Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 267, komentářů celkem: 429602, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 450 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116506685
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: CIZÍ OHEŇ - Závěr
Vloženo Neděle, 11. leden 2004 @ 16:58:37 CET Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal Aleš Franc

CIZÍ OHEŇ - Závěr Historická a doktrinální analýza “Torontského požehnání” Závěr  Motto: “A tehdy mnozí odpadnou a navzájem se budou zrazovat a jedni druhé nenávidět; povstanou lživí proroci a mnohé svedou a protože se rozmůže nepravost, vychladne láska mnohých. Ale kdo vytrvá až do konce, bude spasen.” Evangelium Matouše, kapitola dvacátá čtvrtá, verše desátý až třináctý “Tehdy bude království nebeské, jako když deset družiček vzalo lampy a vyšlo naproti ženichovi. Pět z nich bylo pošetilých a pět rozumných. Pošetilé vzaly lampy, ale nevzaly si s sebou olej. Rozumné si vzaly s lampami i olej v nádobkách. Když ženich nepřicházel, na všechny přišla ospalost a usnuly. Evangelium Matouše, kapitola dvacátá pátá, verše první až pátý

 
Ať už je náš postoj k věcem zde uvedeným jakýkoliv, položme si dvě zásadní otázky. Existuje nějaká čtvrtá zkušenost s Duchem svatým? Dojde na sklonku věků k celosvětovému probuzení? Alespoň dle klasické letniční teologie existuje obdržení Ducha při znovuzrození, křest Duchem svatým a naplnění Duchem svatým. Co je však tou čtvrtou zkušeností, kterou Claudio Freidzon nazývá “slavnou dimenzí”, Benny Hinn jí označuje vstoupením do “věku Ducha” a Paul Cain jí pojímá jako “inkarnaci Krista” v církvi atd.? A jak je možné, že apostasia (odpadnutí), které církev odpradávna ke konci časů očekává, je nyní nahrazeno vírou v probuzení poslední doby a obrácení celých národů ke Kristu? Pokud bychom chtěli najít nějaké body, které jsou beze zbytku společné všem zde zmíněným současným církevním obnovám, byly by – ve své nejumírněnější podobě - následující:  

1. církev musí překonat denominační bariéry a sjednotit se, 2. povstanou skupiny apoštolů a proroků, kteří zahájí obnovu církve, 3. pod vedením těchto obnovených úřadů církev dospěje k dospělosti, plnosti Krista, 4. tato církev obdrží mohutné, zvláštní naplnění Duchem svatým, které nemá v historii obdoby, 5. nastane doba divů a zázraků, jaké svět nepamatuje, 6. takto zmocněná církev bude uplatňovat svou autoritu nad satanem a zabrání jeho vlivu na svět, 7. v důsledku toho nastane mohutné celosvětové probuzení a církev dobude celé národy pro Krista.
  Skutečně tomuto dnes letniční křesťané věří? A pakliže ne, proč přejímají jednotlivá učení, která propagují např. “novodobou” strategii duchovního boje od C. P. Wagnera, prorokují příchod probuzení se stejnou horlivostí, jako kdysi první adventisté příchod Krista a otevírají se duchovním zkušenostem, které spíše připomínají jogínské seance než novozákonní obcování svatých? Je tato - dnes již snad obecně přijímaná eschatologie - skutečně tím, co učí Písmo? Je Torontské požehnání - ať nese nálepku jakoukoliv - tím, čemu by se dnes měli křesťané otevírat nebo je jen mlčky podporovat, případně se mu alespoň neprotivit? Měli by se, v obavě o své spasení, zaleknout různých soudů vyřčených nad kritiky a raději přivřít oči nad zjevnými herezemi? Je Bůh skutečně Bohem, který brání zkoumání učení, a který si cení jednoty nade vše, ať tato kryje cokoliv?   Dalo by se říci, že současná expanze hnutí je selháním ostražitosti křesťanů. Avšak ani ta nejupřímnější snaha najít zaručený recept na “probuzení”, byť by pramenila z těch nejčistších motivů, nás nezbavuje zodpovědnosti za vlastní rozhodování: “Ale vy, milovaní, protože to víte předem, střezte se, abyste nebyli oklamáni svodem těch neodpovědných lidí a neodpadli od vlastního pevného základu” (2 P 3,17).     Aleš Franc Konec Odkazy na kapitoly zveřejněné na GRANO SALIS Cizí oheň Úvod a obsah 1. Mesmer, magnestismus a hypnóza 2. William Branham - největší prorok? 3. Historie a učení hnutí Pozdního deště 4. Paul Cain, svědek k výstraze světa? 5. Derek Prince, učitel národů? 6. Kenneth Hagin a jeho následníci 7. Benny Hinn, skutečný otec Torontského požehnání? 8. Claudio Freidzon, dveře pro Argentinu? 9. John Wimber a hnutí Vinice 10. John Kilpatrick a Steve Hill, duchovní obnovitelé Ameriky? 11. Promise Keepers, muži všech denominací, spojte se! Závěr

"CIZÍ OHEŇ - Závěr" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy