Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 502 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116491184
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Zůstala Marie navždy panna?
Vloženo Neděle, 29. květen 2011 @ 19:39:32 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Bible však učí, že Pán Ježíš měl sourozence.

Evangelista Lukáš praví: "I porodila svého prvorozeného syna a zavinula ho do plének a položila do jeslí" (2,7). Tento způsob vyjádření naznačuje, že po narození Ježíše Marie měla ještě další děti. Je to potvrzeno jinými místy Písem. V mesiášském Žalmu 69,9 si čteme: "Cizí jsem učiněn svým bratřím, a cizozemec synům své matky." Řada druhých veršů z tohoto Žalmu je citována v NZ v souvislosti s Kristem (Mt 27,34; J 2,17; 15,25; Sk 1,20; Ř 15,3), a proto nemůže být pochyby o tom, že právě tak i tento verš byl vyplněn při Kristu a jeho bratrech. Ev. Jan píše: "Ani jeho bratři nevěřili v něho" (7,5). Matouš poznamenává, že Ježíš "přišel do svého rodného města a učil je v jejich synagoze tak, že žasli a řekli: ´Odkud on má takovou moudrost a mocné činy? Což to není syn tesařův? Nejmenuje se jeho matka Marie a jeho bratři Jakub a Josef a Šimon a Judas? A nejsou všechny jeho sestry u nás?´" Podobně píše i Marek. Ve skutečnosti tito bratři a sestry byli zčásti "nevlastními", protože Pán byl synem pouze Marie, kdežto oni byli dětmi Josefa a Marie.

I v této věci pracovala lidská fantasie. Lidem je namlouváno, že vůbec nejde o bratry a sestry Páně, nýbrž jen o jeho bratrance a sestřenice, nebo o jiné nejbližší příbuzné. Ovšem řečtina má jiné slovo pro "bratrance" (anepsios), které je např. užito o Markovi, bratranci Barnabášově (Ko 4,10). Matouš zdůrazňuje ve svém evangeliu, že když se Josef probudil ze sna, v kterém měl zjevení ohledně narození Ježíše, "vzal k sobě svou manželku, ale nepoznal ji, až i porodila syna. A nazval jeho jméno Ježíš" (1,24.25). Je to eufemické vyjádření, které prostě znamená, že Josef s Marií neměl manželský styk až do doby narození Ježíše. V tomto výroku je však zahrnuto, že po narození Ježíše, Josef a Marie žili normálním manželským životem.

O Josefovi, Marii a Ježíšovi se mluví jako o "svaté rodině", o vzoru lidské rodiny. Tím, že Josef "vzal k sobě svou manželku", bylo ukončeno období zasnoubení a započato manželství. Josef a Marie byli vždy v celém křesťanstvu uznáváni za manžele. Jaký druh manželství to však měl být, jestli Marie navždy zůstala panna, jak učí římská církev? Co by to bylo za nenormální, nepřirozený poměr?

Jestli oba manželé byli normální, jako že jistě byli, pak by se jejich manželství muselo vyznačovat neustálým sebeomezováním a trápením, což by bylo v naprostém rozporu s 1K 7,3-5, kde apoštol vybízí křesťanské manžele, aby se vzájemně nepřipravovali o manželský styk: "Neodpírejte (se) vzájemně, leč by to bylo ze společného svolení na čas, abyste se uprázdnili k postu a k modlitbě; a zase se spolu sejděte, aby vás nepokoušel satan pro vaši nezdrženlivost." Ti, kdo učí o trvalém panenství Marie, buď ať přestanou tvrdit, že Marie navždy zůstala panna, nebo ať přestanou líčit Josefa a Marii jako ideál manželství a rodiny! Taková rodina nikdy nemůže být dávána druhým za vzor!

zdroj


Podobná témata

Katolicismus

"Zůstala Marie navždy panna?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zůstala Marie navždy panna? (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Neděle, 29. květen 2011 @ 21:13:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvedený článok si premiešal vlastnou fantáziou a protestantskou zásadou „sola scriptra“,  podľa ktorej,: 1.,čo sa týka otcovstva: by Ježiš mal troch pozemských otcov, Dávida, Abraháma a Jozefa pozri: „Rodokmeň Ježiša Krista, syna čo sa týka otcovstva Dávidovho, syna Abrahámovho.“ Mt 1,1 „A matka mu povedala: ... Tvoj otec a ja s úzkosťou sme ťa hľadali.“Lk2,48   2., čo sa týka prvorodenstva, tvoje slovo je v rozpore s Božím slovom nakoľko biblia výrazom prvorodený zdôrazňuje hodnosť a práva tohto dieťaťa. K tomu si pozri: 1., Jer 31,9 kde sa uvádza: „Efraim je môj prvorodený“ napriek tomu, že Efraim bol druhým Jozefovým synom pozri 1M41,52 2., 2 M 4,22-23 „Izrael je mojím prvorodeným synom ... ty si sa však zdráhal prepustiť ho, preto zabijem tvojho prvorodeného syna.“   Pritom prvorodeným Izraela = Jakuba je: „Ruben, si môj prvorodený, moja moc ...“ 1M 49, 3 . 3., čo sa týka údajných ďalších deti Panny Márie, tak hebraizmus „kým (až) neporodila bol zaužívaný výraz východného človeka, vidno to aj z z 2 Sam 6,23:“Saulovej dcére Michol sa nenarodil syn až do dňa jej smrti.“ Spojka „až“ („kým“) tu nepoukazuje na to čo bude, ale na fakt, ktorý sa stal, alebo nestal.



Re: Zůstala Marie navždy panna? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 29. květen 2011 @ 21:27:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravíčko:

Termín "prvorozený" vůbec nic nenaznačuje. Prvorozený u zvířat i lidí označuje toho/to, kdo/co otevírá mateřské lůno. Prvorozenství mělo v době SZ význam, neboť vše prvorozené patřilo Bohu (Ex 13,2; Nu 3,13). Uvědom si, že Ježíš je jako prvorozený označován i ve vztahu k Bohu - mám ti rozumět tak, že Bůh má více Synů jako je Ježíš?

Ohledně bratrů a sester si všimni, že Písmo nikde neříká, že Marie byla jejich matka. Vzhledem k tomu, že těsně před svou smrtí odevzdal Pán svoji matku do péče Janovi (o něm se pak píše, že ji přijal do svého domu), je jisté, že Josef v té době už nežil. To koresponduje s tradicí, že Josef byl v době sňatku s Marií vdovec s dětmi z prvního manželství. Pokud měl Ježíš nějaké bratry, pak a)byli totální zhýralci a matku odmítli, b)nebyli vlastní a Jan musel být Ježíšův bratranec. Jinak Ježíšovo chování nedává absolutně smysl a bylo by smrtelnou urážkou jeho bratrů. Řečtina má opravdu různé termíny pro "bratra" a "bratrance", ale nezapomínejme, že semitské jazyky nebyly s to rozlišit mezi bratrancem a bratrem.

Aorist za heós v Mt 1,25 skutečně vypadá na to, že po uvedené době ji "poznal" - to ale neznamená, že měli děti. Na druhou stranu ale máme silné a jednohlasné svědectví tradice o jejím panenství až do konce života. Této tradice se drželi i Luther, Zwingli a Kalvin. Navíc ta interpretace Mt 1,25 opravdu není průkazná, zvláště vezmeme-li v úvahu velmi pravděpodobný původní hebrejský text.

Můj závěr tedy je, že Ježíš neměl vlastní sourozence (tj. s aspoň jedním stejným biologickým rodičem). Jestli spolu Josef s Marií žili manželským životem zůstává otevřenou otázkou.



Re: Zůstala Marie navždy panna? (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 29. květen 2011 @ 21:30:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vďaka za odkaz na výbornú knihu!

Na rkc a tých, čo nerozlišujú duchov, či sú z Boha, je tragické (okrem iných vecí), že pohanské symboly matky s dieťaťom vztiahli na Máriu, matku Pána Ježiša. Tak zjednotili bezbožnú Semiramis a ďalšie bohyne s Bohom požehnanou Máriou... Uctievajú ju v podobe matky s dieťatkom v náručí, a pritom ona stála pod krížom a videla na ňom umierať najmä svojho Pána, nie(len) syna, ktorého porodila...

Všemohúci Boh; Slovo, ktoré sa stalo telom, je zobrazovaný ako batoľa závislé od svojej matky... alebo neustále visí na kríži, hoci tento Boh, toto SLOVO, je ŽIVÝ, vzkriesený. Dieťatkom bol kratučký čas, no ukrižovaný a vzkriesený bol ako dospelý muž. On už 2000 rokov nie je batoľa, ktoré potrebuje neustále pomoc svojej matky, ale On je všemohúci SUDCA živých aj mŕtvych, Pán neba a zeme, Kráľ kráľov a Pán pánov. A čas Jeho príchodu v oslávenom tele sa blíži. Maranatha! AMEN.

No možno niektorí čakajú, že príde na zem v podobe obrovskej guľatej hostie, alebo slnečného kotúča... :o(



Re: Zůstala Marie navždy panna? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 29. květen 2011 @ 22:03:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
    Jsem rád, že pro nás křesťany není vůbec důležité, jestli Marie zůstala, nebo nezůstala pannou do konce svého života. Ještě více jsem rád, že se kvůli tomu nemusíme hádat :-)



Re: Zůstala Marie navždy panna? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 29. květen 2011 @ 23:44:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spravny vyklad Bozieho slova



Ex 13:2,12 - Ježiš je niekedy pomenovaný ako "prvorodený" syn Márie. Ale "prvorodený" je bežným židovským výrazom znamenajúcim prvé dieťa, ktoré otvorilo matkino lono. Nemá to nič spoločné s matkou, ktorá ma v budúcnosti ďalšie deti.

Ex 34:20 - podľa Mojžišovho zákona, "prvorodený" syn musel byt zasvätený. Status "Prvorodeného" nepožaduje "druhorodeného".


5. Ježišoví "bratia" (adelphoi)) = bratanci alebo príbuzní



Gn 11:26-28 - Lót je Abrahámov synovec (gr."anepsios") / Gen. 13:8; 14:14,16 - Lót je tu však stále nazývaný Abrahámov brat (adelphos") . Z tohto vyplýva, že hoci grécke slovo pre bratanca je "anepsios," Písmo tiež používa "adelphos" na opis bratranca.

Gn 29:15 - Laban volá Jakuba svojím "bratom", aj keď Jakub je jeho synovec. Toto tiež dokazuje, že brat znamená príbuzný alebo bratranec.

Dt 23:7; 1 Kron. 15:5-18; Jer. 34:9; Neh. 5:7 -"bratia" tu znamenajú "príbuzní". Hebrejčina a aramejčina nemajú žiaden výraz pre "bratranca."


Lk 1:36 - Alžbeta je Máriina príbuzná. Niektoré Biblie to prekladajú ako "sesternica," ale toto je nepresný preklad , pretože hebrejčina a aramejčina nepoznajú výraz pre "sesternicu."

Lk 22:32 - Ježiš hovorí Petrovi, aby posilnil svojich "bratov." V tomto prípade tu jasne vidíme Ježiša použiť výraz "bratia", ktorý sa vzťahuje na ďalších apoštolov, nie jeho biologických bratov.

Sk 1:12-15 - zhromaždenie Ježišových "bratov" tu možno počítať na 120. To je príliš veľa "bratov." Brat znamená v hebrejčine "príbuzný".

Sk 7:26; 11:1; 13:15,38; 15:3,23,32; 28:17,21 - tu je len niekoľko z mnoho iných prípadov, kde výraz "bratia" neznamená pokrvných bratov.

Rim 9:3 - Pavol používa výrazy "bratia" a "príbuzní" a vzájomne ich zamieňa. Zmienka Ježišových "bratov" nedokazuje, že Mária mala aj ďalšie deti.

2 Sam. 1:26; 1 Kráľ 9:13, 20:32 - v týchto veršoch výraz "bratia" tu nemusí znamenať (pokrvnú líniu), podobne ako výraz "priateľ".

2 Kráľ 10:13-14 - Kráľových Achaziašových 42 "bratov" bolo skutočne 42 jeho príbuzných.

1 Kron 23:21-22 - Eleazárové dcéry si vzali svojich "bratov", ktorí boli v skutočnosti ich bratancami.

Neh 4:14; 5:1,5,8,10,14 - tu sú ďalšie prípady "bratov" vo význame "bratrancov" a "príbuzných."

Tob 5:11 - Tobit prosí Azariáša, aby sa stotožnil s ním a jeho ľudom, ale stále ho nazýva "bratom."

Amos 1: 9 - bratstvo tiež môže znamenať spojenca (kde nie je žiadna pokrvná línia).

NESPRAVNY VYKLAD VERSA-NEOBCOVAL S NOU „KYM“ NEPORODILA SYNA Mt1,25

Mt 1:25 - tento verš hovorí, že Jozef neobcoval s Máriou (nepoznal Máriu) "kým" (po grécky "heos", )" neporodila syna.
Protestanti argumentujú, že toto dokazuje, že Jozef mal styk s Máriou po tom, ako porodila syna. Toto je ale mylné čítanie tohto textu, pretože slovo "kým", "Až kým" "pokiaľ ne-" neznamená to isté, ako "niečo nerobiť...až kým sa niečo nestane a potom to robiť." "Heos" sa vzťahuje na minulosť, nikdy nie na budúcnosť. Namiesto, "až kým" neporodila syna znamená "do toho momentu" neporodila syna. Toto potvrdzuje, že Mária bola panna, keď porodila Syna. Tu sú ďalšie texty, ktoré potvrdzujú, že "až kým" znamená "do toho momentu":



Mt 28:29 - Ja som s vami "až do konca sveta." Toto ale neznamená, že Ježiš nebude s nami po konci sveta.

Lk 2:37 - Prorokyňa Anna bola vdovou "až do momentu kým" nedosiahla vek 84 rokov. Ale ona neprestala byť vdovou po 84 roku jej života.

Lk 20:43 - Ježiš hovorí, "Posaď sa mi po pravici, dokiaľ Ti nepriateľov nepoložím za podnožku." Ježiš nepožaduje apoštolov, aby prestali sedieť po jeho pravej ruke po tom, ako jeho nepriateľov nepoloží za podnožku .

1 Tim 4:13 - "Kým neprídem", buď usilovný v predčitovaní (Písma), napomínaní a vyučovaní. To ale neznamená, buď nečinný "potom ako" prídem.

Gn 8:7 - a vypustil krkavca. Ten vyletel a poletoval sem i tam, "kým" na zemi nevyschli vody. Krkavec nezačal lietať po tom ako vyschli vody.

Gn 28:15 - Pán neopusti Jakuba "dokiaľ" bude plniť jeho sľub. Toto však neznamená, že Pán následne opusti Jakuba.

Dt 34:6 - ale "až do dnešného dňa" nikto nepozná, kde je Mojžišov hrob. Toto však nezaručuje, že "niekto našiel to miesto odvtedy"

2 Sam. 6:23 - Saulova dcéra Michol bola bezdetná "až kým nezomrela. Z toho, ale nemôžeme vyvodiť, že mala deti po svojej smrti.

1 Mach. 5:54 - "pretože" nikto z nich nepadol v boji a bezpečne sa vrátili. Nikto z nich nepadol v boji aj potom ako sa bezpečne vrátili.









Re: Zůstala Marie navždy panna? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 30. květen 2011 @ 09:22:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zrovnatak dobře můžeme biblicky i jinak dokazovat že naším otcem je Adam, Set, Noe, Abraham nebo  kterýkoliv z patriarchů. A ještě k tomu je to pravda, i když ne hned v prvním koleně.  Nebo že v denominaci kde si navzájem říkají bratře a sestro mají společného biologického otce a matku. Nebo tomu že každý kdo někdy nazval svojí manželku sestrou je krvesmilník, což nám předhazovali již staří Římané. Společně s tím že s odpuštěním jíme děti a pijeme lidskou krev, k čemuž zneužili svátost Eucharistie. Co se mne týče tak věřím tomu že Ježíš se narodil jiným způsobem než my, stejně jako byl jiným způsobem počat. Tak jak se mělo lidstvo rozmnožovat kdyby neupadlo do hříchu. Kdysi jsem uvažoval o tom že děti mohl mít svatý Josef z 1. manželství ale už tomu nevěřím. Věřím tomu že žil po celý život v čistotě, podobně jako Panna Maria. Stejně jako nevěřím tomu že by si Bůh vybral jakkoliv hříšnou ženu k tomu aby ho přivedla na svět a byla mu Matkou. Když se podívám na to jaké nároky kladli na potenciální manželky kněží a levitové tak mi náhodný výběr Bohorodičky nedává smysl.




Zůstala Marie navždy panna? Nevíš? zeptej se Církve! (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 30. květen 2011 @ 11:45:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Ti, kdo učí o trvalém panenství Marie, buď ať přestanou tvrdit, že Marie navždy zůstala panna, nebo ať přestanou líčit Josefa a Marii jako ideál manželství a rodiny! Taková rodina nikdy nemůže být dávána druhým za vzor!“
Z textu příspěvku Zůstala Marie navždy panna?, je zřejmé, že autor i ten kdo vkládal tento text , se pohybuje na úrovni myšlenkové improvizace, kdy si mnozí  představují, že nelze žít po vzoru sv. Rodiny. V dějinách Církve jsou mnozí, kteří tak žili a z lásky k Bohu se zřekli manželského styku plození. Je to projev veliké víry, kterou Bůh nepožaduje, ale jsou jedinci, kteří z lásky uvědomujíc si, že Spasitel prolil svoji svatou Božskou krev za každého člověka, tak oni v sobě našli tolik síly, vděčnosti a lásky, že se zřekli manželského styku, jako např. svatý král Eduard se svojí manželkou Edithou a mnozí další….
To, že to mnozí pro svoji slepotu nevidí a tvrdost srdce nevnímají a rozumem nerozlišují, ještě neznamená, že je pravda, co zde plodí nemocný mozek  autora, demagogického textu, který je ukázkou  nevědomosti. Autor je s největší pravděpodobností zablokovaný sektář, který neví, že Církev Kristova roku 553 na svém  sněmu přijala jako závazné a trvale platné , že Panna Maria byla vždy pannou.
Prostě křesťan se blábolem jako je příspěvek Zůstala Marie navždy panna?,nezabývá. Učit, přikázal Spasitel Učitelskému úřadu Církve. A by si někdo nemyslel, že se z tohoto příkazu Krista vycuká, tak Spasitel dodává.
Kdo vás poslouchá. Mne poslouchá. Kdo vámi pohrdá, mnou pohrdá a kdo pohrdá mnou, pohrdá tím, který mne poslal.
Závěr:
Pokud zde si někdo nárokuje právo na pravdu, právo na pravomoc učitelskou, kterou nemá jednotlivý biskup, natož nějaký ušmudlaný  myšlenkář, vzpomeňme na spor o obřízku, že nikoliv Pavel rozhodl, ale sněm v Jeruzalémě, kdy Petr po souhlasu všech oznámil učení Církve, pak je nesmyslné, nelogické a trapné, zde prezentovat jen pro myšlenkovou a intelektuální impotenci, názory nějakého sektáře. Máš-li někdo problém, zeptej se Církve a ne sektáře nebo odpadlíka.



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy