Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 527 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494778
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Petr Fiřt vybízí k radikalizaci charismatiků v ČR a k silnému vůdcovství
Vloženo Pondělí, 08. srpen 2011 @ 23:06:15 CEST Vložil: Stepan

Charismatici poslal Nepřihlášený

Duchovní a církevní situaci v Čechách znám asi přece jen lépe (jsem pastorem svobodného křesťanského sboru v Příbrami, dříve KS v ČR). Na základě mého vnímání zdejšího stavu věcí, ale také na základě vyslovených tužeb mnoha českých pastorů se mi jeví na místě otázka: Jestliže se duchovně „nad Tatrou blýská“, kdy se začne také více „blýskat nad Českou republikou“? Mnozí možná namítnou, že i u nás v ČR je mnoho dobrého. Tento argument jsem slýchával již v 80. letech, kdy nám Pán Bůh odhaloval námi dosud nepoznané biblické pravdy, zvláště učení hnutí Slova a víry. Snad proto, že tato pomoc přicházela ze západu, nebo snad příliš velký důraz na skutečnost, že Bůh je vůči nám jen a jen dobrý a že chce, abychom byli zdraví a úspěšní, nebylo toto učení v očích tehdejších duchovních vůdců příliš žádoucí.

Často se také používala nálepka tzv. „amerického evangelia prosperity“. Toto učení pak bylo přinejmenším zcenzurováno, ne-li úplně odmítnuto. Do prostředí, kde pořád ještě příliš dominovala teologie utrpení (dědictví tradičních církví, se kterým se „ekumenátoři“ dodnes nechtějí rozloučit), se teologie dobrého Boha a vysoká úroveň autority věřících prostě nehodila. Argument, že i my máme co nabídnout zahraničním a zvláště západním křesťanům, slýchávám v ČR dodnes. A zdá se, že čím menší má český pastor sbor, tím ostřeji vidí nedostatky u významných duchovních osobností a tím spíše by jim chtěl radit. Ano, i v české církvi najdeme dobré věci, ale je naprosto evidentní, že tak dynamický růst a pohyb Ducha svatého, jaký můžeme vidět v hnutí „Milosť“, v současné době v Čechách prostě a jednoduše nemáme. Pokud ale něco někomu neschází, těžko o to bude usilovat. Jestliže se v českých křesťanských časopisech nenapíše ani řádek o díle Ducha svatého, který v KS Milosť již několik roků evidentně jedná, pak to zřejmě ani v očích českých křesťanských zpravodajů, ani vedoucích nemá příliš velkou hodnotu. Naopak, vyplývá z toho, že jsme spokojeni s tím, co máme. I tady mi pak v nitru rezonují části textu národní hymny, ale té naší, české. „Kde domov můj ... zemský ráj to na pohled“. Zatímco v té slovenské se vyjadřuje odhodlání a optimismus, rozhodnutí něco dělat a naděje, že bude lépe, v té české je konstatováno: „Je to prostě všechno OK“.


Věřím, že dostat se z krize, ať již uznávané či neuznávané, znamená i v našem případě činit pokání - to jest mimo jiné udělat dobrou analýzu
toho, co tu bylo v minulosti. Pojďme se nyní trochu ohlédnout za tím, co v Čechách i na Slovensku (v bývalém Československu) v charismatickém hnutí předcházelo nynějšímu stavu věcí.

80. a 90. léta:
Znovuzrodil jsem se a s církevní situací v tehdejším Československu se začal seznamovat v r. 1982. Bylo to krásné období nejen pro mne, ale díky Pánu i pro mnohé další. Znovuzrození, křest v Duchu svatém, krásné prožitky s Pánem, za komunistů úžasná shromáždění „mládeže“ na Maninách. První kontakty s velkými Božími muži (D. Prince, W. Margies, H. Henkel), první (pašované) knihy z probuzeneckých oblastí, vznik charismatických skupin v rámci tradičních církví, pak revoluce, svoboda shromažďování, velké evangelizace, zakládání svobodných charismatických sborů. I já občas nostalgicky zavzpomínám.


Nicméně již v tomto krásném období česká církev přehodila výhybky, které dodnes nejsou ve správné poloze. Píši-li česká církev, tak nemám na mysli většinu evangelikálních církví, které tu již byly před tím; myslím na tu část církve, které Pán dal povstat v 80. letech - na to, čemu se říkalo charismatické hnutí, charismatická obnova a podobně (toto duchovní hnutí se šířilo celým světem a je zajímavé sledovat dějiny jeho jednotlivých větví). Výhybkami pak nazývám rozhodnutí, názory a postoje tehdejších (a částečně i dnešních) duchovních vůdců charismatického hnutí vůči naprosto klíčovým duchovním událostem nebo osobnostem a nositelům těchto duchovních vln.


Příklad 1.:

Už první zprávy a materiály od D. Prince byly zpochybňované. Přijímány byly postupně - až po mnoha letech, zcenzurované a podávané jako objev českých vůdců. Naproti tomu v Maďarsku byl Derek přímo pozván, aby vyučil skupinu okolo Sándora Németha. Toto společenství se po několika letech velice rozrostlo a sehrálo například také naprosto klíčovou roli v duchovním boji proti komunismu a při jeho následném pádu. Dnes toto společenství čítá asi 50 000 znovuzrozených a Duchem svatým naplněných charismatických křesťanů.


Příklad 2.:

Bibličtí učitelé z tehdejšího západního Berlína, W. Margies a H. Henkel, zpracovali na vysoké úrovni „učení víry“ od osvědčených Božích služebníků (K. Hagin, D. Y. Cho...). Kromě toho měli sami od Ducha svatého zjevené Slovo a byli velmi uznávanými řečníky na evropských probuzeneckých konferencích. Pán je povolal a potvrdil také tím, že v té době měli nejrychleji rostoucí sbor v celém Německu. V našich charismatických kruzích jim bylo nasloucháno sotva z padesáti procent. I zde zapracovala cenzura tehdejších duchovních vedoucích. Téměř úplně bylo odmítnuto jejich varování před omezující denominačností, ekumenou a teologií, která rozmělňuje a zpochybňuje Boží slovo. Po jisté době nebyli tito služebníci již do ČR vůbec zváni. Věřím, že dostat se z krize znamená i v našem případě činit pokání


Příklad 3.:

K. Hagin, nezpochybnitelný „duchovní obr“, učitel biblické víry, byl v lepším případě jen zpochybňován, vícekrát však zaznělo varování před ním, než doporučení od něj čerpat. A co víc, o literárním braku, který na tohoto Božího muže doslova kydal hnůj („Svrablavé uši“, či „Jiné evangelium“), se mluvilo jako o „zajímavém studijním materiálu“, místo aby byli lidé před těmito rádoby křesťanskými brožurami varováni.


Příklad 4:

Když přišly první zprávy o úžasné službě R. Bonnkeho v Africe, znovu se objevilo více zpochybňování a dokonce pomluv, než doporučení učit se a čerpat od tohoto Božího služebníka světového formátu. Po dlouhá léta pak následoval vůči němu patřičný odstup.


Další příklady:

Na významných pastorských setkáních jsem na vlastní uši slyšel z úst předních duchovních vůdců zpochybňovat probuzení v Jižní Korei, Argentině, Maďarsku. Bylo zajímavé a zároveň smutné sledovat, jak se mnozí charismatičtí vedoucí zdráhají o dění v těchto probuzených místech i jen bavit. Materiály o těchto hnutích se nijak zvlášť nedoporučovaly. Pastoři se této tématice vyhýbali „jako čert kříži“.

Přitom Př 18,24 nám jasně říká, že chceme-li to, co mají druzí, jedna z cest k tomu je být s těmito lidmi v přátelském vztahu. Takže namísto toho, aby se rozvíjely vztahy s těmi, kdo byli nositeli pomazání a probuzení, pyšně se prohlašovalo, že i my jim máme co dát. Na toto si v KS Milosť dali veliký pozor a věřím, že i díky tomuto postoji vůči Božím povolaným jim Pán Bůh žehná.


Možná mi bude namítnuto, že mnozí ze jmenovaných v ČR byli a sloužili. Ano, ale většinou jednou, dvakrát a dost. Nejde jen o jejich fyzické pobývání u nás. Kolik knih a kazet se od těchto Božích pomazaných dá dnes koupit v češtině?


Že výrazní Boží služebníci - vedoucí z jiných zemí nebyli u českých duchovních vůdců příliš v oblibě, bylo dáno do značné míry také tím, že v určitém období bylo velmi módní zdůrazňovat kolektivní vedení sboru jakožto pravděpodobně nejlepší model. Tento model vedení je velmi pohodlný - hlavně pro ty, kteří neradi nesou za cokoli zodpovědnost a rádi se schovávají za druhé. Například v posledních měsících našeho členství v KS ČR mnozí pastoři nepřímo vyjádřili, že náš sbor by byl dobře vnímán tehdy, pokud by měl staršovstvo, které mne může odvolat. Řada těchto vedoucích nevěděla o našem sboru téměř nic. Slyšel jsem chválu na náš sbor jako takový, na chválící skupinu, na jednotlivce - ale ten pastor! Proč ta obava? Proč takový strach před modelem vedení sboru „jedním mužem“? Čeho se to naši duchovní vůdci bojí? Je-li někdo silná osobnost, tak to snad neznamená, že je automaticky nebezpečný pro církev. A co když tu byli či jsou lidé povolaní Bohem - pro sbory, města, regiony, národy či celý svět? Úřady, ve kterých je momentálně nikdo nemůže zastoupit? Pokud by toto byla pravda, pak ale hrozí, že ten, kdo tyto osobnosti neuzná, se může ocitnout na vedlejší koleji. Nestalo se to náhodou českému charismatickému hnutí? Jestliže se v hnutí Milosť naplno a naprosto otevřeně říká, že základy svého učení (které je samozřejmě z Bible) přijali od D. Prince, K. Hagina, S. Nemétha, je to možná poněkud jednostranně zaměřené, ale průhledné, čestné a poctivé. Křesťané z KS Milosť si váží úřadů a lidí povolaných a pomazaných Bohem a užívají si, jak se jejich učení a hlavně pomazání přelévá i na ně. To se neděje vždy automaticky, ale je to normální, biblické i logické.


V jisté situaci, kde se jednalo o možné službě chválící skupiny z Banské Bystrice na jedné křesťanské akci, bylo řečeno: „Oni (chválící skupina) ano, ale jejich pastor tam nesmí nic říkat“. To je ukázka naprostého nepochopení toho, jak Bůh buduje svoji církev. Dokazuje to také, že v ČR je silná výrazná osobnost nežádoucí. A i proto mnoho sborů strádá a živoří pod nepomazaným a nefunkčním jednotlivcem či kolektivním vedením. Pastor prostě je hlavním vedoucím sboru a tudíž i chválící skupiny a jako takový je nezastupitelný. Tedy pokud je to člověk opravdu od Boha - pracovitý, poctivý, cílevědomý, důsledný, zbožný a vytrvalý. Osobně si myslím, že to pastor banskobystrického sboru (i jakožto bývalý vrcholový sportovec, vicemistr Evropy v judo) do značné míry je. Možná na rozdíl od mnoha lenivých a rozmazlených „pastůrků“, kteří např. při 15 lidech ustanovili sbor, sebe jako pastory, pak 10 starších, a nyní bědují, že je tento sbor není schopen uživit. Současně chci čtenáři říci, že tento názor sdílím téměř po čtrnáctiletém a přísném pozorování vývoje banskobystrického sboru a ovoce jeho zbožnosti. Nejde tu tedy např. o osobní sympatie apod.


Ještě jeden příklad duchovní necitlivosti, tentokrát z 90. let:

V době, kdy vrcholila „Nová vlna Ducha svatého“ a Boží lid v Čechách byl hladový po pomazání a projevech Ducha sv., byly využívány např. národní konference k propagaci „jednoty“. Tato tzv. jednota měla být pěstována i s těmi, kdo výše zmíněnou celosvětovou vlnu Ducha svatého odmítali a odsuzovali a učili bludně i o samotném křtu v Duchu svatém. Místo toho, aby na národních konferencích znělo Boží slovo, proudilo Boží pomazání a Boží lid byl občerstvován a vyzbrojován, museli jsme po dlouhý čas sledovat, jak se propagátoři této jalové jednoty na pódiu vzájemně „poplácávají po zádech“. Paradoxem je, že dnes spolu nemluví a doslova se nemohou ani vidět.


Současná situace v českém letničně-charismatickém hnutí:

Výše uvedený text popisuje jen některé nectnosti a důrazy, které jsem vnímal již v 80. letech a o kterých jsem přesvědčen, že české církvi znemožnily opravdu se otevřít pro Ducha svatého.


Důležitá poznámka: Při snaze vylíčit situaci v Čechách se nezaměřuji na jednotlivé sbory, ani nehodnotím postoje a přístupy jednotlivců. Vím, že je u nás opravdu mnoho obětavých služebníků. Mluvím spíše o hnutích a trendech a o těch, kdo je nastartovali a dodnes živí.

Mám otázku: Existuje ještě v ČR charismatické hnutí? Kdo ho reprezentuje? KS jakožto dítě charismatického hnutí se čím dál víc přiklání k evangelikálnímu pojetí fungování církve; tzv. katolické charismatické hnutí je stále plné okultních bludů; CBH (Církev bez hranic – pozn. red.) jakožto asi nejaktivnější letniční větev produkuje program, který je pro obyčejný místní sbor těžké následovat; svobodné sbory nespolupracují či se transformují do „extrémně až hystericky triumfálních center“, atd. O Jednotě bratrské nevím nic a nezdá se, že by to tamním sourozencům nějak vadilo (znamená to, že není čím se v Pánu pochlubit, anebo toho nejsme hodni?).


Je třeba také jasně říci, že v hnutí Milosť zcela vědomě učinili rozhodnutí zachovat tradiční, biblické, letničně-charismatické hodnoty a co nejvíce načerpat ze zdravých proudů hnutí Slova a víry, ale také v případě potřeby opustit duchovní proudy, které nepřináší růst a kde se produkuje pouze jalová zbožnost. Paradoxem je, že KS Milosť bylo až do rozdělení Československa součástí KS v ČSFR. A teprve po té, co byli „donuceni“ jít si „svojí“ cestou, zjistili, že byli součástí něčeho, co „nestoupá stále výš“, a že tu jsou i jiné, efektivnější cesty.

Kdy bude v ČR lépe?
Tak za prvé: Nevím ...


Za druhé: Vím, že dříve než přijdou změny k lepšímu, musí čeští charismatici činit pokání aspoň z některých výše popsaných jevů, nebo musí přijít nová generace, která „to vezme za správný konec“.


Za třetí:
Musí dojít k obnově charismatického hnutí a hodnot.


Za čtvrté:
Osobně jsem toužil a toužím po existenci zdravého „hnutí Slova a víry“, inspirativního církevního prostředí, kde bych se rád pohyboval a spolupracoval s jinými pastory a sbory.


Za páté:
Logicky musí dojít k duchovnímu propojení s tím, co Duch svatý dělá ve světě. Jsme originál, ale nejsme pupkem světa. To znamená, že je třeba, aby se všechno, co platí v oblastech, kde je nějaké probuzení, nedělalo pak u nás obráceně.


Za šesté:
Musí skončit rozmělňování Božího slova, přátelení se s kdekým (ekumena), věci se musí nazvat správnými jmény, duchovní boj je nutno provádět moudře a v opravdové duchovní autoritě, evangelizaci v lásce z čistého srdce a pod Božím pomazáním. Ve všech těchto aktivitách je pak nezbytně nutné zůstávat na biblické půdě a neuchylovat se k „zábavným programům“ pro nevěřící, či k tzv. „alternativním programům“, jako je například služba dětem apod. Často to není nic jiného než úprk od toho, co skutečně máme dělat.


Za sedmé:
Dan Drápal, bývalý vedoucí KS Praha a KS v ČR, vícekrát řekl: „Probuzení bude, nevím kdy, kde a skrz koho“. Já k tomu nyní dodávám: Kdyby to náhodou Pán udělal skrze hnutí Milosť, moc bych se tomu nedivil (na konferenci v Žiaru nad Hronom jsem byl mj. překvapen zvětšující se účastí českých křesťanů - i duchovních vůdců samotných). Mně samotnému by to nevadilo - slovensky pořád ještě dost rozumím.

Možná si po přečtení tohoto článku někdo řekne: „Jo, a vy v Příbrami tomu asi nejlépe rozumíte.“ To netvrdím, ale Pán Bůh nám v minulosti svěřil jisté hodnoty, které máme věrně spravovat a také, jak jsem již výše napsal, toužíme po zdravém církevním prostředí a hledáme možnost spolupráce s pravdivými křesťany. Říká se, že se svět zmenšuje (internet, dopravní prostředky apod.). A tak jsem se rozhodl jezdit pro motivaci a inspiraci tam, kde vím, že existuje a pohybuje se vlna Ducha svatého, kde je hlad po Božím slově a Boží moci. Rádi bychom se na takové vlně pořádný kus svezli. Víme, že na západě to je skoro 500 km vzdálený rostoucí sbor ve Stuttgartu (P. Wenz), na východě (aby to bylo vyvážené), též 500 km daleko, sbor „Milosť“ v Banské Bystrici.

Na závěr rada všem, kdo nechtějí žádnou změnu: Těmto dvěma zmíněným místům se vyhni, protože:

  1. I v ČR je něco dobrého a my jim máme co dát
  2. Slepí vůdcové by spadli do jámy sami, což by bylo neetické, kulturně neúnosné ...
Ano, toto může někdo nazvat ironií s absencí jakékoliv lásky. Nepíši však tento, možná trochu konfliktní článek proto, abych někoho urazil, ale modlím se, aby pomohl rozvířit dnešní neutěšený, zakonzervovaný stav. Duchu, který je za stagnací růstu sborů v ČR, či za ústupem z dobytých duchovních pozic a za promarněnými roky, nenáleží žádná láska, ale je proti němu namířen Boží hněv a soud. Nakonec ještě jednou příměr ze slovenské i české hymny: Mám naději, že tento duch zakusí, jak Boží hromy divo bijú, a nebude již dostávat žádný prostor pro nostalgické a pyšné: „... zemský ráj to na pohled“.

Zdroj: http://www.milost.sk/logos/clanok/nad-tatrou-sa-blyska-kontra-kde-domov-muj

Články a charismatickém hnutí na Slovensku: http://www.sekty.sk/sk/articles/theme/75

Související článek: http://www.zelo.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=91

Podobná témata

Charismatici

"Petr Fiřt vybízí k radikalizaci charismatiků v ČR a k silnému vůdcovství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Petr Fiřt vybízí k radikalizaci charismatiků v ČR a k silnému vůdcovství (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 09. srpen 2011 @ 08:35:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdá se, že článek volá po Božích blescích a hromu. Nu, mohlo by se stát, že bychom se skutečně, po vykročení výše naznačeným směrem, hromu a blesků mohli dočkat. Viz Zj 8, 5 a 16, 18 nebo Job 36, 3.



Re: Petr Fiřt vybízí k radikalizaci charismatiků v ČR a k silnému vůdcovství (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 09. srpen 2011 @ 12:37:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

---
Dan Drápal, bývalý vedoucí KS Praha a KS v ČR, vícekrát řekl: „Probuzení bude, nevím kdy, kde a skrz koho“---

Josef Švejk: "Válka bude, víc vám neřeknu." :-D





Re: Petr Fiřt vybízí k radikalizaci charismatiků v ČR a k silnému vůdcovství (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 12. srpen 2011 @ 15:01:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Joe Farel by mel jiste na tento clanek nejaky peprny nazor... ;-)

Ani bych se mu nedivil.

Aviaf



Re: Petr Fiřt vybízí k radikalizaci charismatiků v ČR a k silnému vůdcovství (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 13. srpen 2011 @ 10:34:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě naopak příspěvek oslovil. Neznám pastora Fiřta, neznám vztahy mezi chraismatickými sbory, ale sleduji dění v KS MILOSŤ několik let. Zatím jsem tam ještě nebyl, ale určitě tam začíná nebo spíše je probuzení. Je potřeba se poučit z chyb, které v minulosti charismatické hnutí napáchalo na evangelikálech s cílem předložit alternativu nového přístupu k víře, která bude otevřená pro Duch sv. Já sám se považuji za "charismatického evangelikála" tzn. snažím se stát na Písmu a přitom se otevřít Duch sv. naplno. Myslím, že to jde a že právě tohle směřování je budoucností pro českou církev.  Jako letitý evangelikál nemůžu přijmout některé výklady předkládané Haginem, Derekem Prince a dokonce ani ne všechno co napíše Jaroslav Kříž vezmu za své. Např. "Základy" od Dereka Princeho jsem odložil po přečtění několika kapitol, protože si myslím, že je mám lepší než on. To není pýcha nebo sebestřednost. To co mě naopak chybí je praxe přímluvných a jiných modliteb, rozvíjení darů Ducha sv., a budování opravdového vztahu s Bohem, který přerůstá víru, ale na víře stojí. U evangelikálů je potřeba, aby se naučili rozlišovat mezi výkladem, prohlašováním jednotlivých veršů Božího slova ( stát se "malým dítětemů) a zkušeností. Je třeba se učit tzv. "hebrejskému myšlení" a postavit se proti "duchu řeckého skepticismu", který ovládá naše křesťany.  Myslím si, že charismatické hnutí v našem národě vyměklo a něco potřebuje. Jsem dalek se stavět do problému jako nějaký odborník. Na to jsou určitě povolanější. To co jsem zatím u KS MILOSŤ viděl je to nejlepší co může charismatické hnutí dnes nabídnout. Nejde se za jisté mantinely, které občas překročí Církev bez hranic a TCV ani nemluvě  



P.F. :Nevíte, kdy půjde ředitel zeměkoule do důchodu ? Já bych to vzal po něm. (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 29. únor 2012 @ 16:50:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu lituji, že mi tento článek proběhl. Aviaf má pravdu, že pokud člověk zná letoru pana soudruha Fiřta není možné nereagovat. Zmíním jako první jeho sice nepsané, leč zlaté pravidlo: Nejlepší jsou ti, co jsou nejdál, (protože mi nemůžou do ničeho kecat). V tomto případě sbor Milosť a Petr Wenz. Drobný rozdíl je v tom, že k Wenzovi vzhlíží jako k dovozovému charizmatizmu, ale v Milosti by zas on rád byl dovozce a byl tam chápán jako " Velký Boží muž". To je vůbec jeho oblíbený termín, jeho vyznání na něj neustále směřuje, ačkoli Písmo a hlavně NZ, je na tyto termíny velmi skoupé. Pamatuji jak se mu hrubě nelíbolo, že byl on "Velký boží muž nazván od Horáčka "mužíkem". V ten moment velký apoštol Fiřt přišel o komoně, tedy naopak:-). Nepotřebuji ani dekódovat enigmu, abych viděl, že se tu jeden velký boží muž nabízí, nebo ještě jinak, po jeho připomenutí, že duchovní osobnosti  jsou narozdíl od kolektivního vedení potřeba, že to není nic záporného, a po odborném rozboru, kde jací soudruzi z NDR udělali chyby, už tu zůstává sám voják v poli, který, kdyby ho někdo slušně požádal (samozřejmě, nejlépe z prostředí, kde se dobře káží desátky, aby byla prosperita)  by to tedy, co se dá dělat, vzal. Ale s podmínkou. Nesměl by mu do toho nikdo kecat. Důraz na nekolektivní vedení přece nejde pominout.

Ještě bych doplnil, že kdyby ho měli požádat o vrácení desátků všichni, komu je svými vyváženým kázáními naordinoval a jimi pravidelně  omýval, asi by bručel hezky dlouho. Co však vím, v bručení má praxi, neb zpěv mu díky hudebnímu hluchu nejde, a tak buď bručí na někoho, o někom, s někým, proti někomu atd............... Nejde ani o ty, kteří mu platí, protože jim každý týden krmí uši, ti mu platěj rádi, protože to jde na boží věc (naneštěstí je tato boží věc asi přidělaná na zajíce, protože jí pořád nikdo nemůže ani vystihnout a ni lapit, nebo je jak lepší zítřek neustále o den v předstihu, ale to už je halt taková povaha týhle boží věci) a na konci roku má účetnictví (světe dív ej se jaké krásné svědectví) v pořádku :-)). Já to ale říkám o těch, které soudruh Fiřt vykop a tím si vůbec nepřihřívám česnečku, neb pro mě mají jeho duchovní vhledy už dnes cenu, asi jak kdyby kázal Hlustvisihák a střídal se v neděli Lud'kem Sobotou. Hovořím o těch ostatních, které vždy odpborně duchovně rozsoudil , posoudil, odsoudil a vyčutnul. Za těch třicet let se to naučil na jedničku. Bude jich za tu dobu bratru tak 30-40 a z toho už  někteří křesťanství pověsili na hřebík, páč si řekli:" Jestli je tohle reprezentant té pravé víry, tak budu radši bezvěrec."
 
Asitak před dvěma lety jsem kouknul, jestli jako Velký boží muž nebyl taky náhodou pronásledovanej Stb a duchovní světe div se, byl. Samozřejmě není vůbec pochyb, že se do svazků dostal jako Pilát do kréda. Jiní lidé tam mají naprosto stejný záznam, u těch se ale vůbec nepochybuje, že se  jedná o spolupráci, to je přece každému jasné. Jen nevím proč byl záznam ještě po 20 letech v aktivním režimu, kdy s ním je i v současnosti pracováno. Že by to bylo proto, že p. soudruha Fiřta chápou mnozí spíše jako manipulanta a tvůrce sektářského prostředí. Myslím, že se nenajde člověk, který by tomu přišel na kloub. Nebo spíš, který by se tím chtěl zabývat, s obavou, že po něm bude slintáno podobně, jako když se s tímto slizce autoritativním prostředím loučil.

Pan vrchní štábní KS duchovní posuzovatel Ondráček ale v té době řekl, že je vše v poho, že má soudruh výsledky. Mezi ně patří cca 4 vykopnutí starší, či skorostarší, kdo si chce napsat o jména, pošlu :-)) (páč ty on tam potřebovat nemůže, co kdyby měl některej jinej názor, který by mu narušil jeho vizionářskou auru) + ty další. Jak píše p. Vojtíšek, ti méně využitelní, problémoví a nesouhlasící. Taky vám ochotně vysvětlí, že to nebyli nikdy starší, protože je jako majitel stáje neustanovil. Ještě se divím, že nezavedli vlastní cyrilici, ale to už se možná připravuje, stejně jako pravidelné tanečky okolo členství, které jsou, jako vyjádření loajality, pravidelné jako stolice, či aspoň návštěva Foresat Gumpa u presidenta USA.

S opdstupem času přemítám jak se podařilo zazdít všechny mé ( a nejen mé) duševní dispozice, aby člověk měl tohoto člověka na nějakém pidestalu vážnosti a hlavně, že ho tam nechal exhibovat takovou dobu, ačkoli se v něm snažil budovat duševní demenci a omezoval ho v osobní svobodě svými zaručeně správnými plány, co kdy a jak dělat a dokázal dovedně zazdívat individulaitu člověka a formovat ho charimatickou unifomitou . Platil si ho za to, že mu permantnetně kázal o tom, že není rohožka a pak si do něj s hubou otřel i boty, všem dostupným tajně zjevoval, kdo je mimo a kdo je v přízni. A co víc dodnes ho to slušně živí a ještě by chtěl být největší. Napadá mě ten protiverš o tom, že pokud chce bý velkým, má být služebníkem, a pokud chce být největším, má být otrokem. Je to přesně plán, který vždy měl a má, pouze pro ty druhé.

Myslím, že i když nešpiním těmito věcmi papír, je ztráta času se tím zabývat, je jen politováníhodné, že do těchto pastí stále lidé padají a pak, že se najde spousta těch, kteří to berou jako jejich chybu, i když spočívá v tom, že se tyto pasti nacházejí tam, kde normálně chodí spousta  lidí a žádný se nechytne, proto pak nemohou věřit těm, co tam šli a do nějaké se chytli.

Budiž alespoň tento příspěvek drobnym mementem, jako praporek nad pastí.

Joe Farel





Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy