Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465265
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo
Vloženo Úterý, 02. říjen 2012 @ 10:24:47 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal unshaken

Přestože se vroucně modlil, anděl Páně v noci ani nikdy jindy neotevřel dveře vězení a nevyvedl ho ven (Skutky 5:19). Žádná brána vězení se neotevřela a kdyby se jen ke stráži přiblížil, bez váhání by ho zastřelila (Skutky 12:10). Přesto dál zvěstoval a učil, alespoň své spoluvězně. Žádný zázrak se nestal, i když v něj doufal a pevně věřil v Boží ochranu, když si opakoval Žalm 34:20: „Mnoho zla doléhá na spravedlivého, Hospodin ho však ze všeho vysvobodí.“ Neochraňoval, nevysvobodil. A ještě k tomu, když již se rozjasňovala naděje na brzké vysvobození, přišel dozorce koncentračního tábora a vyvedl ho na popraviště.

Zůstala po něm věta, jejíž význam již nestačil rozvést:

Bůh nám dává vědět, že musíme žít, jako bychom se bez něho mohli obejít.


V úvodu jsem si dovolil vžít se do velkého filozofa a teologa Dietricha Bonhoeffera. Přestože jeho nedokončená myšlenka, uvedená v citaci, oslovila po válce mnoho evangelikálních křesťanů, byla většinou jich samých záhy odvržená. Domnívám se, že důvodem odklonu od ní bylo zapomnění na hrůzy světové války a nově vzniklý falešný pocit, že nám se nic takového nemůže v civilizovaných kulturách stát.

Nicméně Písmo nás nenechává na pochybách, že když budeme Boha prosit a přitom věřit, že Bůh naše prosby splní (viz třeba Křesťanská nedověra ). Jenže zkušenosti života jsou většinou opačné, ať věříme jak chceme, málokdy se něco stane. Většinou dojdeme k poznání, že Bůh mlčí a na naše prosby nereaguje. Pokud bychom za sebou neměli zkušenost s obrácením, vlastní proměnou a přebohatými dary lásky (agapé), tak bychom se docela dobře mohli stát deisty, tj. vyznavači Boha, který vše kdysi stvořil a nyní své stvoření nechává na pospas samo sobě.

Proč náš Bůh nečiní na naše prosby zázraky uzdravování, nenechá nás přenášet hory a schnout fíkovníky? I já jsem hledal odpovědi (Milosrdný Bůh , Bůh se obhajuje sám ). Bůh vyslyšel moje volání a dal mi další poznání.

Ptám se však našeho Boha: Je to pravé poznání, a pokud je, jaké poznání přijde po něm? To bude muset být něco úžasného!

Náš Bože, Ty jsi nám však jasně řekl, když zástupy hladověly: „Dejte vy jim jíst!“ (Marek 6:37). Káral jsi nás, když byla kolem nás bouře „Proč jste ustrašení, ještě nemáte víru?“ (Marek 4:40). A když jsme nemohli uzdravit, dokonce jsi nás nazval „pokolení nevěřící“. (Marek 9:19). Uschlým fíkovníkem jsi nám jasně ukázal, že vše zmůžeme svou vírou a modlitbou, i přenášení hor (Marek 11:22-24). Jasně jsi nám řekl, vy máte bdít, chodit po vodě, být světlem, odpouštět, zvěstovat evangelium. Nikdy jsi nám neřekl, že to za nás má udělat někdo jiný. A dal jsi nám k tomu poznání a moc.

My jsme ale nepochopili snad vůbec nic. Namísto, abychom konali mocí, kterou jsi nám dal, vysíláme k Tobě, náš Bože, plačtivé prosby „udělej to a to“, nebo „zachraň nás“. Ale Ty jsi nám dal jasně na vědomí: Máte přece ode mne moc, čiňte tak sami!.

Ale jak se máme vypořádat s tím, že zázraky se nedějí, neuzdravujeme se zázračně a pokud se máme rozhodnout, zda vzít lék předepsaný lékařem, tak ho vezmeme, neboť ty sám nás neuzdravíš? To máme brát jako Jobovy pohromy? Vždyť my jsme jinde, než starozákonní Job. Nám nestačí, když řekneš: „Jobe, co je ti po mých úradcích, kdo jsi ty a kdo jsem Já, že mé úradky kritizuješ?“ To my, náš Bože a nebeský Otče, nemůžeme přijmout, my víme o Tvé lásce, která Ti nedovolí, aby ses nad nás vyvyšoval jako my, když bychom se chtěli vyvyšovat nad mravencem, jako Ty nad Jobem.

Zase jsme nic nepochopili. Ty na nás dopouštíš všechno to zlo, co tento svět zplodil (viz Milosrdný Bůh ). Ale sám jsi nám dal na vědomí svým příkladem, že radši na vlastní kůži to naše zlo poznáš a přijmeš na svých bedrech (viz Bůh se obhajuje sám ), než by jsi již v této době vyřkl konečný a svrchovaný soud. Nevyřkl jsi ho v ráji a raději jsi přijal náš úděl a utrpení v těle, než by jsi nás zatratil. Tvá láska je nekonečná. Ale my jsme nepochopili vůbec nic a neustále se dožadujeme jen dobrých a příjemných darů.

Nepochopili jsme, že Ty sám s námi v našich bolestech stojíš, Ty sám na sebe bereš naše bolesti a říkáš nám tím naprosto zřetelně, jak se máme chovat, abychom se přiblížili Tvému obrazu. Máme vše přijmout, jako jsi to přijal i Ty.

Jako Ty k nám máš lásku, jako Ty ses obětoval, jako Ty jsi trpěl, tak to je Tvůj skutečný obraz, ke kterému jsi svůj lid stvořil. Ano, přijali jsem Tvou oběť, s Tebou jsme byli ukřižováni, s Tebou jsme byli vzkříšeni do nového života, s Tebou máme vystoupit na nebesa a přijmout dědictví, které nám, jako Božím dětem, náleží. A být Tvým obrazem, přijmout, že se máme sklonit s láskou i my a přijmout pečeť Božích synů nejenom v radostech, ale i v utrpení a bolestech. Jen tak se staneme Tvým skutečným obrazem. Budeme jednat mocí Božích dětí, kterou jsi nám svěřil, jednat sami mocí, kterou od Tebe máme. A ne se neustále plačtivě doprošovat, aby jsi za nás udělal to, k čemu jsi nás vybavil. Ačkoliv se nám to nelíbí, jako Boží dědicové připodobnění ke svému vzoru, musíme zapomenout na proklamace o vítězstvích a přijmout „z milující lásky vyvěrající Boží bezmoc a utrpení“ (citace v uvozovkách: D. Bonhoeffer).

Na závěr bych chtěl v úvodu uvedený výrok Dietricha Bonhoeffera trochu parafrázovat v souladu s jeho myšlenkami:

Věřit v Boha, ale jednat tak, jako by na našem místě jednal Ježíš Kristus.

Amen.

O Dietrichu Bonhoefferovi třeba na http://blisty.cz/art/41155.html

"Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo" | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 02. říjen 2012 @ 16:14:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpočinutí věčné dej mu ó Pane a světlo věčné ať mu svítí. Ať odpočívá ve svatém pokoji. Amen.
O tomto kazateli slyším poprvé a bylo mi divné proč by zrovna na blistech které mi připadají silně protikřesťanské připomínali křesťanského mučedníka. Myslím že jsem to pochopil z toho článku, který pochopitelně nenapsal pan Bonhoeffer ale jakýsi student filozofie. Rozumím tomu tak že ho bere spíš jako filozofa než jako kazatele a poukazuje na to že se údajně rozešel s protestantskou církví, která se údajně zapletla a zkompromitovala s hitlerovým režimem. Nějaké jiné myšlenky a poselství jsem tam nenašel.
Což je v souladu se soudobým trendem boje proti všem církvím a lidem dobré vůle. Tak aby se pokud možno v Kristově jménu nesešli ani dva nebo tři. Aby každý  zůstal jako osamocená ovce mezi vlky která by žila jen tak dlouho dokud by škodila stádu. Možná to nějakým způsobem souvisí i s volbami a se snahou znova ukrást majetek církví a přesvědčit nás že jsme se okradli navzájem.



Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 06. říjen 2012 @ 08:24:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
.....Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo....

     Tohle dokonalé splňuje deistický Bůh. Lidem konečně dochází, že nebe je hluché, že si musí pomoci sami a ne očekávat nějakou pomoc shůry.



Re: Věřit v Boha, ale žít, jako by Ho nebylo (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 06. říjen 2012 @ 15:35:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dietrich Bonhoeffer nebol popravený za to,že kázal evanjelium,ale zato,že
sa aktívne zapojil do boja proti Hitlerovi.

Bonhoffer sa zachoval ako burič, a nie ako kresťan,a na buričovu modlitbu Boh nereaguje.


Skutoční kresťania nemôžu v žiadnom smere kolaborovať s týmto svetom.
A vstupovať do vojenského konfliktu už vôbec nie.



Modlitba za Davida Pěchu (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 07. říjen 2012 @ 12:25:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsem psal tento článek, tak jsem na webu hledal stručnou charakteristiku díla Dietricha Bonhoeffera. Často používaná Wikipedie obsahovala jen plytkou informaci. Zaujal mě proto článek v Britských listech, který (pokud pomineme autorovy osobní vsuvky o neteistickém teismu), dost výstižně Bonhoeffera charakterizoval.

Na to, kdo článek napsal jsem ani nepohlédl.

Rive ve svém komentáři uvedla, že David Pěcha, autor článku, byl komunistickým extrémistou, který v r. 2009 spáchal sebevraždu skokem z okna. Je to však jinak: Z jeho vlastní charakteristiky (viz http://blisty.cz/aut/2729/bio.html ) plyne, že se myšlenky komunismu vzdal a že vyznává neteistický teismus. Nevím přesně, co tím myslel, ale určitě neměl na mysli osobního Boha a milosrdného Otce.

David Pěcha byl tedy nejspíš přemýšlivý mladý muž, který prožil zapálenou touhu po spravedlivé společnosti, podobně jako celá generace "osmašedesátníků" na Západě. Tu, podobně jako oni "osmašedesátníci", velmi rychle přestal vidět v revolučním komunismu, nepřestal však po ní toužit a jeho životní pouť poté směřovala k Bohu. Nedospěl však tam, kde by poznal milost a sílu milosrdného Otce. Škoda, že jsme o něm nic v té době nevěděli, mohli jsme na něm konat svou povinnost a dát mu svědectví o Boží moci.

Tento mladý muž zřejmě nevydržel hyenismus svého okolí a nedokázal unést tíhu pronásledování svého okolí, takže si sám sáhl na život. Škoda, byl by z něj nejspíš ohnivě zapálený křesťan v době, kde většina lidí dává přednost zahnívajícímu požitkářství a utápění se v konzumním bahnu.

Podotýkám, že nevím, jestli to tak bylo. Přesto s pokorou prosím Boha, aby k tomuto mrtvému člověk shlédl (jestli je to vůbec možné) a obdaroval ho svou milostí a dal mu ještě příležitost, aby pochopil Jeho svrchovanou moc a přijal milost odpuštění. Amen.



Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy