Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 170, komentářů celkem: 429696, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 556 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116584868
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 28. listopad 2017 @ 11:58:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Naše jistota je v Kristu Ježíši, původci a dokonavateli víry (Žd 12:2). Když odhlížím ode všeho i od sebe k Němu a na Něho a zůstávám v Něm, mám víru, důvěřuji Mu, že mne zachová, že udrží mou lásku k Němu a díky Jemu má víra - dokonalý Boží dar - vydrží.
Jakmile bych se začal dívat na sebe a kolem sebe, okamžitě bych začal malomyslnět a klesat ve víře. To ale nechci, a proto se modlím, zůstávám a stojím v Pánu a moci Jeho síly, neboť On je mocen mne zachovat a kdybych padl, mám moc mne pozvednout. Pán Ježíš, když to tak řeknu, je mou "schopností" věřit, důvěřovat Boží bezpodmínečné lásce, kterou mne miloval dříve, než jsem se narodil, a v Něm je moje jistota, milost, pokoj, radost, díky tomu, že On je mou spravedlností a tím vším, kým a čím já se mám stát neboli mou náhradou, Tím, kdo žije ve mně a skrze mne, takže vlastně za mě a místo mě, poněvadž já na to nemám - On na to má.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 28. listopad 2017 @ 13:27:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Noname, ve svém věku se ptáš, kde se bere jistota setrvání ve víře až do konce? Co ti padlá římská nevěstka dala, že nevíš něco tak zásadního?!
Víra je boží dar, a jako dar je dononalá.Ve skutečné víře se nedá pochybovat. Pochyby náleží vždy  malověrnosti.
Absolutní jistota spásy, setrvání ve víře je lásce Krista k nám hříšníkům. Od lásky Krista nás nemůže odloučit NIC!
Kdo pochybuje o své víře- ten víru nemá.
Kdo pochybuje o lásce Krista, Krista nepoznal!
Katolíci infikovaní bludným řk učením mají jenom nejistotu a pochybnosti. Jen si to přiznej modloslužebníku, tvoje pochybnosti o sobě samém, jsou mnohem větší než důvěra v Krista. Víc věříš ve svou slabost, než v sílu Krista tě podržet. Ono se těžko věří v sílu oplatku, když ti ta tatranka krom prchavých emocionálních prožitků žádnou sílu nedává.
Tolik svátostí máš natankovaných, a stále máš prázdnou nádrž, a hlavu plnou nejistoty, že k cíli nemusíš dojet, neb si ještě ani nedokazázal nastartovat. Startem je víra Krista bez jakýchkoliv pochybností v Něho. A jestli o Kristově milosti a spáse pochybuješ, a to jenom pro svou slabost, tak si spásu nezasloužíš.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 28. listopad 2017 @ 18:46:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,

ono to trochu i souvisí i s tím, co jsem tu před cca dvěma měsíci psal o spasení, jistotě spasení. Bylo toho hodně na to, abych se to zbytečně pokoušel vymýšlet znovu. Ale myslím, že pro pochopení toho, jak těmto věcem rozumím, to bylo docela zásadní.

Jistota pro mne spočívá především v tom, že pokud budu chtít být na věčnosti s Bohem, tak mne neodmítne. Pokud bych se rozhodl tak jako většina, že s ním nechci být, tak mám zase jistotu, že mne k tomu Pán nebude nutit.

Úvahy typu, co když odpadnu (někdo odpadne) od víry, považuji víceméně za zbytečné. Ale vím, že to tak funguje. Jsou lidé, co se nechají k víře zmanipulovat, ale pak pochybují o tom, o onom, nakonec třeba i o existenci Boha. Takové Bůh samozřejmě odřeže. Proč by třeba pozorovatelníka nutil být věčně s někým, koho nemá rád. Víme víme přece, jaké má na Boha Jahve názory. Víra je především dar Boží. Můžeš věřit i jinak, ale pokud se v nás víra zrodila tak, že nám ji Bůh daroval, tak není možné, abychom o ni přišli... O víru převzatou od jíných lidí pochopitelně přijít můžeme. Někdy je naše reálně pociťovaná víra výsledkem obojího. Darem Božím, ale promíchaným s nějakými lidskými představami o víře, který tu ryzí Boží víru může i přebíjet. Přesně nevím, jak to funguje. Bible to příliš detailně nerozebírá, mně osobně takový přístup blízký taky není, nicméně mám to vypozorované na jiných lidech. Mohu jen znovu opakovat, že o nejednom takovém člověku jsem prožil Boží zjevení, které se záhy naplnilo a dotyčný byl z vinného kmene odřezán (Jan 15:2). Pro mně je to dokladem, že na některých lidech je to poznat, že jejich víra není autentická, není darem Božím.

Ještě více však záleží na vyvolením Boží - o tom jsem taky psal v souvilosti s tím spasením a je lepší si to dohledat (i když chápu, že to není pohodlné nebo snadné - odkazy si však neuchovávám :-( a vymýšlet už jednou napsané, na to momentálně nemám čas). Zkrátka a dobře, člověk vyvolený ke spasení před založením světa (Ef 1:4, příp. Sk 13:48), dostane víru jako dar Boží, a pak není možné, aby odpadnul od víry. Někdo o tomto vyvolení ví, někdo neví, a někdo se v tom plete... Jisté však je to, že nenastane, abys chtěl být na věčnosti s Bohem, ale tu víru ztratil. Snad si nemyslíš, že to, kde budeš na věčnosti záleží na tom, zda umřeš za rok nebo na 30 let? Kdyby to tak bylo, nebylo by logické přát si umřít co nejdříve? Tedy pokud věříme s jistotou v to, že bychom následně byli vzkříšeni. Myslíš, že by pro pozorovatelníka bylo lepší, aby už byl po smrti - dokud ještě nějakou víru měl? Podle takových představ některých křesťanů (a trochu mi to vyplývá i z té Tvé úvahy či obavy) by bylo logické si něco takového přát. Ovšem tušíme, že by to bylo přání nesmyslné a absurdní, a tedy bych spíše zde hledal chybu někde jinde, někde v tom lidském uvažování. 

Přece je to Tvé rozhodnutí, zda chceš s Bohem být nebo ne. Pokud nemáš jistotu spasení, pak nemáš především jistotu v tom, zda s Bohem být chceš, nebo nechceš. Pokud máš nějaký jiný typ nejistoty, v čem prosím Tě spočívá? Jako myslíš, že bys mohl chtít věřit v Boha, ale nevěřil? Nebo, jak si to mám představit?

Snažil jsem se psát dost vlastními slovy, mnoho odkazů na verše neuváděl. Ani jsem nechtěl psát proklamace a vyznání, jež bys vnímal jako fráze, naopak nešetřil jsem otázkami jež mohou naznačit směr, jak se dá uvažovat. Vše snad v naději, že pokud Tě to opravdu zajímá a řešíš tyto věci, tak Tě to spíše povede k přemýšlení o tom všem. Budeš-li mít další otázky ptej se. Možná by to i mne samotného vedlo k dalšímu hlubšímu zamyšlení, a potřebě naformulovat to, co vnímám a prožívám do konkrétních lidských slov. A nebo třeba taky ke změně postoje v nějakých detailech. Možné je cokoliv. Myslíím, že rozumím Tvé obavě, nicméně mám za to, že tímto jsem si prošel už dávno a opravdu nemyslím, že podobné postoje nejistoty by měly mít v životě křesťana významné místo.

wollek


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy