|
Právě je 559 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116582357 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Podobná témata
|
|
Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 10:40:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Církevnímu školství mimoděk učinila poklonu i paní Lenka Procházková. Když svého času prohlásila že by se nástrojem rekatolizace mohly stát kvalitní církevní školy. Přestože je až doteďka navštěvuje víc ateistů než věřících a předměty které souvisejí s náboženstvím jsou nepovinné. Zatím se nezdá že by chtěly redukovat výuku na čtení, psaní a počítání, i když by možná i to mělo něco do sebe. V dobách kdy se tak na základních školách opravdu učilo patřili naši vzdělanci ke světové elitě. Jako vědci, lékaři a odborníci ve všech oborech. Ti nejslavnější lidé o kterých se dneska učíme často ve svém dětství pásli krávy a do školy chodili pár měsíců v zimě. Přesto tehdejší škola ve které visely kříže a kde se učilo náboženství rozvinula jejich inteligenci i smysl pro čest a morálku nesrovnatelně lépe než ta dnešní a dala jim mnohem kvalitnější vzdělání a lepší přístup k životu. Zajímavé je že i bez sexuální výchovy dokázali žít v celoživotním manželství a vychovat několik dětí.
Dost dobře ani nechápu co vedlo autory tohoto vtípku zrovna k tomuto výběru předmětů. Spíš bych čekal výuku náboženství na úkor gramotnosti nebo něco podobného.
|
Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 17. říjen 2012 @ 08:42:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale nejprve je třeba odsát peníze skrze restituce těm zlým, militantně ateistickým školám! Pak ještě rády ke katolíkům přijdou s prosbou o pomoc a stanou se z nich instituce lidí dobré vůle! No a když ani to nepomůže, stojí za to usilovat o revitalizaci útrpného práva, historicky nejmocnějšího nástroje, jak z člověka nedobré vůle učinit člověka dobré vůle :-) Jen nepřátele boha tohoto světa by to mohlo pohoršit! |
]
Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 17. říjen 2012 @ 10:43:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslíte si že je na tom náš stát opravdu natolik zle že nemá nic než to co ukradnul katolíkům a protestantům ? Nebo že by ho to nějak výrazně ochromilo ? V tom případě byste se mohl zamyslet nad tím proč jsme patřili ještě po celé 19. století a do První světové války k nejbohatším státům světa, po stránce ekonomiky a kultury. Proč byla naše země nejkrásnější na světě a proč si nás všude vážili a měli nás rádi. Kde to všechno je a proč ? Proč podle Vás ten hodný a schopný ateistický stát všechno přivedl cugrunt, od toho co ukradnul až po to nešťastné školství a zdravotnictví, které je obojí postrachem a terčem vtipů ? I to patřilo do 1. světové války k uznávané elitě a dokonce ještě chvíli potom. Čím si to vysvětlujete ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 17. říjen 2012 @ 15:29:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V tom případě byste se mohl zamyslet nad tím proč jsme patřili ještě po celé 19. století a do První světové války k nejbohatším státům světa, po stránce ekonomiky a kultury.
Asi to bude ovoce Tolerančního patentu, který omezil moc Říma, který vždy dusil národní rozvoj a nenáviděl národní státy a bránil jejich vzniku. A ještě lépe jsme na tom, v porovnání s ostatními, byli po 1. světové válce. Zřejmě to souvisí s hnutím pryč od Říma. Nebo že by šlo o celkový vliv reforem křtem znovuzrozeného Josefa?
Ale spíše bych řekl, že to nemá s náboženstvím až tak společného. I když byli katolíci vždy součástí všech vlád (krom období opoziční smlouvy).
Nicméně si nemyslím, že jsme na tom dnes nějak špatně. Špatně teprve bude. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 17. říjen 2012 @ 16:28:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V té době se projevilo přesně to co vždycky, když někdo okrade Církev a postaví se sám na místo Boha. Císař Josef II. a jeho rádci nebyli protestanti ale osvícenci a tudíž se pokusili vytvořit ateistickou diktaturu. Zachovat katolickou církev jako nástroj a potvrzení své vlastní moci a dovolit evangelíkům aby si postavili svůj kostel nebo modlitebnu na kraji města, bez věže a s vchodem do polí. Tak abychom jim společně pomohli v přechodném období udržet lid v poslušnosti, dokud neukradnou všechno všem a neupevní své pozice. Částečná obnova státu pak trvala několik generací. Všechno co ukradli také rozkradli a zničili, stejně jako se to stávalo v pozdějších dobách. Je zajímavé sledovat osudy tehdejších lidí. Panského kováře který v dobách roboty okoval pár koní pro vrchnost a jinak v poklidu dělal na sebe. Když se pak pod nátlakemmusel koupit kovárnu na dluh, sedřel sebe i rodinu a zkrachoval a umřel v obecní pastoušce. Takové věci se stávaly sedlákům, mlynářům a všem řemeslníkům. Lidé kteří byli zvyklí po generace krást na panském a dostat za to občas výprask když byli chyceni najednu museli do kriminálu a nikdo je pak nechtěl zaměstnat. Vláda vytvořila kruté továrny na sociální péči a snažila se donutit lidi aby se přestali starat o svoje staré rodiče, sirotky a nemocné. To je pravděpodobně také jeden z důvodů proč se na tuto dobu dneska tolik odvolávají ateisti kteří chtějí okrást nás i protestanty a zlikvidovat jakékoliv projevy víry. Zatímco katolíci a protestanti jeden druhému pomáhají a často chválí společně Boha. Přes všechny rozdíly které mezi námi jsou. Kdybychom byli ochotní se navzájem zradit tak by nám třeba také něco navenek dovolili, i když ne na dlouho.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 17. říjen 2012 @ 17:17:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslel jsem, že Josef II byl křtem znovuzrozený člověk dobré vůle a Váš bratr. Nebo je tomu jinak? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: rive v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 16:36:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Poutnick
Píšeš, že vláda vytvořila kruté továrny na sociální péči, no nevím, nevím, mám to jen z vyprávění stařečků, ale sirotci, to měli kdysi hodně hodně!!! kruté!!!.
Je to již sice dávno, ale ta smutná vyprávění své babičky o době, kdy ono byla mladá si pamatuji, hmm, stařečkové a nemocní lidé to měli mnohdy hodně a hodně kruté. Ale samozřejmě vzpomínám si na tu hysterií v mediích proti velkým ústavům. Vzpomínám si na některé kauzy o zvěrstvech, které se za stěnami ústavů děly. A když už tu skloňujeme slovo "krutost", tak nesmíme zapomenout třeba na řád Sester milosrdenství, a všechny ty irské katolické aféry.
Já moc nemám ráda toto paušalizování. Stát za to může!!! Není to až tak horké, jak píšeš. A nevím jestli z širšího úhlu pohledu je to až tak špatně. Spíše jestli se někdo dobře postará o nemocného příbuzného, o člověka v nouzi nebo rodiče, je věc rodiny, jaké mají ti nejbližší příbuzní mezi sebou vztahy. (Je to také hlavně o tom, jak si rodiče děti vychovali, jak je směrovali) Já bych rodiče do LDN nedala.
rive |
]
|
|
Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 16:39:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/ | chvála Marii. Marie byla chudá skromná žena, nevzdělaná. Proč by měli být ti heretici něco víc? Mají voni tou plnost jak má naše církev jediná pravá katolická? Takové vzdělání jim úplně stačí, chodit na mši a rozum mohou zahodit jak nepotřebnou věc, přesně jak služebnice Svaté Panny - betma. |
Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Katz3 v Úterý, 16. říjen 2012 @ 16:49:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jj bratře, tos uhodil hřebíček na hlavičku:-) |
]
Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 17. říjen 2012 @ 10:20:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naše Matka prožila jedenáct let svého dětství službou v Chrámu, kde se mimo jiné také naučila mistrovsky šít a tkát. I oděvy beze švů. Na mši chodila po Kristově vzkříšení. Člověk který zahodí rozum a pohrdne moudrostí na mši obvykle nechodí.
|
]
Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Legulda v Středa, 17. říjen 2012 @ 11:55:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poutnicku, dejme tomu, že Marie uměla mistrovsky šít a tkát a dokonce i oděvy bez švů. Ale to, že chodila na mši (a brala tam i eucharistii) je nehorázná pomluva a blud! Dej si prosím pozor na to co píšeš!
|
]
Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 17. říjen 2012 @ 13:05:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslíte si že nechodila na mše které sloužili apoštolové a učedníci, nebo že odmítala jíst a pít Kristovo Tělo a Krev a spolu s tím i věčný život ?????????????????? Ta která se nikdy nedopustila hříchu a která je všem lidem vzorem úcty a poslušnosti k Bohu i k Církvi ? Dům ve kterém žila se svatým Janem Evangelistou dodneška najdete na Slavičím vrchu, nedaleko od Effezu a stal se vzorem pro všechny křesťanské kostely. Obytná část ve tvaru pravoúhlého čtyřúhelníka a polokruhová absida, ve které stál oltář a kde byla umístěna Nejsvětější svátost. Tam sloužil mše svatý Jan a možná i jiní. Nedaleko od tohoto domu vznikla i první křížová cesta, po které naše Matka denně chodila po celý zbytek života a modlila se na jednotlivých zastaveních a znovu prožívala Kristovo utrpení. Poprvé přijímala společně s apoštoly z Eucharistie kterou proměnil sám náš Pán Ježíš Kristus ve večeřadle na Zelený čtvrtek. Když se tak stalo tak ještě slavila hod beránka odděleně, společně s ostatními ženami. To co zbylo z večeře ale apoštolové pečlivě schovali a moc by mne nepřekvapilo kdyby byla část někde zachována až dodneška jako relikvie. To je ale jen ničím nepodložená úvaha. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Legulda v Středa, 17. říjen 2012 @ 13:22:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To co popisujete, jsou jen dohady, přání a fantazie katolických obdivovatelů Marie. O Marii si v Bibli čteme velmi málo, naposledy na začátku Skutků. A přál bych si, abychom právě z těchto informací vycházeli. Nic k tomu nepřidávali. Na mše rozhodně nechodila a eucharistii nikdy neslavila. Také apoštolové a ostatní učedníci nic takového nedělali! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 17. říjen 2012 @ 13:36:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Těžko můžete zakazovat dětem aby žily svůj denní a vezdejší život se svojí milující a milovanou matkou a podivovat se tomu že jí znají lépe než ty které se k ní odmítají hlásit. Věřím že až do konce dnů jak je známe nevydrží nic a nikdo z těch kteří se neschovají pod mateřský ochranný plášť a nepřijmou její srdce, krvavé slzy a přímluvy. Věřím i tomu že je pod ním dost místa i lásky pro všechny. Když políbila v Garabandalu kříž který potom líbali přítomní lidé tak se k nim chtěl přidat i jeden protestant, což Conchitu která ho podávala zcela zaskočilo a tak se jí na to zeptala. Panna Maria tehdy jen řekla i to je můj syn. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Legulda v Středa, 17. říjen 2012 @ 13:48:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč takto neutíkáte ke Kristu? Celá Bible je o Něm, ale mnozí obdivují někoho jiného. Berme Marii tak jak o ní vypovídá Bible. A Marie neslyší žádné prosby, je u Boha, ale není Bůh. A hlavně si je třeba uvědomit, že jsou to démoni, kteří se vydávají za Marii. Platí to o Lurdech, Fatimě, Garabandalu, Medžugorji apod. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 17. říjen 2012 @ 14:31:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč bychom měli utíkat ke Kristu když nám dává ve své dobrotě a milosrdenství své vlastní Tělo za pokrm a vlastní Krev za nápoj, když máme věčný život v Eucharistii ? Když touží žít v našich srdcích ? Utíkat nemusíme ani za Matkou. Když máme všichni společný domov v Církvi. Proč myslíte že démoni nejvíc popírají právě Eucharistii, pomoc naší svaté Matky a říkají že máme opustit každou církev dobré vůle která touží po jednotě v Kristu ? Myslíte si že Vás chtějí vidět pokojného, šťastného a milujícího, na zemi i v Nebi ? Jak chválíte Boha společně s Pannou Marií a se všemi anděly a svatými ? Křesťany i spravedlivými pohany ? jak se modlíte a konáte skutky lásky ? Na druhou stranu něčemu (zatím ještě) klidně věřit můžete, to jim tak nevadí. I kdyby to měl být třeba i Pán Ježíš Kristus. Je to sice k vzteku ale hlavně když neděláte co říká a odmítáte co nabízí. Hlavně když dobrovolně nebo bezděčně škodíte druhým a snažíte se narušit jejich jednotu a vzájemnou lásku. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: twig v Středa, 17. říjen 2012 @ 14:54:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč bychom měli utíkat ke Kristu.. když máme věčný život v Eucharistii ?
Zrejme toto mal apoštol Ján na mysli, keď napísal: Každý duch, ktorý vyznáva Ježiša Krista, prišlého v tele, je z Boha; a každý duch, ktorý nevyznáva Ježiša Krista, prišlého v tele, nie je z Boha; a to je ten duch antikristov, o ktorom duchu ste počuli, že príde a je už aj teraz na svete.
Ak stačí veriť, že v eucharistii má človek večný život, potom nerozumiem, ako môžu byť podľa učenia rkc pohania spravodliví a ako môžu získať večný život, keď žiadnu eucharistiu nemajú.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 17. říjen 2012 @ 16:33:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Úplně stejně jako ti Římani a Samaritáni, které dával Pán Ježíš za příklad Vyvolenému národu. Zmínky o spravedlivých pohanech se dají při troše snahy v Bibli také najít. A kromě toho máme kolem sebe spousty chudých a potřebných lidí. Hladových, žíznivých, nahých, nemocných, ve vězení a na cestách. Věřím že mnozí pohani přijímají Krista právě v nich a možná lépe a více než my. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatoliza (Skóre: 1) Vložil: twig v Středa, 17. říjen 2012 @ 16:42:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže nemusia uctievať eucharistiu - nie je to podmienkou spásy?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: vymylimimozek v Středa, 17. říjen 2012 @ 13:39:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen doutnicku ! Naši nepřátelé a popírači Marii neznají, ani neznají co je přepsáno v nové Sašové bibli. Svata_tradice, nechce sa ti napisať novú kapitolu do Biblie, do evanjelia Jána, ako Ján slúžil s Máriou sväté omše, ako spolu transubstovali oplatky a jak ji Kristus pan nazval Matkou všech národu bez hříchu? A jak chodila na svate omše od mladosti ? (s cilicami samozrejme ) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 17. říjen 2012 @ 16:38:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naše Matka je sama tím nejčistším a prvotním Svatostánkem. Ve kterém přebýval Kristus mezi zvěstováním a zrozením. Dřív než ustanovil svátostnou Eucharistii. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 17. říjen 2012 @ 22:25:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poutníku, s tou matkou to tak nechutně přeháníte, že ji zprotivíte i těm, kdo ji aspoň trochu ctí. V Bibli o Matce je strašně málo. Katolická tradice z ní však udělala bohyni a tím spíše navázala na pohanství. Když k tomu ještě přidám modlení se k mrtvým, tak to už je katastrofa. Mor, který měl zničit víru v Ježíše. Já mám vždy radost, když vidím v TV Noe nějaké křesťanské shromáždění, kde se hovoří o Pánu Ježíši a modlí se lidé k Pánu Ježíši. Ale to je tak vzácné. Jak tam začnete plést Marii, tak je mi z toho smutno. Vážím si Marie, ale vy jste úctu k ní zprofanovali. Ale škoda mluvit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 10:04:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby se prvotní církev od samého počátku nemodlila k "mrtvým" a necenila si jejich ostatků více než zlata a drahého kamení tak by byly jejich hroby dávno zapomenuty a ostatky bychom neměli. Kromě toho náš Bůh není Bohem mrtvých ale živých. Abrahama, Izáka a Jakoba a všech ostatních, tak jak to řekl Pán Ježíš saducejům. Mrzí mne že to musím připomínat a opakovat právě Vám. Před časem přijel do Medugorje jeden velice známý evangelikální kazatel z USA, aby se podíval jak katolíci vytěsnili Pannu Marii. Dorazil zrovna na hodinovou adoraci Svátostného Krista, což pro něho znamenalo zásadní životní obrat. Nestal se katolíkem ale považuje se za součást Ekumeny a kristocentrické modlitby k Panně Marii už mu nevadí. Bůh není z těch kdo by žárlili na svoje služebníky, tím naším sobeckým a pyšným způsobem, jinak by neříkal že máme milovat Boha a bližního. Kolikrát se my divíme když nám lže náš životní partner nebo dítě a říkáme že manželovi nebo rodičům se nelže, čímž dáváme najevo že ostatním ano. Kdo z nás by dokázal říct svým dětem to co nám říká Bůh ? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 10:13:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poutnicku, Bůh není Bohem mrtvých, ale živých, tak proč se klaníte právě mrtvým?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 14:55:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pán Ježíš nikde neřekl, abychom se modlili k mrtvým a k Marii. A ostatky mrtvých? To nemyslíš vážně. To skutečně zavání duchařením a nemá nic společného s vírou v Ježíše. Hroby ani ostatky se nemohou stát předmětem uctívání. Jsou vzpomínkou, to ano. Ale nosit kosti či celou lebku a klanět se tomu, to je něco děsivého a satanského. Nosit Madony a klanět se jim, je rovněž pohanství. Zneuctili se Pannu Marii . Pochybuji, že by tohle chtěla. A její zjevení ? Další důkaz nebezpečného duchaření.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 12:39:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.jezuiti.sk/ | mozku, nemůžeš tyto fantazie tam jen tak šoupnout, vždyť se zeptej šaška. šašek říkal, že nejlepší je to dát do bible jako nějaký apokryf, protože když to tam vložíš jenom tak, bude to být do očí a nebude to slučitelné s okolním textem. Janovo evangelium se padělá velmi špatně. Šašek říkal, že určitě bychom měli "objevit" nějakou tajnou kapitolu v Janovi, například jak Marie chodila na mše svaté a jak jí Ježíš řekl že je bez hříchu když mnela na sobě svaté Cilice, modlila se růženec, rozdávala v Římě lidem škapulár, přičemž jim kázala o jednotě. Pak by mohlo Radio Jerevan, tedy pardon rádio Vatikán .. přinést úžasnou zprávu že se našli nějaké staré zvytky, kde Marie transubstovala svého syna do IHS oplatky a za 20 let do šoupnout do Janova evangelia, někde na konec aby tomoc nebilo do očí ... neboj, v novém ekumenickém prekladu bude více "novinek" vono se to delá postupne, že jo, jenom klid brácho :) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Katz3 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 13:48:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | dobrej koment, brácho, to by mi nenapadlo:-) - ale fakt trefný:) |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 15:56:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tomuto článku mohu v podstatě vytknout jen dvě věci. Zaprvé to že píše Boha s malým b což ukazuje na ateisty a to že označuje za podvod Kristovy rány na tělech stigmatizovaných světců , které zkoumaly komise těch nejlepších lékařů a nedokázali je vysvětlit přirozenou cestou. Přestože mezi nimi byli agnostici i lidé zuřivě popírající křesťanství. Jinak bych řekl že je to docela dobrý přehled. ještě bych dodal že askeze není jen způsob jak potlačit vlastní tělesnost ale také a možná především oběť Bohu a způsob jak pomoct druhým. Zástupné utrpení za jejich hříchy. Když se náš známý světec a exosrcista svatý Prokop modlil za hříšníka tak se přitom byl kamenem do prsou až mu tekla z úst krev. Svatý Dominik se bičoval třikrát denně. Pokud si dobře pamatuji tak za sebe, za svět a za řád bratří kazatelů. Bičoval se i blahoslavený Jan Pavel II. Takovou cenu platí svatí lidé za nás. Podle výzvy vezmi svůj kříž a pojď za mnou. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 16:48:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bičoval se i blahoslavený Jan Pavel II. Takovou cenu platí svatí lidé za nás. Podle výzvy vezmi svůj kříž a pojď za mnou.
A nestačilo by třeba jen vypít petrolej nebo čichat toluen, případně se potítat zpuchýřujícími látkami? Bolet a poškození je mnohem delší a trvaleší a určitě by skrze to bylo spaseno víc lidí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatoliza (Skóre: 1) Vložil: Katz3 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 17:28:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ;) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Katz3 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 17:27:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | milej zlatej, za nás zaplatil VŠECKO Ježíš! ale když se ňákej masochista chce spánembohem bičovat nebo mlátit kamenem, až stříká krev, jeho věc, ale patří spíš do Bohnic než na piedestal;) a za mě nemusí takový kusy vyvádět, Ježíš vopravdu trpěl dost a jednou provždy, nepotřeboval níkoho, aby mu "pomohl"; kříž beru tak, že kouknu do Bible, co je pro mě Boží vůle a snažím se podle toho makat, a je to kříž kolikrát hooodně velkej. Bičovat se nehodlám a vymejšlet další sadomaso zábavu už teprvá ne;) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Katz3 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 13:54:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | aha, tak voni se slavily mše v Nový Smlouvě, no to je mi novinka;) a apoštol Jan dokonce uctíval nejsvětější svátost - tak tohle si koleduje vo vtip tisíciletí;)) - jak ti taková blbost mohla napadnout? čteš vo tom něco v Bibli? já teda né a mám za to, že to co potřebuju ke spáse, tam je a nepotřebuju věřit ptákovinám jako účast Marie na mši a Janovo slavení eucharistie - to se musejí voba v hrobě vobracet:-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Katz3 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 14:07:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ještě k tý křížový cestě:-)) - no to už ale fakt nemůžeš myslet vážně! a hele, kdo ty zastavení maloval nebo sochal? a to chodila po všech zastaveních? a modlila se sama k sobě,? chacha, nenech se vysmát:-DDD na tohle neskočí ani Halík (Tomáš;) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 16:06:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tady je jeden z mnoha příkladů křížových cest, jak se je modlíme a prožíváme dneska :
Pane Ježíši, ty jsi řekl: "Kdo chce za mnou přijít, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mě." Chceme tě tedy následovat a jít věrně za tvým křížem cestou, kterou jsi musel projít a která je předurčena také nám, neboť učedník nemůže jít jinou cestou než jeho pán.
1. Ježíš je odsouzen na smrt "Také vás budou vydávat synagogám na soud a do vězení a vodit před mocné tohoto světa pro mé jméno. Zradí vás i vaši rodiče, bratři, příbuzní a přátele, někteří z vás budou i zabiti a mnozí vás budou pro mé jméno nenávidět. Ale ani vlas z vaší hlavy se neztratí. Když vytrváte, získáte své životy. Nebojte se - hle já jsem přemohl svět." Pane, udělali jsme první krok za tebou a už nás zachvátila hrůza, máme strach. Cesta za tebou začíná totiž odsouzením. Začínáme však chápat, že odsouzení tohoto světa není nic ve srovnání s odsouzením Boží spravedlnosti, kterým by musel projít každý z nás, kdybys nás nebyl vykoupil. Nechal ses za nás odsoudit, aby my jsme mohli být ospravedlněni. Láska k tobě, spasiteli, i k církvi nás nutí jednat podobně - riskovat odsouzení, protože jsem křesťan, proto, že chci svou víru dokázat a darovat také druhým. Pane, chceme tě následovat, neboť zřekne-li se kdokoliv z nás všeho, co má, dostane 100x více, protože kdo by chtěl svůj život zachovat, ztratí ho a kdo by ho pro tebe ztratil, nalezne jej.
2. Ježíš přijímá kříž A počal je učit, že Syn člověka bude muset mnoho trpět a být zabit a po třech dnech vstát z mrtvých. Petr si jej vzal stranou a začal ho kárat. Ježíš mu však řekl: "Jdi mi z očí satane," a pak jim řekl: "Kdo mě chce následovat, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne." "Noste břemene jedni druhých a tím naplníte zákon." Kříž- pro Židy i pro mnohé z nás je pohoršením. S Petrem říkáme, to se ti, Pane, nesmí stát. A myslíme i na sebe - to se nesmí stát. Mesiáš ani jeho lid přece nemůže trpět. Moudří říkají: je to nesmysl přemáhat utrpení jeho pokorným snášením. A přece je to tak, protože kříž to není jen hrůza smrti, ale i naděje vzkříšení. Nezemřete-li sami sobě a svým zájmům, nemůžete mít se mnou podíl v Božím království, říká Ježíš. Kříž je začátkem společenství s Kristem, není nahodilostí v životě křesťana, ale nutností. Nedej, Pane, abychom se někdy odloučili od tvého kříže. Kříž je pro nás připraven v trpělivosti a lásce k nepříjemným povinnostem i lidem, k nemocným, v každém našem sebezapření, v utrpení a pomoci bližním. Jako Kristus totiž musíme hledat kříže našich bližních a brát je na sebe. Zbožnost bez obětování se lidem a tak i Bohu je zbytečná.
3. Ježíš padá poprvé Byly to naše bolesti, jež nesl, naše nemoci, které na sebe vzal, ale domnívali jsme se, že je zraněn a ubit od Boha a pokořen. Jdeme, Pane, za tebou, ale již nemůžeme, vidíme kolem sebe jen samou bolest, hladové, umírající, děti, války, vraždy, mrzáky, nemocné rakovinou, nenarozené děti. Což může existovat Bůh a na toto se klidně dívat? Může, protože zlo je tak strašně v nitru každého člověka, že zničení zla by si vyžádalo zničení i naší svobody. Ale Bůh se na toto vše nemůže rozhodně dívat klidně. Poslal svého Syna, aby se v něm ztotožnil i s naší bolestí a tak bolest odstranil. Padá pod její tíhou, pod tíhou hříchů, kterými ho lidi odsuzují, bičují a křižují. Ano, náš hřích, nevěrnost lásce zapříčinila bolest ve světe. Pane, dej i nám povstat z našeho zoufalství a s tvým Kristem odhodlaně nést bolesti tohoto světa pro záchranu mnohých.
4. Ježíš potkává svou Matku "Tvojí vlastní duší pronikne meč." Ježíš se potkává s tou, která ho porodila - s Marií, která ho jistě potěšila. Všichni ho opustili, jen ona s ním jde až pod kříž. Ona je vzorem církve - neopouští svého syna, když má projít utrpením, neotáčí se podle větru, podle lidí a společenských řádů, které jednou Ježíše oslavují a podruhé pronásledují. Jde s ním kamkoliv a znamená pro něj útěchu v bolesti. Taková má být i církev - jde za Ježíšem a je posilou všech křesťanů. Pane, ať i my s tvou Matkou těšíme své bratry, všechny pronásledované a trpící.
5. Šimon pomáhá Ježíšovi nést kříž Potom ho vyvedli, aby ho ukřižovali a přinutili jakéhosi Šimona z Cyrény, který šel kolem z pole, aby mu vzal kříž. Jeho přinutili - nás nikdo nutit nebude - jde přece o vyplnění zákona lásky. Jistěže má každý z nás dost starostí svých vlastních, ale začne-li se starat i o druhé, pozná najednou, že zvládne i ty svoje a nebo na ty nedůležité přestane myslet. Pane, ty jsi přijal pomoc od člověka - člověk se stává tvým spolupracovníkem na díle spásy. Ty čekáš na nás ve svých bratřích, klesajících pod tíhou bolesti a starostí, že ti je pomůžeme nést. Neboť budeme-li si navzájem pomáhat, bratr bratru, soused sousedu, křesťan křesťanu, společně spasíme svět, neboť jim ukážeme lásku, lásku - čili tebe. Dej, Pane, ať nikdo nežije sám sobě, ale jeho láska ho přinutí zapomenout na sebe a věnovat se druhým.
6. Veronika utírá Kristovu tvář Jeho tvář byla tak znetvořená, že nebyl podoben člověku, jeho vzhled byl takový, že nebyl podoben lidem. Nepoznali ho - služebníka lidstva - Spasitele. Jeho utrpení je poděsilo, nechtějí ho vidět, zavrhli ho, opustili. Ale jeho láska dovede jít dál, i přes to veliké nepochopení svých blízkých,i nepochopení naše. Ale přece alespoň někdy se najde někdo odvážný, kdo odhodlán riskovat své pohodlí projeví alespoň malou službu opovrženému.
Kristova podoba se otiskla prý do roušky, kterým mu otřela tvář.Jeho tvář se může otisknout také do našich srdcí až budeme ochotni prodrat se zástupem vlastních starostí, překážek a pomoci i tomu nejpohrdanějšímu.
7. Ježíš padá podruhé Nezvládl jsme to. Mám malou vůli, už jsem zase padl do svého starého hříchu, do špíny světa. Nepomohla mi ani pomoc druhých. Jsem slabý, jsem hříšník. Dívám se na tebe, Ježíši, a čerpám sílu z pohledu na tebe. I tebe opustily síly. Nemohl jsi dál. Nyní jsme spolu s tebou postavení před rozhodnutí: vstát a pokračovat nebo ne? Vždyť hřích se někdy jeví tak krásným, a ani pak nebudu uchráněn před pády a kdoví, co na mě čeká na konci cesty, na konci života. Není lepší zůstat pohodlně ležet v přízemnosti cesty a jak říkají lidé "užívat života"? Ne! Čerpáme sílu z tvého příkladu - i ty jsi vstal, i když jsi věděl, že bude ještě hůř. I já povstávám ze své netečnosti a pohodlí, abych tě následoval dále, až na vrchol lásky.
8. Ježíš potkává plačící ženy "Ne nade mnou, ale nad svými hříchy plačte a nad hříchy vašich synů." Jsou to matky izraelských synů, matky těch, které Ježíš přišel zachránit. Matky zástupů, které Ježíš učil, ale také matky těch, které Ježíše odmítli a odsoudili. Teď pláčou soucitem nad Ježíšem. Snad si také mysleli, že Ježíš je Mesiášem, který učiní Izrael mocným národem a zbaví je nadvlády Římanů. To vše je nyní ztraceno, Ježíš jde na smrt. Pláčou. I my jsme často dojati soucitem, když vidíme v televizi utrpení lidí, ale nejen v televizi, i kolem sebe. Máme plakat? Jistě, ale v první řadě nad sebou, neboť málo děláme proto, abychom svět zbavili hříchu a utrpení. I mezi námi jsou matky synů, kteří Ježíše odmítli. Vlastně každý z nás má odpovědnost za bližní, které nedokázal svým životem přesvědčit o Kristově lásce. Plačme tedy nad sebou a zkusme změnit svůj život tak, abychom na své osobě ukazovali lidem Boží lásku, která se odváží jít v konání dobra i cestou křížovou.
9. Ježíš padá potřetí Ježíš řekl Petrovi: "Ještě než kohout zakokrhá, třikrát mě zapřeš." Kolikrát mám odpustit svému bratrovi? Pane, tvůj pád mi připomíná cestu nás lidí za dobrou věcí. Vytkli jsme si vysoký cíl a uprostřed cesty poznáváme, že na to nestačíme. Opakované neúspěchy nás odrazují od další cesty. Říkáme: už to nemá cenu, pro tohoto člověka něco dělat, třikrát mě už odmítl, už nemá cenu odpouštět, odpustil jsem třikrát a stejně to nepomohlo, stejně mě můj přítel zradil. Ty jsi, Pane, nám všem vzorem - vytkl sis vysoký cíl - spasit všechno lidstvo a nedal ses odradit ani neúspěchy ani vlastními pády. Nezastavil ses ani pod křížem nenávisti těch, které jsi přišel spasit. Tato ohromná láska ti pomohla překonat i tento pád. Pane, dej i nám takovou lásku, která se nezastaví v konání dobra ani před pády a zraněními, ani před nenávistí a posměchem, nepochopením. Jen tak budeme mít účast na tvé oběti za spásu světa.
10. Ježíš zbaven šatů Dělí se o můj oděv, losují o můj šat. Ty však Hospodine nestůj daleko, má sílo pospěš mi na pomoc. Tvůj šat je, Pane, to poslední, co máš. Větší potupu si nemohli lidé vymyslet, jsi před nimi nahý, bezmocný. Ty Syn všemohoucího jsi bezmocný kvůli člověku, kterému chceš dát podíl na své všemohoucnosti. Ukazuješ nám na vlastním těle, jak náš hřích dovede potupit Boha. Ponížil ses, abys povýšil nás. Odpusť nám, Pane, že jsme se často povyšovali nad druhé a tak ponižovali i tebe. Viděli jsme tě nahého, bezmocného a nedokázali jsme ti pomoci. Nedokázali jsme poslat ani balíček lidem do Afriky, nedokážeme ani přemoci touhu vlastnit vše, co druzí ještě nemají. Ale ty jsi se přece vzdal i toho posledního, co jsi měl, aby měli i jiní. Pane, nauč nás své lásce.
11. Ježíš je přibit na kříž Bůh předem rozhodl, aby byl vydán a vy jste ho rukama bezbožníků přibili na kříž a zabili. V Zákoně se píše: Buď proklet každý, kdo visí na dřevě kříže Hříchy druhých jsou, Pane, vidět na celém tvém těle. Pomstili se ti spravedlivému, nesnesou tě mezi sebou. Jejich viny jsou vyvýšeny a v tvých ranách jsou zřejmé všem, kdo se na kříž dívají. Tvé rány, Pane, volají do nebe, a přece ty nemáš žádná slova odsouzení pro své vrahy, ale naopak prosíš, aby jim Bůh odpustil. Dovedeme totéž i my?
12. Ježíš umírá na kříži Co vlastně kříž symbolizuje? Jedna kláda stojí vodorovně a druhá napříč. Setkávají se v jednom bodě. Ano, v jednom bodě se setkává Bůh s člověkem. Je to průsečík lásky, ale také našeho pohrdání a nenávisti. Kříž to obdivuhodně spojuje - Boží svatost i naší hříšnost. To je vše spojeno v těle Ježíše Krista. Smrt i vzkříšení, radost i utrpení, slabost i síla. I my jsme částí tvého těla, Pane. A když vidíme hřích u svých bližních, měla by jej vynahradit naše svatost, když vidíme nenávist, měla by ji vynahradit naše láska. Jen v jednom bodě se totiž setkáváme s Bohem i bližním. V průsečíku lásky, kterou nezabije ani kříž, ani nenávist těch, které jsme povini milovat.
13. Ježíš je sňat z kříže Jak hrozně ti asi, Maria, muselo být, když jsi držela na klíně mrtvé tělo svého syna, kteréhos tolik milovala. A přece i nyní jsi měla víru, že je to Syn Boží. Ty jsi měla takovou víru, že se ti Ježíš po vzkříšení ani nemusel zjevit, protože ty jsi stále věřila. Jak je to však s naší vírou? S vírou ve všemohoucího Boha, když ve světě je tolik bídy. Jakoby se Bůh odmlčel, jakoby byl mrtev, proč nezasáhne? Protože nezasáhl, ani když křižovali jeho Syna, vydal ho, protože je Pánem i nad smrtí a na Ježíši jasně ukázal, že bolest i smrt dokáže proměnit ve slávu vzkříšení. Ano, Maria nedrží mrtvé tělo, drží Ježíše, který po třech dnech opět vstane. I nám by se mohlo zdát, že Maria drží na rukou mrtvé tělo - církev, která někdy vypadá jako bez života, když se nesnažíme pro ni žít. Ale přece i Maria věří, že toto někdy mrtvé tělo církve zase ožije. Pane, dej ať nezklameme víru tvé matky a všem, i nevěřícím, dokážeme, že církev žije.
14. Ježíš je uložen do hrobu Uvrhls mě do hluboké jámy, do propasti, do nejhlubších temnot. Mezi mrtvými je moje lůžko, mezi padlými, co leží v hrobě. Jsem jak ten, v kom všechny síly zhasly. Hrob v zemi, v té zemi, kterou si člověk vyvolil raději, než ráj Boží lásky. Chceš nám, Pane, ukázat, kam až vede lidská neláska, sobectví, touha užívat světa? Do věčného hrobu. Jenom ve tvých stopách se může smrt změnit v život. Kdy už konečně pochopíme, že svůj hrob si kopáme sami, když žijeme jen pro sebe, pro své pohodlí, pro tento svět? Budou tu snad naše hmotné statky věčně? Ne jen láska je věčná. Láska a duchovní hodnoty. Ty by jsme měli především hlídat. Je třeba se pustit hříchu ještě dříve, než nás stáhne s sebou do hrobu, pak už bude pozdě. Chtít povstat z hrobu svého sobectví a starostí, jak se nejlépe zabydlet na této zemi, musíme již teď, neboť bychom se zde mohli zabydlet navěky. Je to sice paradox, ale protože hříchem bylo vše převráceno naruby, platí nyní: Kdo by chtěl svůj život zachránit, ztratí ho, a kdo by ho pro Krista ztratil, nalezne ho.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 16:11:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevím jak se modlívala naše Matka, dokud ještě žila se svatým Janem u Effezu. Možná ani nepotřebovala slova, když prožívala znova a znova utrpení svého Syna a našeho Pána, Ježíše Krista. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 19:12:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.jezuiti.sk/ | přepsáno jest : Rímskym 3:23 všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy; 24 a jsou ospravedlňováni dutkami, cilicemi a sebemrskáním v katolicé církvi ...
|
]
|
|
Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 17. říjen 2012 @ 22:36:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Co se týká toho obrázku, tak jde asi o jednoduchý vtip, který ani nevnímám. Naše školství je už stejně na tom špatně. V době totality mělo dobrou úroveň. Nároky na děti byly vyšší než dnes, kázeň byla lepší a výsledky v porovnání s dětmi jinde ve světě byly vynikající. Dnes figurujeme na posledních místech. A z první republiky byla úroveň ještě vyšší. To nepamatuji, ale mám učebnice z té doby a žasnu, co všechno musely děti znát a bez kalkulaček jaké příklady musely počítat.
Prostě upadáme a nikdo to už nezachrání. A ještě k tomu moderní psychologové přišli s nápadem, že dětem se nemají dávat domácí úkoly. Aspoň se ten úpadek urychlí. Skoro každé dítě má doma PC a internet, ale je to k ničemu.
|
|
|
Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 16:29:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Málem bych zapomněl. Askeze byla a je běžnou součástí náboženského života odjakživa. Jako součást a způsob postu. Sypání popela na hlavu (což děláme alespoň jednou do roka všichni, na začátku předvelikonočního postního období), nošení žíněných košilí na holém těle za účelem vyvolání nepohodlí, bičování a jiné způsoby pokání. Nejznámnějším biblickým asketou je pravděpodobně svatý Jan Křtitel. Tvrdou askezi konali po staletí essenové, aby se mohla z nich narodit Panna Maria, svatý Jan Křtitel, někteří apoštolové, mnozí učedníci, ženy které doprovázely Krista a stály pod křížem i první opisovači Bible. Jejichž život se v mnohém podobal pozdějším řeholním řádům. Díky tomu že lidé konali askezi dle Kristova přání potají nám mnohé uniklo a uniká, ve známost vejde jen malá část. Jako když jeden vysoký církevní hodnostář stavěl na odiv překrásně zdobenou a pohodlnou postel a přitom spal celý život na hromadě ostrého klestí, kterou měl schovanou pod ní. Náš národ se může pochlubit řadou poustevníků a asketů, nejenom těmi které Bůh vyzdvihnul ke slávě oltáře. Vzpomeňme si na to pokaždé když máme dojem že jsme ti poslední spravedliví na světě. Kolik lidí za nás asi denně prolévá svou vlastní krev a před kterými se můžeme tak akorát hluboce stydět a kajícně za ně děkovat Bohu. |
Re: Re: Základní školství po dokončené rekatolizaci (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 18:23:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Náš národ se může pochlubit řadou poustevníků a asketů
Já osobně si vážím Mistra Jana Husa a J.A.Komenského.
|
]
|
|
|
|