 |
Právě je 54 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: oko brusle7 cizinec
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 112046112 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Katolíci a znovuzrození (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. květen 2008 @ 11:46:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Omlouvám se, že pro vytížení nemohu sem tak často, jak bych si přál.
Domnívám se, že o nikom nemám právo soudit, zda je znovuzrozený, či není. Potíž je v tom, ře si z křesťanství vytáhnete určitý pojem, vyzvednete ho jako podstatu a co je nejhorší, kritéria pro něj si stanovujete sami.
Katolíci nemají sklony k excesům, k zážitkům extáze, protože život je o něčem jiném. Proto je náš pohled daleko rezervovanější.
Samotnou podmínkou znovuzrození je křest (nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha...), tuto podmínku tedy splňuje v ŘKC každý. Docela určitě to znamená také následný život v Duchu ve spolupráci na Božím plánu. A tady nemá nikdo z nás úplně čisté svědomí. Proto si netroufám ani o sobě říct, zda jsem znovuzrozený, či jenom mám k tomu blízko. Natož pak soudit někoho jiného.
Určuje Písmo další podmínky pro znovuzrození?
Kde jste vzal pravomoc rozhodovat o tom, kdo patří mezi znovuzrozené a kdo nikoliv? Nazýváte se znovuzrozeným. Co se stane, když přijdou zkoušky a těžké chvíle? Obstojíte?
|
| NadřazenýZnovuzrození a extáze, hodnocení lidí (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 21. květen 2008 @ 02:59:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Milý oko.
Nechce se mi tady dementovat něco, co mi vkládáš do písmenek, ale zkusím to.
- Co to máte porád s tou extází? Já to chápu, vy posuzujete prožitky z náboženského pohledu, asi jako překladatalé bible, kdy pro ně "mluvení v jazycích" bylo "ve vytržení", prostě si ho tam přidali navíc, protože si nedokázali představit, že když někdo mluví v jazycích, tak není ve vytržení. Za hodně let svého křesťanského života jsem v ničem, co by se dalo nazvat "extáze" nebo "zážitek extáze" nebyl. V tomhle se asi od náboženských zážitků běžný život trochu liší. Napsal jsem, že jsem byl druhý den ponovém narození "úplně ve vytržení". To nebylo dobře napsané. Byl jsem samozřejmě při smyslech, jen jsem měl velikou radost z té změny, z nového života, z toho, že jsem našel něco, co jsem dlouuho hledal.
- Pokud jde o znovuzrození, nikoho jsem nehodnotil, jen jsem napsal to, co jsem zažil v ŘKC - že většina lidí o znovuzrození ani nic nevěděla, podobně jako vy. A napsal jsem to proto, že jsem si s tím hledáním fakt dal práci a mohu za tím co jsem napsal stát. A napsal jsem, že to nesouvisí jen s ŘKC, protože podobné je to v jiných "lidových" církvích. A zajímalo mne, jak jsou na tom jiní římští katolíci, proto jsem se ptal.
- Pokud jde o znovuzrození, jeho podmínkou jistě není křest. Potkal jsem mnoho znovuzrozených lidí, kteří se "nejdřív narodili znovu" a "potom byli pokřtěni". Já patřím mezi ně. Znám jen jednoho člověka, u kterého to bylo naopak - nechal se pokřtít a narodil se znovu později. Ale to není v křesťanských církvích moc běžná situace. Tedy neměla by být.
- nemám pravomoc rozhodovat o tom, kdo je znovuzrozený a kdo ne, ani si jí nijak nepřivlastňuju. Jen vím, že je dobré to vědět. To má mnoho praktických důvodů - například nemá moc smysl se bavit s neznovuzrozenými lidmi o některých věcech, protože duševní lidé nemohou pochopit duchovní věci. Je potřeba se dostat na stejnou rovinu.
- Pokud jde o vaši či moji situaci, je přece velmi důležité vědět, jestli jsem znovuzrozený a uvidím Boží království? Alespoň pro mne je to důležité a vždycky bylo. Nežil jsem rád v situaci, kdy jsem nevěděl, na čí straně vlastně stojím a jak to vlastně všechno skončí. A věřím tomu, že ani vy nejste rád v podobné situaci, protože v mnohém, co píšete, můžu vidět sebe. Napsal jsem Tou cestou jdoucí i nejhloupější nezbloudí. Spasení, nové narození, není složité. Právě proto semu "běžný římský katolík" tak brání.
- pro mne jako katolíka bylo velmi, ale velmi důležité poznat, jestli jsem znovuzrozený, nebo nejsem znovuzrozený. Když jsem se pak narodil znovu a měl jsem v čerstvé paměti jak to vypadalo za "starého života", sepsal jsem svoji zkušenost do příspěvku Spasení ze skutků a z milosti, třeba vám v tom rozeznání trochu pomůže.
|
]
Re: Znovuzrození a extáze, hodnocení lidí (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. květen 2008 @ 13:21:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co si o tom mám myslet? Mám si myslet, že těch 18 katolíků je
znovuzrozených a zarytě mlčí? To by ale neodpovídalo realitě, kterou
známe mnozí z ŘKC.
Katolíci, kteří tu diskutují, jsou spíše
aktivní. Takoví, kteří hledají odpovědi na otázky, zajímají se o víru
vlastní i jiných lidí. Nejspíš budou praktikující katolíci. Spíše je
tedy pravděpodobnější, že jeden z dvaceti takových aktivních katolíků
je znovuzrozený a těch dalších 18 se neozvalo proto, že také o
znovuzrození moc neví, protože o něm v ŘKC nikdy neslyšeli tak, jako
mnozí z nás. T.j. jestli je v Čechách asi 3 000 000 lidí počítajících
se mezi katolíky, z nich tak 300 000 praktikujících, tak z nich je tak
15 000 znovuzrozených.
Proto, když píšu o římských katolících jako o neznovuzrozených, je to blíže pravdě, než kdybych psal jako o znovuzrozených. .........
- Pokud jde o znovuzrození, nikoho jsem
nehodnotil, jen jsem napsal to, co jsem zažil v ŘKC - že většina lidí o
znovuzrození ani nic nevěděla, podobně jako vy.
Není snad toto pokusem o hodnocení katolíků? A nepravdivým. Naše terminologie je trochu jiná. My tomu říkáme OBRÁCENÍ. Zeptejte se katolíka na obrácení sv. Pavla. Kolik z nich o tom nebude nic vědět. Jenže znovuzrození (obrácení) se neděje ze dne na den. Impuls k němu - to ano. Ale pak následuje ještě trnitá cesta vyžadující úsilí a celého člověka. Pavel po pádu s koně odešel na tři roky do pouště, aby našel sám sebe v Kristu. Nešel ani za apoštoly, aby mu pověděli něco víc o Kristu. Nepotřeboval víc vědomostí, znal dobře Starý zákon. Ale potřeboval "oslepnout", aby se mohl nechat vést Boží láskou. Až pak se stal Pavlem, jakého známe.
Snažím se žít životem obráceného křesťana, ale netroufám se nazývat znovuzrozeným, protože svou víru nesu v nádobě hliněné a takové prohlašování o svém znovuzrození považuji za zbytečně sebejisté.
1. Korintským 10,12
A proto ten, kdo si myslí, že stojí, ať si dá pozor, aby nepadl.
Pro toto katolíci postrádají onu suverénnost prohlašovat o sobě: "My jsme znovuzrození". Jsem v situaci Pavla na poušti, ale nedokážu definovat, ve kterém roce. Chci spoléhat na Pánaa věřím, že mě povede správnou cestou.
2. Korintským 12,9
ale on mi řekl: "Stačí,
když máš mou milost; vždyť v slabosti se projeví má síla." A tak se
budu raději chlubit slabostmi, aby na mně spočinula moc Kristova.
|
]
Zkoušky a těžké chvíle (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 21. květen 2008 @ 03:13:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Milý oko.
Co se stane, když přijdou zkoušky a těžké chvíle? Obstojíte?
Tohle je dost důležitá otázka. Vzhledem k tomu, že jsem křesťanem léta, mohu na ní odpovědět snadno - nevím. Zkoušek už přišlo dost, taky hodně pokušení, někdy jsem obstál a někdy ne.
Jestli mohu trochu posoudit nějaký rozdíl, tak než jsem se narodil znovu, neobstál jsem nikdy. Ale to nemusí nic tak moc znamenat, byl jsem tenkrát moc mladý.
Ale jestli můžu říci, tak tohle téma miluju. A troufám si říci, že do určité míry rozumím kouskům bible, které jsem kdysi kvapem přeskakoval:
Když podstupujete zkoušky, je to pro vaši výchovu; Bůh s vámi nakládá jako se syny. Kterého syna otec nevychovává? Bez výchovy, kterou procházejí všichni, byste nebyli synové, ale pancharti. (mám toho za sebou docela dost na to, abych věděl, že nejsem panchart)
Mějte z toho jen radost, bratři moji, kdykoli upadáte do různých zkoušek. Víte přece, že zkoušení vaší víry přináší vytrvalost. Blaze člověku, který prochází zkouškou! (uau! to je teda hustý!)
Proto se radujte, i kdybyste teď museli nakrátko snášet různé zkoušky.
atd.
|
]
|
|
Re: Katolíci a znovuzrození (Skóre: 1) Vložil: vassil v Pátek, 16. květen 2008 @ 08:04:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Napsal si to pěkně. Já zase zkusím počítat trochu jinak, na mušku si vezmu nás mladé. Když jsem chodil na modlitební setkání v jedné farnosti v Ostravě, chodilo nás tam tak cca 5 (bylo to jen takové malé modlitební setkání mimo setkání mládeže, skupinky atd. ). Kdysi tam padla otázka jak prožíváme setkávání s Kristem. Z těch +-5 lidí se jen jeden nedokázal přesně vyjádřit a ptal se jak my to děláme atd., žil aktivně ve víře, ale přesto jako kdyby stále hledal... Říkal jsem si že možná právě tento člověk znovuzrozený zatím není... Ostatní, podle toho jak jsme si o Bohu povídali, jak jsme se společně modlili, a jak jsme prožívali setkávání s Bohem, ostatní znovuzrození jistě byli i když asi nikdy nepadla otázka "jsi znovuzrozený?" nebo nikdo nevykřikoval "já jsem znovuzrozený!" A možná že právě ten, který hledal, již také nalezl... Tak když to dáme na čísla, z 5 to byly 4, to je 80% ne? Samozřejmě z praktikujících katolíků, a ještě k tomu z "mládeže", a všude to může být jiné že ;-) A pojďme dál, z těch 5 vím, že o GS asi 4 lidé, z těch čtyřech o jednom nevím vůbec zda sem chodí, dva bych řekl že jistě nechodí, jeden mi to sám řekl, a ten čtvrtý jsem já, a já jsem sem taky dlouho nechodil... A proč sem nechodí ti "znovuzrození" katolíci? Z lítosti, je jim hrozně líto když církev ve které žijí, ve které se zrodili, kterou milují, označuje někdo za nevěstku. Nejde o to že by byly naštvaní (i když i naštvat to dokáže když se člověk ne zcela ovládne, znáte to), ale je jim prostě hrozně líto že není pochopeno co dělají, že se najdou bratři kteří je anebo jejich církev takto osočují... Já nevím kolik sem chodí katolíků, a nevím kolik z nich je znovuzrozených, ale vím, že hodně znovuzrozených katolíků sem nechodí i když o GS ví právě proto co jsem psal. A nejenom katolící, ale i u ekumenicky smýšlejících evangelikálních bratří je to tak.
|
| NadřazenýVasilův předsudek (Skóre: 1) Vložil: rive v Pátek, 16. květen 2008 @ 17:14:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vasile,
to si fakt myslíš, že evangelikálové takhle po sobě vykřikuji "já jsem znovuzrozený“! Předsudek.
Podle toho co jsem si přečetla, ty sám máš nějaká kriteria podle kterých sebe a své přátele hodnotíš, že jsou znovuzrození a dokonce o jednom kamarádovi dedukuješ, že podle tvého posuzování - kritérii, není znovuzrozený : )).
Jeden tvůj důvod, proč si to o něm myslíš, mě i trochu překvapil, a to, že by kamarád možná neměl být znovuzrozený protože: „nedokázal popsat – přesně se vyjádřit jak prožívá setkávání s Kristem“. To je velmi častá mýlka a ukazuje, jak ošemetná mohou být lidská kritéria, jako např. tvé pojmenování není znovuzrozený protože: „nedokázal přesně vyjádřit co s Kristem prožívá“.
Ale ne všichni dokážou o svých niterných prožitcích s Kristem hovořit – častěji muži – častěji introverti – někteří nemají schopnost slovně vyjádřit, to co prožívají – může to být stydlivost hovořit na veřejnosti – nebo často i vlivem nedostatečně bezpečného prostředí (strach já se ztrapním, pohrdání) - někdy je to specifický druh pokory (nebudu se přece chlubit) – nebo někdo je v období, kdy nemá nějaké supr prožitky, tak nemluví. To jsou jen nějaká lidská kriteria, nějaký halo efekt.
Řekni prosím upřímně, když už někoho hodnotit jestli je znovuzrozený, tak co je lepší podle nějakých vlastních (proměnlivých) lidských kritérií: hezky se modlí, slouží Bohu, pěkně povídá o Bohu, dělá dobré věci atd., anebo podle jasných kriterií – Božího slova, které je neměnné, které je Pravda. Máš na výběr. Při lidském posuzování si nikdy nebudeš jistý, bude se to i měnit se zeměpisnou šířkou, přitom druhém to je podle Pravdy Boží, máš jistotu – ne lidskou jistotu- nějakou pýchu – heč, já si jsem jistý, jsem duchovnější - znovuzrozený, ale jistotu, jako duchovní dar – víru – „já vím“, která je podložena Písmem. Ale tu Cestu musíš hledat, tak jak Nikodém – Bože, co mám dělat.
V Bibli je jasná charakteristika nového života, takže nikdo nemůže být na pochybách. Je to Cesta, kterou máme hledat, řekl nám o ní Ježíš Kristus. Kdo se znovu nenarodí nevejde do Božího království. Možná, že jsem ti trošičku vysvětlila, že pro křesťany je otázka „jsi znovuzrozený“ podstatná, na cestě víry, hledání Boha, u sebe, tak i u bližních. Křesťan opírá svou víru o jistotu, že se setká v nebi s Kristem, že bude zachráněn - „Vždyť kdo se znovu nenarodí, nemůže vejít do nebeského království“. A tak otázka „jsi znovuzrozený“ je vlastně otázka života a smrti, jsou to vážná slova. Možná je i škoda pro tebe, že je takhle ironizuješ, : )))) vnímáš to jen jako nějaké směšné vykřikovaní nějakých evangelikálů.
Vasile dokážeš nějak jasněji pojmenovat, proč tě ta otázka „jsi znovuzrozený“ tak irituje, co je na ni až tak závadného, či hodného zesměšnění? Možná odpovíš, že máš oprávněný důvod k ironii, a můžeš mít i pravdu, ale tak to z toho komentáře nelze poznat ??
rive |
]
Re: Vasilův předsudek (Skóre: 1) Vložil: vassil v Pondělí, 19. květen 2008 @ 08:17:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Rivere, tak samozřejmě že s těmi "vykřiky" to bylo přehnané, ale nepřeháněl bych to tak kdyby mě napadlo že to někdo může brát vážně;-) O tom kdo co nedokázal popsat, tak to já, jelikož jsem nedopsal popsat jak to v té skupince bylo. Nehodnotil jsem nikoho podle nějakých kritérií (a určitě jsem nenapsal "není znovuzrozený protože: „nedokázal přesně vyjádřit co s Kristem prožívá“!-), jen jsem se asi špatně vyjádřil, ten člověk Boha hledal a ptal se nás jak jsme ho my nalezli, proto jsem si myslel že možná znovuzrozený není, ale jak už jsem psal minule "myslel jsem si" a "že možná", jelikož nevím a nechci nikoho soudit či posuzovat, a neuvědomil jsem se že by to z toho co jsem napsal nevyplynulo, tak to napravuji;-) S otázkou "jsi znovuzrozený" problém doopravdy nemám (o tom jsem se doopravdy bavit nechtěl), však co mi problémy činí je poslouchat některé bratry kteří Katolickou církvi vykreslují jako církev kde najít "znovuzrozeného" je velká náhoda, a protože v církvi žiji a vím jak to tam chodí, chtěl jsem podat svědectví o tom jak tio u nás je, toť vše:-) Jestli budeš mít ještě nějaké otázky nebo nejasnosti, ptej se, rád odpovím, jelikož bych byl nerad kdyby si mé slova někdo špatně vyložil, a tvůj výklad je od mého smýšlení řek bych na míle daleko:-) Musím se více zamyslet nad tím co píšu a ubrat ironie... Měj se pěkně, Pán s Tebou!
|
]
Re: Re: Vasilův předsudek (Skóre: 1) Vložil: vassil v Pondělí, 19. květen 2008 @ 08:19:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | omlouvám se že jsem si nevšiml že si sestra;-)
|
]
|
|
|
|