|
Právě je 617 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: ivanp rosmano Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116481378 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Příklad z dějin Izraele
Vloženo Sobota, 01. leden 2011 @ 12:19:19 CET Vložil: Olda |
poslal rosmano To všechno se jim stalo pro výstrahu a bylo to zapsáno pro poučení nám, kdo jsme se octli na konci věků. 1 Kor 10,11
Dějiny Izraele jsou zapsány jako příklad pro naše poučení i pro
výstrahu, jak říká apoštol Pavel. Principy jednání Boha s Izraelem jsou
stejné i v našem duchovním životě. Vysvobození z Egypta je předobrazem
záchrany člověka Kristem. A tento příklad nám vykresluje cestu spasení
pro každého člověka, ukazuje, jaká je posloupnost jednotlivých etap
Božího plánu záchrany člověka. Pokusím se tu posloupnost naznačit, aby
nedocházelo k matení pojmů jako že vše začíná křtem v Rudém moři.
1) Židé byli v Egyptě v cizině, byli tam nesvobodnými otroky, byli utlačování, zbidačováni a perzekvováni. Od určité doby dokonce nemohli mít mužské potomky, aby se nerozmnožovali. Toto je obraz každého z nás, když jsme žili ve světě, ve hříchu, hříchem utlačováni a zotročeni.
2) Bůh ale pro ně přichystal záchranu skrze Mojžíše, který měl izraelský národ vyvést z Egypta. Farao (Satan, který drží v zajetí hříchu své otroky) však byl neoblomný, odmítal propustit Izraelce navzdory soudům, které Bůh na Egypt dopustil. Sevření otrokáře povolilo a Izraelci obdrželi svobodu odejít ze zajetí a sloužit Bohu až při poslední ráně a soudu, které Bůh uvedl na Egypt.
- Všichni prvorození v egyptské zemi zemřeli, od prvorozeného syna faraónova, po prvorozeného syna otrokyně, i všechno prvorozené z dobytka.
- Po celé egyptské zemi se rozléhal veliký křik, jakého nebylo a už nebude.
- Ale
na žádného Izraelce ani pes nezavrčel, ani na člověka ani na dobytče,
aby všichni poznali, že Hospodin podivuhodně rozlišuje mezi Egyptem a
Izraelem
Podmínkou té záchrany Izraelců byla následující věc: Museli uposlechnout nařízení Mojžíše v každé domácnosti, v každé rodině zabít beránka bez vady, celého beze zbytku sníst, potřít věřeje i nádpraží domu krví toho beránka. Ta krev beránka zachránila Izraelce od Božího hněvu. Toto je obraz přijetí Ježíše, Božího beránka do svého života a očištění srdce -odpuštění hříchů jeho svatou krví. Tohle je přijetí nabízené záchrany, spasení
3) Pak následuje úprk z Egypta, před Božím zachráněným lidem šel sám Hospodin ve dne v sloupu oblakovém, v noci ve sloupu ohnivém, a tak jim svítil, že mohli jít ve
dne i v noc. Tohle je cesta spaseného, Ježíšovou krví očištěného člověka, vysvobozeného ze zajetí hříchu, kterého vede Duch svatý pryč ze starých hříšných závislostí, pryč ze starých způsobů života a nevěry, k zpřetrhání starých hříšných vazeb.
4) Ještě je zde pokus faraóna zotročit osvobozený lid, Hospodin však zázračně svůj lid zachrání tak, že se rozestoupí vody Rudého moře, Boží lid projde suchou nohou na druhou stranu a pronásledovatelé jsou potopeni, pohřbeni v mořských hlubinách. Tohle je předobraz křtu, křtu, ponoření do Krista, do jeho smrti, zemření hříchu, zákonu hříchu - definitivní rozloučení, tečka za Egyptem - ukřižování s Kristem, aby hříšné tělo pozbylo moci, abychom již dále nesloužili hříchu a abychom mohli chodit v novotě života a službě Bohu.
|
Re: Příklad z dějin Izraele (Skóre: 1) Vložil: helena v Pondělí, 03. leden 2011 @ 09:26:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | i oni ti stařízákonní jsou na konci světa, jak přeložili kraličtí, pokřtění v Rudém moři a stejně bloudili 40 let po poušti, mnozí museli být zabiti, tak proč dnes na KONCI světa, jinde se píše přelom věků, také ctějí bloudit "po poušti" s nimi i mladí novozákonní? já v tom vidím více, než dost výstrahy |
Re: Re: Příklad z dějin Izraele (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 03. leden 2011 @ 12:15:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ať se naplní Boží vůle, dneska jako tenkrát. Na zemi, na moři a ve vzduchu, na poušti a všude. Jestliže naše cesta do Zaslíbené země a Království vede právě tudy tak hurá na poušť.
|
]
Re: Re: Re: Příklad z dějin Izraele (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 03. leden 2011 @ 12:20:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hlavně je třeba začít požitím zabitého beránka bez vady (Ježíše), obmytím svého srdce jeho krví a pak teprve hurá skrze Rudé moře (křest). Ne naopak. |
]
Re: Re: Re: Re: Příklad z dějin Izraele (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 04. leden 2011 @ 11:29:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Potom se ale pořadí změnilo. Vyvolený národ přešel suchou nohou řeku Jordán a Velikonoce slaví od té doby každým rokem až dodneška. Co mi ale připadá ještě podstatnější je fakt že obřezávali a dodneška obřezávají děti pár dnů po narození a nečekají s tím až se samy rozhodnou jestli chtějí uctívat Hospodina nebo nějaké jiné pohanské bohy. Pán Ježíš také nečekal až bude dospělý. Smlouvu s Hospodinem uzavírali za svoje děti rodiče. Připadá mi absurdní sjednávat svým dětem v útlém věku pojistky a stavební spoření a odepřít jim to nejdůležitější.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Příklad z dějin Izraele (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 04. leden 2011 @ 17:42:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ovšem v Nové smlouvě, v Novém zákoně nezáleží na obřízce či neobřízce, záleží na tohletom: To, na čem záleží, totiž není obřízka nebo neobřízka, ale nové stvoření. Gal.6,15
|
]
Re: Re: Re: Příklad z dějin Izraele (Skóre: 1) Vložil: helena v Středa, 05. leden 2011 @ 04:07:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ale tam jsme již byli, tak snad nezačneme bezbožně šílet, že né? |
]
|
|
Příklad z dějin Izraele - Výstraha před modlářstvím. (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Úterý, 04. leden 2011 @ 14:29:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Kontext:
— Výstraha před modlářstvím 1 Chtěl bych vám připomenout, bratří, že naši praotcové byli všichni pod oblakovým sloupem, všichni prošli mořem, 2 všichni byli křtem v oblaku a moři spojeni s Mojžíšem, 3 všichni jedli týž duchovní pokrm 4 a pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus. 5 A přece se většina z nich Bohu nelíbila; vždyť ‚poušť byla poseta jejich těly‘. 6 To vše se stalo nám na výstrahu, abychom nezatoužili po zlém jako oni. 7 A také nebuďte modláři jako někteří z nich, jak je psáno: ‚Usadil se lid, aby jedl a pil, a potom povstali k tancům.‘ 8 Ani se neoddávejme smilstvu jako někteří z nich, a padlo jich za jeden den třiadvacet tisíc. 9 A také nechtějme zkoušet Pána, jako to dělali někteří z nich, a hynuli od hadího uštknutí, 10 ani nereptejte jako někteří z nich, a byli zahubeni Zhoubcem. 11 To, co se jim stalo, je výstražný obraz a bylo to napsáno k napomenutí nám, které zastihl přelom věků. 12 A proto ten, kdo si myslí, že stojí, ať si dá pozor, aby nepadl. 13 Nepotkala vás zkouška nad lidské síly. Bůh je věrný: nedopustí, abyste byli podrobeni zkoušce, kterou byste nemohli vydržet, nýbrž se zkouškou vám připraví i východisko a dá vám sílu, abyste mohli obstát. 14 A proto, moji milovaní, utíkejte před modlářstvím. 15 Mluvím k vám jako k rozumným lidem; posuďte sami, co říkám: 16 Není kalich požehnání, za nějž děkujeme, účastí na krvi Kristově? A není chléb, který lámeme, účastí na těle Kristově?
17 Protože je jeden chléb, jsme my mnozí jedno tělo, neboť všichni máme podíl na jednom chlebu.
18 Pohleďte na Izraelský lid: Nespojuje ty, kteří jedí oběti, společenství oltáře? 19 Co tím chci říci? Že pokrm obětovaný modlám něco znamená? Nebo že modla něco znamená? 20 Nikoli, nýbrž že to, co pohané obětují, obětují démonům, a ne Bohu. Nechci, abyste vešli ve společenství s démony. 21 Nemůžete pít kalich Páně i kalich démonů. Nemůžete mít účast na stolu Páně i na stolu démonů. 22 Chceme snad popudit Pána k žárlivosti? Jsme snad silnější než on?
/Korintským 10 kap./ |
|
|
|
|