Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429675, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 263 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116549872
přístupů od 17. 10. 2001

S úsměvem: Vy o voze a oni o koze
Vloženo Úterý, 14. červen 2011 @ 16:05:57 CEST Vložil: Stepan

Humor poslal Doulos

LIDÉ Z KARSU.

Zkusili jste si někdy představit, jaké by to bylo, kdyby jste se setkali se zelenými mužíky z Marsu? Jak byste s nimi komunikovali? Možná, že by jste zjistili, že se naučili několik řečí pozemšťanů, ale přece jenom ne dokonale. A tak občas zjistíte, že vy mluvíte o voze a oni o koze.

Podobně mi to přijde s některými lidmi, obzvláště s těmi z „Karsu.“ Myslíte si, že když čtou stejnou Bibli a mluví vaší řečí, že si vzájemně rozumíte, ale po chvíli si uvědomíte, že zatímco se všichni usmíváte a souhlasně pokyvujete hlavami, tak ve skutečnosti Vy mluvíte o voze a oni o koze.



Zjistíte, že když říkáte „všichni,“ oni to chápou jako „někteří.“ Mluvíte o celém světě, za který Kristus zemřel, a oni pojem „svět“ chápou jako vyvolené z celého světa. Když oni mluví o „dobrých zprávách“ (evangeliu), tak vlastně mluví o špatných zprávách pro všechny „nevyvolené.“ Čím déle s nimi mluvíte, tím více nabýváte dojmu, že ačkoliv o tom horlivě řeční, nemají schopnost pochopit pojmy jako Boží milost, bezpodmínečná láska a Boží milosrdenství. Místo toho milují svrchovanost a jen svrchovanost. Brzy vám začne připadat, že se tak bojí o svrchovanost svého Boha, že mu s ní vší silou pomáhají.
Možná, že jste se s nimi ještě nesetkali, ale pro případ potřeby nabízím kapesní slovník jejich mluvy, abyste se s lidmi z Karsu mohli lépe dorozumět:

Hříšník neznamená člověk, který nemůže do nebe, protože zhřešil, ale člověk, který hřeší bez přestání, protože je totálně zkažený.
Spravedlnost znamená, že Bůh si může dělat, co chce. (Možná by Vám to pomohlo, pokud byste se ocitli u Karťanistického soudu – porušili jste zákon jenom proto, že jste si po vzoru jejich boha „dělali, co jste chtěli.“)
Člověk stvořený k Boží podobě znamená totálně zkažený robot bez svobodné vůle.
Boží milost znamená vnucení Vám Ježíšovy oběti, ať o to stojíte nebo ne.
Lidská vůle – není svobodná, ale pouze zlá (Podle Karťanistů je člověk totálním otrokem své hříšné nátury, která chce konat pouze zlo).
Modlidba spasení – nevede k Vašemu znovuzrození, pouze odhaluje, že jste byli „vyvoleni.“
„Mnozí“ není obdoba významu „všichni,“ ale znamená „ti vyvolení.“ (I když Ježíš nás informoval, že „vyvolených“ bude málo – Mat 7:14).
„Vyvolení“ znamená nadržování menšině šťastlivců, které si Bůh proti jejich vůli vybral pro nebe, zatímco všechny ostatní nechá padnout do pekla, i když by je mohl také zachránit.  
Evangelium má dva významy:
1. Pro „vyvolené“ – „Musíte do nebe, protože Ježíš zaplatil za vaše hříchy.“
 2. Pro „nevyvolené“ – „Musíte do pekla, protože za vaše hříchy Ježíš nezaplatil.“
Spasení znamená, že si Vás Bůh vyvolil proti Vaší vůli, která chce konat jen zlo. (Není to Vaše duchovní narození plynoucí z vaší víry, kterou jste vyjádřili skrze „pokání k Bohu a víru v Ježíše Krista - Sk 20:21).
Boží předzvědění – to v jejich slovníku nenajdete. Objevíte sice několik definicí, ty ale ve skutečnosti popisují něco jiného, i když není jasné, co.
Svrchovaný Bůh znamená ješitný kosmický despota, tak zaneprázdněný prosazováním své svrchovanosti, že mu je jedno, že miliardy lidí končí v pekle, i když by je mohl zachránit.
Jablka nazývají hruškami.
Hrušky nazývají jablky.
Logika znamená porovnávání hrušek s jablky, přeskakování z jednoho téma na druhé, vytrhávání veršů z kontextu, ignorování argumentů, s kterými si neví rady a útoky ad hominem (na Vaši osobu).
Jeden z místních zvyků:
Přijímání daru (Ef 2:8-9) je zakázané, protože to se považuje za práci, a prací se dary přijímat nesmí... L??!  Je však společensky přijatelné zjistit, co nechtějí a pak jim to jako dar vnutit.


Tak, teď když máte základní kapesní slovník karťanistické Češtiny, nemusíte se obávat, že byste si s Karťanisty nerozuměli. Nebo ano?

Podobná témata

Humor

"Vy o voze a oni o koze" | Přihlásit/Vytvořit účet | 426 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. červen 2011 @ 05:44:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." nemusíte se obávat, že byste si s Karťanisty nerozuměli. Nebo ano? "...

(Dt 28,45; 49-50)
Všechna tato prokletí na tebe přijdou, protože jsi neposlouchal Hospodina, svého Boha, a nedodržoval jeho přikázání a pravidla, jež jsem ti udělil. Budou tě pronásledovat a stíhat, dokud nebudeš vyhlazen. ...
Z daleka, až od konce světa, na tebe Hospodin přivede národ, jenž přiletí jako orel, národ, jehož jazyku nerozumíš,
surový národ, jenž nebere ohled na starce a neslituje se nad dítětem.




Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 15. červen 2011 @ 07:09:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Doulosi

Vím, že to myslíš dobře, s tím že Ježíš zemřel za všechny, ale to je jenom poloviční evangelium, které nikoho, jsa ukolébán tímto konstatováním, nepřinutí se zamyslet nad svou beznadějnou situací.
Bůh je jenom láska, zemřel za všechny, nač se tedy nad tím pozastavovat, kdyby náhodou existoval?
Nebojíš se, že poneseš následky za pozměnění smyslu evangelia?


Ano, Bůh zemřel za všechny, ale je třeba upřesnit které!
Za všechny, kteří Ho přijmou za svého Spasitele!



V souvislosti s tímto mám na tebe dvě otázky:

Jak sladíš: "Ježíš zemřel za svět" a "Svět nemůže přijmout Ducha pravdy"? Má "svět" v těchto verších stejný význam?
(Můj pohled: není-li slovo "svět" blíže určeno, potom jej téměř vždy musíme chápat v omezeném smyslu).


A já, když budu vyzdvižen od země, potáhnu všechny k sobě." (Jan 12:32)
Ježíš byl vyzdvižen od země na kříži. Potáhl všechny k sobě?

(můj pohled: potáhl "jen" Svoje ze všech národů).

Těším se na tvé vyčerpávající odpovědi, které jsem ti pro jistotu podtrhl, aby jsi věděl, na co odpovídat a kterými můžeš, či nemusíš potvrdit své domněnky, kterými se snažíš zesměšnit část věřících.
Máš příležitost.




Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 15. červen 2011 @ 08:34:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A protože vidím, že je to pro tebe palčivé téma, zkusím ti položit další otázky, které by ti neměli při tvém skutečném poznání a vedení Ds činit potíže.

1)   Které z následujících prohlášení je pravdivé?

1. Kristus zemřel za některé hříchy všech lidí.

2. Kristus zemřel za všechny hříchy některých lidí.

3. Kristus zemřel za všechny hříchy všech lidí.

2) Používá Bůh princip dvojitého trestu?

3)Jak vrátí případně Bůh v čase utrpení Ježíše Krista na kříži za ty hříšníky, kteří Ho nepřijali?

4) Je Bůh vševědoucí?

5) Je správné říkat, že Kristus zemřel i za ty, kdo s Ním nechtějí mít nic společné?

6) Má Boží svrchovanost hranice zapříčiněné nadřazením svrchovaností lidské vůle?

7) Je Boží vůle podřízena lidské?

8) Je Bohu jako Pánu blíže ten, kdo  uzná Boha Pánem se všemi právy, tj. i vybírat si své podřízené, či je Bohu blíže ten, kdo svému "pánu" diktuje, koho přijme za služebníka?

9) Je pojem "smilování, milost, totožný s pojmem spravedlnost? A proč?

Pokud mi opdpovíš na tyto otázky, kterých kvantitu jsem omezil, abys toho v době kdy chceš o tomto hovořit z plných plic neměl nad hlavu, a pokud budou takové, že změní moje poznání Boha, jsem ochoten přijmout, či přiklonit se k tvému chápání Boha jako nesvrchovaného, lidské zvrácené, ďáblu podřízené a tudíž Bohu nepřátelské vůli přijmout. 
Je to na tobě! 

Představuji si to tak, že zadáš: ad:1 a odpovíš.

Bůh s tebou Doulosi.




Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 15. červen 2011 @ 11:12:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doulos, vdaka za clanok, velmi si to vystihol,chudaci pomyleni, pomocou Biblie obhajuju kazdy svoje odlisne ucenia.



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Středa, 15. červen 2011 @ 12:37:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento článek mi svým způsobem připadá zajímavý, mluví totiž o neporozumění mezi růzými "náboženskými řečmi". A musím se přiznat, toto je téma, které mi připadá velmy zajímavé, protože může poskytnou dobrou metodu pro řešení tohoto problému.

Výroky, že Kristova spasitelná oběť na kříži byla vykonána za všechny nebo za některé, z logiky věci stojí nesmířitelně proti sobě. Ale musí to být takto nutně? Neexistuje možnost, že obě protichůdná tvrzení tvoří jednotu? Z jistým východiskem přichází sv. Bernard v jednom z kázání na Píseň Písní, když řeší podobnou úlohu s dvěma protichůdnými tvrzeními, která mají svou oporu v Písmu. Jednalo se vidinu "strašlivého Božího soudu" a "Boží milosti". Bernard si uvědomil, že pokud by spoléhal pouze na Boží soud, hynul by strachem o svou spásu, a pokud by spoléhal pouze na Boží milost, tak by upadal do duchovní lenosti a hříchů, protože nekonečná Boží láska a milost by ho ukolébala ve zlém jednání. Teprve s přijetím obou biblických pravd dochází klidu. Bernard věděl, že pouze svou snahou by na posledním soudu neuspěl, proto Boží milost ho vytahuje ze smrtelného strachu. Stejně tak obráceně. Boží milost mu nedává falešný pocit klidu, protože zde stále je onen soud.

Stejně můžeme nahlížet na rozporuplná tvrzení, katerá se řeší kolem tohoto článku. Kdybychom přijali pouze skutečnost, že Kristus vykonal svou oběť za "všechny", budeme ukolíbáni nepravdivou jistotou, že nezáleží na tom kým jsem a co činím. A z druhého pohledu pokud spása je jen pro "nemnohé", musíme nutně pociťovat strach, jestli skutečně patříme do té malé skupiny lidí, kteří jsou "vyvolení", a pokud se cítíme být součásti tohoto "malého stádce", tak můžeme lehko upadnout do sektářského smýšlení a naše subjektivní chování a smýšlení chápat jako měřítko Pravdy.

Ovšem pokud příjmu obě tvrzení, můžu stejně jako sv. Bernard dojít klidu. Když se Kristus obětoval za "všechny", nemusím žít v obavě, jestli patřím k malému počtu "vyvolených" či jeho měřítka jsou tak náročná, že je nemůžu zvládnout, ale nejsem ukolíbán jistotou, že ať dělám co dělám, mé spasení je stoprocentně jisté, protože Písmo hovoří rovněž o "nemnohých".

Pokud možná máme na mysli tuoto jednotu a mluvíme o spáse "všech" či "nemnohých", tak cíl výpovědi je stejný, ale přistupujeme k němu z jiného úhlu pohledu.
Martin



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 15. červen 2011 @ 13:24:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si že každý kdo spoléhá jenom na jeden zdroj víry a poznání dříve nebo později skončí na vlastní planetě někde na okraji vesmíru. Ať už je to Bible, tradice nebo dokonce nějaké osobní mystické zážitky. Když četl Písmo dvořan etiopské královny tak tomu také vůbec nerozumněl ale byl natolik rozumný že si to dal vysvětlit. Místo aby jel domů a vymyslel nějakou příšernost. Také se přikláním k tomu že to co nám připadá jako zdánlivě protichůdná tvrzení jsou spíš mantinely mezi kterými se máme pohybovat. Nedávno jsme se tady bavili o umírajícím člověku který posílal poslední vzkaz svému synovi kterého měl moc rád a nazýval ho syčákem. Existuje jedno úsměvné vyprávění o tom čemu nás naučila maminka. Zkusme si představit jaké hrůzy by z toho šly odvodit kdyby to někdo bral jako jediný zdroj poznání. A přitom se za tím může skrývat  velice dobrá a živá matka a logiku to přes zdánlivé rozpory rozhodně nepostrádá :

Moje matka mě naučila OCENIT DOBŘE ODVEDENOU PRÁCI:
"Jestli se hodláte navzájem zabít, udělejte to laskavě venku, právě jsem uklidila!"
* Moje matka mě naučila NÁBOŽENSTVÍ:
"Modli se aby to z toho koberce šlo dolů!"
* Moje matka mě naučila LOGICE:
"Proč? Protože jsem to řekla!"
* Moje matka mě naučila PŘEDVÍDAVOSTI:
"Ujisti se, že máš čisté prádlo, co kdyby se stala nějaká nehoda!"
* Moje matka mě naučila IRONII:
"Ještě chvíli breč a já ti k tomu dám skutečný důvod!"
* Moje matka mě naučila MNOHO O VĚDĚ ZVANÉ OSMÓZA:
"Zavři pusu a sněz tu polévku!"
* Moje matka mě naučila OHEBNOSTI:
"Podívej se na tu špínu, co máš na zádech!"
* Moje matka mě naučila VYTRVALOSTI:
"Nevstaneš odsud dokud nesníš všechen ten špenát!"
* Moje matka mě naučila o POČASÍ:
"Tvůj pokoj vypadá, jako kdyby tady před chvílí řádilo tornádo!"
* Moje matka mě naučila ŽIVOTNÍMU CYKLU:
"Přivedla jsem tě na tento svět a můžu tě z něj zase rychle sprovodit!"
* Moje matka mě naučila ZÁVISTI:
"Na světě jsou milióny nešťastných dětí, které nemají tak úžasné rodiče jako ty."
* Moje matka mě naučila MATEMATICE:
"Kolik chceš knedlíků?" "Chci tři." "Dostaneš pět."




Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 15. červen 2011 @ 14:23:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Vyvolení“ znamená nadržování menšině šťastlivců, které si Bůh proti jejich vůli vybral pro nebe, zatímco všechny ostatní nechá padnout do pekla, i když by je mohl také zachránit.-----

To víš ,vyvolený Boží lid bude vždy vyvolený Boží lid.. A s tím nic neuděláš.Snad jediné, a to Ti vřele doporučuji ,se s tím konečně smířit.  :-)



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 15. červen 2011 @ 15:07:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I já souhlasím – do značné míry - s tím, co napsal Martin. Správně je A i B. Bůh zemřel za hříchy celého světa, ale užitek mají jen Ti, kteří to přijmou. Mnoho teologických sporů se řešilo teorií paradoxu. Kristus je například Bůh i člověk.  Někteří ve své době tvrdili – jen Bůh, jiní – jen člověk. Ale obojí je pravda. Já osobně věřím například všemu, co nyní uvedu:

Není možné uvěřit ani být spasen, pokud člověk není před stvořením světa Bohem vyvolen.

Kristus zemřel za každého člověka na zemi.

Bůh nevyvolil všechny lidi na světě ke spáse.

Bůh chce, aby každý člověk na zemi byl spasen.

Bůh nikoho nevyvolil k zatracení.

Člověk se sám nemůže rozhodnout pro Boha.

Každý člověk je schopen odpovědět na Boží volání.

Bůh nevolá nikoho, kdo není schopen slyšet.

Není člověka, kterého by Bůh nechtěl spasit.

Bůh dokáže uchovat hříšníka k Božímu soudu.

Člověk se nemůže rozhodnout jinak, než tak, jak Bůh předem rozhodl.

Bůh předem rozhodl podle toho, jak se člověk zachová.

Bůh zatvrzuje lidská srdce hříšníků, aby neuvěřili.

Bůh otevírá srdce hříšníků, aby uvěřili.

Ano, jsou zde uvedeny paradoxy A a  B. Co mi trochu vadí, že kalvinisté tvrdí, že pouze a jen B je správě. Já také věřím, že B je správně, ale věřím, že správně je i A. Lidský rozum nedosáhne k Bohu, který nežije v čase, natož aby pochopil nepochopitelné.



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 15. červen 2011 @ 15:57:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Buďme jako děti!!!


Čím více však mudrujeme nad Biblí  a různými citáty, tím více se do toho zamotáváme, ale tvrdíme, že jen my známe pravdu. Rozum a intelekt nám tu spíše škodí, než pomáhá. Bible je psána tak zvláštně, že skutečně platí A i B. Málokdo chápe, že platí A i B, ale každý se drží toho svého.  


Ale proč by měla být Boží pravda tak složitá ??!!!


Vztah k Bohu není jen a jen na základě intelektového poznání, i když to má také svoji sílu  a význam.


Mat. 18,3 ..a řekl: „Amen, pravím vám: Neobrátíte-li se a nebudete-li jako děti, jistě nevejdete do království Nebes.


Právě ta dětská radost a důvěra nám hodně chybí.

Prostá babička, která  s dětskou dušičkou se modlí a chodí do kostela, je mi milejší než ten, kdo se chlubí tím, že  třeba umí Bibli nazpaměť a už je v nebi a nikdy už nehřeší a nedělá nic špatného....


Dětská duše, upřímnost, radost, víra, naděje a láska jsou mnohem důležitější.


Nemáme tu krásný příklad  a vzor ??????  Vždyť jsme přece Boží děti!!!!



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 15. červen 2011 @ 20:03:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Turku Doulosi,
o kalvinismu nevíš zhola nic!




Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 15. červen 2011 @ 20:03:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Turku Doulosi,
o kalvinismu nevíš zhola nic!




Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Středa, 15. červen 2011 @ 21:29:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud je svoboda skutečně svobodou, pak kterýkoliv hříšník musí mít právo svobodně učinit pokání, třeba v posledních chvílích svého života. Kdyby mu tohle nebylo umožněno, svoboda by nebyla svobodou. Proto, pokud má kdokoli právo dovolávat se Boží milosti, třeba i až na smrtelné posteli, musí byt oběť Kristova platná i pro něj, tedy dosavadního hříšníka. Jelikož nikdo z nás předem neví, kdo se třeba až na smrtelné posteli k Bohu obrátí, je nezbytné připustit, že i pro takto disponovaného člověka musela být Kristem přinesená platná oběť. Znovu opakují, že nikdo z nás neví kdo jsme  a kdo nejsme takovým adeptem Boží milosti. Nezbývá nám tedy, než souhlasit s názorem, že Kristus přinesl spásu pro všechny lidi, a že je pouze na vůli těch lidí, zda ji přijmou nebo nepřijmou. Jen se obávám, že to zde mnoho zúčastněných nepřijme. A mohu-li být osobní, jsem rád že jsi Doulosi. 



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Sobota, 18. červen 2011 @ 14:23:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když tady sleduji tu diskuzi, jak lidé mluví o stejné Bibli a každý to vidí jinak, napadá mě jedna stará otázka:

Proč chodí kalvinisti ke kalvinistům, letničtí k letnickým, charismatici k charismatikům, baptisti k baptistům, zákoníci k zákoníkům... atd?

Není to náhodou proto, že určitý druh církve PŘITAHUJE určitý druh lidí?
Např. Strohý kalvinismus přitahuje strohé lidi. Emoční charismatický sbor pritahuje emoční lidi. Zákonický sbor přitahuje zákonické lidi.... 
A protože jsme každý "něčím ujetý," tak si myslíme, že zrovna my jsme objevili Ameriku..., (která je zrovna, jako my..)
Nicméně, správný důvod pro jakéhokoliv křesťana by mělo být to, že chodí do sboru, ve kterém nejlépe učí a žíjí Biblické pravdy - ne podle nás, ale podle Bible.

Co myslíte?



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Sobota, 18. červen 2011 @ 14:45:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ireno,
chvála Bohu, že jsi prohlédla a vyšla ze zajetí náboženství dobrých skutků. Úplně souhlasím, že pokud nejsme úplně šílení, je nám jasné, že Boží vůle je pro nás dobrá a tak ji aktivně hledáme a snažíme se ji žít. Obdivuji Tvé modlitební zvyky, Bůh Ti žehnej.
Myslím, že většina debaty zde je o tom, jestli člověk má a nebo nemá svobodnou vůli. Z toho se tu pak odvozuje vše ostatní. Já v Bibli čtu, že člověk svobodnou vůli má - ale neobhajuji toto učení proto, že jsem svévolný rebel, jak na mě dobromyslní zastánci omezeného smíření hned útočí, ale proto, že je to biblická pravda.
Moje svobodná vůle mi často nadělá víc problémů než dobrého, protože moje tělo je hříšné a nejednou přebije to, co chce můj duch. Proto jsem se k Pánu často i modlil, aby ze mě udělal svého otroka bez vůle - to by pro mě bylo lepší, protože Jeho vůle je lepší, než moje. Ale Pán mi odpověděl, "kdybych z Tebe udělal otroka, nemohl bys mě svobodně milovat."
A tak jsem nakonec svobodný člověk, který se dobrovolně stal Pánovým otrokem - stále mám svobodnou vůli, ale snažím se ji podřizovat vůli Boží - o tom to přece je, ne? Nechápu, proč tolik lidí tady trvá na tom, že svobodnou vůli nikdy neměli (tj. alespň před spasením - to jsou nesmysly.)

Co se týče hřešení - Bůh bude soudit lidi za to, co vykonali v těle, ne v duchu. I znovuzrození křesťané budou souzeni u Kristovy soudní stolice (Řím 14:10, 2 Kor 5:10) - ne ohledně spásy, ale ohledně odměn nebo ztráty odměn - podle toho, co dělali - v těle. (Které by měl u křesťana řídit duch, ale jak asi víš, je to neustálý boj, tato naše hříšná nátura chce pořád dělat, co dělat nemáme, a neustále se duchu vzpírá.)
Bůh Tě opatruj, D.



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: jan316 v Pondělí, 20. červen 2011 @ 11:21:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavá diskuze. Myslím, že základní problém kalvinismu je v tom, že stojí na nebiblických základech a předpokladech. Následné logické závěry nejsou mylné na základě logiky, ale logicky správné. Kalvinismus je tedy ovocem přirozené mysli – logického uvažování a přemítání bez Boha. Přemýšlet o Bohu totiž nestačí, je třeba přemýšlet s Bohem - mít Kristovu mysl. Tak jako TULIP začíná u Totální zkaženosti, je potřeba se nejdříve podívat na to, co Bůh říká o stavu a kapacitě člověka po pádu. V jakém stavu se člověk ocitl? Odpovídá to, co nám Duch Svatý sděluje o stavu padlého člověka, definici kalvinistické Totální zkaženosti? Je třeba nejdříve definovat biblický předpoklad a z něj logicky vycházet, jinak budeme vnášet teologický konstrukt do Bible a dopouštět se tzv. eisegeze.

Extrémní Kalvinismus je svým myšlenkovým procesem podobný např. Svědkům Jehovovým. Stejně jako u SJ i u extrémního kalvinismu se začíná s extrabiblickým prohlášením a posléze se hledá způsob jak Bibli „ohnout“ tak, aby odpovídala danému učení. Nuže milí extrémní, TULIPní kalvinisté, kde se říká, že padlý člověk není schopen víry a že víra je záslužným lidským aktem? (Držme se prosím zásad biblické hermeneutiky a exegeze, ne demagogických předkládání nebiblických výroků, veršů vytrhávaných z kontextu a správných logických závěrů z mylných předpokladů)



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Pondělí, 20. červen 2011 @ 16:40:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám tady otázku, ale každému to zřejmě nějak uniklo, je tu toho napsáno už hodně. Tak ještě jednou:

Když tady sleduji tu diskuzi, jak lidé mluví o stejné Bibli a každý to vidí jinak, napadá mě jedna stará otázka:

Proč chodí kalvinisti ke kalvinistům, letničtí k letnickým, charismatici k charismatikům, baptisti k baptistům, zákoníci k zákoníkům... atd?

Není to náhodou proto, že určitý druh církve PŘITAHUJE určitý druh lidí?
Např. Strohý kalvinismus přitahuje strohé lidi. Emoční charismatický sbor pritahuje emoční lidi. Zákonický sbor přitahuje zákonické lidi.... 
A protože jsme každý "něčím ujetý," tak si myslíme, že zrovna my jsme objevili Ameriku..., (která je zrovna, jako my..)
Nicméně, správný důvod pro jakéhokoliv křesťana by mělo být to, že chodí do sboru, ve kterém nejlépe učí a žíjí Biblické pravdy - ne podle nás, ale podle Bible.

Co myslíte?



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Pondělí, 20. červen 2011 @ 18:15:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
1. Tísíc let vlády Římsko-katolické církve nad Evropou nazývá historie dobou temna - tak to asi není dobrý zdroj Boží teologie.

2. Ohledně vyznávání hříchů knězi píšeš: "Je to tak už vírou prvotní církve, ze které pocházíme jak my, tak desítky církví pravoslavných, církev syrská, koptská, arménská, maronitská."
Dej si prosím Tě pozor, abys neprefeferoval církevní tradici nad Písmem. Já si raději beru za vzor církev prvního století, tu prvotní církev, popsanou v Bibli, než byla církev vlky zkorumpována. Církve, které uvádíš, vznikly až o pár set let později a dodržují víc své tradice než Boží slovo.
Ježíš nás varoval na příkladu zkorumpovaného náboženského vedení v Jeho době:
Opustili jste Boží přikázání a dodržujete lidskou tradici... Rušíte Boží slovo svou tradicí, kterou jste ustanovili. A podobných věcí děláte spoustu. Mk 7:8-13.

3. Křesťan se nestává údem církve při křtu,
(křest je jen veřejné prohlášení víry), ale když UVĚŘIL EVANGELIU - Ef 1:13-14.

4. Pokud křesťan svým hřešením škodí svému sboru, samozřejmě by to měl vyznat a napravit. ALE je plno hříchů, kterých se může dopouštět, a kromě Boha o tom nikdo neví - a takovými hříchy ve sboru nikoho nepoškozuje, pokud to tak musím říct. A na tento případ se pak Tvůj argument, že musíme vyznávat hříchy církvi, protože ji hříchy poškozujeme, nedá uplatnit.
A tím, že každý křesťan je knězem Bohu, jak uvádíš, tak tím spíš nedává smysl, aby kněz vyznával své hříchy jinému knězi, místo toho, aby je vyznal Bohu. Vyznávat hříchy knězi je tudíž jedna z nebiblických tradic. Jn 20:23 jsem už vysvětlil 2x.

5. Církev jako DNEŠNÍ INSTITUCE, ať už protestantská nebo katolická, není stejná církev, o které mluví Bible, protože je v ní hodně duchovní i fyzické korupce a ODPADÁNÍ OD PRAVDY - 2 Tes 2:3 - Ř. slovo apostacía neznamená odpadání od víry nebo od Boha, ALE ODPADÁNÍ OD PRAVDY. A to se dnes děje hodně. Mnoho církevních vůdců je duchovně slepých jako ti farizeové v Ježíšově době. Jako Židé před svým zničením (např. Ez, Oz, Jer) vzývali Boha pusou, ale jejich srdce od Něho byla vzdálená, to je stav dnešní církve. A "Boží soud začíná Jeho domem." Hledejme, milujme a hlásejme pravdu, dokud je čas.

Bůh Ti ukazuj pravdu, D.



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: liskau v Středa, 22. červen 2011 @ 00:53:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



          Zdravim všechny-to znamená  všechny.

      Řím.3:23-Všichni zhřešili a chybí jim Boží sláva
   
      1.Jan2:2-Ježíš Kristus je smírnou obětí za naše hříchy,a nejen za naše,ale i za celý svět

      1.Tim. 2:3-6-náš Spasitel Bůh,který chce,aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání pravdy.
                        Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi,člověk Kristus Ježíš,který dal sám sebe
                        jako výkupné za všechny lidi.
 
      2.Pet.3:9 -Pán nechce totiž,aby někdo zahynul,ale aby všichni došli k pokání.

                   Vždyť je to tak srozumitelné.



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Sobota, 25. červen 2011 @ 18:53:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Fero, a ostatní neo-kalvinisté:

když Tě někdo přesvědčí, že učení neo-kalvinistů opravdu není Biblické, to ještě nemusí znamenat, že nejsi křesťan. Mnoho křesťanů dnes trpí pod nezdravým, nebiblickým učením. Slyšel jsem výrok, který by mohl pomoci v chápání pořadí spasení:

"Víra je rukou, která se natahuje k daru, který Bůh nabízí v Kristu." (David Cloud).

Biblické pořadí spasení:
1. Kristova oběť a vzkříšení;  2. víra v č. 1;   3. usmíření s Bohem = spása. 

... Páni, co mám dělat, abych byl spasen? Odpověděli: "Věř v Pána Ježíše Krista a budeš spasen..." (Sk 16:31). Skutky nás nespasí (Ef 2:8-9, Řím 3:20), ani samotná víra nás samozřejmě také nespasí, ale co nás spasí je víra ve vzkříšeného Krista.
Ani Kristus totiž nespasí člověka, který v Něho nevěří, Fero. Aby člověk mohl být spasen, Kristovo dílo jde ruku v ruce s naší vírou. Oboje jsou ke spáse potřeba. Boží práce a lidská víra! A víra nejsou skutky, jak je výše uvedeno.

"Bojím se, abyste se v mysli nenechali svést od jednoduchosti, která je v Kristu, tak jako se kdysi hadovou vychytralostí nechala oklamat Eva." 2 Kor 11:3.

Já bych k tomu dodal: Neo-kalvinismus, jehož hnací silou je intelekt, který zbytečně komplikuje jednoduché Biblické pravdy, je past a zabiják intelektuálů. Zahoď 5 bodů kalvinismu a čti CELOU Bibli (bez domýšlení se). Pak pochopíš, jak moc se Bůh Bible liší od Boha neo-kalvinismu.  
Bůh Ti v tom pomáhej, D.



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Sobota, 25. červen 2011 @ 19:12:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oko,

píšeš: Věčná spása každého z nás je odvislá od toho, jak prožijeme své životy, jak naplníme Boží záměr s námi pro tento svět. Zda zůstaneme Bohu věrní a vytrváme v dobrém až do konce. Podle toho budeme souzeni, až předstoupíme před Kristovu soudnou stolici. Zda dovolíme našemu žalobci satanovi, aby nás mohl právem obvinit.

Vypadá to, že mícháš dohromady Soud před Velkým bílým trůnem pro nevěřící s Kristovou soudní stolicí pro věřící.

Věčná spása znovuzrozeného křesťana nezávisí na tom, jak prožije život (Ef 2:8-9, Jn 1:12-13). Pokud by na tom závisela, Kristova oběť by přece nebyla dokonalá a postačující. Taková víra (v to, zda prožiješ život podle katolických předpisů) Tě tedy nespasí, měl bys poslechnout rady apoštola Pavla: Přezkoumávejte se, jestli jste ve víře 2 Kor 13:5. 

Na druhé straně věřící budou souzeni jen před Kristovou soudní stolicí - zde bude posuzováno, jak žili (nebo nežili) pro Krista. Nejde zde ale o připadnou ztrátu věčného života, ale o odměny nebo ztrátu odměn.

Často zde mluvíš jako protestant, ale přidat se k nim nechceš, protože tvrdohlavě lpíš na heretickém učení katolické církve. Tzv. apoštolská posloupnost katolické církve je podvod, jak jsem Ti už 2x vysvětlil. Boží církev není instituce, ale znovuzrozený lid, který ustanovuje své vedení tím, že rozpozná, koho BŮH do toho vedení povolal, ne tím, že na něj vloží ruce podle svého rozumu!
Bůh Ti buď milostivý, D.



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: liskau v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 00:23:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


               Zdravím všechny.

        Zjevení22:17- A Duch i Nevěsta říkají: "Přijď!" A ten, kdo slyší, ať řekne: "Přijď!"
                                A kdo žízní, ať přijde, a kdo chce, ať zdarma nabere vodu života.

      Pán Bůh je láska-je spravedlivý-chvála Jemu.

                    



Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Úterý, 05. červenec 2011 @ 14:33:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oko,

už nějakou dobu tady spolu polemizujeme a vnímám určité "zajeté koleje," ve kterých se Tvé argumentace pohybují, tj. učení Římsko-katolické církve. Rozhodně se Tě nechci nijak osobně dotknout, ale protože vidím to neustálé obhajování ŘK teologie, která se rozhodně neshoduje s učením CELÉ Bible, uznal jsem za vhodné nabídnout Ti tyto informace. Co s nimi uděláš, je už mezi Tebou a Bohem, a nezapomeň, že "úzká je brána a těžká je cesta k životu a je málo těch, kdo ji najdou (Mt 7:14).

V pondělí, 4. července jsi napsal:
Konstantin byl císař (světský vladař) a nikdy nebyl otcem žádné církve (Co je císařovo, dávejte císaři, co je Božího, dávejte Bohu).

Napsal jsi to zřejmě v pokusu vyvrátit mé prohlášení, že Římský císař Konstantin položil základy tomu, co se od 7. století podobá dnešní Římsko-katolické církvi. Psal jsem to proto, abych ukázal, že až do vlády Konstantina Velikého ve 4. století SE CÍRKEV NIJAK NEPODOBALA tomu, co je dnes známé jako Římsko-katolická církev, která si s výmyslem apoštolské posloupnosti dělá monopol na církev, jako JEDINÁ PRÁVOPLATNÁ (podle Tebe včetně pravoslavných církví - které samozřejmě mají stejné kořeny).

Zde jsou tedy úryvky z nezávislého zdroje (ani protestantského, ani katolického), tj. Wikipédie:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Konstantin_I._Veliký

Pod hlavičkou Náboženská politika:

Konstantin proslul jako první křesťanský římský císař a jeho vláda proto představovala zásadní zvrat v dějinách církve. V roce 313 vydali Konstantin a Licinius Edikt milánský, který zakázal trestání osob hlásících se ke křesťanské víře, navrátil církvi a jednotlivým křesťanům veškerý zkonfiskovaný majetek a zavedl toleranci vůči všem náboženstvím. ...  Historikové se často přou o to, zda Konstantin konvertoval ke křesťanství v mládí vlivem své matky Heleny, nebo zda si osvojil víru v Boha postupně v průběhu života. ....   Ač se přiklonil ke křesťanství, podržel si Konstantin titul pontifex maximus, který mu zaručoval postavení v čele pohanského kněžstva....

...všestranně podporoval církev poskytováním finančních prostředků, udělováním výsad a imunit duchovenstvu, když jim prominul placení určitých daní a zprostil je některých občanských povinností. Dále nechal budovat kostely, povyšoval křesťany do vysokých hodností v císařské správě a odevzdal církvi všechen majetek zabavený Diocletianem při perzekucích křesťanů. K nejdůležitějším Konstantinovým stavebním projektům patřilo vybudování
baziliky Svatého hrobu a baziliky Boží moudrosti v Konstantinopoli a původní baziliky svatého Petra v Římě....

Oko, všimni si, že papežové dodnes používají titul "pontifex maximus," což je titul vrchního pohanského kněze (babylónských mystérií provozovaných římskou vládnoucí elitou. Babylónským mystériím položili základy Nimrod a jeho žena Semiramis I. (Viz Gen 10:8-12 a Gen k. 11, -stavba Babylónské věže). Nimrod neznamená "udatný lovec," což je nepřesný překlad, ale "budeme rebelovat," REBEL proti Bohu. Nimrod byl po potopě první tyran, který se nechal uctívat jako bůh. S jeho ženou, pohanskou kněžkou Semiramis I. vytvořil náboženský kult uctívání madony s děckem, se všemi prvky, které se praktikují v ŘKC - zajímavá podobnost, že! Babylónská mystéria se rozptýlením národů v Gen 11 roznesla do všech koutů světa, a dnes přeživají především v ŘKC. Přečti si Zj 17:5, kde Kristus toto náboženství ve své rozvinuté formě nazývá Záhada, Babylón veliký, matka nevěstek a ohavností země.

I když Konstantinem zlegalizované křesťanství byla na povrchu pro pronásledované křesťany ohromná úleva, prokletím se stalo to, že Konstantin vytvořil z křesťanství státní náboženství římského impéria. Politika a živá víra nejdou dobře dohromady. Abych to jednoduše shrnul, Konstantin položil základy pro 1000 letou vládu církve, kterou historie nazývá dobou temna - proč - protože to byla od samého počátku vláda církve politicky motivované a zkorumpované. To jsou základy Římsko-katolické církve, která pravé věřící opakovaně pronásledovala svými inkvizicemi. Opět zdůrazňuji, že podoba dnešní ŘKC se dá vystopovat pouze k 7. století, kdy byl papež poprvé uznán za hlavu křesťanství a byla ustanovena eucharistická mše. Do té doby to byla pouze církev zkorumpovaná a de facto vedená římskými císaři, kteří sice vyznávali křesťanskou víru, ale spíše jen formálně, v kompromisu se světem a pohany. 

Mariánský kult se vyvíjel postupně, nemá žádné kořeny v apoštolském učení zaznamenaném v Novém Zákoně, a až na pár výjimek se uchytil až ve 4. a 5. století, do té doby to nebylo všeobecně církví (ani tou zkorumpovanou) akceptováno.  


Závěr:
1. ŘKC nemá žádnou apoštolskou posloupnost, protože má své kořeny až ve vzniku imperiálního křesťanského náboženství od r. 313 za vlády římského císaře Konstantina. Dále eucharistická mše, kterou se ŘKC vyznačuje, se začala praktikovat až v 7. století. Titul papeže v roli HLAVY CÍRKEV se též začal používat až v 7. století. Samotný titul "papa" vznikl přibližně ve 4. století a byl používán vícerými vůdci církve. Tudíž těžko někdo může říkat, že ŘKC existovala od apoštola Petra - když v prvních šesti stoletích po Kristu, církev neobsahovala hlavní rozpoznávací znaky ŘKC - eucharistickou mši a titul papeže, jak (samozvanou) Hlavu křesťanství. 

2. ŘKC je od svého počátku směsicí pohanství a křesťanství
- viz výše uvedené info z Wikipédie.

3. I když v této obrovské celosvětové organizaci je polapeno mnoho dobromyslných lidí, její vedení je motivováno touhou po ekonomické a politické moci, (Viz historie ŘKC) a využívá ke svým cílům zkorumpované křesťanské učení.  Jak asi víš, masy se totiž nejlépe ovládají náboženstvím.

4. Bible je překrucována a verše vytrhávány z kontextu, samozřejmě za účelem zdůvodnit pohanské praktiky v křesťanském pláštíku, a nebiblické učení.

5. I když ŘKC církev má mnoho teologických učenců s vysokými tituly, bohužel spíš polemizují nad Biblí jako nad souborem slov, vět, kapitol a knih, očividně bez vedení Svatého Ducha. Jak by mohli být vedeni Svatým Duchem, když je jejich učení Bohem odsouzenou směsicí křesťanství a pohanství. Podle nich totiž ke spáse nestačí jednoduchá víra ve vzkříšeného Krista. Musí k tomu přidávat rituál vodního křtu, členství ("v právoplatné") církvi, tj. v ŘKC a jiné věci. Jenže Kristus plus něco navíc je jiné evangelium, které už člověka nespasí. Viz Gal 1:6-9, kde apoštol Pavel odsoudil učení Judaistů, kteří přidávali ke Kristově oběti obřízku, jako podmínku spasení (Gal 5:1-2). Podobně by se daly parafrázovat Pavlova slova z této pasáže: Pokud spoléháte na rituál vodního křtu, Kristus vám  nebude k ničemu!

6. Tyto informace o Konstantinovi velikém, ŘKC, titulu "papa," mariánském kultu a katolických (nebiblických) tradicích a mnoho jiných si lze snadno najít, třeba i na Wikipédii. Pokud miluješ pravdu víc, než svou náboženskou organizaci, máš příležitost ji najít.

7. Proto Oko, Ježíš Kristus skrze apoštola Jana přikazuje: "Vyjděte z ní, můj lide, abyste unikli jejím hříchům, abyste nedostali z jejích ran." Zj 18:4.
Tohle není legrace, mám rád prosté katolíky, jsou to mnohdy dobří a upřímní lidé, nicméně jsou prostřednictvím ŘK vedení udržováni v nebiblické teologii. A ta káže jiné evangelium (Kristus + něco navíc), které apoštol Pavel tak silně odsoudil v Gal 1:6-9. 

Rozloučím se vtipem, kterému se asi spíš zasmějí protestanti, než Ty, ale je v něm bohužel hodně pravdy:

                Katolík si jednou rýpl do protestantské dívky: „kde byla tvoje církev před vládou Jindřicha VIII.?" "No, pane byla tam, kde vaše církev nikdy nebyla." "A kde to je?" "V Bibli," odpověděla dívka.

Bůh Tě opatruj, D.








Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Neděle, 10. červenec 2011 @ 23:58:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
ještě důležitý odkaz pro katolíky:

http://www.prokrestany.cz/index2.htm

Bůh Tě opatruj a veď,
D.



K smrti uražený vzdělanec Doulos (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 15. červenec 2011 @ 21:59:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 

Re: Re: Vy o voze a oni o koze (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Pátek, 15. červenec 2011 @ 17:41:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martino,
Píšeš:
1. Příteli, především prokaž, kde jsem tě osočil a nadával ti.
2. Nejsem si vědom, žádné agresivní rétoriky, můžeš být přesnější? Až tuto “agresivitu“ doložíš, co tím vlastně myslíš, všem bude zřejmé, že se spíše u tebe jedná o diskusní přecitlivělost a podrážděnost, než o moji agresivitu, kterou zde předstíráš, abys vzbudil soucit, že jsi se stal, diskusní obětí agresora. Takže prosím příklad té “agresivity“.
3. Pokud máš zájem, abych ti uvedl verše z Písma sv. na svoji obhajobu, tak jistě tak učiním, ale až uznám za diskusně vhodné nebo až mne vyzveš, abych svá slova doložil i z Písma sv. Problém s tím nemám.
Tak to by bylo ohledně prvního odstavce. Až ho vydiskutujeme, pak se teprve posuneme dále.

Odpověď:
1. Martino, nazval jsi mě například pitomcem - ale to podle Tebe třeba není nadávka, že.
2. Martino, Přečti si své komentáře - nadávat lidem do ignorantů, nevzdělanců a fanatiků, zvlášť, když je vůbec neznáš, Ti rozhodně na přátelích nepřidá. Myslím, že je dost lidí, kteří i když nejsou přecitlivělí, tohle považují za agresivní jednání.
3. Martino, můžeš uznávat co chceš, podle Tvého chování je zřejmé, že Písmem neřídíš.

Závěr:
1. Martino, v každém případě je zjevné, že nejsi žádný křesťan, ale namyšlený humanista. I katolíci, které znám, jsou slušní a příjemní lidé, což se o Tobě říct nedá.
2. Martino, podle toho, co jsi tady předvedl, jsi buď obyčejný provokatér nebo namyšlený hlupák.
3. Martino, z výše uvedených důvodů s Tebou odmítám dále ztrácet čas těmito neplodnými diskusemi. Neříkej mi příteli, nejsi můj přítel.
4. Martino, pokud bys jednou byl ochoten spolknout svou pýchu a zatoužit po usmíření s Bohem, zde je pár veršů jak to udělat - Podle Božích slov a ne podle nějakého náboženství - pokáním k Bohu a vírou ve vzkříšeného Krista:
Jan 3:3; 1 Kor 15:3-5, Řím 3:10, 23-25, 5:8, 6:23, 10:9-10, Ef 1:13-14, Ef 2:8-9, Gal 1:7-8, Sk 20:21, Lk 13:3, 5, Zj 20:15, Zj 21:8....
Bůh Ti buď milostivý,
Doulos
 

Martino  komentář:
Pane Doulos nepřejete si být mým přítelem a já to s radostí přijímám. Že utečete z navrhované diskuse jsem věděl předem.
Pokud jste uražen nebo dotčen, že jsem vás nazval pitomcem , omlouvám se vám, ale jsem i přesto o tom přesvědčen  a na svém komentovaném názoru, který se vás tak dotknul si trvám. Bohužel já slušnější výraz pro vaše intelektuální tvrzení prostě nemohu nalézt.
Zde můj předešlý komentář:
Než něco někam napíšeš, vezmi si knihu, něco si přečti, podívej se na prameny židovské a křesťanské a netrub do světa, že jsi pitomec. To není urážka, to je konstatování faktu, pokud někdo křičí do světa:
„Ano, nejprve bylo Písmo a pak k němu lidé, kteří se Boha nebáli, klidně přidali své tradice, které dávají na úroveň Božích slov.“
Nebo perla:
„Nenech se dál mást falešným katolickým učením - co jsem uvedl o vzniku Římsko-katolické církve je pravda. Pochází až ze 7. století, a základy její imperiální moci položil Římský císař Konstantin ve 4. století. Apoštolská posloupnost je podvod a navíc to není Biblické.“
Potkala tě nejhorší diskusní prezentace. Fanatik a nevzdělanec.



Stránka vygenerována za: 5.60 sekundy