Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 298 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116534602
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Nominace na Zlatou slzu
Vloženo Pondělí, 31. leden 2005 @ 08:17:51 CET Vložil: xvejvodam

Zlatá slza Chtěl bych tímto nominovat na Zlatou slzu Granosalis články

(http://dan.drapal.org/utok.php a http://dan.drapal.org/prozretelnost.php nebo http://granosalis.cz/article.php?sid=3522) Dana Drápala, které popírají Boží vševědoucnost..

  Útoky na náš modlitební život
Život modlitby je obestřen tajemstvím. Je mi vždy poněkud úzko, čtu-li názvy jako "škola modlitby" nebo "seminář o přímluvě" apod. Kdykoli takto mluvíme a myslíme, jsme v nebezpečí, že zapomeneme na to nejpodstatnější: Modlitba je rozhovor s Věčným Bohem, Hospodinem zástupů. Tento článek tedy nemá za cíl, odkrývat nějaká tajemství modlitebního života. Nechci učit žádné techniky. Chci pouze sdílet určité pocity či zkušenosti. Cílem je povzbudit nás všechny k modlitbě. Žijeme v národě, který je patrně nejateističtějším na světě. Alespoň se tak zdá z výzkumů veřejného mínění. Neznamená to ovšem nutně, že je zde duchovní situace nejzoufalejší. Něco takového by mohl poměřit jen Bůh sám. A v naší situaci méně Boha znamená méně duc*****sti vůbec, tedy i méně okultismu. (Rozumějte mi dobře: Nechci říci, že méně Boha vždycky znamená i méně okultismu. Mluvím pouze o české situaci. Zdá se, že dokonce i muslimové přicházející do naší země ztrácejí něco ze své horlivosti a vydanosti. Upřímně řečeno, za tento vedlejší produkt naší jinak neslavné duchovní situace jsem docela vděčný.) Život v tomto národě rozhodně modlitební život neusnadňuje. Přitom modlitba je pro náš vztah k Bohu něčím naprosto zásadním. Říká-li Bůh Jeremjášovi: Volej ke mně a odpovím ti, oznámím ti velké a skryté věci, které neznáš (33,3), pak tím říká, že Bůh nejen že vyslyší naši modlitbu, ale že i rozšíří náš duchovní obzor a dá nám duchovně zahlédnout věci, o nichž jsme třeba ani nepřemýšleli. Když vstoupíme do kontaktu s Bohem, umožníme tím, aby nás probudil pro věci, které předmětem naší modlitby ani nebyly. A Bůh pochopitelně vidí i nebezpečí a pasti, o nichž my ani nic netušíme. Pokud se Božímu nepříteli daří křesťanství z nějakého národa téměř eliminovat, snaží se završit své zdánlivé vítězství tím, že se soustředí na pár posledních přímluvců. Písmo zná dosti důkladně, a uvědomuje si velmi dobře význam jednoho verše z Ezechiele: I hledal jsem mezi nimi muže, který by stavěl zeď a postavil se za tu zemi před mou tvář do trhliny, abych ji nezničil, ale nenalezl jsem (22,30). Jakých způsobů používá? Chce nás přesvědčit o tom, že modlitba je konec konců zbytečná. Na to se dá jít několika způsoby. Předně je zde obecná námitka proti modlitbě, kterou sdílejí jak někteří nevěřící, tak kupodivu i někteří věřící: Ví-li Bůh všechno předem, proč se vůbec modlit? Vše je už v nebi rozhodnuto. Vlažná a nepřesvědčivá obrana některých křesťanů zní: Ano, Bůh sice všechno předurčil, přesto je ale dobré se modlit. Bůh to nepotřebuje - my však ano. Doporučuji lepší přístup. Podíváte-li se na to místo z Ezechiele v jeho souvislostech a bez doktrinálních předsudků, vyplane vám z toho jasně, že Bůh neví všechno předem. Pojetí Boha, který ví všechno předem, který není Udatný Válečník, ale pouze Skvělý Režisér, je pro Boží lid velice demobilizující. Chci se ale více věnovat jinému druhu satanských útoků na náš modlitební život. Pokud se stane v našem životě něco zlého, pokud nečekaně prohrajeme nějakou bitvu, ač jsme doufali, že v ní zvítězíme, pokud se vyjeví nějaká naše slabost, které jsme si nebyli vědomi, náš modlitební život se otřese. Píšu z vlastní zkušenosti. Dopadne-li něco špatně, snadno uděláme závěr, že jsme se dlouho a hluboce mýlili. Proč nás Bůh nevaroval? Proč nám nepomohl? Proč nás neospravedlnil, když jsme byli nespravedlivě napadeni - či dokonce odsouzeni? To jsou důležité otázky a volají po odpovědi, která neuspokojí jen naši mysl, ale i naše srdce. Nejistota spjatá se stavem, v němž jsme se ocitli, probouzí vážné pochybnosti o našem vlastním modlitebním životě, a to jak co se týče uctívání, tak co se týče přímluvy. Naše vlastní problémy, starosti a pochybnosti nás zaměstnávají natolik, že přímluvu začneme zanedbávat nebo od ní dokonce upustíme úplně. Je třeba si připomenout, že Bohu záleží předně na našem srdci. Pokud naše vlastní srdce pláče a my se přimlouváme za ostatní, pak v tom není žádná ctnost. Je-li voják zasažen uprostřed bitvy, neočekává se od něj, že bude střílet dál, jako by se nic nestalo. Předpokládá se, že ho někdo ošetří, a není-li nablízku nikdo, kdo by mu pomohl, tedy že se sám postará o své rány do té míry, do jaké je toho vůbec schopen. Pláče-li tvé srdce, nechť pláče před Bohem. A nech je, ať se vypláče do sytosti. Neuspěchej to.
Pokud ale skutečně vyléváš své srdce před Bohem, nebudeš plakat navěky. Pokud nikdy plakat nepřestáváš, je otázka, zdas opravdu hledal Boha upřímně. Bůh nemění vždy naše vnější okolnosti, ale mění náš duchovní stav. Usvědčuje nás z hříchu, ukazuje nám cestu a utěšuje nás. Když se konečně "dáš dohromady," možná zjistíš, že tvůj přímluvný modlitební život zmizel. Jsi sice Bohu vděčný za Jeho útěchu, ale možná stále zápasíš s pochybnostmi o smyslu nikoli svého modlitebního života obecně, ale o smyslu svých přímluv. "Jsem hoden přimlouvat se za ostatní, když mám sám tak vážné problémy?" Jak Bůh, tak satan by souhlasili, že skutečně nejsi hoden. Nicméně přes tento vnější souhlas by jejich postoje byly naprosto odlišné. Satan ti bude dál vysílat signály, že jsi k ničemu. Pokud Bůh nezměnil tvou situaci, jak by mohl vyslýchat tvou modlitbu a měnit situaci těch, za něž se modlíš, či dokonce celých národů?
Bůh ti říká, že Tvůj modlitební život není smysluplný díky tomu, že ty jsi hoden se přimlouvat. Přijatelné motivy tvé přímluvy jsou dvojí: Boží sláva a tvá láska k těm, za něž se přimlouváš. Můžeš si připadat nehodný; přesto můžeš milovat. Pokud i nadále hledáš Boží tvář - předně sám kvůli sobě, a pak i kvůli ostatním, za něž se modlíš - může se ti dostat vhledů do duchovního světa. (Většinou se nám dostává pouze vhledů. Celý příběh je příliš velký na to, abychom mu mohli rozumět, přestože jsme duchovní.) A můžeš dokonce zahlédnout, že útok, jemuž jsi byl vystaven, měl za cíl především zničit tvou přímluvu. Jsem dalek tvrzení, že je tomu vždycky tak. V některých případech může jít právě o něco takového. Nevzdávej to.
 
Dan Drápal
   

"Nominace na Zlatou slzu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nominace na zlatou slzu (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 31. leden 2005 @ 09:28:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znovu se tady chci zastat bratra Dana Drápala, i kdyby k článku samotnému byly nějaké výhrady. Je důležité k čemu mě vyburcoval. Závěr a celkové směrování je, abych neustával v modlitbách. Tedy návrat k Bohu. A to si myslím, je to podstatné. A že má k tomu takové poznání? Přece nás hlavně nespojuje stejné poznání, ale jak říká apoštol Pavel - 2 Tim. 1:13 Měj za vzor zdravých slov to, co jsi slyšel ode mne ve víře a lásce, která nás spojuje v Kristu Ježíši.

Uznávám, že téma je pro mne dosti obtížné. Ale pro příklad mám jeden příběh ze starého zákona.

1 Královská 18:34-39 Nato řekl: "Naplňte čtyři džbány vodou a vylijte ji na zápalnou oběť a na dříví!" Potom řekl: "Udělejte to ještě jednou." Oni to udělali. Znovu řekl: "Udělejte to potřetí!" Udělali to tedy potřetí. Voda tekla okolo oltáře a naplnila i příkop. Nastal čas, kdy se přináší obětní dar. Prorok Elijáš přistoupil a řekl: "Hospodine, Bože Abrahamův, Izákův a Izraelův, ať se dnes pozná, že ty jsi Bůh v Izraeli a já tvůj služebník a že jsem učinil všechny tyto věci podle tvého slova. Odpověz mi, Hospodine! Odpověz mi, ať pozná tento lid, že ty, Hospodine, jsi Bůh. Ty sám obrať jejich srdce zpět k sobě." I spadl Hospodinův oheň a pozřel zápalnou oběť i dříví, kameny i prsť, a vodu z příkopu vypil. Když to všechen lid spatřil, padli na tvář a volali: "Jen Hospodin je Bůh! Jen Hospodin je Bůh!"

Celý příběh si můžete přečíst sami. Proč to píšu? Víte jak tento příběh komentují židé? Ten největší zázrak není, že oběť pozřel oheň, i když ta byla politá vodou. Ten největší zázrak se stal, že se lid navrátil k Hospodinu svému Bohu.

Karel



Re: Nominace na zlatou slzu (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 31. leden 2005 @ 13:03:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zcela podporuji tuto nominaci. Ve svých spiscích Dan po lidsku dává dohromady své myšlenky a utváří novou nauku. Doporučuji Danovi zopakovat si velice známou pasáž Bible.
A to především verše 2,4,6 a 16.

Žalm 139,1-24 (EKUM)

139,1 Pro předního zpěváka. Davidův, žalm. Hospodine, zkoumáš mě a znáš mě.
139,2 Víš o mně, ať sedím nebo vstanu, zdálky je ti jasné, co chci dělat.
139,3 Sleduješ mou stezku i místo, kde ležím, všechny moje cesty jsou ti známy.
139,4 Ještě nemám slovo na jazyku, a ty, Hospodine, víš už všechno.
139,5 Sevřel jsi mě zezadu i zpředu, svou dlaň jsi položil na mě.
139,6 Nad mé chápání jsou tyto divy, jsou nedostupné, nestačím na to.
139,7 Kam odejdu před tvým duchem, kam uprchnu před tvou tváří?
139,8 Zamířím-li k nebi, jsi tam, a když si ustelu v podsvětí, také tam budeš.
139,9 I kdybych vzlétl na křídlech jitřní záře, chtěl přebývat při nejzazším moři,
139,10 tvoje ruka mě tam doprovodí, tvá pravice se mě chopí.
139,11 Kdybych řekl: Snad mě přikryje tma, i noc kolem mne se stane světlem.
139,12 Žádná tma pro tebe není temná: noc jako den svítí, temnota je jako světlo.
139,13 Tys to byl, kdo utvořil mé ledví, v životě mé matky jsi mě utkal.
139,14 Tobě vzdávám chválu za činy, jež budí bázeň: podivuhodně jsem utvořen, obdivuhodné jsou tvé skutky, toho jsem si plně vědom.
139,15 Tobě nezůstala skryta jediná z mých kostí, když jsem byl v skrytosti tvořen a hněten v nejhlubších útrobách země.
139,16 Tvé oči mě viděly v zárodku, všechno bylo zapsáno v tvé knize: dny tak, jak se vytvářely, dřív než jediný z nich nastal.
139,17 Jak si vážím divů, které konáš, Bože! Nesmírný je jejich počet,
139,18 sčetl bych je, ale je jich víc než písku. Sotva procitnu, jsem s tebou.
139,19 Kéž bys, Bože, skolil svévolníka. Pryč ode mne, vy, kdo proléváte krev!
139,20 Dovolávají se tě při svých pletichách, zneužívají tvé jméno tvoji protivníci.
139,21 Nemám nenávidět, Hospodine, ty, kdo nenávidí tebe? S odporem pohlížet na ty, kdo se proti tobě zvedli?
139,22 Nenávidím je, rozhodně nenávidím, jsou to také moji nepřátelé.
139,23 Bože, zkoumej mě, ty znáš mé srdce, zkoušej mě, ty znáš můj neklid,
139,24 hleď, zda jsem nesešel na cestu trápení, a po cestě věčnosti mě veď!

Petr Šíma



Re: Nominace na zlatou slzu (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 31. leden 2005 @ 13:10:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tyhle verše mě přesvědčily. Nikdy jsem se nad tím tématem nějak víc nehloubal. Ten Žalm je odpověď.

Díky Karel



Re: Nominace na zlatou slzu (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 31. leden 2005 @ 13:52:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě vkládám do diskuze verše z Izaiáše. Myslím, že i zde je něco o Boží vševědoucnosti. Podle nich Bůh dopředu má svůj plán, ale naplňuje jej vždy ve svém čase. Dopředu své záměry lidem oznamuje a ví jak na ně lidé zareagují. Jen nikdy nedá svou slávu ani modlám ani člověku. Nelze říci - toto se stalo, protože jsem se modlil. Tak bychom na modlitbách my - lidé - vytvářeli nové věci a nové události. Ale Bůh naplňuje naše modlitby ve shodě s Jeho vůlí. Proto se máme modlit staň se vůle tvá. Ne tak, jak já chci, Pane. Ani čas naplnění modliteb nelze Bohu předurčovat. Již On sám dávno předem určil naplnění. Možná i nenaplnění. Vždyť On zná naše srdce lépe než my sami. A ví zda budeme, nebo nebudeme hodni, též i kdy. Věštecký způsob modlení, ať je křesťanům cizí.

Petr Šíma

a nyní ty verše...

Izaiáš 48,1-11 (EKUM)

48,1 Slyšte to, dome Jákobův, vy, kdo jménem Izraelovým se nazýváte a z vod Judových jste vyšli, vy, kdo při Hospodinově jménu přísaháte, připomínáte si Boha Izraele, ne však pravdivě a spravedlivě.
48,2 Podle města svatého se nazývají, hledají oporu v Bohu Izraele, jehož jméno je Hospodin zástupů.
48,3 "Co se stalo na počátku, oznámil jsem předem, z mých úst to vyšlo, ohlásil jsem to; náhle jsem zasáhl a stalo se to.
48,4 Přestože jsem věděl, jak jsi zatvrzelý, že tvá šíje je železná spona a tvé čelo z bronzu,
48,5 oznamoval jsem ti všechno předem; dříve než co nastalo, jsem ti to ohlašoval, abys neříkal: 'To udělala má mořská stvůra, má tesaná a moje litá modla dala k tomu příkaz.'
48,6 Slyšels o tom. Teď se na to všechno dívej! A co vy? což také něco oznámíte? Od nynějška ti chci ohlašovat nové věci, utajené, že o nich nic nevíš.
48,7 Právě teď jsou stvořeny, nikoli předtím, přede dneškem jsi o nich nic neslyšel a říci nemůžeš: 'Hle, já to znám.'
48,8 Nic jsi neslyšel, nic jsi nepoznal, tvé ucho předtím nic nezaslechlo. Vím, že jsi věrolomník věrolomný, říká se ti přece nevěrník už ze života matky;
48,9 zdržoval jsem svůj hněv pro své jméno, pro svou chválu jsem se kvůli tobě krotil, nevyhladil jsem tě.
48,10 Hle, přetavil jsem tě, ne však jako stříbro, vyzkoušel jsem tě v tavící peci utrpení.
48,11 Kvůli sobě, kvůli sobě samému to dělám. Což smí být mé jméno znesvěceno? Svou slávu nikomu nedám.




Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy