Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 646 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482133
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl
Vloženo Pondělí, 20. září 2004 @ 20:11:16 CEST Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal pastýř

Napsal: Aleš Franc Ovoce spiritismu


S vědomím historických přešlapů víme, že není bez problému dávat do souvislosti některé nedávno minulé jevy s tím, co následovalo bezprostředně po nich. Přidržme se ale některých proroctví, která vznikla buď přímo pod vlivem duchů zemřelých nebo pod vlivem jejich duchovního „pomazání“ a podívejme se na jejich naplnění v současnosti. Opravňuje nás k tomu i skutečnost, že doptávání se duchů v tomto případě bylo a bývá téměř vždy spojeno se zjevováním budoucnosti. Co tedy tato proroctví předpovídala a co se ve skutečnosti stalo v době, na kterou tato proroctví ukazovala?

Ačkoliv se Saul doptával proroka, Pán Bůh to viděl jako „věštění“ a ačkoliv se dozvěděl pravdu, přimíchaná lež byla mnohem horší. Zemřel sice v souladu s předpovědí, ale nikdy se nedostal do míst, kde byl skutečný Samuel, jak mu bylo předpověděno. Uvedeme-li zde nyní pár historických souvislostí, pak jen proto, že to retrospektivně byli právě protagonisté hnutí, kteří prorokovali budoucnost. Proto zde v první řadě nejde o hledání souvislostí, ale především o rozsouzení  proroctví:

1.  Mesmerismus: Ačkoliv se Mesmer  nepovažoval za proroka, jeho učením byla zaplněna celá Francie a mesmerismu se oddával i královský dvůr. Mesmer chtěl pomocí mesmerismu zasahovat i do politiky a jeho naturfilosofické ideje našly své uplatnění i ve formování pozdější Robespierrovy  religiozity. Zanedlouho nato Paříž ovládlo vražedné běsnění Velké francouzské revoluce, které ukázalo odvrácenou tvář humanismu a osvícenství. Někteří zde vidí přímou souvislost s mesmerismem, resp. s vybudováním základů revoluce. [80] Je dobré si v této souvislosti uvědomit, že největší humanisté té doby, jako Voltaire nebo Napoleon, se ve svých plánech a úvahách nechávali ovlivňovat okultními praktikami, odvozovanými např. z křiku ptactva. [81]



2. Quimbyho mesmerické teorie naroubované na křesťanství zplodily svého času jednu z nejrychleji rostoucích sekt, Křesťanskou vědu M. E. Bakerové, a nakonec pronikly do srdce charismatického hnutí. Stalo se tak skrze E. W. Kenyona, kterému se dostalo průpravy v mesmerické škole R. W. Emersona, rozvíjejícího Quimbyho „teologii“, a jeho literárního plagiátora K. Hagina, který dal vznik hnutí Víry [82]. Duchovní syn hnutí Víry Benny Hinn pokračoval ve spiritistické tradici a další duchovní syn hnutí Víry, Rodney Howard Brown, rozvíjel mesmerické manifestace. [83]

3. V přímé souvislosti můžeme vidět Argentinské probuzení, resp. jeho transformaci do mesmerické podoby, a to vlivem jak Hinna, tak Browna. Ti zasvětili letničního pastora Assemblies of God Claudio Freidzona, jehož působení změnilo celou evangelikální scénu Argentiny natolik, že připomínala mesmerické běsnění Paříže předrevoluční doby. Argentinští letniční prorokovali obrovské probuzení a dalekosáhlou obnovu společnosti. Např. Carlos Annacondia ve své knize popisuje svědectví pastora, který tvrdí, že ďábel nad Buenos Aires byl přičiněním Annacondiovy služby spoután. [84] Namísto toho však Argentina prožila nejtěžší ekonomický krach své historie, prezident vyhlásil státní bankrot, stovky lidí napadlo Parlament a tisíce lidí emigrovalo. Přes tuto skutečnost jsou tito proroci, jejichž proroctví se ukázala jako falešná, dále ctěni a zváni zejména Apoštolskou církví, která chce zřejmě následovat Argentinskou cestu.

4. Těchto manifestací nezůstala ušetřena ani Anglie. Sandy Millar a Nicky Gumbel postavili na "mesmerických" zkušenostech i klíčovou část svých evangelizačních kurzů Alfa a spolu s pastorem Assemblies of God Kenem Gottem rozšířili manifestace do anglické evangelikální církve. Následovaly předpovědi o obnově Anglie. Namísto toho Anglie zanedlouho prožívala nejprve „nemoc šílených krav“ a posléze šílenství ohledně kulhavky a slintavky, kdy byla vybíjena celá mnohatisícová stáda. Dokonce i obdivovatelé probuzení se divili, že namísto očekávaného požehnání to vypadá jako Boží soudy.

5. Z Londýna přešlo toto „probuzení“ i do americké církve. Sbor Assembles of God v Pensacole prožil vlnu manifestací plnou silou. Když byl sbor kritizován apologety, pastor Kilpatrick prorokoval, že i kdyby někdo do sálu přinesl bombu, Boží moc modlitebnu ochrání. [85] Netrvalo však dlouho a modlitebnu zapálil blesk tak, že kompletně lehla popelem, od sboru se oddělila biblická škola vedená známým teologem probuzení D. Brownem. [86] Ačkoliv evangelista obnovy S. Hill prorokoval největší obnovu americké společnosti všech dob [87], 11. září 2001 ukázalo opět pravý opak a vytýčilo zcela novou světovou politiku na řadu let dopředu.

6. Také české církve se s velkou dychtivostí otevřely novodobému „probuzení“ a propagovaly jak Joynerovu nekromantickou část, tak argentinskou manifestační část . Např. nedlouho poté, co se Jednota bratrská otevřela těmto vlivům, prošla schizmatem, které se dodnes tyčí jako memento nad českou církví. Také Křesťanská společenství, jejichž představitel tyto věci ospravedlňoval, odstoupil kvůli osobnímu selhání a KS na svých stránkách přiznávají nelehkou situaci [88]. „Nejlépe“ z participujících církví skončila Apoštolská církev, která se otevřela pouze manifestacím, ovšem Joynerovy vize důrazně odmítla. Zde pouze redaktor Života v Kristu předpovídal na jaro 2001 probuzení [89], které ještě příštího roku, přes protesty některých, potvrdil. [90] Jiní však poukazují na varovné prvky a nejednotu v církvi, která se projevila na Nymburském synodu. [91]

Ačkoliv je novodobý mesmerismus, mající kořeny ve spiritismu, obvykle spojován s proroctvími o obnově a probuzení, ještě nikdy obnova a probuzení nepřišly. Namísto tisíců obrácených přichází krvavé revoluce, teroristické činy, vybíjení dobytka nebo alespoň skandální rozdělení a narušené mezilidské vztahy.

Přestože Hagin, Hinn i Kilpatrick své oponenty varují před kritikou tak svatých věcí, jakou novodobý mesmerismus podle nich je, máme se jejich výhrůžek zaleknout a věci nerozsuzovat, i když se nenaplňují? Sáhněme raději po Písmu:

Avšak prorok, který by opovážlivě mluvil mým jménem něco, co jsem mu mluvit nepřikázal, nebo který by mluvil jménem jiných bohů, takový prorok zemře." V srdci si asi říkáš: "Jak poznáme slovo, které Hospodin nepromluvil?" Nuže, promluví-li prorok jménem Hospodinovým a věc se nestane a nesplní, nepromluvil to slovo Hospodin. Opovážlivě je mluvil ten prorok sám; nelekej se toho.“ (Dt 18,20-22)

Souhrn

Jestliže mají bibličtí apologeti pravdu a zjevení duchů zemřelých je ve skutečnosti zjevením ďáblů, zkusme, tak trochu optikou C. S. Lewise, v duchu jeho knížky „Rady zkušeného ďábla“ [92], s trochou nadsázky odhadnout, jak by ďáblové učili eschatologii. Zřejmě by vydávali dobré za zlé a pravdu za lež. Proto se nejprve podívejme, co v krátkosti říká stará premileniální eschatologie, jak byla zastávána ještě v syrské Antiochii a později ranými církevními apologety resp. mnohými církevními otci. [93]:

Ke konci časů přijdou falešní proroci a učitelé a svým falešným učením svedou mnohé (Mk 13,6), takže nastane doba velkého odpadlictví (1 Tim 4,1), což bude v důsledku vychladnutí lásky a rozšíření nepravosti (Mt 24,12). Tito antikristové budou předcházet Antikrista (1 J 2,18 ), který sjednotí celou zemi (Zj 13,3) pod vládu falešné církve, nevěstky Kristovy (Zj 17,3). Církev Kristova je na základě věrnosti Písmu volána k oddělení se a k vytrvalosti (Zj 18,4), avšak nakonec sama usne (Mt 25,1-13). Falešná církev však bude činit podvodné znamení, zázraky a divy (Zj 19,20), podmaní si svět a nakonec provolá Antikrista Kristem (2 Te 2,4). Konec učiní až slavný Kristův příchod (2 Te 2,8).

A nyní si představme, že z hlediska satana a jeho andělů jsou falešní učitelé učiteli pravými, odpadnutí je vlastně probuzením, Antikrist je pravým Kristem a falešné divy jsou divy pravými. Jestliže měli církevní otcové ve svém pohledu na eschatologii a C. S. Lewis ve svém pohledu na démonologii pravdu, vypadalo by stanovo vyučování eschatologie takto:

Ke konci časů přijdou novodobí apoštolé, proroci a učitelé, svým vyučováním sjednotí církev (Mk 13,6) a způsobí počátek obrovského církevního rozvlažení, jaké svět zatím nepoznal (1 Tim 4,1), což bude v důsledku obnovení ducha lásky a vřelosti v církvi (Mt 24,12). Tito pomazaní budou předcházet Krista (1 J 2,18 ) a zahájí celosvětové probuzení mezi pohany (Zj 13,3), což uvede obrácené pod vládu církve bez vrásky a poskvrny, nevěsty Kristovy (Zj 17,3). Odpadlá církev má odložit literu a je volána k jednotě s touto církví (Zj 18,4), čímž vyvrcholí obnova církve (Mt 25,1-13). Tato nová, sjednocená církev – Joelova armáda - plná nového poznání bude činit mocné skutky, zázraky a divy (Zj 19,20) a do podmaněného světa nakonec přivítá z nebe Krista (2 Te 2,4).

Snad i ten nejliberálnější křesťan si musí nutně položit otázku, zda se nenaplňují tisíce let stará proroctví, jejichž princip je stále stejný:

„Popouzeli mě lžibohem k žárlivosti, svými přeludy mě uráželi; já je popudím lžilidem, pobloudilým pronárodem jim urážky splatím. Mým hněvem se vznítil oheň, až do nejhlubšího podsvětí šlehá, pohltí zemi i to, co se z ní těží, sežehne základy hor. Samé zlo na ně shrnu, vystřílím na ně své šípy. Budou vysíleni hladem, stráveni nákazou, přehořkou morovou ranou. Vydám je zubům šelem a jedovatým plazům v prachu. Venku jim připraví sirobu meč, v komnatách zachvátí strach jinocha i pannu, kojence i muže šedivého. Řekl bych: Rozpráším je, vyhladím jejich památku mezi lidmi.“ (Dt 32,21-26)

Dovolme si na závěrem ocitovat jednoho církevního představitele, který řekl: „když ďábel káže evangelium, vždy to s*****í peklem“ a posuďme, zda toto expresivní vyjádření je možné chápat i v kontextu s výše uvedenými skutečnostmi.

Historia magistra vitae

Historie nás učí, že církevní představitelé, kteří se podobnou cestou dali v minulosti a byli na podobné souvislosti upozorněni, někdy i opakovaně, měli v podstatě dvě možnosti:

1) upřímně a zřetelně se od těchto věcí oddělit a nazvat je pravými jmény a prosit Boha o odpuštění. Pak je možné mluvit o skutečném probuzení a s nadějí vyhlížet, že Pán Bůh tento postoj poctí. Tento princip vidíme v reformaci.

2) Kritiku nejprve ignorovat a není-li to již možné, pak se snažit kritiky umlčet a posléze zdiskreditovat, či odstranit, aby kritika byla nevěrohodná. Po těchto reakcích obvykle docházelo k rozdělení a devastaci církve, v horším případě k jejímu zesvětštění a početnímu růstu přílivem pohanů. Tento princip vidíme v církvích, které reformaci odmítly.

Jestliže se církev rozhodne zvolit druhou variantu, nechť si zváží následující staré Modrsohnovo prorocké varování, určené křesťanům, kteří se okultním, potažmo spiritickým praktikám otevřeli:

„Slyšíš? Bůh se staví proti tobě. Víš co to znamená? To znamená: Bůh ti přestane být přátelsky nakloněn, myslit na tebe milostivou láskou, žehnat ti a činit ti dobře. Staví svou tvář proti tobě jako nepřítel a soudce. Vyobcuje tě ze svého lidu! Troufáš si ještě tvrdit, že je to neškodné, co děláš?… Chtěl bych napsat nesmazatelnými literami do tvé paměti a do tvého svědomí: „Každý, kdo činí tyto věci se Hospodinu hnusí!“ [94]

Chcete-li se dozvědět podrobnější informace o učení i historii věcí, které zde pro délku studie mohly být pouze okrajově zmíněny, naleznete je v e-knize: Cizí oheň. [95]


Poznámky a literatura
1. Heide M., Bludné cesty ke zdraví, Jupos, 1982, str. 85
2. Tamtéž, str. 85
3. Van Dam W. C., Okultismus a křesťanská víra, Ichthys, Havlíčkův Brod, 1991, str. 76
4. Tamtéž, str. 78
5. Allan J., in: Víry a vyznání, Slovart, Praha, 1994, str. 197
6. Např. emeritní senior Křesťanských společenství k tomu říká: „Jestli se k tomu dostanu, napíši obsáhlejší studii o tom, co je to duch denominačnosti a co je to duch nad denominací." 5. pastýřský list květen 1999
7. Linhart J. a kol., Slovník cizích slov pro nové století, Dialog 2004, str. 348
8. Heide M., Bludné cesty ke zdraví…, str. 83
9. Zweig S., Léčení duchem, Mladá fronta, 1999, str. 62
10. Van Dam W. C., Okultismus a křesťanská víra…, str. 57
11. Barrett D. V., Sekty, kulty, alternativní náboženství, Ivo Železný, Praha, 1998, str. 98
12. McConnell D. R., Jiné evangelium, Křesťanský život, Albrechtice, 1996, str. 42-61
13. Seminář SSSNNS pořádaný dr. Zdeňkem Vojtíškem v modlitebně CB, sbor Soukenická, Praha, 1995
14. Van Dam W. C, Okultismus a křesťanská víra..., str. 29
15. Allan J. in: Víry a vyznání…, str. 185
16. Heide M., Bludné cesty ke zdraví…, str. 85-100
17. Modersohn E., V poutech pověry, ECM Praha, 1989
18. Zprávy z Medžugorje, 6/2004, ročník 16, Véríte, Praha, 25. 5. 2004, str. 1-2
19. Tamtéž
20. Tamtéž
21. Zprávy z Medžugorje, 4/2004, ročník 17, Véríte, Praha, 25. 3. 2004, str. 1-2
22. Zprávy z Medžugorje, 6/2004…, str. 2
23. Allan J., in Víry a vyznání..., str. 192-193
24. Hinn B., This Is Your Day, 11. června, 1997, videokazeta
25. Tamtéž
26. Tamtéž
27. Hinn B., Blaisdale Arena, Honolulu, HI, kázání, 28. února, 1997
28. Hinn B., Double Portion Anointing, část 3, Orlando Christian Center, Orlando, Fla., 7. duben, 1991, ze série: Holy Ghost Invasion
29. Fisher G. R., Goedelman M. K., The Confusing World of Benny Hinn, Personal Freedom Outreach, 1995
30. Joyner R., Poslední bitva, KMS Praha, 1998, str. 89-90
31. Franc A., Skrytá tvář teonomismu, http://mujweb.cz/www/apologet/knihy/Teonomismus.pdf
32. Joyner R., Povolání do poslední bitvy, Postilla, 2000, str. 27
33. Tamtéž, 48
34. "duch Pavla" v Joynerově knize říká: "Jestliže jsou mé spisy používány jako základ, nebude potom tento základ schopný udržet to, co na něm má být postaveno... mé spisy nesmí být použity jako základ." In: Joyner R., Poslední bitva..., str. 80
35. Joyner R., Vize o velké žni, Život víry, roč. 5, březen, 1994, str. 64-66
36. Joyner R., Poslední bitva..., str. 35
37. Tamtéž, str. 8-9
38. Tamtéž, str. 8
39. Tamtéž, str. 9
40. Tohoto si povšiml např. Bubik ve svém článku "O prorockém daru", http://www.apostolskacirkev.cz/view.php?cisloclanku=2003102701
41. Joyner se formálně k neomylnosti Písma hlásí a dokonce prohlašuje, že zjevení není určeno v vytváření doktrín, in: (Joyner R., Povolání do poslední bitvy..., str. 14-16), nicméně svými knihami tyto obecné proklamace podpírá.
42. Tamtéž
43. Joyner R., Povolání do poslední bitvy…, str. 14-15
44. Tamtéž, str. 14
45. Tamtéž, str. 16
46. Joyner R., Povolání do poslední bitvy…, str. 30
47. Tamtéž, str. 30
48. Tamtéž, str. 45
49. Tischner R., Geschichte der okkultistischen (metapsychischen) Forschung, Pfullingen, 1925
50. Van Dam W. C., Okultismus a křesťanská víra..., str. 27
51. Joyner R., Poslední bitva..., str. 55-56
52. Tamtéž, str. 80
53. Tamtéž, str. 35
54. Např.: Mk 13,6-9, Mt 24, 11-13, 1 Tim 4,1-3, 2 Tim 3,1-5, 1J 2,18-19, Ju 1,18-19, 2 Pe 3,3-4
55. Hanáková v Životě víry napsala: „Rozhovor amerického řečníka se zástupci jednotlivých církví, ze kterého vyzařovala Joynerova pokora, úcta ke křesťanům různých vyznání, k tradicím národům (např. českého a velmi výrazně také židovského), praktická osobní víra, humor. Joynerovy komentáře k jeho údajným tvrzením rozšiřovaným v našich krajích, jež byly často velmi zkreslené, chybně interpretované.“ Hanáková H., Jsem proti tomu…(Rick Joyner), Život víry, únor 2004, str. 24
56. Anderson N., Vysvobození z pout, Návrat Domů, 1995, str. 117
57. Joyner se zde snaží přesvědčit konzervativní evangelikály, že církev potřebuje proroky jeho typu: ""proročtí" lidé potřebují jejich pomoc stejně tak, jako konzervativní evangelikáni potřebují pomoc od těch, kteří mají nějaké zkušenosti s prorockými dary", In: Joyner R., Povolání do poslední bitvy… str. 12. Pokud by zde Joyner neměl na mysli sebe, jelikož za příklad dává kontaktování svého vydavatelství MorningStar, měl by jistě pravdu.
58. Joyner R., Vize o velké žni…
59. Chesterton G. K. in: Víry a vyznání…, str. 139
60. Stetz J., Svrablavé uši, Křesťanský život, Albrechtice, 1995, str. 8
61. Modersohn M., V poutech pověry..., str. 19
62. Tamtéž, str. 19
63. Anderson N., Vysvobození z pout…, str. 86
64. Novotný A, Biblický slovník, Kalich 1992, str. 843
65. Belotti E., Biblické panorama, Křesťanské sbory, Dillenburg, 1985
66. Soušek T., Knihy tajemství a moudrosti III, Vyšehrad, Praha, 1999, str. 141-151
67. Stewart R. A. in: Nový Biblický slovník, Návrat domů, Praha, 1996, str. 29
68. Osborne W., in: Nový Biblický slovník…, str. 632-636
69. Smith B. L., Tamtéž, str. 212-215
70. Joyner R., Povolání do poslední bitvy..., str. 13
71. Mitchel T. C. in: Nový Biblický slovník…, str. 29
72. Steiger P., Zápas o duši, Zápas o duši, Vydavatelství křesťanských sborů, Ostrava, 1991, str. 94
73. Boice J. M., Základy křesťanské víry, Návrat domů, Praha, 1999, str. 140
74. Bubik R., Slavná budoucnost Božího lidu, Křesťanský život, Albrechtice 2001, str. 82
75. Franc A., Cizí oheň, http://mujweb.cz/www/apologet/index_studie.htm
76. Davies G., Krehkí velikáni, Port Libri, Bratislava, 2002
77. Komenský J. A., Labyrint světa a ráj srdce, Odeon, 1984, str. 12
78. Bunyan J., Cesta Křesťana, podle Roháčkova překladu, Klasy, Bratislava 1922, str. 2
79. Joyner R., Povolání do poslední bitvy..., str. 9
80. Schott H., Kronika medicíny, Fortuna Print, Praha, 1994, str. 227
81. Modersohn M., V poutech pověry..., str. 14
82. srovnání několika kapitol z knih Kenyona a Hagina uvádí McConnel, in: McConnell D. R., Jiné evangelium..., str. 20-27
83. Riss R. M., History of Awakening, http://www.grmi.org/renewal/Richard_Riss/history/rhb.bg.html
84. Annacondia C., Satane poslyš!, Křesťanský život, Albrechtice 2000, str. 141
85. Kilpatrick řekl: Lord, there's so much glory and praise in this place that even if a bomb is brought on this campus, I make a proclamation, Lord, it shall never, ever go off, in the Name of Jesus. http://www.deceptioninthechurch.com/transcrp.htm
86. Butcher A., Major Rift Emerges at Heart of Brownsville Revival, http://www.banner.org.uk/brn/Changes.html
87. „Postupně mi začalo být zřejmé, že toto probuzení se rozrůstá do takových rozměrů, že se stane největším probuzením, jaké kdy Amerika spatřila.", in: Hill S., Na cestě za probuzením, Křesťanský život, Albrechtice, 1999, str. 93
88. Ondráček L., Mám rád svůj sbor, http://www.praha.kaes.cz/view.php?cisloclanku=2004071105
89. „…bratr John McFarlane měl proroctví, že přijde probuzení do českého národa, datum vychází na jaro 2001. To se shoduje s proroctvím, které jsem přijal“. in: Navrátil A., Život v Kristu, Slovo redaktora, 2001/4, str. 4
90. „Na počátku jsem spolu s některými prorocky sloužícími služebníky upozorňoval, že tento rok bude rokem zviditelnění probuzení v naší zemi. Když jsem se následně s touto vizí sdílel, byl jsem některými vyzván k pokání z falešného proroctví, jiní pouze odpověděli „prázdná slova“… Za sebe s klidným svědomím, a zároveň s radostí, prohlašuji: minulý rok se církev začala viditelně probouzet." in: Navrátil A., Slovo redaktora, Život v Kristu, 2002/1, str. 2
91. „Co mne velmi znepokojuje, je to, co se ukázalo na celocírkevní konferenci v Nymburce. A vidím, že už to také nese své nedobré ovoce. O co bych velmi stál, aby skončily ty nekonečné rozbroje, co kdo a jak vidí, kdo koho přijímá a nepřijímá. (Je to pro mne hrozné když vidím a slyším: „Tak to já toho bratra jako hlavního neberu, protože pro mne je hlavní tamten bratr).“ in: Sedláček J., Rozhovor s Jiřím Sedláčkem, Život v Kristu, 2004/9, str. 13-19
92. Lewis C. S., Rady zkušeného ďábla, Návrat domů, Praha, 1988: "V této knize je 31 dopisů zkušeného ďábla Zmarchroba svému synovci, začínajícímu pokušiteli Tasemníkovi. Lewis skrze Zmarchroba bravurně popisuje slabiny soudobé křesťanské společnosti. Zlo jde Dobro, Dobro je Zlo, a Peklo je veliká byrokracie"
93. Erickson M. J., A Basic Guide to Eschatology, Baker Book House, 1998, Michigan, str. 91 - 106
94. Modersohn M., V poutech pověry..., str. 21
95. http://mujweb.cz/www/apologet/index_studie.htm

"SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Úterý, 21. září 2004 @ 09:42:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
je dobré, že chceš zde ukázat na falešná proroctví, ale vynášet soud nad těmito Božímy muži je trochu zcestné, zvlášť když jsi je ani nikdy nepotkal.

1. Ano, souhlasím s Tebou že je spousta křesťanů, kteří říkají Pán mi řekl atd. a přitom tomu tak není. Znevažují tím tak Boží jméno a to se nelíbí Bohu ani mě.

2. Co se týče ale kritiky lidí typu C.Freidzon atd. tak mě zajímá ovoce né projevy atd. Bible jasně učí a říká podle ovoce poznáš strom. Zeptám se já tebe: za kolik lidí jsi se modlil a Bůh evidentně skrze tebe způsobil zázrak tím že člověk byl osvobozen z nějaké démonické spoutanosti, nebo kolil lidí bylo srkze tebe nadpřirozeně uzdraveno? Možná řekneš to není důležité. Víš já ti řeknu že království není ve slovech ale v moci Boží. Já jsem např. C.Freidzona viděl na vlastní oči jak slouží na konferenci v Havířově, a taky jsem viděl to pomazání na něm. Mě je jedno co ty o nich říkáš, mě zajímá jaké je ovoce jejich služby. A když vidím např. že C.Freidzon, který dlouhá léta vede v církvi jen 2 babičky je Bohem použit k probuzení mám snad říkát že je to služebník dáblův? Český člověk je typický v kritizování všem, všemu radíme jak by to měli neměli dělat, ale přitom nevidíme svou ubohost. Radíme USA co majáí dělat, ale přitom jsme to my kdo od bílé hory byl pořád jen v područí. Kritizujeme lidi které si Bůh mocně použil a přitom jsme jeden z nejateističtějších národů a společnost zde je velmi protikřesťansky naladěna. Rozuměj souhlasím s tebou jak jsem zmínil v bodě 1, ale u těchto lidí jsi šlápl vedle.

Takových to křesťanů kteří se snaží "nezaujatě" posuzovat druhé je spousty, ale já se ptám kde je Duch Hospodinův a n sám? To jsme tak na tom dobře že můžeme radit a posuzovat službu druhých? Nemyslím si. U těchto lidí které jsi zmínil jsou zázraky, Boží moc a proměnění lidských životů denodenní službou, na zůzných místech světa Bůh křísí mrtvé, uzdravuje nemocné, slepí vidí, chromí chodí. Proč se to neděje u nás? Je snad Bůh v ČR jiný než v Africe nebo Lan. americe atd. ? Ukaž mi jednoho českého božího služebníka který křísí mrtvé atd. tak jak to dělají tito tebou zmínění lidé. A proč se tyto věci nedějí? I já jsem s tím znepokojen, ale když jsem nad tím přemýšlel Bůh mi jasně ukázal že křestani v této zemi žijou pohanských způsobem života bez sebevydání, kritikou a nevěrou. Ježíš na jednom místě jasně píše že tam nemohl učinit zázrak kvůli jejich nevěře.

Takže když se chceš zabývat druhými tak se nejdříve podívej na sebe kolik jsi ty osobně přivedl lidí bo Božího království?

jinak takový menší detial: zmínil jsi slovo Boží o tom že prorok který něco řekne a nestane se to mluvil blud svého srdce a máš pravdu...
avšak chtěl bych ti ukázat že v Jonášovi Jonáš prorokuje že ještě 40 dní a Ninive bude zničeno. Lid však činil pkání a Bůh se slitoval. Byl snad Jonáš falešný prorok???? Ne nebyl, ale Boží milosrdenství bylo větší než ohlašovaný soud, protože došlo ke změně postojů lidí.

zdraví Vladimír



Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: tomas16 v Úterý, 21. září 2004 @ 14:49:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velice zdarile!!! Paralela marijanskych zjeveni se zjevenimi 'evangelikalnich' charismatiku je vyborna. Rovnez bych doporucil k podrobnejsimu studiu porovnat svedectvi poutniku k marianskym svatym mistum se svedectvimi poutniku do Pensacoly, Toronta a pod.

Skoda dvou veci:

1) Proc se autor soustredi toliko na zjeveni mrtvych a nevezme v potaz i zjeveni andelu, Jezise, demonu, Pana Boha a pod? Napriklad clanek 'http://www.granosalis.cz/article.php?sid=3026' doklada tvorbu uceni nezalozeneho na Bibli jiste ceske cirkve. Autor onoho uceni se odvolava rovnez na vize a zjeveni; je jeho zjeveni prijatelnejsi jen proto, ze se mu udajne zjevili andele a demoni a ne treba Charles Parham?

2) Autor se zda byt prilis zaslepen bojem proti nekolika zvolenym jmenum a jeho prace je tak ponekud prilis ideologicka. Myslim, ze kdyby se AF odvazil domyslet nacate paralely hloubeji, bylo by to pro jeho obdivovatele jeste objevnejsi.



Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 21. září 2004 @ 20:39:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V 2.Kral.13.21 je správa o mužovi ktorý padnúc do hrobu kde bol pochovaný Elizeus ožil a vstal na svoje nohy napriek tomu že akýkoľvek stret s pozostatkami mŕtvych je v Mojžišovom zákone nečistota. To je minimálne zaujimave a dôkaz toho že prorok dokáže urobiť divy aj v mieste svojho pohrebiska. Prirodzene že v písme je zákaz uctievať, modliť sa, alebo uskladňovať pozostatky svätcov nakoľko týmto pádom to skutočne prechádza do roviny špiritizmu. Len AF s tým znova vylial s vaňou aj dieťa len aby niečo /aj keď s odretými ušami ale predsa/ našiel proti charizmatikom. Sa veľmi čudujem ako je možné že sa takto traumaticky rozoberá či je správne aby Benny Hinn chodil na hrob Kathrin Kulmanovej pretože je charizmatik, ale nikde ani zmienka o tej strašnej mŕtvote v tradičných /necharizmatických/ cirkvách ktorá je väčšinou prapríčinou vzniku charismatických spoločenstiev.

Ďalej som šokovaný ako AF zhadzuje proroctvá a snahu o prebudenie. Šokuje ma autorovo presvedčenie že citujem:

Namísto tisíců obrácených přichází krvavé revoluce, teroristické činy, vybíjení dobytka nebo alespoň skandální rozdělení a narušené mezilidské vztahy.

Znamená to teda že aby prebudenie mohlo dôjsť musia prestať vojny, terorizmus, vymieranie dobytka alebo ako to mám pochopiť?
Ježiš chodil po zemi v jednej s najhektickejších dôb. Najväčšie prebudenia prichádzajú väčšinou v tých najchudobnejších krajinách, v otrasných sociálnych podmienkach a stavím sa že zajtra sa to v správach na Nove určite nedozvieme, ale preto si nemyslím že tieto prebudenia niesu legitímne, alebo že neexistujú.
Považujem za prirodzené že po prebudení alebo obživení cirkvi príde obyčajne odpoveď v podobe nejakej ekonomickej alebo politickej katastrofy čo sa už dialo i v prvotnej cirkvi. Prebudenia sa metódami AF dajú spochybniť ale AF okrem spochybňovania všetkého charizmatického neponúka žiadne východisko.
Dorazil ma jedovatý tón pri dávaní do súvisu stavu KS, s ospravedlňovaním Joynerovho diela. Je zaujímavé spájať tieto dve veci dokopy. Potom Joynerove diela neospravedlňujte nakoľko prežijete nejaký osobný pád alebo katastrofu alebo čo tým chcel autor povedať? Niečo také by som sa bál vôbec naznačiť aj keď verím že podobne zmýšľajúci ľudia musia prežívať nad stavom KS silnú škodoradosť. To znamená že za všetko zlo okolo Vás môže momentálne podľa AF Váš vzťah ku Joynerovým dielam ... a tak si teda dávajte pozor aby ste sa ho nedajbože nezastávali.... No ešteže tu máme AF...

Ďalej by bolo dobre preštudovať si Danielove spisy nakoľko Daniel napr. v 7,16 8,13 8,16 vo svojich videniach nekomunikoval iba s Anjelmi / prirodzene že len vo vytrženiach ducha, bez akéhokoľvek uctievania, ani ich neoznačoval ako patrónov, ani sa ku nim v tele ani mimo neho nemodlil.../ sa mi zdá že Ezechiel tiež, ale veď to jednoducho bola súčasť sveta okolo Božieho trónu v ktorom sa ocitol.

V jednom prísloví sa hovorí že kde sa rúbe drevo tam lietajú triesky. S týchto triesok je postavený text AF, otázka ale je kedy kritizovať niekoho kto rúbe drevo a či ja by som dokázal rúbať drevo bez triesok.
Jednou vecou je totiž úprimná snaha o rozsudzovanie proroctiev Ricka Joynera a druhá je snaha o zdémonizovanie charizmatického hnutia za každú cenu. Verím že pozorný čitateľ to veľmi ľahko vybadá.









Stránka vygenerována za: 0.59 sekundy