Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 406 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463913
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Co čeká po smrti křesťany, kteří masturbují nebo neodvádějí desátky?
Vloženo Pondělí, 09. březen 2020 @ 22:16:44 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal LD

Přetiskuji lehce upravený článek, který jsem původně nepsal pro GS, ale vzhledem k tomu, že v minulém článku jsem tu rozebíral desátky, tak si myslím, že by tato doplňující analýza mohla být v ledasčem čténářsky zajímavá.



Se zájmem jsem si pročetl některé, že 166 svědectví lidí, kteří se na chvíli údajně ocitli v pekle nebo v ráji a vrátili se pak na zem, aby o tom mohli vyprávět ostatním. Jedno z těchto svědectví má na svědomí jistý křesťan hispánského původu jménem Mario Martinez, který měl to štěstí, že Bůh mu údajně ukázal peklo dříve, než by tam on sám reálně skončil a dal mu tak šanci na obrácení. Mario ve svém zjevení viděl věci nevídané, například to, že peklo je plné křesťanů, kteří se nedokázali rozejít se svými hříchy a lidé jsou tam mmj. krutě mučeni probodáváním pohlavních orgánů za to, že sledovali porno a masturbovali při tom. Co z toho tedy plyne? Máme-li panu Martinezovi věřit, pak je jisté, že křesťané co byť jen příležitostně holdují sebeukájení, budou celou věčnost bodání a řezáni a sekáni do svého nádobíčka, protože nedokázali udržet svoje pudy na uzdě. Víra v Ježíše Krista jim pranic nepomůže, poněvadž jejich pokání nebylo opravdové. Brána do ráje je skutečně úzká, tak moc úzká, že jí projde jen pár skutečně svatých a ostatní čeká strašlivý osud v sirných plamenech pekla...

Mají tedy (nejen) křesťané, co se sem tam uchýlí k samohaně, pádný důvod k obavám nebo je pravda někde trochu jinde? Pojďme to společně prozkoumat...

Pokud si poslechneme Martinezovo svědectví o pekle a srovnáme je s mnoha dalšími svědectvími ze zmíněného seznamu 166 vizí pekla a ráje, zjistíme, že v mnoha ohledech se jeho vyprávění liší - popisuje detaily, které se nikde jinde nedočteme. Zároveň je zde ale mnoho detailů, které se víceméně shodují. U části těchto detailů se není co divit - popisuje se zde buď obecná představa pekla (ohnivé jezero, horko, špína, temnota, atp.) nebo detaily kopírují příslušné verše z Bible (umístění pekla ve středu země, pláč a skřípění zubů, žízeň, hořící lidé, lidé požíráni červi, fatalismus-nemožnost peklo opustit, atp.) nebo se jedná o dobře odvoditelné detaily, které poměrně intuitivně ilustrují místo věčné záhuby (padání tunelem do středu země, tma, strach, zápach, odpadávání ohořelého masa z kostí a jeho opětovné "dorůstání", bolest, hadi, krysy, pavouci, podivná stvoření, přítomnost průvodce strany dobra (Ježíš, Bůh, anděl...) vydávájící světlo, atd.). Pak tu ale máme skupinu detailů, které až tak intuivní nejsou a přesto se objevují ve vícero svědectvích ... například: točící se tunel podobný trychtýři, postavy přikované řetězy ke stěnám (silně zapáchajícího) tunelu, malé cely s hříšníky situované do kruhového tvaru tyčící se do značné výšky, ocelové pláty nebo "talíře" na hrudích hříšníků s popisem "hlavního hříchu", půdorys pekla připomínající lidské tělo, atp. ... je třeba si otevřeně říct, že šance, že by takovéto detaily byly vymyšleny několika lidmi zcela nezávisle, je skutečně velmi nízká. Znamená to tedy, že peklo je skutečné? Že se jedná o objektivní pravdu, která je zcelá nezávislá na lidské fantazii? Když si člověk přečte ze pár těch svědectví, mohl by získat pocit, že tomu tak je, ale zkusme se na to podívat trošku komplexněji:

Předně je třeba poznamenat, že zjevení pekla nejsou žádnou novinkou. Zjevení pekla nebo ráje byl plný středověk, namátkou:

http://prntscr.com/r9sggg
http://prntscr.com/r9sgnx


Když se podrobněji začteme do středověkých zjevení pekla, neunikne naší pozornosti to, že se též v mnoha neintuitivních detailech nápadně podobají. Potíž je ovšem v tom, že tyto detaily jsou jiné, než u zjevení z 20. - 21. století? Namátkou: uzoučký most vysoko na hořícím povrchem pekla nebo nad ohnivou řekou (něco trochu podobného jsem zaznamenal v novodobém svědectví snad jen 1x), nekonečně vysoká a dlouhá stěna bez dveří a oken, zápach asfaltu a tekutého železa, duše opouštějící tělo ústy, atd. A naopak - nejsou (ani vzdáleně) popisované obvyklé detaily, které se vyskytují u soudobých svědectví. Jak je to možné? Že by se peklo za těch pár set let změnilo? Nebo že by Bůh záměrně ukazoval středověkým lidem výhradně jiné části pekla? Možné to je, existuje ale mnohem jednodušší vysvětlení, ke kterému se přiklání historicko-kritická analýza oněch textů. Autoři se prostě a jednoduše navzájem inspirovali, podobně jako tomu bylo v časech, kdy vznikala Bible. Například takový text "Vision of Tundale" byl svého času nesmírně populární a rozšířil se daleko od míst, kde byl sepsán. Není tedy vůbec žádný div, že se pozdeji objevily zjevení, která obsahovala mnoho detailů právě z tohoto rukopisu okořeněná "novinkami".
A pokud to takhle fungovalo ve středověku, proč by to nemohlo fungovat v dnešní digitální době :) Jen pro zajímavost: autoři některých svědectví, která si jsou nápadně podobná, vystupují na kázání společně (Baxter a Martinez) a též se stává, že ve svých kázání jeden odkazuje na druhého (např. Melvin cituje Wiese). Co to znamená? Především to, že znají navzájem svoje texty a tudíž v žádném případě nelze považovat za bernou minci to, že ona svědectví musela nutně vznikat nezásvisle na sobě.
Další věc: pokud si přečteme mnohá svědectví, která nepochází ze severní a jižní ameriky, zjistíme, že většinou obsahují poněkud jinou představu pekla (třeba, že tam není žádný zápach, nejde tam vůbec nic cítit, nebo že peklo je úplně rovné - taková pustá planina, atp.). Je nanejvýš pravděpodobné, že za "originalitou" těchto svědectví stojí hlavně to, že tito lidé neměli možnost se (třeba i nevědomky) inspirovat četbou nějakého profláknutého "to-hell-and-back" knižního bestselleru, které jdou minimálně v USA "na dračku".
A tímto se pomalu dostáváme k motivaci pisatelů pekelných svědectví. Zcela určitě nemají všichni pisatelé stejnou motivaci, ale troufám si tvrdit, že minimálně ty "most famous" svědectví mají co do činění s osobním obohacením. Např. B.W.Melvin při svých kázáních opakovaně sděluje obecenstvu, že další detaily posluchač zjistí, když si koupí jeho knihu a ukazuje přitom někam do míst, kde je možné si ihned na místě jeho publikaci zakoupit ... v US, kde obstojně bují tzv. evangelium prosperity vcelku ne až tak neobvyklý jev. To hispánci na to jdou jinak (tento přístup jsem zaznamenal minimálně u tří různých "proroků" hispánského původu). Nevydávájí knížky nebo DVDčka, ale jejich svědectví obsahují takovéto pasáže:

We continued walking, seeing thousands and thousands of people. There were young people, adults and elderly people suffering in torment. We arrived in a place that looked like a big swimming pool of fire, with thousands of men and women inside of it. Each of them had metal plate on their chest that read: "I am here for not giving tithes and offerings". When I read that, I asked the Lord, "Lord, how can this be possible, that people are here for this reason?" The Lord responded, "Yes, because these people thought that tithes and offerings were not important, when my Word shows it as a command." In Malachi 3:8-9 it says, "Will a man rob God? Yet you are robbing Me. But you say, 'How have we robbed Thee?' In tithes and offerings. You are cursed with curse, for you are robbing Me, the whole nation of you." The Lord told me that when His people withhold their tithes, it hinders the work of the Lord, and then the Gospel is not preached. People in this place suffered a thousand times worse than others, because they knew the Word of the Lord and disobeyed it.

Síla co? Ale je to velmi učinné a peníze do sborové kasy to zaručeně přinese - na tom vemte jed. A přitom ta hispánská proroctví patří vůbec k těm nejdetailnějším a nejstrašidelnějším vůbec a zároveň obsahují mnoho shodných detailů, kde se nepředpokládá, že by je byli schopni ti lidé popsat takto poměrně přesně zcela nezávisle na sobě.

No dobrá, ale co s těmi svědectvími, kde zjevně lidem o zisk nejde? Nelze popřít, že u mnohých svědectví stěží nalezneme známky toho, že by za to ti "proroci" něco inkasovali a přitom se jejich popis v mnohém podobá líčení těch, kteří to mají jako hlavní nebo vedlejší zdroj příjmů. I na tomhle není až tak nic záhadného...
Na YouTube se nachází dokument s názvem "Kde jsou všechna UFO". Rozebírá se tam fenomén létajícíh talířů a v dokumentu je mnoho svědectví lidí, kteří byli údajně v kontaktu s mimozemskou civilizací a do opravdu velkých detailů popisovali, jak to setkání probíhalo. Přitom je zřejmé, že finančně z toho celkem nic neměli. Známená to tedy, že se skutečně tito lidé setkali s mimozemšťany, kteří je naložili do létajího talíře a vzali je nadsvětelnou rychlostí na výlet do kosmu? Byli tito lidé blázni, schizofrenici ?? - nezdá se; dle všeho to v té době měli v hlavách docela v pořádku. Jak je tedy možné, že tak neochvějně tvrdili na kameru takové fantaskní příběhy, kde si navíc nešlo nepovšimnout částečně shodných prvků ve vyprávění různých lidí? No zkrátka a dobře - lidi JSOU prostě takoví! A je jedno, jestli se zrovna jedná o mimozemšťany, peklo, nebe, očistec*, breathariánství, setkání s duchy či něco podobného. Každá doba má prostě jakési své typické memy, které jsou zrovna v kurzu a po čase zase zapadnou a někdy zase ožijí v trochu odlišném odstínu. Zjevení pekla nejsou ničím jiným, než takovým memem, který lidstvo v jistých obměnách provází už tisíce let. UFO a například kruhy v obilí jsou poměrně novou záležitostí, ale staly už se natolik všeobecně známým fenoménem, že to tady s námi bude žít i do budoucna a jen tak v zapomění neupadnou.
Lidi JSOU prostě takoví - fabulace je součástí naší "přirozenosti", a i za ty tisíce let se v tomto moc nezměnilo a ani v následujcích letech to nebude o moc lepší.

Závěr: Existuje docela dobrý důvod se domnívat, že křesťané, co sem-tam sklouznou k masturbačním praktiktám, nemusí mít o své nádobíčko strach - po jejich smrti jim nikdo nebude do jejich přirození bodat nebo sekat, pálit sírou nebo něco podobného.
Stejně tak je vysoce nepravděpodobné, že by ti, co neodevzdávají pravidelně desátek, měli být v pekle mučeni 1000x hůře, než např. mnohonásobný vrah (v jiné části svědectví, ze kterého jsem zde vystřihl onen úryvek, se popisuje utrpení šestinásobného vraha, který je mučen "standardním" (relativě mírným) způsobem, podobně jako boháč z biblického příběhu o Lazarovi).
Vlastně asi neexistuje žádný rozumný důvod pro to, proč by se člověk měl obávat pekla obecně, ať už je věřící či nikoliv: četná (vzájemně rozdílná) svědectví o pekle nepřímo indikují, že takové místo je jen produktem bezbřehé lidské fantazie, podobně jako třeba únosy lidí mimozemšťany nebo lochnesská nestvůra.

+ + +

*) Potvrzují snad jisté shody ve vyprávění lidí, kteří měli zjevení očistce, že očistec objektivně existuje (myšleno zcela nezávislé na lidské fantazii)? Pochopitelně, že nikoliv - jen to jen další z řady propracovaných memů, které tu s námi přežívají celé generace.

http://www.marys-touch.com/testimoni es/Maniyangat.htm
https://www.thedivine mercy.org/articles/saint-faustina-and-su ffering-souls

"Co čeká po smrti křesťany, kteří masturbují nebo neodvádějí desátky?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 67 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co čeká po smrti křesťany, kteří masturbují nebo neodvádějí desátky? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 12. březen 2020 @ 08:20:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tahle falešná zjevení pekla od lidí, kteří to popisují jakoby se tam narodili, jsou opravdu dojemná. Toto však není z Ducha Božího. Právě tak jako drtivá většina tzv. zjevení Nebe (viz. např. Robert Liardon a jiní). Peklo dle Písma samozřejmě existuje. A nakonec bude spolu se smrtí uvrženo do ohnivého jezera (gehenny).                                                                                                        



Re: Co čeká po smrti křesťany, kteří masturbují nebo neodvádějí desátky? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 12. březen 2020 @ 08:33:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spravedlnost Kristovce je založena na víře v Krista. Spravedlivý z víry bude živ. Kdo věří v Krista, je v Něm, má oblečeného Krista, takže Bůh vidí jako prvního Krista a až potom věřícího. Proto každý, kdo je v Kristu vírou, je viděn Bohem jako Kristus - tedy jako bez úhony, bez poskvrny s jako svatý. Jeho hříchy byly všechny, včetně budoucích odstraněny JEDNOU Kristovou obětí. Takže těžko může skončit v pekle. To je nemožné. Když však věřící neroste v milosti a v posvěcení, má svoji odměnu. Protože před soudnou stolicí Krista dostane každý věřící to, co působil ve svém těle (2Kor 5,10.11). Přijde o svoji odměnu (tisícileté Království), a v čase jeho trvání může být po nějaký čas napravován, nikoli však v pekle, ale v Gehenne. O tom Písmo mluví na více místech. Navěky zatracen však být nemůže. To mu zajistila Kristova oběť, která všechny jeho hříchy vymazala. 



Re: Co čeká po smrti křesťany, kteří masturbují nebo neodvádějí desátky? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 12. březen 2020 @ 08:47:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
My totiž nejsme spravedliví dodržováním pravidel (zákona), ale VÍROU. Jinak to ani nejde. Proto nám víra byla dána. Tak jako zákoníci v pohodě můžeme dodržet zákon. Nemusíme krást, smilnit, zabíjet, nectit si rodiče. Ale Kristovy nároky jdou mnohem hlouběji. Už pohled na ženu k požádání jí, je podle Krista cizoložství v srdci. Kdo z nás je v tomto úplně čistý? Sice zjevně nekrademe, ale krádež je už třeba nakopírováni našich soukromých listin v zaměstnání. Bez svolení majitele (nikoliv jen vedoucího) je to také krádež. Krádež je i odejití z práce o 15 minut (nebo i jen o dvě minuty) dříve. Nikdo z nás není schopen dodržet zákon podle měřítek Ježíše Krista. Toho je schopen pouze Kristus. Proto je pro nás určena VÍRA, protože to jinak nejde. Kdo je vírou v Kristu, je spravedlivý, čistý, svatý, bez vrásky s poskvrny, bez úhony, jako On, Kristus. Je dokonce Boží Spravedlnosti v Něm. A na tomto základě stojí a s pomocí Ducha svatého žije posvěcený život. Někdy více, někdy méně. Ale jeho spravedlnost se nemění. Není založena na jeho posvěcení. Naopak. Naše posvěcení je závislé na spravedlnosti. Protože bez této Bohem přičtene spravedlnosti nemůže být ani skutečné posvěcení.



Re: Co čeká po smrti křesťany, kteří masturbují nebo neodvádějí desátky? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 12. březen 2020 @ 11:59:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To LD: Apropos, kde máš v NZ pokyn k dávání desátků? Apoštol Pavel mluví o tom, že Kristovci mají každou neděli odložit peníze určené na dary, a to podle svých možností (2 Kor 8-9. kap.).



Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy