Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476362
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Co máme dělat ?
Vloženo Pátek, 04. březen 2005 @ 22:38:39 CET Vložil: Bolek

Žhavá témata poslal Pavel

  (převzato z Kostnických jisker č.8/2005 ze stejnojmenného článku Jiřího Nečase - upraveno a zkráceno)   .... Zástupy se Jana ptaly " ,,Co máme dělat?" a slyší : ,,Kdo má dvoje oblečení, dej tomu, kdo nemá žádné,  a kdo má co k jídlu, udělej také tak. Celníci, nevymáhejte víc, než co máte nařízeno,vojáci, nikomu nečiňte násilí, nikoho nevydírejte, spokojte se  svým žoldem." Tedy: žijte dobře, spravedlivě, poctivě, pamatujte na druhé lidi. Nemusíte opouštět taková v očích některých problematická povolání, jakými je být celníkem nebo vojákem.

Můžete být na různých místech, v různých situacích. Avšak kdekoli jste, počínejte si čestně, odpovědně, nesobecky, ohleduplně a citlivě vůči okolí. Žijte v souladu s Božím zákonem a ve sdílení s druhými lidmi. Žalářník z Filipis se obrátil na Pavla a Silase: ,,Co mám dělat, abych byl zachráněn?" - ,,Věř v Ježíše Krista". Janovi posluchači si uvědomili, že jsou v existenciálně závažné situaci. Hluboce osobně závažnou situaci prožíval i filipský žalářník. Světový terorismus, násilí mezi lidmi i vůči ostatnímu stvoření, hladomory, vyčerpávání zdrojů a absorpčních možností prostředí, klimatická změna - ať už jsou její příčiny v nás lidech či mimo nás - svědčí o tom, že i dnešní situace světa a člověka je opravdu vážná. Otázka ,,Co mám dělat" je tak stále velice aktuální. . Janova i Pavlova odpověď ... je nadčasová a naléhavě zní i do dnešního světa, do našich životů. ... Janova odpověď je v podstatě jednoduchá . Hřích je zdrojem porušení a zkázy, cesta k záchraně je tedy vyhýbat se hříchu, nehřešit. Ježíšův život, smrt a vzkříšení, jeho absolutní solidarita s lidmi a vítězství nad mocí zla dávají Janovým slovům novou dimenzi. Hřích už nemusí v člověku vládnout, Kristus osvobozuje člověka od hříchu. Jan svou odpovědí připravuje posluchače na cestu za Kristem. Co máme dělat? Věřit v Krista, ..., věřit, že jeho přístup ke světu a jeho učení jsou správné a pravé, že stojí za to přijmout jeho hodnotový systém. A věřit v Krista, jít jeho cestou, to znamená přivlastnit si Janovu odpověď na základní existenciální otázku. Kristovy požadavky platily i za tzv. socialismu, a platí i v kapitalizmu, který sice bývá spojován s trhem a demokracií, avšak dnes je těmto myšlenkám na hony vzdálen. Ano, Kristovy požadavky platí i v dnešní kapitalismu, kde kvete spekulace, kde se z peněz jako prostředku směny stal cíl, prostředek moci a předmět kultu. David Korten v irské revui FEASTA, věnované alternativní ekonomice, dokonce hovoří o kapitalismu jako o úplném protikladu demokracie s trhem jako prostředkem pro obě strany výhodné a užitečné směny. Té demokracie, která vznikla a vyvinula se v prostředí anglosaského protestantismu, zdůrazňujícímu lidskou odpovědnost, která je provázána s hlubokou etikou, s vědomím vzdálenosti, s touhou po spravedlností a k níž patří uvědomělé dodržování zákonů, umožňujících plné rozvinutí svobody. Dnešní svět velice potřebuje evangelium, potřebuje poznávat Ježíšovi hodnoty. Ty do něho jako jeho svědkové máme vnášet! Nelze se vyhnout otázce, zda z tohoto poslání nemáme určitý strach. V období komunismu to bylo průhledné. Jako křesťané jsme věděli, že jsme více méně oficiálně považováni za občany nižšího řádu. Dnes za slovní přiznání se ke křesťanství nikdo pronásledován ani odsouván na vedlejší kolej není. Avšak prohlašovat se za křesťana a jít Kristovou cestou - to není totéž. Dravý kapitalismus šlape po skutečných hodnotách sice jinak než tzv. socialismus, avšak v nemenší míře. Bezohlednost, rozpínavost, prosazování vlastních materiálních zájmů, ignorování zájmu celku, násilný přístup k lidskému i mimolidskému prostředí - to jsou vlastnosti, které jsou dnes protěžovány, avšak příčí se Kristovu učení - a, po pravdě řečeno, příčí se i opravdovému demokratickému myšlení. Náš Pán vyzývá k pokoře, tichosti, mírnosti, považování druhých za důstojnější sebe samých, k tomu, abychom uměli přestat na tom, co máme. Nelze se divit, že tyto vlastnosti dnes, v době rozmohlé modloslužby orientované k pohanskému bohu Mamonu, vedou na okraj společnosti, avšak na okraj důležitý, kde může a má vznikat něco nového, odkud má svítit světlo do temnot tohoto světa, odkud mohou vycházet impulsy k celkové změně. Ctitel a vyznavač Mamonu, onoho vládce tohoto světa, se rozhoduje tak, aby maximalizoval svůj materiální prospěch. Naše civilizace dnes považuje toto rozhodovací kriterium za přirozené a dokonce zpravidla i za správné. Písmo však obrací naše myšlení vzhůru a za základní otázku pro rozhodování staví ,,co ode mne žádá Bůh?", ,,co by na mém místě činil Kristus?" - Apoštolové ve Filipis činili, co od nich Bůh žádal. Dostali se do vězení. I tam na Hospodina spoléhali. A on je vysvobodil, a nejen to, vnesl nový rozměr, přinesl spásu do života žalářníka a i jeho blízkých. Čiň dobře, věř Kristu. Přijetí těchto principů nevede k maximalizaci osobního materiálního prospěchu, neodpovídá dnes běžně přijímaným rozhodovacím kritériím, avšak vede k bohatému, plnému, požehnanému, vskutku lidskému životu, k životu prožívanému v pravdě a lásce, k životu přesahujícímu pozemskou časnost, k životu, na nějž se vztahuje Boží zaslíbení, k životu věčnému ...

"Co máme dělat ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy