Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 493 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486056
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Pozdní lítost po pozdní konverzi
Vloženo Pátek, 31. říjen 2014 @ 08:05:07 CET Vložil: Tomas

Svědectví poslal brusle7

Pozdní lítost po pozdní konverzi


Jako dítě jsem nemohla přijmout víru z důvodu pokrytectví, které jsem viděla ve svém věřícím okolí. Vzdor všem jsem ji nepřijala, nechápala a nevěřila. 

V ranné dospělosti jsem úplně jinak než skrze své okolí náhle začala vnímat silné Boží volání  a konvertovala přes původní odpor v ŘKC a dlouhodobě jsem v ní pak aktivně působila jako učitelka ŘKC náboženství na školách, v práci s dětmi a mládeží, ve varhaničení apod.

Hranice mé svobody i uvnitř ŘKC praskly po mnoha letech ve zralejším věku jako dům, který už nemohl mlčky stát a nemluvit, nekritizovat nešváry, pokrytectví,  hrozné praktiky uvnitř tohoto obřího domu slepovaného  na poslušnosti a poddanosti ovládaných oveček. 

Dnes jsem venku z tohoto  domu, plně svobodná, po vleklé cestě tmy vedoucí utrpením a šrámy, ale k vítězství. Prožívám konverzi svobody, lásky , pravdy, štěstí, životní spokojenosti. Už jsem konečně našla. 

Lituji v této pozdní (a možná poslední konverzi) všech omylů a přešlapů na cestě. Bylo jich mnoho - a přesto jsem nakonec tam, kde jsem konečně DOMA. 

Bože, díky!!!




"Pozdní lítost po pozdní konverzi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 569 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 31. říjen 2014 @ 08:24:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."hrozné praktiky uvnitř tohoto obřího domu slepovaného  na poslušnosti a poddanosti ovládaných oveček"...


My v římskokatolické církvi jsme opravdu domem postaveným na základu apoštolů, a svorníkem klenby tohoto domu je sám Kristus. Uznáváme, že jsme lidmi slabými a hříšnými a že bez Kristovy pomoci nemůžeme ve svém životě obstát.
Chápeme, že kamenům ve stěně tohoto chrámu, mají - li správně plnit svou funkci, aby se stěna nezbořila, není dovoleno putovat, jak je zrovna napadne, ale pevnost stěny závisí na jejich vytrvalosti - na setrvání na tom místě, které právě jenom jim přísluší.
Tyto kameny jsou poslepované maltou živé praktikované víry  - bez této malty, bez tohoto živého pojiva kámen zvětrá a ze stěny sám vypadne.


(Žd 13,7)
Vzpomínejte na své vůdce, kteří k vám mluvili Boží slovo, pečlivě pozorujte, jaký byl konec jejich života, a napodobujte jejich víru.


(Žd 13,17)
Poslouchejte ty, kdo vás vedou a buďte poddajní (podřizujte se jim), neboť oni bdí nad vašimi dušemi jako ti, kdo budou vydávat počet; ať to mohou dělat s radostí, a ne se vzdycháním, neboť to by vám nebylo k užitku.



Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 31. říjen 2014 @ 10:02:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíte si že Vás Bůh silně volal na špatné místo ? Tam kde Vás nechtěl mít ? Na tom Vašem odporu není nic divného. Často cítíme odpor právě k tomu co je dobré a svaté. Máme chuť naslouchat falešným prorokům a kamenovat ty pravé. Mnozí z těch kteří chodili za naším Pánem Ježíšem Kristem a viděli jak mrtví vstávají, slepí vidí, chromí chodí a kteří byli zázračně nasyceni a uzdravováni potom křičeli ukřižuj a litovali času který považovali za promarněný.



Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi (Skóre: 1)
Vložil: nokia v Pátek, 31. říjen 2014 @ 16:00:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Inu, moc tomuto článku nerozumím. Ani ne pro to chce říci, ale pro ten zázračný obrat a také pro neúplnost.
1, Na jednom místě je vše špatné  / v ŘKC /
nešvary, pokrytectví,  hrozné praktiky uvnitř tohoto obřího domu slepovaného  na poslušnosti a poddanosti ovládaných oveček. 

2, Na druhém místě je vše dobré  / ? /

svoboda, láska , pravda, štěstí, životní spokojenosti


Na tom druhém místě je vše dobré, proč tedy není napsáno kde? Když už jmenuje to špatné místo, proč se nedozvím o tom dobrém? Mohu poprosit, v zájmu objektivity  o doplnění?

Děkuji
nokia






Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 31. říjen 2014 @ 20:15:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chápu tě a přeji ti spoustu emotivních zážitků, které ti umožňuje zákon dokonalé svobody a osobní setkání s pravým Bohem.

Mám však otázku: Našla jsi v jiné církvi - pokud jsi přešla k jiné denominaci - našla jsi tam svobodné společenství, nebo uťáplé obyvatele (cituji) "domu slepovaného na poslušnosti a poddanosti"? Ptám se proto, že skutečná víra nezávisí na domu, ale na chrámu, ve kterém přebývá. Jistě víš, co myslím "domem" a co "chrámem".

Mně osobně na tom "domu" přivádí téměř k nepříčetnosti (to přeháním, ale jak to říci?) ty průvody postav babylónských zikkuratů i náplň těch zikkuratů. To však neznamená, že v tom velkém babylónu není Boží lid. I děti Izraele se ocitly v Babylónu proti své vůli, ale jejich víru to naopak vyvedlo na tu správnou téměř Cestu.



Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 02. listopad 2014 @ 09:10:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach jó! Pokud sem zabrouzdá nějaký nevěřící, pomyslí si, že jsme pořádní potomci a dá si velký pozor, aby mezi takovou společnost nepáchnul.  V každém z nás je lidská pýcha a hrdost  a každému vyhovuje jiný přístup v duchovním životě. A každý si z Bible bere to, co si myslí podle sebe, že chápe a že mu to pomáhá. Je tu kritizován Oko, A já se ptám, zda je šťastný a naplňuje způsob jeho víry jeho život? Ubližuje někomu svým jednáním a životem ? Prostě je spokojen a přesvědčen, že jedná správně. A věřím, že nikomu neubližuje, má rodinu, děti, přátele.... O co tedy jde?? V Boha a v Pána Ježíše přece věří.

Všude v každé tak zvané církvi či denominaci je vedle sebe pšenice i koukol. Žádná církev není dokonalá a bez chyb. To si vždy jen namlouváme, že ta naše je ta jediná  a správná. Lumpové a zlí lidé jsou všude mezi katolíky i nekatolíky. A Satanovi náramně vyhovuje, že se ti všichni, kteří jsou přesvědčení, že jen oni mají pravou a svatou pravdu, přou, hádají a někdy si i ubližují. Co bylo náboženských válek, stačí podívat se na Severní Irsko ještě dnes. A nemusí jít jen o náboženské války. Za války stojí často proti sobě lidé se stejnou vírou a zabíjejí se. Jaký paradox??!!!

Já nejsem zastánce katolické církve, nelíbí se mi plno věcí v ní, pohanské zvyky a tradice, odpustky, některé naprosto nebiblické věci, ale v jiných církvích jsou také nedobré věci. U katolické církve šlo vždy o mocenskou instituci a právě to ji pokazilo. Spojení církve se světskou mocí byla její sebevražda. Ale ti lidé, kteří v ní jsou, musí na to přijít sami, co je od Boha a co je výmysl  a podvod. Pokud odejdou, ví proč. Důležité je, aby zase jinde nenaletěli.


 Někdy je také otřesné, co se děje v nekatolických církvích.  A přitom to nejdůležitější je v evangeliích. Není třeba další teologie.

Bohužel to neumíme přijímat jednotně, protože každý jsme jiný. Ale důležitý je efekt, výsledek. Mít ovoce Ducha Svatého.Vnímat Boží milost.....


Tohle rozdělení církví a Babylon neslučitelných  názorů je Satanovo dílo. Ale copak je zpráva o Boží lásce a záchraně tak složitá?


Prostě svět  je takový a modleme se za druhé, kteří třeba neví, co činí.


Věřím, že je důležitý ekumenismus, ale ne podle té církve, která má zrovna moc, ale podle evangelia. Právě rozdělení křesťanů do různých denominací, sekt  a jiných spolků je přece Satanova práce. Jak mu to jen  usnadňujeme.





Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 02. listopad 2014 @ 11:54:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Škoka, že si snad nikdo nevzpomněl na chrám, jak nám ho představil Ježíš:

[Jan 2:1921] Ježíš jim odpověděl: „Zbořte tento chrám, a ve třech dnech jej postavím.“ Tu řekli Židé: „Čtyřicet šest let byl tento chrám budován, a ty jej chceš postavit ve třech dnech?“ On však mluvil o chrámu svého těla.

Pánbůh totiž nepřebývá v domech z kamene či jiného materiálu. To všechno snadno podlehne zkáze, ať od nepřátel nebo zvětráním. Nejvyšší přebývá v těch nejúžasnějších chrámech. Copak [1 Korintským 3:16] Nevíte, že jste Boží chrám a že Duch Boží ve vás přebývá?

Boha nelze najít ani v různých liturgických formách poklonkování, jak jsou prováděna při setkáních v různých denominacích. Tam Boha a Pána nikdo nenalezne. Ten přebývá jen živých v chrámech vystavěných láskou. Cožpak kámen nebo cihla či "svatý" obraz může někoho milovat? Cožpak Bůh stvořil člověka, aby ho pak zneužil k uspokojení své touhy být chválen? Vždyť nám předvedl, že láska netouží po vyvyšování ani chvalách, když snese i ponížení potupnou smrtí.




Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 07. listopad 2014 @ 15:01:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doporučený dopis
Věčným diskutujícím zasílá Myslivec

Oko kontra Cizinec,
společnou zde mají klec.
Berany, berany- duc,
samá fligna samý truc.

Svou pravdu zasílají vzájemně si na dobírku,
neb jeden druhému se snaží dostat na kobylku.
Ani jeden nepřevezme obálku!
Tu s modrým pruhem!
Neb oba beraním jsou lidským druhem.

Smutek z toho? :-((
Nebo smích? :-))
Ne! Obojí je v tomto hřích!
Neb dva vězni, 
tu zde v kleci,
a o svobodu jejich nám jde přeci..











Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 11. listopad 2014 @ 21:49:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jinak bych chtěla poděkovat všem za zajímavou diskusi a sdílení, která mi pomáhá se ve všem orientovat.

Plodné diskuse a názory jsou jako vždy s Cizincem, Myslivcem a Ferrou. Díky.

Překvapil mne posun ssns, který jsem původně nečekala a mám radost, že tomu tak je. 

Jediný, s kým nemohu nijak "hnout", je stále Oko, který nejen, že mi mnohé nevěří, ale navíc vytváří záminky a důvody pochybeních na mé straně, tak jak je to právě v ŘKC běžné (aby vynikl "svatý a neomylný" farář). Vím, že si to neuvědomuje, je to prostě praxe v ŘKC.

Já lituji toho, co jsem dříve nedokázala v ŘKC lépe vidět. Děkuji Bohu za to, že s dopuštěním lidského zla a zloby mi pomohl svobodně  prohlédnout k dalšímu poznání a nepodílet se na budování domu na písku, za nějž považuji ŘKC.






Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi- důvody odvolání? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 14. listopad 2014 @ 11:29:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ještě jsme tu během diskuse několikrát narazili na důvody odvolání v ŘKC.

Důvody odvolání se dotyčnému neříkají ani ústně, ani písemně (souhlas s Cizincem), ale pomluvy se šíří široko daleko. 

A já už vím, proč se ty důvody neříkají: 
Oběti tohoto systému by se mohly lidsky i právně bránit. Vyšly by najevo lži  a záminky farářů a biskupů. Ten systém by padl, což ŘKC nemůže připustit.


Jinak důvody pracovně právní, které tu otevřel ssns, jsou také sporné. V ŘKC jsou tyto práce službou lidu a službou Bohu.

 Varhaničení naprosto zdarma. (Mimochodem, když po mne nemohli najít varhaníka z dobrovolníků , farnost si ho nyní platí z nevěřících hudebníků.) 

Vyučování ve školách bylo na dohodu o provedení práce za 50 Kč/hod. hrubého   v odpoledních hodinách (škola to musela právně zaplatit kvůli odpovědnosti vyučujícího  za děti). Náklady dopravy a různých pomůcek (farnost hradila jen učebnice a pracovní listy) včetně telefonátů s rodiči a dětmi atd. daleko převyšovaly přijatou mzdu. To jen na okraj. Mne navíc odvolali těsně před začátkem dalšího školního roku, kdy jsem se do škol a k dětem náhle nemohla vrátit a nebyl čas se nijak  bránit - načasovali to naprosto dokonale. To, co jsem si tehdy prožila z hlediska dotazů dětí i rodičů se nedá popsat. Padly i dětská společenství, hudební schola, příměstské tábory mnou organizované zdarma  o prázdninách a plno aktivit, na které byla farnost a okolí zvyklé (včetně lidí hledajících, kteří naše společenství vyhledávali jako most dál).


Jednoduše zpětně řečeno : Snaha všestranné evangelizace byla po zásluze "odměněna".  Zpětně vím, že jsem byla příliš naivní a důvěřivá v lidi kolem sebe. Naprosto jsem důvěřovala nejen Bohu, ale právě i lidem kolem sebe, bohužel i faráři .  Proto pak tak velká  bolest z té zrady a pomluv a záminek, která zůstává z hlediska důvodů dodnes nepojmenována. Pokud by byla pojmenována do očí, nešlo by ji z hlediska faráře nijak obhájit. Proto tak. 



Stránka vygenerována za: 3.46 sekundy