Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 157, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116560945
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Novoroční ekumenická bohoslužba - znamení ochrnutí zdejších církví
Vloženo Sobota, 01. leden 2005 @ 07:53:18 CET Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal Timothy

Novoroční ekumenická bohoslužba - znamení ochrnutí zdejších církví Je podivuhodné do jaké míry dnes jednotlivé křesťanské církve rezignovaly na hlásání své zvěsti, svého učení, svého výkladu evangelia. To však byl přece důvod jejich vzniku! Zdá se nám, že dnes je pro všechny církve důležitější demonstrovat sjednocení a souhlas, než hlásat evangelium. Kristus se pro ně stává služebníkem jejich společného díla všeobecného mezicírkevního "smiřování" a slučování – alespoň tak vyznívá jejich společné ekumenické kázání. Vzbuzují dojem, že se jim nejedná o to, aby společně všechny církve sloužily Bohu, ale spíše aby Bůh sloužil najednou všem církvím. Církevně politický proces (těsně související se světovým ekonomicko-politickým děním a směřováním) si vzal Boha za svého služebníka, či (drsně řečeno) kulisu...

Skutečností je, že kvůli rezignací na své odlišné chápání evangelia a církevnosti ztrácejí tyto církve právo na existenci (tedy z hlediska morálního a filosofického). Společná ekumenická bohoslužba, jejíž duchovní prázdnotu a vnitřní bídu jen ztěží maskují profesionální výkony herců, které mají podepřít zmírající tělo ekumenismu a dodat mu lesk do vyprahlých očí, je výmluvným svědectvím výše načrtnutých myšlenek. Tragikomické je, že si ekumeničtí protagonisté vybrali celonárodně známého komika a satirika, aby přiblížil povadlý a odcizený ekumenismus nejširším masám (nevděčný úkol, že pane Šimku?) Novoroční společné ekumenické bohoslužby dobře demonstrují tu skutečnost, že ekumenismus všechny církve jaksi ochromuje, paralyzuje. Oč prospěšnější - jak pro dílo hlásání křesťanství tak i pro misii všech církví - by bylo, kdyby v nějakém střihovém televizním pořadu zazněly promluvy a kázání různých představitelů všech křesťanských církví jednotlivě. Posluchači by se mohli dozvědět mnoho o křesťanství a křesťanech, mohli by nahlédnout učení a ducha jednotlivých církví a třeba i srovnávat... Místo toho se uspořádá společná bohoslužba, která má tak beztvarou podobu a bezvýrazného ducha, že její přínos pro hlásání Evangelia a šíření či upevňování křesťanství je takřka bezvýznamný. Za zvuků flétny a za doprovodu „procítěných výkonů“ profesionálních recitátorů se zúčastněné církve malátně slévají v cosi amorfního, co má být hladovým lidem podstrčeno jako dutá náhražka nebeského chleba. To se pak stane skutečným „opiem lidu“. Mezi křesťany převládl blud, že rozdělení křesťanů je pohoršením světu (jakoby nebylo tolik daleko nehoráznějších pohoršení, jimž křesťanští lídři věnují podstatně méně pozornosti) a že nejlepším svědectvím o Bohu a vrcholem misie a evangelizace je demonstrace sjednocování křesťanů. To, co bylo vždy považováno za středobod křesťanské zvěsti – kříž a vzkříšení Spasitele, pozvání k hostině spásy nebeského Království, očekáváním jeho druhého příchodu a příprava na strašný soud – to vše je jaksi odsunuto (pokud není přímo zahozeno) a místo toho se před zraky zmateného lidstva křesťané smiřují a sjednocují. Těžko něco namítat proti smíření a odpuštění, jen kdyby se z těchto nepopiratelných hodnot nestala nová babylonská věž lidské naduté velikosti; nic proti těmto hodnotám, jen kdyby jejich dosažení nezastiňovalo samotné principy křesťanské víry; nic proti smíření a odpuštění, jen kdyby postaveny na skutečném hledání pravdy, opravdovém pokání a obrácení viníků a nelicoměrném hledání Boží vůle, o níž víme alespoň to, že vše, co se nestaví na základech Boží pravdy, není Bohu milé. Když všechny křesťanské církve chtějí překonat rozdělení, a tím kajícně přestat s pohoršením, jež tím způsobily a působí, proč nehledají pravdu? Jakou pravdu? Pravdu o tom, jak se to stalo, že místo jediné, Kristem na apoštolech založené Církve Boží, máme dnes více než tisíc křesťanských církví a denominací, jejichž učení je vzájemně neslučitelné. Sjednocení chtějí téměř všechny církve, ale do odstraňování neslučitelných prvků v církevních naukách skrze hledání a návrat k původnímu společnému apoštolskému a svatootcovskému učení Církve prvního tisíciletí se nechce téměř nikomu. Je Bohu milé takové sjednocení, které se neubírá cestou hledání Boha a Boží pravdy, ale kráčí cestou diplomacie, církevní politiky a demonstrativních ekumenických show?


"Novoroční ekumenická bohoslužba - znamení ochrnutí zdejších církví" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.13 sekundy