|
Právě je 269 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116551314 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc
Vloženo Neděle, 14. prosinec 2014 @ 23:05:27 CET Vložil: Tomas |
poslal brusle7 Jak slavíme opravdu Vánoce?
Honíme se za náplní břicha a v lesku toho, co "musí být", nebo je žijeme v chudobě jako narozený Ježíš?
Možná můj článek vyzní jako utopie, ale opakovaně přemýšlím, proč a z jakého důvodu jsou Vánoce i v křesťanských rodinách (i ve společenství kněží) všeobecně vnímány jako svátky blahobytu, kdy "musí být" plno věcí a jídla předem nakoupeno navíc, i když slavíme Ježíšovo chudé narození ve stáji a v naprosté chudobě mimo město a mimo obytné domy?
Kde se započalo úplně jiné slavení takovýchto Vánoc v historii? Proč je nejdeme s Ježíšem slavit i my (pokud je opravdu chceme slavit) také pěšky někam za město, do zimy a nepohody, jak k tomu byla vystavena Ježíšova rodina?
Plno lidí (a hlavně žen a hospodyň) žije poslední dny nebo týdny před Vánocemi konzumním neklidem, co vše je třeba stihnout udělat a především nakoupit, protože jejich rodiny (manželé i děti) čekají, že "musí být" např. jmelí, ozdobený stromeček a dárky pod ním, že musí být mnoho druhů cukroví, ryba, salát, plná lednička jiného jídla a piva a vína či džusů, že musí být na Hod Boží či na Štěpána samozřejmě knedlo-vepřo-zelo či pečená husa či krůta s tím vším okolo, na co jsme o svátcích zvyklí.
Tuto tradici tak ve větší či menší míře přebírá většina z nás jaksi jako automaticky danou a neměnnou (a iá si na ni dříve zvykla).
Napíše tu někdo, jak vlastně vznikla tato tradice a jak souvisí s narozením Ježíše, který takto své narozeniny nikdy neslavil?
Pokud by šlo o připomínku Ježíše či snahu ho obdarovat jako pastýři či Mudrcové z východu, pak neshledávám žádné logické propojení či souvislost se současnou tradicí.
Mám letos poprvé plán oslavit Štědrý den a Vánoce "jen" pěším putováním do přírody někam za město k lesu a k ohníčku, tak jak v chudobě a zimě putovala Ježíšova rodina, pokud mi to počasí a zdraví dovolí. Vzpomínám na oslavu Františka z Assisi právě v živých (lesních) jesličkách asi též s ohněm či loučí a s narozeným Děťátkem?
Připojíte se někdo k následnému sdílení?
|
Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 14. prosinec 2014 @ 23:36:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Přes zimu musí člověk něco nabrat ze zásob, které nashromáždil za celý rok. I kdyby Vánoce nebyli, stejně by se dělali zabíjačky, a jiné žranice. Zima je na žranice ideální čas. Nelítají mouchy aby zkazily maso, stroje jsou zazimované, sliovice vypálená, víno mladé, plodiny ve sklepě, z udírny se kouří, tak proč si za celý rok nedopřát pořádné bene? Přežírání k zimě patří a kila navíc zase na jaro vyběháme. V otázce žranic je to jednoduché. Když pořádám žranici, udělám ji tak, že každý si přijde na svoje. Mnoho druhů grilovaných mas, sýru, zeleniny a ovoce. Méně je vždy více a cení se různorodost. Žranice totiž není o množství! Je o nápadu! A na Vánoce udělám zase žranici pro celou rodinu, však na to zase všichni čekají a již nyní dávají různé podněty. |
Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 07:44:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Myslivče, asi jsem článek napsala málo srozumitelně.:) Já přece rozhodně nejsem proti žranicím (také se ráda dobře najím v kruhu rodiny a přátel), ale nechápu, proč to děláme jakoby k oslavě Krista a Jeho narození!? Pochopila bych slavnostní večeři a "přežrání" spíš biblicky třeba na Velikonoce jako symbol "Poslední večeře" - v předvečer třeba následného půstu do Zmrtvýchvstání apod., ale proč zrovna na Vánoce, to biblicky nechápu. :)) (Vánoce - biblicky - ta největší lidská bída a chudoba.) |
]
Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 08:20:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přejídání na Vánoce by bylo i kdyby Vánoce nebyly. Je to prostě zima a konec roku. Ideální čas aby se alespoň jednou za rok rodina sešla. Hostiny na Vánoce neděláme k oslavě Krista, děláme je k oslavě toho, že jsme jako rodina opět spolu. A když už se ty hostiny dělají, tak při nich má člověk přát jiným více než sobě. A to už je zase o Kristu.
To, jestli si chce někdo na Vánoce připomínat narození Krista je jeho věcí. Horší však je, když na to po Vánocích zapomene. Kristus se snad rodí v lidských srdcích po celý rok a lidský život. Vypíchnout tento okamžik pouze na Vánoce je degradace na tradicionalismus. V tomto tradicionalismu jsou všude koledy, betlémy, ale to hlavní co nás spojuje, co máme na Vánocích rádi je to, že se všichni sejdeme. A to je přece to hlavní. Reflektovat na lásku, kterou nám milující Bůh dává v každém dni v roce. |
]
Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 07:47:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Napsal jsi to hezky....musel jsem se až smát. Je to tak. |
]
|
|
Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 04:01:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Puvod vánoc: dokument česke televize:
kdyby jsi se trošku koukala tohle video tady bylo dáno před dvěma dny a je to zajímavé pokud je to všechno pravda .
|
|
|
Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 08:52:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Proč bychom měli čekat až do Vánoc ? Od toho máme celý Advent. Abychom se postili, rozjímali, konali skutky lásky a milosrdenství a putovali se Svatou rodinou do Betléma. Společně s farní a biologickou rodinou. Abychom sháněli dary vhodné pro Krále a nosili je k Jesličkám. Kde je pro nás přichystán darem právě narozený Král. Oslavy následují až pak. Tak jako slavili pastýři a později králové z toho co přinesli. Ještě můžeme kousek Adventu stihnout. |
Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 17. prosinec 2014 @ 06:24:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abychom sháněli dary vhodné pro Krále a nosili je k Jesličkám. Ježíš touží po jediném daru: po tom abys mu odevzdal své srdce větší dar mu dát nemůžeš vše ostatní je jen almužna |
]
|
|
Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 09:09:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Slavit narození Ježíše je zvrácenost. Kdy se narodil Bůh ( a jaké má jméno )??? |
Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 09:31:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, tak to jsi to snad přehnal. Právě díky vánocům
vznikly nádherné písně a vánoce byly vždy nádherné chvíle. Vánoce nebyly nikdy
takovými svátky jako dnes, kdy je to komerční svátek a na Boha nikdo
nevzpomene. Vánoce bývaly chudé, akorát se tento den pojedlo něco lepšího a
dalo i zvířátkům. A byl čas na modlitby a děkování.
Co je špatného na tom, že člověk se více než jiné dny
věnuje modlitbě a díkům Bohu? Prostě se ze dne slunovratu stal den věnovaný
Pánu Ježíši. A protože Bůh je láska, proto je to den míru, klidu, pokoje a
lásky, kdy lidé mají k sobě blíže.
Zvráceností je to, co z nich udělat dnešní svět
komerce, přepychu, pokrytectví …….
Možná za totality se slavily vánoce pokorněji a
s větší láskou dnes.
Jaké budou vánoce záleží na lidech, jakým způsobem je
prožijí.
Považuji je za krásné dny a teplo domova.
|
]
Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 11:41:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Františku, nám z národů pohanských nějak nedochází, že jsme jenom naroubování na Izrael. Běž se podívat k ortodoxnému Židovi, jestli slaví nějaké narozeniny. Slyšel jsem, že i mesiánští židé jsou znechuceni pohanstvím, které se vydává za Křesťanství. |
]
Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 11:52:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vyvolený národ slavil a slaví spoustu svátků. Naši předkové opravdu své vlastní narozeniny příliš neslavili a často si ani nepamatovali kdy se narodili. O to víc slavili Vánoce, Velikonoce, Letnice, Boží Tělo, den posvěcení svého kostela neboli posvícení, svátek farního patrona neboli pouť a také den vysvěcení svého biskupa. Ten slavili již ve starověku, v prvotní církvi. Ještě dřív než posvěcení kostela. V dobách pronásledování. Církevních svátků kdy se nepracovalo bylo ročně okolo 50. každý také slavil svátek svého vlastního svatého patrona, spolu se svým křestním otcem neboli kmotrem. I chudí lidé, kteří neznali datum svého narození. |
]
Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 12:08:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaké naroubování na Izrael? A co je nám do jejich svátků? To zatím nechápu.
Izraelci snad na svého Mesiáše stále čekají. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Čtvrtek, 18. prosinec 2014 @ 22:54:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co je nám do jejich svátků? Slavíme je taky, Velikonoce například. A mimochodem - Ježíš je žid. A Hospodin je Bůh židů. A celá první církev byli židé a to hodně dlouho. Křesťanství je židovské náboženství.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 20. prosinec 2014 @ 06:20:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Velikonoce, které
slaví židé, nejsou o vzkříšení a vánoce už je vůbec nezajímají. Křesťanství má
za vzor Ježíše a ne židovský národ, který prováděl genocidu na okolních
národech. První zvěstovalé evangelia byli sice
židovského původu, ale ty další už pohanského. A Židy nikdo za žádnou
cenu ke křesťanství nepřivedl. Však chudák Luther byl z toho pořádně
naštvaný, že nakonec formuloval opatření proti Židům, které se líbily i
Hitlerovi.
|
]
|
|
Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 16:21:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Brusle Vánoce nejsou křesťanské svátky, ale pokud je někdo chce slavit nechť je slaví jak sám uzná za vhodné - ve svobodě. Pokud někdo k tomu potřebuje stůl plný jídla, nebo chudý, televizi, nebo stromeček, nebo svíčku...je to jeho věc. Naše malé společenství Vánoce neslaví, pojedeme na pronajatou chalupu do lesa, kde bude ticho a pokoj... Víš pokud nám Pán neřekl, že Jeho narozeniny máme slavit, tak těžko někomu vyčítat formu slavení. Na druhou stranu, pokud je pro někoho bohem břicho, tak o Vánocích oslavuje břicho, pokud naklizená domácnost slaví domácnost, pokud ...pokud Kristus, slaví Krista. A to poznat jde. Pokud by jsi měla chuť, možnost a čas tak les s chatou je kousek od Zábřeha na Moravě. Pokoj tobě Jirka |
Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 17:59:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Jirko, bohužel bydlím daleko od Zábřehu, ale moc si vážím Tvého pozvání.
Ale napadlo mne skrze Tebe, že udelám možná Vánoce na zahrádce za městem, mám tam malou chatičku či spíš boudu, kde se dá i zatopit, ozdobit venku smrček ... prima nápad! :)
Díky! |
]
Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 18:25:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přeji ti pokoj a radost od Pána v tvém rozhodnutí. Víš co je nejkrásnější, On není vázán ani bohatstvím, ani chudobou, ani světadílem, ani rybou, salátem, prostě ničím...a chce být s námi všude kde jsme my, pokud Jej pozveme On neodmítne. |
]
|
|
Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 18:45:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Vánoce není nic jiného než překabatěné pohanské svátky slunovratu. Zdobení stromů a jiné hlouposti kolem, bylo převzato z germánského pohanského zvyku. Dárečky přišly z pohanského Říma, kdy v době slunovratu žrali, chlastali a dávali si dárečky. Kdy se narodil Ježíš Kristus neví nikdo spolehlivě, jsou jen dohady. Ale rozhodně to nebylo v zimě, sčítání lidu Římané nedělali v zimě k vůli cestování. Katolicismus přejal hodně pohanských zvyků, aby si získal pohany. Krásně to vidět v Římě v Panteonu, kdy katolíci, když přišli k moci, vyházeli pohanské bohy a nastavěli dovnitř svoje "svaté" a jelo se dál. Je smutné, že "křesťané" spolu s pohany dojemně slaví pohanské svátky a o hloupých vánocích švitoří o lásce. Polský básník Mickiewicz napsal " Ty víš, že Kristus se narodil v Betlémském žlabu, ale běda tobě jestli se nenarodil ve tvém srdci." rastan |
Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 22:07:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý slaví vánoce tak, jak mu vyhovuje a jaká byla tradice
rodiny. Mohou to být hezké duchovní chvíle, kdy se vzpomene na Pána Ježíše,
rodina se sejde a v tom shonu má čas i na sebe. A je dobře, když tu panuje
nálada lásky, pokoje a klidu. Bohužel se to zvrhlo v něco jiného. Zase na
druhé straně nebýt vánoc, mnozí lidé by ani neznali pojem Ježíš, který se
stejně nahrazuje pojmy jako Santa Klaus nebo Děda mráz a jiné. To už je
výsledek dnešní doby, která pro Boha nemá místo. Lidé se pomalu stydí
vyslovit slovo Bůh, Boží apod. Kolikrát vidím v Tv různé lidi, kteří
dosáhli určitého úspěchu či měli štěstí, a skoro nikdo neřekne aspoň to slůvko díky Bohu. Místo toho jen já, já, já měl
sílu, já, já…Vánoce mám však rád pro jejich atmosféru a radost dětí. |
]
Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 16. prosinec 2014 @ 12:15:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pan Adam Mickiewicz byl ale také katolík. |
]
Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Čtvrtek, 18. prosinec 2014 @ 22:57:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pssst, to se nesmí říkat ;-)
|
]
Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: timg v Pátek, 19. prosinec 2014 @ 21:56:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ---Žrali, chlastali a dávali si dárečky.--- To jsi mi připomněl něco z dobrého vojáka Švejka. : Já vám přinest papat, kúsat, cucat, kužit a bumbat...Tak vy lumpové si nevážíte mé dobroty. Já vám tady pumpuju žaludky, dávám klystýry a vy se chcete dobrovolně zabít žrádlem… Všem vypláchnout žaludek!:-) že takových doktorů se zde vyrojilo.. |
]
Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 20. prosinec 2014 @ 06:26:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bývaly i chudé vánoce, kde nežralo a nechlastalo a Bůh lidem žehnal. Tohle
moderní slavení je důsledek toho, jak dnes se žije. Ale ono tohle " pohodlí" již
dlouho trvat nebude. Svět je stejně na pokraji nějaké katastrofy a utrpení.
Vlastně před potopou se lidé asi chovali podobně. |
]
Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: timg v Sobota, 20. prosinec 2014 @ 23:14:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Trochu jsem to sice tím vojákem Švejkem odlehčil, ale jistě máš pravdu Františku. O příchodu Syna člověka je psáno, že to bude jako tehdy před potopou, za dnů Noeho, hodovali , pili a etc..Myslím že bdíti a býti připraveni na ten den, který přichází jako zloděj, to je ten pravý advent. V ten Den se může lidem stát, že mnohým vánoční kapřík zhořkne , rolničky budou znít poněkud přidušeně a nastane večer veškeré lidské radosti spolu s proděravěním lidského mění a všeho na čem si zakládají... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 09:20:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jó, to se může stát, ale mám pocit, že ještě přijde na Zemi velké utrpení, což
se pomalu blíží. Je zatopeno na poslední válku a přírodní katastrofy.Člověk však
nebude mít svými atomovkami poslední slovo. Konec a tečku nad hříšným lidstvem a
Satanem s padlými anděly udělá Bůh. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: timg v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 09:35:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proto buďme Františku připraveni, neboť Syn člověka přijde v hodinu, kdy se nenadějeme. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 09:49:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen
|
]
|
|
Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 16. prosinec 2014 @ 12:14:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Katolická církev nepřijala vánoční zvyky od pohanů ale od protestantů. Stromeček pochází od kalvinistů, adventní Věnec od pana Vicherna, reformovaného pastora z Hamburku. Který se staral o místní sirotky a oni se každý den ptali kdy už budou Vánoce. Nadílka od malého Ježíška pochází přímo od Martina Luthera. Který prohlásil že jeho dětem nebude nadělovat svatý Mikuláš ale sám Ježíšek. Dětem se nelíbilo že budou muset čekat až do Vánoc, zatímco kamarádi dostanou od Mikuláše a tak zavedla Martinova žena Kateřina nadílku dvakrát, což se pak rozšířilo mezi protestanty, katolíky i pravoslavnými. Náš svatý František z Assisi zavedl betlémy a ty zase od nás převzali ostatní. |
|
|
Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 16. prosinec 2014 @ 12:20:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Málem bych zapomněl na dárečky. O těch je toho v Bibli napsáno poměrně dost. Ty pocházejí od svatých tří králů a především od Boha. Tím největším darem byl sám Ježíšek. |
Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Úterý, 16. prosinec 2014 @ 15:57:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poutnicku ty jsi také "dáreček". Srovnal jsi nesrovnatelné. Já nejsem proti dárečkům, ale proč blbnout kvůli nějakým pitomým zvykům,které s Kristem a Jeho učením nemají nic společného. Když chci udělat někomu radost nemusím čekat na nějaké hloupé datum. rastan |
]
Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 17. prosinec 2014 @ 07:55:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To opravdu můžete. Což ovšem nic nemění na tom že jsme o Vánocích byli obdarováni narozeným Spasitelem, kterému přinesli dary nejenom králové ale i chudí lidé a že jsme byli o Velikonocích vyvedeni z Egypta, náš Pán Ježíš Kristus za nás položil život a slavně vstal z mrtvých. |
]
Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Čtvrtek, 18. prosinec 2014 @ 23:08:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No až to, že Ježíš Nazaretský se nenarodil v prosinci, to je dobrá myšlenka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 19. prosinec 2014 @ 05:14:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aha, Ty patříš k odpůrcům vánoc?? Proč?? Vždyť andělé se radovali z narození
Spasitele a my si to nesmíme připomenout??? |
]
|
|
Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 18. prosinec 2014 @ 07:57:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | - Na tiché vánoce se připravuje chaldejská církev v Iráku. Patriarcha Louis Raphael Sako vyzývá její věřící ke třídennímu přísnému půstu, modlitbě a pokání před slavností Narození Páně.
- „Chceme Pána prosit za dar osvobození Mosulu a Ninivské planiny a za návrat tamních křesťanů“, píše katolický patriarcha chaldejského obřadu v poselství, které publikovala také agentura Fides. „Takový ďábel se nevyžene jinak než modlitbou a postem“ (Mt 17,21), cituje Louis Sako z Matoušova evangelia.
- Irácký patriarcha zároveň navrhuje, aby se věřící vzdali oslavování se zpěvy a tanci na znamení solidarity s uprchlíky. Vybízí naopak ke konkrétní solidaritě s bratry, kteří zažívají krizovou situaci.
- Veřejnou podporu křesťanům v kirkúcké provincii vyjádřil také kurdský guvernér Necmettin Karim, který na 25. prosince vyhlásil volný den. Státní instituce včetně škol zůstanou na Hod Boží vánoční v Kirkúku uzavřeny na výraz solidarity celé společnosti s iráckými křesťany.
Připojíme se i my, zcela a nebo alespoň částečně ? |
Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 18. prosinec 2014 @ 12:53:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidíš, vidíš, taková utrpení a stačilo, kdyby nebyl napaden Irák, a
tohle utrpení by nebylo. Co všechno lidé svým neuváženým jednáním způsobí?? |
]
Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Čtvrtek, 18. prosinec 2014 @ 23:05:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jasně, Sadám by jim koupil stromečky a ozdoby.
|
]
Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 19. prosinec 2014 @ 05:10:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Za Sadáma jim přece nehrozila smrt a nebyl zde takový režim jako
nyní. Podobně byli spokojeni věřící i v Sýrii. Takže, kdo to všechno vyvolal??? |
]
Re: Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 19. prosinec 2014 @ 05:11:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Za Sadáma jim přece nehrozila smrt a nebyl zde takový režim jako
nyní. Podobně byli spokojeni věřící i v Sýrii. Takže, kdo to všechno vyvolal??? |
]
Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pátek, 19. prosinec 2014 @ 09:23:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V době kdy byl napaden Irák jsem si vůbec nevšimnul toho že před ním papež po osvobození Kuwajtu důrazně varoval. |
]
Re: Re: Re: Paradoxy plného břicha a jiného slavení Vánoc (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pátek, 19. prosinec 2014 @ 09:26:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A možná by mne tehdy nepřesvědčilo ani kdybych to býval věděl. Řekl bych že je svatý otec až příliš hodný a že je třeba učinit zadost spravedlnosti. Mea culpa. |
]
|
|
|
|