapii prováděnou psychiatry (COPP):

Stanovisko COPP k terapii usilující o změnu sexuální orientace (reparativní či konverzní léčba)

Preambule:

V prosinci 1998 vydala Dozorčí rada stanovisko, že Americká psychiatrická asociace odmítá psychiatrické léčení, směřující k nápravě či změně sexuální orientace:

Americká psychiatrická asociace odstranila homosexualitu ze seznamu duševních chorob DSM již v roce 1973. V roce 1987 byla při další revizi DSM-III-R vyřazena také egodystonní homosexualita.

Dosud však APA neměla formální stanovisko k léčbě usilující o změnu sexuální orientace pacienta, tzv. reparativní či konverzní terapii. V roce 1997 vydala APA oficiální stránku k homosexuálnímu a bisexuálnímu tématu. Zde uvedla, že chybí jasný průkaz efektu reparativních terapií směřujících ke změně sexuální orientace.

Možná rizika reparativních terapií jsou velká a zahrnují depresi, úzkost a sebedestruktivní chování. Terapeutův souhlas se společenskými předsudky vůči homosexualitě totiž může posílit sebeodmítavé až nenávistné cítění pacienta. Mnoho pacientů, kteří podstoupili reparativní terapii, uvedlo, že byli nesprávně informováni, že homosexuálové jsou osamocení a nešťastní jedinci, kteří nemohou dosáhnout přijetí nebo spokojenosti. Byla opomenuta možnost, že i gay či lesbička může žít ve šťastném a uspokojivém partnerském vztahu a nebyly zmíněny jiné léčebné přístupy, jak se vyrovnat se společenskou stigmatizací. APA uznává, že během psychiatrické léčby mohou být přítomny klinické příznaky vedoucí lékaře k pokusům o změnu sexuálního chování.

Několik velkých odborných organizací, jako Americká asociace psychologů, Národní asociace sociálních pracovníků a Americká akademie pediatrů vydaly stanoviska proti reparativním terapiím, protože se obávají poškození pacienta. Také APA již v minulosti vyjádřila jasný postoj proti diskriminaci, předsudkům a neetickému léčení v mnoha případech včetně diskriminace na bázi sexuální orientace.

Proto APA odmítá jakékoli psychiatrické léčení, jako reparativní nebo konverzní terapii, které je založeno na předpokladu, že homosexualita je duševní poruchou sama o sobě a předpokladu, že pacient by měl(a) změnit svou homosexuální orientaci.

Proto se APA připojila k výše jmenovaným profesionálním organizacím, které oponují či jsou kritické k reparativnímu léčení.

Následující stanovisko COPP rozšiřuje a rozpracovává výše zmíněné stanovisko, aby dále oslovilo laickou a profesionální veřejnost v postojích k léčbě, která usiluje o změnu pacientovy sexuální orientace či pohlavní identity. Spíše rozšiřuje než nahrazuje stanovisko APA z roku 1998.

V minulosti byla homosexualita považována za nemoc. To podporovalo společenské morální odsuzování stejnopohlavních vztahů. V současnosti je považování homosexuality za duševní poruchu známkou snahy diskreditovat vzrůstající sociální přijímání homosexuality jako normální varianty lidské sexuality. Případná možnost změny sexuální orientace byla výrazně politizována. Plnoprávná integrace gayů a lesbiček do americké společnosti je bržděna těmi, kdo se jí obávají jako morálního zla a škodlivosti pro společnost. Politická a etická debata kolem tohoto problému opomíjí vědecké názory a upřednostňuje prosazování motivů a dokonce osobnostních zvláštností na obou stranách spektra. Tento dokument se pokouší vnést částečně světlo do tohoto ožehavého tématu.

Byla vyhodnocena validita, efektivita a etika klinických pokusů o změnu sexuální orientace jednotlivce. Dosud neexistují vědecky potvrzené studie, které by zřetelně potvrzovaly úspěšnost nebo naopak škodlivost reparativního léčení. Vědecké poznatky o výběrových kritériích, rizicích a výhodách léčby a její dlouhodobé výsledky jsou nedostatečné. Odborné písemnictví se skládá spíše z kasuistik jednotlivců, kterým se změna sexuální orientace podařila, dále těch, kteří ji hodnotili jako škodlivou a dalších, kteří se o léčbu nejprve pokusili a později své rozhodnutí změnili.

Při nedostatku klinických dat o pacientech je možné hodnotit teorie, které ospravedlňují provádění tzv. reparativních či konverzních terapií. Především nejsou v souladu s odborným postojem Americké psychiatrické asociace z roku 1973, který odmítl považovat homosexualitu jako takovou za duševní chorobu. Teorie reparativních terapeutů však definují homosexualitu jako narušení vývoje nebo jako závažný psychopatologický symptom, případně kombinaci obojího. V posledních letech někteří ze zastánců těchto teorií otevřeně integrovali starší psychoanalytické teorie, patologizující homosexualitu, s tradičními náboženskými odmítavými postoji.

První odborné kritické postoje k těmto názorům pocházely od sexuologů. Později se k těmto kritikům připojili i ostatní psychoanalytici. Vzrůstá rovněž počet teologů, kteří argumentují proti tradiční, biblické interpretaci odmítající homosexualitu, a jež je zdrojem religiózních typů reparativní léčby.

Doporučení Americké psychiatrické asociace:

1. Americká psychiatrická asociace potvrzuje své stanovisko z roku 1973, že homosexualita jako taková není diagnostikovatelná duševní porucha. Současné snahy o obnovení patologického pohledu na homosexualitu a zároveň o její léčení často nejsou vedeny vědeckými nebo psychiatrickými poznatky, ale spíše náboženskými a politickými silami, které odmítají přiznat gayům a lesbičkám plná občanská práva.

APA dává včasné, jasné a odborné stanovisko, že prohlašování homosexuality za léčitelnou chorobu je výsledkem akcí politických a náboženských skupin.

2. Z hlediska odborných principů by terapeuti neměli hodnotit výsledek své léčby pod tlakem či výrazným vnějším vlivem. Psychoterapeutické způsoby vedoucí k vyléčení homosexuality jsou založeny na vývojových teoriích, jejichž odborná hodnota je pochybná. Individuální případy vyléčení jsou vyvažovány kasuistikami psychologického poškození pacienta. V posledních čtyřiceti letech reparativní terapeuti neprovedli odborný výzkum, který by potvrdil jejich teorie o vyléčení. Pokud nebude takový výzkum předložen, pak APA doporučuje z etických důvodů odstoupit od pokusů změnit sexuální orientaci pacienta, protože je třeba mít na mysli základní etické medicínské pravidlo: Především nepoškodit.

3. Literatura o reparativních terapiích užívá teorie, které jen obtížně umožňují přijmout vědecká výběrová kritéria pro způsoby léčení. Tato literatura nejenže ignoruje vliv sociální stigmatizace gayů a lesbiček na vytváření motivace k léčení homosexuality, ale sama literatura k této stigmatizaci dále přispívá. Tyto zdroje rovněž zdůrazňují přednosti léčení a zároveň opomíjejí možná rizika pro pacienta. APA doporučuje provedení seriózního výzkumu Národním institutem pro duševní zdraví a akademickými výzkumníky, který by upřesnil rizika a výhody reparativních terapií.

Přeložili: MUDr. Ivo Procházka a PhDr. Petr Weiss



--------------------------------------------------------------------------------

[1] Proto je např. cizoložství ve Starém zákoně chápáno jako jednání proti integritě rodiny, resp. proti cti manžela dotyčné ženy; zjednodušeně lze říci, že problémem je tu především zpochybnění legitimity „pánova“ potomstva.

[2] Tato zásada dochází výrazu i v jazyce. Příslušný akkadský termín íšaru(m) (srv. hebr. j-š-r) vyjadřuje obojí – „správný“, „přiměřený“, „normální“ ale i „dobrý“, „šťastný“ či „příznivý“.

[3] Srv. např. jednotlivé výroky Dekalogu v analogických výrocích formulovaných kazuisticky – např. Ex 21,14 (vražda); 21,16 (krádež); 21,17 (zlořečení otci či matce); 22,19 (oběť cizím božstvům). Zde také Lv 20,9 (zloře­čení otci či matce); 20,10 (cizoložství).

[4] V legislativních textech Starého zákona jsou regule týkající se sexuálního života předkládány jak „civilně“ (v žánru kazuistických výroků) tak „sakrálně“ (v žánru apodiktic­kém). Žánrové rozlišení ovšem neznamená rozdělení aspektů do dvou oddělených domén, věcně se jedná o jedinou problematiku. Některé „případy“ jsou řešeny několikrát a jsou přítomny v obou žánrových typech (viz např. problém cizoložství – apodikticky Ex 20,14 // Dt 5,18; kazuisticky Lv 20,10; Nu 5,11nn aj.).

[5] Z toho důvodu například i bojovníci „svatých bojů“ nesměli po dobu vojenské akce obcovat s ženami (srv. 2S 11,8–11).

[6] Např. sexuální styk s jakoukoli vdanou ženou, tj. případ manželské nevěry definované z hlediska ženy, kde Lv 20,10 pro oba „pachatele“ jednoznačně žádá trest smrti (!), či zákaz křížení dvojího druhu zvířat, zákaz osévání pole směsí semen či zákaz tkaní látek z dvojího druhu vláken (Lv 19,19; Dt 22,9n).

[7] Svatyně je v hebrejštině – obdobně jako v češtině – odvozeninou stejného slovního základu (qódéš).

[8] Donedávna byly tyto termíny téměř všeobecně chápány jako termini technici pro tzv. „kultickou prostituci“. Řada novějších studií však poukazuje na to, že představa o historické existenci sakrální prostituce, jež by byla součástí chrámového kultu v před­exil­ním jahwismu, je založena právě jen na výkladu Dt 22,18–19 a několika roztrouše­ných zmínkách v deutero­nomistic­ké dějepravě. To vše jsou poměrně pozdní texty (nejdřívě 6. st. př. Kr.), jejichž základní funkcí je reformovat komunitu „Izraele“ v exilu (resp. formovat nově se utvářející „Izra­el“ po exilu) tak, aby se vyvaroval „kenaánského modlář­ství“, tj. především své předexilní náboženské praxe. Varo­vání před „ohavnostmi národů země“, resp. „smil­stvem“ je v těchto textech stereotypním parenetickým moti­vem, jenž pochází z metafo­rických řečí proroků proti „modloslužbě“. Tyto výpovědi nelze bez dalšího považo­vat za doklady předexilní praxe jeruzalémského chrámu. Paušální a odsudečné ozna­čení „zasvěcen­ců/­zasvěcenkyň“ jako „smilstva“ či „ohavnosti“ patří k žánru polemiky, resp. „apologetiky“ (srv. 1Kr 14,22–24; 15,11–12 aj.). Vytvářet si z těchto výpovědí jedno­znač­ný obraz o podobě Hospodinova chrámového kultu předexilní doby je problematické jednak pro jejich žánr, jednak proto, že zmínek je málo a jsou nepřímé. Řada překladů zde volí parafráze, jimiž termín qádéš, resp. plurál qedéším volně opisuje a interpretuje – srv. např. ČEP: „ti, kdo provozovali modlářské smilstvo“ (1Kr 22,47) či „zasvěcenci bohyně lásky“ (2Kr 23,7; srv. NRSV „the male temple prostitutes“, NIV „the male shrine prostitutes“, Luther „die Tempelhurer“. Některé překlady zobecňují a místo o nositelích funkce mluví pouze o fenoménu – např. Einheitsübersetzung: „Unter den Frauen Israels soll es keine sakrale Prostitution geben, und unter den Männern Israels soll es keine sakrale Prostitution geben“).

[9] Srv. např. Kralickou bibli, jež termín obvykle překládá slovem „sodomář“, na tomto místě ovšem poněkud nesystematicky „nečistý smilník“; ve výkladové poznámce ovšem „sodomský rufián“ (rufián = smilník, kuplíř, svůdce). Srv. v této věci např. formulaci, jež se týká Jóšijášovy reformy (2Kr 23,7) – Kralická: „Domky také sodomářů hanebných zkazil, kteříž byli při domě Hospodinově…“; oproti tomu ČEP: „Zbořil domečky zasvěcenců bohyně lásky, které byly v prostoru Hospodinova domu…“.

[10] Z mimobiblických paralel lze uvést výplatní listinu z chrámu fénické bohyně Astarte, kde jsou mezi odměňovaným personálem uvedeni také klbm („psi“); v bezprostředním kontextu jsou pak na této listině zmíněni také n‛rm („mládenci“, „mladí muži“) a ‛lmt („dívky“, „mladé ženy“). Funkce, resp. činnost těchto kategorií kultického personálu ovšem není nikde uvedena. Sexuální role či přímo funkce homosexuálních prostitutů jim ovšem bývá přisuzována právě na základě hypotézy o sakrální prostituci v kenaánských kultech plodnosti, s přímým odkazem na Dt 23,19 (argumentace v kruhu!).

[11] Prostředkující instancí vzniku tohoto termínu byly tradiční biblické překlady (např. Kralická, King James Version), jež tento termín užívají jako ekvivalent hebrejského qádéš („zasvěcenec“; Dt 23,18; 1Kr 14,22n aj.), případně též řeckého arsenokoités („[muž] mající sexuální styk s mužem“, zde Kralická doslovně „samcoložníci“:1K 6,9).

[12] Což se bohužel v řadě překladů ztrácí. Tak ČEP: „zjistím si …“ (18,21) :: „abychom je poznali“ (19,5); Kralická: „zvím“ (18,21) :: „ať je poznáme“ (19,5).

[13] Jestliže termín Sodoma „vešel do dějin“ s konotací homosexuální, není to jediný případ, kdy dějiny působení posouvají a přeznačují původní význam motivu. V oblasti sexuality dochází k podobnému přeznačení u biblického příběhu Judova syna Ónana a odvozeného termínu onanie (Gn 38,1nn). V daném příběhu nejde o to, že by se Ónan nevěnoval své „manželské povinnosti“ a místo heterosexuálního sexu pouze „onanoval“. Ónan se svou levirátní (tj. po bratru „zdědenou“; srv. Dt 25,5n) manželkou Támar „poslušně“ souloží – ovšem svou povinnost zplodit s ní syna, tj. dědice svého staršího bratra záměrně sabotuje tím, že „vypouští semeno na zem“, tedy uplatňuje nejjednodušší antikoncepční metodu, coitus interruptus (přerušovanou soulož). Za tuto vzpouru proti povinnosti zplodit zemřelému bratru dědice jej Hospodin trestá (viz Gn 38,9–10).





Re: Bývalí homosexuálové, kteří se zbavili závislosti, léčí druhé (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Pondělí, 05. červen 2006 @ 08:51:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Stando, Ty jsi se ještě nikdy nesetkal s psychiatrem, který se svým sebevražedným pacientům natolik přizpůsobil, že spáchal sebevraždu? Já takového psychiatra znám a je už po smrti.
Většina vedoucích amerických psychiatrů se homosexuálům přizpůsobila už v r.1973 a od té doby nemá odvahu přiznat, že se hluboce mýlila. Raději své omyly zdogmatizovala, podobně jako židovští náboženští vůdcové (kromě Saula-apoštola Pavla) po zabití a vzkříšení Krista (Dodnes ortodoxní rabíni učí, že Kristus byl podvodník). Důkazy o Kristově vzkříšení získali židovští náboženští vůdcové zejména od vojáků, kteří hlídali zapečetěný hrob, přesto se však ve svém mylném rozhodnutí, že Ježíš Kristus nebyl Boží Syn, dogmaticky zabetonovali. Kromě toho je jen otázkou času, kdy se vedoucí psychiatři přizpůsobí i patnáctiprocentní nátlakové skupině mezi homosexuály, která potřebuje, aby označili i pedofilii za zdravou.
Ty Stando nevíš, že většina amerických psychiatrů jsou ateisté, na rozdíl od většinou křesťanského amerického obyvatelstva? (Podobně je tomu u pracovníků v USA masmédiích – skoro všichni jsou dogmatičtí ateisté, opět na rozdíl od většinou křesťanského USA obyvatelstva.) Myslíš si, že by se křesťané měli nechat řídit a ovlivňovat ateistickými dogmaty a předsudky, navzdory tomu, že je v Písmu svatém psáno: „Říká blázen v srdci svém: Není Boha“ (kralický překlad), „Bloud si v srdci říká: Bůh tu není“. (ekumenický překlad) (Ž 14,1; Ž 53,2). Chceš Stando, aby se křesťané, kteří čtou GranoSalis, nechali svést učením bláznů?
Víš Stando o tom, že ten dole podepsaný český odborník Doc. PhDr. PhD. Petr Weiss, doporučuje kromě jiných nemravností i sex současných lidí se zvířaty, čili bestialitu? Já to vím, neboť jsem tu jeho "odbornost" četl. Uvědomuješ si Stando, že ten kdo dělal pokusy na lidech v koncentračních táborech byl německý odborník (fašista zároveň) profesor MUDr. Mengele?
Odpověděl Ti Mgr. Libor Serafím Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Pro Serafíma ! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pondělí, 05. červen 2006 @ 13:36:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám- li hodnotit Tvou odpověď musím s politováním konstatovat, že její úroveň mě vůbec nepřekvapila. Tvá odpověď nese znaky polopravd a věcí, které jsou přizpůsobeny Tvému názoru a hodnocení. Tvrzení že: „Většina vedoucích amerických psychiatrů se homosexuálům přizpůsobila už v r.1973 a od té doby nemá odvahu přiznat, že se hluboce mýlila“, by jsi měl dokázat. Pokud to nedokážeš, tak to raději ani nepiš! Podle mě je to nesmysl, který nemá oporu v realitě. Je velmi smutné, že jako kněz opět tvrdíš další nepravdu, která má za cíl dělat z amerických psychiatrů něco co nejsou. Je politování hodné, že verše z Písma, které jsi uvedl vůbec s homosexualitou nesouvisí. Serafíne, Tvá taktika je naivní a průhledná. Tohle na mě neplatí!
Dále bych Ti chtěl ještě něco sdělit. V žádném případě nemyslím, že křesťané GS by se měli nechat svést učením bláznů. Myslím si, že každý kdo je, či není křesťanem by měl mít svůj vlastní názor a hodnocení. Správné a pravé ovlivňování patří jen Duchu svatému. Pokud se mám vyjádřit k Tvému hodnocení sexuologa PhDr. Weisse, musím se jen divit. Vůbec mi není známo, že by PhDr. Weiss doporučoval sex se zvířaty. Můžeš to dokázat? Kde jsi to vyčetl? Samozřejmě, že nesouhlasím s nevázaným a nezřízeným sexuál. životem, ale to nemá vůbec nic společného s tím, jak ty zde prezentuješ své, stále dokola omílané názory. Musím Ti sdělit, že článek, který jsem poslal se jmenoval Stanovisko Americké lékařské asociace. Pánové MUDr. Ivo Procházka a PhDr. Petr Weiss jej pouze přeložili. Nevím proč zde pleteš MuDr. Mengeleho? Já moc dobře vím kdo to byl a jaká zvěrstva dělal s lidmi.
Myslím si, že je třeba rozlišovat lidi na dobré i méně dobré. Každá skupina obyvatel a národností je má. Uvědom si, že Tvé často opakované názory na homosexuály lze do jisté míry brát jako určitý druh posedlosti a zaslepenosti. Vidím zde určitou podobnost s inkvizicí v době rekatolizace. Minulý týden jsem Ti psal osobní vzkaz. Na něj jsi mi doposud neodpověděl. Je to snad dobrý mrav a slušnost?
Serafíme, uvědom si pár zkušeností. Vnucováním a stále dokola opakovaným názorům si lidi od sebe spíš odpudíš než získáš. Něco podobného přece dělají také i Svědkové Jehovovi. Jaký je efekt jejich činnosti? Odpověz si prosím sám. Myslím si, že by jsi měl velmi ubrat plyn a najít vhodnější, lepší způsob jak získat pro Krista své bližní. Tvé postavení je přece stavem, který ti určil Bůh. Nenech se ovládat našim největším nepřítelem. Tvůj extrémní odpor a zakomplexovanost vůči homosexuálům by mohly brzy přejít ve stavy, kterým se říká deprese a maniodeprese. Někdy méně znamená více. Upřímnou a horlivou modlitbou lze dosáhnout mnohem víc. Serafíme, přemýšlej prosím o tom. S přáním vzájemného porozumění Standa.



Re: Bývalí homosexuálové, kteří se zbavili závislosti, léčí druhé (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Pondělí, 05. červen 2006 @ 17:50:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Stando, Weiss doporučoval mládeži bestialitu – sex se zvířaty, konkrétně s koněm (v případě nemožnosti s živým, tak s jeho maketou) v Mladém světě.
Nejen homosexuál, ale každý těžce hřešící člověk se z Boží perspektivy chová jako blázen. Což není bláznivé dobrovolně hořet navěky věků v ohnivém jezeře, když Syn Boží Ježíš byl za nás obětován ? Nejen z Písma, ale i z logiky samé plyne, že z Božího pohledu ten, kdo popírá existenci Boha Stvořitele, myslí bláznivě. Nemusí myslet bláznivě úplně ve všem, ale je bláznovstvím poznamenán. I já jsem byl kdysi ateistou – bláznem.
Pokud právě nepatříš do skupiny tzv. homosexuálních křesťanů (podle homovýzkumů prý v USA polovina homosexuálů se zároveň účastní křesťanských bohoslužeb; že by to bylo v Česku podobné ? I v Česku je dnes nedostatek bratří Žižků z Trocnova ?), kteří pokládají homosexualitu za dar Ducha svatého, tak jistě víš, že skutečnému Svatému Duchu se homosexualita hnusí.
Stando, důkaz, že se většina vedoucích USA psychiatrů r.1973 mýlila máš v mém úvodním článku. Pro Tebe ho zde kousek zopakuji:
Poslouchejte USA radio - audiosvědectví bývalých homosexuálů, z homosexuální posedlosti vyléčených: http://www.straighttalkradio.org/
Bývalý homosexuál Richard Cohen je dnes terapeutem. Vysvobozuje druhé z homosexuální závislosti.
Zde je videozáznam z televize CNN z 24.5.2006 (plná verze) délka videa 6 min, 42 sec 06:42:
Ex-gay therapist Richard Cohen on CNN
http://www.youtube.com/watch?v=HQH6mrOvSGI&search=ex%20gay%20exgay%20therapy%20richard%20cohen%20cnn%20exodus%20straight%20healing%20christian
http://www.youtube.com/watch?v=HQH6mrOvSGI&eurl=
http://www.youtube.com/watch?v=HQH6mrOvSGI
Americký psycholog Joseph Nicolosi, president National Assn. for Research and Therapy of Homosexuality, svědčí, že pouze jednu třetinu svých homosexuálních pacientů, se mu podařilo trvale vyléčit – vysvobodit.
Holandský psychoterapeut PhD. Aardweg doplňuje, že mnozí homosexuálně orientovaní lidé mají nadprůměrné potíže se sebekázní. Ta je přitom nezbytným predpokladem vysvobození. Vztahuje se většinou na triviální veci: včasné vstávání, péči o tělo, jídlo, oblečení, účes, rozumný pořádek v drobných záležitostech všedního dne a práce. Je potřeba neodkládat žádné povinnosti nebo činnosti, které mají přednost.
Doplňuji: Které mají přednost před zvrhlými homosexuálními myšlenkovými fantaziemi a homosexem. Když se člověk nudí, do hlavy mu přilétá kdejaký nesmysl. Satan, kterého ateisté odkázali do říše pohádek, k naší smůle nepřestal existovat. On znuděnou mysl inspiruje. Znehybněn bude v ohnivém jezeře až od okamžku Posledního soudu.

LHANÍ o tom, že HOMOSEXUALITA je vždycky, VŽDYCKY, vždycky NE-VYLÉČITELNÁ (vždycky nevyléčitelná) patří mezi demagogie ze satanovy „kovářské“ dílny. Tam ji vykoval pro homosexuály z 20. a 21.století specielně proto, aby nezůstal on v ohnivém jezeře sám, ale měl tam spoluúčastníky. Chceš-li této lži věřit a pomáhat ji šířit, tak kopeš za satanův (ďáblův) tým. Já budu raději v týmu svatého archanděla Michaela, ochránce Božího lidu (dle Daniel 12.kap., 1.verš; Zjevení 12.kap., 7.-8.verš.)

Svědkové Jehovovi jsou velmi efektivní a díky své aktivitě dle statistik nejrychleji rostoucí náboženskou skupinou v České republice. My křesťané bychom se jejich pracovitosti měli naučit. Kromě toho kdyby křesťané v Česku dostávali od Evropské unie, našeho státu a našich velkoměst tolik peněz jako homosexuálové na jejich pornofilmy, filmová přestavení a další zhoubné aktivity, křesťanské misie mezi ateisty v České republice by vzkvétaly. Možná víš, že homosexuální misie je opravdu bohatě z našich i cizích daní dotovaná.
Píšeš: Minulý týden jsem Ti psal osobní vzkaz. Na něj jsi mi doposud neodpověděl.
Inu, dne 30.5.2006 v 19:44 jsi mi poslal následující zprávu:
Bratře Serafime! Chápu Tvůj odpor proti homosexuálům a potratům. Ale způsob jakým to dáváš najevo, vyvolává u mnoha lidí spíše odpor než podporu. V dnešní době má každý možnost získat dostatek informací a svobodně čerpat z Písma. Tvůj způsob boje odsoudili i Tví bratři z Pravoslavné církve. Neměj mi to za zlé, ale zdá se mi, že náš největší nepřítel zasel do tvého srdce nenávist, která přerostla do posedlosti. Bratře, podobně na tom byli v době středověku i inkvizitoři, kteří se podíleli na mučení a upalování. Přemýšlej prosím o tom co jsem Ti napsal. Opravdovou (opakuji opravdovou) modlitbou dosáhneš mnohem víc než neustálým zveřejňováním článků o homosexualitě a veřejných protestech proti potratům. Pokusím se, aby mé modlitby byly vyslyšeny a Pán Ti ukázal jinou a lepší cestu. S pozdravem a POROZUMĚNÍM Standa.
Ještě předtím na můj článek „Nestačí jen odpouštět naparujícím se homosexuálům“ z 30.května 2006 v 16:44:03 jsi zareagoval snahou veřejně zdiskreditovat mou osobu na GranuSalis. Proto jsem Ti na Tvůj soukromý dopis nijak neodpovídal. Tvé POROZUMĚNÍ bylo de facto dýkou do zad a Ty to víš. Doufal jsem, že se v Tobě třeba probudí svědomí a omluvíš se mi. Nestalo se. Veřejnosti Grana jsi předtím poslal zprávu, která je uskladněná na stránkách českých homosexuálů a která je více než rok stará. Tvá morální podlost zněla následovně: „Nic se nemá přehánět aneb čeho je moc, toho je příliš !“ viz: http://www.granosalis.cz/article.php?sid=5091
Od Standa v Úterý, 30. květen 2006 v 18:11:28 Pravoslavná obec v Brně se distancuje od protipotratového "boje" kněze Libora Halíka 28. 11. 2004 21:00 ČTK (Brno) Činnost kněze Libora Halíka je neslučitelná s povoláním pravoslavného duchovního a Pravoslavná církevní obec v Brně se od něj distancuje. Vyplývá to z dnešního usnesení farní rady obce, které má ČTK k dispozici. Kněz dlouhé měsíce každé ráno zpěvem před brněnskou porodnicí Na Obilním trhu protestuje proti potratům. Neupustil od toho po kritice občanů, radnice Brno‑střed ani po jednání s církevními nadřízenými. "Toto prohlášeni jsme s politováním nuceni vydat po dlouhodobé snaze řešit situaci kompetentními osobami v naší církvi. Bohužel za současného správce eparchie (pravoslavné církevní diecéze) olomoucko-brněnské biskupa Simeona tento problém zůstává nevyřešen," píše rada ve svém prohlášení. Brněnská pravoslavná obec Halíkovi vytýká, že porušuje základní body ústavy této církve tím, že jako duchovní vystupuje na území farnosti, v níž vůbec nepůsobí. Donedávna pracoval v Třebíči, kde bude ale nahrazen jiným knězem. K činnosti v Brně nemá Halík žádné svolení tamní pravoslavné církevní obce. Pravoslavní duchovní jsou sice zásadně proti potratům, naprosto ale odmítají formu protestů, kterou Halík volí. Podle nich si na počínání kněze stěžují již i samotní věřící. Obec se obává toho, aby nebyla spojována s činností duchovního.
Doplňuji: Jestli jsi si Stando ještě nevšiml, tak pravoslavná církevní obec v Brně pod vedením Josifa Fejsaka kryla a kryje formálně pravoslavného křesťana MUDr. Belkova, který svýma rukama provádí v nemocnici, před kterou stojím, umělé potraty. Česky se tomu říká spolupráce se zlem, neboli zrada veškerých křesťanských ideálů pro nějaký mrzký zisk. Já chci, aby Belkov i ti, co ho kryjí, konečně činili pokání. Jinak je totiž čeká věčné zavržení. A kromě toho jsou chudáci ty zabíjené děti a také lékařským klidem svedené matky.

Pozdravuje Tě Mgr. Libor Serafím Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve. Nejsem katolík, a proto neusiluji o rekatolizaci, jak mi podsouváš, ale o obnovu té víry, kterou do našich zemí přinesli věrozvěstové Cyril a Metoděj. Čest jejich památce.



Re: Bývalí homosexuálové, kteří se zbavili závislosti, léčí druhé (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Úterý, 06. červen 2006 @ 18:17:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Richard Cohen, psychoterapeut a prednášateľ, je jedným z popredných expertov v oblasti sexuálnej orientácie. OSOBNE USKUTOČNIL PRECHOD OD HOMOSEXUALITY K HETEROSEXUALITE a DOTERAZ POMOHOL už VIAC AKO 12 TISÍCKAM MUŽOV, ŽIEN a dospievajúcich ZMENIŤ SA. Vo svojom živote sám zápasil s nechcenou príťažlivosťou k rovnakému pohlaviu a preto sa úpenlivo snažil nájsť profesionálov, ktorí by pochopili jeho situáciu a pomohli mu vyliečiť sa. Pretože to však bolo ťažké vysvetliť terapeutom, čo prežíva, tí sa ťažko mohli do toho vcítiť. Preto sa Cohen sám stal psychoterapeutom a rozvinul jednak chápanie príťažlivosti k rovnakému pohlaviu a taktiež komplexný spôsob liečenia homosexuality.
Je magistrom v psychológii z Antiochskej univerzity. Pracoval na projektoch liečenia tráum zneužívaných detí, upevnenia rodín, poradenstva a podporných skupín. Tri roky pracoval ako HIV/AIDS prednášateľ pre Americký červený kríž. Založil a vedie spomínanú Medzinárodnú ozdravovaciu nadáciu (The International Healing Foundation - IHF) v oblasti Washingtonu D.C., ktorá je nezisková organizácia založená v roku 1990. Jeho práca zahrňuje poradenstvo, prednášanie a konzultácie. Jeho jedinečné ozdravovacie semináre sa týkajú manželských vzťahov, schopnosti ľudskej komunikácie, rodičovstva, sexuálnej reorientácie, zneužívania a návykovosti.
Je častým prednášateľom na univerzitách a vysokých školách a na terapeutických a náboženských konferenciach. Intenzívne cestuje po USA a Európe uskutočňujúc ozdravovacie semináre a vzdelávacie programy. Bol v mnohých TV a rádiových programoch, napr. 20/20, Larry King Live, Ricki Lake a iné. Je členom Americkej poradenskej asociácie, Americkej asociácie kresťanských poradcov a Národnej asociácie pre výskum a terapiu homosexuality. Je taktiež členom predstavenstva združenia Rodičov a priateľov ex-gayov. Z jeho diel sú známe knihy Coming Out Straight (Stať sa priamym - heterosexuálom) a Alfie's Home (Alfiho domov). ŽIJE vo Washingtone D.C. SO SVOJOU MANŽELKOU A TROMI DEŤMI.
O Cohenovi jsem se toto dočetl slovensky na: http://bigg.host.sk/rodina/index.htm
Cohenovi je možno psát, telefonovat, e-mailovat na:
International Healing Foundation
P.O. Box 901, Bowie, MD 20718
Tel. (301) 805-6111 / Fax (301) 805-5155
Email: RCohen@comingoutstraight.com



Re: Bývalí homosexuálové, kteří se zbavili závislosti, léčí druhé (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Úterý, 06. červen 2006 @ 18:38:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Richard Cohen, psychoterapeut a prednášateľ, ktorý OSOBNE USKUTOČNIL PRECHOD OD HOMOSEXUALITY K HETEROSEXUALITE a DOTERAZ POMOHOL už VIAC AKO 12 TISÍCKAM MUŽOV, ŽIEN a dospievajúcich ZMENIŤ SA.
Cohenova stránka je: http://www.gaytostraight.org/



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy