Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 249, komentářů celkem: 429584, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 457 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116497886
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Sola scriptura - nebezpečná iluze!
Vloženo Pátek, 13. prosinec 2013 @ 12:14:37 CET Vložil: Olda

Humor poslal Nepřihlášený

V poslední době jsem znepokojen, kolik kritiky, varování, článků a někdy i veřejných diskusí se vede na téma nepravosti v církvích. Přesto všichni víme, že jsme jedním z nejateistič­tějších národů na světě a v Evropě vůbec. Lidé si neuvědomují, že pokud budou upozorňovat na – byť oprávněné – nešvary, které se ostatně vyskytují všude, kde jsou lidé, zabrání tím i tolik potřebnému církevnímu růstu. Lidé nebudou církvi důvěřovat a zůstaneme na samotném chvostu Evropy v křesťanské religiozitě. Jsem přesvědčen, že se jedná o věc tak zásadního významu, že by se s ní mělo začít něco dělat. Vymoženosti typu seznamu zakázaných knih, časopisů a internetových stránek zatím nelze uplatnit, i když jisté snahy v tomto směru již existují.

Myslím, že bude třeba působit výchovně. Největším problémem je v tomto Bible sama a domnívám se, že by neměla být lidem – zatím nepoučeným a nevyškoleným – přístupná. Člověk zde může najít věci, které jej zmatou. Například si všimnou, že král David – muž podle Božího srdce – byl svého času úkladným vrahem a cizoložníkem. Král Menaše obětoval svého syna upálením v bronzové soše atd. Ale což, o různé skandály nemáme v církvi nouzi ani nyní. Je zde však větší problém, a to kritika: David byl napomenut obyčejným prorokem Nátanem. Nebo takový slavný král Achab. Eliáš jej otevřeně napomínal, psal mu ostré dopisy a dokonce veřejně nechal sestoupit oheň na Achabovu eskortu. A ještě horší je to s prorokem Jehúem. Ten dokonce usmrtil jak Izraelského, tak Judského krále – nejvyšší autority v zemi – a ještě za jejich zády svolával lid, zda je s ním nebo s domem královské ženy. Vše činil veřejně a dokonce měl své stoupence. Nakonec byl za to Bohem odměněn. A aby toho nebylo málo, mladý David dokonce opouští Saulovo království, utíká, následován mnohými, z kterých si zbudoval nejslavnější armádu za dob celého Izraele. O Jeremjášovi, jeho dopisech, které král pálil a on je psal znovu, Izajášovi a Ezechielovi a dalších prorocích, kteří působili zcela veřejně, před očima všech Izraelců, raději pomlčet. Všichni psali a mluvili proti králům i lidu. A nejen to, jejich slova byla známa i v sousedních, pohanských národech.

Řekli bychom si – starý Zákon. Ale ono to v tom novém není o moc lepší. Jan Křtitel nazval tehdejší autority „plemenem zmijím“ a židovský rabbi, jménem Ješua, stále mluvil o tehdejších autoritách jako o pokrytcích, a to opakovaně a veřejně. „Nejmenší apoštol“ Pavel obvinil „největšího apoštola“ Petra veřejně z pokrytectví a dokonce o tom napsal dopis křesťanům z velké církevní oblasti. A na konci Nového Zákona jsou dopisy, které byly v té době čteny v celé církvi, kde Jan prorocky napomíná představitele sedmi sborů. Pavel dokonce píše o tom, že by starší měli být napomínáni veřejně… No řekněte, je bez patřičného vysvětlení možno nechat lidi číst Bibli?

Ale ani Biblí to nekončí. Reformátoři jako Hus nebo Luther začali kritizovat učení, jako je svátostné pojetí spásy a církevní hierarchii včetně papeže. Další viděli v úřední církvi Nevěstku a ještě o tom kázali. Anabaptisti neposlechli hlas svých autorit a křtili se v dospělosti a ještě o tom psali a šířili traktáty – za zády svých autorit! No a co třeba charismatici, kteří houfně opouštěli tradiční církve s přesvědčením, že mohou učení rozumět lépe, než ten, kdo stojí v úřadu autority. Jedna letniční církev dokonce vznikla tím, že se někteří členové rozhodli opustit původní denominaci poté, když bylo jejich učení autoritami označeno jako bludné. Dokonce jsem o tom četl knihu, která se veřejně prodává v knihkupectvích. Může ale někdo rozumět učení lépe než jeho autorita? A i kdyby, smí kvůli tomu opouštět církev nebo dokonce kritizovat její představené, či zakládat jinou církev? Nebo to platí jen pro někoho? Jak tedy zabránit kritice, když lidé mají před očima takovéto příklady?

Je sice možné lidi svazovat různými vizemi a smlouvami s požadavkem absolutní poslušnosti a cíleně eliminovat jejich svědomí pod pohrůžkami kleteb nebo zpochybnit jejich poznání. Je ovšem také potřeba omezit jejich četbu Písma, jakožto i ostatní literatury. Lidé pak moc zkoumají, přemýšlejí a rozsuzují, namísto aby se ve všem podřizovali a poslouchali. Ideální by bylo zaměstnat je tak, aby již na nic jiného neměli čas. Je třeba každý den nějakou aktivitu a neustálé připomínání, že kritika škodí. Je dobré vyvolat i pocit viny, pokud člověk namísto šestkrát, chodí do sboru jen třikrát týdně. Obávám se však, že to nějakou dobu sice může fungovat, ale zatím jsem se nikde – ani v Písmu ani v historii – nesetkal s tím, že by to mohlo být trvaleji udržitelné.

Kritiku asi nejde zastavit. Někdy mne trápí podivná představa, kterou radno ani nedomýšlet. Co když za tou kritikou může stát ten, kdo vedl Jehúa, Eliáše, Jeremjáše, Jana nebo Pavla? Hrozná představa, že? Pak ovšem ani ten sebedůmyslnější systém autorit, různých bariér, vizí a smluv o nekritičnosti, „přátelských rozhovorů“ a bratrského káznění nemusí být účinný.


"Sola scriptura - nebezpečná iluze!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Sola scriptura - nebezpečná iluze! (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 13. prosinec 2013 @ 13:49:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ak je to tak, čo je potom najväčšou autoritou pre kresťana....???
- učiteľský úrad ?(ktorý sa mnohokrát mýlil)
- písmo ?(kto rozhoduje o obsahu a záväznosti Písma?)
- koncil ?(ktorý môže byť skorumpovaný)
- pápež ?(ktorý bol mnohokrát antikrist)
- tradícia (ktorá je mnohokrát proti Bohu?)

ivanp



Re: Sola scriptura - nebezpečná iluze! (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 13. prosinec 2013 @ 14:02:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Veľa  kresťanov tvrdí,že v ich církvach sa slobodne diskutuje o akomkoľvek biblickom probléme. S takýmto názorom ja rozhodne nesúhlasím. 


 V církvach sa sice diskutuje, ale nie slobodne.Keď by niekto spochybnil niektorí bod oficiálnej nauky ktorú ta, ktorá, církev hlása. Takýto kresťan sa dostáva do ťažkostí. Najskôr ho vedúci v zbore  napomenú .Ale ak trvá na svojom názore vylúčia ho zo zboru. To,je bežná prax s ktoru má už nejeden z nás svoju skúsenosť.  Čo na tento problém hovorí Písmo: 

 1 Kor.14  29  A proroci nech hovoria dvaja alebo traja, a druhí nech rozsudzujú. 30  A keby bolo niečo zjavené druhému, kto sedí, prvý nech mlčí. 31  Lebo po jednom môžete všetci prorokovať, aby sa všetci učili a všetci sa potešovali   Táto čásť Písma,kde je jednoznačne potvrdená slobodná diskusia sa vedúcimi církvi úmyselne prehliada a spochybňuje tým,že sa jedná o prorokovanie a nie  o bežný výklad Slova Božieho.  Tretí ,24 a 25 verš v tejto 14 kap. však jasne hovorí niečo iné:  3  No, ten, kto prorokuje, hovorí ľuďom na vzdelanie, napomenutie a potešenie.   24  Ale keby všetci prorokovali, a vošiel by niekto neveriaci alebo prostý, bude káravo usviedčaný od všetkých, súdený od všetkých, 25  a tak budú zjavované tajnosti jeho srdca, a tak padne na tvár a bude sa klaňať Bohu vyznávajúc, že je skutočne Bôh medzi vami.

   Vďaka webom ako GS dostalo  možnosť veľa kresťanov získať informácie ,ktoré by inak vo svojich církvach nezískali.  



Re: Sola scriptura - nebezpečná iluze! (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 13. prosinec 2013 @ 14:42:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je zvláštní. Tohle bych od Pastýře přeci jenom nečekal.




Re: Sola scriptura - nebezpečná iluze! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. prosinec 2013 @ 23:22:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Zase anonym. 

  Je vůbec možné brát vážně názory člověka, který nemá odvahu se pod ně podepsat, nenapíše z které je církve či společenství nebo jak si vůbec říkají, nevíme o něm, jestli má nějakého biskupa, kolik je mu let a kde bydlí a jestli se vůbec někde schází, nebo je to jen rozvratný singles ve svém vlastním vesmíru.

  



Re: Sola scriptura - nebezpečná iluze! (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 14. prosinec 2013 @ 05:57:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
anonyme, veškeré Písmo je vydechnuté Bohem a je dobré k aktivitám, které tvoje sekta asi zakazuje. Je mi tě akorát líto, že nerozumíš poselství Písma, protože, kamaráde, tenhle tvůj článek to je dílo ducha antikrista. Bůh v Ježíši Kristu osvobozuje a bývalým katolíkům Husovi a Lutherovi to zjevil, na rozdíl od tebe.



Re: Sola scriptura - nebezpečná iluze! (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 14. prosinec 2013 @ 07:13:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnik ,myslíš,že by sme sa mali učiť od následovných otcov ?


Pápež Štefan VI. (885 - 895) vyhlasuje: „Pápeži sú, ako Ježiš, počatí od svojich matiek zatienením ducha svätého, všetci pápeži sú akýsi druh bohočlovekov, aby tým lepšie mohli zastávať úrad prostredníkov medzi bohom a ľuďmi; im teda nech je daná všetka moc na nebi i na zemi."

A týmito „sprostredkovateľmi medzi bohom a ľuďmi", námestníkmi Kristovými, okrem niekoľkých málo svetlejších zjavov, stávali sa nie ľudia, ale beštie, ktoré sa neštítili žiadnych zločinov a nachádzali zaľúbenie v najväčších hanebnostiach. Krvismilníci a neviestkári, pološialení lotri, nad vyčíňaním ktorých otriasa sa človek hrôzou a priam fyzickým odporom. Uveďme si aspoň pár perličiek z týchto slávnych čias rímskokatolíckej cirkvi.

 
Štefan VII. (896 - 897) dal vyniesť mŕtvolu svojho predchodcu Formosa z hrobky, obliecť do slávnostného rúcha a posadiť pred cirkevný súd. Nato bol Formos vyhlásený za nepravého pápeža, jeho svätenia i dekréty za neplatné. Potom mŕtvole odťali tri prsty, ktorými pápež žehná, a rozkladajúce sa telo vláčili rímskymi ulicami a vrhli do Tibery. Táto hanebnosť vzbudila všeobecnú vzburu, pri ktorej pápeža Štefana VI. zajali, uvrhli do žalára a tam uškrtili...

V tých časoch začína v Ríme známe obdobie, nazývané „vládou neviestok". Samotný pápežský dejepisec, kardinál Baronius, ktorý ako mohol tak zakrýval hanebnosti pápežov, píše:

„V tomto storočí bolo vidieť ohavnosť a spustlosť v chráme a svätyni Pána. Na stolici Petrovej sedeli najbezbožnejší ľudia, nie pápeži, ale netvory. Povoľné a nehanebné neviestky v Ríme všetko ovládali a svojich milencov a súložníkov na stolicu Petrovu dosadzovali!"

 
Sergius III. (904 - 911) sa stal pápežom z vôle rímskej krásavice Marozie, súložnice mocného markrabeta Adalberta z Toskány.

- Po smrti Sergia povýšili Marozia a jej sestra Theodora na pápeža milenca Anastázia, ktorý však „sprostredkovával styk medzi bohom a ľuďmi" len necelé tri roky (911 až 913).

- Po ňom sa stal pápežom iný milenec Marozie, Lando, ktorý sa však tešil zo svojej moci ledva pol roka.

- Potom sa stal pápežom Ján X. (914 - 928), ktorého Marozia, keď sa ho nabažila, dala vo väzení zahrdúsiť.

- Aj jeho nástupca Lev VI. bol o niekoľko mesiacov po svojom nastúpení na „stolec sv. Petra" zavraždený.

- V roku 931 mala Marozia ešte toľko vplyvu, že pomohla k tiare svojmu 25-ročnému synovi, ktorého mala s pápežom Sergiom III. Pápežoval pod menom Ján XI. (931 až 933). Za jeho vlády vraždy a násilnosti zapĺňali celý Rím. Neskôr zahynul na otravu.

 
Roku 956 sa stal pápežom 18 - ročný Ján XII., úžasný roztopašník a márnotratník, ktorý, aby si pomohol k peniazom, predával biskupstvá a cirkevné úrady. Pápežský palác premenil na hárem, kostoly na tančiarne. „Žiadna počestná žena," hovorí o tejto dobe jeho vlády kremonský biskup Luitprand, „sa neodvážila na ulicu, pretože Ján prznil všetko: dievčatá, vydaté ženy a vdovy aj na hroboch svätých apoštolov..."

Čo vyvádzal tento „svätý otec" bolo predsa len priveľa a preto cisár Otto I. zvolal synodu biskupov, aby ho súdila a zosadila. Pri vyšetrovaní vyšli najavo doslova strašné veci: Ján XII. svätil diakonov aj v koniarni, 10-ročného chlapca za  by hosts">peniaze urobil biskupom, svojho kmotra dal oslepiť a kardinála poddiakona Jána vykastrovať, vypaľoval domy a nehanebne sa rúhal. Synoda nakoniec tohto „svätého otca" - Jána XII. zosadila a za pápeža zvolili Leva VIII. Ale milenky pomohli Jánovi naspät. Lev VIII. utiekol a Ján XII. dal niektorých biskupov, ktorí boli proti nemu, zmrzačiť. Onedlho však jeho samého zabil manžel, ktorému zviedol ženu. Pápeža Jána XIII. (965 - 972) Rimania zahnali pre jeho bezhraničnú panovačnosť. Jána XIV. v r. 984 otrávil protipápež Bonifác VII. „Zástupcu Krista" na zemi Jána XVI. jeho súper pápež Gregor V. (996 - 999) zajal a hrozne zmrzačil. Vypálili mu oči, odrezali nos a uši, vytrhli jazyk, posadili obrátene na osla a vozili ulicami Ríma...

 
Iný beťár, Benedikt IX. (1033 - 1044), sa stal pápežom dokonca v 12 rokoch. Jeho otec gróf Alberich mu zaobstaral pápežstvo za  by hosts">peniaze. Mladý pápež ho v 23 rokoch predal Gregorovi VI. za 1500 libier striebra. Boli to ale počestní muži, tí pápeži, nemyslíte? Sú hodní našej úcty? Je hodný našej úcty ich úrad?

Gregor VII (1073 - 1085) vyhlásil celý svet za jemu podriadený. Zaviedol celibát, aby kňazov odviedol od svetskej spoločnosti. Jemu sa musel pokoriť aj nemecký cisár Henrich IV. Po Gregorovi prišlo niekoľko mocných pápežov, pred ktorými sa triasli panovníci. Cisár Fridrich II. sa pre neposlušnosť dostal do kliatby a roku 1245 ho otrávili hostiou. Určite sa tak stalo z lásky k blížnemu svojmu a väčšiu slávu Božiu.

Bonifác VIII. (1294 - 1303) žil s vydatou ženou a súčasne aj s jej dcérou, okrem toho zneužíval svoje pážatá na neprirodzený styk. Keď ho francúzsky kráľ, ktorého chcel pokoriť, zajal, zošalel a rozbil si hlavu o múr.

Ján XXII. (1316 - 1334) stanovil sadzbu na odpúšťanie hriechov, ktorej výnos bol mimoriadny. Napriek tomu, že minul obrovské  by hosts">peniaze s neviestkami, zanechal po sebe 33 miliónov dukátov!

Urban VI. (1378 - 1389) bol ukrutný tyran. Päť kardinálov, ktorí za neho nehlasovali ako aj niekoľkých prelátov dal mučiť, potom niektorých zašiť do vreca a hodiť do mora, iných dal upáliť alebo stať. - Bola to názorná ukážka 10 božích prikázaní v cirkevnom prevedení.

Jána XXIII. (1410 - 1415), ktorý zvolal Kostnický snem, tento snem súdil a odsúdil. 37 svedkov dokázalo, že pápež sa nielenže dopúšťal zločinov cudzoložstva, krvismilstva, sodomie, svätokupectva, lupičstva a vraždy, ale že okolo 300 mníšok zneužil a za odmenu ich urobil abatyšami. Mal v Bologni hárem s 200 prostitútkami. Okrem toho to bol morský lúpežník.

Martin V. (1417 - 1431) posielal krížové výpravy proti husitom, a keď sa všetky stretli s neúspechom, tak sa rozzúril, že ho ranila mŕtvica.

Eugen IV. (1431 - 1447) bol synom pápeža Gregora XII. (1405 - 1415) a jednej mníšky. Keď sa dozvedel o chystanom sprisahaní proti nemu, dal mnícha Mária kruto mučiť a mäso z neho trhať žeravými kliešťami. Roku 1439 zvolili na bazilejskom sneme za pápeža savojského vojvodu Amadeusa, opáta kláštora v Ripuile. Keď mu to poslovia prišli oznámiť, našli ho opitého.

Pápež Kalixtus III. (1455 - 1458) rozdával miesta v cirkvi svojim príbuzným. Tak strašne ho nenávideli, že keď zomrel, žiadny kardinál ani biskup mu nešiel na pohreb.

Sixtus IV. (1471 - 1484) bol márnotratník a opilec. Mal syna so svojou sestrou a nemravné zneužíval svojich dvoch synov. V Ríme založil nevestince, ktoré mu vynášali ročne 20 000 dukátov. Za  by hosts">peniaze povoľoval aj sodomské hriechy. - Už ste pochopili, prečo sa hovorí, že cirkev je ochrankyňou morálky?

Innocent VIII. (1484 - 1492), keď sa stal pápežom, mal už 16 detí. Stanovil nové sadzby za hriechy.

Alexander VI. (1492 - 1503) je jedným z najpovestnejších nemravníkov sveta. Podplatil kardinálov, a tak sa stal pápežom. Mal niekoľko detí. Syna Cesara menoval za kardinála. Iný jeho syn si zobral dcéru francúzskeho kráľa Karia VIII. Od sultána Bajazeta prijal 300 000 dukátov za otrávenie jeho brata Džema, ktorý bol zajatý v boji a dostal sa do rúk pápeža. Úmyselne strašil sultána, že jeho brat ho pripraví o vládu a za jeho vraždu vyinkasoval peknú odmenu. Krvismilnil so svojou dcérou Lukréciou. Nakoniec zomrel na otravu. Bola to len taká neštastná náhoda. Pozval k sebe jedného kardinála, ktorého chcel otráviť. Sluha však omylom podal víno s jedom pápežovi. - Ceremoniár tohto námestníka Kristovho, Burhard, opísal vo svojom denníku zvrhlosti, ktoré sa diali na pápežskom dvore:

„Pred pápežom, jeho dcérou a synmi tancovali nahé kurtizány a vymýšľali najväčšie zmyselné výstrednosti. Lukrécia, pápežova dcéra a milenka zároveň, vybavovala bežne aj cirkevné záležitosti pápežského úradu a zvolávala aj kardinálov.

Bolo to snáď najslávnejšie obdobie „svätej" rímskej cirkvi."

Plus III. (1503) bol vraj dobrý muž; chcel vraj odstrániť nádheru a smilstvo z cirkvi, ale otrávili ho. Kardináli prišli na to, že človek s takýmito zásadami sa medzi nich jednoducho nehodí.

Július II. (1503 - 1513) sa stal pápežom lesťou a úplatkami. Bol viac vojakom než duchovným. Štval stále talianske kniežatá do vojen. Zomrel na syfilitídu a syfilitikom bol aj jeho nástupca Lev X. (1513 - 1521), ktorý si vydržiaval 30 dvorných dám a vysmieval sa viere. Aj jeho otrávili. Počas jeho nemravného panovania vystúpil Luther so svojou reformou.

Hadrián VI. (1522 - 1523) vyhlásil, že reformátori ako Luther, získavajú pôdu, pretože kňazi nerestné žijú a to že sa musí zmeniť. Kardináli ho za to dali otráviť.

Pavol III. (1534 - 1540) sa stal kardinálom počas vlády Alexandra VI., ktorému zašantročil svoju peknú sestru. Svoju vlastnú matku i sestru otrávil.

Július XL (1550 - 1555) usporadúval zábavy vo vatikánskych záhradách, pri ktorých všetci účastníci, muži aj ženy sa vyzliekli do naha a tancovali a naháňali po záhradách.

Pius IV. (1559 - 1565) lákal do Vatikánu šľachtické ženy a získaval ich za veľké  by hosts">peniaze. Keď ich zneužil, dal ich natiahnuť na škripec, aby peniaze zase vrátili. Pri jednej hostine vypil 12 džbánov vína, zvalil sa pod stôl a zomrel, ranený mŕtvicou. Počas neho bolo prekliate protestanstvo.

Pius V. (1566 - 1572) viedol prísny život, jedol len zeleninu, pil vodu a nosil pichľavý plášť na nahom tele. To všetko by sa dalo povedať, že bola jeho súkromná vec. Horšie ale bolo to, že sadisticky, kruto prenasledoval tzv. kacírov - tisíce ich bolo počas jeho vlády zavraždených. Vy neviete, kto to je kacír? - Každý, kto si dovolí mat iný názor ako pápež. Darmo si profesor teológie, darmo si kardinál. Neskôr ho vyhlásili za svätého.

 
Gregor XIII. (1572 - 1585), keď sa cez bartolomejskú noc vo Francúzsku zavraždilo 30 000 tzv. kacírov, t.j. iných kresťanov, ktorí tak isto verili v Ježiša Krista, len „neverili pápežovi", dal slúžiť slávnu omšu a spieval „Te Deum".

Sixtus V. (1585 - 1590) sa rád díval na šibenice a dával ľudí bez milosti popravovať. Nakoniec ho samotní Jezuiti otrávili, pretože bol ich nepriateľom. - Ako vidíte aj jezuiti boli vždy veľmi „zbožní".

Innocenta X. (1644 - 1655) ovládala jeho milenka Olympia. Tá riadila cirkev, predávala úrady, rušila kláštory a zaberala ich majetok.

Lev XII. (1823 - 1829) bol pôžitkár a sveták. V rámci šírenia cirkevnej vzdelanosti obnovil zákaz čítania biblie. Pre istotu zakázal aj očkovanie, čo tam po nejakej medicíne.

Gregor XVI. (1831 - 1846) bol notorický opilec. So svojou milenkou, ženou holiča, mal 7 detí.

A tak ďalej........



Re: Sola scriptura - nebezpečná iluze! (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 15. prosinec 2013 @ 11:19:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cit.: "...Bible sama a domnívám se, že by neměla být lidem – zatím nepoučeným a nevyškoleným – přístupná..."

To je dobrý nápad! Konečně se někdo ozval. Kdo však z nás je poučený, kdo je vyškolený? Je to jedině kněžstvo té pravé církve a papež. Takže jediným řešením je, nechat si od nich Písmo vysvětlovat. Pro ty ostatní je nutné zákaz čtení Bible. Jedno z řešení je Bible pálit, nebo závadné texty začerňovat.

P.S. To už tu bylo. Nejde náhodou jen o plagiát učení církve po r. 1620 navazující na dlouholetou tradici násilí zahájenou svatým Augustinem? Vždyť Ježíš řekl: "Pán řekl služebníkovi: 'Vyjdi za lidmi na cesty a k ohradám a přinuť je, ať přijdou, aby se můj dům naplnil."(Lukáš 14:23). Cožpak zde svatý Augustin nenalezl oprávnění pro násilné přivedení k víře?

Ještě jednou P.S.: Autor komentáře se s Augustinovým výkladem, učiněným ke zdůvodnění násilí proti donatistům, zásadně neztotožňuje.



Re: Sola scriptura - nebezpečná iluze! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 16. prosinec 2013 @ 07:37:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je stejně zvláštní. Někdo sem vloží zjevně sarkastický a ironický článek, navíc v rubrice humor. Někteří si přečtou jen nadpis nebo prvních pár vět a už plamenně diskutují o "duchu antikristovu" a pod...







Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy