Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 429587, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 466 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116499053
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Mají zvířata duši?
Vloženo Středa, 12. červenec 2017 @ 19:22:41 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Pomo

Tento článek jsem již psal na web obohu.cz a byl bych rád, aby se dostal na více webů, jak kvůli kritice, tak kvůli přemýšlení nad tímto tématem, místo přijmutí doktríny, která nemusí být správná.

Myslím si, že chybné pochopení tohoto tématu zbytečně přináší mezi mnohé věřící i nevěřící zmatek. Mnozí nevěřící třeba i z důvodu pohledu ŘK, že zvířata nemají duši a proto nebudou vzkříšena nemají zájem o Boha, nebo hůře, se na něj hněvají. 

Myslím si, že Bůh má svůj plán i s nimi, přeci vše co učinil požehnal a uviděl, že je to dobré. Osobně si myslím, že duši mají, viz Genesis 1,30. Dále Kazatel 3,21 mluví o duchu lidí a duchu zvířat. Jonáš 3,8 také hovoří o svobodné vůli zvířat i lidí. Nevím zda mají všechna pevný osud nebo je to závislé na lidech, jelikož nám je Bůh dal aby jsme my o ně starali. Poprvé při stvoření, viz Genesis 1,26 a podruhé po potopě, viz Genesis 9,2. Proto když se člověk oddělil od boha a propadl smrti, byla postižena i zvěř, jelikož jí měl člověk ve správě. Jeremiáš 7,20 hovoří o tom, že Hospodinův hněv postihne a zloba postihne lidi i zvířata. Pokud Bůh zvířata trestá (Víme, že jen pouze pokud musí. Velice rád daruje požehnání a poskytuje lásku), pak pro ně má/měl připraveno i požehnání, viz Žalm 36,7. Autor webu obohu.cz, Pan Diviš, dále připomněl List Římanům 8,19-22, kde je jasně ukázáno, že zvířata vzhlíží k Bohu a že byla vydána marnosti naší roku, protože jsme je měli ve správě.

Genesis 1,30 - Veškeré zemské zvěři, všemu nebeskému ptactvu a všemu pohybujícímu se na zemi, v čem je živá duše, jsem dal za pokrm každou zelenou rostlinu.

Kazatel 3,21 - Kdo ví, zda duch lidských synů vystupuje vzhůru? A duch zvířat sestupuje dolů do země?

Jonáš 3,8 - Ať se lidé i zvířata přikryjí žíněným rouchem a volají ze vší síly k Bohu, ať se každý odvrátí od své zlé cesty a od násilí, které je na jeho rukou.

Genesis 1,26 - I řekl Bůh: Učiňme člověka k našemu obrazu, jako naši podobu, aby panovali nad mořskými rybami, nad nebeským ptactvem, nad dobytkem a nad celou zemí i nad všemi plazy pohybujícími se na zemi.

Genesis 9,2 - Bázeň před vámi a děs z vás padne na všechnu zemskou zvěř a na všechno nebeské ptactvo, na vše, co se hýbe na zemi, i na všechny mořské ryby: Jsou dány do vaší ruky.

Žalm 36,7 - Tvá spravedlnost je jako nejvyšší hory, tvé soudy jako velká hlubina. Zachraňuješ lidi i zvířata, Hospodine.

Jeremiáš 7,20 - Proto takto praví Panovník Hospodin: Hle, můj hněv a má zloba se vyleje na toto místo, na lidi i na zvířata, na polní stromy i na plody země. Vzplane a neuhasne.

List Římanům 8,19-22 - Vždyť celé tvorstvo toužebně vyhlíží a očekává zjevení Božích synů -- neboť tvorstvo bylo poddáno marnosti; ne dobrovolně, ale kvůli tomu, který je poddal -- a má naději, že i ono samo bude vysvobozeno z otroctví zániku do slavné svobody Božích dětí. Víme přece, že celé tvorstvo až dodnes společně sténá a pracuje k porodu. 

Děkuji za přemýšlení nad tématem.

Vladimír


"Mají zvířata duši?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 14. červenec 2017 @ 14:01:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mají nemají zvířata duši? Typicky hloupá otázka, pramenící jak jinak než z bludných řkc nauk, dnes již skoro zapomenutých. Takové otázky jsou historickým pozůstatkem z dob, kdy řkc vláda pověrami, a zneužívala neznalost božího slova.
V bibli se v souvislosti s lidmi i zvířaty mluví o živých duších. Tečka. Pokládat si tedy otázku zda zvířata jsou živé duše je nesmyslné.

To, že je někdo živá duše, to že je v něčem živá duše, v nás nesmí vyvolávat představu která v nás vznikla v dětství kvůli pohádkám. Pohádkám, které dušičku popisují za základě historických řk pověr. Dušička není něco co z nás vyletí a vodník ji může polapit do hrníčku. Zbavte se těchto klamných pohádkových dušičkových představ, a začněme svou duši vnímat tak jak si zaslouží. Naší duší můžeme totiž vnímat svět duchovní i hmotný současně. Záleží jen na nás nakolik si v boží milosti tuto schopnost rozvineme. Když se necháme vést Duchem svatým, pravdy, života, rozvíjí se naše schopnost v náš prospěch. Pokud se však tomu nevěnujeme, necháme náš duševní rozvoj náhodě, či jej nekriticky svěříme do rukou jinému člověku, stane se to, že nás boží nepřítel na duši spoutá, oslepí nám oči aby neviděli boží světlo, ohluší uši aby neslyšeli boží slovo, otupí vnímání duc***** abychom nepoznávali pravdu Ducha a postaví se v nás na místo, které náleží výhradně a jenom Bohu.

Pokud se bavíme o živé duši, rozlišujeme jaká je to duše. Každá duše má před Bohem jiný status, význam a poslání. Je proto duše zvířecí, a duše lidská. Zvířata a my lidi jsme úplně stejně živí, oživuje nás úplně stejná boží moc. Se zvířaty máme hodně společných genů. Jsme z velmi podobného tělesného "těsta". 
Lidský duch je však jiný než ten zvířecí. A proto je i naše duše jiná než ta zvířecí. 
Jak a k čemu nejlépe připodobnit lidského ducha? Je to boží projekt individuální lidské bytosti, je to křehký a hliněný akumulátor života, který má schopnost se nechat nabíjet božím oživujícím Duchem. Tato "nabíjecí" schopnost je žel nyní velmi kapacitně omezená, a život se z nás postupně vytrácí až ke konci, smrti. Při smrti lidský duch, již nedokáže tělo oživovat, má vybitý akumulátor, který ztratil veškerou kapacitu. Hřích v našich křehkých životních bateriích udělal pořádnou puklinu.

Bůh v nás omezil množství života, aby hříšný člověk nežil věčně. Lidský duch při smrti odchází od těla a navrací se k Bohu, který ho dal, a tím končí jeho vazba s tělem. Tělo bez oživujícího ducha již není tělem, je ostatkem, prachem, který se do země navrací. Lidská duše, to bytostný celek vytvořený spojením ducha a těla, proto duše při smrti zaniká. Lidská duše je oživující vazba mezi duchem a tělem. Lidská duše je obousměrnou komunikací mezi světem ducha a světem hmotným. Lidský duch prostřednictvím lidské duše může dotýkat hmotných věcí, slyšet je, vidět je, zkoumat je. A lidské tělo (mozek) může díky své vazbě na ducha poznávat svět duchovní, svět plný inspirace a krásy. A ve výsledku? Třeba hra na nějaký hudební nástroj. Tvořivý duch hmotný nástroj vyrobí, a tvořivý mozek (tělo) si zajde do duchovního světa pro krásnou hudbu, kterou na nástroji zahraje.
A to zvířata neumí. Jejich duše jsou jiné. Komunikují s duchovním světem jiným způsobem, způsobem zvířecím, a ne nám známým, lidským.

Kdo z vás někdy viděl zemřít člověka, ten má možnost poznat jak to vypadá když tělo opustí lidský duch nadobro. V tom okamžiku ten kdo byl živou bytostí, živou duší již není. Lidský duch odchází, a před naším zrakem se živé tělo promění v neživý ostatek. Je to okamžik, ve kterém poznáváme marnost pozemského života, a to se nás velmi citelně dotýká. Náš žal nad ztrátou milované bytosti je umocněný tím, že jsme přímo konfrontovaní se smrtí, s tím co čeká i nás, nás všechny.

Víte proč je v dnešní době tolik lidí, kteří nemají vůbec jasno v otázkách ducha, duše a těla? Je to proto, protože smrt našich blízkých se z našich domovů přestěhovala do nemocnic. Když lidé nechtějí vidět smrt, jak mohou chtít rozumět své smrtelné duši?





Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 14. červenec 2017 @ 09:29:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šalom, Pomo.


Na mnoho věcí se dá přeci odpovědět jen tím, co člověk pozoruje. Tak například i to, že zvířata jsou živé duše / respektive "je v nich živá duše".


Zajímavé :) je pojetí překladu (nejen tebou uvedeného) Jony 3,8: Ať se lidé i zvířata přikryjí žíněným rouchem a volají ze vší síly k Bohu, ať se každý odvrátí od své zlé cesty a od násilí, které je na jeho rukou. Výrok ve větě 7. (3,7 Vyhlásil (pozn.: král Ninive): V Ninive, z rozhodnutí krále a jeho velmožů: Lidé ani zvířata, skot ani brav ať nic neokusí, ať se nesytí ani nepijí vodu. ) by také, pojetím slovíčka "se" jako osobního zájmena, mohl být jistě zajímavý, (a určitě to musel být hluk jako před porážkou dobytka). Ono pokání Ninivetských v odmítnutí B-ží stravy, v odmítnutí postarat se o zvěř a činit práci, v odmítnutí nasytit zvířata a tak u nich způsobit, aby "ze vší síly volali k B-hu" a "odvrátili se od své zlé cesty a od násilí" vedlo jistě k (vy)hladovění celého města. 


Otázkou je, zda se zvěř sama od sebe rozumově dokáže přinutit k postu (ale také ke změně svého jednání, svých zvyků, řádu). Mám psíka a vím, že pakli nejsem doma v čase, kdy pokaždé očekává můj pravidelný příchod do určité hodiny, kňučí s čumákem pod vchodovými dveřmi, nežera a nepije a dá si říci až po několika dnech. A když domů přijdu, slzí štěstím a okamžitě sní a vypije, co se dá a štěstí až šílí. Domestikovaná (krotká) zvěř jistě může i zdivočet, ale je otázkou zda, zvěř "v ráji" má být domestikovanou. První lidé (Adam) měli poznávat (to slovo "poznávat" poukazuje na velice intimní vztah) zvířectvo (bylo k nim/němu přiváděno). No a pak zde máme onu "bázeň a děs" zvířat z lidí, jenže to nevypadá, že by na lva (a potažmo divoká zvířata) padly bázeň a děs z člověka :) Zahrada v zemi Edenu - uprostřed "ráje" - třeba bude nakonec onou "domestikací" nikoliv zvěře, ale člověka. 


A my? Třeba jsme prostě jako lidé znecitlivěli k B-ží přítomnosti v našem životě a když se B-ží sláva (přítomnost) od nás vzdaluje, nevšímáme si toho, dokud si to "nějak" neuvědomíme. 






Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 12:34:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V článku je spousta otázek, pramenících jen z  malé vzdělanosti v Písmu ( to není nic osobního, jen konstatuji!)..



Slovo "duše" má v Písmu na různých místech hned několik různých významů, které třeba chápat v kontextu toho, o čem je tam zrovna řeč.  "Živou duší" (hebr. nefeš) je každý živý tvor, který zároveň v sobě má dech života od Boha (hebr. "ruach").



Zvířata (všechno tvorstvo) je také zahrnuto do Božího plánu spásy - nikoli však jako jednotlivci, ale jako druhy.
Samotná zvířata mají sice také svoje psýché těla (mysl, city i vůli), ale od člověka se diametrálně liší  (viz. Gn 2,20)  - člověk jediný je tvorem, stvořeným ve svém bytí na pomezí světa hmotného i světa duchovního (člověk byl stvořen jinak, než zvířata) -  člověk má totiž nejenom dimenzi tělesnou (hmotnou), ale má také dimenzi duchovní - má nesmrtelnou lidskou duši, naše duchovní Já - duchovní osobnost v těle, která má schopnost mít jedinečný a neopakovatelný osobní vztah s Bohem.

A to žádné ze zvířat nemá (srv. Žl 104,29). Zvířata jsou jen tělo, které má sice díky stvořitelskému Božímu duchu (ruach) - daru tělesného života -  také různé pocity - duševní pochody, které však zanikají spolu s tělem.







Poznání Boha coby živé společenství lásky je vysoko nad mentální schopnosti člověka.


Bůh pro nás zůstává tajemstvím, přebývá pro nás v nepřístupném světle (srv. Tim 6,16 ).
Boha tedy nelze uchopit v úplnosti lidským rozumem. O Bohu víme jen tolik, co nám o sobě sám prozradil.

1.)  Bůh je jeden - osobnost Boha je jen jedna - i když je vnitřně společenstvím tří "osob".  "Osob" říkáme jen proto, že neznáme žádný jiný výraz pro toho, kdo je sám schopen vztahu k jiným, je schopen milovat.

2.)  Otec miluje Syna, Otec plodí Syna. To je popis věčného vnitrobožského vztahu, protože Bůh je v čase neměnný, je věčný, je pořád stejný. Nikdy tedy nebyla doba, kdy by Syn ještě nebyl. Otec je Otcem proto, že má Syna - bez Syna by nebyl Otcem.

3.)  Syn miluje Otce, Syn se vydává Otci. Až na smrt. 

4.)  A tato zosobnělá láska mezi Otcem a Synem je Duch svatý - je to vzájemný dar mezi Otcem a Synem.


Osoby jsou tedy předně vyjádřením věčných vnitobožských vztahů. Věčných proto, že Bůh se v čase kvalitativně nijak nemění, je stále dokonalý v plnosti.

Ovšem také platí, že žádná z božských "osob" nemůže nic dělat samostatně bez dalších dvou. Koná - li třeba Duch svatý, Otec i Syn jsou také přítomni v dokonalé jednotě. Pokud by kterákoli božská "osoba" mohla dělat něco samostatně bez dalších dvou, byli by to už tři bohové. A to je nepravda, to je hereze (triteismu).






Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 15:03:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Je to jasné i ze žalmu 104 kapitola :
29Když skryješ svou tvář, děsí se, když jim odejmeš ducha, hynou a navracejí se v prach.  30Když posíláš svého ducha, jsou stvořeni. Tak obnovuješ tvář země.
Máme tedy obnovit Svatého ducha :  5zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel znovuzrození a obnovou Ducha Svatého,  6kterého na nás vylil hojně skrze Ježíše Krista, našeho Zachránce, 7abychom se ospravedlněni jeho milostí stali dědici v naději života věčného.Který byl znečištěn prvotním hříchem ale díky Ježíši jej můžeme opět vyčistit/obnovit..........je to chléb kterého je pro všechny !.




Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 15:41:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
  • Ty Vaše lživé věrouky jsou cestou do záhuby.  Já se držím slov Krista. Co říkal :

  • 24Bůh je duch, a ti, kteří se mu klanějí, musejí se klanět v duchu a pravdě. 25Ta žena mu praví: Vím, že přichází Mesiáš, jemuž se říká Kristus; až přijde on, poví nám všechny věci.26Ježíš jí praví: To jsem já, jenž k tobě mluvím.

  • jaký duch ???

  • Toto praví Vznešený a Vyvýšený, který přebývá ve věčnosti a jehož jméno je Svatý

  • Co říkají bytosti u Božího Trůnu :

  • 8a ty čtyři živé bytosti, každá z nich sama o sobě mající po šesti křídlech, jsou okolo a zevnitř posety očima a dnem ani nocí nepřestávají říkat: Svatý, svatý, svatý PÁN, Bůh, Všemocný, jenž byl a jenž je a jenž má přijít. 


  • JEDINÝ BŮH JE SVATÝ DUCH !!! KAŽDÝ KDO SE DRŽÍ SE SLOV JEŽÍŠE K TOMU DOJDE.




Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 17:43:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak toto je již definitivní konec....já se domníval, že zde bude zachován ve vyjadřování názorů zdravý rozum ....toto je otázka z blázince...



Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 21:48:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ve jménu jediného Boha a to Svatého Ducha. Vyzývám tu špínu nesvatou z Vatikánu. Uděláme hranici z ohně. Ať celý svět vidí kdo má pravdu. Vyzývám antikrista Vatikánského pro přechod skrz živý oheň. Vy kteří se té špíně světa klaníte.......vyřídtě  mu moji výzvu !!!! Já držitel bílého kaménku vyzývam toho nesvatého na zkoušku skrz oheň.



Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 12. červenec 2017 @ 23:42:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Zvířata duši nemají, protože zvířata stejně tak jak člověk duše jsou !. Všechny živé duše jsou živé duchem božím. Po smrti duše, se tento duch vrací zpět k nebeskému Otci.
Problém je v tom, že spousta pozemských církví ani neví co je duch a co je duše. Duši lze přirovnat k nádobě, která má svůj účel a uvnitř té nádoby je duch. Pokud se nádoba rozbije...stává se nefunkční a duch se vrací zpět k nebeskému Otci.



Re: Mají zvířata duši? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 13. červenec 2017 @ 09:59:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Pomo,

Také by mi nedávalo smysl, aby bylo království bez zvířat, když už je Bůh jednou stvořil.

Jako silný verš na podporu tohoto stanoviska považuji Tebou uváděný:

Římanům 8,19-22 - Vždyť celé tvorstvo toužebně vyhlíží a očekává zjevení Božích synů -- neboť tvorstvo bylo poddáno marnosti; ne dobrovolně, ale kvůli tomu, který je poddal -- a má naději, že i ono samo bude vysvobozeno z otroctví zániku do slavné svobody Božích dětí. Víme přece, že celé tvorstvo až dodnes společně sténá a pracuje k porodu. 


Zde se zdá být zřejmé, že tvorstvem musí být nutně míněna zvířata, protože ta se nedostala do padlého stavu vlastní vinou, ale právě vinou člověka.


Zajímavý je také
Izajáš 11:6-7
Vlk bude pobývat s beránkem, levhart s kůzletem odpočívat. Tele a lvíče i žírný dobytek budou spolu a malý hoch je bude vodit. Kráva se bude popásat s medvědicí, jejich mláďata budou odpočívat spolu, lev jako dobytče bude žrát slámu.

Nebude ovšem existovat masožravost, takže například kočky budou mít jinou zábavu než lov myší :-)

Nicméně toho v Bibli o tomto tématu není až tak moc. Mám za to, že to je proto, že hřích je primárně lidský problém a Bible je především o záchraně z hříchu v Kristu.

zdraví

reformovaný



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy