Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. srpen 2018 @ 13:48:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Já se ale neptal Stando obecně na všechny Boží dary, které přijímáš
každý den, ale na ten jeden dar, který jsi ještě nepřijal a nemáš jej - na dar spasení."...
Toníku, toto jsou jen tvoje bludné představy, se mnou to naprosto nijak nesouvisí. Nikdy jsem netvrdil, že jsem dar spasení nepřijal. Ale v tomto se liší naše představy o tom, co vlastně to spasení je.
Napsal jsem už kdysi dávno na téma "spasení" článek - tam jsou vyloženy moje názory a moje víra. Asi tedy nemá cenu duplicitně opakovat věci, které už jednou byly řečeny a vysvětleny.
Význam slova ´´spasení´´
Tvůj velký omyl o mé víře: Já už byl přece dávno spasen Kristem - ve křtu. Spasení je tedy Boží dar z milosti a je to pak také následující stav člověka, který tento dar obdržel. Kristem zachráněni žijeme pak ve stavu spasení. Žádný z nás však nedokáže vůbec nehřešit! V případě, že člověk zhřeší těžkým hříchem (hříchem ke smrti), tento svůj stav spasení ztrácí. Je třeba, aby byl Kristem zachráněn (spasen) znovu. Takto nás Kristus znovu zachraňuje ze stavu duchovní smrti, způsobené našim hříchem - tedy hříchem křesťana skrze dar pokání. A k tomu Kristus ustanovil službu církve hříchy odpouštět (J 20,21-23). Ve svátosti pokání jsou nám hříchy odpuštěny a náš stav spasení Kristem je znovu obnoven. Jistě jsem tedy i já oblečen v přilbu naděje spasení! ..." Na naše učení mne upozorňovat nemusíš - to je něco, co žiji."... Podle tvých slov toto právě nežiješ. Ty žiješ jistotu spasení, nikoli naději! A v tom je zásadní rozdíl! Když tedy mluvím o nutnosti vlastního snažení (pro názornost tuto oblast ducha vysvětluji na příkladu sportovce, který si buduje svaly) - nechlubím se! Tvrdím ovšem, že bez našeho úsilí to nepůjde, že Bůh od nás očekává i naši aktivní spoluúčast (vzepřít se zlu až do krve). Neplivej na toto lidské snažení - je li motivováno ušlechtilým cílem, je krásné v Božích očích. ..." Samozřejmě, že věřím, že jdu do nebe a budu s Pánem - naprosto stejně, jako Pavel. To jsem ti psal mockrát."... Já samozřejmě doufám, že jdu do nebe, že budu s Pánem - naprosto stejně, jako Pavel (v naději - proto ta přilba naděje). Chápeš ten rozdíl? ..."
"Sami v sobě jsme však měli ten rozsudek smrti, abychom nespoléhali na sebe, ale na Boha, který křísí mrtvé;"
To jsi ty zažil? Je to také "tvoje"? "... S tímto rozsudkem smrti jsem se všichni už narodili - Kristus jej však v okamžiku našeho křtu přibil na kříž .... Ve křtu jsme byli spolu s Kristem vzkříšeni! Kol 2,12. ...", když jsem psal o tom, že jsem zažil rozsudek k mému životu a že nespoléhám na sebe, ale na Boha?"... Kdyby jsi nebloudil a neměl uvažování zatemněno bludným učením, tvůj vlastní rozum by ti napověděl, jak nesmyslnou zde tvrdíš "cypovinu": Tvůj život jsi si ještě celý neodžil, ještě ti ho kus zbývá, kdy můžeš ledacos napravit či pokazit
- logicky tedy ještě nemůže existovat žádný rozsudek nad tvým životem. Tento rozsudek bude vyřknut docela jistě - ale až po "uzávěrce" - po smrti těla - před Kristovou soudnou stolicí .... ..."U ž tedy budeš rozumět, každý člověk jednou zemře a pak přijde soud a neumírají lidé dvakrát a nejsou dva soudy?" ... Každý člověk jednou zemře smrtí těla - a až pak přijde soud. Nikoli dříve! Duchovně člověk může umřít klidně i vícekrát (proto se tomu říká "hřích ke smrti") a vícekrát může být Kristem ze stavu duchovní smrti znovu zachráněn (spasen). I tělesně člověk může zemřít vícekrát: případy klinické smrti, Lazar, Jairova dcera a pod... Proto jsem tě odkázal na:
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EXIST (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. srpen 2018 @ 18:10:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nikdy jsem netvrdil, že jsem dar spasení nepřijal. Ale v tomto se liší naše představy o tom, co vlastně to spasení je.
Takže už jsi přijal dar spasení?
Duchovně člověk může umřít klidně i vícekrát (proto se tomu říká "hřích ke smrti") a vícekrát může být Kristem ze stavu duchovní smrti znovu zachráněn (spasen).
A kolikrát jsi takto duchovně zemřel ty?
Co způsobí, že už duchovně neumřeš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: E (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 22. srpen 2018 @ 13:32:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý den Cizinče.
Oko nikdy netvrdil, že dar spasení nepřijal, netvrdil, že přijal, a tvrdil, že spasený teprve možná bude. Je to taková ta typická řk amorfní kašička bez jakékoliv struktury pravdy. V tomto amorfním duchu je napsán celý katechismus. Je špatné když v tomto duchu začne člověk i uvažovat a vyjadřovat se. Snadno pak ztrácí pevnou půdu pod nohama, a oporu mu pak může poskytnou jedině fanatismus, ne však na dlouho.Oko zde nakousl to, že duchovně může umírat mnohokrát. U dlouhodobě praktikujícího katolíka jak víme převládají pocity od neznámých podnětů nad racionálním uvažováním a vnímáním pravdy. Pocity katolíka dost ovládají a u dlouhodobě praktikujících řk vzniká něco jako "houpačková víra". Chvíle příjemného nabuzení z modloslužby po pár dnech střídá depka a propad do temnot marnosti. Chvilku nahoře a chvilku dole, a propad způsobují stále ty samé hříchy, respektive závislost na hříších, sklony, kterých se řk nedokáže jednou provždy ani ve zpovědi zbavit. Mno. A tomu většina katolíků říká duchovní umírání, jejich "bůh" je opustil, a oni se mu musí nějak zavděčit sebezáporem až do krve. A když jim jejich depku přebije nějaký příjemný pocit z modloslužby, tak to je pro ně znovuzrození. Že s nimi takto emocionálně cvičí duch zla, který je ovládá právě v jejich sklonech hřešit, si ani neuvědomují. Nemohou. Nevidí v pravdě Ducha zdroj svých pocitů, nevidí duchovní podněty které jejich emocionalitu modulují, vidí jenom obrazy a sochy se kterými si svoje libé pocity spojují. Je to jáma do které upadlo mnoho slepých vedoucí slepé. Únik je však možný. V prvé řadě je třeba se přestat vystavovat působení ducha zla, tedy přestat praktikovat modloslužbu. Kdo pravidelně sleduje třeba vyjadřování diskutujícího Oka, může ve změně vyjadřování tyto jeho cyklické (houpačkové) stavy snadno rozeznat. Když hodně lže je nahoře, neb příjemná modloslužebná euforie mu dává pocit vítěze, a když píše více o sobě je dole, jelikož se sebeujišťuje a dokazuje si svoje zásluhy a postoje. Tento jeho cyklický projev u něho sleduji už dlouho.
Myslivec
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. srpen 2018 @ 16:24:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tu zkušenost nemám, je to zajímavé. V ŘKC jsem zažil spíše sestupný trend a ne to, co by se dalo nazvat "životem". Spíše to fungovalo tak, že čím více jsem se snažil a čím více jsem usiloval o žití ŘKC víry, tím byla temnota a prázdnota hlubší. Život jsem pak zažil až s vysvobozením Pánem Ježíšem.
Ale jsou zřejmě lidé, kteří v ŘKC nějaké cykly žijí. Toho cyklického projevu jsem si v diskuzích všiml: Jsou chvíle, kdy se dá s některými ŘK normálně bavit, odpovídají na otázky, reagují k tématu a jindy zase více útočí, lžou, pomlouvají, a na otázky neodpoví nebo se vykroutí.
K tomu cyklickému žití "nahoře-dole": Ty záchvěvy pocitů, dojmů a extází, o kterých tu katolíci tak často a stále dokola píší, jste žil tedy také? A vnímal jste tedy některé pocity jako "vzkříšení" a jiné pocity zase jako smrt? S čím souvisely ty záchvěvy pocitů, čím byly dané? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 24. srpen 2018 @ 02:31:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To proto, že jste to zažil v mladém věku. Cykly, houpačková víra příchází až u dlouhodobobě praktikujīcích katolíků. Díky Bohu Vás z temné jámy již v mladém věku vytáhl Kristus. V temnotě temné jamy lze zahynout. To víte nejlépe Vy sám. A někoho z temnoty "vytáhne" boží nepřítel za upsání se modloslužbě. Tak začíná závislost na řk modloslužbě. Satan vytáhne svou oběť z temnoty jámy, výměnou za praktikování modloslužby. Modloslužba je odpradávna jeden z neúčinějších nástrojů zatracení. Zlý duch potřebuje i armádu modlářů, kteří zatracující modloslužbu rozšiřují. Když modlář vnímá, že se propadá do temné jámy, znásobí své modloslužebné úkony, no, a když v modloslužebných úkonech poleví, začne se propadat, a to jsou ty cykly. Tyto cykly se týkají dlouhodobě praktikujících katolíků, a buďte rád, že jste to tak jako já nezažil.
Ano vnímal jsem pád do jámy jako pocit smrti a vytažení jak pocit vzkříšení. Byly to pocity klamné ve smyslu neřešitelnosti. Ukázkově zde tuto "houpačku" předvádí Oko. Tyto klamné pocity dává duch zla.
Vize temnoty jámy je pravdivá. Jsou zde dva způsoby podání. Zlý duch poukazuje na temnotu jako na neřešitelný problém, jako na strašáka kterým svou oběť vydírá a požaduje modloslužebné uctívání jako "výpalné", jako ochranu před temnotou. Bůh však ukazuje na temnotu, které se lze v Jeho spasitelné milosti rychle a snadno zbavit, a to zcela nezáslužnė, zdarma za víru a důvěru v Něho.
A to je ten největší rozdīl mezi kristovci a modláři. My kristovci máme díky Bohu problém s temnotou jednou provždy vyřešený. Modláři jsou motivovaní strachem z nevyřešené temnoty k ohavným skutkům. Naše naděje platila kdysi, nyní i potom. Naše naděje žije přítomností. Modlářská naděje má svůj záčátek i konec situovaný doneznámého budoucího okamžiku, který nemusí ani nastat. Naše naděje byla, je a bude v Kristu. Modlářská naděje ještě ani nezačala, a již měla odklad v planém slibu do neurčita. Zažil jsem oboje. Naděje v Kristu je pravá, naděje v neurčitý budoucí okamžik je satanský klam!
Myslivec
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. srpen 2018 @ 09:10:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tyto cykly se týkají dlouhodobě praktikujících katolíků, a buďte rád, že jste to tak jako já nezažil.
Rozumím. Asi nejen katolíků, ale něco podobného tu popisoval i nepřihlášený, když si vyráběl v hlavě boha vlastní snahou.
Zlý duch poukazuje na temnotu jako na neřešitelný problém, jako na strašáka kterým svou oběť vydírá a požaduje modloslužebné uctívání jako "výpalné", jako ochranu před temnotou.
U mně asi na tu ochranu před temnotou zapomněl ;-) Nebo jsem málo modlosloužil, takže jsem se do toho "hi" cyklu, co tu ŘK popisují, vůbec nedostal. Maximálně jsem zažil nějakou psychickou úlevu při zpovědi, ale ta obvykle trvala jen do té doby, než člověk vyšel ven, do reality.
Bůh však ukazuje na temnotu, které se lze v Jeho spasitelné milosti rychle a snadno zbavit, a to zcela nezáslužnė, zdarma za víru a důvěru v Něho.
Když jsem se stal křesťanem, vnímal jsem ten rozdíl takto:.
Věci a pozitivní "hodnoty", které přinášela různá zjevení, nebo obecně Satan, byly chvilkové věci, krátkodobé "hodnoty", náhražky. Jejich společným znakem byla dočasnost. To jsou ostatně i ty pocity a extáze, o kterých tu ŘK tak často píší (a které mi i díky mému praktickému zaměření nikdy moc neříkaly)
Věci, které přináší Bůh jsou trvalé, orientované na budoucnost, orientované "investičně", dlouhodobě a nejsou zaměřené na krátkodobý efekt. I proto pro mne byly Boží věci mnohem zajímavější.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: E (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. srpen 2018 @ 14:05:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toníku, toto jsi tedy pochopil?
Poprvé jsem byl Kristem spasen ve křtu. Kolikrát jsem duchovně zemřel, není pro naši diskusi vůbec podstatné.
..." Co způsobí, že už duchovně neumřeš?"...
Žiji v posvěcující milosti, pravidelně přijímám Krista. Pravidelně se očišťuji i ze všedních hříchů. Bůh je mi partnerem pro každý den.
Pokud v tomto způsobu života vytrvám a nezhřeším hříchem ke smrti, obdržím ve smrti svého těla korunu vítězství - věčný život v nebi.
Žiji tedy v této naději na nebe po smrti těla a užívám si života s Bohem a s těmi, co mám rád plnými doušky už nyní. Považuji takový pozemský život za nesmírný dar od Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. srpen 2018 @ 16:23:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zas a tvoje "logika".
Představ si třeba zloděje, který by zabil starou babičku a sebral jí půl milionu. Předstoupil by před soudce a ten soudce by měl tvojí "logiku". A řekl by: "Vážený zloději a vrahu. Tvůj život jsi si ještě celý neodžil, ještě ti ho kus zbývá, kdy můžeš ledacos napravit či pokazit - logicky tedy ještě nemůže existovat žádný rozsudek nad tvým životem." a pustil by toho zloděje a vraha, aby dál ve své "svobodě" hřešil.
Smíš se někdy zamyslet nad podivnými a zjevně nepravdivými nápady, které píšeš?
Na rozsudek se opravdu nemusí čekat až do smrti - není žádný důvod k takovému čekání. Je lepší se Bohu nevzpírat v pýše a přijmout jeho rozsudek už dnes, nečekat na smrt těla.
Pavel zažil totéž, co my a píše: " Sami v sobě jsme však měli ten rozsudek smrti". Co myslíš: Psal to Pavel před nebo po smrti svého těla?
Toníku, toto jsi tedy pochopil?
Stando, tvé "logické" nápady jsem určitě pochopil, není tvá "logika" zase tak složitá, aby nešla pochopit. Právě proti ti pokládám jednoduché otázky.
Pokud v tomto způsobu života vytrvám a nezhřeším hříchem ke smrti, obdržím ve smrti svého těla korunu vítězství - věčný život v nebi.
A proč ten věčný život obdržíš až ve smrti svého těla?
Proč ho neobdržíš teď? Proč čekáš až na smrt svého těla?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. srpen 2018 @ 20:54:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A proč ten věčný život obdržíš až ve smrti svého těla? "...
Protože věčný život v plnosti je přímým patřením na Boží tvář - a to nemá nikdo z žijících lidí na zemi.
...""Sami v sobě jsme však měli ten rozsudek smrti"."...
Jedná se o stav duchovní smrti, do kterého se rodí každý nový člověk - potomek Adama a ze kterého to stavu nás vysvobozuje pro zásluhy Krista Duch svatý ve křtu. proto se tomu říká nové narození z vody a z Ducha.. A tomto apoštol hovoří.
Když jen tak tak unikneš smrti o vlásek - neřekneš: "Dnes jsem se znovu narodil?"
..."Předstoupil by před soudce a ten soudce by měl tvojí "logiku". A řekl by: "Vážený
zloději a vrahu. Tvůj život jsi si ještě celý neodžil, ještě ti ho kus
zbývá, kdy můžeš ledacos napravit či pokazit - logicky tedy ještě nemůže
existovat žádný rozsudek nad tvým životem.""...
Boží logika je přece jen v tomto hodně odlišná:
P ředložil jim jiné podobenství: „Království Nebes je podobné člověku, který na svém poli zasel dobré semeno. 25Zatímco lidé spali, přišel jeho nepřítel, rozesel mezi pšenici plevel a odešel. 26Když pak osení vyrostlo a nasadilo na klas, ukázal se i plevel. 27Přišli otroci toho hospodáře a řekli mu: ‚Pane, cožpak jsi nezasel na svém poli dobré semeno? Odkud se tedy vzal plevel?‘ 28On jim odpověděl: ‚Nepřítel člověk to udělal.‘ A otroci mu řekli: ‚Chceš tedy, abychom šli a posbírali jej?‘ 29On však řekl: ‚Ne, abyste snad při sbírání plevele nevytrhli z kořenů spolu s ním i pšenici. 30Nechte,
ať obojí roste spolu až do žně; a v čas žně řeknu žencům: Nejprve
posbírejte plevel a svažte ho do otýpek, abyste jej zcela spálili, ale
pšenici shromážděte do mé stodoly.‘“ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 24. srpen 2018 @ 21:35:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko: Protože věčný život v plnosti je přímým patřením na Boží tvář - a to nemá nikdo z žijících lidí na zemi.
Ježíš Kristus: A toto je život věčný: Aby poznávali Tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. srpen 2018 @ 08:34:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
To určitě ne. Alespoň ne apoštol Pána Ježíše Krista.
Ani jeden z apoštolů vaše motanice se svátostmi křtu miminek nezmiňuje ani náznakem a zcela jistě ani jeden z apoštolů svátost křtu jako miminko neprodělal.
Když jen tak tak unikneš smrti o vlásek - neřekneš: "Dnes jsem se znovu narodil?"
Určitě.
Ale kdybyste nešli do svátosti křtu, tak byste ve svátosti křtu nebyli zabiti, takže byste nemuseli o kousek unikat smrti, ne?
Boží logika je přece jen v tomto hodně odlišná:
Zase jen tvé tvrzení a nenapsal jsi v čem by měla být Boží logika ohledně spravedlnosti a soudu odlišná.
Boží logika není nijak odlišná, pokud jde o spravedlnost a soud. Ani Bůh nemusí čekat na Smrt, aby vynesl rozsudek nad zločincem.
A Bůh ten rozsudek také už vynesl.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. srpen 2018 @ 13:38:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
...""Sami v sobě jsme však měli ten rozsudek smrti"."...
Jedná
se o stav duchovní smrti, do kterého se rodí každý nový člověk -
potomek Adama a ze kterého to stavu nás vysvobozuje pro zásluhy Krista
Duch svatý ve křtu. proto se tomu říká nové narození z vody a z Ducha.. A
tomto apoštol hovoří."...
Proč jsi to vztáhl jen na křest miminek? Toto přece platí obecně pro každého člověka!
Každý se narodil jako potomek Adama a ve křtu pro Kristovy zásluhy se pak stal Božím dítětem.
..." nenapsal jsi v čem by měla být Boží logika ohledně spravedlnosti a soudu odlišná."...
Ale napsal: " otroci mu řekli: ‚Chceš tedy, abychom šli a posbírali jej?‘ 29On však řekl: ‚Ne, abyste snad při sbírání plevele nevytrhli z kořenů spolu s ním i pšenici. 30Nechte,
ať obojí roste spolu až do žně; a v čas žně řeknu žencům: Nejprve
posbírejte plevel a svažte ho do otýpek, abyste jej zcela spálili, ale
pšenici shromážděte do mé stodoly.‘"
..."Ale kdybyste nešli do svátosti křtu, tak byste ve svátosti křtu nebyli zabiti, takže byste nemuseli o kousek unikat smrti, ne?"...
To bychom ale stále ještě byli lidé tohoto světa - duchovně mrtví. Ve křtu zemřel spolu s Kristem tento přirozený člověk (nedědic) a spolu s Kristem byl vzkříšen dědic - Boží dítě. Ve křtu jsme unikli tomu přirozenému stavu smrti, do kterého jsme se narodili. Byli jsme tak Kristem zachráněni pro daleko kvalitnější život s Bohem - otevřely se nám tím netušené možnosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. srpen 2018 @ 18:46:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Proč jsi to vztáhl jen na křest miminek? Toto přece platí obecně pro každého člověka!
??
Ty jsi to vztáhl na křest miminek, psal jsi: "Jedná se o stav duchovní smrti, do kterého se rodí každý nový člověk - potomek Adama a ze kterého to stavu nás vysvobozuje pro zásluhy Krista Duch svatý ve křtu.".
Já už jen reagoval na tvůj omyl, tedy že apoštol zcela jistě nepsal o tom, co žijete vy a ani nemohl, protože to nezažil. Za doby apoštola nebyly žádné svátosti, natož udělování svátostí miminkům. Navíc apoštol nepíše nic o umírání mrtvých, zabíjení ve křtu či cokoliv podobného o čem píšeš ty.
Zato píše apoštol hodně o Boží spravedlnosti, Božím soudu a o jeho rozsudku.
Ale napsal:
No, nenapsal. V tom, co jsi napsal, není o rozsudku ani zmíňky, natož o tom, že by nemohl existovat rozsudek, jak sis to omylem z vadné "logiky" vymyslel ty - na rozdíl od místa, kde apoštol píše o rozsudku.
Porozuměl jsi tomu, že na to, aby existoval rozsudek, není třeba čekat na Smrt, ale pokud chceš znát rozsudek, je lepší si zajít za Soudcem?
To bychom ale stále ještě byli lidé tohoto světa - duchovně mrtví. Ve křtu zemřel spolu s Kristem tento přirozený člověk (nedědic) a spolu s Kristem byl vzkříšen dědic - Boží dítě.
Jestli dobře rozumím, byli jste duchovně mrtví, ale ve křtu jste ještě navíc jako mrtví ještě zemřeli. Porozuměl jsem ti dobře?
A to ti zřejmě připadá "logické" v tvé "logice", je to tak?
Stando, o logice jste se bavili vedle s Wollkem a toto je jedno téma, kde tvá "logika" vysloveně křičí, podobně jako s tím logickým nesmyslem "logicky tedy ještě nemůže existovat žádný rozsudek".
Ten kdo je mrtvý, ten - logicky - nemusí umírat - je to zbytečné, aby mrtvý umíral. Umírá ten, kdo je živý. Když je někdo živý, tak ho není potřeba zabíjet, je to zbytečné - živé vraždí jen zločinec.
Jestli sis tedy "logicky" vymyslel zemření mrtvého a pak jeho kříšení, těžko brát vážně jiné tvé "logické" řeči.
Ve křtu jsme unikli tomu přirozenému stavu smrti, do kterého jsme se narodili. Byli jsme tak Kristem zachráněni pro daleko kvalitnější život s Bohem - otevřely se nám tím netušené možnosti.
O ničem takovém jsem zatím nikdy neslyšel, budu rád, pokud napíšeš více, jaké konkrétní možnosti se vám ve křtu otevřely.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. srpen 2018 @ 12:32:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Jestli dobře rozumím, byli jste duchovně mrtví,
ale ve křtu jste ještě navíc jako mrtví ještě zemřeli. Porozuměl jsem ti
dobře?
A to ti zřejmě připadá "logické" v tvé "logice", je to tak? "...
Ve křtu zemře spolu s Kristem Adamův "nedědic" (vyhnanec z ráje - duchovně mrtvý, však v těle živý) - (Ř 6,8) - byl spolu s Kristem pohřben navěky - už ho není - Spolu s Kristem byl ve křtu následně vzkříšen člověk nový (narozený z vody a z Ducha svatého - duchovně i tělesně živý) - dítě Boží, Bohem přijaté za vlastní - za dědice věčného života.
Člověk duchovně mrtvý se Božím darem stal ve křtu duchovně živým.
To je zásadní přerod ve křtu do života v novosti (Ř 6,3-4) - do nové kvality bytí člověka nyní už jako křesťana.
...". Za doby apoštola nebyly žádné svátosti, natož udělování svátostí miminkům. "...
Eucharistii Kristus ustanovil při poslední večeři, křest pak v Mt 28,19..
..."Navíc apoštol nepíše nic o umírání mrtvých, zabíjení ve křtu ..."...
Ale to víš, že píše - to je ona proměna ve křtu: (Ř 6,3-11) Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? Skrze
křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako
byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu
nového života. Neboť jestliže jsme se stali s ním srostlými tím, že jsme mu byli podobni ve smrti, jistě mu budeme podobni i v zmrtvýchvstání. A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. Vždyť ten, kdo zemřel, je zproštěn hříchu. Jestliže jsme s Kristem zemřeli, věříme, že spolu s ním budeme také žít. A víme, že Kristus, když byl vzkříšen z mrtvých, už neumírá; smrt nad ním už nepanuje. Neboť smrtí, kterou zemřel, zemřel hříchu jednou provždy; a život, který žije, žije Bohu. Tak i vy se považujte za mrtvé hříchu, ale za živé Bohu v Kristu Ježíši, našem Pánu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. srpen 2018 @ 20:28:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ve křtu zemře spolu s Kristem Adamův "nedědic" (vyhnanec z ráje - duchovně mrtvý, však v těle živý)
A ten "nedědic", to je člověk, nebo něco jiného?
A ten "nedědic", co zemře ve křtu: Byl ten "nedědic" před křtem živý, nebo mrtvý?
Eucharistii Kristus ustanovil při poslední večeři, křest pak v Mt 28,19..
Stando, při poslední večeři Kristus žádnou eucharistii neustanovil. Alespoň tedy ne Ježíš Kristus. Možná "Kristus=ŘKC" nějakou eucharisti ustanovil. To se ale nijak netýká apoštolů a jejich doby, protože v jejich době žádný "Kristus=ŘKC" ještě neexistoval.
V matouš 28, 19 říká Pán Ježíš Kristus: " Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého". Tedy opět žádná svátost.
Ale to víš, že píše - to je ona proměna ve křtu:
Díky za citaci, ve které apoštol jasně píše o tom, že skrze křest jsme byli spolu s Ježíšem pohřbeni ve smrt.
1. Kde píše apoštol o umírání mrtvých? 2. Kde píše apoštol o zabíjení ve křtu?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. srpen 2018 @ 21:19:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A ten "nedědic", to je člověk, nebo něco jiného? "...
Tak nevím - fakt jsi byl někdy v římskokatolické církvi, nebo na mě úmyslně zas hraješ "nechápavého"?
Toníku, já opravdu nemám tolik zbytečného času!
Ten "nedědic" je právě ten, koho apoštol nazývá "starý člověk" (podle těla). Každé miminko hned po svém narození je tedy paradoxně hned "starým člověkem" - po Adamovi. To je duchovní skutečnost, o které hovoří apoštol ve výše zmíněném úryvku.
Novým člověkem se člověk stává ve křtu - nikoli už po Adamovi, ale po Kristu. Tyto názvy označují reálný duchovní stav člověka.
Ve křtu tento "starý člověk" zemře spolu s Kristem (tak to vysvětluje apoštol: "Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním
vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
" (Kol 2,12)
Je přece logické, že je to mrtvola, co se pohřbívá - mrtvola toho "starého člověka" a člověk se znovuzrozuje do Božího dítěte, do novosti života - jako člověk nový.
"Skrze křest jsme byli spolu s ním
pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce
vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života" (Ř 6,4).
..." A ten "nedědic", co zemře ve křtu: Byl ten "nedědic" před křtem živý, nebo mrtvý?"...
Ten "starý člověk" (nedědic) je tělesně sice živý, ale jako ještě nespasený Kristem ve křtu je pořád duchovně mrtvý - nemá skrze Krista přístup k Otci jako Boží dítě, nemá věčný život plynoucí z důvěrného společenství člověka (s odpuštěnými hříchy) s Bohem..
..." Stando, při poslední večeři Kristus žádnou eucharistii neustanovil."...
Stačí přece nahlédnout do evangelií. Nebo : (1 Kor 11,23-30) Já jsem přijal od Pána, co jsem vám také předal, že Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazován, vzal chléb, vzdal díky, rozlomil jej a řekl: ‚Vezměte, jezte. Toto je mé tělo, které se za vás láme. Toto čiňte na mou památku.‘
Stejně
vzal po večeři i kalich a řekl: ‚Tento kalich je nová smlouva v mé
krvi; toto čiňte, kdykoliv byste pili, na mou památku.‘ Neboť kdykoliv byste jedli tento chléb a pili tento kalich, zvěstujete smrt Páně, dokud on nepřijde. Kdo by tedy jedl ten chléb nebo pil kalich Páně nehodně, bude vinen proti tělu a krvi Páně. Ať člověk zkoumá sám sebe, a takto ať z toho chleba jí a z toho kalicha pije. Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sobě odsouzení, neboť nerozsuzuje tělo Páně. Proto jsou mezi vámi mnozí slabí a neduživí a mnozí usínají.
..." V matouš 28, 19 říká Pán Ježíš Kristus: "Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého". Tedy opět žádná svátost."...
Toto je Kristovo ustanovení, jak mu činit učedníky. Protože Kristus je Bůh (a Bůh je svatý), je toto ustanovení zároveň projevem Boží moci.
..."1. Kde píše apoštol o umírání mrtvých? 2. Kde píše apoštol o zabíjení ve křtu?"...
Ve křtu spolu s Kristem umírá starý člověk: " A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. Vždyť ten, kdo zemřel, je zproštěn hříchu. Jestliže jsme s Kristem zemřeli, ...." (Ř 6,6-8).
Apoštol píše o ukřižování našeho "starého člověka" ve křtu a píše o vzkříšení spolu s Kristem ( o novém narození ve křtu) do nového života Božího dítěte.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. srpen 2018 @ 21:26:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Svátost je viditelným znamením neviditelného Božího působení - neviditelné Boží milosti. Je Kristem ustanovená jako služba církve, vedoucí ke spasení člověka.
KKC §744 ... Sedm svátostí jsou znamení a nástroje, jimiž Duch svatý šíří milost
Krista, který je hlavou církve, a ta je jeho tělem. Církev tedy vlastní a
sděluje neviditelnou milost, jejímž je znamením. A v tomto analogickém
smyslu je nazývána „svátostí“. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 28. srpen 2018 @ 19:14:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..""Sami v sobě jsme však měli ten rozsudek smrti"."...
Jedná se o stav duchovní smrti, ..........
Oko, o čem to pořád píšeš ? Kde to čteš ? |
]
|
|