Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 282 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

cizinec
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116529463
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: 1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů
Vloženo Středa, 05. červen 2013 @ 09:09:37 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Což bylo od počátku, což jsme slýchali, co jsme očima svýma viděli, a co jsme pilně spatřili, a čeho se ruce naše dotýkaly, o slovu života, (Nebo ten život zjeven jest, a my jsme viděli, a svědčíme, i zvěstujeme vám ten život věčný, kterýž byl u Otce, a zjeven jest nám), Což jsme viděli a slyšeli, zvěstujeme vám, abyste i vy s námi obecenství měli, a obecenství naše aby bylo s Otcem i s Synem jeho Jezukristem.

Kvůli doslovnosti překladu jsem pro tento stručný výklad zvolil Kralický překlad. A záměrně nebudu uvádět číslování veršů.

Především si můžeme všimnout absenci oslovení. Jako kdyby tato slova byla určena všem lidem bez rozdílu. Kdo zná evangelium Jana, jistě si všimne určité podrobnosti, také bez oslovení a jen málokdo pochybuje o tom, že úvod evangelia je určen všem bez rozdílu, a že se jedná o svědectví Jana Křtitele pro tehdejší Izraelce. Jenže 1 epištola Jana vznikla někdy v 90 létech prvního století. A protože Jan už nežil v Izraeli, ale v Efezu, je určena všem lidem bez národnosti. A jedná se také o svědectví. „a svědčíme, i zvěstujeme vám ten život věčný,“ proč? „Abyste i vy s námi obecenství měli,“ což by napovídalo, že adresáti těchto slov nemají s námi obecenství, takže se musí jednat o nevěřící.

A totoť píšeme vám, aby radost vaše byla plná. My, věřící, píšeme vám, aby vaše radost byla plná, což znamená, že není. Jan tady nehovořil jen za sebe, ale za všechny věřící. A co jím píše? Toť jest tedy zvěstování to, kteréž jsme slýchali od něho, a zvěstujeme vám: Že Bůh jest světlo, a tmy v něm nižádné není. Stejně jako Jan Křtitel v J 1,7. A další slova jsou výmluvná. Díme-li, že s ním obecenství máme, a ve tmě chodíme, lžeme, a nečiníme pravdy. Teď se ovšem apoštol Jan obrací k židům, kterým se tento list dostane do rukou. Ti se přece pyšnili tím, že mají obecenství s Bohem, a přesto Jan usoudil podle jejich projevů, že lžou a nečiní pravdu. Proč? Pakliť chodíme v světle, jako on jest v světle, obecenství máme vespolek, a krev Krista Ježíše Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu.

Tady vidíme slova evangelia. Krev Krista Ježíše Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu. Jestli se dnes někde káže evangelium, je vždy nutné zmínit tento fakt. 1 Korint. 15,3. Takže půjdeme dál. Pakliť díme, že hříchu nemáme, sami se svodíme, a pravdy v nás není. Co je charakteristikou nevěřících? „Já jsem nikdy nezhřešil a žádné hříchy nemám.“ Co se vždy děje na závěr evangelizace? Výzvy k modlitbě spasení pro ty, kteří se přihlásí. A k čemu jsou vždy vyzývání? Jestliže pak budeme vyznávati hříchy své, věrnýť jest Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od všeliké nepravosti. Neboj se a věř, modli se k Pánu Ježíši a vyznej mu své hříchy, a On ti je odpustí. Díme-li, že jsme nehřešili, činíme jej lhářem, a neníť v nás slova jeho. I tato slova jsou vhodná k evangelizaci. Neboť promlouvají k srdci člověka. Kdo je totiž upřímný, tak někde v hloubi svého srdce pod vlivem Ducha Božího mu bývá odhaleno jeho nejskrytější nitro a může si, pokud příjme Boží milost a jeho světlo, uvědomit své svědomí a jeho usvědčující pravdu. Neboť každý člověk někdy hřešil, i když si není toho vědom.

Tato evangelizační část obsahuje vše, co má vždy obsahovat evangelizační zvěst. Ježíš Kristus, syn Boží, krev jeho a odstranění všech hříchů, Bůh, světlo, pravda, vyznání hříchů, věrnost a spravedlnost Boží, odpuštění, když mu jako nevěřící vyznáme své hříchy, následné očištění od těchto hříchů, a i usvědčování těch, co říkají: My hříchu nemáme, my jsme nikdy nezhřešili. A teď si všimněte, jaký rozdíl nastává s dalšími slovy apoštola Jana.

Synáčkové moji, totoť vám píši, abyste nehřešili. Pakliť by kdo zhřešil, přímluvci máme u Otce, Ježíše Krista spravedlivého. Jan především plynule přechází k těm, které považuje za své děti, které zplodil skrze evangelium. Tak jako apoštol Pavel se odvolává na své otcovství.

Boží dítě, které je čerstvě narozené z Boha, ještě nemusí být utvrzené a může občas zhřešit z nevědomosti, jestliže si neuvědomuje svůj skutečný stav pře Bohem, a poslouchá-li další neutvrzené spolubratry, může se domnívat, že zhřešil a tak je mu nabídnutý výše uvedený text o vyznávání hříchů. Pokud je toto Boží dítě upřímné a vnímá svého ducha, jistě velmi rychle zjistí, že tluče na otevřenou bránu a činí něco, co nemusí. Neboť mu Pán ukáže verše a místa, které hovoří o jeho skutečném postavení před Pánem.

Velmi často se žel stává, že i učení v mnoha církvích je postaveno na ziskuchtivosti těch, co tyto církve vedou a co poznali, že lépe se ovládají ovečky nevědomé a vystrašené. A tak své ovečky záměrně balamutí, straší tím, že hřeší, že jím musí vyznávat své hříchy, a někde je i svými „dobrými skutky vykupovat“, odčinit a tak podobně. Každý si tady dosaďte své zkušenosti ze svých denominací. Až se ovšem Pán nad takovým smiluje a uvede do pravd Písma, zpravidla takový pochopí, v čem byl klamán a co má činit dál.

Nevím zda jste si všimli nějaké změny ve vyjadřování Jana. Oslovuje Boží děti se záměrem, aby si uvědomili, že to co bude psát dál jím píše, aby nehřešili. Kromě jiného např. píše: Každý, kdož se narodil z Boha, hříchu nečiní; nebo símě jeho v něm zůstává, aniž může hřešiti, nebo z Boha narozen jest. Nebo: Víme, že každý, kdož se narodil z Boha, nehřeší; ale ten, kdož narozen jest z Boha, ostříhá sebe samého, a ten zlostník se ho nedotýká.

Mám zkušenost, že mnozí se těmto veršům vyhýbají, neboť si nevědí rady zda jím mají rozumět doslova. A tak vznikají mnohé rozpory mezi bratry. Problém ovšem nespočívá v těchto slovech, ale v nitru každého z nás. Neboť Boží slovo je konkrétní a naše osobní zkušenost zcela jiná. A proto se vrátím k těmto slovům: Pakliť by kdo zhřešil, přímluvci máme u Otce, Ježíše Krista spravedlivého. Ke komu nás vedou tato slova? K Otci. A kde nás vede naše nitro? Podívej se, teď jsi se nezachoval jako křesťan! Teď jsi určitě zhřešil a musíš to napravit, jak? Možnosti je více, každý z vás by mohl s největší pravděpodobnosti uvést několik. Ale Boží slovo je neúprosné, běž k Otci! Jak můžu jít k otci, když jsem zhřešil. To je přece nesmysl, vždyť jsem vypadl z milosti, a hřích mi brání v přístupu k Otci. Běž k Otci!! Nemůžu, to přece nejde, takové rady si strč za klobouk!! Běž k Otci!!! A proč bych tam šel, když jsem zhřešil, nejdříve musím mít tento svůj hřích odpuštěn.

Takto velmi zkráceně jsem naznačil, jak probíhaly kdysi diskuse v mém nitru. Poznáváte se v nich? Proč máme jít se svým hříchem k Otci? Protože tam je náš přímluvce (parakletos), jinde se překládá Utěšitel a ještě jinde má význam advokát-zastánce. Pán Ježíš v Janově evangeliu několikrát o tomto Utěšiteli hovořil a myslel tehdy Ducha svatého. Ale Jan tady najednou hovoří o jiném přímluvci, utěšiteli, advokátovi, o Ježíši Kristu spravedlivém, které je u Otce na jeho pravici.

A teď si představte hypotetickou situaci, myslíme si, že jsme zhřešili a místo abychom šli k Otci a odvolali se na svého advokáta, aby nás obhajoval, odmítneme svého advokáta a chceme se hájit sami. A přitom jsme zapomněli, že se nemáme hájit my sami, ale obhajobu svěřit advokátovi. A jakému advokátovi? Spravedlivému! Co si nyní myslíte, že přece spravedlivý obhájce nemůže obhajovat hříšníka? Pozor! Tento obhájce není v roli soudce, zatím ne. Advokát má obhajovat, i když není přesvědčen o nevině žalovaného. Proto se mu říká advokát. Proč je Pán Ježíš spravedlivým obhájcem? To skutečně nevíte? Protože On sám zaplatil za všechny naše hříchy! Od odpykal trest za všechny hříchy světa. Všechny, nejen ty, které jsme učinili, než jsme činili pokání a byli ospravedlnění, ale skutečně všechny hříchy všech dob a časů. I za ty, které teprve učiníme. A onť jest obět slitování za hříchy naše, a netoliko za naše, ale i za všeho světa.

Připomenu vám několik míst Písma svatého, Žd. 10,10.12.14.18.22: V kteréžto vůli posvěceni jsme skrze obětování těla Ježíše Krista jednou… Ale tento, jednu oběť obětovav za hříchy, vždycky sedí na pravici Boží,… Nebo jednou obětí dokonalé učinil na věky ty, kteříž posvěceni bývají… Kdežť pak jest odpuštění jich, neníť více oběti za hřích… Přistupmež s pravým srdcem, v plné jistotě víry, očištěná majíce srdce od svědomí zlého (krví Kristovou);

Kdo má své srdce očištěno od zlého svědomí, nemůže již mít opět svědomí znečištěné hříchem. A tady máte klíčový verš, Žd. 10,2: Sic jinak zdaliž by již nepřestaly obětovány býti, proto že by již neměli žádného svědomí z hříchů ti, kteříž obětují, jsouce jednou očištěni? Možná pro některé bude srozumitelnější tento překlad; Kdyby ti, kdo je přinášejí, neměli už vědomí hříchu, protože byli jednou provždy očištěni, dávno by byly tyto oběti přestaly.  

Pokud to nevíte, tak Zákon Mojžíšův říkal, že každý Izraelec musí jednou ročně za své hříchy obětovat obětní zvíře. Takže musel minimálně jednou za rok splnit svou povinnost, aby měl čisté svědomí. Kdyby ovšem jak říká list Židům byli jednou pro vždy očištěni dokonalou obětí Ježíše Krista, dávno by oběti přestaly. Neboť by již neměli žádného svědomí z hříchu. A do takové situace nás uvádí apoštol Jan svou připomínkou oběti slitování. Slitovnice byla na vrchu truhly smlouvy a když byla pokropena obětní krví, Bůh nikomu nepřipomínal hříchy, které byly v rozporu s deskami smlouvy. Které byly ukryty v truhle smlouvy. Žd. 10,17: na jejich hříchy a nepravosti už nikdy nevzpomenu.

Bůh jinde říká, Kolos. 2,13-14: Ano i vás, mrtvé v hříších a v neobřízce těla vašeho, spolu s ním obživil, odpustiv vám všecky hříchy,  A smazav proti nám ten zápis záležející v ustanoveních, kterýž byl odporný nám. I vyzdvihl jej z prostředku, přibiv jej k kříži;

Zjev. 20,12: I viděl jsem mrtvé, malé i veliké, stojící před obličejem Božím, a knihy otevříny jsou. A jiná kniha také jest otevřína, to jest kniha života, i souzeni jsou mrtví podlé toho, jakž psáno bylo v knihách, totiž podlé skutků svých. V této knize jsou zapsány skutky proti Bohu, a mrtví jsou podle nich souzeni, ale my nepatříme mezi mrtvé, ale mezi živé a proto jsme zapsáni v knize živých! A naše zlé skutky z knihy skutků byly vymazány krvi Krista Ježíše Pána našeho. A jestli byly vymazány, je to od nás velká pošetilost je Bohu znovu připomínat. Jako kdybychom mu říkali: Krev tvého Syna Ježíše na naše hříchy nestačí, musíme ti je ještě vyznávat.

Závěr této dlouhé úvahy je tento: Budete-li se soustředit na sebe a na své pocity svou myslí, vždy budete mít pocit něčeho špatného a že se přece nemůžete přiblížit k Bohu. A to je záměrem Zlého nepřítele Božího, satana ve vašem těle. Bude vás všemožně přesvědčovat, že vedete špatný život, který se Bohu nemůže líbit. A má skoro pravdu, když mu budete věřit, neboť nechodíte podle ducha, ale podle těla, žijete podle stromu poznání dobrého a zlého. K tomu patří především jeho obviňování z toho, že jste zhřešili a dokud mu budete věřit, nedokážete chodit a žít podle ducha. Jinak řečeno, soustředění na sebe je Bohu nepřátelské.

Naopak jestliže se naučíte na jeho lži odpovídat oběti slitování a krvi Kristovou, máte vyhráno. Začali jste žít a chodit podle Ducha. Neboť jste dali za pravdu Bohu a On je vždy na vaší straně, pokud jste i vy na jeho straně. 

Dokud se budete spoléhat na sebe, prohráváte, ale až se obrátíte k Bohu, zvítězili jste.


"1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 119 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: 1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 05. červen 2013 @ 13:22:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že bychom si měli raději brát příklad z toho celníka, který se bil v prsa a ani se neodvážil pozvednout oči k Nebi. Že bychom měli mít o sobě jenom to nejhorší mínění a to zcela upřímně. Vnímat sami sebe jako ubohé a odporné hříšníky a raději ani ne ty nejubožejší a nejodpornější. I v tom se může skrývat pýcha a touha vyniknout nad ostatními. Něco ve stylu negativní reklamy.




Re: 1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 05. červen 2013 @ 14:51:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Tento článek - úvaha není z Ducha Božího, protože obsahuje nepravdy, domněnky a lidské názory; není ani z kajícného, měkkého a tichého ducha, který je vzácný před Bohem a není psán se správným srdcem, takže i kdyby to, co je napsáno, bylo z Ducha, byla to pravda a věcně správně, bylo to znečištěno nečistým srdcem, které není ani čisté ani ryzí. A tak to není čtenářům k velkému užitku anebo snad jen jako odstrašující příklad zacházení s Božím slovem.

To, co jsem napsal výše, se projeví a bude potvrzeno reakcí (reakcemi) autora článku. Pravděpodobně bude chtít, abych byl konkrétní a ukázal, v čem spatřuji ony nepravdy, domněnky a jaké že jsou to ty lidské názory. Pokud se tak stane, ještě nevím, jak budu reagovat, ale budu se každopádně snažit ve spolupráci s Pánem nenapodobit autorovo jednání, které není v Božích očích v pořádku.

Tož tak.



Re: 1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 05. červen 2013 @ 16:06:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 Jan 4,1: Nejmilejší, ne každému duchu věřte, ale zkušujte duchů, jsou-li z Boha; nebo mnozí falešní proroci vyšli na svět. ...4 verš: Vy z Boha jste, synáčkové, a svítězili jste nad nimi; nebo většíť jest ten, kterýž v vás, nežli ten, kterýž jest v světě. ...6 verš: My z Boha jsme. Kdo zná Boha, posloucháť nás; kdož není z Boha, neposloucháť nás. A po tomť poznáváme ducha pravdy a ducha bludu.

Pokud jste to ještě někdo nepochopil, toto je způsob jak rozpoznávat falešné proroky od Ducha Božího. Celou dobu, co tady působím jsem vždy na tomto základě rozpoznal, kdo na tom jak je.



Re: 1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 05. červen 2013 @ 20:44:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Největší radost v nebi je, když hříšník činí pokání, a je vždy velice smutné, když ti, kteří o sobě říkají, že jsou věřící, na to zapomínají. Jejich poznání je kupodivu jejich největším nepřítelem. Zakládají si na výjimečnosti svého učení a jsou kvůli tomu kdykoliv schopni odsoudit kohokoliv a za cokoliv. Jen když zachovají svou tvář.



Re: 1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 06. červen 2013 @ 21:36:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připomínám Božím dětem, že oni sami jsou zodpovědní za své přijetí Božího slova a své odmítnutí Božího slova a výmluvy na ostatní jsou jen výmluvy.

Sami si máte vše kontrolovat podle Písma a ne podle rad druhých. Nikdy nevíte s jakým úmyslem někteří dávají své rady a doporučení.



Re: 1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 06. červen 2013 @ 22:26:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Jenom čtenářům stručně připomínám, jaký je Duch Boží, Svatý, Pravdy, Kristův apod. a co dělá.

Je to Duch, kterým je sám Bůh a je dán věřícím, aby je uváděl do veškeré pravdy či skutečnosti ohledně Krista a Církve, aby jim svědčil o Kristu tak, aby i oni mohli vydávat svědectví o Kristu, a to všechno, aby byl Kristus vyvýšen a vyjádřen skrze život věřících, kteří jsou údy Těla Kristova. Neboli Duch Svatý je dán věřícím v Krista, skrze Něhož a pro Něhož Bůh všechno stvořil a který je dán Bohem jako Hlava nade vším církvi, aby Krista poznávali jako svůj život a všechno a rostli tímto životem Božím růstem pro vybudování Těla Kristova v lásce. Jinak řečeno: tento Duch věřícím oznamuje to, co slyší říkat Boha a to, co se týká budoucích věcí a všechno se točí kolem Krista, který buduje svou Církev jako Tělo Kristovo, svatou svatyni v Pánu a Boží příbytek v Duchu.

A teď si to srovnejte s tím, co je napáno v článku, tzn. je-li to o Kristu, je-li to z Krista, je-li to z Boha a Božího Ducha, je-li tím článkem vyvýšen Kristus a vede-li k růstu poznání Krista a Boha Otce v Kristu a tím k růstu v životě?



Re: 1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 07. červen 2013 @ 23:16:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přiznám se k něčemu, myslel jsem si, že milost Boží je nade vše a nikdo z těch, co ji přijali, se neodváží ji zatemňovat. Ano, zmýlil jsem se v tom, že poznat Boha je pro každého znovuzrozeného věřicího nade vše. A že se nikdy neodváží milost Boží znevažovat.
Zmýlil jsem se, ne všichni znovuzrození z Boha mají jedinou touhu, vyvýšit Boha. Mnozí žel ještě chtějí vyvyšovat i sebe.
Jak to můžu napsat? Docela prostě, jestli totiž někdo, kdo tvrdí, že je znovuzrozený a přijal milost Boží, tuto milost zatemňuje nějakými dalšími podmínkami a nutností něco dodržovat, kromě vedení Duchem svatým, dává tak najevo, že sám nemá zkušenost vedení. Nejspíš se nikdy neodvážil sám nic nedělat a pouze spoléhat na vedení Duchem. Obávat se, že mě Duch Boží povede tak, abych nehřešil, je nejspíš pro některé nepředstavitelný projev slepé víry. A tak raději druhým nutí svou nevěru v moc a schopnost Ducha Božího ostříhat věřícího od nesvatého života.
Kdysi jeden bratr navštívil jednoho bratra, co před časem uvěřil a ten se ho zeptal co má dělat. Byl zvyklý vždy večer si dát sklenku pálenky, ale od té doby co uvěřil, to nemůže dělat, protože Pán uvnitř něj mu to nedovolí. Co myslíte, že mu ten zkušený bratr odpověděl? Poslouchej toho Pána uvnitř, a vždy budeš činit Boží vůli.
Žel toto se v naších sborech v republice neučí a ani žel tady na GS. Jen zmínka o tom, že by takto mohl žít Křesťan je pro některé žel nepředstavitelná. Neboť se tomu brání jako čert kříži.
Za ty 4 roky tady jsem si to docela přesvědčivě ověřil. Jen náznak toho, že by někdo nehřešil a spoléhal se na vedení Duchem je pro mnohé jako červený šátek na býka. Okamžitě se jím zatmí před očima a vystartují do útoku. A takového, kdo to tvrdí nejlépe zadupat do země, anebo okamžitě zdiskreditovat jakýmkoliv způsobem.



Re: 1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů (Skóre: 1)
Vložil: twig v Neděle, 23. červen 2013 @ 21:45:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vernosť Božia a milosť a láska Boha Otca je nadovšetko. Z ruky milujúceho nebeského Otca nás nevytrhne nikto a nič a láska Kristova je verná tak "neuveriteľne" až duša plesá v bázni pred Svätým a Spravodlivým. Je dokonané. Raz a navždy... Navždy.

Nech Ťa žehná Boh Abraháma, Izáka a Jákoba, leonet. Nemám v úmysle písať sem viac, okolnosti sa zmenili, niekedy nie je čas ani na odpoveď mailom. O to radšej práve tu: ĎAKUJEM.



Re: 1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 19. červenec 2013 @ 16:24:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chci jen poznamenat k těm několika málo lidem, které se podařilo bludaři Leonetovi oklamat: Učení, vážení sourozenci v Kristu rozhoduje o tom, zda jeho nositel je nebo není v Duchu svatém. Nelze říci: "Nějaká učení mě nezajímají." Tuto větu vždy nějakým způsobem používají bludaři.

Přijde člověk, který si o sobě myslí, že je věřící v Krista, zdá se vám upřímný, zdá se, že následuje Krista na každém kroku apod. Může být milý a laskavý. Ale jestliže jeho učení obsahuje kardinální bludy - NENÍ V DUCHU SVATÉM!!! To, zda je v Duchu svatém, rozhoduje UČENÍ. Proto je učení to první a nejdůležitější, co je třeba zkoumat, když se objeví domnělý apoštol - nositel jakéhosi učení.

Leonet vzal správné učení o milosti a o tom, že je dokonáno, a dotáhl ho do opačného extrému - do antinomismu. Úplně to učení přetáhl. On si toho samozřejmě není vědom, protože autorem toho učení je ve skutečnosti ten bludný duch, který je v něm a který ho vede a který mu s největší pravděpodobností již nikdy nedovolí z toho vyjít. Bludaři jeho typu nikdy Ducha svatého neměli a mít nebudou (Ju 4 a 19). Proto nikdy neuvidí realitu.

Ale vy nejmilejší, kteří jste mu podlehli, vy takového ducha nejste. Jste znovuzrozeni z Ducha svatého. Pouze jste zapovězeným  stykem s tímto člověkem dovolili, aby vás tento duch ovlivňoval a klamal. Neposlechli jste apoštola Jana (2Jan 7-11) a ten věřte nebo nevěřte, věděl o čem psal, víc než vy jste schopni si pomyslet (protože znal neodvratné duchovní zákonitosti).

Jelikož jste pod vlivem jeho bludného ducha, který Vám na všechno dává odpovědi sám (vy si myslíte, že jsou to vaše nebo Pánovy myšlenky), pomůže Vám z toho pouze silný ŠOK, až vás z toho osobně vyvede nějaký bratr nebo až jednou Leonet udělá něco, co Vás šokuje natolik, že to ani pod silným vlivem jeho ducha nebudete moci zkousnout.

Jste-li znovuzrozeni, dříve či později z toho vyjdete. Nemáte-li v sobě dost udatnosti a šlechetnosti jako Berojští, abyste zkoumali učení Písem, jak ty věci ve skutečnosti jsou, bude vám to trvat hodně dlouho. Nejste-li znovuzrozeni, pak nemáte žádnou sílu se z toho dostat.

Ted jste zamilovaní do Leonetova ducha, takže asi ani varování biblicky ortodoxních věřících nebudete brát v potaz, natož pak zkoumat... To vám ten duch ani nedovolí.

Kéž Vám Pán Ježíš časem svým dá pokání, abyste se z té satanovy pasti vymanili.



Re: 1 epištola Jana – výklad 12 úvodních veršů (Skóre: 1)
Vložil: Makarios v Středa, 19. březen 2014 @ 20:48:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

a co Korintští? Ti byli ještě tělesní. Kdo tedy byli? Byly to Boží děti? Museli nebo nemuseli vyznávat hříchy? 

Vzbuzuje to ve mě otázky - existuje nějaký důvod pro zatracení věřícího?

Jak vysvětluješ místa v Žd 6,1-8 -------- Žd 10,25-31 --------  2Pt 2,20-22 ------- Ju 4-7 -------Fil 3,18-19 ------- 2Tim 4,10?

Díky za odpovědi



Stránka vygenerována za: 0.80 sekundy