Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468846
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Milost
Vloženo Sobota, 14. září 2013 @ 14:01:46 CEST Vložil: Olda

Úvod do křesťanství poslal Frantisek100

Známe jistě příběh o marnotratném synu.  Pán Ježíš ho vyprávěl proto, aby nám ukázal Boží lásku a milost. Vlastně každý z nás se podobáme jednomu ze dvou synů. Marnotratný syn vyrůstal v domě svého otce. Určitě měl otce rád. Vzhlížel k němu  s láskou  a úctou a měli spolu krásný vztah. Pak se dospíváním začal pomalu měnit. Možná se mu nelíbily otcovy rady, možná mu připadal příliš přísný, náročný a třeba i nemoudrý. Chce svobodu, chce si užívat, chce poznat svět…



 Jen tak bez ničeho neuteče. To by byl hloupý. A tak jde k otci  a požádá o svůj podíl dědictví. Jak strašně, kruté a sprosté vůči otci. Jako by ho už chtěl odepsat, aby umřel. Kde se v něm vzalo takové odcizení? Zapomněl na všechno, co ho otec učil, na jeho moudré rady, na jeho lásku a třeba i spravedlivé trestíky. Teď bude mít peníze a hurá za svobodou do světa. A otec se smutně dívá a v srdci má bolest.

Tak jednáme často i my. To je moderní trend i pro dnešní svět.

I my si neuvědomujeme  jaká moudrost  a láska je v Bohu. Nechceme žít podle Božích rad a zásad, věříme si sami sobě, Boha nepotřebujeme. Svět svými nabídkami a reklamou svobody nás tak pokouší, že neodoláme. Hřivny, které máme od Boha zmaříme svým životem. Přijdeme o drahocenný čas.

Marnotratný syn si užívá. Všechny prostředky nesmyslně a neužitečně utratí. Na otce si nevzpomene  a kdoví, zda ho nepomlouvá, jak byl přísný a jaká byla doma nuda  a nesvoboda.


A jak je toto jednání obrazně podobné nám, kteří opustíme Boha nebo žijeme bez Boha? Žijeme si zpočátku třeba spokojeně. Na Boha nepomyslíme. Není v nás ani trocha vděčnosti vůči Bohu. To my sami jsme dosáhli toho či onoho. My sami jsem dobří a silní. Hřivny, které máme, použijeme ke špatným činům. Užíváme si svobody a ničím nezatěžujeme naše svědomí. Porušujeme Boží přikázání, protože si je ani snad neuvědomujeme anebo nechceme uvědomit.

Marnotratnému synu peníze došly.  Je ve špatné situaci. Snaží se z toho dostat vlastními silami. Možná prodá oblečení, boty a tak skončí jako pasák v prasečí ohradě. Ve špíně, hladu, zimě…Změní to jeho myšlení a srdce ? Uvědomí si svoji bezmoc a omyl ? Půjde do „ sebe ?

Možná si nyní vzpomněl, jak se měl u otce dobře? Jak tam byl v bezpečí ? Jak byl jeho otec laskavý proti tomu pánovi, u kterého nyní slouží? A tak se rozhodne. K čemu? Vrátí se k otci  a požádá o místo služebníka. Vrátí se teď hned. Nebude čekat. Je to  z jeho strany projev lásky nebo něco jiného? Miluje otce anebo je to jen zoufalství nad svojí nad situací  a podle rčení „tonoucí se stébla chytá“ koná?

I my, kteří jsme se zachovali jako marnotratný syn, se časem ocitneme v krizi. Nastanou  v našem světě finanční, ale i jiné problémy. Rozpadne se rodina, přijde neštěstí, nemoc…. Ocitneme se ve stavu zoufalství. Jak se zachováme ? Nepřítel Boha nám namlouvá, že je konec. Dokonce se nás vede k tomu, že Bůh neexistuje. Kdyby přece byl, nemohl by dopustit takové trápení. Nikdo ti nepomůže, Bůh ti nepomůže, nikdo. Postav se sám na nohy! A tak člověk hledá pomoc v alkoholu, v drogách ale tím  bude návrat pak o to těžší. Jindy naopak začne Boha obviňovat, že on může za naši bídu a stav. Usadí se v něm závist, msta a jiné nebezpečné vlastnosti.  Musíme se však rozhodnou vrátit se.  A to hned, hned. Žádné dlouhé přemýšlení. Musíme překonat stud a vlastní hanbu. Přicházíme  s pokorou, zlomeni, ale s nadějí. Třeba nás Otec nevyhodí, třeba nás přijme. Máme i pečlivě připravenou řeč, kde se vyznáváme z našeho hříchu. Máme také strach  a obavy. Ten strach  a  obavy je práce nepřítele Boha. Jemu se jistě naše jednání nelíbí.

Marnotratný syn se vrací domů. Vyzná se otci ze svých hříchů… Ale hle!!! Otec syna vyhlíží. To on první ho spatřil a běží k němu. Objímá ho, líbá ho. Syn chce dokončit svoje pokání z toho, jak se zachoval. A otec už dává pokyny, aby přinesly oděv, obuv a prsten ( znamení přijetí do rodiny). A pak zařizuje slavnostní hostinu, aby se všichni v domě radovali nad návratem syna.


Představme si, že bychom byli sami v bídě a zoufalství. V dnešní době je takových ztracených synů a dcer strašně moc. Neví si rady, trpí a svoje utrpení prohlubují drogami a jinými způsoby. I na ně Bůh čeká ! I na nás čeká!! A stačí, abychom se obrátili jiným směrem. Směrem k Bohu, k nebi…Nebáli se jít „domů“. Špatné myšlenky nám tomu brání, ale  nedovolme, aby změnili váš, náš směr. A naproti nám, naproti Tobě, jde nebeský Otec, Bůh, Pán Ježíš. On nás dokáže v této chvíli obejmout, pohladit jak nikdo jiný. On je k nám tak hodný a láskyplný díky oběti Ježíše Krista. On nám opravdu pomůže. A hlavně v této chvíli pocítíme, že Bůh je láska, kterou si nezasloužíme, ale přesto ji máme. Láska Boha k nám vzbudí lásku naši k Bohu.

Ten druhý syn neprojevoval radost. Domníval se, že on přece zachovává všechno, co se má. Vždy otce poslouchal. Ale bylo to z lásky  nebo  z povinnosti? Na svého bratra se dívá opovržlivě, místo toho, aby si řekl: „Můj bratr prošel tím, co bych prošel já, kdybych Otce neposlechl. Byl jsem tak ušetřen mnohému utrpení, Díky bratříčku za poučení, které máš.“ A on by se měl radovat.

Jací však jsme ???

Otec však miluje oba syny. Bůh nás miluje všechny. Otec má pro všechny odpuštění a navíc“ „Všecko, co mám, je tvé“

Nikde se nemůžeme mít lépe!!!

"Milost" | Přihlásit/Vytvořit účet | 94 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Milost (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 14. září 2013 @ 14:50:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, Františku, ke komu z těchto dvou by jsi přirovnal sám sebe?



Re: Milost (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 14. září 2013 @ 19:00:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Františku, napsal jsi to moc hezky.



Re: Milost (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 15. září 2013 @ 00:21:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku ušel jsi značný kus cesty. Nyní už mluvíš jako kazatel, který svým slovem vzbuzuje naději. Duch svatý ti nyní dává dar umění. Tento tvůj článek již nenese znaky emocionální lability. Tvůj článek má nezpochybnitelnou literární hodnotu. Jsi na dobré cestě. Blahopřeji.

Mám jedinou výhradu vůči tvému článku. Název "Podíl dědictví" by byl umělecky mnohem výstižnější. Milost je totiž v podílu dědictví Krista zahrnutá taky. 



Re: Milost (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 15. září 2013 @ 17:32:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíšem upravené starověké vyprávění má široké spektrum významů. Je úžasné, jak v těch několika větách Ježíš dokázal postihnout otcovskou lásku, milosrdenství, děsivou destruktivní moc bohatsví a požitkářství, pokoru, závist a neodpuštění. Jistě tam lze nalézt ještě mnohé další roviny.

Chtěl bych však připomenout, že v dnešní době je materiální blahobyt civilizací na tak vysoké úrovni, že se nestává, aby člověk musel prasatům závidět žrádlo. Sociální jistoty to vylučují a díky pozůstakům náboženského podvědomí pocházející z minulosti je téměř vyloučeno, aby náš bližní takto trpěl.

Je to dnes naopak. Lidé se jak prasata chovají. Nikoliv, co se týče žrádla, ale co týče chování. Nejlepší podobenství najdeme, když se projedeme kolem vepřína opatřeného výběhem. Vepři se tam spokojeně válejí v bahně a evidentně se cítí velmi spokojeni. Ovšem když se projedeme kolem lidských odpočinkových míst, velký rozdíl nenajdeme. Je to typický hedonismus (požitkářství), co ovládá lid kolem nás, který Boha nezná a ani znát nechce. Ani k tomu nenajdou důvod, neboť například voda v bazénu je teplá a slunce hřeje dostatečně pro slunění. Sociální dávky a jiné výhody chodí pravidelně a běda vládám, kdyby tomu tak nebylo.  Na rozdíl od prasat, která jsou užitečná, však chování lidí užitečné není. Není užitečné ale ani pro Boha, neboť lidi nestvořil proto, aby byli požitkářští jako prasata.

Hedonismus, to těžko zvladatelné satanské vábení požitků a prožitků, zničilo dřívější civilizace a do záhuby přivede i ty dnešní.

Jak řekl ještě za doby socialismu Alexandr Meň v Rusku: "Co přijde po socialismu bude ještě horší. Bude to konzumismus."
A to ještě netušil, jakého rozměru nabude požitkářství.



Re: Milost (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 16. září 2013 @ 09:51:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si že se jeden člověk může podobat oběma synům.  Hřešit, snít si o hříchu, sedět otráveně doma i pohrdat ostatními bratry. To se dá velice snadno všechno stihnout.

Řekl bych také že většina křesťanů se víc podobá tomu co zůstal doma. Začínat život v tradiční, kompletní a více či méně funkční rodině a církvi není dneska tak všeobecně rozšířené jako kdysi.




Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy