Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 438 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468117
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Příběh, který se nikdy nestal
Vloženo Středa, 28. červenec 2010 @ 19:52:09 CEST Vložil: Stepan

Ekumenismus poslal Legulda

Tento článek je přavzat z časopisu Zápas o duši č. 103 z ledna 2010. Je zde ukázáno, jaký je rozdíl mězi jednotou Boží a jednotou lidskou. O Boží jednotě hovoří Ježíš a taková by měla být - jednota v lásce a v pravdě. Ovšem dnešní představa o jednotě v Církvi je té Boží na hony vzdálena - jednota kde se o pravdě moc nemluví, Kristovo učení se pokřivuje, mnohé je založeno na kompropisech a o rozdílech se raději nemluví, neřeší se. Autor článku je Jaromír Bubeníček.

Na dvoře nejvyššího kněze Kaifáše se sešli vrchní kněží, zákoníci a starší lidu.

Jediným bodem jejich jednání bylo rozhodnout, co dělat a jak se zmocnit Ježíše, který stále chodil mezi lidem, vyučoval, uzdravoval a hlásal příchod Božího království.

Dokonce se jim už přihlásil jeden z jeho učedníků, který byl ochoten jim ho za nemalý obnos třiceti stříbrných zradit. A tak vlastně už nic nechybělo k tomu, aby ho zatkli a zabili, respektive nechali od Římanů zabít.

Velekněz Kaifáš k nim však promluvil:

Vy nic nevíte, ale já si myslím, že by nebylo moc dobré udělat něco tak neuváženého, jako je zabít toho Ježíše.

Určitě by se pak mohlo množství jeho přívrženců postavit proti nám a důsledky by mohly být katastrofální a to, myslím, nikdo z nás nechce.

Naopak by pro nás bylo velmi přínosné, kdyby se obě strany spojily do jedné.

Sjednotit se, to by určitě prospělo nám a možná i jemu a celému tomu novému hnutí. Vždyť on používá stejnou tóru i proroky jako my, mluví o stejném Bohu jako my, pouze je výstřední a to nejspíš některé lidi přitahuje.

Můžeme mu nabídnout spolupráci na stejném díle. Dovolíme mu vyučovat Zákon, dáme mu k dispozici naši podporu, prohlásíme ho za Mistra, za jednoho z nás.

Necháme ho zasedat spolu s námi ve veleradě a on nám na oplátku slíbí, že nás nebude nazývat obílenými hroby či pokrytci, uzdravovat bude pouze ve všední dny a ne o sobotách. My mu zase na oplátku jsme ochotni posílat nemocné, které bude na základě našich doporučení uzdravovat.

Dohodněme se proto společně na tom, co nás spojuje – to jsou Písma a Bůh.

O tom, co nás rozděluje zatím nemusíme mluvit. Na to je dost času později, až se naše spolupráce prohloubí.

Myslím, řekl Kaifáš, že tento nový vztah, který vznikne bychom mohli nazvat novým slovem – ekumenické společenství.

A protože se určitě najde i několik společných bodů, které nás mohou spojit s Římany, dohodněme se i s nimi, že jsme ochotni jejich a vlastně i našeho císaře nazývat „Pontifex Maximus“, nebo třeba že je jako bůh. Ne přímo Bůh, ale „jako bůh“.

Když s tím budou Římané souhlasit a já si myslím, řekl Kaifáš, že ano, tak i oni se mohou stát součástí našeho ekumenického společenství.

Jsou to přeci lidé jako my, mají rodiny a chtějí určitě žít v klidu tak, jako my.

A když tady tak o tom přemýšlíme, řekl bych, že do toho našeho společenství bychom mohli přizvat i Řeky. Jsou to sice bezvěrci, ale jsou to konec konců také lidé, kteří chtějí žít v klidu a kdyby se podařilo najít něco, co by nás spojovalo třeba tak, že by pro nás byl přijatelný některý z jejich bohů, spojíme se s nimi a pak mohou být modlitby, vysílané k našemu, či našim bohům velice účinné.

Je proto důležité, připravit pro další jednání dokument, který by vyzdvihl vše, co nás s tím Ježíšem, Římany a Řeky spojuje.

My budeme tolerovat je a oni budou tolerovat nás. Takový kompromis je přece pro všechny zúčastněné výhodný.

Pak s tímto dokumentem před ně předstoupíme a já věřím, řekl Kaifáš, že toto ekumenické společenství s radostí přijmou.

Když Kaifáš skončil toto své prohlášení, ozval se potlesk shromážděných. Jsou to moudrá slova, vykřikovali a děkovali Bohu za to, že dal Kaifášovi takovou moudrost.

Hned na to poslali pro Jidáše, aby vrátil těch třicet stříbrných, protože jeho služby již nepotřebují a sami pošlou za Ježíšem delegaci s návrhem na svolání prvního ekumenického setkání, zatím pouze v rámci Izraele s možností pozdějšího rozšíření pro Římany a Řeky.

Jestliže patříme Pánu Ježíši Kristu, je to On, kdo jedná, je to On, v kom jsme spojeni s ostatními, kteří mají Kristův život a vyznávají proto stejné hodnoty, které jsou v Kristu a pouze v Něm obsaženy. Sjednocuje nás On sám, toto sjednocení je Jeho dílem a proto trvalé.

Pokud se sjednocujeme sami jen na základě toho, co nás spojuje, hledáme společné body ve víře či zbožnosti, eventuelně něco, co můžeme společně odmítat, je to sjednocení lidské, které nutně přináší kompromisy, které ovšem nikdy nezaručí trvalý pokoj.

Dříve či později se zřetelně projeví neshody a sjednocení se rozdělí na jednotlivé skupinky a konce takového sjednocení budou horší začátků, nebo v horším případě naopak vznikne jediná velká světská „církev – Babylon“, jejíž konec je v Písmu jasně popsán.

Touha křesťanů po sjednocení je splnitelná pouze v Kristu, který jedná s duchem každého křesťana a je Duchem sjednocujícím.

Naše „Já“ je prvkem rozdělení.

– Jaromír Bubeníček –


Podobná témata

Ekumenismus

"Příběh, který se nikdy nestal" | Přihlásit/Vytvořit účet | 41 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Příběh, který se nikdy nestal (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 10:16:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Časopis Zápas o duši má jako svoje heslo Jedině Písmo, jedině milostí a Jedině Kristus. Tenhle příběh ale v Bibli není a opravdu se nikdy nestal. Annáš a Kaifáš uvažovali a jednali úplně jinak. Mimochodem byl mezi nimi zajímavý vztah. Annáš byl Kaifášovým tchánem a řádně ustanoveným veleknězem. Římani ho ale z nějakého pravděpodobně politického důvodu odmítli uznat a tak došlo k neobvyklému schizmatu s jeho zetěm.

Ježíš nám říká něco jiného. Našim bližním je i náš nepřítel a kdo není proti nám ten je s námi. To řekl tehdy když káral apoštoly za to že si přišli stěžovat na „konkurenci“  která nechodí s nimi. Řekl i to že je bohatá žeň a málo dělníků. Myslím si že ani Panna Maria pravděpodobně nepočítá jenom s námi. O tom například svědčí jedna z výzev aby se všichni dali na pokání a katolíci ať chodí  častěji ke zpovědi. Srdce Panny Marie je stejně jako srdce Ježíšovo dost velké na to aby se do něho vešel celý svět. Každý kdo je ochoten přijmout pozvání.

Jakýkoliv projev ekumenické lásky mezi křesťany vyvolává záchvaty zuřivosti a zoufalství u otevřených Božích nepřátel tohoto i onoho světa. Ekumenismus má i spoustu nepřátel motivovaných politicky a jejich tlak bude teď po volbách pravděpodobně sílit. Budou nás navzájem urážet našim jménem a napadat každého kdo bude hlásat a cítit lásku a smír. A budou se mezi námi snažit získat co nejvíc přívrženců a probudit v nich pýchu a nenávist.




Re: Příběh, který se nikdy nestal (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 14:52:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že křesťané se mohou sjednotit jen v lásce k Bohu a bližnímu, i k sobě navzájem. A pravé sjednocení nemůže nastat, pokud si každý křesťan myslí, že jen on má pravdu. Nikdo ji nemá celou. A naším úkolem je společné hledání pravdy v lásce. Ten článek je zavádějící, protože Kaifáš by se nikdy nespolčoval s Římany. ANI ZA VIDINOU SPOLEČNÉHO PROSPĚCHU. Když donutil volat dav, nemáme krále, ale císaře, věděl, že se Pilát bude bát. Tudíž využil jeho strachu, jen aby dosáhl svého - ukřižování Ježíše. A to není spojenectví. On Římany pohrdal.
A proto my křesťané bychom neměli sebou navzájem pohrdat, ale snášet se v lásce, navzdory tomu, že zastáváme jiný názor. Splňme Pánovo přání a příkaz: Milujme se.
Kojard



Re: Příběh, který se nikdy nestal (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Pátek, 30. červenec 2010 @ 14:47:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnickovi,
Srdce Panny Marie je stejně jako srdce Ježíšovo dost velké na to aby se do něho vešel celý svět. Každý kdo je ochoten přijmout pozvání.

Srdce žádného smrtelníka nemůže být tak velké jako srdce Ježíšovo, protože Ježíš je Bůh. A i po lidské stránce převyšuje každého smrtelníka. Takto vyjádřeno, kladeš mezi Marii a Ježíše =
Mě vykoupil Ježíš. A tebe?
Je to stejně nešťastné, jako pozdrav na Proglasu: „Chvála Kristu a Marii.“ Taky = 
Kojard



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy