Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429544, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466049
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Je tzv. Bachova květová esence vhodnou metodou k léčení?
Vloženo Čtvrtek, 12. červen 2003 @ 11:03:46 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Nepřihlášený


Dobrý den, nechci zde odpověď na alternativní medicínu,ale vzhledem k velké rafinovanosti nabízených metod uzdravení jsem se setkal s novým produktem „Bachovy květové esence“.

Výrobce uvádí,že se jedná o podobnost k homeopatickým „lékům“. Homeopatie je pro mě jasně nevhodná. Pouze prosím o názor na zmiňované Bachovy esence. Děkuji Pavel K. p.kubist@tiscali.cz


"Je tzv. Bachova květová esence vhodnou metodou k léčení?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je tzv. Bachova květová esence vhodnou metodou k léčení? (Skóre: 1)
Vložil: mk v Pátek, 13. červen 2003 @ 02:03:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"....Homeopatie je pro mě jasně nevhodná."
Můžeš mi osvětlit proč?
mk



Re: Je tzv. Bachova květová esence vhodnou metodou k léčení? (Skóre: 1)
Vložil: Lolik v Pátek, 13. červen 2003 @ 19:12:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Třeba proto, že si myslí Pavel, že čistá voda je čistá voda. Homeopatii člověk musí věřit, aby to fungovalo. Já radši budu věřit v Krista, a taky věřím že Bůh dal moudrost vědcům při výrobě léků. Homeopatikum není lék. Je to lék ředěný tak, že v něm nemusí být k nalezení ani jediná molekula původní substance. No, je možné, že u homeopatika může jít o placebo efekt.



Re: Je tzv. Bachova květová esence vhodnou metodou k léčení? (Skóre: 1)
Vložil: Spuntik v Pátek, 13. červen 2003 @ 22:50:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, loliku. Ale s křsťanstvím to může být podobné: Vysvětlivka dr.Šamana, ředitele Společnosti pro rozvoj alternativní medicíny: Někteří kazatelé se zřejmě isnpirují postupy známými z homeopatie: mnohonásobným ředěním Božího slova, kdy se jeho účinná přítomnost v promluvě blíží fakticky k nule, docílí u přítomných věřících tzv. "placebo" efektu. Důrazem je jejich více či méně hromadné zvolání: "Děkujeme za slovo Boží". z recenze A přece se točí...(Murphyho zákony o církvi)



Re: Je tzv. Bachova květová esence vhodnou metodou k léčení? (Skóre: 1)
Vložil: mk v Sobota, 21. červen 2003 @ 22:52:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Kubíšto, jsem křestan, který věří a ctí slovo Boží.
A zajímá mne, jak věci jsou, ne jak jsou prezentované lidmi. Napadá mne, že hrobník kope stejnou jámu i když se neví, jestli je věřící nebo ne.
Také lékař může správně léčit bez ohledu na svůj názor. Jaký názor měl Hahnemann jsem nevěděl. Ale jde mi o to, jestli jeho metoda je správná. Je spousta třeba ateistů, a léčí vhod. Kdybych se orientoval při ošetření jen na věřícího, našel bych jich méně. Lékař musí být poctivý. Proto se nedívám jaké měl názory, ale co říká, jestli měl pravdu nebo ne.
Nejsem zednář ani posměvač.
Věcně: u homeopatie je dokázáno už 150 let, že funguje. Moderní poznatky dokonce vysvětlují to, čemu se muselo (nebo mohlo) dříve jen věřit.
Uvádím dvě vysvětlení o tom, jak moderní věda dokáže vysvětlit zdánlivě nejasné:
a) V mozku pacienta se při nemoci hýbe vše jinak, a po odeznění se ještě objevují stopy po přežitých nemocech, které bez psychického objasnění mohou vadit. Dlouhá nenmoc vede pacienta ke změně návyků. Po vyléčení se mozek snaží ještě pracovat jako za nemoci, jestliže se nedá jasně na vědomí, že "vše skončilo". I Ježíš řekl malomocným, jděte, ukažte se kněžím. To znamená, že následovalo ještě očištění ve chrámu, obřad s díky. Tím si byl bývalý pacient vědomý, že už není pacient a jeho hlava se přeladila do normálního rytmu jako před nemocí.
Nedávno (tak 70 let) se věřilo, že je léčba skončená, když se tělo uzdraví. Až potom se výzkumem nervových spojlů došlo k poznání, že je lépe ještě "doléčit vědomí".
Staré národy měly ve zvyku, že se významné změny oslavily, oddechlo se, tancem, hudbou a zpěvy se vyjasnila nová situace. To bylo připamatování (třeba odstranění otroctví v Egyptě se každoročně připomíná na paschu). U nás z toho ostaly snad jen dožínkové slavnosti. Bylo to užitečné. Podobné "pamatování" a vědomí o změně by se mělo konat v každém vážném případě.
Proto se dnes říká, že práce lékaře nekončí uzdravením, ale je potřebný ještě psychologický přístup.
b) nedávno se v Japonsku zkoumalo zamrzání vody a vědci objevili úžasnou věc: voda při zamrzání tvořila krystaly, které nebyly stejné v závislosti na zvuku, který zněl nad vodou. Pouštěli vodě hudbu a ta rezonovala tak, že při charakteristické hudbě byly i krystaly jiné. Došlo se k tomu, že "voda má pamět". Zjistilo se, že krystaly rezonují jinak i při laskavém slovu a při drsném zvuku. To není alchymie, vědci jsou seriozní fyzici.
Z toho vyplývá, že protřepávání léčivých látek ve vodě vede k nárazům molekul a voda přijímá jejich tvar, takže se "otiskují" a voda je schopná působit i potom. Vlastně se molekuly kopírují. Tím je vysvětleno, proč i při velkém zředění je lék účinný. Jde právě o opakované a dlouhé protřepávání, není to hladké rozpuštění jako když rozmíchám do čaje kostku a více nic. Ze školy se ještě pamatuji na pokus: do zkumavky se nalila voda a nad ní opatrně líh. Výška byla poznamenaná na stěně. Potom učitel třepal se zkumavkou a potom se zjistilo, že hladina poklesla, proto, že se molekuly lihu vtěsnaly mezi molekuly vody a roztok smíchaniny měl menší objem, než součet objemů nemíchaných látek navrstvených opatrně na sobě.
To nesouvisí s náboženstvím. Nevím, jak náš učitel věřil, ale míchání látek byla pravda.
Na závěr : nehled, jestli někdo měl názory, ale zjisti, jestli měl pravdu ve svem oboru. Domy stavi lidé bez ohledu na viru, chleba se peče stejně, šaty jsou stejně šité, a duše se stará jen o spásu, ne o látky a kameny.
Hahnemannův systém popisuje nalezených 57 základních charakterů chemických typů těla a já vím podle praxe, že měl pravdu. Zeptej se více na věc, ne na názory. Jinak bys nemohl kupovat chleba, který upekl pekař bez modlitby (i když je zjištěno, že modlitba pomáhá léčit atd, ale voda vždy teče u všech s kopce).



Re: Je tzv. Bachova květová esence vhodnou metodou k léčení? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 02. červenec 2003 @ 23:55:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hahnemann, duchovní otec homeopatie, napsal dílo „Organon racionální léčby“ které je kultovní knihou pro celé generace homeopatických lékařů . Homeopatii mu prý zjevil samotný bůh, kterého nazýval "Velkým duchem, kterého uctívají všichni obyvatelé všech slunečních systémů". (Rýc M., Boehm S., Úvod do homeopatie, Vodnář, Praha 1991).

„Princip podobnosti „ byl uváděn a používán ve spisech všech medicínských kultur již 10 stol. před Kristem. Hahnemann tento léčivý princip v podstatě znovuobjevil

Cituji z článku „ Lék pro duši a tělo“ z časopisu Regenerace“ roč. 1996 : „…. Homeopatie je tedy neobyčejně významným hnutím, které ovlivňuje ( k lepšímu) život velmi mnoha lidí. Říkám-li "hnutím" , chci tím zdůraznit, že homeopatie není jen pilulka, jen recept jak vyléčit neduh, jen něco na co pomyslíme v případě nejvyšší nouze, když jiné léky selhaly. Je to i filozofie a specifický pohled na člověka, jeho život a nemoc….“

Tři pilíře homeopatie :

A. Princip podobnosti
To, co je schopna určitá přírodní substance vyvolat u zdravého, vyléčí u nemocného. Proč vyléčí? Protože onomu nehmotnému centru v člověku, které řídí a oživuje celý organizmus, tělo a mysl, byla dodána informace o patologii. Toto duchovní inteligentní centrum pak samo nachází cestu, jak se s patologií vypořádat, jak lépe organizovat dění..

B.Ředění substance je druhým principem.
Čím je lék ředěnější, tím je účinnější, působí dlouhodoběji, pronikavěji, zasahuje i velmi hluboko uložené problémy, léčí i zastaralé chronické potíže, a to při jednorázovém podání. Jeho síla - potence se ředěním a dynamizací (protřepáváním) zvyšuje. Proč tomu tak je? Odpověď zní: Nehmotné ředění léku působí na nehmotné duchovní organizační centrum v člověku. Toto centrum není zjistitelné žádnou fyzikální či chemickou metodou a proto je jeho existence materialistické vědě nepochopitelná

C.Třetím pilířem homeopatického přístupu k člověku je teorie chronické nemoci.
Homeopatie chápe různé časově a místně oddělené nemoci a problémy jistého individua, jako symptomy od narození se rozvíjející jediné chronické nemoci, pokračující celý život. Hahneman ji nazval „miasmatem“= znečištěním.

2 Systém homeopatické léčby opět spočívá na několika významných pilířích:
Homeopaté mají k dispozici :
a) Materie medika zde je úplný popis účinku všech homeopatických léků, jichž je několik set.
b) Repertorium – jde o tabulkový seznam všech symptomů, které mohou člověka postihnout. Ke každému z nich je přiřazen seznam léků, schopných tento symptom léčit . Protože je jich dnes na 20.000 pomáhá i počítačový diagnostický program, který velmi zpřesňuje a urychluje práci - ten český se jmenuje Kent.
c) Heringovy zákony působení léku. Tvoří kritéria pro další vedení případu po podání léku
d) Přístup homeopata k pacientovi je velmi osobní. Snaží se zkoumáním zjevných symptomů jeho těla a mysli nahlédnout do duše - a právě skrze duši pomoci uvést nesoulad zpět v řád. Neboť nehmotný organizační princip v každém člověku je tím skutečným a pravým léčitelem, či spíše sebeléčitelem. Jemu je určena informace o patologii, obsažená v léku. Tato informace je nití, jež ukáže cestu ven z labyrintu.

Znalost pacienta musí být velmi podrobná a také sledování jeho dalšího vývoje má být pečlivé a dlouhotrvající. To je někdy při běžné externí péči problém.

Závěr :
Ještě k osobě zakladatele homeopatie : Hahnemann "Kristovcem“ rozhodně nebyl. Označoval Ježíšovo spásné působení za mýtus ( bajku) a pověru. Konfucia ( zakladatele taoismu) stavěl na roveň Krista, takže o nějakém křesťanství u něj nemůže být řeč. Sám princip léčby je velmi podobný léčitelství. Tvorba „Materie mediky“ a „ Repertoria“ je směsí zkušeností homeopatů a informací z okultního pozadí . Za těmito informacemi stojí neznámé duchovní síly. Sám princip metody je jasně okultní. Křesťan by měl jasně rozpoznat, že jde o věc, se kterou by neměl mít nic společného. Je zde i teorie „morfického pole“ , je zde „homeopatický rozhovor“ se svým systémem otázek a je zde i účinek. Proč ne, Satan se převléká i za „anděla světla“ a kdo dneska nechce být fit …děkuji, ale já nechci !

K předchozímu komentáři …… výklad o následném očišťování uzdravených v chrámu je scestný. Např. Samařan , který byl spolu s dalšími 9 Židy uzdraven od malomocenství do chrámu ani nedošel a vrátil se k Ježíši, aby mu poděkoval. U Židů šlo o dodržení doposud platného Zákona a Ježíš chtěl, aby ho plnili. Jistě, že si u toho uvědomovali své plné uzdravení. Vidím zde psychologické chápání Písma, které se bere jako rukojmí homeopatickým názorům.



Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy