Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 241, komentářů celkem: 429557, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 542 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480918
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ?
Vloženo Neděle, 25. březen 2012 @ 11:30:21 CEST Vložil: Olda

O Bibli poslal gregorios777

V křesťanstvu existuje mnoho mylných názorů na Kristovo Tisícileté Království. Zajímalo by mě, jak se dělí spektrum uživatelů Granosalis.


PREMILENIALISTÉ věří v druhý příchod Krista před ustavením Tisíciletého Království, které berou doslovně-historicky. Věří, že Bůh bude věrný svému zaslíbení, které dal skrze proroky a také skrze anděla Gabriela panně Marii, že Kristus zasedne na Davidův trůn v Jeruzalémě a bude 1000 let vládnout nad národy na této, stávající zemi.

Věří, že Písma jsou neomylné Boží zjevení.

Kladou důraz na doslovný výklad Písem.

Věří, že Církev vznikla o Letnicích.

Věří, že Bůh nikdy nepřestal považovat Izraele za zvláštní národ a že ho nezavrhl.

Věří ve dvě etapy Kristova druhého příchodu.

Vyznačují se horlivou evangelizační a misijní činností.



POSTMILENIANISTÉ věří, v Kristův druhý příchod po Miléniu.

Věří, že přítomný věk, který začal prvním Kristovým příchodem představuje Milénium a že Satan je prý svázán a svatí kralují s Kristem.



AMILENIALISTÉ nevěří, že kdy na Zemi bude zřízeno království ve fyzické, konkrétní formě s Kristem Králem osobně vládnoucím z trůnu Davidova v Jeruzalémě.

Věří, že Církev existuje už od Adama, a že do ní patřil i starozákonní Izrael.

Věří, že Izrael byl Bohem zavržen a nahražen Církví a že Církev je nyní duchovní Izrael.

Věří, že kniha Zjevení se již vyplnila v minulosti.

Pokud se týče proroctví a eschatologie, amilenialisté je alegorizují a zduchovňují a převádějí je na Církev


Kam se řadíš Ty?


"Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 250 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 25. březen 2012 @ 12:29:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď:

Premilenialista.

V tomto výkladu lze nalézt největší shody v Písmech. Avšak konstatování, že Církev vznikla o letnicích se týká jen Církve Kristovy, neboť církev - míněno shromáždění vyvoleného Božího lidu - byla ustavena samotným Bohem již v dobách prvních stvořených lidí (= žena z Genesis).



Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 25. březen 2012 @ 14:36:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Pre-



Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 25. březen 2012 @ 15:42:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemám rád pojmy, jež nevycházejí z Bible, ale mají prý zjednodušit pochopení biblických principů. A proto se odvolávám pouze na slova Boží, například: Mat.5,18...nepomine jediné nejmenší písmenko ani jediná čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane.
Napsal jsi: Kladou důraz na doslovný výklad Písem.
Nelze říkat nic jiného, protože samotný Pán Ježíš Kristus potvrdil doslovné chápání Písem. "dokud se všechno nestane", jestli někdo některá slova Boží pouze zduchovňuje, a opomíjí jejich doslovný význam, minul se cíle víry, důvěře slovu Božímu. Velká část veršů starého zákona i nového zákona sděluje nezpochybnitelně, že syn Davidův - Ježíš - zasedne na trůně v Izraeli v Jeruzálemě a to ve svém fyzickém těle a bude královat nad svým lidem na věky. Že Bůh nezavrhl svůj lid Izrael, ale že ho dokonce schromáždí ze všech zemí na světě. Odkazy tady nebudu dávat, ať si je každý najde sám. Že jsou dvě etapy druhého příchodu Ježíše je jasné z řeckého orginálu Nového zákona.
A to nemluvím o tom, jak slova Boží chápou židé v Izraeli a i mesiánští židé. To by dopadli všichni ti post- a amile- sté.
Takže ano, každé slovo Boží, každá čárka má význam fyzický, skutečně se stane na zemi, když se to týká země, a to přesto, že se jedná pouze o stíny skutečností. 
Myslím, že jsem dostatečně vysvětlil svou víru v Boží Slovo.



Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Neděle, 25. březen 2012 @ 15:46:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Premilenialista. Tato země však bude liduprázdná a satan zpoután. Všichni vzkříšení při Ježíšově příchodu budou v nebi.



Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. březen 2012 @ 16:03:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z nesprávně chápané 20 kapitoly Zjevení vznikl blud chiliasmus.

Chiliasté učili: tisíc let před posledním soudem založí Kristus na Zemi svou říši.
Přitom vstanou z mrtvých spravedliví ("první vzkříšení") a budou po celý čas s Kristem vládnout.
Satan v té době bude bezmocný (budou snad mezitím hříšníci "spát" ve sladkém nevědomí?).
Pak bude na nějaký čas propuštěn a při posledním soudu přemožen s konečnou platností
Teprve tehdy vstanou hříšníci (druhé vzkříšení") a budou posláni do pekla
, spravedliví však přejdou do nebe.

( Zj 20,7-8 přece popisuje pronásledování křesťanů žijícími hříšníky: "A až se těch tisíc let naplní, bude satan propuštěn ze svého žaláře. A vyjde, aby svedl národy, které jsou ve čtyřech koutech země, Goga a Magoga, aby je shromáždil k boji"). Kde se najednou tyto národy, nepřátelé církve vzaly po tisíciletém kralování pouze spravedlivých?

Této nauky se drželi Montanisté (Tertulián), ba dokonce našla přívržence i u starých církevních spisovatelů (Papiáš, Justin). U nás tyto nauky ožily u táborských blouznivců  v 15. stol.
V novější době tyto názory rozšiřují některé sekty.

Jaký je tedy smysl tohoto úryvku Zjevení doopravdy?

Podle učení církve bude jen jedno vzkříšení, při posledním soudu, kdy vstanou jak dobří, tak špatní (srv, Mt 25,46; Jan 5,28; J 6,54; 1 Kor 15,51-53).

O tomto vzkříšení mluví i Zj 20,11.
Dále církev učí, (ve shodě s 2 Kor 5,10; 1 Tes 4,16), že spravedliví hned po zmrtvýchvstání přejdou do nebe, takže pro nějaké mezidobí na Zemi není místo.


Proto ono "první vzkříšení " musíme brát jen v duchovním smyslu jako účast na Kristově zmrtvýchvstání vírou a křtem (Ef 2,1; Kol 3,1; J 5,25). Jako vstup po znovuzrození do života Božích dětí.
Takto jsou přece  spojeni s Kristem všichni spravedliví (oblékli Krista - Gal 3,27).

"Ttisícileté kralování" znamená poměrně dlouhý čas, kdy bude církev zažívat dost velkého klidu.
Ten čas začal Kristovým vtělením a hlavně jeho smrtí na kříži, protože od té doby je ďáblova moc velmi omezena (Gn 3,15; Lk 10,17-19; J 16,33; 1 J 5,5).

Ke konci té doby však bude satanovi dovoleno, aby na krátký čas rozpoutal zuřivý boj proti církvi (ve kterém mu budou pomáhat i žijící nepřátelé církve - světská moc pod vlivem satana). Ale při posledním soudu bude satanova porážka zpečetěna, stejně jako porážka těch, co škodili církvi.



Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. březen 2012 @ 16:32:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Zj 12,7-11)
Tehdy nastal v nebi boj: Michael a jeho andělé bojovali proti drakovi. A drak bojoval, i jeho andělé,
ale nic nezmohli. Na nebi už se pro ně nenašlo místo
a ten veliký drak - ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který svádí celý svět - byl svržen. Byl svržen na zem a jeho andělé byli svrženi s ním.
A uslyšel jsem mocný hlas, jak v nebi říká: "Nyní nastalo spasení, moc i království našeho Boha a vláda jeho Krista; neboť byl svržen žalobce našich bratrů, jenž na ně dnem i nocí žaloval před obličejem našeho Boha.
Oni však nad ním zvítězili díky krvi Beránka a díky slovu svého svědectví, a nemilovali své duše až k smrti."...


(Zj 20,1-3)
Potom jsem uviděl anděla sestupujícího z nebe, který měl v ruce klíč od propasti a veliký řetěz.
Ten se zmocnil draka, toho dávného hada, jenž je ďábel a satan, a svázal jej na tisíc let.
Uvrhl ho do propasti, zamkl ho a zapečetil ji nad ním, aby už nesváděl národy, dokud se nenaplní těch tisíc let; potom totiž musí být nakrátko propuštěn.




Kristovým vítězstvím nad smrtí byl už satan spoután
a jeho moc byla omezena do té míry, že nyní mu mohou poroučet dokonce křesťané, kteří pod vlivem Ducha svatého žijí v posvěcující milosti (bez hříchu ke smrti). Satanova moc je také mařena službou církve, mocí, předávanou v posloupnosti od Krista.


(Mt 10,1)
Potom svolal svých dvanáct učedníků a dal jim moc nad nečistými duchy, aby je vymítali a aby uzdravovali každou nemoc a každý neduh.



(Lk 10,17-20)
Potom se s radostí vrátilo těch sedmdesát a říkali: "Pane, i démoni se nám poddávají ve tvém jménu!"
Tehdy jim řekl: "Viděl jsem satana spadnout z nebe jako blesk.
Hle, dávám vám moc šlapat na hady a štíry i na veškerou sílu nepřítele a vůbec nic vám neublíží.
Neradujte se však z toho, že se vám poddávají duchové, ale spíše se radujte, že vaše jména jsou zapsána v nebesích."




(J 12,31-33)
Nyní je soud nad tímto světem, nyní bude vládce tohoto světa vyvržen ven.
A já, když budu vyzdvižen od země, potáhnu všechny k sobě."
(A to řekl, aby naznačil, jakou smrtí má zemřít.)


Je zjevné - a není nejmenší pochyby o tom, že moc satana je už omezena. Písmo o tom svědčí naprosto jasně (když už mnozí zmatení nevěříte učení církve, které je učením apoštolů).

(2 Pt 2,4)
Vždyť Bůh neušetřil ani anděly, kteří zhřešili, ale svrhl je do temné propasti podsvětí a dal je střežit, aby byli postaveni před soud.


(Ju 6)
Také anděly, kteří si nezachovali své vznešené postavení, ale opustili určené místo, drží ve věčných poutech v temnotě pro veliký den soudu.





Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 25. březen 2012 @ 18:11:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já zastávám Non-mileniální pohled (t.j. Ježíš vládne již dnes svému lidu z nebe po „tisíc let" mezi svými dvěma příchody) .
To je blbost, co?



Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 25. březen 2012 @ 21:19:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Samozřejmě, že každý, kdo studuje a ctí Boží Písma, a správně je vykládá, tak je jasný PREmilenialista.

Pouze bludaři a jejich oběti zduchovňují jasná proroctví pro Izrael, hovořící o Království Mesiáše. Ti, kdo vykládají Písma podle pravidel biblické hermneneutiky, vědí, že tyto věci jsou doslovně-historické a jsou teprve v budoucnosti.

V Bibli je mnoho metafor, alegorií, ale proroctví o Mesiášově Království sem rozhodně nepatří. Bludaří svévolně zduchovňují místa, která alegorický výklad nedovolují.

Jen snílek mimo realitu si může myslet, že satan je nyní svázán a uvržen do propasti a že je nyní svržen z ponebesí (aér) na zem.

Jistě, Satan byl Kristovým křížem poražen, ale v praxi se jeho pořážka ještě plně neprojevila. Je stále bohem tohoto světa (2Kor 4,4) a stále vládne ve svém království a stále svádí a klame všechny národy.

Jestli to ŘKC nevidí, tak je to jen proto, že je sama tak oklamaná, že tento Satanův klam považuje za své normální, přirozené prostředí!













Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 25. březen 2012 @ 21:35:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Porážku Satana lze přirovnat k bitvě u Stalingradu. V tento okamžik již byl Hitler poražen. Ale ke konečnému vítězství muselo dojít teprve dobitím Berlína. A to se v našem případě stane až při Pánově druhém příchodu, před založením Tisíciletého Království, kdy dojde k "napravení všech věcí."

Pak bude satan ještě jednou rozvázán, aby svedl ty národy, které do Království vstoupily (Mt 25,31-46), avšak pak dojde k jeho konečné porážce v bitvě o Jeruzalém (Zj 20,7-10).

Oko to samozřejmě nemůže pochopit, protože má k dispozici jen velmi zjednodušený katolický výklad Písem. Zná jen jeden příchod Pána na konci věku, ačkoli těch příchodů bude víc, zná jen "poslední soud", ačkoli těch soudů bude několik, zná jen "jedno všeobecné vzkříšení", ačkoli těch vzkříšení bude víc a zná jen tzv. "Věčný stav", ačkoli tento bude předcházet ještě Kristovo Království Nebes na Zemi.





Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 26. březen 2012 @ 09:09:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věří, že Písma jsou neomylné Boží zjevení.

Kladou důraz na doslovný výklad Písem.

Věří, že Církev vznikla o Letnicích.

Věří, že Bůh nikdy nepřestal považovat Izraele za zvláštní národ a že ho nezavrhl.

Tohleto odpovídá mé víře a ostatní neřeším, kdy ani jak.



alternativy (Skóre: 1)
Vložil: informator v Pondělí, 26. březen 2012 @ 10:28:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednotlivé alternativy nám zde byly představeny dost sugestivně. Tazatel má již předem jasno, že pouze preminialismus je věrný Písmu, a podle toho nám tady prezentuje jednotlivé eschatologické koncepty.

A co třeba vzít v potaz tyto charakteristiky (převzato z http://zod.reformace.cz/tak-bude-spasen-cely-izrael-cislo-70): 

A. Dispenzační premilenialismus - Kristus se na zem vrátí před miléniem (tisíc kalendářních let) duchovní a hmotné prosperity, aby v něm mohl vládnout jako pozemský Král Izraele. Tisíciletí bude mít tedy izraelský charakter. Bude to „pozdržené" království Izraele, které Ježíš při svém prvním příchodu nezaložil jen proto, že ho Izrael poprvé odmítl. Z toho důvodu se Kristus obrátil k pohanům a mezi svůj první a druhý příchod vsunul období Církve, takzvanou dispenzaci Církve. Nejméně sedm let před nástupem tisíciletí budou všichni, kdo patří do Církve, vytrženi v nových tělech ke Kristu, zatímco Židé a nespasení pohané na zemi projdou strašným sedmiletým soužením. Podle tohoto výkladu, jak se blíží druhý Kristův příchod, na zemi „zla" přibývá. Až tisíciletí skončí, nastane soud a vzápětí bude stvořena nová země a nové nebe. Tento pohled dělí lidstvo po ukřižování do tří skupin:

Církev: všichni v Kristu - Židé i pohané (nebeský lid)

Židé bez Krista (pozemský lid)

Pohané bez Krista.

Tento proud je velmi mladý, do roku 1830 neexistoval. (Existoval a stále existuje historický premilenialismus - chiliasmus, ten však nepočítá s židovským charakterem tisíciletí.) Založil jej John Nelson Darby, v křesťanském světě jej rozšířila především Bible se Scofieldovým komentářem. Dnes je přijímán většinou evangelikálních křesťanů. V reformovaných církvích tento pohled nejspíš nezastává nikdo.

B. Amilenialismus - „Tisíciletí" probíhá nyní, mezi prvním a druhým Kristovým příchodem, mezi křížem a soudem, je to celá éra milosti. Je to dlouhá doba, která dnes již trvá téměř 2000 kalendářních let. Tento název je velmi nevýstižný, protože předponou „a-" jakoby popíral „Tisíciletí". Je to, přesněji řečeno, jistý druh postmilenialismu, protože tvrdí, že Ježíš podruhé přijde až po tomto „Tisíciletí". Je to dnešní doba milosti, kdy je na zemi jeho lid královským kněžstvem a spolu s Kristem, jenž sedí po Otcově pravici, vládne v království, které není z tohoto světa. Jeho lid - Církev - během tohoto „tisíciletí" vypravuje o jeho slávě světu a tak roste počet občanů Božího království. „Zlo" i evangelium jsou ve světě vedle sebe a obojí vzrůstá až do příchodu Pána. Při jeho druhém příchodu budou všichni, kdo jsou v Kristu, ke Kristu vytrženi (vyletí mu vstříc) v nových vzkříšených tělech. Nastane soud všech vzkříšených a stvoření nové země a nového nebe. Tento pohled dělí lidstvo po ukřižování jen do dvou skupin:

Církev: všichni v Kristu - Židé i pohané

Všichni ostatní bez Krista - Židé i pohané

Tento pohled (ačkoli pojem amilenialismus je sám o sobě mladý) v historii zastávali mimo jiné: Augustin, Hus, Luther, Melanchthon, Zwingli, Knox, Kalvín, Komenský, v moderní době Berkhof, Murray, Vos, mnoho křesťanů ve všech reformovaných církvích a menšina evangelikálů.

C. Postmilenialismus - Tento pohled je v zásadě podobný amileniálnímu. Podstatný rozdíl je v tom, že „Tisíciletí" sice končí druhým Kristovým příchodem, soudem atd., ale nezačíná křížem. Nezahrnuje tedy celou éru milosti, ale jen jeho konečnou, ale dlouhou fázi nebývalé duchovní a hmotné prosperity před druhým příchodem Pána Ježíše. Kristus se na Zem tedy vrátí až po „tisíciletí" duchovního a hmotného uspokojení, které na zemi nastolí jeho lid, královské kněžstvo, Církev, tak, že pod duchovním vedením svého Krále Ježíše Krista postupně pokřesťanští celý svět. Je to jediný bezvýhradně optimistický názor: evangelium bude podle něj mít čím dál tím větší a větší vliv, až nakonec zvítězí - a potom přijde Kristus. Podle tohoto názoru se lidstvo po ukřižování dělí do stejných skupin jako podle amilenialismu, tedy:

Církev: všichni v Kristu - Židé i pohané

Všichni ostatní bez Krista - Židé i pohané

Tento pohled zastávali puritáni, nemalé množství významných křesťanů v reformovaných církvích, někteří evangelikálové a všichni teonomisté (teologie dominia), kteří věří, že Boží zákon a vliv křesťanů bude na zemi až do druhého příchodu Krista jenom vzrůstat.

Definice těchto třech pohledů je velmi kusá. Ve všech třech je množství různých dílčích, větších i menších odstínů.




Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 28. březen 2012 @ 13:19:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde předkládám pro pilné studenty Písem následující materiál o Království. Vím, je to delší čtení, ale pro zájemce to nebude problém:


Věk království Zjevení, které Bůh dal pro věk Království, podle Kázání na hoře se bude vyznačovat mnohými principy zákona. SZ obsahuje mnoho proroctví a učení o Království, kdežto o Církvi, o Těle Kristově neví vůbec nic. To bylo tehdy ještě „tajemství skryté od věků v Bohu.“ Zato však všechny pohledy proroků do budoucnosti byly nerozlučně spjaty s Královstvím. Slyšíme z kazatelen: „Musíme pracovat pro Království Boží.“ Opakují se slova:“Hledejte nejdříve Království Boží a vše ostatní vám bude přidáno.“ Lidé se modlí:“Otče náš, prřjď Království tvé.“ Přitom však většinou nevědí, co to znamená a jak toto království přijde. Království bude POZEMSKÉ. Hlavní předmět proroků bylo slovo o Osobě Mesiáše – Krále a Jeho Království. Nešlo o nějaké duchovní Království, ale o skutečné. Toto Království bylo zaslíbeno Davidovi ( 2Sam 7, 8-17 ) a připomenuto v Ž 89, 20-38. Jak v 2Sam, tak v Ž 89 je rozlišen „dům“ = símě od „trůnu“. Boží slib Davidovi ( smlouva ) se týká POTOMSTVA Davidova. Jeho Království a trůn bude „utvrzeno na věky.“ Šalomoun nebyl to símě, neměl slib věčného trvání. Scofield říká: „Pokračování Šalomounova trůnu, nikoli však semene, ukazuje přesnost této předpovědi. Izrael měl 9 dynastií, Juda 1. Kristus se narodil z Marie, která nebyla z větve Šalomounovy ( Jer 22,28-30 ). On byl potomkem Natanovým, jiného syna Davidova (Lk 3, 23-31 ) Josef, manžel Marie pocházel ze Šalomounova pokolení a skrze něho právě přešel trůn na Krista (Mt 1,6.16 ). A tak skrze Šalomouna pokračoval TRŮN, NE však SEMENO, „potomstvo“ či „potomek“, což představovalo přesné vyplnění Hospodinova slibu Davidovi. V protikladu o neodvolatelném slibu o trvalém naplnění, který byl učiněn Davidovi, Šalomoun zobrazuje podmíněný prvek davidovské smlouvy, který se vztahoval na krále, kteří po něm nastoupili. Neposlušnost ze strany Davidových potomků bud mít za následek trestání, nikoli však zrušení smlouvy ( 2Sam 7,15// Ž 89, 20-38 // Iz 54,3.8.10 ). A tak trestání přišlo ve formě roztržení království za Roboáma a konečně v zajetích ( 2Král 25, 1-21 ). Od té doby jen jeden král z Davidovy dynastie byl korunován v Jeruzalémě, a ten byl korunován trnovou korunou. Zato však smlouva daná Davidovi přísahou Hospodinovou a potvrzená Marii andělem Gabrielem, je nezměnitelná ( Ž 89, 20-38 ). Hospodin dá ještě tomu korunovanému trnovou korunou „trůn Jeho otce Davida.“ ( Lk 1,31-33 // Sk 2, 29-32 // 15, 14-17 ) Oba, David i Šalomoun rozuměli tomuto zaslíbení tak, že se týkalo skutečného Království na zemi ( 2Sam 7, 18-29 // 2Par 6, 14-16 ).“
BOŽÍ SMLOUVA S DAVIDEM NEBYLA JEŠTĚ SPLNĚNA Boží smlouva s Davidem byla – z hlediska Šalomouna a jeho potomstva PODMÍNĚNÁ, a z hlediska trůnu a Království NEPODMÍNĚNÁ. Nedošla ještě svého naplnění. Teologové se to pokusili zduchovňovat a převést na Církev, která hlásáním evangelia by dosáhla „obrácení světa“ a tím by dala vznik Božímu Královstí. Tito teologové by nepochodili ani u Davida a proroků, ani u apoštolů, Gabriela ani u Marie. Vše bylo nahlášeno a také přijímáno DOSLOVNĚ! Narození mesiáše bylo nazíráno jako první krok k vyplnění slibu Davidovi ( Lk 1,30-33 ): „Jemu dá Pán Bůh trůn Davida, jeho otce.“ Proslov Gabriela k Marii nenaznačuje žádnou dlouhou dobu mezi narozením Mesiáše a jeho dosednutím na trůn. Ze slov Gabrielových by šlo dovodit, že Mesiášovo narození bude přirozeně následováno Jeho dosednutím na trůn Davidův. Také proroci nevěděli nic o Církvi, o období Evangelia Boží milosti, nic o Těle Kristově, o budování Církev, nic o dlouhém období mezi Jeho dvěma příchody. Petr naznačuje jejich nevědomost v této oblasti ( 1Pt 1,11 ). Nechť je každému jasné: Když židovský prorok mluvil o slávě Mesiášově, vždy ji spojoval se zemí a nikdy s nebesy.
Příklady: Sláva Mesiášova:
  1. SPOJENÁ SE ZEMÍ VE SZ : Ž 2// Ž 24// Ž 45 // Ž 72 // Iz 52,13-15 // Iz 53,11.12 // Dan 7,13.14.
  2. SPOJENA SE ZEMÍ V NZ : Mt 24,30 // 25,31 // Lk 24,26 // Kol 3,4 // 1Pt 1,7.11 // 4,13.
  3. SPOJENÁ S NEBESY BĚHEM KRISTOVA POBYTU V NEBI : 2Kor 3,18 // Fil 2,9-11 // 1Tim 3,16 // Žd 2,9 // 1Pt 1,21.

Každý, kdo ztotožňuje oslavení mesiášovo v prorockých knihách s přítomným oslavením Ježíše Krista v nebesích, se dopouští hrubého omylu. Podle nich proroctví o oslavení Kristově, byla vyplněna při Jeho návratu do nebes, kde se posadil na královský trůn. Církev se prý stala Jeho Královstvím, které bude postupně hlásáním evangelia rozšířeno na celý svět. Zbavili tak Ježíše Krista královského trůnu na zemi, prohlásili Boží smlouvu s králem Davidem buď za zrušenou, anebo DUCHOVNĚ (!) splněnou v dnešní době. Jsou však v rozporu s andělem Gabrielem, s biblickými svědky, a celý masiv starozákonních proroctví je usvědčuje z jejich omylů!
SVĚDECTVÍ PÍSEM SZ O KRÁLOVSTVÍ ( Iz 2,1-4 ): Ustaví Království v Jeruzalémě, hlavním městě království. Jeruzalém bude mít Hospodinův Chrám ( viz. Ezechiel ), z něhož bude plynout duchovní poučení.
( Iz 9,,6-7 // Jer 23,3-8 // Da 2,44 ): Izrael byl považován za vyřízený, než přišel 16. květen 1948. Lk 21,29-31: Fíkovník = Izrael, stromy = ostatní národy. Když Pán mluvil o Království v jiném smyslu než DOSLOVNÉM, jako např. O „tajemství Království nebeského“( Mt 13,11 ), tak nenechal své posluchače na pochybách.
KRÁLOVSTVÍ V PÍSMECH NZ Nový zákon se dělí na:
  • Spisy historické = Evangelia a Skutky
  • Spisy vyučující = Epištoly nebo části Epištoly
  • Spisy prorocké = Zjevení + části Epištol s prorockými statěmi
Evangelia a Skutky jsou nejobtížnější pro porozumění. Důvod? Na jejich půdě se střetávají prvky tří věků – Zákona, Království a Milosti. Pán v Kázání na hoře jako Král vyhlašoval program svého Království. Posluchači byli učedníci a zástupy Židů ( Mt 5,1 // 7,28 // 8,1 ). V Kristu měly tři věky své vyjádření.
  1. Když Boží Syn vstoupil do dějin, tak jako Syn Izraele, na kterého se vztahoval Zákon ( Ga 4,4.5 ) všechny další kroky byly přísně podle Zákona.
  2. Milost se stala skrze Něj ( Jan 1,17 ).
  3. Když mluvil na hoře, když vyslal své apoštoly a další učedníky, aby hlásali Evangelium království pouze UVNITŘ izraelského národa, když chodil po zaslíbené zemi a uzdravoval, činil tak jako Mesiáš – Král Izraele. Všichni Jeho posluchači byli Židé vyrostlí pod Zákonem, snažící se plnit všechny jeho požadavky. Tři prvky věků se zde mísí. Je třeba „správně rozdělovat Slovo pravdy.“ Boží Syn přišel na tento svět především jako Syn Izraele, s předním posláním k Izraeli a teprve potom k národům.
Ř 15,8-12: „Kristus Ježíš – služebník obřízky. „On spasí SVŮJ LID od jeho hříchů.“Viz. Zachariášův chvalozpěv. Lk 2,25 – Simeon očekával „potěšení Izraelské“, tj. Splnění slibů a smluv v osobě Mesiášově. Všichni tito věděli, že Boží smlouva nebyla ještě splněna. Prorokyně Anna patřila k věrnému ostatku ( Lk 2,38 ). Mt 3,2: Jan Křtitel řekl:“Čiňte pokání, neboť se přiblížilo Království nebeské. Kristus – Mt 4,17. Učedníci Mt 10, 50-7. Příběh s Kananejskou ženou – Mt 15,24. Evangelium království je omezeno na Židovský národ. Ještě po vzkříšení se ptali učedníci po Království ( Sk 1,6-8 ). Málo chápali význam Jeho zástupné smrti, Jeho oběti na kříži, neznali Boží úmysl obejmout svět spasitelnou milostí. Dobře znali vše, co se týkalo Království Mesiáše, ale nic o „Evangeliu Boží milosti.“ (Sk 20,24 // Ga 1,11.12 ) Nevěděli, že Kristus neměl v úmyslu zřídit své Království na zemi, nýbrž založit novou společnost z lidí vyvolaných ze světa Evangeliem milosti a utvořit z nich Tělo – Církev až do doby druhého příchodu. Obě Evangelia nelze mísit dohromady.
KTERÁ EVANGELIA NACHÁZÍME V PÍSMECH?
  1. EVANGELIUM VĚČNÉ - ( Zj 14,6-7 ): Kázáno andělem na konci velkého soužení. Je to pro Izrael a pro ty, co prožijí záchranu během velikého soužení. Hovoří o povinném vztahu člověka ke Stvořiteli. Není vyloučeno, že bylo hlásáno hned po hříšném pádu člověka ( Ju14.15 // Žd 11,7 ). Pro lidstvo za doby Noé nebyla už záchrana. Už pro ně nebyla milost ( Gn 6,8-9 ). Noé a jeho rodina jediní zůstali neposkvrnění.
  2. EVANGELIUM KRÁLOVSTVÍ Jde o poselství o Božím úmyslu zřídit své Království na zemi. Jan Křtitel a Ježíš Kristus kázali toto Evangelium až do doby, kdy byl Král zavržen nejen vůdci Izraele, ale velkou většinou národa a ukřižován. EK bude znovu hlásáno během „velikého soužení“ a při návratu Krále Ježíše Krista v slávě a moci ( Mt 24,14 )
  3. EVANGELIUM BOŽÍ MILOSTI ( Sk 20,24 ) Je hlásáno v přítomné době budování Církve, je také někde nazváno „Boží evangelium“(Ř 1,1 ), protože Bůh je jeho původce, „Evangelium Kristovo“ (2Kor 10,14 ), protože Kristova osoba a jeho zástupná oběť, jsou jeho předmětem. „Evangelium slávy Kristovy“( 2Kor 4,4 ), protože se týká povýšení a oslavení Krista jako Hlavy všeho v Církvi, která je Jeho Tělo. Ono zahrnuje přítomnou vládu Kristovu na pravici Boží velebnosti a slávu jako vítěze nad satanem a jeho mocnostmi. Satan ví o svém údělu a proto oslepil mysli nevěřících, aby se jim nezasvítilo Evangelium slávy Kristovy. Je to „Evangelium slávy požehnaného Boha“ ( 1Tim 1,11 ), protože je to „Evangelium Boží milosti“. Hospodin viděl projev SLÁVY v prokázání své MILOSTI. ( Proto tato evangelia ). Je to „Evangelium pokoje“ ( Ef 6,15 ) - z víry máme pokoj s Bohem a podle Ef 2,14-17 má pokoj člověk s člověkem. Je to „Evangelium našeho spasení“ ( Ef 1,13 ), protože platí Ř 1,16.

    Král, který přišel k svému izraelskému národu vyslal své učedníky s Evangeliem Království pouze ke „ztraceným ovcím domu Izrael“.
Kdežto zavržený Král , ukřižovaný a zmrtvýchvstalý Spasitel posílá své učedníky s Evangeliem Boží milosti do celého světa.
Oslavený Král, který opět přijde na zem po vtržení Církve, tentokrát však s mocí a slávou, dá znovu před svým příchodem a ve svém království hlásat Evangelium Království po celém světě ( Mt 24,14 ) + ( Zj 11,1-2 – dva svědkové - pozn. Roman) MYLNÉ NÁZORY NA KRÁLOVSTVÍ
  • Někteří zduchovnili prorocké výroky a zaslíbení ve SZ, jako zduchovnili Izrael pro přítomnou dobu. Podle nich je Církev duchovní Izrael a ona šíří Boží Království.
  • Jní ztotožnili Království s věčným stavem v nebesích, do kterého věřící po smrti přejdou. Jejich Království nemá NIC společného se zemí.
  • Další ztotožnili Království s Církví. Takže Církev je sféra, kde Bůh je Král.
  • ŘKC tvrdí, že dokonce ONA je Království.
  • Jiní Království zcela „odduchovnili a zhmotnili“. Pojímají ho neduchovně – čistě materiálně. Jsou neznovuzrození – Boží Království je pro ně společnost „ekonomické a sociální spravedlnosti“ = Království nebeské bez nebes, bez Krále Krista, bez Boha.

Království se bude vyznačovat těmito prvky:
  1. Království bude na zemi, skutečné, viditelné, a bude mu podroben celý svět ( Dan 2,44 //.45 // Zj 11,15 )
  2. Král bude osobně přítomen na zemi. Dosedne na uprázdněný Davidův trůn ( Za 6,13 // 14,4-9 // Iz 9,6-7 // Mt 25,31 // Lk 1,32.33 )
  3. Jeruzalém bude sídlem Kristovy vlády ( Ž 2,6 )
  4. Jeruzalém se svým novým chrámem bude střediskem bohoslužebného života nejen Židů, ale i národů. ( Za 6,12 // 8,20-23 // 14,4-21 // Ez 40, 1-46.24 ) Země bude naplněna poznáním Hospodina jako moře je naplněno vodami. ( Iz 11,9 )
  5. Spravedlnost a pokoj ( mír ) ovládne celý svět, protože Král bude podle řádu Melchisedechova – Král „spravedlnosti a pokoje““. ( Iz 2,4 // 11,1-4 // Žd 7,1-3 )
  6. Protože do Království budou moci vstoupit jen lidé, kteří budou Božími ctiteli, vzniknou zcela nové společenské podmínky. Nepřátelé Kristovi budou hned při počátku Království odstraněni. ( Mt 13, 40-43 // 25,31-46 // Jan 19,11-21 )
  7. Bůh způsobí bohatou vláhu na zemi, takže i poušť rozkvete ( Iz 30, 23.24 // 35, 1.2.7.)
  8. Budou rozmnožena stáda dobytka v nebývalé míře. Uskuteční se spravedlivé rozdělení výsledků poctivé práce ( Iz 65, 21-25 // Jer 31, 5.12 ), nastane všeobecná prosperita a bezpečnost ( Ez 34, 25-28 )
  9. Lidstvo zažije všeobecné ozdravění, slepým bude navrácen zrak, hluchým sluch, divoká zvěř ztratí svou dravost ( Iz 29,18 // 33,24 // 35,5-6 ). Vše, co lidstvo chtělo bez Boha, bude v Království.

PŘEHLED SVĚDECTVÍ O KRÁLOVSTVÍ
  1. Zvěstování Gabriela Marii. Naprosto se nepřipouští jiná možnost, než doslovný výklad proroctví. Kdo by to chtěl zduchovnit, dokazoval by, že nemá vůbec ponětí o vztahu tehdejšího židovstva, zejména věrného ostatku k Mesiášské nadějí a ke všemu, co sní bylo spojeno. Shledávám tedy, že SZ proroctví a sliby ohledně Království, trůnu a potomka Davidova se dostávají do Písem NZ jako plně platná, nezměněná a aktivní.
  2. Jan Křtitel měl připravit cestu pro Krále ( Iz 40,3 // Mt 3,2 ) - Vláda nebes na zemi. Tak tomu rozuměl. Proto se nemohl smířit s tím, že hnil ve vězení a čekal, že bude vysvobozen s prvním Kristovým povelem k vytvoření Království a ke svržení Herodovců a Římanů.
  3. Sám Boží Syn dal pečeť na Janovo hlásání Evangelia Království. ( Mt 4,23 ) Pán neprovádí žádnou devalvaci prorockých výroků o Království. Mt 20,20-23 – Matka synů Zebedeových žádala zvláštní privilegia pro své syny. Pán jí nevytkl, že brala Království příliš hmotně a zemsky, místo duchovně. Lk 22,29-30 – Jak naloží s tímto výrokem ti, kteří věří jen v duchovní Království Boha v srdcích lidí? Sk 1,6:“Pane obnovíš v tomto čase Království pro Izrael?“ Oni věřili v Boha a Krista, tedy v duchovním smyslu JIŽ BYLI V Božím Království. Bůh již vládl v jejich srdcích. Kdyby ( oni i Kristus ) byli ve své poslušnosti víry Bohu spatřovali Boží Království, tak by se nikdy nemohli ptát touto otázkou! Pán jim řekl, že není jejich věc znát časy.... Nevytkl jim omyl, že již nemají počítat s obnovením Izraelského Království. Nevyzval je, aby se vzdali myšlenky na Království, protože všechno, co se týkalo Království ve SZ , má být zduchovněno v rámci Církve.
  4. Jako Král svého národa konal mocné činy
  5. Když byl národem odmítnut, ohlašuje Boží soudy ( Mt 11,15-26 ) a obrací se k JEDNOTLIVCŮM, řečí o individuálním poznání Otce a Syna na základě Božího zjevení. Je tu přesun od národa k jednotlivcům. Zde se již ohlašuje Evangelium Boží milosti, počítající s odpovědí víry jednotlivců. Kapitoly Mt 11-12 představují ZAVRŽENÍ MESIÁŠE.
TAJEMSTVÍ KRÁLOVSTVÍ NEBESKÉHO V důsledku události v Mt 11-12. kap. Pán rozvíjí NOVÉ UČENÍ. V Mt 13. mluví o „TAJEMSTVÍ Království nebeského.“ Na počátku služby mluvil o „Království nebeském“, nyní mluví o „tajemství Království nebeského“. Tajemství v NZ ve smyslu NZ je vždy něco, co bylo známo Bohu, nikoli však lidem, až do doby, kdy se Bůh rozhodl toto tajemství zjevit. Pán řekl učedníkům, že jim bylo dáno znáti tajemství KN, zástupům však, které nepřijaly Pána Jako krále, nebylo dáno je znát ( Mt 13,11 ). Proto Pán k zástupu mluvil v podobenstvích. Mt 13,39.40 – 2 x se zmínil o SKONÁNÍ VĚKU ( aión ). „A pole je tento svět „( kosmos ). „ Žeň je skonání věku.“ „Andělé oddělí zlé z prostředku spravedlivých“ Z těchto odkazů na skončení věku je zřejmé, že vyplňování „Tajemství KN“ se bude dít průběžně od zavržení Krále až do Jeho druhého příchodu ve slávě, aby zřídil své Království. V období mezi I. A II. příchodem Krista bude vloženo období, které se bude vyznačovat vyplňování Tajemství KN. Paraelně s tím bude probíhat budování Církve, jejíž vytvoření Pán ohlásil v Mt 16,18:“ZBUDUJI, tzn. že ještě Církev nebyla vytvořena. Církev je také nazvána TAJEMSTVÍM ( Ef 3 ), o kterém SZ nic nevěděl, právě tak jako o Tajemství KN. Budování Církve a vyplňování Tajemství KN spadá tak společně mezi I. A II. Králův příchod. Budování Církve skončí jejím vytržením do oblak ( 1Tes 4. kap. ), kdežto Tajemství KN budou skončena ŽNÍ ( Mt 13,39-43 // 49-50 ) při příchodu Krista Krále ve slávě a moci. Pak již nepůjde o Tajemství KN, nýbrž o zřízení skutečné monarchie. To bude Království nebeské v pravém smyslu slova!
CÍRKEV A TAJEMSTVÍ KRÁLOVSTVÍ NEBESKÉHO NENÍ JEDNO A TOTÉŽ Církev NENÍ Království nebeské, ani Království není Církev. Můžeme však říci, že Církev se nachází v Království nebeském, tj. Ve sféře Boží autority v přítomném věku. KN v přítomnosti znamená vládu nebes na zemi, která je neviditelná nevěrcům, avšak je velmi reálná zraku víry. V 1000-ci letém Království ovšem půjde o viditelnou Boží vládu na zemi. V tomto věku jsou uskutečňována Tajemství KN. Jde tedy o vládu nebes, ale pouze v takové formě, která je představena těmi Tajemstvími KN. Ze všech podobenství Páně v Mt 13 vidíme, že jde o formu Boží autority, která je uplatňována Osobou Královou dosud v nebesích. Bůh zatím trpí dobro i zlo, dobré semeno i koukol pohromadě, tj. Skutečné Kristovce znovuzrozené z Ducha svatého i ty, kteří jsou jen křesťané podle jména a jsou často ostudnými bezbožníky, kteří se pokrytecky schovávají za fasádu nějaké církevnické organizace, která stejně odpadla od Božího zjevení. Církev, jeho tělo, se skládá z těchto lidí: Ř 8,29-30 – Děti Boží znovuzrozené z Ducha Božího. Tak také místní sbory sestávají podle Božího určení pouze ze znovuzrozených Kristovců, jejichž charakteristickou známkou kromě víry v Krista, je čistý, svatý život. Bůh nikdy nedovolil, aby neznovuzrození lidé tvořili byť jen nepatrnou část sboru. Nikdy nepřipustil nějaký koukol! Pokud se však týká Království nebeského, Pán připouští koukol, ba dokonce v podobenství varuje „hospodáře“, aby se nepokoušel vytrhávat koukol, aby nevytrhl i pšenici ( Mt 13,24-30 // 36-43 ). Výklad Páně dokazuje, že Království nebeské není Církev. To potvrzuje i ( 2Kor 6,14 a 1Kor 5,9-13 ). Pavel nepřipouští bližší sdružování s lidmi tohoto světa, s nevěřícími, ale i s takovým, kdo by se nazýval „bratr“, jako jeden ze znovuzrozených Kristovců, žil by však jako bezbožník. Pro apoštola Pavla je jediné řešení ODDĚLENÍ, duchovní a morální izolace. Něco takového však není naznačeno v podobenství o koukoli, k čemuž je připodobněno Království nebeské. Na „poli“, tj. na světě, jsou pohromadě pšenice a koukol, synové Království i synové toho Zlostníka, ačkoliv v Církvi samotné jsou jen „synové Království.“ Nepřítel nenasel koukol „na poli“, ale „mezi pšenici“. Tedy tam, kde byli shromážděni „synové Království“, satan nasel „syny toho Zlostníka“. Ti jsou tak podobni „synům Království“, zřejmě v mnohých vnějších projevech a znacích, takže je nebezpečí, že lidé, kteří jsou schopni soudit jen podle zevnějšku, by je mohli zaměnit za „syny Království.“ Nemůže tu jít o svět jako celek, již proto, že nikde v Písmu nejsou všichni nevěřící nazváni „syny toho Zlostníka“. Zákeřná činnost je mezi „syny Království, což je sféra Boží autority. Nejde tedy o situaci v celém světě. Mezi „syny Království“ uplatnil satan svůj podvod. A této situace může odpovídat jen stav v tzv. Křesťanstvu. Znovu zdůrazňuji, že nemůže jít o Církev, která je Jeho tělo. ( Ef 1,22-23 ). Tělo je tvořeno jen z údů, které jsou v organickém spojení víry s Hlavou – Kristem. Je to ale křesťanstvo, kde mezi skutečnými Božími dětmi je rozset koukol, tak v mnohém podobný pšenici. Koukol = neznovuzrození lidé neznající Boha. Nemohou sledovat zájmy Boží a Pána Církve, ale sobecké zájmy, osobní prospěch a sebeoslavu. Ptáci nebeští ( symbol zla) si v tom stromě budují hnízda. Žena, která zadělala těsto a vložila do něho kvas, to vše je působení falešných učitelů na pravé a věrné věřící. Pán tento stav předvídal a trpí jej v Království nebeském, nikoli však v Církvi. Zřejmě pro „syny Zlostníka“ není odpuštění. SHRNUTÍ I přes svrchovanou Boží nadvládu je satanu ještě dovoleno, aby uplatňoval svou omezenou autoritu a proto rozsévá své „syny“ mezi „syny Království“ až do skončení věku. - do návratu Krista. Všichni bezbožníci budou potom odstraněni ze země ( Ju 14.15 ) a všichni spravedliví budou uvedeni do Království Pána Ježíše Krista.
ZVĚST JANA KŘTITELE Předpokladem k uvedení Království bylo pokání. Předpokladem pro život v Království byla spravedlnost a podrobení se řádům a pravidlům Království. V období Zákona i Království si musí člověk Boží požehnání a přízeň vysloužit, zasloužit. Vše je založeno na skutcích. V období Milosti každý dar i požehnání pramení ze svrchované Boží milosti ODPUŠTĚNÍ Jsme vyzváni, že si máme odpouštět. V Království je řečeno, že „nám bude odpuštěno JAKO MY jsme odpustili.“ V Milosti je řečeno, že „odpouštějte, jako i Bůh v Kristu odpustil vám“. Mt 5,20 – vysoká úroveň spravedlivého života je stavěna za podmínku vstupu do Království. Takový člověk si může připisovat jakousi zásluhu. Lk 3,7-14 : V tomto duchu bylo i kázání Jana Křtitele. V obou případech ( Jan Křtitel i Pánovo kázání na hoře ) jde o přísné použití litery a ducha Zákona v denním životě. Takto vybízen je jen IZRAELSKÝ NÁROD., jemuž jedině byl Zákon vydán. Jak se to liší od hlásání Evangelia Boží milosti. Tam je každému hříšníku představen Spasitel a Jeho zástupná oběť a nabídnuto odpuštění hříchů všem, kdo v Něho uvěří. Bohu oddaný a spravedlivý a čestný život je OVOCEM vykoupení a odpuštění, nikoli PODMÍNKOU k jeho obdržení! V protikladu k tomu, spravedlivý a čestný život byl podmínkou, aby lidé mohli být uznáni za hodné Království! Podkladem pro život v Království jsou skutky Zákona. J 6, 28-29 obsahuje NOVÉ UČENÍ – jeden skutek – VÍRU. Zákon byl vydán JEDINÉMU národu. Evangelium milosti je nabízeno kterémukoli JEDINCI na světě. Království – bude vyplněním slibů a záruk daných IZRAELSKÉMU NÁRODU a bude rozšířeno na celé lidstvo.
KRÁLOVSTVÍ NEBUDE UVEDENO LIDMI, ALE BOHEM Jeden z omylů je – Učení a pokyny pro věk Království jsou zduchovňovány a použity pro období milosti, období Církve. S tím jde názor, že poměry ve světě se vlivem Církve tak zlepší v každém ohledu, že se tím postupně uvede Boží Království na celou zemi. Uvážíme-li události 20. století – dvě světové války, diktatury, koncentráky ) v tzv. Křesťanské Evropě, měly by být otevřeny oči zaslepenců s tímto názorem. Návrat Krále nebude připraven ani náboženskými nevěreckými námezdníky, ani těmi nejvěrnějšími Kristovci. Příchod Krále bude jako“vržený kámen, který NEBÝVAL V RUKOU“ (Dan 2.kap. ). „Království to na ŽÁDNÉHO NESPADNE“ = vláda nebude přenesena na nikoho JINÉHO. Království bude uvedeno náhle, násilně a pouze z Boží moci. Bude to překvapující, strhující invaze nebes na vzbouřeneckou zemi! Stan a jeho spříseženci a všichni, kteří nebudou Králem uznáni za hodné Království, budou ze země odstraněni. Národ Izrael se vrátí ke svému Bohu a „poznají Toho, kterého bodli“ a budou naříkat pláčem pokání ( Za 12, 10-14 ). Poznají svého Mesiáše – Spasitele, uvěří v Něho, budou spaseni a stanou se předními vyznavači Království. Církev se nebude v Království nacházet mezi poddanými, ale jako Nevěsta Kristova, která byla předtím vtržena „vstříc Pánu do oblak“, bude s Kristem ve vladařském postavení.
POMĚRY V KRÁLOVSTVÍ SE NEBUDOU VYZNAČOVAT NEBESKOU DOKONALOSTÍ Je omylem domnívat se, že poměry v Království budou dokonalé. Jedni zaměňují Království za období milosti, druzí ztotožňují Království s věčným stavem, který je bezhříšný v „novém nebi a na nové zemi“ (2Pt 3). Je pravda, že podle podobenství o pšenici a o koukoli a o síti vržené do moře ( Mt 13 ), všechno zlé a bezbožné bude odstraněno ze země. „Při skonání věku“ ( milosti ) vyjdou andělé a oddělí zlé z prostředku spravedlivých. Totéž Pán potvrdil svým prorockým slovem o Králově soudu ( Mt 25, 31-46 ). Ez 20,33-39: I z Izraele budou odstraněni. Právě tak o tom hovoří Zj 19,11-21 – vyhlazení nepřátel.




Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 28. březen 2012 @ 18:57:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle tohoto rozdělení jsem pre- , ale myslím si, že nejen premilenialisté věří, že Písma jsou neomylným Božím zjevením. Respekt, nebo jak to nazvat, vůči Písmu nepatří jen těm s předponou pre- ... Koneckonců já osobně zase kulhám, co se posledního bodu týče...




Re: Jste PREMILENIALISTÉ, POSTMILENIANISTÉ nebo AMILENIALISTÉ? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 01. duben 2012 @ 11:12:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kam se řadí ti, kdo slovo o království sami nechápou a druhým ze srdcí berou , jen aby neuvěřili? Ti se již zařadili a do Božího odpočinutí nevejdou!



Mt 13,19  Pokaždé, když někdo slyší slovo o království a nechápe, přichází ten zlý a vyrve, co bylo zaseto do jeho srdce; to je ten, u koho se zaselo podél cesty.



L 11,20  Jestliže však vyháním démony prstem Božím, pak už vás zastihlo Boží království.






Stránka vygenerována za: 1.48 sekundy