Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476476
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Mariánské hrádky
Vloženo Pondělí, 14. červen 2010 @ 09:43:21 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Snad ty tam jsou již konečně ona „protimariánská“ vymezování se vůči katolické církvi, kterých se po reformaci v 16. století až do 20. století nakupilo až nad hlavu. Pokud má ještě někdo i dnes potřebu zpochybňovat mariánskou úctu v principu, ať si tedy nejdříve nastuduje teologii, a neztrácejme s ním čas. Protože jestliže existuje ono duchovní pouto a společenství mezi živými i již zemřelými, pak není důvod, aby mezi všemi přímluvci – patrony stála matka Ježíše Krista na předním místě.

Pozn. Nepřihlášeného: Je výsměchem dějinám, že období řádění rekatolizačních soldatesek, mučení a vraždění a vyhánění do exilu katolický apologet představuje jako období "protimariánského vymezování". Pokud se někdo v té době protimariánsky vymezoval,  riskoval život. Problém je dále v tom, že pod neutrálním pojmem "duchovní pouto" pisatel rozmí "obracet se k zemřelé ženě". Kdo tak ovšem činí, je pod Boží kletbou (Dt 8,11)


Problém, který se však v souvislosti s mariánskou úctou dlouhodobě v církvi neřeší, je upínání se některých jakoby „konzervativních“ katolíků na obsahy oficiálně soukromých tzv. mariánských zjevení. Tento fenoném není nic nového. Víra ve zjevení svatých na konkrétním místě a v konkrétním čase stojí v základech i mnoha středověkých poutních míst. Znepokojivé však je, že k tomuto fenoménu se katoličtí křesťané – mnohdy v dobré víře – započali utíkat jakožto k více než jen soukromým zjevením právě v období, kdy církev fakticky ztrácela své politicko-společenské pozice v západní společnosti - tedy přibližně od 19. století. Jako by se začala ztrácet i víra v sílu zjevení Božího slova Písma (Bibli) a víra v sílu apoštolské tradice. Dokonce i staletími osvědčená forma osobní zbožnosti, kterou souhrnně nazýváme mystikou (modlitba, kontemplace apod.), jako by byla nahrazována sledováním a dokonce i komentováním toho, co skutečná (nebo údajná?) 


Panna Maria někde říká. Jakkoliv má člověk úctu k místům, kde se lidé modlí, a tam jistě patří i ony Lurdy, Fatima, LaSaletta, Medžugorje apod., jsou tato soukromá zjevení často brána jako aktuální hlasy z nebe, jakoby nebeské aktuality, kterými Bůh skrze Marii aktualizuje to, co snad v Bibli řekl nedostatečně zřetelně a církev to snad málo hlásá. Proto je také zajímavé k povšimnutí, že ona zjevující se Panna Maria je časově směrem od Lurd „stále hovornější“: Tehdy ohlásila z jeskyňky nad Gávou jen „Jsem neposkvrněné početí“, ale například v LaSalletě už někdy dokonce nejenom varuje před válkami a hrůzami, ale i vyhrožuje hříšníkům a citově vydírá. Nedávno jsem zachytil ve spamu od nějakého konec světa očekávajícího bratra opět vzkříšené prohlášení Naší Paní z LaSallety, začínající slovy: 

„Oznamte to všemu mému lidu. (19. září 1846) ,Melánie, co vám teď řeknu, nebude vždy tajemstvím; můžete ho zveřejnit v roce 1858. … Ano, kněží si žádají o pomstu a pomsta už se vznáší nad jejich hlavami… Hříchy osob zasvěcených Bohu volají do nebes a přivolávají pomstu a hle, pomsta je už přede dveřmi, neboť už není k nalezení nikoho, kdo by byl hoden Věčnému nabídnout ve prospěch světa oběť Beránka bez poskvrny… Společnost stojí před nejstrašlivějšími pohromami a největšími událostmi; nechť čekají na to, že jim bude vládnuto železnými důtkami a že budou pít kalich Božího hněvu… Chvěj se, země, i vy, kdo vykonáváte povolání sluhů Ježíše Krista a kdo uvnitř sebe uctíváte jen sebe samotné, chvějte se; neboť Bůh se vás chystá vydat svému nepříteli, protože svatá místa jsou zkažena; četné kláštery nejsou už domy Božími, ale pastvinami Asmodeovými a jeho druhů…“  

Stejně tak stojí za to si pročíst mnohá tzv. Medžugorská zjevení, které se však ani neodvažuji komentovat, abych nebyl na Areopagu roztrhán dříve, než stačím utéct. V souvislosti s právě uplynulým mariánským měsícem májem si proto kladu vážně jakožto upřímný katolík, denně se modlící o přímluvu ke všem svatým s Pannou Marií na prvním místě, otázku: Proč má někdo stále potřebu jménem jakési Marie posilovat apokalyptickou vizi brzkého konce světa pod taktovkou Krista Mstitele? Na sixtinské fresce namaloval Michelangelo poslední soud tak, že Panna Maria se na to přísné gesto odsouzení nemůže ze soucitu ani dívat. Proč tedy najednou stejná Maria stojí v očích některých katolických kruhů jakožto propagátorka a ohlašovatelka hrůz, msty a časných i věčných trestů? Kdo se skrývá za touto „Pannou Marií“? 

Je laciné prohlásit vizionáře a jejich manažery jednoduše za psychotiky. Jakkoliv církev přitahuje namnoze lidi s lehkými i těžšími mozkovými dysfunkcemi, přesto zde bude skrývat ještě něco mnohem více!? Stejně tak nelze říci, že by všude šlo o nějaký kolosální podvod nebo marketingový tah, jakkoliv jsou tato mariánská místa lukrativní ekonomická záležitost. Každopádně je zde něco, co stojí za diskusi, které jsem ochoten se účastnit, pokud bude věcnou a slušnou analýzou tohoto fenoménu. 

Články v této rubrice vyjadřují osobní názor autora.

P. ICLic. Michal Podzimek, Th.D. je vysokoškolský kaplan v Liberci a pedagog na liberecké univerzitě.

Podobná témata

Katolicismus

"Mariánské hrádky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 14. červen 2010 @ 10:55:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z toho co je tu psáno podle mého názoru jasně vyplývá že k nám naše svatá Matka mluví stejnou řečí jako celá Bible a Bůh sám, chrání nás a varuje a vyzývá nás k tomu abychom se obrátili k pokání, a modlitbám vzali svůj kříž a šli za Kristem. Asi jako kdyby nám říkala že si nemáme hrát na silnici jinak z nás nějaké auto nadělá krvavou kaši a někdo to bral jako vyhrožování. Přečtěte si prosím například proroka Izaiáše. Dává nám nejkrásnější zaslíbení a povzbuzuje naději a zároveň popisuje mnoho drsných hrůz a trestů které si na sebe přivoláváme. Tenkrát i pořád. Podobně jako svatý Jan ve své Apokalypse. To že nás chrání a stará se o nás tím víc v čím větší jsme rejži je úplně normální. To obvykle děláme i my jako hříšní rodičové svým dětem. Čím větší odpadnutí a mravní zkáza tím víc se stará a pracuje a tím častěji k nám mluví.  Kdyby byla Panna Maria taková jako ti kteří jí nenávidí tak by byla pravděpodobně svůj úkol prostě odmítla a řekla že není od Boha a že andělé neexistují. Podobně jako to říkali saducejové kteří odmítali všechno kromě Tory a nevěřili v anděly ani ve zmrtvýchvstání a momentálně vládli Chrámu i celé zemi. Zvěstování bylo také ve svém počátku soukromé zjevení. Ten kdo chce mluvit o Panně Marii jako o mrtvé ženě a dělá to jen z hlouposti a ne ze zlé vůle ten ať si přečte co řekl Pán Ježíš těm saducejům o Bohu Abrahamovu, Izákovu a Jakobovu.
Tam kde je Bůh a Panna Maria je obvykle poblíž i ďábel. Od počátku stvoření světa  až do doby než bude stvořen nově. Vždycky existovali falešní prorokové a proroctví a občas také falešná zjevení všeho druhu. Pravda je mnohdy smíchaná se lží a náš lidský rozum na to nestačí aby je dokázal rozeznat. Ten kdo chce být chráněn ať přijme ochranu která je nám dána s láskou a POKOROU a snaží se vylepšit sám sebe, ne druhé. Mocní ve Svaté zemi v době zrození Krista nebyli zrovna ten nejlepší příklad lidských kvalit. Herodové, Římani, saducejové, farizejové......A přesto Bůh nikomu neřekl že je má zavraždit, opustit, odstěhovat se mezi pohany a stát se jedním z nich. Nenávidět je a proklínat. Říkal pravý opak a mnohé to pohoršilo natolik že ho nepřijali. Jestliže Panna Maria opravdu kárá někoho kdo žije zasvěceným životem a není to podvod tak to pro nás znamená že se máme za něho modlit a postit tak jako za své rodiče, partnery nebo děti kdyby se ocitli na scestí. Za celý svět, tak jak nás to naučila ve Fatimě.
Ó náš Ježíši, odpusť nám naše hříchy, uchraň nás pekelného ohně a přiveď do Nebe všechny duše, zvláště ty které tvého Milosrdenství nejvíce potřebují.
Nebo tvé Milosti, jak by řekli evangelíci. Každý z nás by se měl pevně držet Kristovy církve a pana papeže. Ať už kvůli tomu kolem nás obchází okolní svět jako řvoucí lev nebo lstivý had. Dokud to bude dělat tak je to jednou z indicií že je to tak správně.



Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 14. červen 2010 @ 14:36:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkný blábol. Nemá to hlavu ani patu. Otec Podzimek svůj příspěvěk umístil na ChN. Ač je teolog, je ve svém výkladu v rozporu s mnohými světově uznývanými teology jako Mons.prof. René Laurentin, nebo Hans Urs von Baltazar.
Martino





Re: Mariánské hrádky (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Pátek, 18. červen 2010 @ 07:59:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


  SPRAVY Z NEBES:


   http://www.neuveritelnaodhaleni.webs.com/marie.htm



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy