Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 451 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116508045
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: 1.Blaze chudým a plačícím
Vloženo Pátek, 30. srpen 2002 @ 20:06:43 CEST Vložil: et

Modlitební život

1. Blaze chudým a plačícím Jak žít s Bohem, jak žít v Jeho království, jak žije spasený člověk? Vycházím především ze série kázání "Jak žít křesťanský život" pastora Johna MacArthura, pod jehož kazatelnou jsem rostl ve víře a znalostech po mnoho let. Jak už ale nemůže jinak být, bude naše zamyšlení ryze české. Jaképak české, bude to Boží vyučování, protože On má svrchovanou moc nad každým z nás. Jak se chová ten, kdo je v Kristu, nebo jak je veden ten, kdo žije v Kristu? Tímto úvodem chci jen říci, že si za křesťanské chování nikdy nemůžeme dávat zásluhy, konáme je jako výsledek osobní víry, z poslušnosti a veškerá sláva patří Bohu. Proto je víra bez skutků nemyslitelná. Někdo však řekne: "Jeden má víru a druhý má skutky." Tomu odpovím: Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na skutcích. Ty věříš, že je jeden Bůh. To je správné. I démoni tomu věří, ale hrozí se toho. Neuznáš, ty nechápavý člověče, že víra bez skutků není k ničemu? (Jakubův 2:18-20)
Pamatujme si, spaseni nejsme ani jedním skutkem. Víru provází skutky. Nejdříve vysvětlím to, k čemu mne mnohokrát donutili posluchači na přednáškách. První poznání je, že Biblická spása vyplývá z milosti Boží, a ne ze skutků člověka, aby se nikdo nechlubil. To říká Bible. Uveďme si odpovídající verš:Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit. (Efezským 2:9)Někteří lidé okamžitě reagují: "Tak ty to máš dobré, Pán Bůh ti daroval spásu a už můžeš lhát, krást, smilnit, vraždit, protože se tvoje skutky nepočítají." Ano, nepočítají, ale protože je Bůh svrchovaný, a komu dá dar spásy, dá mu i prostředky, aby hřešil co nejméně:Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil. (Efezským 2:10)Ukažte mi člověka, kterému Bůh nepřipravil darem dobré skutky, a já vám ukáži člověka, který není Boží dílo v Kristu Ježíši. Vše, co chci zdůraznit, je skutečnost, že dobré skutky, které provázejí život křesťana potvrzují spásu, jsou z Boha, ne z člověka. Z Písma poznáme další pravdy:Nedivte se tomu, neboť přichází hodina, kdy všichni v hrobech uslyší jeho hlas a vyjdou: ti, kdo činili dobré, vstanou k životu, a ti, kdo činili zlé, vstanou k odsouzení. (Jan 5:28-29)Zde vidíme, že ti, kdo činili dobro, jsou spaseni a budou žít s Kristem. Ti, kdo konali zlo, budou odsouzeni za své skutky k věčné existenci bez Krista. Řekneme snad, že je Bůh nespravedlivý? Pavel v Římanech odpovídá - naprosto ne! Někdo ovšem namítne, že Bible také učí následující:Odvrať se od zlého a čiň dobré, hledej pokoj a usiluj o něj. (1. Petrův 3:11)Zdánlivě si tyto verše odporují. Jednou jsou dobré skutky dar a nejsou z nás, jsou připraveny Bohem, a podruhé o ně máme usilovat. A jsme u jádra problému. Co Bůh ve svém nepřístupném světle na věčnosti nadekretuje, to si člověk sám a bez nátlaku v historickém časoprostoru zvolí. Dobré skutky budou vždy provázet opravdovou víru. Z Bible jasně vyplývá, že skutky produkované člověkem nemohou přinést spásu, ale samy o sobě produkují jen pýchu.Uveďme si následující příklad víry. Jestliže dám střádalovi avízo, že banka XY do týdne zkrachuje a on odpoví: "Prosím tě, nestraš, to jsou nesmysly" - a přesto zavčas vybere své úspory, prokázal aktivní víru. Jestliže mi ale druhý střádal odpoví: "Díky za informaci, hned běžím do banky všechno vybrat" a přes zdánlivé ujištění nechá své vklady propadnout, nevěřil. Víru musí provázet akce, jinak to není víra, ale jen plané řeči. Úspory mohou být zachráněny jen na základě víry v danou informaci. Proto připomínám, že nepochopená víra, někdy také nazývaná "laciná milost", je v podstatě "víra ve víru" a jako taková je planá. Jinými slovy říká: "ostatní nejsou tak dobří jako já" a zcela opomíjí, že vše co má, je od Boha - šikovnost, zdraví, rozhodovací schopnosti, první nádech a poslední výdech, vše, co se s námi a kolem nás děje, je pod kontrolou Boží moci. Kdyby "něco" od Boha nebylo, potom "v tom něčem" není svrchovaný a v té chvíli by padla Boží nekonečnost; musel by být potom ohraničený a jeho hranice by sousedily s nějakým jiným bohem, majícím ve svém resortu to "něco" navíc. Omezenost v jakémkoliv aspektu znamená omezenost i časovou. Upřete-li Bohu i tu nejmenší míru svrchovanosti, vymažete Jej z existence a Jeho Božství se zhroutí. A jsme u nesmyslných otázek bez odpovědi: "Kdo stvořil boha?" Kdo potřebuje být stvořen, není bůh.Ale vraťme se zpět. Mnoho lidí tvrdí, že věří ve spásu skrze Pána Ježíše Krista, ale skutek utek. O své víře buď mlčí a nebo o ní jen mluví. Mluvit o svém přesvědčení je jedna věc a chovat se podle svého přesvědčení je věc druhá. Kolik lidí se na Ježíšově jménu jenom veze? Dnes, po pádu dialektického a částečně i humanistického materialismu, je zajisté módní věřit jakýmsi tradičním způsobem, abychom se přiblížili k odkazu našich dědů a pradědů. K víře se hlásí dnes kde kdo. Je to móda především v řadách intelektuálů a vědců. K dělnému lidu módní vlna víry zatím nedorazila, ale ještě není všem dnům konec. Jsem překvapen, když se v Praze zúčastňuji různých populárně-vědeckých přednášek, kolik našich vědců a lidí vědě nakloněných věří jistým tradičním křesťanským způsobem. Ale jen potud, dokud jim tato víra nenabourá osobní názor v tom či onom pohledu na svět. Jinými slovy, biblický Bůh je neztvárňuje ke svému obrazu, ale oni ztvárňují biblického Boha k lidskému obrazu. I vyznávající křesťané žijí žalostně nepřiměřeně tomu, co učil náš Pán Ježíš Kristus. Na nikoho neukazuji zvednutým prstem; sám mám břevno v oku a plně se ztotožňuji s apoštolem Pavlem:Věrohodné je to slovo a zaslouží si plného souhlasu: Kristus Ježíš přišel na svět, aby zachránil hříšníky. Já k nim patřím na prvním místě. (1. Timoteovi 1:15)Všechno, o čem chci hovořit, je adresováno především mně a potom i vám. Učení Pána Ježíše Krista nám odhaluje směr, kterým se mají ubírat učedníci Pána Ježíše Krista. Znovu opakuji, ať si nikdo nepřivlastňuje zásluhy za své skutky.1. Prozkoumejme sami sebePán Ježíš Kristus chce, a připravil pro nás vše, abychom byli šťastní lidé. Vím, že s tímto tvrzením i mnoho křesťanů nesouhlasí. Kolik je mezi námi těch, kteří, jak se zdá a podle toho, jak se cítí, neznají opravdové štěstí a pokoj, tedy blaženost, abychom použili biblický slovník. Všichni známe rčení o tom, že když něco dobře chutná, pak je to obvykle nezdravé, a když nám něco dělá dobře, pak je to určitě hříšné. To je první omyl a doufám, že brzy pochopíme, že náš Bůh a Stvořitel není kazisvět.
První kázání Ježíše Krista, které je zaznamenáno v Matoušově evangeliu, se týká lidské blaženosti. Snad všichni chceme plně prožívat zdroj naší spásy, pokoje a blaženosti. Ježíšovo "kázání na hoře" o tom, co je to štěstí, co je to blaženost, bylo tak revoluční, že explodovalo v myslích těch, kdo jej slyšeli. Víte, proč působilo jako dynamit? Protože tehdy, a pro mnohé z nás to platí i dnes, nebylo mnoho lidí ochotných respektovat Boží přísné požadavky, zaručující šťastný a blažený život, s vlastní životní praxí. Křesťanská atmosféra bývá poznamenaná lehkostí víry (stačí uvěřit, vyjít, podepsat ...) - a takto emocionálně vybuzená víra vede k povrchnosti a laciné milosti. Stačí jen trochu zaintelektualizovat, uronit slzičku a vše máme s Pánem Bohem v suchu. To je přesně to, co Pán Ježíš Kristus neučil. Tato povrchní víra ve víru sice dovoluje lidem prožít počáteční nadšení ze setkání s evangeliem, co však úplně postrádají, je dlouhodobá a hluboká radost, která je podmíněna osobním vztahem a opravdovou poslušností k požadavkům Pána Ježíše Krista.Pán Ježíš už před dvěma tisíci roky viděl, že jsou mezi věřícími povrchní následovníci, kteří mají a budou znát jen snadnou víru ve víru, kteří budou spoléhat na Boží shovívavost, ne svrchovanost, a přijímají víru ve vyšší moc jako módní doplněk a laciný dar. Každý dar, který dáváme nebo přijímáme, by měl být bez podmínky a zadarmo, jinak by to nebyl dar. Boží dar nemůže být dán ani přijímán jako pozornost, protože ve své jedinečnosti stál nejvyšší cenu. Čím je dar vzácnější, tím je významnější. Co tedy náš Pán řekl?Když takto mluvil, mnozí v něho uvěřili. Ježíš řekl Židům, kteří mu uvěřili: "Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. (Jan 8:30-31)Jak vidíme, někteří Židé uvěřili, ale Ježíš ty, kdo uvěřili, rozdělil hned na dvě skupiny. Na ty, kdo zůstávají v Jeho slovu, kdo poslouchají a řídí se jimi; to jsou ti, kdo jsou opravdu Jeho učedníci, tedy Jeho spasený lid. A dále na ty, kteří v Jeho slovu nezůstávají; to jsou ti, kdo nejsou Jeho učedníci. Kdo není Jeho učedník, není Jeho, a kdo není Jeho, nemůže být spasen. Ježíš tím jen potvrdil, že přijetí bezcenné milosti, víra ve víru a povídání o víře bez skutků Písma, jsou marné.
Koncepce snadné víry, bezcenné milosti, je v naprostém rozporu s epištolami Nového zákona, které se týkají spásy a její jistoty. Život skutečného křesťana není v Bibli nikdy vymalován jako snadná, sentimentální existence - Bůh tě miluje takového jaký jseš, dělej co chceš a žij tím, co tě uspokojuje. Křesťan je vždy povoláván k životu, který je naplněn poslušností, v němž je víra ověřována chováním a skutky. Důkaz ze Starého zákona:Já Hospodin zpytuji srdce a zkoumám ledví, já každému splatím podle jeho cesty, podle ovoce jeho skutků." (Jeremjáš 17:10)A ještě jeden verš z Nového zákona:Zasaďte dobrý strom, i jeho ovoce bude dobré. Zasaďte špatný strom, i jeho ovoce bude špatné. Strom se pozná po ovoci. (Matouš 12:33)Dobrý strom představuje člověka, jenž plně spoléhá na Pána Ježíše Krista, člověka jenž patří Bohu, člověka spaseného. Ten, jako dobrý strom ponese dobré ovoce. Špatný strom představuje člověka, jenž spoléhá sám na sebe, i kdyby o víře v Pána Ježíše Krista povídal bez ustání. Ten, jako špatný strom, neponese dobré ovoce. Všimněme si, že strom se pozná po ovoci, ne podle toho jak vypadá. I churavějící strom může rodit dobré ovoce, a naopak statný strom může rodit špatné. Tak i člověka poznáte ne podle toho, jaký na nás udělal dojem, ani ne podle toho, jak vypadá a co říká, ale poznáte ho podle výsledků jeho práce, poznáte ho po ovoci. Jen ten, kdo nese ovoce dobrých skutků v souladu s Božím vedením, pozná pokoj, je šťastný a blažený.--------------------------------------------------------------------------------

"1.Blaze chudým a plačícím" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy