Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 15. leden 2008 @ 12:43:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když srovnám styl, projev a úpravu vět mezi články  Pozdvihněte své lebky, radí emeritní předseda KMS  a  O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka,  nemohu se ubránit nepříjemným zjištěním (i pocitům), že tyto články byly vyrobeny ve "stejné, farmaceutické dílně."




Re: O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka (Skóre: 1)
Vložil: jah v Úterý, 15. leden 2008 @ 13:10:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan Vlček se přijetím svátosti křtu stal členem Římskokatolické církve se všemi právy a povinnostmi. Nenašel jsem však nikde, zmínku o tom, že by byl po svém odchodu z ŘKC ze svaté Církve exkomunikován. Nebo se to také obešlo bez církevních sankcí stejně jako v případě pana Kadlece? Či dokonce odcházel z ŘKC se souhlasem a požehnáním kněží? Je možno se k tomuto momentu dozvědět více?



Re: O tajemných kat. kořenech Petra Vlčka a omyly berkina (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 16. leden 2008 @ 04:04:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z článku vyplývá, jestli jsem dobře rozuměl, že byl přítomný Pán podle slov ´kde jste dva nebo tři ve jménu mém, tam jsem já mezi vámi´. Byl zajisté přítomný i Duch svatý. Tak je tu autor evangelia přítomný, od kterého vše pochází. Kde je psané, že farář nevysvětlil návštěvníkovi Písmo? A stejně: přítomnost autora Písma je větší argument, než jeho čtení.

Navíc, byl připravovaný na křest. To se neví, že se při tom vše rozebírá, i osobní sklony, činy, zvyky a nedokonalost člověka, a že tedy nutně předchází pokání? Snad si berkin myslí, že příprava na křest je bez pokání. Ale to se mýlí. Nezná ovšem křest v katolické církvi, ale to není polití hlavy vodou, to je přeměna osoby. Svědčí o tom i slova ´. .  já se ten večer odevzdal Bohu. Cítil jsem se absolutně čistý, jako by ze mě spadla všechna špína, všechny hříchy. Byl jsem Bohem duchovně očištěn. . .´.
K tomu dodávám, že by se to nestalo bez pokání. Protože bez pokání necítí člověk ani čistotu, ani vydání se Pánu.
Proto se z neznalosti berkin domnívá, že se to stalo (jak berkin píše) ´. . . bez slyšení evangelia, bez vyznání hříchů a pokání. . .´ . Ale to si myslí Berkin, když tam nebyl. Z textu jasně vyplývá, že šlo o všechno, jen berkin to z dálky neví.