Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 319 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
cizinec
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116540722
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Evangelíci a eucharistie
Vloženo Čtvrtek, 24. prosinec 2009 @ 10:09:35 CET Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Nepřihlášený

Zdravím všechny, jsem tu nový a chtěl jsem se zeptat jak vlastně evangelíci vnímají eucharistii. 


Jestli ji berou jako další oběť Ježíše, nebo jako připomínku jeho oběti. 

Děkuji za odpovědi.

Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Evangelíci a eucharistie" | Přihlásit/Vytvořit účet | 250 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 24. prosinec 2009 @ 10:58:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...evanjelici veria v to, že posledná obeť bola prinesená na kríži....eucharistia je ,,to činte na moju pamiatku,,....nie je to obeť, ale pamiatka na obeť....z toho vyplýva to, že evanjelici nemajú kňazov (alebo sme všetci kňazmi)...v liste Židom je napísané že kňažstvo Ježiša neprechádza na nikoho ďalšieho, Ježiš je naveky najvyšším veľkňazom a jeho kňažstvo neprešlo na apoštolov.......pretože niet ďalšej obete, netreba kňaza...

ivanp



Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 25. prosinec 2009 @ 01:16:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nehledě na to, co si kdo myslí, napíši to, co si myslím já (a kdo činí jinak?):

Nová oběť to není, protože jedna oběť je ve výsledku neustále přítomná. A v čase Eucharistie se zpřítomnuje (to čiňte kolikrátkoliv budete..). Někdo pietně cítí vzpomínku (... na moji památku), dobře, někdo cítí závažnost dění, dobře, a někdo cítí oslaveného Ježíše, lépe (dávám smlouvu novou a věčnou).

Všichni mají pravdu, ale drží se více té či druhé stránky.

Nejépe je to činit v plnosti : při vzpomínce na Ježíše prožít v nitru jeho blízkost, ba sjednotit se s Ním a tak s tím jít do života a ŽÍT S JEŽÍŠEM, to bude lépe než všechny otázky.




Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 26. prosinec 2009 @ 08:52:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na rozdíl od evangelíků katolíci věří, že je to pořád jedna a ta samá oběť Krista na kříži, jen zpřítomněná v čase, abychom na ní mohli mít plnou účast.

Vždyť i Kristus zpřítomnil tuto svou oběť o den dopředu - a to nezpochybnitelně: "Toto je mé tělo, které se za vás vydává...Toto je má krev, která se za vás vylévá...To čiňte na mou památku!"

"To čińte na mou památku" - řekl  svým dvanácti - tím ustanovil službu posvátného kněžství v církvi (na rozdíl od kněžství obecného, které je vlastní každému křesťanovi). každý z nás má svým životem hlásat radostnou zvěst - to je obecné kněžství křesťana.

Mimo to má každý podle svého povolání zařazení ve službě církve. A vždy tomu tak bylo. Byla služba jáhnů, služba misionářská (skrze vkládání rukou). Byla také služba, kterou vykonávali jen apoštolové a jejich nástupci (taky se předávala vkládáním rukou) a nikdo jiný ji svévolně nečinil.

(Sk 6,2)
Dvanáct apoštolů tedy svolalo shromáždění učedníků a řeklo: "Nesluší se, abychom my opustili Boží slovo a sloužili u stolů.


Je hodně zmatené argumentovat na jedné straně tvrzením, že žádné kněze nepotřebujeme, protože máme jediného Velekněze - a na straně druhé tvrdit, že kněžími jsme vlastně všichni. Takový člověk si nevidí vlastně ani na špičku nosu a protiřečí si.


Skutečnost je taková:
Máme jediného Velekněze, ale obecně jsme každý knězem, jen zastáváme různý druh služby uvnitř církve - každý podle svého životního povolání. Kdo zastává jáhenskou službu, musí být pověřen vkládáním rukou těmi, kdo tuto pravomoc v církvi mají. Stejně tak ten, kdo zastává službu presbytera, nebo biskupa. Tito byli vždy v církvi vybíráni a pověřováni vkládáním rukou od biskupů a starších. Žádný biskup nebyl jen tak volen, každý měl apoštolské pověření. A toto pověření se dneska nazývá svátost kněžství.

Ovšem většina církví reformovaných toto pověření bohužel nemá.



Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 26. prosinec 2009 @ 10:14:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ahoj oko...
píšeš:.....Vždyť i Kristus zpřítomnil tuto svou oběť o den dopředu....
...to ma podrž...tak načo išiel na kríž v piatok keď, priniesol obeť už vo štvrtok...veď mu stačilo rozdeliť chlieb a víno vo štvrtok a takto priniesť ,,obeť,, a nemusel sa trápiť na kríži...

ďalej píšeš ďalší katolícky blud: "To čińte na mou památku" - řekl  svým dvanácti - tím ustanovil službu posvátného kněžství v církvi...
...tým ustanovil skôr katolícku mágiu než kňažstvo...čo má spoločné ,,to činte na moju pamiatku,, s kňažstvom je skutočne záhada, iba ak sa to píše v katechizme, potom mi je to jasné...obeť sa kladie na oltár, Kristus položil víno a chlieb na stôl...

milí oko...mýliš si kňažstvo s apoštolstvom, alebo úrad kňaza a úrad apoštola...to sú dve nezávislé veci...
...kňažský úrad súvisí s obeťou za hriech...ten skončil kristovou obeťou na kríži už nepotrebujeme kňažský úrad, pretože nepotrebujeme obetovať za hriech...kristova obeť bola prinesená iba raz pred zhruba 2000 rokmi a tá sa nikdy nebude opakovať ani vo vašej tzv. eucharistii čítaj:

...práve tak aj Kristus, raz už obetovaný, aby niesol hriechy mnohých, druhý raz sa zjaví bez hriechu tým, čo Ho očakávajú na spasenie...Žid 9

...Kristus bol obetovaný len raz v piatok...obeť nepriniesil ani vo štvrtok ani dnes na katolíckej omši...dnes môžme mať na to len pamiatku...

...apoštolský úrad súvisí s autoritou v cirkvi s učením atď. (o tom nie je teraz reč)...ale nikdy nesúvisel s kňažstvom...

píšeš ďalej:Máme jediného Velekněze, ale obecně jsme každý knězem, jen zastáváme různý druh služby uvnitř církve - každý podle svého životního povolání.

...v tomto prípade si pletiež duchovné dary so všeobecným kňažstvom...to sú dve nezavislé vec...každý sme obdarovaný iným darom, každý sme povolaný do inej služby alebo zodpovednosti a tak spoločne si slúžime na spoločný úžitok...máš pravdu v tom že navzájom sme si ,,slúžiacimi kňazmi,, ale čo to má spoločné s eucharistiou?


ivanp




Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 26. prosinec 2009 @ 10:37:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč opět se zde řeší věcí, které již tady v minulosti víckrát zazněli? Proč máme tendenci se opět obouvát jeden do druhého? Proč radějí  nehlasáme světu Krista místo braterských válek, kdo to má správně a kdo má jenom bludy.



Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 26. prosinec 2009 @ 11:01:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 
 
Počas Tridentského koncilu 1545-1563 bolo vytvorené nové slovo,ktoré malo vysvetliť omšu /mši/ a tým slovom bolo pepodstatnenie /transsubstanciácia /.To znamená,že kňaz má tu moc premeniť chlieb a víno
vo všemohúceho Boha / teda skutočné telo,dušu a krv Ježiša Krista /.Kňaz prehlasuje,že má moc stiahnúť Krista dolu z neba a opakovať ukrižovanie... kedykoľvek sa koná omša. Je to nezmysel a veľké rúhanie pretože v Slove Božom sa hovorí,že P.J.Kristus zomrel iba jeden krát za naše hriechy a posadil sa po pravici  Božej ep.Židom 10,4.9.14.



Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 26. prosinec 2009 @ 21:11:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý nepřihlašený. Toto tema zde již bylo mnohokrát probirano. Zkus si přečíst tyto články a diskuze pod nimi:

http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=9680 Večeře Páně - důvod rozdělení nebo nástroj jednoty?

http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=9318 Sám Ježíš Kristus mluví o ´´obětním charakteru ´´ eucharistie

http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=9081 Osobní vyznání - Večeře Páně

http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=8947 VEČEŘE PÁNĚ

A jistě se jdou tady i další články čí příspěvky v diskuzi kde se o tom diskutuje. Pevně věřím, že tam najdeš odpověď na své otázky. Pokud ne, není nic složíteho se tady na GS zaregistrovát a ptát se pak lidi například prostřednictvím vzkázu nebo emailu popřípadě přes ICQ.



Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. prosinec 2009 @ 10:06:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvědomil jsem si, že paradoxně máme pravdu obojí.

Tvrdí - li věřící z církve s apoštolskou posloupností, že eucharistie je živý Kristus - má pravdu.


Tvrdí li věřící z církve bez apoštolské posloupnosti (třeba evangelík), že jejich "eucharistie " je jen památkou na Kristovu oběť, při které chléb zůstává chlebem a víno vínem - má samozřejmě také úplnou pravdu.

Protože nemají nikoho, kdo by platným způsobem naplnil Kristem ustanovenou službu v církvi - proměnil chléb na Kristovo tělo a víno a Kristovu krev.
Oni skutečně pravdivě slaví pouze památku.



Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 28. prosinec 2009 @ 18:00:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Předně v evangelické církvi žádná eucharistie není !!!

Nemá to něco společného se vstupem do eu ???



Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 29. prosinec 2009 @ 20:04:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
dá se tady přečíst mnoho různých názorů. Jenže vždy bylo a bude nejdůležitější co nám říká Boží slovo. Apoštol Pavel v 1 Kor. 11,23 - 34. Píše: verš 24.
(vzal chléb), vzdal díky, rozlomil a řekl: Toto je mé tělo, které se za vás láme. Toto čiňte na mou památku.
stejně to bylo i z kalichem.
Že to je jeho tělo řekl Pán Ježíš. A když to dělal, tak to jeho tělo nebylo. Nebo si někdo myslí že ano? Když ten chléb lámal a říkal, že to je jeho tělo, tak jeho tělo nebylo při tom zlomeno. V té chvíli ještě žil. A aby o tom nikdo nepochyboval jak to myslí, tak řekl: To čiňte na mou památku. (Luk.22,19) Z toho všeho se dá pochopit, že šlo o obraznou řeč.
Tím, že lámeme chléb a pijeme z kalichu si připomínáme jeho oběť na kříži.
verš 27. Neboť kdykoliv byste jedli tento chléb a pili tento kalich, zvěstujete smrt Páně, dokud nepříjde.
Takže Boží slovo tuto událost nazývá památka Páně, kdy vzpomináme na jeho dílo kříže a přitom zvěstujeme smrt Páně.
Nic víc, ale ani nic méně. Nedovolil bych si něco přidat, nebo ubrat.



Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 31. prosinec 2009 @ 08:54:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukáš 22, 14  - 20
  • 14Když nastala hodina, usedl ke stolu a apoštolové s ním.
  • 15Řekl jim: „Velice jsem toužil jísti s vámi tohoto beránka, dříve než budu trpět.
  • 16Neboť vám pravím, že ho již nebudu jíst, dokud vše nedojde naplnění v království Božím.“
  • 17Vzal kalich, vzdal díky a řekl: „Vezměte a podávejte mezi sebou.
  • 18Neboť vám pravím, že od této chvíle nebudu píti z plodu vinné révy, dokud nepřijde království Boží.“
  • 19Pak vzal chléb, vzdal díky, lámal a dával jim se slovy: „Toto jest mé tělo, které se za vás vydává. To čiňte na mou památku.“
  • 20A právě tak, když bylo po večeři, vzal kalich a řekl: „Tento kalich je nová smlouva zpečetěná mou krví, která se za vás prolévá.“
  • 20A právě tak ... za vás prolévá.“

Eucharistii ustanovil Pán Ježíš.

Ve mši svaté se zpřítomňuje oběť Pána Ježíše na kříži. Jde o zpřítomnění Jeho oběti. Ježíš není znovu a stále obětován, ale Jeho oběť je nám zpřítomněna. Je zpřítomněna pro každého z nás v čase, a to znamená, že Hospodin má dost MOCI nám, každému člověku, tuto oběť zpřítomnit. Má opravdu dost MOCI, kterou si my lidé zřejmě neumíme představit a nedokážeme ji Hospodinovi přiznat.

Pán Ježíš zemřel za hříchy každého z nás JEDNOU, ale pro mě je jeho oběť zpřítomněna v čase Hospodinovou MOCÍ ve mši svaté, a to tak, že si nic nepřipomínám - opravdu si nic v teplíčku nepřipomínám a sladce nerozjímám.

Já jsem v čase na Golgotě a stojím pod Kristovým křížem a On na něm umírá za moje hříchy - nic si nikde slaďounce nepřipomínám. Stojím sama se svými hříchy na Golgotě pod křížem a kape na mě Kristova krev.

Nestojím tam sama - stojí tam lidé z celého světa od alfa po omega - stojíme tam všichni - Hospodin má tu MOC. Nic si sladce po 2000 letech někde v modlitebě nepřipomínám. Mše svatá je zpřítomněním oběti Ježíše na kříži na Golgotě a my tam všichni stojíme vedle sebe a kape na nás Jeho krev - nejsme ve vytopené modlitebně a nostalgicky nevzpomínáme ach, ach. Stojíme pod křížem. A nemáme čas se rozhlížet, kdo vedle nás stojí. Je nám to jedno, stojí tam všichni lidé, nerozhlížíme se. Pán Ježíš za nás umírá na kříži. A nám kapou z očí slzy.

Je třeba uznat Hospodinovu MOC. Je dost mocný, aby nám mohl zpřítomnit oběť svého Syna a našeho Pána Ježíše Krista na kříži.

Ježíš umírá na Golgotě jednou, ale tato jeho oběť je zpřítomněna v čase pro každého z nás - a to je oběť mše svaté - to je eucharistie.



Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 01. leden 2010 @ 18:01:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím všetkých v novom roku. No vidím, že v debatách sa na GS novosť neprejavuje... Oko to viackrát jasne a veľmi dobre vysvetlil, ale pokúsim sa so svojou "troškou do mlyna" z inej strany:

Pozorujem tu dva zorné uhly:

Jeden pohľad je, ktorý sa snaží síce vychádzať zdanlivo  len  napísaného v Písme, ale vykladá ho naozaj len v tom najužšom zmysle biblických slov, no aj to len tam, kde sa mu to hodí. /Už slová "toto je moje telo" už nechápe doslova.../  To sú naši "biblickí" kresťania... Vyzerá to teda navonok, t.j. podľa "litery Písma" verne, ale...

Druhý pohľad vychádza z rozjímania ranej Cirkvi. Možno povedať, že prinajmenšom z uvažovania kresťanov niekoľko prvých storočí nad slovami, ktoré sú v Písme. Títo vedeli /na rozdiel od našich "biblických".../, že Hebreji nemali príliš veľa slov na opísanie všetkhých odtienkov skutočnosti. ked však ktosi u nich povedal slovo "pamiatka" /"Toto robte.../, tak to slovo u nich neznamenalo len akési spomínanie toho, čo bolo voľakedy, ale čosi oveľa viac...  Áno, títo otcovia prvých storočí kresťanstva boli naozaj časove blízko apoštolskej dobe, a dá sa preto logicky predpokladať, že od predchádzajúcich generácii kresťanov prijali okrem Písma aj chápanie určitých jeho vyjadrení, hoci to všetko nie je /ktovie čo všeličo ešte nie je.../ v Písme zaznamenané... Je to však zaznamenané v ich chápaní uvedených slov Písma...

Okrem toho predsa veríme, či nie, že v tejto Cirkvi pôsobil Duch Svätý?... Ak to veríme, tak by sme mohli uveriť aj tomu, na čo   Cirkev v prvých storočiach prišla a čo pochopila...   Ona naozaj chápala eucharistiu ako  reálnu, živú, prežívanú v prítomnosti /t.j. keď sa konala.../ pamiatku.  Naozaj najvhodnejšie slovo na označenie tejto skutočnosti je slovo - sprítomnenie. Teda  to, čo sa voľakedy odohralo historicky na Golgote,  sa sviatostne, tajomným, duchovným spôsobom, ale predsa viditeľne prežíva v podobe  obradu (či úkonu.../, nazývaného Eucharistia, či Pamiatka Pánovej večere... A tá Cirkev to chápala naozaj ako  nie nezávisle od udalosti na Golgote, ale práve v duchovnej závislosti od tejto udalosti. A chápala to - pretože ten vzor, od ktorého sa to odvádza, bola obeta Kristova - ako obetu. Isteže nie ako nejakú novú obetu, ale ako sprítomnenie, teda v prítomnosti prežívanú Kristovu obetu... No zároveň aj spolu s Jeho zmŕtvychvstaním, pretože historicky sa dá toto dokázať, že prevládala pri tejto eucharistickej slávnosti radosť z kristovho víťazstva, ktoré sa dovŕšilo práve zmŕtvychcvstaním...

 Vari je problém pre všemohúceho Boha takto to zariadiť, aby aj nasledujúce generácie mohli sa duchovne bytostne dotknúť Krista, ktorý je zároveň ukrižovaný, ale aj zmŕtvychvstalý?... On to zariadil práve slovami, ktoré povedal tam prítomným apoštolom: Toto robte na moju pamiatku"...

Priatelia, my sa môžeme hádať o slovíčka Písma donekonečna... Ale treba si uvedomiť, že nikto si nemôže vieru vymyslieť - hoci sa bude odvolávať na slová Písma - len na základe toho, ako sa mu zdá, že to svojim rozumom pochopil... My sme predsa vieru prijali od ranej Cirkvi, v ktorej vznikli a boli napísané aj knihy Písma... Bola to predsa  tá istá Cirkev zaradila tieto knihy do kánonu Nového zákona... Bola to tá  istá Cirkev - a to dokonca oveľa skôr než bol zostavený kánon Biblie - ktorá presne tak o Eucharistii uvažovala /ako to vysvetlil Oko.../... Dôkazom toho je, že toto chápanie je zachytené nielen v KC, ale aj vo PC a vo všetkých východných cirkvách, ktoré sú spojené buď s KC alebo PC... 

/Ak toto niekto neuznáva, tak nepriamo tvrdí, že on sám po mnohých storočiach lepšie pochopil slová Písma o eucharistii ako tí prví cirkevní otcovia, ktorí tie Písma poznali aspoň tak ako ktokoľvek z nás... Ba tvrdí nepriamo aj to, že celá  Cirkev sa v tejto podstatnej veci viery /ohľadom eucharistie, čo je jedna zo základných darov, ktoré Cirekv od Krista prijala.../ mýlila mnohé storočia, až kým sa nezjavili nejakí "geniálne osvietení kresťania" v novoveku, aby správne pochopili Kristovo slovo... /

Teda prvá "pamiatka", či sprítomnenie sa uskutočnilo naozaj už v predvečer obety na kríži, kde bol Kristus prítomný aj fyzicky, ale aj pod spôsobom chleba a vína... /Tu bol doslova "chlieb života".../ A všetky nasledujúce eucharistické slávnosti, či pamiatky Večere Pánovej kresťanov, sa uskutočňovali "post"... Ten sprostrdkovateľský "kanál", cez ktorý sa to uskutočňuje počas stáročí, to je viera Cirkvi, súčasťou ktorej je aj viera v slová Krista o "apoštoloch" /v čom sú aj ich nástupcovia - prijímajúci ich službu spôsobom, ako sa vyvinul v Cirkvi - nech ich nazveme akokoľvek.../. Boli to teda po apoštoloch episkopi a presbyteri prvej Cirkvi, ako o tom svedčí jednoznačne aj Písmo, aj najstaršia tradícia /napr. Ignác, Klement, Papias , Didache, Irenej, Justín a i./, od ktorých sa táto služba preniesla na biskupov, ktorí stáli na čele cirkevných obcí. Koho oni určili, že môže tiež byť nositeľom tejto "štafety" eucharistickej, to bolo určené "v Kristovi" /"Čo zviažete... Kto vás počúva..."/....

Bratia, prestaňme v 21, storočí vymýšľať si svoje chápanie tých myšlienok Písma o Eucharistii, či Večeri Pánovej, ktoré Cirkev pochopila strašne dávno - v prvých storočiach...

Všetko najlepšie a veľa svetla Božieho v celom tomto roku: všade, a osobitne na GS želá všetkým Elo.








Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 01. leden 2010 @ 19:43:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ještě jednou a snad už naposled.
Lukáš 24,13 - 35.
Verš 30: Když byl spolu s nimi u stolu, vzal chléb, (ne své tělo) vzdal díky, lámal a rozdával jim. 31: Tu se jim otevřely oči a poznali ho; ale on zmizel jejich zrakům.
verš 35: Oni pak vypravovali, co se jim stalo na cestě a jak se jim dal poznat, když lámal chléb. (ne své tělo). 36: když o tom mluvili, atal tu on sám uprostřed nich a řekl: "Pokoj vám."
Domnívám se, že je to dost výmluvné i pro největší ignoranty.
Jak to napsal Pavel? 1 Kor. 11,26: ...zvěstujete smrt Páně, dokud on nepříjde.
Nevěřícím se zpravidla nezjevuje, ale to neznamená že nemůže. Věřící zpravidla při lámaní chleba a pití z kalicha vnímají jeho příchod, ale jak to kdo prožívá to je každého osobní zkušenost.  



Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 02. leden 2010 @ 10:57:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ahojte

...chcem vám poniektorým vysvetliť čo to znamená ,,biblický,, kresťan a to práve preto, že zaznieva od niekoho dosť ironicky...

...reformácia zaviedla zlaté pravidlo: ,,písmo vykladať písmom,,...vždy ked má cirkev problém v pochopení niečoho čo je zapísané v biblii, odpoveď hľadá a vykladá text iným písmom biblie...tak je to zo všetkým...
...takýto princíp je pravdivý, pretože písmo je Božie Slovo a nemôže si odporovať...
...viera v učenie cirkvi môže byť len podporný argument, nikdy jediný argument...

...ak takto vykladám Písmo a hľadám pravdu, prekvapene zistím že to čo je jasne napísané niekedy nemôžem prijať doslovne:
napr: ...Ak ťa teda pravé oko zvádza na hriech, vylúp ho a zahoď; lebo ti je užitočnejšie, aby zhynul jeden tvoj úd, než aby celé tvoje telo bolo uvrhnuté do pekla.Mt5...
..som presvedčený že každý z nás bol zvádzaný skrze oči, ale nikto si preto nevrazil nôž do oka...

...niektoré veci v biblii majú symbolický (nie doslovný) význam, niektoré majú doslovný a niektoré doslovný aj symbolický...

...všetko toto treba mať na zreťeli a ak sa chcem dopátrať pravdy musím ,,písmo vykladať písmom,,...nemôžem písmo vykladať učením cirkvi alebo tradíciou...


...z týmto princípom treba vykladať aj Ježišove slová: ,,vezmite a jedzte, toto je moje telo....

...je to doslovná reč?
...je to obrazná symbolická reč?
...je to doslovná aj symbolická reč?
...je to ,,pamiatka,, alebo je to ,,obeta,,?

...všetko spolu so všetkým súvisí...biblia je homogénna kniha bez rozporov...ak urobí jeden nesprávny predpoklad, bude to mať dopad na celú vierouku...

...napr: ak príjmem nesprávny predpojatý názor že kňazi sú samostatnou skupinov, oddelenou od ľudu, alebo zmiešam dokopy kňažský úrad s apoštolským úradom,nutne to vedie k záveru že kde je kňaz, tam musí byť obeť...nemôžem sa tváriť že je to len ,,sprítomnenie,,....veď kňazi nesprítomňujú, kňazi obetujú...

...ak ja verím že biblia hovorí o všeobecnom kňažstve ...nikde v biblii nie je napísané žeby existovali laici a kňazi...napr.

...a aj vy (všetci kresťania) sväté kňazstvo, aby ste prinášali duchovné obete príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.

...Ale vy ste vyvoleným rodom, kráľovským kňazstvom (všetci kresťania)...

...môžem veriť v to že je to preto, že obete za hriech prestali, niet čo obetovať, Kristus bol obetovaný iba raz
...potom to čo sa udialo vo štvrtok večer nebola obeta ale večera...to čo sa deje na omši nemôže byť obeť a keď netreba obete netreba ani kňazov...

..nepredpokladám že sa niektorí chytia a začnú dôsledne zavádzať princíp písmo vykladať písmom, len sa nečudujme že existuje toľko protirečivých, bludných, písmu odporujúcich názorov...
ivanp







Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 03. leden 2010 @ 10:29:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ahojte..
...pokúsum sa ešte snáď naposledy vysvetliť Okovi aký je rozdiel medzi tradíciou a písmom...

...Oko a celý katolicizmus spojil tradíciu a písmo do jedného celku a vytvoril ta ,,apoštolskú tradíciu,, čo má byť pokračovaním písma...
..našťastie Ježiš a nový zákon striktne oddeľuje Písmo od tradície...tu je dôkaz že už v novozákonnej a tiež sarozákonnej dobe bol rozdiel medzi Písmom a tradíciou:

Farizeové totiž a všichni židé se drží tradice otců a nejedí, dokud si k zápěstí neomyjí ruce. A po návratu z trhu nejedí, dokud se neočistí. A je ještě mnoho jiných tradic, kterých se drží: ponořování pohárů, džbánů a měděných mis
Marek 7

,,marná je zbožnost, kterou mne ctí, učíce naukám, jež jsou jen příkazy lidskými.' Opustili jste přikázání Boží a držíte se
lidské tradice,,


Písmo bolo pre apoštolov a Ježiša nemenné Slovo Božie...všetko v cirkvi sa malo posudzovať na základe nemeniaceho sa písma...

...cirkev aj katolícka prijala nemenný kánon, pravidlo podľa čoho sa všetko dianie v cirkvi posudzovalo...

...neskôr katolicizmus vynašiel čarovnú formulu ,,apoštolská tradícia,, tvrdiac že vlastne apoštolovia prvý začali vytvárať tradíciu cirkvi čo je nový zákon a tak to pokračuje dodnes...

...apoštolská tradícia je blud, pretože apoštolovia boli očitými svedkami udalostí a preto nemohli tvoriť tradíciu ale mohli poskytnúť priame svedectvo...

...tadícia vznikla až potom keď pomreli apoštolovia a svedkovia udalostí...no vtedy nastal ten správny čas aby cirkev prijala kánon ktorý nikto nikdy nemôže dopĺňať...

...dnes večer v TV novinách nebude reportáž o ,,tradícii dňa,, ale odznie svedectvo, pretože budú hovoriť očití svedkovia udalostí dnešného dňa...

...Oko si tak ako každý katolík pletie tradíciu a Písmo a radšej to zmiešal dokopy, aby všetko čo povie pápež bola pravda...

..Oko má pravdu v tom, že každá cirkev si vytvára svoju tradíciu..napr. moja tradícia spočíva v tom že v kostole sedím v štvrtej ľlavici, druhé miesto zprava...v našej cirkvi je tradícia hrať piesne za pomoci organu...

..to sú veci ktoré sa môžu kedykoľvek zmeniť, tak ako povedal Luther sú to adiaforné, nepodstatné veci...

oko píše:
Každá církev si časem vytvoří svoji tradici.
I ta tvoje církev ji má. Její součástí je např. sola scriptuta, vzývání svatých považovat za modloslužbu, upírat Matce Boží její oslavení.



...vzývanie svätých ani upretie Božstva nie je tradícia ale rozlišovanie bludu na základe písma...ani to že nekradnem a nikoho som nezabil nie je tradícia ale morálka ktorá nemá nič s tradíciou ale s charakterom...

napr. vzývanie svätých nemôže byť tradícia ale je to principiálna nemenná vec, ktorá sa nikdy nezmení, tak isto ako klamanie blížneho svojho...
...každá cirkev vytvára premenlivú tradíciu ale sú nemenné veci ako napr. odpor voči vzývaniu svatého Hurta...

...inak ten katolicizmus je perpetum mobile...je to uzavretý, ničím a nikým nekontrolovateľný systém, kde pápež ako neomylný tvor môže kedykoľvek a čokoľvek plácnout a nikto mu nič nemôže lebo to čo povedal splýnulo s Písmom...


ivanp




Re: Evangelíci a eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Úterý, 05. leden 2010 @ 11:53:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu napsat, jak vnímám já, když se Večeře Páně účastním. Je to pro mě jednak společenství s bratry a sestrami ze sboru kolem jednoho stolu, kde se dělíme o lámaný chléb a víno z jednoho kalicha. Činíme tak na památku Pána Ježíše Krista, jak nám přikázal. Je to ujištění o odpuštění a obětí, kterou za nás za každého jednoho přinesl náš Pán. Chléb a víno jsou materiální prostředky ujištění o této skutečnosti. Tedy památka, společenství a ujištění. Nechápeme chléb a víno mysticky jako reálný jev Kristova skutečného těla, které je podstatou chleba a vína, které se jen jako chléb a víno jeví, ale jako obyčejný chléb a obyčejné víno, kdy důležitý je obsah celé Večeře Páně jako Památka na našeho Pána. Chléb ani víno se neskladují, neklaníme se jim ani se před nimi či "k nim" nemodlíme. :)



Stránka vygenerována za: 3.60 sekundy