Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473929
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou???
Vloženo Čtvrtek, 24. březen 2016 @ 16:12:58 CET Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

Potřebovali první křesťané z řad  pohanů znát  dějiny židů a jejich války a vraždění i rabování? Podle demagoga na moji otázku? Přečti si Numeri 31 a pak zvaž, co je to za zločiny a vraždy. A podobných příkladů je více. Nebo je to projev Boží lásky??? Jsem se dozvěděl toto:   Ano. A ne pouze Lásky, ale i Svatosti a Spravedlnosti.   Má smysl poznávat Bibli, když se nakonec dozvím:

Ano: tyto příběhy, jako výraz Boží lásky k Nám, jsou zapsány v Bibli. Nejsou před námi skryty. Nikdo nemlže Bohu do očí říci: Já o tom nevěděl. Věděl jsi o tom. A proto máš ještě větší zodpovědnost, než národy, který byly jako klaté vyhubeny podle Božího rozkazu. Protože oni tuto Milost, co máme my, neměli. Proto naše zodpovědnost před Pánem je větší než zodpovědnost těchto národů.       A já se ptám, proč učí Bůh lidi se mstít?   ·  1Hospodin promluvil k Mojžíšovi: ·  2„Vykonáš za syny Izraele pomstu na Midjáncích a pak budeš připojen ke svému lidu.“ ·  3Mojžíš tedy promluvil k lidu: „Vyzbrojte své muže k boji, aby se vrhli na Midjána a vykonali na Midjánu Hospodinovu pomstu.   Opravdu takto uvažuje i Pán Ježíš? A v čem byli ti midjánci horší než židé, kteří nevydrželi ani pár týdnu bez Mojžíše a pod vedení nejvyššího kněze Arona si udělají zlaté tele a tomu se klanili? A to nebylo Mojžíšovi líto národa, odkud měl ženu, švagr mu radil a midjánský kněz mu po útěku z Egypta poskytnul domov? To nebyla jiná cesta nápravy a duchovního působení na pohany?   Jak tohle mohou věřící tak snadno tohle strávit jako projev Boží lásky??  To mne děsí!!!   Vždyť to je jen projev fanatické židovské víry a žádného Boha, který je Otcem Pána Ježíše, tam nevidím.     Takže vyvraždění národa spojené s rabováním  a obohacením národa jiného a zotročení několika tisíc panen bylo projevem Boží lásky?   Opravdu, dokud jsem tenhle případ nevěděl, byla moje víra větší. Popisuje nám pravého Boha a nebo boha, kterého si sami židé upravili pro svoje válečné výpravy??????!!! Já v tom Pána Ježíše, který nás učí se nemstít , nevidím.   Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou??? A učí nás tomu pán Ježíš?   Umíte to někdo vysvětlit, a ne fanaticky????   Já tohle nikdy nepochopím. To je strašný rozpor. Bůh z lásky učí lidí mstít se a vést dobyvačné války s vyvražďováním celých národů?  Je toto Otec Pána Ježíše???   A my to baštíme a baštíme. Jak tedy víra změnila naše srdce?        


"Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou???" | Přihlásit/Vytvořit účet | 69 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou??? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 25. březen 2016 @ 20:25:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Františku, možná by ti mohly při tom tvém problému se židy pomoci nějaké důležité, pravdivé a naprosto jedinečné informace, které jsou dlouho přísně utajované a které zatím neznáš.

  A pokud ti nepomohou tyhle informace, určitě najdeš nějaké jiné, co ti s tím problémem se židy pomůžou. ;-)



Re: Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou??? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Jsem rád, že křesťané nemají reálnou moc. Mnozí se za křesťa) v Čtvrtek, 24. březen 2016 @ 16:49:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak už se konečně smiř s tím, že Bůh není hodný, ale pomstychtivý a násilnický. 

Ježíš to byla jen taková 30 letá přechodná dobrá chvilka Boží. Předtím i potom to bylo tak, jak asi tušíš... :-(

Mně teda více než války vadí ty nachytávky, údajné zkoušky. Už ta první nachytávka Adam s Evou a špatný strom, co tam neměl ani být. Potom, zda Abraham zabije svoje děcko (Izáka). Nebo třeba kolik vydrží Jób, když ho Bůh skrze svého kamaráda Satana obdaří vředy po těle, přivede ho k bankrotu a zabije mu děcka...

A nebo Bůh, co vytopí všechny lidi, a pak se chytá za hlavu, co to udělal a slibuje, že už to nikdy neudělá...  Docela psycho...


Říkám Ježíš to je úplně jiné kafe. To se SZ nemá nic společného. Uzdravovatel, ochránce slabých a utiskovaných, odhalovač bezpráví a pokrytecství. Jen jednou mu stříkly nervy, a to když ve chrámě kšeftovali. Udělali si z kostela holubník, tak je vypráskal bičem. Ale to bylo po právu. To bylo dobré gesto. 

SZ a NZ nikdy nezapasuješ do sebe. Vykašli se na to... Taky je to jiná doba, je tam znát vývoj lidstva. A dneska je zase jiná doba. Máme problém pochopit NZ, natož SZ....



Re: Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou??? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 24. březen 2016 @ 17:29:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příběh o Midijáncích je poměrně důležitým biblickým příběhem, jelikož je na něj odvolávka i v Novém Zákoně, a to na všechny starozákonní příběhy rozhodně není.

A je to velmi poučný příběh, protože krásně popisuje, jak nebezpečné může být SVÁDĚNÍ, v tomto případě k modlářství.

Není od věci, abych tu vypsal, co se vlastně stalo:
Moábský král se bojí Izraelců (ne úplně oddůvodněně), a tak si povolá profesionálního proroka, aby Izraele na objednávku proklel. Jelikož se jedná o proroka pravého, nikoliv falešného, tak ví, že Izrael nelze jen tak proklít, a tudíž Izrael proklet není.
A protože se jedná vskutku o muže, jež Boha zná, tak vymyslí, jak Izrael proklít jakoby nepřímo, tedy, že když se povede svést Izraele k hříchu (nemusí jím být nutně modlářství), tak na něj prokletí sestoupí.
K vlastnímu svedení Izraele se propůjčí Midijánci (jichž se celá věc už vůbec netýká) a výsledkem je velmi mnoho mrtvých. Izraelců. Schválně můžeme srovnat s mrtvými v důsledku zlatého telete, Kórachovy vzpoury a dalších neštěstí. Opravte mě, jestli výše zmíněná pohroma ty ostatní nepředčila řádově!

Málo co Ježíš Kristus odsuzuje tak razantně, jako právě svádění k hříchu.

Midijánci v příběhu nebyli žádní ňuňánci, nýbrž mohli zničit fenomén Božího vyvoleného národa. Synové Izraele by se stali úplně stejnými modláři jako okolní obyvatelstvo. Včetně lidských obětí a podobných nechutností, jak se také stalo o cca tisíc let později (nechytejte mě za slovo 100 let sem nebo tam žádná míra).

Jestliže by si toto nezasloužilo rychlou a ráznou reakci, tak už pak nevím co.

Zaráží mě, že se Frantisek100 kontinuálně pozastavuje nad oddůvodněným potrestáním všelijakých zloduchů, ale různá obludná nepotrestaná (či nedostatečně potrestaná) zla jej z míry jaksi nevyvádějí. Je to vskutku zajímavé.

A co je ještě zajímavější? Že vadí Frantiskovi100 různé starozákonní události, jež se nijak nevymikají z rámce své doby, ale nemá potřebu komentovat Ananijáše a Safíru (kdyby se něco podobného stalo dnes, tak tam naběhne televize, doc. Vojtíšek začně sepisovat posudky apod.), případně kauzu Elymase/Barjezuse (tam je ten rozdíl mezi Ježíšem a Pavlem vidět do slova a do písmene).



Re: Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou??? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 24. březen 2016 @ 17:49:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, tvé nepochopení tebou popsaných událostí ti brání vidět celý Boží plán, Bůh si vyvolil Abrahama, a skrze jeho potomky Izrael, národ pod Božím Zákonem! Izrael se stal Boží metlou, ne pro likvidaci, jako to vnímáš ty. Izrael, Bohem veden, připravoval cestu pro Mesiáše- Ježíše, Spasitele, pro všechny národy! Pokud jsi křesťanem, nesuď Boží nástroje v Jeho prozřetelnosti, které vedou k Cíli...



Re: Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou??? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 01. duben 2016 @ 23:11:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
  • Abraham věřil, a proto uposlechl, když byl povolán, aby šel do země, kterou měl dostat za úděl; a vydal se na cestu, ačkoli nevěděl, kam jde.
  • 9Věřil, a proto žil v zemi zaslíbené jako cizinec, bydlel ve stanech s Izákem a Jákobem, pro které platilo totéž zaslíbení,
  • 10a upínal naději k městu s pevnými základy, jehož stavitelem a tvůrcem je sám Bůh.
  • 11Také Sára věřila, a proto přijala od Boha moc, aby se stala matkou, ačkoliv už překročila svůj čas; pevně věřila tomu, kdo jí dal zaslíbení.
  • 12Tak z jednoho muže, a to už starce, vzešlo tolik potomků, ‚jako bezpočtu je hvězd na nebi a jako je písku na mořském břehu‘.
  • 13Ve víře zemřeli ti všichni, i když se splnění slibů nedožili, nýbrž jen zdálky je zahlédli a pozdravili, vyznávajíce, že jsou na zemi jen cizinci a přistěhovalci.
  • 14Tím dávají najevo, že po pravé vlasti teprve touží.
  • 15Kdyby měli na mysli zemi, z níž vykročili, měli možnost se tam vrátit.
  • 16Ale oni toužili po lepší vlasti, po vlasti nebeské. Proto sám Bůh se nestydí nazývat se jejich Bohem. Vždyť jim připravil své město.
  • 17Abraham věřil, a proto šel obětovat Izáka, když byl podroben zkoušce. Svého jediného syna byl hotov obětovat, ačkoli se mu dostalo zaslíbení a bylo mu řečeno:
  • 18‚Z Izáka bude pocházet tvé potomstvo.‘
  • 19Počítal s tím, že Bůh je mocen vzkřísit i mrtvé. Proto dostal Izáka zpět jako předobraz budoucího vzkříšení.
  • 20Izák věřil, a proto Jákobovi a Ezauovi dal požehnání v pohledu do budoucna.
  • 21Jákob věřil, a když umíral, požehnal oběma Josefovým synům a poklonil se přitom k vrcholu své berly.
  • 22Josef věřil, a na sklonku svého života řekl, že synové izraelští vyjdou z Egypta, a nařídil, co se má stát s jeho kostmi.
  • 23Mojžíšovi rodiče věřili, a proto svého syna tři měsíce po narození ukrývali; viděli, že je to vyvolené dítě, a nezalekli se královského rozkazu.
  • 24Mojžíš věřil, a proto, když dospěl, odepřel nazývat se synem faraónovy dcery.
  • 25Raději chtěl snášet příkoří s Božím lidem než na čas žít příjemně v hříchu;
  • 26a Kristovo pohanění pokládal za větší bohatství než všechny poklady Egypta, neboť upíral svou mysl k budoucí odplatě.
  • 27Věřil, a proto vyšel z Egypta a nedal se zastrašit královým hněvem; zůstal pevný, jako by Neviditelného viděl.
  • 28Věřil, a proto ustanovil hod beránka a dal pokropit dveře jeho krví, aby se zhoubce nemohl dotknout prvorozených.
  • 29Izraelští věřili, a proto prošli Rudým mořem jako po suché zemi, ale když se o to pokusili Egypťané, pohltily je vlny.
  • 30Izraelští věřili, a proto před nimi padly hradby Jericha, když je obcházeli po sedm dní.
  • 31Nevěstka Rachab věřila, a proto přátelsky přijala vyzvědače a nezahynula s nevěřícími.
  • 32Mám ještě pokračovat? Vždyť by mi nestačil čas, kdybych měl vypravovat o Gedeónovi, Barákovi, Samsonovi, Jeftovi, Davidovi, Samuelovi a prorocích,
  • 33kteří svou vírou dobývali království, uskutečňovali Boží spravedlnost, dosáhli toho, co jim bylo zaslíbeno;
  • 34zavírali tlamy lvům, krotili plameny ohně, unikali ostří meče, v slabosti nabývali síly, vedli si hrdinsky v boji, zaháněli na útěk vojska cizinců;
  • 35ženám se jejich mrtví vraceli vzkříšení. Jiní byli mučeni a odmítli se zachránit, protože chtěli dosáhnout něčeho lepšího, totiž vzkříšení.
  • 36Jiní zakusili výsměch a bičování, ba i okovy a žalář.
  • 37Byli kamenováni, mučeni, řezáni pilou, umírali pod ostřím meče. Chodili v ovčích a kozích kůžích, trpěli nouzi, zakoušeli útisk a soužení.
  • 38Svět jich nebyl hoden, bloudili po pouštích a horách, skrývali se v jeskyních a roklinách země.
  • 39A ti všichni, ačkoliv osvědčili svou víru, nedočkali se splnění toho, co bylo zaslíbeno,
  • 40neboť Bůh, který zamýšlel pro nás něco lepšího, nechtěl, aby dosáhli cíle bez nás.

List židům, 11. kapitola.
Autor neznámý, pravděpodobně nějaký žák apoštola Pavla (ale ne Timoteus), který po jeho smrti rozvinul některé jeho důrazy a učení - tedy list  "prvních křesťanů".



Re: Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou??? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 01. duben 2016 @ 23:17:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Veškeré Písmo (t.j. náš Starý Zákon) pochází z Božího Ducha a je dobré k učení, k usvědčování, k nápravě, k výchově ve spravedlnosti. 2Tim 3,16



Re: Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou??? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 01. duben 2016 @ 23:20:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
  • Ježíš jim odpověděl: „Nečetli jste, co udělal David, když měl hlad on i ti, kdo byli s ním?
  • 4Jak vešel do domu Božího a vzal posvátné chleby, jedl je a dal i těm, kteří ho provázeli? A to byly chleby, které nesmí jíst nikdo, jen kněží.“
Lukáš 6,3.



Re: Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou??? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 02. duben 2016 @ 10:34:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Závěrem lze říci, že v celobiblickém kontextu kniha Numery, nebo i kniha Jozue, nevyzívá k násilí, ani k náboženským válkám, ani nedává k násilí či k válkam své ano, své alibi, svou amnestii.

Ne. V celobiblickékm kontextu nás kniha Numery a třeba kniha Jozue vyzívá, abychom se pravdivě podívali na svůj hřích, na svoi hříšnost, abychom si uvědomili naše postavení před Bohem a náš postoj k němu, abychom si uvědomili to, že jsme spravedlivým Božím Soudem odsouzeni k smrti. to nejsme "my", kdo tam zabíjíme, to jsme "my", kdo jsme tam zabíjeni. Vyzívá nás, abychom přijali a uvědomili si, že odsouzení k smrti nad námi Bohem vynesené je spravedlivým Soudem. A že potřebujeme Krista, Spasitele, který zemřel na našem místě.

Kniha Numery nemá v úmyslu v nás vzbuzovat "strach", ale "bázeň". 

Postoj: tato kniha se  mi nelíbí, ta nemá v Bibli co dělat, takový Bůh určitě není, je známkou modlářství. Toho, že si ve vlastním  nitru tvoříme vlastního Boha podle vlastních měřítek toho, jaký by Blh měl a jaký by Blh neměl být. Správný postoj je: Pane, co mi osobně chceš tím či oním příběhem sdělit, kam mne osobně chceš tím či oním příběhem posunout. 

Bibli je třeba číst v Duchu Svatém - to znamená ve správném psootji k Bohu i ke Kristu, postoji, jaký dává Duch Svatý, ke kterému nás vede Duch Svatý. Bez tohoto postoje zůstává bible zavřenou knihou, bez tohoto postoje je bible pouze literou, která zabíjí...



Re: Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou??? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 28. březen 2016 @ 23:35:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Františku, odpověděl jsem ti více, než poiuze tu jednu větu, cos citoval v úvodníém článku.

Je už pozdě večer a zítra ráno brzo stávám, takže odpovím zatím v krátkosti, byť si toto téma žádá delší příspěvěk.

Otázka: Kdo jsme my v tom příběhu v Numeri? Svatí Izraelité, kteří na Boží rozkaz zabíjejí, nebo prokleté národy, které jsou zabíjeny? 

Osobně se domnívám, že to my jsme ti prokletí, kteří jsme tam zabíjeni.

Jednou se mě jedna kamarádka zeptala, proč Bůh vyžadoval oběti zvířat, které jsou krvavé, smradlavé, odpudivé, kruté. Anebo si vězměmě obě´t Krista. Film Mela Gibsona vůbec nelhal o tom, oč ve skutečnosti šlo.   Proč Bůh nechce třeba vonavou kytičku?

Odpověď spočívá v povaze hříchu: Hřích není nic, nad čím by se dalo mávnout rukou, co jsme si, to jsme si, uděláme tlustou čáru za minulostí. Hřích je smradlavá, krvavá věc, která nejde smýt, nejde umýt. Která lpí na našich rukou jako prokletí volající k Bohu.

Musíme znát a rozumět poměru mezi Starým a Novým Zákonem. Kristus řekl: Kdo jsi bez viny, první hod na tu ženu kámen. Z kontextu tím řekl, že není takový člověk, který by byl bez hříchu. Je třeba si uvědomit, že odsouzení a proklatí za hřích jsme my všichni, Bůh jednal s Izraelským národem tak, jako jednáme my s žákem během vyučovacího procesu. Bůh byl Izraeiltům porodní bábou skrze Abrahama, učitelem mateřské a základní školy skrze Mojžíše, profesorem na střední skrze proroky a docentem na Vysoké skrze Krista. Například vysokoškolská matematika není v rozporu s matematikou první třídy, ale staví na ní. Po žáčku první třídy nechceme vypočítat nevím logaritmy, matice, teorii relativity, ale že jedna a jedna jsou dvě. Avšak jestliže vsokoškolák u státnic bude opakovat pořád a stále, že ejdna plus jedna jsou dvě, vyletí ze státnic.

Je třeba si uvědomovat, že my, NZ křesřané, jsme v jiném príávním postavení než SZ židé. SZ židé byli spaseni ze Zákona, spasenbí židů byxlo z jejich svatosti. Z toho, že někdo spravedloivě ohodnotí jejich život, na pravo dá klady, na levo zápory, pak to porovná a bud přijme, nebo odmítne. Úkolem SZ židů bylo tuto spravedlnost odrážet ve svém životě. Proto oko za oko, zub za zub. Proto byli volání, aby například čarodějnici nenechávali na živu. Kamenování cizoložníků zahajovali svědci, kteří tim dali všanc svou svatost. Jestliže svědčili křivě, házali sami k sobě k odsouzeni. My, NZ křesťané, nejsme spaseni z toho, že budeme souzeni spravedlivě, ale z toho, že nebudeme souzeni vůbec, že na našem místě byl odsouzen Ježíš Kristus. A tuto Milsot jsme povinni roznášet dále. Srv v kázání na hoře, kde je tento rozdíl vysvětlen přímo z Kristovách úst.

Spása ze Zákona byla ve skutečnosti nedosažitelná, chiméra. Na základě Zákona nikdo nebyl ospravedlněn. Proto už i v době Zákona zde byly předobraz Milosti v Kristu v nejrůznějších obětí. Ale to na právním postavení k Bohu a na základních úkolech z toho vyvěrající nic neměnilo.   

Příběh z Numeri nás právě učí o tom, že hřích není nic, nad číms e dá mávnout rukou, nic, co odčiní krásná, voňavá květinka. Z lásky k nám a z veliké Milosti je tento příběh zapsán v Biíbli, abychom z něj čerpali pokání a správný psotoj k vlastními hříchu a k oběti Ježíše Krista. Bez těchto příběhů je oběť Krista prázdnou, evysvětlitelnou a zbytečnou hrou. Není-li hřích vážná věc, když stačí nad ní mávnout rukou, co jsme si, to jsme si, tak proč by za nís měl kdokoliv umírat na kříži? Numwri nás učí, že kristova obět je potřebná. Učí nás, že nebudeme-li činit pokání, i my, "křesťané NZ," zemřeme přesně tak jako proklaté národy v knize Numery,

Záběr: Bůh nás, NZ křesťany, neučí se mstít. Bůh nás učí obávat se Boží Msty. SZ židé měli zosobňovat Boží Svatost, spravedlnost, Boží Soud, Boží Mstu a Boží trest, NZ křesťané mají zobrazovat Boží Milsot, Kristovo sebeobětování se. Nelze hlásat Milost bez soudu, nelze oddělit Milost a Soud, nelze oddělit Nový a Starý Zákon, nelze vymazat knihu Numeri z Bible a dělat, že enexistuje. Že hřích vlastně nic není a že je jenom láska, požehnání, prosperita. Ne. Vedle Milosti je Soud, vedle Lásky je Prokletí, vedle prosperity je odsouzení a Gehenna.  



Re: Musím se stát fanatikem, aby všechny lidské city šly stranou??? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 30. březen 2016 @ 19:06:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Všecko, co bylo kdysi napsáno, bylo napsáno k našemu poučení, abychom skrze trpělivost a povzbuzení z Písem měli naději. - Římanům 15,4.

  • Chtěl bych vám připomenout, bratří, že naši praotcové byli všichni pod oblakovým sloupem, všichni prošli mořem,
  • 2všichni byli křtem v oblaku a moři spojeni s Mojžíšem,
  • 3všichni jedli týž duchovní pokrm
  • 4a pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus.
  • 5A přece se většina z nich Bohu nelíbila; vždyť ‚poušť byla poseta jejich těly‘.
  • 6To vše se stalo nám na výstrahu, abychom nezatoužili po zlém jako oni.
  • 7A také nebuďte modláři jako někteří z nich, jak je psáno: ‚Usadil se lid, aby jedl a pil, a potom povstali k tancům.‘
  • 8Ani se neoddávejme smilstvu jako někteří z nich, a padlo jich za jeden den třiadvacet tisíc.
  • 9A také nechtějme zkoušet Pána, jako to dělali někteří z nich, a hynuli od hadího uštknutí,
  • 10ani nereptejte jako někteří z nich, a byli zahubeni Zhoubcem.
  • 11To, co se jim stalo, je výstražný obraz a bylo to napsáno k napomenutí nám, které zastihl přelom věků.
  • 12A proto ten, kdo si myslí, že stojí, ať si dá pozor, aby nepadl.
  • 13Nepotkala vás zkouška nad lidské síly. Bůh je věrný: nedopustí, abyste byli podrobeni zkoušce, kterou byste nemohli vydržet, nýbrž se zkouškou vám připraví i východisko a dá vám sílu, abyste mohli obstát.
  • 14A proto, moji milovaní, utíkejte před modlářstvím.
1. list do Korintu, 10. kapitola.

I první křesťané znali SZ a hledali v něm poučení.

Kdybyste totiž věřili Mojžíšovi, věřili byste mně, protože on psal o mně. 47Nevěříte-li jeho zápisům, jak uvěříte mým výrokům?“ Jan 5,46

Jestliže nevěříš Mojžíšovi, jak pak chceš pochopit Kristovi výroky? Sám Kristus říká, že to není možné. Ve jménu Krista popíráš samotného Krista.

A další výroky:
40Jako se tedy sbírá plevel a pálí se v ohni, tak bude při skonání tohoto věku. 41Syn člověka pošle své anděly, i seberou z jeho království všechna pohoršení a ty, kdo činí nepravost, 42a hodí je do ohnivé pece; tam bude pláč a skřípění zubů. 

 Když král vstoupil, aby se na stolovníky podíval, spatřil tam člověka, který na sobě neměl svatební šat. 12I řekl mu: ‚Příteli, jak jsi sem vešel bez svatebního roucha?‘ A on oněměl. 13Tehdy řekl král služebníkům: ‚Svažte mu nohy a ruce a vyhoďte ho do nejzazší temnoty; tam bude pláč a skřípění zubů.

Neboť každému, kdo má, bude dáno a bude mít hojnost. Tomu, kdo nemá, však bude odňato i to, co má. 30A toho neužitečného otroka vyhoďte do nejzazší temnoty. Tam budepláč a skřípění zubů.‘“ 

6Pravím vám, že každému, kdo má, bude dáno; kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má. 27‚Avšak ty mé nepřátele, kteří nechtěli, abych nad nimi kraloval, přiveďte sem a přede mnou je pobijte.‘“ 
 
A opět: Tyto výroky nelze vytrhávat z kontextu. Píšu je pouze proto, že mylně předpokládáš, že "Kristus se nemstil, nebo nevolal po pomstě." Nemáš v tom pravdu. Zpráva o soudu (neboli o "mstě za hřích") je neodlučitelnou součástí Kristova evangalia.  Křesťanství, stejně jako islám nebo judaismus říká A, ale na rozdíl od judaismu a islámu však říká i to Bé. Viz mé další příspěvky v této diskuzi. Jestliže nevěříš Mojžíšovi, tak podle samotného Krista jej nemůžeš pochopit a ani mu tedy uvěřit a přijmout ho. 

Nevěříš-li tedy Mojžíšovi, nevěříš.li mě,  věř alespoň samotnému Kristu, ke kterému se slovy hlásíš.  To On Sám ti říká, abys uvěřil také Mojžíšovi. Nezavírej tedy knihu Numery, ale přemýšlej nad ní: Není čistě náhodou i o tobě? Protože o mě osobně zcela jistě je. Nejsi i ty "midjánec?" Já osobně "midjáncem" jsem. A proto potřebuji Krista, volám k němu, aby se nade mnou smiloval. Volej k němu i ty. K tomu tě osobně zvu a ne pouze já. 



Stránka vygenerována za: 0.57 sekundy