Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 535 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480239
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Střípky katolické III.2.
Vloženo Pondělí, 12. prosinec 2022 @ 22:52:10 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko

Může eucharistie katolíky zklamat?


Samozřejmě, že ne.
To katolíci selhávají při eucharistii.
Vidíme zmatky kolem církevního učení, klesající počty účastníků mší a celkový úbytek věřících a divíme se proč. Někomu se tak může zdát, že eucharistie "nefunguje".
Abychom lépe pochopili, proč se zdá, že eucharistie "nefunguje, je třeba pochopit, jak funguje.

Při každém slavení mše sestupuje nebe na zem.
Společenství svatých se v Duchu svatém spojuje se zpřítomněnou, už jednou provždy dokonalou obětí Syna Otci. Přítomným věřícím se prostřednictvím eucharistické hostiny nabízí jednota s božskou láskou. Je to tajemná, ale skutečná proměna osobnosti člověka, která ovlivňuje věřícího na těle i na duši. Prostřednictvím fyzického přijetí Boha do našeho těla milost rozněcuje naši duši, aby se v důvěrném svazku spojila s Kristem.

Ježíš ustanovil tento tajemný dar eucharistie při poslední večeři. Každá ze synoptických evangelií obsahuje jasná slova o tom, že Ježíš nabízel věčný život prostřednictvím přijímání jeho Těla a Krve.
Jasně je to také zopakováno v 6. kapitole Janova evangelia (kdy ho nevěřící opustili kvůli pohoršení, že jedí jeho tělo a pijí jeho krev). Přesto byl Ježíš ve svém učení přímočarý.


Přijímat tělo Páně přináší jako hlavní plod důvěrné spojení s Ježíšem.... Ale jak?
To, že svátosti obecně a Eucharistie obzvláště mají jak tělesnou, tak duchovní skutečnost, by nás nemělo překvapovat.
Člověk se skládá z těla a duše. Ty od sebe nejde oddělovat. Nejsme "duše s tělem" - jak občas hlásají někteří pomýlení kazatelé. Jsme oživováni duchovní duší v našem těle. Máme jedinečné místo mezi zbytkem stvoření  (zcela hmotným) a anděly (duchovními bytostmi).
Jednota duše a těla je tak hluboká, že je třeba považovat duši za "formu" lidského těla; to znamená, že díky duchové duši je tělo, které je složené z hmoty, lidským a živým tělem; duch a hmota nejsou v člověku dvě sloučené přirozenosti, ale jejich spojení tvoří jednu jedinou přirozenost osoby člověka.
Věřící fyzicky konzumuje Tělo, Krev, duši a božství svého Stvořitele. Ježíš se skutečně stává součástí naší tělesné bytosti. My se na oplátku stáváme součástí Jeho. Naše věčné duše se prostřednictvím posvěcující milosti spojují s Ježíšem.
Milost, kterou zde přijímáme, nemá žádné expirační datum. (Sami se rozhodujeme , zda někdy odmítneme dokonalou lásku, kterou nám Kristus nabídl - tím, že opět zhřešíme hříchem ke smrti).

Ježíš přichází do naší bytosti. Život už nemůže být lepší!
Eucharistie však není magie!
Pouze ti, kteří jsou správně disponováni ke svatému přijímání, mohou využívat dobrodiní plynoucí z přijetí Těla, Krve, duše a božství Pána Ježíše.


Existují dva hlavní způsoby, jak můžeme moc Eucharistie odmítnout.
1.)  Můžeme se toho daru vzdát kvůli nevíře.
2.)  Můžeme ke svatému přijímání přistoupit ve stavu smrtelného hříchu.

Pokud budeme věřit průzkumům, pak nejméně 10% katolíků věří v reálnou přítomnost, přesto se však neúčastní mše svaté.
(Písmo nám říká, že Ježíš nemohl ve svém bydlišti Nazaretě dělat zázraky kvůli nedostatku víry.  Reagoval by jinak, kdyby pohlédl na stav katolické církve dnes?  .... A podivil se jejich nevěře - Mk 6,6).

Co ti, kteří se účastní mše jen občas? Jestliže nemají oprávněný důvod pro neúčast na nedělní mši, dopouštějí se smrtelného hříchu. 75 % katolíků chodí ke zpovědi méně, než jednou ročně  nebo nechodí nikdy.
To znamená, že 85% katolíků nemůže čerpat dobrodiní  této svátosti!

Apoštol Pavel vyjádřil jasně, že "kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám sobě odsouzení. (1 Kor 11,29). Jeho další verš je ještě výmluvnější: "Proto je mezi vámi tolik slabých a nemocných a mnozí umírají!"


Nejméně 85% katolíků umírá hlady.
Umírají hladem po milostech, které jsou nabízeny těm, kdo řádně předstupují před Pána , aby měli podíl na jeho těle, krvi, duši a božství. Jsou duchovně mrtvi, ale mohou být znovu oživeni. Mohou napravit svůj vztah s Bohem  prostřednictvím svátosti  - svaté zpovědi.

Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu.

Smíření s Otcem skrze Syna v Duchu je odpovědí, jak přijmout moc eucharistie.




"Střípky katolické III.2." | Přihlásit/Vytvořit účet | 147 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Střípky katolické III.2. (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 06:11:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybyste se zítra probudili s tím, že vyřčení pár latinských slovíček nad vašimi palančinkami
je přemění v tělo Elvise Presleyho, přišli byste o rozum. Když si ale myslíte více méně
totéž o sušence a Ježíši, jste jen katolík.

Sam Harris





Re: Střípky katolické III.2. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 08:04:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
zrejme úmyslom autora je objasniť a vysvetliť katolícku vieru. Autor má za to že potom mi protestanti neznalí veci konečne pochopíme, rozsvieti sa nám v hlavách a konečne uznáme že ten katolík má pravdu. Oko tu nejde o vysvetlenie, pochopenie. Mnohí z protestantov tu vedia o katolicizme viac ako ty. Tu ide o prijatie pravdy a bludu. 
nalhávať si že keď zješ oplatku, tak to je ako by si vypil aj víno nie je o pochopení katolíckej viery, ale je to o pravde a blude.
nalhávať si že keď zješ oplatku, tak si ,,prijal Krista,, nie je o pochopení katolicizmu ale je to o pravde a blude. (prijať Krista po katolícky znamená zjesť oplatku, prijať Krista biblicky je uveriť v Krista: Ján 1:12 Ale tým, čo Ho prijali, dal moc stať sa deťmi Božími)
nalhávať si že premena oplatky je ,,sprítomnenie golgoty,, je blud... atď...
Oko zbytočne ,,vysvetľuješ,, mi to všetko vieme, nikoho nepresvedčíš, lebo tu ide o rozlíšenie pravdy a bludu. nejde o nedorozumenie ktoré treba vysvetliť... 



Re: Střípky katolické III.2. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 13. prosinec 2022 @ 11:35:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Apoštol Pavel vyjádřil jasně, že "kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám sobě odsouzení. (1 Kor 11,29). Jeho další verš je ještě výmluvnější: "Proto je mezi vámi tolik slabých a nemocných a mnozí umírají!"<<

Pane oko, z kontextu:

27Kdo by tedy jedl ten chléb nebo pil kalich Páně nehodně, bude vinen proti tělu a krvi Páně. 28Ať člověk zkoumá sám sebe, a takto ať z toho chleba jí a z toho kalicha pije. 29Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sobě odsouzení, neboť nerozsuzuje tělo Páně. 30Proto jsou mezi vámi mnozí slabí a neduživí a mnozí usínají. 31Kdybychom rozsuzovali sami sebe, nebyli bychom souzeni. 32Když jsme však souzeni od Pána, jsme vychováváni, abychom nebyli odsouzeni spolu se světem. 33Proto, moji bratři, když se scházíte k jídlu, čekejte jeden na druhého. 34Je-li někdo hladový, ať jí doma, abyste se nescházeli k odsouzení. Ostatní věci zařídím, až přijdu.

jasně vyplývá, že tělem a krví toho Ješu krista ten křesťanský apoštol pohanů měl na mysli křesťany, tedy jejich společenství. A za důvod toho, že korintští křesťané jedli chléb a víno nehodně, měl to, že jedni se přejídali tím, co si přinesli, zatímco hladověli chudí mezi nimi. To měl také za ono odsouzení, že ti chudí mezi nimi byli slabí, neduživí a umírali, zatímco bohatí se přecpávali před jejich očima. To nerozsuzování bylo v tom, že měli být jako jedno tělo a dělit se mezi sebou o jídlo. A měli sebe rozsuzovat, jak jednají vůči druhým.

To, co jste si pro svou "magii", spíše tedy pro svou modlu, vytvořili z vytržení slov z kontextu, je toliko pověra modlářů. Zcela upřímně.



Stránka vygenerována za: 0.79 sekundy