|
Právě je 465 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: oko Ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116495692 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Nebezpečí ekumenického hnutí pro církev ostatků
Vloženo Neděle, 24. únor 2013 @ 21:06:47 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Konference sdružení o vztazích CASD k jiným církvím a náboženským společenstvím
Nebudu se zabývat původním významem slova ekumena. Vysvětlení najdeme v
každé encyklopedii. Chci se zabývat novým pojetím ekumeny, které se
objevilo na přelomu 17. a 18. století. Velkou roli sehrál pietismus,
jenž pronikl do myšlení protestantských církví, které se vzájemně
přizpůsobily. V této souvislosti označoval pojem „ekumenický“ vědomí
celosvětové sounáležitosti všech křesťanů a jejich církví. Pro misijní
oblast křesťanského poselství se pojem „ekumenický“ stal běžným až od
poloviny 19. století.
V roce 1900 se konala v New Yorku první
„Ekumenická misijní konference“. Cílem této konference bylo přidělit
jednotlivým církvím a misijním společnostem po celém světě jejich
misijní území. Tato snaha o misijní rozdělení světa a o zajiš tění
pracovního území pro každou církev nebo misijní společnost aby nedošlo k
překrývání jejich činnosti, je označována jako „ekumenická“. Podívejme
se na důsledky územního rozdělení pro misii.
Církev zapojená do ekumeny dostane přidělené město nebo okres, kde může provádět misii. Ale prosím, žádné trojandělské poselství nebo vydávání či rozšiřování Velkého sporu věků. A prosím, žádné vyjížďky do území patřících jiným církvím. Ale co nám k tomu říká Písmo svaté? Ko 1,23: „Však jestliže zůstáváte u víře založení a pevní, a neuchylujete se od naděje evangelium, kteréž jste slyšeli, jenž jest kázáno všemu stvoření, kteréž jest pod nebem, jehožto já Pavel učiněn jsem služebník; Mk 16,15: „A řekl jim: Jdouce po všem světě, kažte evangelium všemu stvoření. 1Tm 2,4: „Kterýž chce, aby všichni lidé spaseni byli a k známosti pravdy přišli.
Spolupráce je a bude adresována církevním vedoucím. A co členové, rozhodnou se každý jednotlivě, nebo se nechají „nést davem?“, bez hlubšího se zamyšlení nad předloženým rozhodnutím shora? Tvrdíme, že stavíme mosty, přes které podáváme naše poselství. Ale co se stane, když církev ztratí profil či vlastní identitu? Přes stejný most k nám půjde poselství antikrista. A o co zde jde, přece o správnou bohoslužbu. Kdy bude ekumenická bohoslužba, který den? No přece v neděli. Bude to neděle. Vždyť papež chce mít všechny církve pod jednou střechou. Slavíme všichni společně, prosím, přijďte. Každý bude slavit svým způsobem. Dvě bohoslužby stojí proti sobě. Zj 14,7: „Řkoucího velikým hlasem: Bojte se Boha, a vzdejte jemu chválu, neboť přišla hodina soudu jeho; a klanějte se tomu, kterýž učinil nebe i zemi i moře i studnice vod.“ Zj 14,9.10a: „A třetí anděl letěl za nimi, pravě velikým hlasem: Bude-li se kdo klaněti šelmě a obrazu jejímu, a vezme-li znamení její na čelo své aneb na ruku svou, I tenť také bude píti víno hněvu Božího, víno, pravím, kteréž jest vlito do kalichu hněvu jeho;“.
Kde je zakotvena pravá bohoslužba? Přece ve 4. Božím přikázání. Zde opět stojí dvě bohoslužby proti sobě, jedna v sobotu, druhá vneděli. V ekonomice to chodí tak, že velké firmy pohlcují menší a ty velké jsou stále větší. Tak je to i v ekumeně, kde se demokraticky hlasuje. Většina má pravdu, menšina je demokraticky přehlasována. Proč, protože měřítko se mění podle podmínek, když papež jedná se Židy, musí si něco nechat napadnout, aby je dostal na svou stranu. Podle posledních zpráv, strana NRP v Izraeli přišla s návrhem změny zákona o zavedení „druhého“ dne klidu – neděle. Pro změnu zákona hlasovalo 56 %, proti jen 30 %. Při průzkumu veřejného mínění se vyjádřilo 64 % dotazovaných pro změnu zákona. Z toho vidíme, že sobota v Izraeli ztrácí na významu. Jestliže papež ovládne Izrael, pak bude mít právo rozehnat a zlikvidovat fundamentalisty a všechny, kteří se postaví proti jeho plánům, ty kteří se nedají poučit a drží se Zákona a Slova. Papež, armáda USA a OSN budou mít stejnou pravomoc, mohou vtrhnout kamkoliv a nastolit nový „světový řád“. Možná si řeknete, že to jsou nesmysly, pak zapomeňte, co jste četli. Doba, která je před námi, nás přesvědčí o jednom nebo druhém.
|
Re: Nebezpečí ekumenického hnutí pro církev ostatků (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pondělí, 25. únor 2013 @ 22:51:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Mohl by mi nějaký adventista vysvětlit, proč je s dodržováním (svěcením) Soboty spojována bohoslužba v sobotu? Upozorňuji, že netvrdím, že neděla má nějak nahradit sobotu, i když z Písma víme o bohoslužbách i v neděli. Jen mi jaksi není jasné, proč právě v sobotu, pokud jich zachovával, bych měl porušit svůj klid a cestovat pár desítek km do modlitebny. |
Re: Re: Nebezpečí ekumenického hnutí pro církev ostatků (Skóre: 1) Vložil: hirali v Úterý, 26. únor 2013 @ 08:55:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | já ti to nedokážu biblicky doložit vysvětlit. začal jsem číst skutky apoštolu. Skončil jsem u 12 verše. 11 a řekli: "Muži z Galileje, co tu stojíte a hledíte k nebi? Tento Ježíš, který byl od vás vzat do nebe, znovu přijde právě tak, jak jste ho viděli odcházet." 12 Potom se z hory, které se říká Olivová, vrátili do Jeruzaléma; není to daleko, jen asi kolik je dovoleno ujít v sobotu. v dvanactem verši je zminována na konci sobota. Muže to naznačovat že Ježíš dyl vzat do nebe v sobotu??? Mohl by jsi se podívat do starých textu jestli tam naznačuje že byl Ježíš opravdu vzat do nebe v sobotu??
Pokud by jsi dokázal podložit tuhle mou doměnku biblicky tak já ti celkem slušným zpusobem dokážu obhájit následující chronologii: v Pátek přibití Ježíše na kříž v Sobotu smrt na kříží, po západu slunce následuje židovský svátek sabat jinak také nazývaný sobota.Teda druha sobota po sobě jdoucí. Další den je první den týdne v našem případě pondělí a v pondělí vzkříšeni Krista. A nebudu poukazovat jak se to běžně dělá na ten či onen biblický verš,ale použiju zdravý selský rozum. Díky předem Měj se Milan |
]
Re: Re: Re: Nebezpečí ekumenického hnutí pro církev ostatků (Skóre: 1) Vložil: ssns v Středa, 27. únor 2013 @ 23:18:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, ta zmínka na konci 12. verše říká, jak daleké to byla cesta. Je to stejné, jako když máš ve slovenských horách napsáno, že tam či onam dojdeš za hodinu. Na základě textu v Joz 3,4 dovodili židé, že v Sobotu je možné ujít/ujet cestu o délce 2 000 loktů. Podle Jozefa Flavia byla vzdálenost mezi horou a Jeruzalémem 5 či 6 stádií. Takže to vypadá, že v době Ježíšově se mělo za to, že v Sobotu lze cestovat na vzdálenost 900 metrů. Ta horní hranice u Flavia by dělala necelých 1,1 km.
Právě problém s tím, že evangelia nejsou jednotná a my nevíme, jestli bylo v předmětném roce v daném týdnu vícero sabatů za sebou (a za určitých podmínek se dokonce sabat uměle posouval) podle mě znemožňuje z Písma nějak dovodit, který den došlo ke vzkříšení. Situace, kdy byl v pesachovém týdnu jeden sabat v pátek a druhý v sobotu, se v letech 1970 až 2000 opakovala desetkrát. A k tomu je ještě připočítat fakt, že se vše tehdy určovalo pozorováním oblohy a bez dalekohledů. I kdybychom tedy nakrásně přesně určili rok událostí, nemůžeme tvrdit, že tehdy a tehdy oni měli sabat. |
]
Re: Re: Nebezpečí ekumenického hnutí pro církev ostatků (Skóre: 1) Vložil: hirali v Úterý, 26. únor 2013 @ 09:06:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | o tom kdy byl Ježíš vzkříšen je hodně studii a hodně teologu se tomu už věnovalo. Ještě jsem se nesetka s konceptem kdy by někdo hledal den nanebevstoupení Krista potom odečetl 40 dnu s učedníky a na tomhle výsledku ledal v bibli oporu a souvislosti. I mezi řádky bible je hodně psáno. |
]
|
|
Re: Nebezpečí ekumenického hnutí pro církev ostatků (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 26. únor 2013 @ 13:06:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jak může někdo považovat ekumenu za nebezpečnou pro církev. Ekumena není možná mezi různými náboženstvími, ale je nutná v křesťanství. Vždyť Pán Ježíš dal učedníkům nové přikázání. Přikázání vzájemné lásky. To je důležitější než zákonická sobota a mnoho dalšího.
Podle toho, poznají, že jste křesťané. Ale ve skutečnosti? Pán chce abychom milovali jeho a to stejně jako On miloval nás. Tady nejsou žádné jiné podmínky. A místo toho se už po dva tisíce let věřící mezi sebou dokonce nenávidí. A jak to působí navenek ? Nevěřící si řeknou, že je to jen komedie.
Vzpomínám si, že kdysi v práci, kde jsem pracoval, byly dvě ženy. Každá byla v jiné církvi. Když jsem ráno potkal po noční službě jednu z nich, začal pomlouvat tu druhou a při setkání s druhou to bylo naopak. A nevěřící měli z toho legraci.
Tak působí křesťané!!! Jan 13, 34 Tady sdělil Pán Ježíš svým učedníkům a tím všem věřícím křesťanům, že, to co je bude odlišovat od světa, bude vzájemná láska. Láska, která nekonči za hranicemi sboru či církve. Láska je znak křesťanů. To se vůbec nenaplnilo. To není o lásce k nepřátelům, to je o tom, že křesťané se mají mít rádi, protože mají stejného Pána Ježíše. A jaká má být ta láska? Stejná, jakou měl Pán Ježíš k nim. Tak jednoduché a tak těžko realizovatelné. Vždyť křesťané se mezi sebou nenávidí a ubližují si, a přitom mají stejného Ježíše. Chápu, že ekumena mezi křesťanstvím a jinými náboženstvími není možná, ale mezi křesťany být musí. Proč je to tak těžké? Sjednocujícím znakem je láska k Pánu Ježíši a navzájem.To ostatní, pokud to neodvádí křesťany od Pána Ježíše, nás nemusí zajímat. Každý jsme trochu jiný. Každý si však hájí jen svoji církev a nepochopí, že ten druhý miluje Ježíše také. A pak ve vzájemné lásce se snadněji odstraňují chyby. A tak tato láska, kterou se často křesťané chlubí, bohužel je jen ve slovech a mezi nimi neexistuje. Proto na to dal Pán Ježíš takový důraz. Je to nové přikázání. Důležitější než Desatero a podle toho vás svět pozná. Úžasné A Jan to v Jan 3.23 znova opakuje. Věřit jménu jeho Syna Ježíše Krista. A navzájem se milovat, jak nám přikázal. Děláme to ??? Jsme hmotně bohatí, ale duchovně chudí. To je realita křesťanství. A adventisté by se měli místo neustálého vyhrožování adventem a zdůrazňování soboty či apelováním na čisté pokrmy, zamyslet nad tím, proč jejich hlavní prorokyně, která spoustu knih nich opsala a vydávala cizí myšlenky za projev Ducha Božího na svoji osobu, vedla svoje věřící k odporu k jiným věřícím a zdůrazňováním, že církev ostatků jsou jen ti, co světí sobotu. Lásky tam bylo pramálo !!!!! |
|
|
|
|