Re: Re: Re: Re: Re: Mnozí neposloucháte Boha, ale jen svou pýchu. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 26. srpen 2008 @ 11:31:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Lýdie Každému se snažím, pokud toho jsem schopen, zodpovědět jeho otázky (vyjma Gojíma, protože ten dle mých zkušeností mé odpovědi stejně nevnímá). Tvoje odkazy 1-5 se mně neotevřely. Z nějakého důvodu je blokuje antivirus NOD 32. Pokud mně položíš otázky, pokusím se na ně odpovědět. (Nebo alespoň o které články, či komentáře se jedná.) Nezpochybňuji tvůj rozum, toho jsem dalek, ale je známá věc, že emoce rozum zatemňují u každého. A tvé emoce vůči tvému obrazu ŘKC, to jak ji vnímáš, jsou velké. Já to chápu, jen nesouhlasím s tím, že jsou pravdivé.
Kol 1,24 není jen mou interpretací. Stejně vyzní vysvětlivky v překladu NZ od Colla, nebo od Sýkory. Oba se řadí mezi nejkvalitnější překlady u nás. Tito pánové určitě neměli problém s interpretací řeckého textu. Pavel říká zcela jasně, že trpí za Koloské. Připodobňuje se tak Kristu, který vzal na sebe utrpení za všechny. Kristovo zástupné utrpení se snad neodváží nikdo zpochybnit.
Ježíšovo zmrtvýchvstání neodstranilo ze světa utrpení (poněvadž lidé hřeší neustále a to je následek), ale dalo mu nový rozměr. Je možné svůj kříž nést spolu s Kristem. Tím, že ho přijmu, stává se lehčím, protože ho nesu spolu s Kristem. Podobně, jako do modlitby zahrnujeme prosby za své nejbližší, mohu za ně jako výraz lásky nabídnout Bohu své utrpení. Kříž nesený s láskou se stává lehčím. Nemáme nic, co by nebylo od Boha, co bychom mu mohli nabídnout. Jen utrpení je naše.
...aký súvis
je medzi utrpením Pavla a smrťou Anneliese Michel? Anneliese není církví uznána za svatou, ani nám nikdo nepředepisuje věřit, že se jí zjevila Matka Boží. Podobnost je jen v myšlence nabídnout Bohu své utrpení za jiné - podobně jak to učinil Kristus. Zdržuji se celkového hodnocení tohoto případu, poněvadž mě na něm některé věci nejsou jasné, vyjadřuji se k problematice pouze obecně.
...Anneliese sa neodvolávala na krv Baránka Božieho – ona ponúkla
svoju vlastnú... Svoji vlastní krev nabídli Bohu všichni mučedníci, včetně apoštolů. I Pavel byl pro Krista bičován, kamenován a nakonec sťat. Toto pořád nevybočuje z křesťanského postoje.
Je třeba si uvědomit, že ani soužení, ani posedlost není sama o sobě hříchem. I takový člověk může být spasen. Člověk posedlý může s démony bojovat a ve spojení s církví mocí Ducha svatého se jich i zbavit. Je pro nás tajemstvím, proč někteří se stávají posedlými, podobně jako proč se některý člověk narodí s postižením. Hřích ale může být cestou k ovládnutí člověka démony. V daleko horší situaci je satanista, který ani nemusí být posedlý a stejně dobrovolně slouží Zlému.
...A títo démoni s ľahkosťou odrecitovali
Zdravas, Mária...Anneliese je démonom vyzvaná k tomu,
aby činila zástupné pokánie za duše tých, čo idú do pekla... Nebylo to vůbec s lehkostí. Říkáš, že se jí zjevil démon, vydávající se za Pannu Marii. ŽÁDNÝ DÉMON NIKDY V HISTORII NEVYZÝVAL K POKÁNÍ. Tím by byl rozdvojen a padl by. To je argument Kristův na tvrzení, že on vyhání démony Belzebubem. Uvědomuješ si, jak je toto tvé tvrzení nápadně podobné tomu farizejskému?
Jedna věc mě u případu Anneliese zaráží a proto jsem opatrný případ hodnotit. Ani nevím, jestli jsem dobře polsky rozumněl, ale oni démoni se měli nazývat Jidáš , Hitler a pod, což považuji za nesmysl. Žádný člověk, ani ten největší hříšník se po smrti nestává démonem. Možná je to ale jen nepochopení z mé strany. Je třeba si uvědomit, že tento případ není učením ŘKC. Týká se hlavně přímých účastníků a jejich svědomí.
...a to je
celé o spáse skrze Ježiša Krista, ako vieme. Nie o našich zástupných
utrpeniach za iných... Našim vzorem je Kristus a tímto se mu připodobňujeme. K utrpení můžeme zaujat dvojí postoj. Buď ho odmítáme a reptáme na něj, nebo je přijmeme podle vzoru Krista. On taky mohl odmítnout, když se potil krví, ale přijal. Ne má vůle, ale Tvá vůle se staň. A takový by měl být postoj k utrpení i u všech křesťanů.
Pokud ti to nečiní potíž, byl bych raději, kdybys mi tykala. I když máme různé pohledy, jsme bratři a sestry. Ohledně tvého členství v ŘKC jsem si nebyl jist. Jsem rád, že jsme si to vyjasnili.
Pokud bys chtěla pochopit svět, který formoval mě, nabízím výpověď svého přítele MUDr Kubíčka, nejryzejšího člověka, jakého jsem poznal. I když jsme byli věkově od sebe, neustále děkuji Bohu, že ho přivedl do mého života.
http://www.tv-mis.cz/titul.php?id=332
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Mnozí neposloucháte Boha, ale jen svou pýchu. (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Úterý, 26. srpen 2008 @ 15:04:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Začala som Vám tykať ako všetkým, hneď v prvom komentári k Vám, Vy ste mi odpovedal vykaním, tak to rešpektujem :o) a nemám problém zase to zmeniť.
Mrzí ma, že sa tie odkazy nepreniesli - fungovali. Moje otázky nájdete v článkoch: 1. "Úcta k Matke Božej má biblický základ z 20.4.2008 2. "Boh a jezuiti" z 2.5.2008 3. "Poznámka k papežství" z 8.6.2008
Kopírujem ich sem, kontext musíte hľadať v uvedených článkoch - neriskujem nefungujúce prepojenia, radšej:
Znamená podľa Vás, Oko, termín "plná
milosti" skutočnosť, že Mária, Ježišova matka, bola počatá rovnako ako On
sám, z Ducha Svätého?
Nerozumiem Oko, ak svoju modlitbu adresujete priamo k
Márii a prosíte ju, aby sa prihovárala za Vás k Bohu, modlíte sa k nej, nie k
Bohu – lebo Vaše srdce je nasmerované na ňu a spoliehate sa na to, čo o jej
moci veríte. Ak však táto „Mária“ je prejavom zlého ducha, Vaša modlitba k Bohu
NIKDY nedorazí, lebo Vy prosíte ju a veríte, že ona sa za Vás
prihovorí k Bohu... ibaže ak za ňou stojí anjel svetla... Inak nerozumiem
vôbec nutnosti jej príhovoru za Vás. Boh predsa nehľadí na osobu, miluje nás
ako svoje deti, nie? Nemôžete Vy ako Jeho dieťa za Ním prísť v modlitbe osobne
sám za seba? To, keď sa za niekoho prihovorí „Mária“, má pre Boha väčšiu váhu?
Tí, za ktorých prosí ona, sú Bohu milší? Tých vypočuje skôr? Nerozumiem tomu.
Viete mi to vysvetliť?
Vůbec
jsem nevěřil ve zjevení v Medžugorii. Říkal jsem si: Proč zrovna tady? Dostal
jsem odpověď. Akú odpoveď ste dostal?
Oko, ako z posolstva, ktoré ste vybral, vyplýva, že Bytosť, ktorá sa vydáva za Máriu, matku Ježišovu, oslavuje Boha? Ako v tomto konkrétnom posolstve vyvyšuje Pána Ježiša? Myslíte vetu: "Já jsem s vámi a přimlouvám se za vás před mým Synem"??? Ak sa to z neho
dokázať nedá (čo nedá, a preto sa vyhýbate odpovedi, zrejme), dokážte mi z
hociktorého iného, ako velebí Pána Ježiša a Boha Otca na nebesiach v
priamej reči, v nejakom priamom posolstve, ako nabáda, aby sme sa riadili Božím
Slovom a boli poslušní učeniu Kristovmu. Ďakujem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mnozí neposloucháte Boha, ale jen svou pýchu. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 27. srpen 2008 @ 13:26:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Znamená podľa Vás, Oko, termín "plná
milosti" skutočnosť, že Mária, Ježišova matka, bola počatá rovnako ako On
sám, z Ducha Svätého?
V žádném případě! Maria byla počata přirozenou cestou, jako každý jiný člověk. Dle historicky nepodložené tradice byli jejími rodiči Jáchym a Anna. My věříme pouze v to, že ji Bůh už před věky zahrnul do plánu spásy, vyvolil jako matku svého syna a z tohoto důvodu jí ponechal nevinnost, podobnou jakou měli před svým pádem Adam a Eva. Dědičný hřích nesouvisí se sexuálním spojením manželů, to není nic nečistého. Naopak manželé, kteří se takto setkávají v lásce se navzájem posvěcují. Jejich láska roste. Dědičný hřích je náklonnost ke zlému, se kterou se rodíme (v důsledku pádu prvních lidí), ale kterého se můžeme zbavit křtem a vytrvalým životem v přátelství s Bohem. Dědičného hříchu byla Marie díky Boží milosti uchráněna a stala se tak důstojnou matkou Božího syna. Proto "Plná milosti". Neznamená to ale, že byla imunní vůči svodům, ale měla dostatek síly "to jablko neutrhnout". Proto je nazývána druhou Evou. Ta první uvedla lidstvo do prokletí hříchu, ta druhá ukazuje cestu jak se zkrze jejího syna z tohoto prokletí dostat. ("Udělejte všechno, co vám řekne" (svatba v Káni)).
Ak však táto „Mária“ je prejavom zlého ducha, Vaša modlitba k Bohu
NIKDY nedorazí
Nemyslím si, že Bůh dopustí, aby upřímná modlitba přišla nazmar. Kdo hledá, najde, kdo tluče, tomu bude otevřeno.
Inak nerozumiem
vôbec nutnosti jej príhovoru za Vás. Boh predsa nehľadí na osobu, miluje nás
ako svoje deti, nie? Nemôžete Vy ako Jeho dieťa za Ním prísť v modlitbe osobne
sám za seba? To, keď sa za niekoho prihovorí „Mária“, má pre Boha väčšiu váhu?
Tí, za ktorých prosí ona, sú Bohu milší? Tých vypočuje skôr?
Není jenom vztah Člověk - Bůh. Máme přece milovat Boha a bližní. Neusilujeme o spásu jen jako jednotlivci, ale i jako společenství církve. Samozřejmě, že mně nic nebrání hovořit se svým nebeským Otcem. A taky to dělám. Ale budu - li prosit sám za sebe, posiluji svůj egoismus. Pravá láska se vyznačuje tím, že pomáháme jiným. Opravdu milující matka nemyslí ani tak na své blaho, jako na blaho svých dětí. Když tedy v modlitbě prosím za jiného, tento projev nezištné lásky je Bohu milejší, než když se zaobírám jenom sám sebou. Už první křesťané si říkali "lidé na cestě". Zrovna tak vidím společenství církve "na cestě", kde si lidé pomáhají navzájem, aby došli všichni. Nesnažíme se jen každý za sebe, ale máme zájem i o ostatní. Tento postoj vychází ze správného vztahu lásky k Bohu. Čím více člověk lásky rozdá, tím jí má více. Stěžejní bod, ve kterém se budeme asi vždy rozcházet, je pohled na možnosti pomáhat u svatých zemřelých (včetně Marie), kteří už jsou u Boha. Zatímco část protestantů tvrdí, že tuto možnost pomáhat nemají, my tvrdíme, že jejich možnosti jsou větší, než dokud byli naživu. Kvalita jejich bytí se v nebi zvýšila, zvětšila se tedy i schopnost rozdávat lásku. Bereme církev Kristovu komplexně, živé i zemřelé. Všichni jsme přece živi a ve vztahu lásky. Bůh je láska nejvyšší a není v jeho přirozenosti bránit lidem v projevech lásky.
Takže Marie pro nás opravdu není nezbytnou nutností přiblížení se k Bohu, ale zkušenost generací osvědčila mocné účinky její přímluvy. Přímluvy svatých fungují podobně jako při zázračném nasycení. Skrze Pána Ježíše byly nasyceny zástupy, ale ti, ci jídlo roznášeli, byli apoštolé, ne Pán Ježíš. A zrovna tak se za mě může přimlouvat i člověk dosud žijící.
Vůbec
jsem nevěřil ve zjevení v Medžugorii. Říkal jsem si: Proč zrovna tady? Dostal
jsem odpověď.
Když se rozhořela v tom kraji válka a genocida, začalo mi to dávat smysl. Tam, kde se rozmohl hřích, tam se nadmíru rozhojnila milost. Nevím, zda to někdy bude církevně uznáno, ale skutečností je, že se tam děje mnoho dobrých i špatných věcí. Turistický byznis, záplava kýčů, ujeté pobožnůstkaření. Ale na druhé straně probuzení mnohých, odvykací středisko grogově závislých, kde je Ježíš jediným lékem, živé a žité společenství věřících. Boj dobra se zlem tu hoří na plné čáře.
Oko, ako z posolstva, ktoré ste vybral, vyplýva,
že Bytosť, ktorá sa vydáva za Máriu, matku Ježišovu, oslavuje Boha? Ako
v tomto konkrétnom posolstve vyvyšuje Pána Ježiša? Myslíte vetu: "Já jsem s vámi a přimlouvám se za vás před mým Synem"??? Ak sa to z neho
dokázať nedá (čo nedá, a preto sa vyhýbate odpovedi, zrejme), dokážte mi z
hociktorého iného, ako velebí Pána Ježiša a Boha Otca na nebesiach v
priamej reči, v nejakom priamom posolstve, ako nabáda, aby sme sa riadili Božím
Slovom a boli poslušní učeniu Kristovmu.
Já osobně ve svém životě necítím potřebu hltat každé poselství z Medžugorje. Není pro mě ústředním bodem náboženského života. Ale pokud se k nějakému dostanu, je charakteristické několika věcmi:
1.) Vyzývá k modlitbě a půstu
2.) Vyzývá k pokání a obrácení
3.) Povzbuzuje malověrné příslibem své přímluvy.
Žádný zlý duch by nevyzýval k modlitbě a půstu, či k pokání. To je ta nejsilnější zbraň proti Zlému. Pokud ti to nestačí a chceš, aby v přímé řeči velebila Boha, věz, že takto činí v nebi všichni svatí. Opravdu neznám všechna poselství (musel bych to někde shánět), ale pokud vyzývá k pokání a obrácení, je jen jinými slovy řečeno, abychom se řídili Božím slovem a jeho učením.
Asi je důležitější co říká, než co neříká. A to je ve shodě s učením evangelia i církve.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mnozí neposloucháte Boha, ale jen svou pýchu. (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Pátek, 29. srpen 2008 @ 13:34:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ďakujem Oko. Nepresvedčil si ma o tom, že sa mýlim - nedá sa. S Pravdou sa naozaj nedá pohnúť ani vpravo ani vľavo. Pravda je môj Pán, ktorého nenasledujem tak, ako si zaslúži, ale vyznávam svoju lenivosť, svoju pohodlnosť, svoju pýchu, nepoddajnosť, ktoré ma ovládajú stále rovnako. Vyznávam svoju úbohosť v tele, svoju povýšeneckosť, miešanie sa do záležitostí, do ktorých nemám vstupovať - Boží súd na moju adresu je spravodlivý a chvála Bohu, že je, lebo len Kristus Ježiš a Jeho víťazstvo je mojou nádejou v tom všetkom. Preto prosím Jeho - Teba, Bože, spáľ všetko telesné, čo som napísala, nezachovaj v mysliach a srdciach tých, ktorí sa toho dotkli nič z tela, ktoré je mŕtve. Priťahuj, Pane, mocne k Tvojmu Synovi, k živému Slovu, ktoré je dostatočne ostrým mečom na rozdelenie ducha a duše. Nech sa deje Tvoja vôľa, Pane. Amen.
A Tebe Oko som dlžná už len jednu poznámku: Po zmŕtvychvstaní Pána Ježiša Krista, diabol už vie, že prehral a zmenil taktiku - tvári sa ako anjel svetla. Vieš, kto je svetlom sveta? Takže ako sa bude tváriť anjel svetla? Nie práve tak, že je poslom od svetla, že privádza k nemu? Uvažuj Oko. A skúmaj. Nech Boh podľa svojej ľúbosti a vôle vykoná v Tvojom srdci a mysli zázrak obnovy, ktorý Ťa vráti späť do starostlivých rúk Pána Ježiša Krista. Amen.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mnozí neposloucháte Boha, ale jen svou pýchu. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. srpen 2008 @ 18:00:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není mým úkolem někoho přesvědčovat. Člověk se lehko nemění.
Šlo mně spíš o vzájemné otevření, o sdílení našich pohledů na svět. To také patří ke křesťanskému společenství. I když se různíme a můžeme spolu nesouhlasit, snáze teď alespoň pochopíme toho druhého. Z nepochopení, nedorozumnění roste podsouvání zlých úmyslů, rozdělení a nenávist.
Takže se dál snaž žít v Pravdě a budeš tak na dobré cestě. Je to jen jiná cesta, než moje. Ale já věřím, že obě vedou ke stejnému cíli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mnozí neposloucháte Boha, ale jen svou pýchu. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. srpen 2008 @ 18:02:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | p.s. Přemýšlelas, jak je to vlastně s tím očistcem o kousek níž?
|
]
|
|