Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 291 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

cizinec
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116529327
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: O čem je evangelium?
Vloženo Úterý, 21. září 2010 @ 22:26:45 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal rosmano

Kvůli nám, hříšníkům, přišel Mesiáš na svět, nikoli kvůli spravedlivým.




Evangelium je dobrá zpráva, Na tom se doufám jistě všichni shodnem. Ale o čem ta dobrá zpráva je? Co nám ta zpráva říká? Pán Ježíš přišel na svět, aby spasil hřišníky. Aby ti, které spasil, už nebyli hříšníky, ale aby byli od hříchu vysvobozeni, aby byli jeho vykoupený,  spasený (proto Spasitel), očištěný jeho krví, posvěcený, Boží mocí osvobozený od hříchu svatý lid, bez vrásky a poskvrny. "Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš, neboť on zachrání svůj lid od jejich hříchů"

Toto je smysl evangelia, smysl Ježíšova příchodu na tento svět, smysl jeho utrpení, smrti a zmrtvýchvstání.

Nikoli to, že hříšníci dál zůstávají hříšníci. jak to tady hodně přátel chápe, přičemž římští katolíci všichni bez výjinky jak to tak pozoruji. Anebo že v církví jsou nespasené děti Boží apod., spasení možná budou až v okamžiku smrti pokud budou schopni přijmout spasitelnou milost apod. Kvůli tomu nemusel Kristus umírat na Golgotě a prolévat svou krev. Kvůli tomu nemuselo být žádné vzkříšení. Když hříšník dál zůstává hříšníkem, člověk po uvěření Kristu není spasen, pak to není k ničemu. Tohle není žádné evangelium.

Bůh totiž jak píše často Jaela má MOC z hříšníků udělat svůj svatý lid. (Ona sice píše, že Bůh má MOC dělat různé jiné věci, např. že má moc ji nedat jistotu spasení apod). Evangelium je Boží MOC ke spasení. Skrze znovuzrození, vštěpení živého Božího slova, přijetí Kristova života a pohřbení starého, přijetí moci Ducha svatého, Ducha Božího synovství se stává všechno nové. Ovocem takového života je ovoce Ducha, ovoce nového života a vítězství nad mocí hříchu. Je to život ztotožnění s Kristem v jeho smrti i vzkříšení. Proto "jsme v Kristu". Máme věčný život - Ježíš je tím věčným životem. Toto jsme vírou přijali, vírou v tom trváme a stojíme a běžíme do cíle našeho povolání, majíc zrak upřený na Krista, původce a završitele naší víry. K tomu máme oblak svědků, společenství svatých, Ježíše jako velekněze a prostředníka u Otce, který se za nás přimlouvá, jeho krev, která nás očišťuje od všelikého hříchu, "abychom beze strachu sloužili jemu ve svatosti a spravedlnosti před jeho tváří
po všechny dny svého života, jsouce spaseni od našich nepřátel (tedy i od hříchu, od smrti, apod) a z ruky všech, kdo nás nenávidí."



O tom jsou všechny apoštolské listy. Toto popírat znamená pochopit jen část evangelia. Přijde mi, že přátelé katolíci (římští) tuto část evangelia vůbec neznají a že snad tyto stránky Bible mají systematicky vytrhány. Anebo při čtení o těchto skutečnostech mají nějaký závoj, který jim nedovoluje chápat, možná daný pryzmatem katechizmu.

Stačí ty listy apoštolů číst.
Pavel o evangeliu Boží milosti, které zvěstoval a které ve svých epištolách vysvětluje povídá toto:

Žasnu, jak rychle se uchylujete od Toho, který vás povolal Kristovou milostí, k jinému evangeliu. 7Žádné jiné evangelium ale není; to se vás jen snaží zmást ti, kdo chtějí převrátit evangelium Kristovo. 8Kdyby vám kdokoli – ať už my sami nebo třeba anděl z nebe – kázal jiné evangelium než to, které jsme vám kázali, ať je proklet! 9Znovu opakuji, co jsme už řekli: Pokud vám někdo káže jiné evangelium než to, které jste přijali, ať je proklet!
Ujišťuji vás, bratři, že evangelium, které jsem kázal, nepochází od člověka. 12Nemám je převzaté ani naučené od člověka, ale skrze zjevení Ježíše Krista.

Bůh, který mě oddělil už v matčině lůně a povolal mě svou milostí, se ale rozhodl, 16že mi zjeví svého Syna, abych ho kázal mezi pohany. Nespěchal jsem se tehdy poradit s žádným člověkem, 17nevypravil jsem se ani do Jeruzaléma za těmi, kdo se stali apoštoly dříve než já, ale odešel jsem do Arábie a později se vrátil do Damašku.
18Teprve po třech letech jsem přišel do Jeruzaléma, abych se seznámil s Petrem. Strávil jsem u něj dva týdny, 19ale s žádným jiným apoštolem jsem se nesetkal, kromě Jakuba, Pánova bratra. 20Bůh je mi svědek, že vám nepíšu žádnou lež!
Po čtrnácti letech jsem se pak vrátil do Jeruzaléma s Barnabášem a vzal jsem s sebou i Tita. 2Přišel jsem tehdy na základě zjevení. Sešel jsem se soukromě s váženými vůdci a seznámil je s evangeliem, které kážu mezi pohany, aby snad můj dosavadní ani další běh nebyl zbytečný. 3Žádnou obřízku tehdy nikdo nevnucoval ani mému řeckému společníku Titovi. 4To jen ti vetřelci, ti falešní bratři se mezi nás vloudili, aby vyslídili svobodu, kterou máme v Kristu Ježíši, a aby nás zotročili. 5Ani na chvíli jsme jim neustoupili a nepoddali se, aby pro vás byla zachována pravda evangelia.
6Pokud jde o ty, kdo jsou považováni za vůdce (ať už jsou cokoli, mně na tom nezáleží, Bůh nestraní nikomu), mně osobně nic nepřidali. 7Naopak uznali, že mi bylo svěřeno evangelium pro neobřezané, tak jako Petrovi pro obřezané. 8Ten, který působil skrze Petrovo apoštolství vůči obřezaným, působil přece i skrze mne vůči pohanům. 9Jakub, Petr a Jan, považovaní za sloupy církve, tedy poznali, jakou jsem dostal milost, a podali mně i Barnabášovi pravice jako společníkům s tím, že my půjdeme k pohanům a oni k obřezaným.

Nestydím se za evangelium – vždyť je to Boží moc ke spasení každého, kdo věří, předně Žida, ale i Řeka. 17V něm se totiž zjevuje Boží spravedlnost z víry k víře, jak je psáno: „Spravedlivý pak bude žít z víry.“

Kristus mě totiž neposlal křtít, ale kázat evangelium, a to bez moudrých řečí, aby snad nebyl zmařen Kristův kříž.
Ano, pro ty, kdo spějí k záhubě, je poselství kříže bláznovstvím, ale pro nás, kdo docházíme spásy, je to Boží moc.


"O čem je evangelium?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 55 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O čem je evangelium? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 22. září 2010 @ 08:30:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak to dopadá tak, že když Jaele napíšu, že naše hříchy nepodléhají soudu, tak mně nařkne z nespravedlnosti.



Re: O čem je evangelium? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 22. září 2010 @ 09:08:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé je že ti kteří sami sebe považují za spasené a bez hříchu považují často za hříšné lidi Kristovy apoštoly, světce a světice prvotní církve v dobách Kristova pozemského života a v dobách kdy v církvi otevřeně a zjevně působil  Svatý Duch na každém kroku. Někteří jdou dokonce až tak daleko že považují za rouhání názor že byla bez hříchu počata a prožila svůj život Panna Maria.

Opravdu si myslíte že všichni tihle lidé nepřijali  Ježíše Krista ? Ti co s ním a v něm chodili a kteří ho milovali a ta která ho porodila ? Že to byli a jsou hříšníci na rozdíl od Vás ? Že byli ve špatné církvi a neposlouchali toho správného vůdce který by si za jejich peníze pořídil luxusní automobil nebo spíš spřežení běloušů a římský vozík nebo zlatá nosítka ve kterých by se s ním mohli tahat ?

A jak je to s evangeliem prosperity ? Proč umřeli všichni apoštolové mučednickou smrtí pro Krista s vyjímkou svatého Jana který stál až do konce pod křížem a kterému Ježíš svěřil do opatrování naši Matku ? Proč prolily svou krev tisíce a tisíce známých a biblicky zdokumentovaných i bezejmenných mučedníků od počátku církve až dodneška, místo aby si na důkaz požehnaného života v prosperitě pořídili luxusní vily a naleštěná auta nebo koně ?  Ti všichni nebyli ve správné sektě, neposlouchali šéfíka  a nedovedli se poprat se zlem tak dobře jako on ?




Re: O čem je evangelium? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. září 2010 @ 09:15:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
pro ten systém knežství a stále znovu přinášených neobětovaných obětí ve kterém jsme žili, platí výstižně to, co napsal Pavel:

1 Bratři, touha mého srdce a modlitba k Bohu za Izrael je, aby byli spaseni.
2 Neboť jim vydávám svědectví, že mají horlivost pro Boha, ale ne podle pravého poznání.
3 Nepoddali se totiž Boží spravedlnosti, protože Boží spravedlnost neznají a snaží se ustanovit svou vlastní spravedlnost.
4 Vždyť cílem Zákona je Kristus, k ospravedlnění každého věřícího.


13 ... a ne jako Mojžíš, který kladl na svou tvář roušku, aby synové Izraele nehleděli k cíli toho, co mělo pominout.
14 Jejich mysli se však zatvrdily. Až do dnešního dne totiž zůstává při čtení Staré smlouvy tatáž rouška neodkrytá, neboť se odnímá jen v Kristu.
15 Když tedy bývá čten Mojžíš, na jejich srdci leží až do dnešního dne rouška.
16 Jakmile se však člověk obrátí k Pánu, je ta rouška odstraněna.
17 Ten Pán je Duch, a kde je Pánův Duch, tam je svoboda.
18 My všichni se pak s odkrytou tváří zhlížíme v Pánově slávě jako v zrcadle a jsme proměňováni v tentýž obraz, od slávy k slávě, jako od Pánova Ducha.






Re: O čem je evangelium? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 22. září 2010 @ 10:20:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trochu iný uhol pohľadu na to, čo je evanjelium. 


1 Kor. 15:1-4 A oznamujem vám, bratia, evanjelium, ktoré som vám zvestoval, ktoré ste aj prijali, v ktorom aj stojíte,2 skrze ktoré i spasení bývate, ak držíte v pamäti, jakým slovom a v akom smysle som vám ho zvestoval, iba ak by ste boli nadarmo uverili. 3 Lebo medzi prvým som vám vydal, čo som aj prijal,

že Kristus zomrel za naše hriechy podľa písem
4 a že bol pochovaný a že v tretí deň vstal z mŕtvych podľa písem

Rim. 1:1 „Pavel, sluha Ježiša Krista, povolaný apoštol, oddelený k evanjeliu nášho Boha ktoré vopred zasľúbil skrze svojich prorokov vo svätých písmach.“
V tomto výroku je jednoznačne potvrdené,že evanjelium je Božie a bolo zasľúbené už v starozákonnej dobe.Tieto tri vety sú jednou z najdôležitejších časti SB.Nie je možné k týmto trom vetám niečo pridať alebo z nich niečo ubrať.Príčina je prostá evanjelium skrýva v sebe moc spasiť človeka.Potvrdzuje to:
ep.Rim.1,16 „Lebo sa nehanbím za evanjelium Kristovo, lebo je mocou Božou na spasenie každému veriacemu, Židovi predne i Grékovi“.
Každý, kto by z tohto evanjelia niečo ubral,alebo by k nemu niečo pridal a takéto evanjelium by hlásal.Zbavuje ho moci spasiť človeka.
Uvediem príklad kresťanov v Galatskom zbore. Sk.ap.15,5“Ale vraj povstali niektorí zo sekty farizejov, ktorí uverili, a hovoria, že sa musia obrezovať, a že sa im má prikázať, aby zachovávali zákon Mojžišov.“
Sk.ap.15,24 „Pretože sme počuli, že niektorí z nás vyjdúc znepokojili vás rečami a rozvracajú vaše duše hovoriac, že sa musíte obrezovať a zachovávať zákon, ktorým sme toho nenaručili,“
Z týchto dvoch veršoch je ukázané že apoštolovia neprikázali kresťanom z pohanov zachovávať zákon ,že to hlásali uverivší farizeji.
Kresťania v Galatskom zbore však farizejom uverili a pridali k evanjeliu skutky zákona.Keď sa to ap. Pavol dozvedel,tak sa tak rozčúlil,že kresťanov v Galácii nazval nerozumnými.
Gal. 3:1 Ó, nerozumní Galaťania, kto vás tak omámil, aby ste neboli poslušní pravde, ktorým bol Ježiš Kristus prv napísaný pred očami jako medzi vami ukrižovaný?
2 Lebo to by som chcel zvedieť od vás, či zo skutkov zákona ste dostali Ducha či z počutia viery?
Pavol vo svojom oprávnenom hneve pokračuje a hovorí:
Gal.1,6-8 Divím sa, že tak skoro odstupujete od toho, ktorý vás povolal v milosti Kristovej, k inému evanjeliu,7 ktoré nie je iné, iba že sú niektorí, ktorí vás nepokoja a chcú prevrátiť evanjelium Kristovo.
8 Ale aj keby sme vám my alebo anjel z neba zvestoval iné ako to, čo sme vám zvestovali, nech je prekliaty!
Najtvrdšie slová však Pavol povedal v:Gal.5,4“Odlúčení ste od Krista, ktorí sa ospravedlňujete zákonom, vypadli ste z milosti.“
Takéto strašné sú dôsledky keď niekto k evanjeliu Kristovmu niečo pridá.
Ďalej uvediem príklad,keď niekto z čistého evanjelia niečo uberie.
Toho sa dopustila RKC .
Uvediem celé ich vierovyznanie aby sa mohol,každý presvedčiť že si nevimýšľam:
Verím v Boha Otca všemohúceho, Stvoriteľa neba i zeme.Verím v Ježiša Krista, Syna Jeho jediného, Pána nášho, ktorý sa počal zDucha Svätého, narodil sa z Márie panny, trpel pod Pontským Pilátom,
ukrižovaný umrel a pochovaný bol; zostúpil do pekiel, v tretí deň vstal zmŕtvych, vstúpil na nebesá, sedí na pravici Boha Otca všemohúceho; odtiaľ príde súdiť živých i mŕtvych.Verím v Ducha Svätého, svätú cirkev všeobecnú, spoločenstvo svätých,hriechov odpustenie, tela z mŕtvych vzkriesenie a život večný. Amen.
V tomto ich vierovyznaní chýba najdôležitejšia doktrína Biblie a to:že Boží Syn zomieral za naše hriechy.Koniec koncov oni vo svojom vierovyznaní túto doktrínu ani nemôžu mať pretože by sa im zrútil celý ten ich obchod s predávaním spasenia.

Napísal:Bača František



Re: O čem je evangelium? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 22. září 2010 @ 15:28:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
Bůh má MOC všude tam, kde my lidé jsme BEZmocní. Bůh nás lidi stvořil a dal nám svobodu, abychom mohli volit mezi dobrem a zlem. Svobodu máš i proto, aby ses mohl rozhodnout, jestli chceš Boha milovat. Láska a svoboda, to patří k sobě, víš.

Bůh mi dal dar víry a já ho mohu svobodně přijmout.
Bůh mě zve do života s ním v nebi v Nejsvětější Trojici a já tuto milost mohu přijmout.
V životě tady na zemi mohu žít v Jeho Přítomnosti. Mohu se z Jeho Přítomnosti radovat, protože chce, abych byla šťastná. Mohu se mu klanět a děkovat mu za přijatá dobrodiní.


Blaze tomu, kdo má ku pomoci Boha Jákobova.



Re: O čem je evangelium? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 22. září 2010 @ 17:54:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kvůli nám, hříšníkům, přišel Mesiáš na svět, nikoli kvůli spravedlivým.

Amen, Amen. Pravdu díš bratře.

PS. Možná by stalo za úvahu někdy rozvést charkteristické projevy spravedlivých v souvislostí výše napsaného.

Leonet



Re: O čem je evangelium? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 22. září 2010 @ 21:05:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám raději překlad slova "evangelium" jako "radostnou zvěst" než jako "dobrou zprávu", ale  možná je to méně přesné   (???)



Re: O čem je evangelium? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Pátek, 24. září 2010 @ 11:41:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikoli to, že hříšníci dál zůstávají hříšníci. jak to tady hodně přátel chápe,… spasení možná budou až v okamžiku smrti pokud budou schopni přijmout spasitelnou milost apod. Kvůli tomu nemusel Kristus umírat na Golgotě a prolévat svou krev. Kvůli tomu nemuselo být žádné vzkříšení. Když hříšník dál zůstává hříšníkem, člověk po uvěření Kristu není spasen, pak to není k ničemu. Tohle není žádné evangelium.   On ti toho Bůh slibuje málo, když ti říká, že povedeš-li život, za který se sám neodsoudíš, skončíš v Jeho věčném království? Že On ti hříchy odpouští a svou oběti vymazává, ale budeš-li nositelem zla v průběhu svého života, že se ti snadno může stát, že ani tohle nebude stačit? Evangelium je jistě dobrá zvěst, ale obsahuje  přece i varování.



Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy