Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 444 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478179
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Izrael a Zákon
Vloženo Středa, 15. únor 2017 @ 22:04:33 CET Vložil: Tomas

Společnost poslal Nepřihlášený

Svůj článek o Izraeli musím začít zdůrazněním toho, co odděluje tento národ od ostatních národů. Izrael je národ Boží smlouvy.

Izrael je především národem, kterému Bůh oznámil své slovo, nařízení a soudy. Žádnému jinému národu toto neučinil a jeho soudy nepoznaly. Pouze k Izraeli se sklonil ze všech čeledí země a trestá je za všechny jejich nepravosti. Někteří si jistě řeknou, co má národ z toho, že mu byl vydán zákon a soudy za jeho přestoupení? Především každý dobrý otec vychovává svého syna. Jestli jsem v předcházejícím článku napsal slova: Toto praví Hospodin: ‚Izrael je můj prvorozený syn. Tak tato slova Hospodinova jen potvrzuji, že považuje izraelský národ za svého prvorozeného syna. Prvorozený bývá zpravidla ten, jenž má obdržet dvojnásobné dědictví. Primogenitura je dědický řád, zajišťující přednostní právo prvorozeného při dědické posloupnosti což znamená, že se prvorozený zpravidla stává nástupníkem otce. To, co teď napíšu, se mnohým nebude líbit. Izraelský národ je Bohem vyvolený k tomu, aby vládl ostatním národům. Jako prvorozený je k tomu i vychováván. Koho Pán miluje, toho přísně vychovává, a trestá každého, koho přijímá za syna. (Židům 12,6) Tolik k tomu, proč byl dán Izraeli zákon. Co je tedy smyslem zákona pro jednotlivce? Proč vlastně nepřišel Kristus již v době Abrahamově, to je, kolem roku 1900 před naším letopočtem? Neříká snad Nový zákon dost jasně o tom, že je spasení podmíněno jen a jen vírou? A což Abraham už tehdy nevěřil a to dokonce vrchovatou měrou? Což tu již tehdy nebyla bezpodmínečnost víry, ospravedlnění z víry, oběť, zmrtvýchvstání, Mesiáš, nebeské město? Nebylo zbytečné celé to 1500 let trvající období Zákona, což nebylo zdržení, ba dokonce ústupkem? Vždyť jednoduchost je přece ušlechtilejší než komplikovanost a slova působí přece bezprostředněji než symbol, zaslíbení je přece tvořivější než přikázání a vroucnost je přece více než forma. A přece Bůh vydal svůj Zákon s takovou majestátností, s hřímáním a blýskáním, se zemětřesením a zvukem trouby. Proč tedy nechal lidstvo čekat na vykupitele ještě půl druhého tisíciletí. Musel k tomu mít věru pádné důvody. Bible – Boží slovo odpovídá, že hlavní smysl Zákona spočívá v tom, že očekávání Vykupitelé bylo předznamenáno zjevením lidské hříšnosti, a tím se stal Zákon „naším pěstounem – vychovatelem – ke Kristu jakožto spasiteli hříšníků. Aby však mohl tento svůj úkol splnit, musel vejít do zvláštního styku s minulostí, budoucností a přítomností. Zákon neodsunul Boží smlouvu s Abrahamem a nenastoupil „na její místo“, nýbrž ji doplnil a postavil se jí po boku. Jako doplnění nemohl – právě proto, že přišel až o 430 let později – přirozeně zvrátit to, co se stalo pravomocným už dříve. Proto mu, při vši významnosti, kterou má Zákon, nicméně nepřísluší žádná základní důležitost. Základně důležitá jsou pro dějiny Izraele jen zaslíbení obsažená v Abrahamově smlouvě s Bohem. Proto se také apoštol Pavel nedovolává svým učením o ospravedlnění Mojžíše, nýbrž Abrahama, a list Židům vypočítává celou řadu hrdinů víry z doby Zákona. (Žid. 11) Dalším důvodem pro toto doplnění bylo to, že Abrahamově smlouvě chybělo totiž při vší její vznešenosti a hloubce přece jen dostatečné zdůraznění hříchu, a že jen nepatrnou měrou rozvinula fakt lidské ztracenosti a samo spasitelské nezpůsobilosti. Proto bylo nutné doplnit Abrahamovu smlouvu Zákonem. Předkřesťanské zjevení spásy se dělí na dva úseky: na smlouvu se zaslíbením a Starý zákon, při čemž v prvním je v popředí to pozitivní, v tom druhém to negativní. U Abrahama je to požehnání u Mojžíše kletba, u Abrahama je to život, u Mojžíše smrt. Mojžíšova smlouva vrcholí ukřižováním, Abrahamova smlouva zmrtvýchvstáním. Zákon je Velký pátek, zaslíbení Velikonoční neděle. Obě smlouvy však patří k sobě. Hříšník má být vykoupen, a k tomu je mu třeba obnovy a znovuzrození. Znovuzrození je však podmíněno lidským obrácením a je dvojí: odvrácení a obrácení; „ne“ k sobě samému a „ano“ k Bohu, nebo vyjádřeno novozákonním způsobem – pokání a víra. Teprve tím se nám zjevuje smysl starozákonní prehistorie.    Jak je to potom se zákonem? Byl přidán kvůli proviněním jen do doby, než přijde zaslíbený potomek; byl vyhlášen anděly a svěřen lidskému prostředníku. (Gal. 3,19) Zákon byl připojen do příchodu „semene“, na něž se vztahuje zaslíbení. Toto „do“ ukazuje, že Zákon je toliko něčím druhořadým, přechodným, jehož vztah k „semeni“ je jen přípravný, že je samoúčelný a že s příchodem „semene“ mizí. „Konec zajisté zákona jest Kristus.“ (Řím. 10,4) Proto hovořil již v dobách „staré smlouvy“ Jeremiáš o příchodu „nové smlouvy“ a prorok David předvídal Mesiášovo věčné kněžství: „Ty jsi kněz na věky podle řádu Melchisedechova.“ (Žalm 110,4) Navenek je Zákon ohradou oddělující Izrael od národů světa. Nebyl dán všem lidem, nýbrž jen Izraeli. Sobota je „znamením“ mezi Bohem a Izraelem. Národy nemají „Zákon“. (Řím. 2,14) Už tato samotná skutečnost vyvrací jakékoliv vnášení Zákona do současného evangelia milosti národů, například zákonné posvěcování, oslavování soboty, starozákonní formy bohoslužeb, zvláštní kněžský stav, kněžské ornáty, kadidlo atd. Zákon – desatero Božích přikázání nebyl nikdy určen pro národy, ať již pohanské či „křesťanské“, nýbrž jen a jen pro Izrael. Zato jsou však Izrael a jeho Zákon velkolepým „názorným vyučováním“ na otevřené scéně světových dějin, které si mohou, jdouce kolem, přečíst všecky národy všech století. Odkazy uvádějí citáty z Bible. Inspirováno knihou Svítání spásy světa od Ericha Sauera.Zveřejněno se svolením autora. http://siemko.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=586618 


"Izrael a Zákon" | Přihlásit/Vytvořit účet | 183 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Izrael a Zákon (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 21. únor 2017 @ 19:53:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smlouva...Jak se stane že, smlouva zestárne ( je vetchá) Žd. 8:13 ?



Re: Izrael a Zákon (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 23. únor 2017 @ 18:22:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všem těm, co tady zastávají Judaismus, uvědomte si, že už skoro 2000 let nemáte chrám, truhlu smlouvy a oběti bezvadných zvířat, co za tu dobu přikrývalo vaše hříchy? Rabini sice něco vymysleli, ale přesto většina z vás umírá a nemáte "pokoj s Bohem". Jen neustále napětí, zda jste dodrželi všechny ty své předpisy, prý jich máte až 613.

Nechtěl bých být ve vaší kůži.





Re: Izrael a Zákon (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 23. únor 2017 @ 18:23:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všem těm, co tady zastávají Judaismus, uvědomte si, že už skoro 2000 let nemáte chrám, truhlu smlouvy a oběti bezvadných zvířat, co za tu dobu přikrývalo vaše hříchy? Rabini sice něco vymysleli, ale přesto většina z vás umírá a nemáte "pokoj s Bohem". Jen neustále napětí, zda jste dodrželi všechny ty své předpisy, prý jich máte až 613.

Nechtěl bých být ve vaší kůži.





Re: Izrael a Zákon (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 17. únor 2017 @ 07:02:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Vnímám to trochu jinak.  Vyvolenému, který nepozná svého jediného Boha je spíše toto vyvolení prokletím. Novodobý Izrael počítám za duchovním Sodomu a Egypt. Nebyl stvořen jediným Bohem ale *****m.



Re: Izrael a Zákon (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 17. únor 2017 @ 19:25:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Tolik k tomu, proč byl dán Izraeli zákon//

PROČ ?

Boží slovo je ti ústupkem ? Boží zákon "zbytečností " ? Tóra komplikací,symbolem ,formou ?.....






Re: Izrael a Zákon (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Čtvrtek, 16. únor 2017 @ 16:53:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
// U Abrahama je to požehnání u Mojžíše kletba, u Abrahama je to život, u Mojžíše smrt. Mojžíšova smlouva vrcholí ukřižováním, Abrahamova smlouva zmrtvýchvstáním. Zákon je Velký pátek, zaslíbení Velikonoční neděle. Obě smlouvy však patří k sobě//

Tóra , slovo Boží, zákon...světlem pro mé nohy je tvé slovo...
 15 Od dětství znáš svatá Písma, která ti mohou dát moudrost ke spasení, a to vírou v Krista Ježíše.
 16
Veškeré Písmo pochází z Božího Ducha a je dobré k učení, k usvědčování, k nápravě, k výchově ve spravedlnosti,
 17
aby Boží člověk byl náležitě připraven ke každému dobrému činu.


píše se o staré smlouvě, takzv. starý zákon. slovo boží ...dobrý čin. člověk staré smlouvy mohl konat dobré činy jako Alžběta a Zachariáš,( nemusel, nejsa determinován, konat zlo, hřích)





Re: Izrael a Zákon (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 16. únor 2017 @ 17:30:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zákon je stále platný, nebyl zrušen, stále vychovává ke Kristu poznáním hříchu.
Konec Zákona není ukončením Zákona, ale cíl Zákona.
Zákon byl přidán k jednostranné bezpožadavkové (na Avrahama) Smlově B-ží. Jako pečeť z víry, znamení přijal Avraham obřízku, když B-h vírou obřezal jeho srdce. Zákon byl přidán věřícímu potomstvu Avrahamova vnuka Ja'akova. Byl přidán k víře, věřícím.
Jizrael nebyl národem, nebyl prvorozeným (prvním) z národů, ale byl učiněn, stal se Smluvně (podmíněně) národem B-ha, On si ho vyvolil za prvorozeného ze všech národů, učinil si ho, zasnoubil za svůj národ.
... a bylo by více námitek ....



Re: Izrael a Zákon (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 16. únor 2017 @ 18:23:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Izraelský národ je Bohem vyvolený k tomu, aby vládl ostatním národům. "...


(L 22,24-27)
Tehdy také mezi nimi nastal spor, kdo z nich se zdá být největší.
On jim však řekl: "Králové národů nad nimi panují a ti, kdo nad nimi užívají moci, jsou nazýváni dobrodinci.
Ale vy to tak nedělejte. Naopak, kdo je mezi vámi největší, ať je jako nejmenší, a kdo je vůdce, jako ten, který slouží.
Neboť kdo je větší - ten, který sedí, nebo ten, který slouží? Zdali ne ten, který sedí? Ale já jsem mezi vámi jako ten, který slouží.



Z článku není vůbec patrné, že každý pokřtěný (Mt 28,19) se stává duchovním potomkem Abrahámovým (Kristovou obřízkou srdce- Kol 2,11-14) - tedy stává se údem vyvoleného národa nikoli podle krve, ale podle zaslíbení. My všichni křesťané jsme Izrael, naroubovaný na ušlechtilou olivu..


(Ř 9,8)
To jest: Božími dětmi nejsou děti těla, ale za símě se počítají děti zaslíbení.



Re: Izrael a Zákon (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 16. únor 2017 @ 18:23:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete, promiň, trochu z jiného soudku :


Pořád si ještě myslíš, jak jsi psal a tvrdil lidem neznajícím Boha na iDNESu, že
Boží smlouva s lidstvem a vším živým tvorem po  potopě z Genesis 9 :
  • „Hle, já ustavuji svou smlouvu s vámi a s vaším potomstvem
  • 10i s každým živým tvorem, který je s vámi, s ptactvem, s dobytkem i s veškerou zemskou zvěří, která je s vámi, se všemi, kdo vyšli z archy, včetně zemské zvěře.
  • 11Ustavuji s vámi svou smlouvu. Už nebude vyhlazeno všechno tvorstvo vodami potopy a nedojde již k potopě, která by zahladila zemi.“
  • 12Dále Bůh řekl: „Toto je znamení smlouvy, jež kladu mezi sebe a vás i každého živého tvora, který je s vámi, pro pokolení všech věků:
  • 13Položil jsem na oblak svou duhu, aby byla znamením smlouvy mezi mnou a zemí.
  • 14Kdykoli zahalím zemi oblakem a na oblaku se ukáže duha,
  • 15rozpomenu se na svou smlouvu mezi mnou a vámi i veškerým živým tvorstvem, a vody již nikdy nezpůsobí potopu ke zkáze všeho tvorstva.
  • 16Ukáže-li se na oblaku duha, pohlédnu na ni a rozpomenu se na věčnou smlouvu mezi Bohem a veškerým živým tvorstvem, které je na zemi.“

je podmíněna trestáním trestem smrtí vrahů ?

Že pokud vrazi nebudou trestáni trestem smrti, tato smlouva Boha s lidstvem přestane platit ? Jak jsi psal :


"Závěrem do kdy bude smlouva s Noem platit? Dokud se bude ukazovat duha na nebi? Není to moc jednoduché vysvětlení? Zamyslete se, kdy zrušil Hospodin smlouvu s Izraelem? Ve chvíli, kdy Izrael jako celek přestal plnit podmínky smlouvy. Podobně to bude s lidstvem a smlouvou s Noem. Dokud bude lidstvo jako celek plnit podmínky smlouvy. Zjednodušeně řečeno, dokud budou lidé trestat vraždy trestem smrti. Neboli dokud budou ze světa odstraňovat nejhorší zlo. Z čehož vyplývá, že pokud chceme, aby ještě stále platila smlouva s Noem, musíme odstraňovat vrahy my lidé, ne my osobně, ale naše vládou ustanovené mocenské orgány."Zdroj: http://siemko.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=571434"



Re: Izrael a Zákon (Skóre: 1)
Vložil: bloger369 (kohout.david@hotmail.cz) v Čtvrtek, 16. únor 2017 @ 18:45:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Literárně zatím jedno z lepších pojednání, které jsem tady četl. Teologicky ne tak úplně. Bludné, nebezpečné a zavádějící se mi zdá to, že Izrael je podle článku předurčen k tomu, aby vládl ostatním národům. To je myšlenka velice lehce politicky zneužitelná. Text se také zdá, jakoby teologicky zplošťoval bibli. Je to všechno krásně vykonstruované, ale nepřijde mi, že tak autor činí zadost jak Abrahamově smlouvě, tak Mojžíšovu zákonu.



Stránka vygenerována za: 1.13 sekundy