Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 483 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492139
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pavlův zápas s protivníky Církve.
Vloženo Pondělí, 30. duben 2012 @ 22:24:00 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Koloským 2,13-14.
I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil a vymazal rukou psaný záznam (dlužní úpis), který svědčil proti nám svými ustanoveními a který nám byl nepřátelský; odstranil jej z našeho středu tím, že jej přibil ke kříži.

Tento oddíl patří mezi listy apoštola Pavla k těm výjimečným, které nejjasněji ukazují postavení věřících a jejich bohatství, které obdrželi v Kristu. Pavel v druhé kapitole píše, že „zápasí o to, aby byli povzbuzení ve svém srdci a navzájem spojení v lásce byli dovedeni do celého bohatství plné jistoty porozumění, k plnému poznání Božího tajemství, Krista, ve kterém jsou skryty všechny poklady moudrostí a poznání.

Žel velmi mnoho věřících se domnívá, že poznat Boží tajemství, Krista, stačí pouze tím, že v něho uvěříme a dál už není třeba o nic usilovat. Jenže Pavel si to takto nemyslel, naopak byl přesvědčen, že je třeba svést velmi usilovný zápas, protože jinak hrozí věřícím, že můžou být svedení zdánlivě přesvědčivými řečmi. A právě, že toto nebezpečí vnímal velmi silně, napsal věřícím do Kolosis a Laodikeje na počátku uvedená slova. A to právě proto, aby se věřící nenechávali obviňovat řečmi zdánlivě přesvědčivými. Proto napsal, že ten dlužní úpis, který svědčil proti nám byl na kříži odstraněn skrze Ježíše.

Proto kromě jiného napsal: Ať vás nepřipraví o vítěznou cenu nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů, kdo se nechává unášet tím, co viděl, bezdůvodně se nadýmá pod vlivem svého tělesného smýšlení a nedrží se hlavy, z niž celé tělo, podporováno a drženo pohromadě klouby a spoji, roste Božím růstem.

A závěr druhé kapitoly: Jestliže jste s Kristem zemřeli živlům světa, proč si dáváte předepisovat, jako byste žili ve světě;

Všimněte si ještě jednou pořadí veršů, jak jsem je uvedl.

Nejdříve jste byli mrtví v proviněních a neobřízce svého těla;

Pak nás spolu s ním obživil; ale ne dříve, než nám všechna obvinění odpustil a vymazal dlužní úpis;

Kdy? No přece na kříži!

Pak nám dává poznat Boží tajemství, Krista. V něm máme všechny poklady moudrostí a poznání. A to nám je dáno proto, abychom se nenechávali oklamávat.

A závěrem nám říká, že jsme již v Kristu získali vítěznou cenu, a abychom se o ni nenechali připravit těmi, kdo ji ještě podle svého mínění musejí teprve svým úsilím získat.

A na závěr 3,1: Jestliže jste tedy s Kristem vstali, usilujte o to, co je nahoře, kde Kristus sedí na pravici Boží. Myslete na to co je nahoře, ne na to, co je na zemi.

Je mi z toho, co se tady na GS většinou prezentuje a probírá, velmi smutno, když vidím, že místo toho „nahoře“ se většinou probírá to dole, co je na zemi.


Podobná témata

Zamyšlení

"Pavlův zápas s protivníky Církve." | Přihlásit/Vytvořit účet | 53 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 02. květen 2012 @ 10:37:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdali nám Ty Leonete nechceš předepisovat třeba nějaký druh sporu mezi Petrem a Pavlem?
o dodržování toho a onoho... nebo snad o svém vlastním růstu, který je tu na GS zraňován?
takovou malinkou veřejnou zpověď?
a tajemství od věků skrytá nám dal poznat a my ho máme v čistém svědomí naší víry I.Tim3,6+16 
a jinde máš psáno Žid 10,19+22, že s tímto čistým svědomím víry vcházíme na nejsvětější místo;

co chceš více?  Tedy my děkujeme našemu PÁNU, že tu v tomto těle zatím a s proměněným srdcem můžeme kázat a svědčit JEHO /horní i dolní/ EVANGELIUM SPÁSY, tak přestaň smutnit! 



Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 02. květen 2012 @ 18:38:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná by bylo dobré vysvětlit, co je zde míněno tím dlužním úpisem... Někteří s tím mají problém a dlužní úpis holt berou jako stále aktuální. Nechám to na Tobě;-)




Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 02. květen 2012 @ 21:26:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře leonete, píšeš:

"Je mi z toho, co se tady na GS většinou prezentuje a probírá, velmi smutno, když vidím, že místo toho „nahoře“ se většinou probírá to dole, co je na zemi."

Jsem tu jen krátce, abych mohl posuzovat GS. Ale zatím jsem zde našel většinou příspěvky a komentáře okořeněné citáty z Písma nebo reprodukující jinými slovy biblické zásady. Nemyslím, že by se zde někdo až příliš zabýval záležitostmi tohoto světa, ve kterém jsme jen poutníci, příchozí a cizinci. 



Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 07:37:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Koloským 2,13-14.
I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil a vymazal rukou psaný záznam (dlužní úpis), který svědčil proti nám svými ustanoveními a který nám byl nepřátelský; odstranil jej z našeho středu tím, že jej přibil ke kříži
."...


..."Nějak si nedovedu představit, že by věřící nevěděli ze souvislostí celého textu oč se jedná, to by už bylo absurdní...
"...


Je docela úsměvné, když ani sám autor nepostřehl souvislost textu Kol 2 s našim křtem a tvrdí jen toto:



..."Všimněte si ještě jednou pořadí veršů, jak jsem je uvedl.

Nejdříve jste byli mrtví v proviněních a neobřízce svého těla; Pak nás spolu s ním obživil; ale ne dříve, než nám všechna obvinění odpustil a vymazal dlužní úpis;

Kdy? No přece na kříži!
..."



Kol 2,13-14 je úzce účelově vytrženo.

Účasti na Kristově kříži se nedostává automaticky snad každému. Apoštol vysvětluje, že této účasti na Kristově kříži člověk dosáhne ve křtu, ponořením spolu s Kristem do jeho smrti a vzkříšením spolu s Kristem do života nového - už s odpuštěnými hříchy (také Ř 6,3-7; 6,22).

Hříchy jsou nám poprvé odpuštěny až ve křtu a obléknutím Krista (Gal 3,27) jsme teprve ospravedlněni a dostáváme dar věčného života.
Celé to zní tedy takto:


(Kol 2,8-14)
Dejte si pozor, aby vás někdo neunesl filosofií a marným klamem založeným na lidské tradici, na principech světa, a ne na Kristu. Neboť v něm přebývá veškerá plnost Božství tělesně;
a tak jste naplněni v Tom, který je hlavou každé vlády a mocnosti.
V něm jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama, ale svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.
Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním obživil, když vám odpustil všechny hříchy
a smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži.





Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 05. květen 2012 @ 12:13:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
niekoľko poznámok na Okovo okrídlené tvrdenie, že..,,hriechy sú nám poprvé odpustené až v krste,,...

Skutky 5:31  Toho Boh povýšil svojou pravicou za Vodcu a Spasiteľa, aby dal Izraelovi pokánie a odpustenie hriechov.
32  A svedkami toho sme my a Duch Svätý, ktorého dal Boh tým, čo Ho poslúchajú
.
- podmienka odpustenia je pokánie, Duch svatý je potvrdením poslušnosti vo viere...

Skutky 10:43  O Ňom svedčia všetci proroci, že pre Jeho meno dosiahne odpustenie hriechov každý, kto verí v Neho.
- podmienka odpustenia je viera...

Skutky 13:38  Vedzte teda, mužovia, bratia, že sa vám skrze Neho zvestuje odpustenie hriechov a že od všetkých (hriechov), od ktorých vás ani zákon Mojžišov nemohol ospravedlniť,
39  je každý veriaci ospravedlnený skrze Neho
.
- podmienka odpustenia a ospravedlnenia je viera...

slová Ježiša Krista:..Skutky 26:18  otvárať im oči, aby sa obrátili od tmy ku svetlu a od diabolskej moci k Bohu a tak dosiahli odpustenie hriechov a podiel s tými, čo sú posvätení vierou vo mňa.
- podmienka odpustenia- posvätená viera v Krista...

1 Ján 1:9  Ak vyznávame svoje hriechy, On je verný a spravodlivý, aby nám odpustil hriechy a očistil nás od všetkej neprávosti.
- podmienka odpustenia je vyznať Bohu hriechy...

ivanp



Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 06. květen 2012 @ 12:07:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko píše:
Poprvé jsou hříchy člověku odpuštěny při znovuzrození ve křtu (Ř 6,7) - pohřbením spolu s Kristem do jeho smrti.
Tak se člověk stane křesťanem a pak už se očišťuje z dalších hříchů pokáním pravidelně službou církve (J 20,21-23), kdy své hříchy vyznává Bohu i církvi.

použijem argument ap. Pavla, ktorý zápasil z podobným bludom v židovstve...kde židia verili že obriezka a ceremónia obetného zvieraťa spôsobuje očisťovanie od hriechov....

Pavlov argumet spočíva v tom, že ukazuje na dva príklady z židovskej histórie a to Abrahám, ktorému Boh odpustil a ospravedlnil ho bez obriezky a bez obeti...to jest bez akéhokoľvek úkonu, ceremonie....
Veď čo hovorí Písmo? Abrahám uveril a počítalo sa mu to za spravodlivosť.
Rímskym 4:3

Druhý príklad je Dávid ktorému Boh odpúšťa tak isto bez prinesenenej obeti, bez ceremónie a to len z viery a milosti...

Rimskym 4:6  Ako aj Dávid blahoslaví človeka, ktorému Boh bez skutkov počíta spravodlivosť:
7  Blahoslavení, ktorým neprávosti boli odpustené a ich hriechy prikryté;
8  blahoslavený muž, ktorému Pán nepočíta hriech.

to muselo židov naštvať, keďže podľa ich úsudku obriezka činila žida židom a ceremónie, obete ospravedlňnovali od hriechu... dnes je to podobné...byť ospravedlnený znamená  mať odpustené hriechy a to znamená mať Ducha, byť znovuzrodený, mať zároveň pokoj z Bohom, byť s Ním zmierený a mať vnútorné svedectvo ducha ktorý o tom svedčí s Duchom...
nie je možné vložiť klin medzi znovuzrodením, odpustením a ospravedlnením...o tom je list rimanom...

učenie Ríma nápadne pripomína židovstvo kde všetko malo byť zariadené cez vopred pripravené obrady, ceremónie, sviatosti, kde človek od narodenia až po smrť je posúvaný k jednej ceremónii k druhej a výsledkom takéhoto života je neistota na konci života...a preto treba spoliehať na očistec...ale nikto nevie dokedy a ako...
 

ivanp



Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy