Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 447 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470435
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: ,,Nepřišel jsem zrušit..."
Vloženo Středa, 01. srpen 2012 @ 23:29:16 CEST Vložil: Olda

O Bibli poslal jissai

V Pentateuchu lze najít zjednodušeně řečeno zhruba tři typy zákonů, které se vzájemně prolínají:



1) legislativní - týkaly se vlády Izraele. Tento jako teokratický již dnes neexistuje, legislativní zákony jsou proto naplněny.

2) ceremoniální - ukazují na život, smrt a nebeskou službu Jezukrista. Část jich se naplnila, část se stále naplňuje. Křesťanem  je podle novozákonní definice ten, kdo přijímá  Ježíše jako svou zástupnou oběť a kněze. Proto se tento zákon týká dosud každého. Není třeba obětovat zvířata, ale denně přijímat Kristovu oběť a službu ve svatyni nebes.

3) morální - odráží se v Ježíšově velkém přikázání lásky a v Desateru, stále řídí zákony vesmíru. Boží zákon je ve své přirozenosti nenahraditelný. Má být zapsán v srdci, aby řídil každou myšlenku i skutek. Ježíš sám se ve svém kázání na hoře vrací k tématu vztahu křesťana k zákonu, protože jej pokládá za velmi důležitý.

Ze srdce přeji všem čtenářům starozákonních Písem vedení Duchem k rozpoznání boží vůle pro život ze Slova.


",,Nepřišel jsem zrušit...&quot;" | Přihlásit/Vytvořit účet | 77 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ,,Nepřišel jsem zrušit...&quot; (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 11:16:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. naše ospravedlnenie nemá nič spoločné z dodržiavaním alebo nedodržiavaním zákona, ospravedlnený sme mimo zákon...
Ale teraz sa bez zákona zjavila spravodlivosť Božia, ktorú dosvedčujú zákon i proroci, Rímskym 3:21

2. náš vzťah k Bohu je tvorený osobným vzťahom ducha a nie cez zákon.
Rímskym 7:6  Ale teraz sme oslobodení od zákona, keďže sme umreli tomu, čím sme boli viazaní, takže slúžime novým spôsobom ducha, a nie starým spôsobom litery.

3. Kristus vymazal a odstránil zákon a celú starú zmluvu (kontext hovorí o celom zákone, legislatívnom, ceremoniálnom a morálnom), tieto pojmy sú iba popisné, písmo nič také nepozná...ak hovorí Pavel o zákone, má na mysli komplet starozákonné predpisy...
a dlžobný úpis, ktorý s predpismi (zákona) proti nám bol a nám prekážal, vymazal a odstránil, pribijúc ho na kríž.  Kolosenským 2:14


ivanp




Re: ,,Nepřišel jsem zrušit...&quot; (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 11:40:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zákon by měl být v srdci. Bohužel většinou není. Ti, kteří často zdůrazňují, že jsou vedeni Duchem a že mají v sobě Ježíše, vůbec podle toho často nežijí a chovají se hůře než mnozí nevěřící. Bohužel. 

Extrém je, když se zdůrazňuje Zákon a považujeme ho dokonce snad za prostředek k vlastní záchraně a stejně tak je extrém, když někdo si myslí, že Zákon je zbytečný a že ho mám už automaticky v srdci a činím už jen dobro a nehřeším.

 

Jissai to napsal dobře.  Praxe  se skutky potvrzuje přece pravdu!!!!

 

Víra bez skutků je mtrvá

 




Re: ,,Nepřišel jsem zrušit...&quot; (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 12:36:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poznat základny mravny zákon, ktory má kazdy clovek vpísany do svojej prirodzenosti, k tomu clovek nepotrebuje vieru, pretoze ho clovek poznáva bez toho, aby mu ho niekto musel povedat. Co poznávam vlastnym rozumom, to nepotrebujem verit.

A ked pohania, ktorí nemajú zákon, od prírody robia, co zákon pozaduje, hoci taky zákon nemajú, sami sebe sú zákonom. Tym ukazujú, ze majú poziadavky zákona vpísané vo svojich srdciach, co im dosvedcuje zároven aj ich svedomie aj ich myslienky… Rim 2:14-15

Viera sa vztahuje na to, co nevidím (Hebr 11:1), a to nielen ocami, ale ani rozumom. Lebo keby to platilo len pre oci, potom by som matematiku musel verit a nie vediet. Potom by kazdy clovek musel byt veriaci, pretoze kazdy verí tomu comu rozumie. Vieru môzem prejavit napríklad tu, ked Jezis povie: „Moje telo je pravy pokrm a moja krv je pravy nápoj." (Jn 6:55), a to tak,
 A to tak,ze verím, ze jeho telo je opravdivy pokrm a nie symbolicky. A ked mi hovorí: „Ak nebudete jest telo Syna cloveka a pit jeho krv, nebudete mat v sebe zivot" (Jn 6:54), tak budem jest jeho telo a pit jeho krv, pravda, ak verím ze je tomu tak.


Mravny zákon je mravny zákon a pravdy viery sú pravdy viery. Netvrdim, ze to treba rozdelovat, ale rozlisovat.


Jediná vec, ktorá zo Starého Zákona zostala aj v Novom zakon
e je prirodzeny mravny zákon, ktory vyplyva z prirodzenosti cloveka. A kedze tá sa nezmenila, nemohol sa zmenit ani mravny zákon.




Re: ,,Nepřišel jsem zrušit...&quot; (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 15:25:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím, že toto rozdělení je pouze subjektivní. V samotní Bibli se tyto zákony dělí na přikázání (micvot), ustanovení (mišpatim), řády (chukim) a a vlastní zákony (torot). Ale nikde není jendoznačně definováno, jaké jsou přesé rozdíly mezi nimi, co je ještě chok a co je už mišpat aj.



Re: ,,Nepřišel jsem zrušit...&quot; (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 21:57:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Docela přesně to shrnul Eleazar. Přesnější rozbor je třeba v http://www.hcjb.cz/Knihy/eKnihy/Kamenne_desky/pdf/Kamenne_desky.pdf

613 ustanovení Starého zákona má stejnou váhu, ať jde o "přikázání lásky" nebo osívání pole. Viz např.:

Leviticus 19:18 Nemsti se ani nechovej zášť proti synům svého lidu. Miluj svého bližního jako sám sebe. Já jsem Hospodin.

19 Zachovávejte má pravidla. Nedávej spolu pářit dvojí druh dobytka. Neosívej své pole dvojím druhem semene. Nenos roucho z dvojího druhu tkaniny.




Re: ,,Nepřišel jsem zrušit...&quot; (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 03. srpen 2012 @ 13:56:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz
Jissai:

"Boží zákon je ve své přirozenosti nenahraditelný. Má být zapsán v srdci, aby řídil každou myšlenku i skutek. Ježíš sám se ve svém kázání na hoře vrací k tématu vztahu křesťana k zákonu, protože jej pokládá za velmi důležitý."


Písmo:

5 Cílem našeho vyučování je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímné víry.
6 Od toho se někteří odchýlili a dali se na prázdné řeči.
7 Chtějí být učiteli zákona a nechápou ani svá vlastní slova ani podstatu toho, o čem s takovou jistotou mluví.
8 Víme, že zákon je dobrý, když ho někdo užívá správně
9 a je si vědom, že zákon není určen pro spravedlivého, nýbrž pro lidi zlé a neposlušné, bezbožné a hříšníky, pro lidi bohaprázdné a světské, pro ty, kdo vztáhnou ruku proti otci a matce, pro vrahy,
10 smilníky, zvrhlíky, únosce, lháře, křivopřísežníky, a co se ještě příčí zdravému učení
11 podle evangelia slávy požehnaného Boha, které mi bylo svěřeno.


V podstatě se tedy Jissai (a jemu podobní) řadí do oné skupiny zmiňované Pavlem...



Re: ,,Nepřišel jsem zrušit...&quot; (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 03. srpen 2012 @ 14:29:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Členenie zákona na ceremoniálny a morálny je dôležité:

Roztrhnutím opony v chráme,keď P.Ježíš vydal ducha na kríží,dal Boh jasne najavo,že celý strozákonný ceremoniálny systém obetovania skončil a náš Spasiteľ sa už k nemu nevyjadroval.

Avšak k morálnemu zákonu sa vyjadroval hlavne v 5 kap. Mat.:


ukazuje v nej na novozákonnú náplň niektorých prikázaní:

21  Počuli ste, že bolo povedané starým: Nezabiješ! A ktokoľvek by zabil, bude vinný, aby bol vydaný moci súdu.
22  Ale ja vám hovorím, že každý, kto sa hnevá na svojho brata bez príčiny, bude vinný, aby bol vydaný moci súdu. A ktokoľvek by povedal svojmu bratovi: Ráka, bude vinný, aby bol vydaný moci vysokej rady; a ktokoľvek by povedal: Blázon, bude vinný, aby bol uvrhnutý do ohnivého pekla.

27  Počuli ste, že bolo povedané starým: Nezcudzoložíš.
28  Ale ja vám hovorím, že každý, kto by pozrel na ženu s myšlienkou požiadať ju, už aj zcudzoložil s ňou vo svojom srdci.

Nato aby P.J.Kristus mohol židom ukázať lásku, ktorá je plnosťou zákona /Rím. 13:10 /musel nutne vychádzať zo starozákonných príkazov.


1 Timoteovi 1:5  Ale cieľom prikázania je láska z čistého srdca a dobrého svedomia a z nepokryteckej viery,

Keď ja chcem niekomu vysvetľovať čo je láska,tak ja nutne musím vychádzať z nejakého mravného základu a tým je desatoro.


V ep.Gal je výrok,ktorý je základným princípom života kresťana:5:6  Lebo v Kristu Ježišovi ani obriezka nič nevládze ani neobriezka, ale viera pôsobiaca skrze lásku.



Re: ,,Nepřišel jsem zrušit...&quot; (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 03. srpen 2012 @ 21:38:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Docela by člověka zajímalo, jak si ctitelé Strarého zákona poradí třeba s tímto ustanovením:

[Exodus 31:14] Zachovávejte sobotu; ať je vám svatá. Kdo ji znesvětí, musí zemřít. Každý, kdo by v ten den pracoval, bude vyobcován ze svého lidu.

Když chce někdo naplnit Starý zákon, tak musí naplnit všechna ustanovení, ne jen ta, která se mu hodí. Neboť:

[Deuteronomium 13:1] Pečlivě dodržujte vše, co vám přikazuji - nic k tomu nepřidávejte ani z toho neubírejte.






Re: ,,Nepřišel jsem zrušit...&quot; (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 24. srpen 2012 @ 00:42:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ti, kdo chtějí dnes dodržovat Zákon a nazývají se věřícími v Krista, zasluhují vážné varování, když toto tvrdí.

V Kristu jsme zemřeli Zákonu, jsme v Kristu mrtví a jako takoví jsme zproštěni jakéhokoli požadavku Zákona. Zákon již na mrtvého nemůže. Jsme naprosto zproštěni jeho veškerých částí. Není ceremoniální, morální nebo legislativní zákon. Je jen JEDEN Zákon, nerozborný celek.

Chceš-li světit sobotu, musíš naplnit celý Zákon, to znamená také se dát obřezat, obětovat v chrámu zvířecí oběti apod. Pokud tvůj souvěrec Zákon poruší, musíš ho ukamenovat. Když to neuděláš, sám jsi porušil Zákon a musíš být ukamenován ty sám...

Ti, kdo jsou Kristovci, mají v sobě Krista Ježíše jako svůj život. Oni už nežijí (jejich starý člověk), ale žije v nich Kristus. A oni svůj život žijí ve víře Syna Božího. (Ga 2,19-22). Tzn. že věří, že jejich život je již celé Kristova záležitost a ve všech jednotlivostech svého života spoléhají ve víře pouze na Něj a vždy opakovaně vyznávají:"Pane, je to Tvá záležitost, nikoli má." A poté zažívají, jak Kristus v nich a skrze ně jedná a sám žije....Halelujah.

To, že většina znovuzrozených věřících dnes dlouhá léta žije v tělesnosti a nenechají v sobě Krista se projevit, je pak jiná věc. Faktem však je, že je jim "od Jeho Božské Moci" již dáno vše, co potřebují k životu a zbožnosti (2Pt 1,3).












Stránka vygenerována za: 0.58 sekundy