Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 562 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116591335
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 21. květen 2020 @ 08:11:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,

musím se ohradit - já o tobě nelžu.
Ty vidíš věci zkresleně.

To, co je každému křesťanu jasné - že se stal křesťanem ve křtu, že křest je to nové narození z vody a z Ducha svatého - obléknutím Krista - na čemž nemá sám člověk žádnou zásluhu, ale je to pouze z milosti .... - to ty vnímáš zkresleně.

Hereze se vyznačují tím, že věci zjednodušují, že bazírují na věcech, vytrhnutých z kontextu - že "tancují" na povrchu, aniž by šly do hloubky. To je na ně moc složité a ony se chtějí především líbit!

A proto ty jsi se prý narodil znovu z vody a z Ducha mimo křest a bez skutečné vody. Tak ti to servíruje tvá hereze. Nechal jsi se totiž strhnout větrem učení, ve kterém lidská chytrost podvádí a klame.

Třeba se nebát a jít do hloubky věcí - pak se odhalí nesmyslnost oněch jednoduchých, člověka oblbujících herezí.




..."Jen se někdy zkus těch lidí zeptat, jestli své děti opustili svobodně, nebo dokonce dobrovolně, ať jsi trošku v realitě a ne iracionalitě."...


Každý, kdo činí hřích, je otrokem hříchu.

I tomuto otroctví ale předcházelo svobodné rozhodnutí člověka pro hřích (stejně to měli i první lidé v ráji - rozhodli se pro hřích ve svobodě rozhodnutí, vědomě a dobrovolně - nikoli jako otroci. Otroky se stali, až zhřešili).
Každý, kdo je pokoušen, je strháván a váben svou vlastní žádostivostí. Svobodně se rozhodne buď proti žádostivosti, nebo naopak žádostivosti podlehne.

Žádostivost pak teprve plodí hřích (a až tehdy se člověk stává otrokem) - a dokonalý hřích pak plodí smrt.

Ale i člověk v otroctví vlastní žádostivosti je vlastně pořád zároveň  pánem i otrokem sebe sama.

Proto má stále sílu říci spolu s marnotratným synem: "Vstanu a půjdu k Otci ..."


Kdyby tomu tak nebylo, žádný hříšník na světě by jen jako otrok nemohl učinit pokání a změnit se!

A protože Duch si vane, kam sám chce, přichází i do srdce takového hříšníka a vzbuzuje v něm touhu po čistém životě bez lží a klamu. Pomáhá člověku s jeho návratem k nebeskému Otci, pomáhá mu v jeho pokání, v jeho návratu z otroctví hříchu, ke kterému se člověk sám ve své svobodě volby rozhodl.



Svobodu rozhodnout se žít podle Božího řádu, nebo si zvolit hřích, má každý člověk bez výjimky.

Samozřejmě, pokud je člověk otrokem hříchu, jeho volba proti hříchu může být obtížnější - ovšem také jeho motivace se změnit bývá díky spoutanosti a touze po volnosti silnější.


| Nadřazený

Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 22. květen 2020 @ 08:45:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,

já na tě vždycky hleděl spíš jako na přítele, který má v zásadě v praxi docela správné postoje, jak žít svůj život, jak jednat ve své rodině i společnosti.

Jen některé premise, ze kterých pro tento život  vycházíš, považuji za zcela mylné. Proto s nimi nesouhlasím, proto se ti snažím vysvětlovat, že podstata těch věcí leží kdesi úplně jinde.
Argumentuji přitom logikou - jinak to v diskusi ani nejde - na určité věci si musí člověk rozumem přijít sám.


Cožpak jsem tí už mnohokrát nevyčítal, že v diskusi uhýbáš, že věci, které ti vytýkám, tak než by ses nad nimi zamyslel ve vztahu ke své osobě (zda nejsou pravdou), tak je naprosto jalově obracíš proti mě samému?

Např.: "Stando, váš svět "svobody hřešit" určitě odmítám - nijak se mne netýká, není to můj svět. Co chcete žít, vaše věc."


Já zde přece hovořil o našem společném světě - my všichni lidé žijeme v jednom světě (není žádný "náš svět" a "tvůj svět"). Tento svět se tě týká úplně stejně, jako kohokoli jiného.
Apoštol Pavel popisuje tento náš společný svět takto:


Nerozumím tomu, co dělám; vždyť nedělám to, co chci, nýbrž činím to, co nenávidím. Činím-li však to, co nechci, souhlasím se Zákonem, že je dobrý. Ale pak již to nekonám já sám, nýbrž hřích, který ve mně přebývá. Vím totiž, že ve mně, to jest v mém těle, nepřebývá dobré; neboť chtít dobro dokážu, ale konat už ne. Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci. Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to již já, ale hřích, který ve mně přebývá. Nalézám tedy tento zákon: Když chci činit dobro, je při mně zlo. Podle vnitřního člověka radostně souhlasím se zákonem Božím. Vidím však jiný zákon ve svých údech, který bojuje proti zákonu mé mysli a činí mě zajatcem zákona hříchu, jenž je v mých údech....



..."Stando, když takhle začneš lhát a pomlouvat diskutující,útočit, zcela mimo téma ...."...

Už mockrát jsem si všiml, že ty se sice vůči mě chováš naoko přátelsky, ale ve skutečnosti mě považuješ za svého nepřítele - který o tobě lže, který jen čeká na každou tvoji chybičku, který chce pro tebe zlo ....

Tak tomu ovšem není.
Jestliže rozumem poukazuji na absurditu některých tvých tvrzení v oblasti víry, určitě v tom není nepřátelství, určitě v tom není touha tě pomlouvat, lhát o tobě. Není to žádný útok - je to z mé strany jen nabídka na jiný úhel pohledu na tu kterou věc.
Naopak, já se tě dokonce před druhými zastával, když ti někteří vyčítali i věci, které nezastáváš, které jsi myslel jinak, které byly vytrženy z kontextu.

Skutečně mě mrzí, že ve mě vidíš svého nepřítele, který je schopen o tobě lhát a tě nepravdivě pomlouvat. Pak nemá diskuse smysl, protože od nepřítele si člověk z principu nevezme ani kůrku chleba - natož aby se zamyslel, zda v něčem vlastně on nemá pravdu.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy