|
Právě je 556 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116566496 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. únor 2008 @ 01:13:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Milý Marobude,
ale to není pravda. Již do první Církve se vloudili falešní bratři, kteří také vyznávali Ježíše jako Pána. Někteří z nich byli třeba i judaisté, kteří chtěli úmyslně infiltrovat Církev a zneutralizovat ji falešným učením (Ga 2,4). To může klidně udělat (vyznat Pána) i nějaký neznovuzrozený člověk. A tito falešní učitelé a proroci, o kterých apoštol Petr říká, že jsou a budou v lidu Božím, jsou právě ti, kteří jsou ve skutečnosti zrozeni z ďábla a jsou již ode dávna předem určeni k věčnému odsouzení ( Ju 4 // 2Pt 2,1-2). Tito synové Zlostníka jsou nejvíce nositeli a šiřiteli bludných učení a hříšných způsobů života v Božím lidu (2Pt 2,17-19). Bludný náboženský duch v člověku vždy vede k produkci bludného učení a VĚDOMÉHO a ÚMYSLNÉHO hříšného způsobu života (který oni však za hříšný nepovažují). Nemůže jinak. V těchto posledních dnech tito synové Zlostníka sedí dokonce na vedoucích místech a ovlivňují svým bludným učením celá hnutí, která tak na sebe váží desítky miliónů skutečně znovuzrozených oklamaných Božích dětí. Bez bázně mohu za všechny jmenovat např. Kenetha Hagina a spol.
V Církvi však mohou být také neznovuzrození lidé, kteří nešíří žádné bludy ani nežijí příliš hříšným životem. Toto nejsou pochopitelně synové ďábla jdoucí do zatracení, ale jsou to nábožní lidé typu Kornelia před jeho znovuzrozením (Sk 10,1-3 // Sk 10,34-35), kteří se mohou Bohu líbit, pokud žijí bohulibě.
Proto je rozhodující pouze to, zda je člověk SKUTEČNĚ znovuzrozen - tedy zda slyšel (nebo četl) Slovo Boží, které v něm (v duchu) zplodilo nový život - Božský život Krista. Je mnoho lidí, např. většina studentů teologie, kteří věří jen vlastní duší a rozumem (nikoli srdcem - Ř 10,10), ale znovuzrozeni nejsou, protože nebyli narozeni, zplozeni z vody (Slova) a Ducha (Jan 3,5 // Jak 1,18). V Církvi však často zastávají místa tzv. "duchovních."
|
| Nadřazený |
|
Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 15. únor 2008 @ 20:16:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj, kdysi před mnoha lety, když jsem měl ještě v hodně živé paměti rozdíl mezi znovuzrozením a náboženským životem, jsem do jedné diskuze napsal tenhle článek. Nemám moc ve zvyku tapetovat, ale třeba bude někomu k užitku a taky se můžu podívat, jak moje názory obstojí v proudu času...
Toník
Tak jsem tady a zkusim k tomu jeste neco napsat. Pro zacatek trochu objasnim pojmy. Budu psat hlavne o spaseni z milosti, tom nejdulezitejsim spaseni, t.j. spaseni ducha. Spaseni, ktere znamena, ze se clovek stane Bozim ditetem (narodi se znovu z Boha), ze ma vecny zivot, ze je v bozim kralovstvi, ze jde do nebe (Nebudu psat o spaseni duse ani tela). A zkusim taky popsat rozdil, ktery je mezi "Spasenim, znovuzrozenim" a "svatosti krtu". A taky zkusim napsat, jak se to pozna, jestli je clovek spasen. Aby duchovni starici neprisli zkratka ;-), zminim se na konci taky o zasluhach a o skutcich (a spaseni ze skutku). Jeste jednou tedy napisu : jsem spaseny (mam vecny zivot). Jsem spaseny z milosti. Na tom, ze jsem spaseny, nemam zadnou zasluhu. A je dobre byt se spasenymi lidmi. Do svych sedmnacti let jsem nepotkal nikoho, kdo by byl spaseny. Ted jsem se spasenymi lidmi casto, nekolikrat za tyden. A je to dobre, videt JAK zijou, jaci jsou. Tak tedy - nevim, jak ci bible, ale ta moje, kterou mam ted pred sebou nenechava nikoho, kdo ji cte na pochybach, JAK se deje spaseni, JAK se to stane, ze je nekdo spasen (opet opakuji : z milosti). Rim 10,16 : "Vyznas-li svymi usty Pana Jezise a uverisli ve svem srdci, ze ho Buh vzkrisil z mrtvych, budes spasen. Srdcem se totiz veri ke spravedlnosti a USTY SE VYZNAVA KE SPASENI". Tahle bible ani nenechava nikoho na pochybach, jestli lide, kteri veri Jezisi maji nebo nemaji vecny zivot. 1Jan 5,11: A to svedectvi je toto: ze Buh nam DAL vecny zivot a ten zivot je v jeho synu. Kdo ma syna, MA zivot, do nema Syna Boziho, NEMA zivot. Tyto veci pisi Vam vericim ve jmeno Boziho Syna, ABYSTE VEDELI, ze MATE vecny zivot. Podstatny rozdil o proti katolicke teologii je to, ze bereme zasluhy Jezise jako DOKONANE, uplne a dostatecne. K tomu, aby byl kterykoliv clovek spasen. A ke spaseni cloveka k nim neni treba neco pridavat. Jak se tedy pozna, jestli je clovek spasen (ma vecny zivot) ? To je prave ten krasny rozdil mezi spasenim a svatosti krtu. Kdyz jsou dva lide, z nichz jeden dostal svatost krtu a druhu ne, nepoznate mezi nimi rozdil jenom kvuli te svatosti. Nepoznate rozdil zvenku a nepoznate rozdil ani uvnitr. Byl jsem 20 let po svatosti krtu a BYL JSEM UVNITR UPLNE STEJNY, jako kluci, kteri tuto svatost neprodelali. Se spasenim, znovurozenim je to trochu jinak. JE VIDET (projevuje se uvnitr a navenek). Clovek, ktery je znovuzrozeny JE JINY, nez byl pred tim. Je to zmena, ktrou VIDITE A CITITE (jak by rekla reklama). Bible tomu rika "Stary clovek" a "Novy clovek". A je dobre si uvedomit jednu vec : spaseni, znovuzrozeni se prvne projevi uvnitr cloveka. To, co tu budu uvadet, NESLOUZI K TOMU, ABY NEKDO ZVENKU KASTOVAL LIDI na SPASENE-NESPASENE. Budu se tedy snazit prisne odlisit vnitrek a vnejsek. Druha vec : znaky, ktere uvedu, jdou ruku v ruce a taky ten vycet nebude uplny.
Prvni znameni znovuzrozeni je pokoj. Pokoj v Jezisi, pokoj s Bohem. (Jan 17,33; Sk 10,36). Je to zvlastni znameni, ktere je asi nejcitelnejsi. Jako ostry protiklad tady uvedu depresi. Pokoj je vyslovene vnitrni znameni. Nabozensti lide dobre o tomto znameni vedi, na venek ho dokazou velmi verohodne predstirat. Druhe znameni je vedomi spaseni, vedomi toho, ze jsem bozi dite (vnitrni svedectvi o spaseni Rim 8,16; Gal 4,6; Zid 10,16; 1Jan 5,10-13. Tohle znameni je opet vnitrni. Lide, kteri ziji v nabozenskem prostredi a jsou spaseni, jsou casto pod velkym tlakem toho, ze clovek prece nemuze byt spasen. A tak tohle svoje vnitrni svedectvi nedavaji na venek znat. Naopak clovek, ktery se pohybuje v mezi spasenymi lidmi a spaseny neni (a treba ani nechce), muze tohle svedectvi lehko predstirat, aby vypadal jako ostatni. Dalsi znameni je svoboda a autorita (moc) - ale tady davam PODSTATNE upresneni ke slovu soboda - SVOBODA OD HRICHU (jeste jinak - autorita nad hrichem). Svobodu libovolne hresit jsem mel i pred tim, nez jsem byl spasen. A svoboda k tomu delat dobre veci. Tohle znameni je opet vnitrni, i kdyz se velmi brzo projevi navenek (viz nize). Ale velmi, velmi tezko se predstira. Dalsi znameni je reakce na milost. Jakoukoliv milost, kterou clovek vidi, ale zvlaste milost, ktere se dostava od Boha druhym lidem. Znovuzrozeny clovek reaguje na milost RADOSTI a CHVALOU. Neznovuzrozeny clovek (a tady uvedu jeste specialne kastu "nabozensky clovek") reaguje na milost neverou, VYPOCITAVOSTI a zlobou (napr. Kdybych byl spasen, mohl bych hresit, jak bych chtel, a presto bych se dostal do nebe ? a pod.). Tohle znameni se da samozrejme velmi dobre predstirat, ale presto je v nasich podminkach asi nejjistejsi vnejsi znameni. Lide o nem nevedi (a to ani nabozenststi lide), tak se ho ani nepokousi napodobit. Zkuste nekdy sledovat reakci nabozenskeho cloveka na milost (treba na to, ze Bozi spaseni je zadarmo, bez skutku, na to, ze Buh dava sveho Ducha kazdemu, zadarmo a bez skutku, nebo jen na milost od prezidenta). Kdyby o nic neslo (ale ono jde), bylo by to velmi zabavne. Dalsi znameni jsou skutky. Tohle znameni velmi uzce souvisi se svobodou a autoritou. Krasne to vystihuje Jakub : "ukaz mi svoji viru bez skutku a ja ti ukazu svoji viru na svych skutcich". Tohle znameni spaseni je opet vnitrni. Skutky milosrdenstvi se daji velmi dobre predstirat, delat skutky podobne skutkum viry muze i clovek pod vlivem demonu. Pokud vsak nekdo skutky milosrdenstvi ani viry nedela dlouhou dobu, je to velmi silnym znamenim toho, ze spaseny neni (viz ten citovany Jakub). Protoze mam rad hnuti viry, uvedu dalsi znameni. Tim jsou slova, usta. To co clovek vyznava a vyznaval. Kazdy svepravny clovek (a i mnozi nesvepravni) vi, jestli vyznal Pana Jezise a jestli uveril ve svem srdci. Tohle znameni muze byt vnitni i vnejsi, podle toho, kde clovek to vyznani udela. Kdyz ho udela doma, treba o tom ani nikdo nevi. Kdyz ho udela na verejnosti, vi o tom mnoho lidi. Velmi hezkym znamenim, a to jak vnejsim, tak vnitrnim, je prijeti Ducha svateho (Sk 10,44-48).
Tak ted trochu k zasluham. Zatim jsem o nich nepsal, tak bych je rad trochu oprasil. Zasluhy jsou dobra vec, pro toho, kdo se s nimi snazi. Pokud jde o mne, mam velmi mnoho zasluh. Za kazdou z nich bych se mohl z fleku dostat do pekla a za kazdou z nich se velmi stydim, proto tu o tech konkretnich nebudu psat. Nejak si nemohu vzpomenout na alespon jednu zasluhu, kterou bych se mohl chlubit, kdybych sel na soud mrtvych a nejak se mel obhajit. Treba ze bych rekl: Tohle a tohle jsem udelal dobre, a tak to vyvazi moje zasluhy ve spatnem a proto bych se mohl dostat do nebe. A nijak nezavidim lidem, kteri na ten soud pujdou a budou tohle muset delat, a jsem rad, ze tam nepujdu. Ale jinak hodne verim na to, ze existuje spaseni ze skutku. Hodne verim na to, ze kdyz clovek bude dodrzovat Zakon (tedy CELY Zakon), bude spasen (bude mit vecny zivot). Ale rozhodne bych se tohle spaseni neodvazil nabidnout nekomu jinemu. Uz jen proto, ze bible uvadi, ze za nekolik tisic let lidske existence nebyl takovy clovek ani jeden (mimochodem, tady ani Marie, maminka Jezise, ani Abraham, ani Elias a ani Henoch). A taky proto, ze si myslim, ze dodnes zadny takovy nebyl. Pokud ale clovek vi o spaseni z milosti, a micha ho dohromady se zasluhami ci spasenim ze skutku, je jeste v horsim prokleti, nez kdyby jen dodrzoval zakon. A pokud takovyto gulas zvestuje ostatnim (nerkuli z nej vyrobi podobne falesne skutkarske evangelium, jake nekdo zvestoval Galatskym), tak mu vubec nezavidim. A jeste drobnost ke skutkum. Prisne logicky vzato, nebyl jsem spasen uplne bez skutku. Musel jem udelat dve veci (dva skutky). Uverit a vyznat (prijmout). Tak tady na zaver znovu zopakuji ten podstatny rozdil vztahu skutku a spaseni, tak jak to vidim ja : Spaseni ze skutku : "Protoze delam skutky, budu spasen." Spaseni z milosti : "Protoze jsem BYL spasen, delam skutky." Skutky a spaseni jsou tam v obojim pripade. Skutky jsou vsak jednou jako pricina, podruhe jako nasledek. Spaseni ze skutku, tak jek je uvedeno v prvni vete, je NEJHORSI KLAM A PODVOD, KTERYM SE KDY NEKDO SNAZIL ZASTINIT BOZI EVANGELIUM. Hezky den Tonik
|
| Nadřazený |
|
|
|