|
Právě je 552 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116592854 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Skutečně dvě smlouvy
Vloženo Pátek, 10. srpen 2012 @ 10:39:58 CEST Vložil: Olda |
poslal jissai "Budoucí Jeruzalém je svobodný - je to naše matka"
Křesťané, kteří odmítají autoritu Starého zákona, často vnímají vydání zákona na Sínaji jako něco, co je v rozporu s evangeliem. Smlouva ze Sínaje představuje podle nich časové období, kdy spása byla založena na poslušnosti zákona. Protože však lidé v tomto selhali, Bůh přišel (podle nich) s novou smlouvou milosti prostřednictvím zásluh Jezukrista. Takto tedy chápou dvě zcela rozdílné smlouvy - starou založenou na zákoně a novou výhradně na milosti.
I když je tento názor běžný, není správný. Spasení se nikdy nedalo
získat poslušností zákona. Podstatou židovského náboženství, tak jak ho
představuje Bible, je milost! Zákonictví, jak mu Pavel čelil v Galácii,
bylo překroucením nejen křesťanství, ale i samotné staré smlouvy. Dvě
smlouvy nejsou posazeny do času (doba před Kristem a doba po Kristu),
ale odrážejí postoje lidí! Představují dva odlišné způsoby,
které sahají zpět jistě až ke Kainovi a Ábelovi. Stará smlouva ukazuje
na ty, kdo se podobně jako Kain podobně spoléhají na svou vlastní
poslušnost a skutky jako prostředek získání boží přízně. Naopak nová
smlouva představuje zkušenost těch, kdo jako Ábel zcela spoléhají na
boží zaslíbení a na jeho milost.
|
Re: Skutečně dvě smlouvy (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pátek, 10. srpen 2012 @ 17:20:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Stará smlouva ukazuje
na ty, kdo se podobně jako Kain podobně spoléhají na svou vlastní
poslušnost a skutky jako prostředek získání boží přízně. Naopak nová
smlouva představuje zkušenost těch, kdo jako Ábel zcela spoléhají na
boží zaslíbení a na jeho milost.
Chybí mi skupina lidí, kterým je to vlastně venkoncem u řiti, nepřemýšlí o tom a nejvíc ze všeho chtějí žít a nechat žít, nedělat problémy a nemít problémy, dodržovat nějaký elementární řád a nemuset se nechat buzerovat zbytečnostma apod. Prostě wobyčejný lidi.
|
Re: Re: Skutečně dvě smlouvy (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 12. srpen 2012 @ 12:26:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...dle mého soudu, ty wobyčejní lidi sú proste pohania...to sú tí ktorých denne stretávaš vonku na ulici...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Skutečně dvě smlouvy (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Neděle, 12. srpen 2012 @ 17:38:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ivanpe, já myslel spíš na sebe. Doufám, že nejsem jediný křesťan, který řeší spíš otázky jak má žít teď a tady; případně s čím může do budoucna počítat, anebo jak to v minulosti vlastně bylo a co s z toho můžu odnést pro sebe. Otázku spasení z milosti či spasení ze skutků považuji za naprosto marginální, pro můj život je naprosto nedůležitá. Jestli je spása z minlosti, tak proto skutky dělat nepřestanu, jestli je ze skutků, tak je nenavýším. Osobně považuji otázku těchto dvou přístupů za zcela akademickou až byrokratickou pro praktický život teď a tady bezvýznamnou. Nechť je tato otázka řešena na Nebi, jestli vůbec; ale já jako wobyčejnej člověk potřebuju spíš poradit v reálných praktických situacích, do kterých se křesťan dostává.
|
]
Re: Re: Re: Re: Skutečně dvě smlouvy (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 18:22:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...myslím že ti rozumiem, ale každá teologia vedie k praktickému životu...asi nie je jedno čomu verím, pretože to určuje moje praktické jednanie... ak máš zlú teologiu tak si úplne vedle jak jedle...to sa stalo židom....Pavel im o tom píše:
Rímskym 10:2 Lebo vydávam im svedectvo, že horlia za Boha, ale nie podľa správneho poznania; 3 keďže nepoznajú spravodlivosť Božiu a snažia sa uplatňovať svoju, nepoddali sa spravodlivosti Božej.
...ich poznanie bolo zlé a preto aj ich náboženstvo bolo zlé a jeden z ich praktických skutkov bol ten že si žiadali vo veľký piatok Ježišovu smrť...
ivanp |
]
|
|
|
|