Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Katolicka cirkev ma neomylneho papeze jedinneho, protestante tisice... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 29. srpen 2007 @ 11:40:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mas pravdu gog. Biblicki krestania sa mylia, najma ak nechcu akceptovat katolicku tradiciu, eucharistickeho krista, staro-egyptsku transubstanciaciu, katolicky mysticizmus a prenos spasitelskych vlastnosti na katolicku mariu. Ved aj stefan sa s tym vypoctom pred farizejskou inkviziciou pomylil, to znamena ze sa urcite vsetci krestania v otazke katolickeho modlarstva mylia....To je pozoruhodna logika.

Este som sa s tym sice nestretol ze by ticice krestanskych lidrov tvrdilo ze su neomylni ale podla tvojej čudnej logiky je asi lepsie ak je jeden vodca, rimsky papez. Prejdime teda vsetci hromadne do katolickej organizacie, budeme mat iba jedneho "neomylneho vodcu", a tym tu "omylnost" vlastne vyriesime.... Rozni jezuitski agenti posobiaci medzi nami nam v tom iste radi 
pomozu, vsak gog ....

Cíle Iluminátu, dosadit na místo papeže svého cloveka, se zdá být dosaženo!

Mp3 audio: Dave Hunt - Volanie k reformacii







Re: Katolicka cirkev ma neomylneho papeze jedinneho, protestante tisice... (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 29. srpen 2007 @ 14:30:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
No vidis, takovej peknej clanek. Myslim, ze do nasi neukoncene debaty o povaze Pisma, jeho inspirovanosti a svizelich lidskeho vykladu, je to dulezitej a zajimavej prispevek.

Jeste jsi zapomnel popsat jednu dulezitou ozehavost, ze totiz mnoho krestanu ma ten svuj vyklad tak uzce spjatej se samotnym textem Pisma, ze je kolikrat vubec nedokazou odlisit. A tak kdyz je nekdo upozorni na chyby v (tradicnim) vykladu, ohrazuji se, ze ten dotycny "prepisuje Bibli".

Aviaf



Re: Katolicka cirkev ma neomylneho papeze jedinneho, protestante tisice... (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 29. srpen 2007 @ 14:39:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Mimochodem, tvrzeni:

Nebot ona veskera pravda neni zadne tajemny jedinny spravny vyklad Pisma Svateho, ale samotne Pismo Svate.

je samozrejme dost nejednoznacny, protoze neexistuje text bez interpretace. Clovek proste nedokaze "jen cist" text a nijak ho neinterpretovat. Vzdycky je tam nejaka interpretace pritomna.

Aviaf

PS Ale ten postreh z pribehu o Stepanovi a Samuelovi, ze ani pod vlivem Ducha svateho neni clovek nutne prost faktografickych ci interpretacnich omylu, to je musim rict pro me velmi prinosny. Jezis nam samozrejme slibil, ze Duch nas uvede do veskere pravdy, ale nikde v tom textu nestoji, kdy presne tenhleten proces uvadeni skonci. Ja se proto domnivam, ze ten proces tak nejak porad probiha a tak jsme do Bozi pravdy stale vice a lepe uvadeni a s tim jak se priblizuje navrat Pane, tak se i my pribliezujeme Bozi Pravde.



Re: Katolicka cirkev ma neomylneho papeze jedinneho, protestante tisice... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. srpen 2007 @ 14:48:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Demagogu,

připomínám ti naši debatu o textu Písma v souvislosti s Boží trojicí, ve kterou věříš, aniž by byla v Písmu vůbec byť jen zmíněna.

Pak mám ještě další otázku: Je kouření hřích? Jestli ano, tak proč? V Bibli se o tom vůbec nic nepíše.

Díky.



Re: Katolicka cirkev ma neomylneho papeze jedinneho, protestante tisice... (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Středa, 29. srpen 2007 @ 21:27:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Demagogu!

Myslím, že jsi se trošku v těch počtech spletl. Otec Abrahama Terach se nedožil 250 let, ale "pouze" 205. Pokud si vezmeš kalkulačku, můžeš si spočítat, že Abraham přežil otce o 40 let. Terach zemřel v Cháranu a Abraham pokračoval dále do kanaánské země. Srovnej svědectví Štěpána s knihou Genesis 11:27-32 a uvidíš, že Štěpán měl úplnou pravdu. Vždyť byl plný Ducha svatého!

Legulda



Abraham a Terach (Skóre: 1)
Vložil: pavel-sima v Čtvrtek, 30. srpen 2007 @ 06:44:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
k otázce Abrahama a Teracha poukazuji na článek Martina Prudkého Časové údaje v Bibli nejsou fakta, ale symboly,  jehož výtah tady bez svolení autora dávám, snad se na mě nebude pan docent Prudký zlobit. Jinak celý text je na http://www.etf.cuni.cz/~prudky/mptexty/index.html a je to reakce na nějaký článek v Lidových novinách z 24.7.1999.

tučné zdůraznění v textu je ode mne.



Uvedu jediný příklad – údaj o celkovém počtu let Teracha, otce Abramova (Gn 11,32).

Pro souvislost je důležité, že Terach zplodil Abrama a jeho bratry ve svých sedmdesáti letech (opět „svatá plnost"!; Gn 11,26); Abram pak vyšel „z domu svého otce", když mu bylo pětasedmdesát let (tedy v 145. roce života svého otce; Gn 12,4). Údaj o celkovém věku Teracha má v biblické tradici dvě varianty: standardní hebrejský text (tzv. masoretský), starověký řecký překlad (tzv. Septuaginta), latinská Vulgata i všechny moderní překlady mají číslovku 205; oproti tomu však hebrejský text samaritánský a spolu s ním ohlas v novozákonní knize Skutků apoštolských (Sk 7,4) uvádějí 145. Smysl této varianty je pro celý cyklus abrahamovských příběhů velice důležitý a ve svých důsledcích zásadně ovlivňuje smysl některých pasáží. Totiž, zemřel-li Terach ve 205 letech, znamená to, že Abram, jeho prvorozený syn, vyšel z Cháran ještě za jeho života (dobrých 60 let před jeho smrtí!); tím opustil svůj rod a jeho „exodus" je činem výrazné diskontinuity (srv. Gn 12,1n). Lot, který jde spolu s ním, patří v okamžiku vyjití z Cháran stále ještě pod jurisdikci Teracha, neboť on je „hlavou rodiny"; Abram se k němu proto nadále chová jako k „bratru" (srv. Gn 14,14), nikoli jako ke „schovanci", jemuž by byl povinen svou ochranou. Variantní čtení textu samaritánského a pojetí knihy Skutků tyto souvislosti převrací – Abram podle jejich údajů vychází do zaslíbené země až po smrti svého otce; v tom případě však „nevyšel" z „domu otce svého", nýbrž jej celý vyvedl, jakmile jej zdědil a stal se jeho vůdcem. Právní postavení Lota je pak zcela jiné; a příběhy o Abrahamově intervencích v Lotův prospěch nejsou modelovými příběhy o jednání člověka vůči „člověku-bratru", nýbrž vyznívají jako příklady „otcovské povinnosti" vůdce klanu. Jinými slovy -– funkcí údaje o věku Teracha a jeho variace není sdělit, jakého věku se „stařík" dožil, nýbrž vyjádřit, jaké vztahy a souvislosti platí pro příběh jeho potomků.

Tímto exkurzem jsem chtěl ve vší možné stručnosti naznačit, jaká může být povaha číselných údajů v biblických rodopisech a jak se vyplatí spíše než na absolutní hodnotu jednotlivých údajů (a jejich zcela vnější, biologicko-pragmatickou věrohodnost) dbát na interní souvislosti v rámci příslušné soustavy. Navíc tento exkurz alespoň na jediném příkladu otevřel průhled do rozmanitosti a dynamiky číselných údajů v jednotlivých verzích biblického textu a – last but not least – ukázal na svébytnou povahu „smyslu" těchto údajů. Přepočítávání uváděných čísel jakýmkoli vnějším klíčem k odhalení jejich vnitřního smyslu v kontextu dané tradice nevede.

Věk předpotopních praotců, jak s ním pracuje biblické podání, samozřejmě je – a navzdory všemu dosavadnímu bádání stále zůstává – složitým problémem, který volá po výkladu. Hledat řešení je jistě oprávněn každý, koho problém zaujal a má nápady jak na to; astronom je mezi badateli pro svou odbornost vítán obzvlášť. Nicméně, chce-li být kdokoli v jakékoli odborné debatě brán vážně, měl by kromě invence (nápadů) prokazovat také obeznalost s povahou problému samého a s doposud prodiskutovanými návrhy na řešení. V druhém i třetím vykazuje uvedený článek nedostatky zcela fatální; navíc má velké slabiny i ve vlastním metodickém rozvedení svého podnětu, když na mnoha místech zamýšlený výsledek rozhoduje o postupu, jak k němu dospět.

Sumou: řešit problém věku předpotopních praotců navrhovaným převodovým klíčem zůstává sice pozoruhodným, nicméně zcela nedržitelným nápadem.