Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 429587, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 462 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116499599
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Co všechno vím
Vloženo Pátek, 20. leden 2012 @ 23:05:09 CET Vložil: Stepan

Intimity poslal Ferra

Vím, že toho vím jen tolik, kolik mi dal poznat Otec. Avšak i to málo mi stačí k tomu, že vím, že jsem spasený a v Božích očích čistý skrze Kristovu krev. Jak k tomu došlo? Rozhodně ne proto, že bych byl vnímavější k evangeliu víc, než druzí. Byl jsem otrok hříchu a už nejsem. Byl jsem vykoupen! Kdo mě vykoupil? Já? Přinutil jsem Otce, aby zaplatil, nebo se Otec rozhodl na základě své svobodné Boží, Stvořitelské vůle? Byl jsem nádobou, která sama určila k jakému bude použita účelu, nebo to rozhodl Hrnčíř před tím, než začal pracovat na nádobě?

Vím jedno, že nádoba si neurčuje, k čemu bude sloužit, ale je to Hrnčíř, kdo určuje určení nádoby. Vím jedno, že Bůh nikdy nevolí celé etnikum, nevolí každého příslušníka. Vím jedno, že nezáleží na tom, kdo chce, kdo se namáhá, ale na Bohu, který se smilovává. Vím jedno, že co se narodilo z Ducha, je duch a co se narodilo z těla, je tělo.  Vím jedno, že člověk je otrokem hříchu a otrok se nemůže sám vykoupit. Vím jedno, že se dal nalézti těm, co ho nehledali, těm, kteří se po něm neptali. Vím jedno, že Bůh chce, aby všichni lidé spaseni byli, a k známosti pravdy přišli. (1 Tim. 2, 3) a přece je ti vyvolení spasení své s bázní a s třesením konají. jen vyvolení pozvání přijmou, a k známosti pravdy přicházejí. A ti potom pak vědí, (Duch svatý je svědkem, v jejich srdcích), že jsou z počtu vyvolených Božích. Vím jedno, že všichni mají povolení přijít k Bohu, ale nikdo nemá tu schopnost to udělat. Vím jedno, že hříšník je nejprve obživený a až potom vyzná Krista. Vím jedno, že bezv obživujícího díla Ducha Svatého, jsme duchovně mrtví, zatvrzení a hluší vůči spasení. Vím jedno, že je to Bůh, který otevírá oči. Vím jedno, že odmítání vyvolení je jenom strach z přijetí naprosté Boží svrchovanosti, kdy člověk se svou vůlí, ztrácí půdu pod nohama. Vím jedno, že jenom tělesně stvořený člověk může fyzicky vidět a slyšet a jenom duchovně stvořený člověk může duchovně vidět a slyšet. Vím jedno, že evidentně existuje skupina, které je "dáno" a skupina, které je skryto! Vím jedno, že lidská vůle je otrokem hříchu. Vím jedno, že není ani jeden, kdo by hledal Boha. Vím jedno, že člověk je otrokem hříchu a proto volí jen zlo, které postrádá víru. Vím jedno, že Bůh nikoho do pekla posílat nemusí, tam se svojí přirozeností a nutným hřešením patříme všichni! Pán Bůh jenom z propasti zatracení vytahuje! Vím jedno, že nikdo nedokáže, aby čisté vzešlo z nečistého. Vím jedno, že jedině Bůh dokáže uspokojit Boha. Vím jedno, že když otevře, žádný nezavře a když zavře, žádný neotevře! Vím jedno, že co je slabé, vyvolil Bůh, aby zahanbil silné. (1 K 1,27) Vím jedno, že přišel, aby položil život za své ovce( Jan 10, 11). Vím jedno, že Byl jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých.  Vím jedno, že pokud Bůh všechny tvory neřídí, je naše situace beznadějná. Vím jedno, že Pán Ježíš ve verši J 10,15 říká, že položí svůj život za ovce, nikoliv za kozly. Vím jedno, že On v nás působí to, co se mu líbí. Vím jedno, že Boží vyvolení předchází víru (Sk 13,47-48). Vím jedno, že křesťan si nemůže přát, aby se cokoliv přihodilo bez Jeho dopuštění. Vím jedno, že  spasení není otázkou pokusu a omylu. 


Podobná témata

Intimity

"Co všechno vím" | Přihlásit/Vytvořit účet | 98 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co všechno vím (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 21. leden 2012 @ 15:39:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
No, Fero,

víš toho dost.:-)

To nejdůležitější je, že víš podstatné a zásadní věci pro život člověka, aby jeho život měl smysl, který mu dává a může dát jedině Bůh, tzn. aby měl život člověka smysl pro Boha, který ho stvořil a nezůstal u stvoření, ale pokračoval přes znovuzrození k získání vlastního dítěte, Božího syna, jednoho u mnoha synů, které Pán Ježíš Kristus přivedl do slávy, aby byl skrze tuto množinu Bořích synů souhrnně vyjádřen.

Spasení není cílem. ale prostředkem k dosažení Božího záměru, který měl Bůh při založení/stvoření světa ba ještě předtím.

Malá poznámka k jednomu "Vím jedno": i když je člověk otrokem hříchu, může volit nejen zlo, ale i dobro. Ovšem dobro v lidských očích nemusí být dobrem v očích Božích. Tož tak.



Re: Co všechno vím (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Sobota, 21. leden 2012 @ 23:06:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dnes jsme byli na Konferenci Zápasu o duši v BJB Brno. Téma bylo "Vyvýšenost Krista". Byl jsem rád za bratry z NKZ Bratislava, které jsem viděl asi po cca 9 letech. Kázané slovo bylo povzbuzující, vyučující a skutečně vedlo k vyvýšenosti Krista v našich životech, v rodinách, ve Slově, při evangelizaci atd. Poslední slovo měl bratr Pavel Steiger. On ten svůj kalvinismus nezapře! On ho tak miluje a skrze něho vidí Bibli. Měl krásné slovo, ale nemyslím si, že Bible je až tak kalvinistická a určitě nevěřím, že již žijeme v 1000-letém království! Avšak díky moc za tu milost, že taková konference mohla být.

Následují text se nijak netýká tohoto příspěvku od Ferry.

Tady na GS dochází k několika chybným předpokladům a tím k zbytečným útokům a posměškům. Ten kdo se řadí teologicky k arminianistům, pak vidí ostatní jako jasné kalvinisty a má je definitivně zmapované. Ale je to pokaždé pravda? Pokud někdo řekne, že má jistotu spasení, tak je to automaticky pětibodový kalvinista? Např. Watchmann Nee věřil na jistotu spasení. A měl něco společného s kalvinismem? A dále třeba L.P.Křesina, který jasně obhajuje jistotu spasení a přitom je to velký kritik reformovaného učení - Teologie smlouvy.

Na druhou stranu, ten kdo se řadí teologicky k reformovaným kalvinistům, např. časopis Zápas o duši, pak vidí ostatní protestanty jako (antropocentrické) arminiány, ne-li dokonce jako pelagianisty. Ihned automaticky ho považuje za toho, kdo něco přidá ke spasení, že se také podílí na svém spasení, protože není úplně zkažený, ale je jen částečně apod. Ihned je zaškatulkovaný jako ten, který Boha nezná jako schvrchovaného.

Mám zato, že dnešní učení není takto lidsky rozdělené na dva tábory, a že je už o něco dále. Mám zato, že Bible není úplně kalvinistická (uvěřil jsem, protože jsem vyvolený) nebo úplně arminianistická (uvěřil jsem a proto jsem vyvolený). Abych byl kalvinista, musím chtě nechtě některá místa v Bibli nevidět a naopak. My přece jsme jen lidé a máme zatím omezené poznání. Nikdo z nás nepochopí Boží myšlení, jak je to tedy s tím vyvolením a zavržením. Takové pěti-bodové hesla jsou jen nedokonalou pomůckou. A byl bych nerad, kdybychom se tady na GS kvůli našim lidským definicím dohadovali, s úšklebkem reagovali na druhého, který v tomto věří jinak, nebo dokonce něco druhému podsouvali. Stojíme společně na víře v Krista a jsme tedy bratři, součást jednoho těla, jehož hlavou je Kristus. To je mým přáním....



Re: Co všechno vím (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 22. leden 2012 @ 09:03:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
14  A anjelovi sboru Laodičanov napíš: Toto hovorí Ameň, ten verný a pravdivý svedok, počiatok stvorenia Božieho:
15  Znám tvoje skutky, že nie si ani studený ani horúci. Bárs by si bol studený alebo horúci!
16  Takto, že si vlažný, ani studený ani horúci, vypľujem ťa zo svojich úst.
17  Lebo hovoríš: Som bohatý a zbohatnul som a nepotrebujem nikoho, a nevieš, že si ty biedny i mizerný na poľutovanie i chudobný i slepý i nahý.
18  Radím ti, aby si si kúpil odo mňa zlata prečisteného v ohni, aby si zbohatol, a biele rúcho, aby si sa odial, aby sa neukázala hanba tvojej nahoty, a kollýrium pomazať svoje oči, aby si videl.
19  Ja všetkých, ktorých milujem, karhám a otcovsky trescem. Rozhorli sa tedy a učiň pokánie.
20  Hľa, stojím pri dveriach a klepem. Keby niekto počul môj hlas a otvoril by dvere, vojdem k nemu a budem večerať s ním a on so mnou.


Tvoj článok príliš zapácha laodicejským duchom.



Re: Co všechno vím (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 22. leden 2012 @ 09:37:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdy konám zlo a kdy konám dobro?

Jsou lidí nevěřící a přitom dokáží se chovat tak, že jejich činy jsou projevem dobra, které lidem pomáhá a lidi osloví a vede k zamyšlení a k tomu, aby takový skutek opětovali podobně, aby projevili vděčnost. Prostě existují skutky lásky, soucitu, vzájemné pomoci…

Ti lidé tak se chovají , protože to tak cítí a považují za správně. Jednou pomohu já tobě, jindy ty mně. Ano, podvědomě je v tom i zištnost. Naděje, že mi to jednou oplatí, až to zase budu potřebovat já sám.

A pak jsou lidé, kteří činí dobré skutky hlavně proto, aby šířili svoji víru, údajně Ježíše. Takže se také nechovají nezištně. Šířím víru a Bůh mi to odmění. A pro klid svědomí se ohánějí tím, že tyto skutky jim připravil Bůh a oni tak činí pod vlivem Ducha. Odsuzují ostatní a dávají najevo svoji svatost a výjimečnost… Naštěstí se tak nechovají všichni. Činí dobro, protože je v nich Boží láska. Mnozí také činí to tak upřímně, že nějaká zištnost tam není znát. Tak jsem to zažil při prvním setkání s věřícími. Byla tam Láska a nikoliv duchovní nátlak typu uvěř, uvěř, uvěř, jinak zahyneš apod.  Nedávno jsem se podíval na TV7, kde někdo kázal. Jen samé řvaní a řvaní, vyhrožování, strašení Satanem apod. Udělalo se mi z toho špatně. Jak může se projevovat víra !!!


Ale vraťme se ke skutkům! Kdo se v tom má vyznat? Ten druhý se libí Bohu, ten první prý nemá cenu. Je to pravda ? Pořád se vracím k tomu nafoukanému Amíkovi, který bombardoval Vietnam. Ten byl přesvědčen, že koná dobré skutky a že to tak chtěl Bůh. Zvláštní. Sedím si v letadle a shazuji bomby a konám dobro. Jak se může zvrhnout víra !!!!!


Bůh je láska. A láska je i v člověku, který nemusí zrovna vystupovat nábožensky. A z té lásky pramení skutky. A největší skutek lásky je smrt Pána Ježíše. A v době, kdy umíral, mu snad plně uvěřil akorád lotr na kříži. Nikdo to nechápal. Byl to zlý nebo dobrý skutek ? Jistě, že dobrý, protože znamenal pro nás záchranu a byl přínosem. Z hlediska Pána Ježíše to však byl skutek, který mu způsoboval velikou bolest a utrpení.


Měřme skutky tím, co přinášejí člověku a co jsme na ně vynaložili!  Takové skutky dnes ve společnosti chybí. Skutek Pána Ježíše měl za cíl urovnat vztah Bůh- člověk. Otec a dítě. A nám dal naději, která přesahuje poznání času a bytí v těle.


My všichni jsem Boží děti, akorát někteří to nevědí. Proto dobré skutky mohou být i v tom člověku, který o Bohu nic neví a nevěří, že existuje. Já bývám někdy překvapen dobrými skutky údajně u nevěřících a  i někdy špatnými skutky údajně těch věřících.


Vím hlavně jedno, že Bůh je Láska a pokud je ve mně jako nádobě, kterou stvořil hrnčíř Bůh, něco dobrého, pak to nikdy není mojí zásluhou. A Boží láska je i tam, kde bychom nečekali. To je na tom krásně !!!




Re: Co všechno vím (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 22. leden 2012 @ 11:05:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já toho sice nevím tolik co Ty, Ferro, ale vím jen jedno: že tady je zakázáno něco vědět a už vůbec ne vědět něco jistě, zvláště, když se to týká spasení... Nedej Bože, abys byl již spasen, ještě jsi vykonal málo dobrých skutků a nedodržel jsi nabeton všechna přikázání:-) To se jako chceš před Bohem chlubit Kristem? A kde máš nějaký ten skutek? Ten utek, co? Víru si můžeš leda tak strčit za kloubouk, ta nikoho nespasí;-)



Re: Co všechno nevíš. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 22. leden 2012 @ 11:18:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevíš,
že Když Bůh chce, aby všichni byli spaseni, každý člověk dostává stejnou šanci uvěřit a být spasen!


Nevíš,
že Boží  milosti je ke spáse nevyhnutelně potřeba, ale Bůh tuto milost nabízí absolutně každému!


Nevíš,
že Bůh svým předučením nikoho dopředu nevyloučil ze spásy.


Nevíš,
že víru člověk nepřijímá jakousi manipulací z Boží strany, ale víru přijímáme svobodným rozhodnutím lidského srdce, jako odpověď na Boží zavolání.



Re: Co všechno vím (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 22. leden 2012 @ 12:40:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vím, že toho vím jen tolik, kolik mi dal poznat Otec. Avšak i to málo mi stačí k tomu, že vím, že jsem spasený a v Božích očích čistý skrze Kristovu krev. Jak k tomu došlo? Rozhodně ne proto, že bych byl vnímavější k evangeliu víc, než druzí. Byl jsem otrok hříchu a už nejsem. Byl jsem vykoupen! Kdo mě vykoupil? Já? Přinutil jsem Otce, aby zaplatil, nebo se Otec rozhodl na základě své svobodné Boží, Stvořitelské vůle? Byl jsem nádobou, která sama určila k jakému bude použita účelu, nebo to rozhodl Hrnčíř před tím, než začal pracovat na nádobě?

Nejspíše je největším problémem tvá poslední věta tohoto odstavce, nekteří lidé mají za boha svůj mozek a svou mysl a ta jím nedovolí myslet si, že může existovat někdo, kdo je tak svébytný, že je schopen rozhodnout o tom, koho stvoří jako nádobe ke cti a koho jako nádobu ke všedním účelům. Taková mysl nedokáže připustit myšlenku, že je pouze hlína, kterou si hrnčíř vybral k nějakému účelu a s tou hlínou se nedomluvil, na co ji použije. A ani ho nenapadlo se té hlíny ptát zda s tím souhlasí. A doplnil bych to tvou první větou, jejiž jednoznačný význam je ten, že člověk může mít jen tolik duchovního poznání, kolik mu bylo Otcem určeno a dáno. Někteří s tím nesouhlasí a snaží se získat náslilím více poznání, než mu bylo dáno. A tak se nevědomky dožadují duchovního poznání po tom, kdo jím ho nabídne, a už neověřují dárce, zda to byl skutečně Duch Boží, který jím toto poznání nabídl. Netrpělivost a nesouhlas s Božím rozhodnutím, příliš velká touha po duchovním poznání a neochota se podřídit Božímu rozhodnutí. Žádost těla a pýchy života.  



Re: Co všechno vím (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 23. leden 2012 @ 22:17:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hrnčíř sice vyrobí nádobu k určitému účelu ale na každém uživateli, čím ji ve skutečnosti naplní. Však Písmo v tomto mluví docela výmluvně. Všichni máme své poslání a nikdo z nás není předem určen ku spáse, či zatracení.

Víme snad jedno, že do Božích plánů a záměrů nemůžeme mluvit ač nás to velice láká a marně se o to snažíme.

No a rád se přiznám, že u některým tvých "vím jistě" raději doplním: nevím, snad, věřím.

H.



Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy