Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 242, komentářů celkem: 429558, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 617 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116481378
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Příklad z dějin Izraele
Vloženo Sobota, 01. leden 2011 @ 12:19:19 CET Vložil: Olda

Úvod do křesťanství poslal rosmano

To všechno se jim stalo pro výstrahu a bylo to zapsáno pro poučení nám, kdo jsme se octli na konci věků.  1 Kor 10,11

Dějiny Izraele jsou zapsány jako příklad pro naše poučení i pro výstrahu, jak říká apoštol Pavel. Principy jednání Boha s Izraelem jsou stejné i v našem duchovním životě. Vysvobození z Egypta je předobrazem záchrany člověka Kristem. A tento příklad nám vykresluje cestu spasení pro každého člověka, ukazuje, jaká je posloupnost jednotlivých etap Božího plánu záchrany člověka. Pokusím se tu posloupnost naznačit, aby nedocházelo k matení pojmů jako že vše začíná křtem v Rudém moři.


1) Židé byli v Egyptě v cizině, byli tam nesvobodnými otroky, byli utlačování, zbidačováni a perzekvováni. Od určité doby dokonce nemohli mít mužské potomky, aby se nerozmnožovali.
Toto je obraz každého z nás, když jsme žili ve světě, ve hříchu, hříchem utlačováni a zotročeni.

2) Bůh ale pro ně přichystal záchranu skrze Mojžíše, který měl izraelský národ vyvést z Egypta. Farao (Satan, který drží v zajetí hříchu své otroky) však byl neoblomný, odmítal propustit Izraelce navzdory soudům, které Bůh na Egypt dopustil.
Sevření otrokáře povolilo a Izraelci obdrželi svobodu odejít ze zajetí a sloužit Bohu až při poslední ráně a soudu, které Bůh uvedl na Egypt.

  • Všichni prvorození v egyptské zemi zemřeli, od prvorozeného syna faraónova, po prvorozeného syna otrokyně,  i všechno prvorozené z dobytka.
  • Po celé egyptské zemi se rozléhal veliký křik, jakého nebylo a už nebude.
  • Ale na žádného Izraelce ani pes nezavrčel, ani na člověka ani na dobytče, aby všichni poznali, že Hospodin podivuhodně rozlišuje mezi Egyptem a Izraelem

Podmínkou té záchrany Izraelců byla následující věc: Museli uposlechnout nařízení Mojžíše v každé domácnosti, v každé rodině zabít beránka bez vady, celého beze zbytku sníst, potřít věřeje i nádpraží domu krví toho beránka. Ta krev beránka zachránila Izraelce od Božího hněvu.
Toto je obraz přijetí Ježíše, Božího beránka do svého života a očištění srdce -odpuštění hříchů jeho svatou krví. Tohle je přijetí nabízené záchrany, spasení


3) Pak následuje úprk z Egypta, před Božím zachráněným lidem šel sám Hospodin ve dne v sloupu oblakovém,  v noci ve sloupu ohnivém, a tak jim svítil, že mohli jít ve dne i v noc.
Tohle je cesta spaseného,  Ježíšovou krví očištěného člověka, vysvobozeného ze zajetí hříchu, kterého vede Duch svatý pryč ze starých hříšných závislostí, pryč ze starých způsobů života a nevěry, k zpřetrhání starých hříšných vazeb.


4) Ještě je zde pokus faraóna zotročit osvobozený lid, Hospodin však zázračně svůj lid zachrání tak, že se rozestoupí vody Rudého moře, Boží lid projde suchou nohou na druhou stranu a pronásledovatelé jsou potopeni, pohřbeni v mořských hlubinách.
Tohle je předobraz křtu, křtu, ponoření do Krista, do jeho smrti, zemření hříchu, zákonu hříchu - definitivní rozloučení, tečka za  Egyptem - ukřižování s Kristem, aby hříšné tělo pozbylo moci, abychom již dále nesloužili hříchu a abychom mohli chodit v novotě života a službě Bohu.


"Příklad z dějin Izraele" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Příklad z dějin Izraele (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 03. leden 2011 @ 09:26:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
i oni ti stařízákonní jsou na konci světa, jak přeložili kraličtí,
pokřtění v Rudém moři a stejně bloudili 40 let po poušti, mnozí museli být zabiti, tak proč dnes na KONCI světa, jinde se píše přelom věků,
také ctějí bloudit "po poušti" s nimi i mladí novozákonní? já v tom vidím více, než dost výstrahy



Příklad z dějin Izraele - Výstraha před modlářstvím. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 04. leden 2011 @ 14:29:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kontext:

— Výstraha před modlářstvím 
1  Chtěl bych vám připomenout, bratří, že naši praotcové byli všichni pod oblakovým sloupem, všichni prošli mořem,
2  všichni byli křtem v oblaku a moři spojeni s Mojžíšem,
3  všichni jedli týž duchovní pokrm
4  a pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus.
5  A přece se většina z nich Bohu nelíbila; vždyť ‚poušť byla poseta jejich těly‘.
6  To vše se stalo nám na výstrahu, abychom nezatoužili po zlém jako oni.
7  A také nebuďte modláři jako někteří z nich, jak je psáno: ‚Usadil se lid, aby jedl a pil, a potom povstali k tancům.‘
8  Ani se neoddávejme smilstvu jako někteří z nich, a padlo jich za jeden den třiadvacet tisíc.
9  A také nechtějme zkoušet Pána, jako to dělali někteří z nich, a hynuli od hadího uštknutí,
10  ani nereptejte jako někteří z nich, a byli zahubeni Zhoubcem.
11  To, co se jim stalo, je výstražný obraz a bylo to napsáno k napomenutí nám, které zastihl přelom věků.
12  A proto ten, kdo si myslí, že stojí, ať si dá pozor, aby nepadl.
13  Nepotkala vás zkouška nad lidské síly. Bůh je věrný: nedopustí, abyste byli podrobeni zkoušce, kterou byste nemohli vydržet, nýbrž se zkouškou vám připraví i východisko a dá vám sílu, abyste mohli obstát.
14  A proto, moji milovaní, utíkejte před modlářstvím.
15  Mluvím k vám jako k rozumným lidem; posuďte sami, co říkám:
16  Není kalich požehnání, za nějž děkujeme, účastí na krvi Kristově? A není chléb, který lámeme, účastí na těle Kristově?

17  Protože je jeden chléb, jsme my mnozí jedno tělo, neboť všichni máme podíl na jednom chlebu.
18  Pohleďte na Izraelský lid: Nespojuje ty, kteří jedí oběti, společenství oltáře?
19  Co tím chci říci? Že pokrm obětovaný modlám něco znamená? Nebo že modla něco znamená?
20  Nikoli, nýbrž že to, co pohané obětují, obětují démonům, a ne Bohu. Nechci, abyste vešli ve společenství s démony.
21  Nemůžete pít kalich Páně i kalich démonů. Nemůžete mít účast na stolu Páně i na stolu démonů.
22  Chceme snad popudit Pána k žárlivosti? Jsme snad silnější než on?

                                                                                                        /Korintským 10 kap./



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy