Re: Re: Re: Re: Re: Re: Růženec a tak vůbec (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Pátek, 25. duben 2008 @ 11:40:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ještě že jsme si povídali o tom růženci - aspoň jsem měl základ pro svůj kometář k článku od Betmy. Trochu se obávám, že zase zapadnu do skupiny kryptokatolíků, ale s tím se dá žít:-)) Docela by mě zajímal tvůj názor na ten podrobnější rozbor. Pokud mi ho budeš chtít napsat, napiš to prosím radši tam.
>>>Ano, toto jsem už v jednom kostele viděl. Ale
se zobrazováním Boha v podobě starců na obrazech atp. bych byl taky asi
trochu na rozpacích...<<<
No jo, ale otázkou je, co s tím. Starozákonní s Lutherův přístup by byl - rozmlátit ty sochy. To už bychom byli jako Taliban se sochami buddhů. Asi by bylo nejlepší zakrýt je aspoň při bohoslužbách:-)
>>>Jinak děkuju za ten velice pěkný přehled o Bibli
a jejích překladech! Církevní dějiny pro mě zatím nejsou zrovna dost
známé, ale o to zajímavější je ponořovat se do nich:)<<<
To nebyl přehled - to byl jen jeden příběh. A nutno přiznat, že zrovna Sixtus V. nebyl právě vzorem pokory a ctnosti. Kdysi jsem četl o jednom židovi (i Židovi), který navštívil Vatikán v době vlády Borgiů (myslím, že to bylo za Alexandra VI., v nejhorším to bylo za jeho strýce Kalixta III.) Když viděl, jak to tam vypadá (v té době Vatikán připomínal opravdu spíš ten pověstný Babylon), stal se katolíkem, protože nabyl dojmu, že pokud organizace, kde vládnou takové poměry, musí být ustanovena od Boha, protože jinak by nemohla přežít tak dlouho - a to bylo asi tak před 550 lety.
>>>Tak teď jak tu zpověď vidím já: zrovna ta mi
nijak zvlášť nevadí. Kněz má při ní správně plnit funkci prostředníka a
faktem je, že psychologická potřeba lidí je svoje hříchy vyznávat, u
někoho víc a někoho méně, jak to ale ostatně sám píšeš. Neříkám, že se
mi ten koncept prostředníka taky dvakrát zamlouvá, ale toto jsem
schopen akceptovat a hlavně, vidím tam ten význam. Že už ale kněz
rozhodně ono samotné odpouštění nevykonává, jen zprostředkovává, to
můžu potvrdit.<<<
Tak to jsem rád, že kněz už je jen jako prostředník. Řeknu to asi takto: akceptuji to a nevadí mi to (pokud je opravdu jen prostředník), ale nelíbí se mi, pokud se z toho dělá nějaká povinnost. Ale znám jen málo katolíků, kteří tam chodí - obvykle jim stačí to vyznání během mše: "Vyznávám se všemohoucímu Bohu a vám všem, že často hřeším myšlením, slovy a skutky a nekonám, co konat mám. Je to má vina, má veliká vina ... " doufám, že jsem to moc nepopletl - to víš, od nekatolíka nemůžeš očekávat perfektní znalost katolické liturgiky:-) Mimochodem, takové vyznání bych uvítal i u protestantů při bohoslužbě. To pokračování: " ... Proto prosím Matku Boží, Pannu Marii, všechna anděle i vás, bratři a sestry, abyste se za mě u Boha přimlouvali." bych u protestantů už asi neprosadil:-))
Ale pojďme se podívat na další věc: křest novorozeňat. Co si o tom myslíš?
|
| Nadřazený |
|