|
Právě je 458 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116561522 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. květen 2017 @ 18:32:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj Stando.
Ještě by mne zajímala jedna věc, pokud odpovíš.
Martino tu psal:
Největší světci jak vypovídají jejich životopisy měli skutečný strach, zda obstojí před svým Pánem a Spasitelem.
To mohu potvrdit, četl jsem si životopisy mnoha světců a vím, že měli opravdový strach, zda obstojí před svým Pánem a Spasitelem.
Jak to máš ty? Máš také opravdový strach? |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: timg v Pondělí, 01. květen 2017 @ 18:51:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Žd 3,6 Kristus však jako Syn je nad celým Božím domem. A tímto Božím domem jsme my, pokud si až do konce zachováme smělou jistotu a radostnou naději.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: timg v Pondělí, 01. květen 2017 @ 18:57:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To oko , ano:
----- Říká se tomu v rozboru větném "vedlejší věta podmínková".----
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 02. květen 2017 @ 10:15:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Český studijní překlad - Žd 3,6:
Ale Kristus jako Syn je nad jeho domem. Jeho domem jsme my, zachováme-li si až do konce pevnou důvěru a chloubu naděje.
Slovo "jistota" v řeckém originálu tohoto místa evidentně není. Je tam slovoτὸ καύχημα - chlouba a slovo ἐλπίδος- naděje .
O jistotě můžeme hovořit jedině tehdy, když se týká Božích zaslíbení.
Ale jestli my vytrváme v dobrém až do konce - to nám Bůh vůbec neslibuje, to nám Bůh nezaručuje. To Bůh nechává na člověku, na našem lidském rozhodnutí ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: timg v Úterý, 02. květen 2017 @ 21:45:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
----Ale jestli my vytrváme v dobrém až do konce - to nám Bůh vůbec neslibuje, to nám Bůh nezaručuje. To Bůh nechává na člověku, na našem lidském rozhodnutí ...----
To tučné, neříkáš Staňo pravdu. Musíš napřed ´zemřít´ a tak zvítězit / znovu se narodit / a pak teprve, se můžeš bavit o vytrvání v Bohu. Osobně jsem si naopak zcela jistý a vím že nejsem sám /mám pevnou důvěru/ že ten, (nebeský Otec) který v nás dobré dílo začal , také dokoná až do dne Ježíše Krista. V tom je, oko, Boží víra - zachovat život věčný. ,
Zj 3,21 Kdo zvítězí, tomu dám usednout se mnou na trůn, tak jako já jsem zvítězil a usedl s Otcem na jeho trůn.
Zj 21,7 Kdo zvítězí, dostane toto vše; já mu budu Bohem a on mi bude synem.
A tak Staňo, teprve budeme Bohu syny ? Nebo nejsme? Jsi syn Boží? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 03. květen 2017 @ 18:26:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Třeba umět rozlišovat smysl míst v Písmu. "mrtví" mohou být ve významu "duchovně mrtví" (J 5,25), na jiném místě se zase jedná o tělesně mrtvé. Nelze tedy bezmyšlenkovitě konkordancí vybrat výraz a pak ho aplikovat jiným výrazem úplně chybně.
Když jsem hovořil o vytrvání v dobrém, hovořil jsem o smrti těla, nikoli o "duchovně mrtvém".
..."Musíš napřed ´zemřít´ a tak zvítězit / znovu se narodit / a pak teprve, se můžeš bavit o vytrvání v Bohu."...
To všechno se mi stalo bez mé zásluhy ve křtu. Později, až jsem toho byl mentálně schopen, jsem na to navázal vlastním vztahem s Bohem.
Zj 3,21 hovoří o těch, kteří po smrti těla byli na Kristově soudné stolici proměněni - oděni do Boží slávy.
Zj 21,7 hovoří o tomtéž: nijak to ale nevylučuje fakt, že už nyní jsme Božími syny (zatím v nedokonalém společenství) - po smrti v nebi ale budeme přímo patřit na Boží tvář.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: timg v Čtvrtek, 04. květen 2017 @ 19:43:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ----Zj 3,21 hovoří o těch---
---Zj 21,7 hovoří o tomtéž---
oko, ale vždyť já vím o kom hovoří Zj 3,21 a Zj 21,7 .Hovoří o vítězích:
1J 2,13 Píšu vám, otcové, že jste poznali toho, který je od počátku. Píšu vám, mládenci, že jste zvítězili nad Zlým.
1J 2,14 Napsal jsem vám, děti, že jste poznali Otce. Napsal jsem vám, otcové, že jste poznali toho, který jest od počátku. Napsal jsem vám, mládenci, že jste silní a slovo Boží ve vás zůstává, a tak jste zvítězili nad Zlým.
1J 4,4 Vy však jste z Boha, děti, a zvítězili jste nad falešnými proroky, protože ten, který je ve vás, je větší než ten, který je ve světě.
----Třeba umět rozlišovat smysl míst v Písmu.----
oko, s dovolením, myslím že i já mám dar Ducha sv. To co mi píšeš , není o podstatě toho na co jsem reagoval. Reagoval jsem na tohle:
----Ale jestli my vytrváme v dobrém až do konce - to nám Bůh vůbec neslibuje, to nám Bůh nezaručuje.----
Píšu , že nemáš pravdu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. květen 2017 @ 13:35:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."1J 2,14 Napsal
jsem vám, děti, že jste poznali Otce. Napsal jsem vám, otcové, že jste
poznali toho, který jest od počátku. Napsal jsem vám, mládenci, že jste
silní a slovo Boží ve vás zůstává, a tak jste zvítězili nad Zlým. "...
Nelze vytrhnout jeden výraz z kontextu a stavět pak na mylném pochopení.
V semitském pojmu "znát" u Jana je obsaženo nejenom poznání ( prvek rozumový), ale hlavně život podle něho (prvek volní). Proto také předmět poznání, pravda, znamená v semitském pojímání: pravda náboženská, uskutečňovaná v životě, život podle této pravdy (srov. 1 J 1,3). Tedy člověk vítězí nad zlým v tom případě, že žije podle Pravdy, že následuje Krista. O takovém člověku platí, že zvítězil. Vyhrál bitvu, avšak nevyhrál ještě celou válku.
Třeba to chápat i v kontextu jiných míst v Písmu, kde se zase říká, že ještě nejsme v cíli, že zatím běžíme závod (Fil 3,12-14).
Bůh nám zaručuje vítězství pouze za předpokladu, že v dobrém vytrváme (Mt 24,13; Mk 13,13). Ale toto rozhodnutí dodržet vytrvat v dobrém až do konce už je na nás samotných. V každém dalším okamžiku totiž můžeme propadnout hříchu, prohrát při novém pokušení, nechat se zlákat tímto světem. O tom všem se také v Písmu píše, stačí to umět vidět.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: timg v Pátek, 05. květen 2017 @ 14:54:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ----stavět pak na mylném pochopení.----
oko , vím co znamená slovo "poznat" , taktéž "zvítězit", i to, ve vítězství /v dobrém (Bohu) /, do konce, vytrvat.
Pochop oko, že se zde s tebou nepřu a nepopírám možnost odpadnutí a tak i tříbení. Reaguji stále na tohle co jsi napsal:
-----Ale jestli my vytrváme v dobrém až do konce - to nám Bůh vůbec neslibuje, to nám Bůh nezaručuje.-----
oko, ti kdo jsou znovu narozeni mají Kristovu víru, mají věčný život. To je to nejdůležitější přikázání.. Ti oko ale nepatří k těm, kdo odpadají, a nikdo je z Otcovy ruky nevyrve... To je ta víra! Což se také v Písmu píše, stačí to umět vidět. Ale teď to hlavní: To slovo by v tebe srze Ducha sv. mělo zůstávat. Pokud jsi tedy ( i v sobě) nad Zlým zvítězil.
J 3,36 Kdo věří v Syna, má život věčný. Kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává.“
Máš život věčný oko?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. květen 2017 @ 08:11:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže jsem v současné době v milosti posvěcující, bez hříchu ke smrti.
Ale tento stav je podmíněn mým úsilím hříchů se vyvarovat, vytrvat v životě podle Boha. Tento stav se u člověka nemění rázem, ale pozvolna, nepozorovaně. Když nevyznáváš své všední hříchy a nečiníš z nich pokání, tato zátěž hříchů formuje pozvolna tvé myšlení a začneš najednou vidět věci očima tohoto světa. Tento ranec všedních hříchů, kterých se člověk třeba z pohodlnosti nezbavil, způsobuje postupně zvrácenost v myšlení - a zvrácenost v myšlení se nakonec projeví i skutkem hříchu ke smrti ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: timg v Sobota, 06. květen 2017 @ 09:26:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Souhlasím. Taky i s tím že zvrácenost v myšlení se projevuje skutkem hříchu. A tak ten , kdo po očištění vytrvává v Bohu nehřeší , tudíž nemůže mít zvrácené myšlení. (protože Bůh jeho myšlení chrání a Zlý se ho ani nedotkne) Aby jsi lépe pochopil ´zemřít´, měl jsem na mysli - být mrtev - zemřít - hříchu. Kdo hřeší, ten Boha nepoznal. Kdo má mysl Kristovu, ví že má život věčný. Kdo život odmítá zapírá, hřeší. |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 30. duben 2017 @ 11:47:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | To je jenom vlastní sebeohlupování - velice zrádné.
A jejej. Klasické "argumenty" a úhybné manévry od tématu vlákna. Stando, pokud je to pro vás sebeohlupování, tak se vy neohlupujte.
Místo ohlupování se zamyslete: Pokud by se někdo setkal se svým Spasitelem a Pánem, poznal ho a žil s ním svůj život, měl by důvod mít skutečný strach, jak před ním obstojí?
Čemu z obsahu této poslední věty nerozumíš?
Ničemu. Rozumím té větě dobře.
Naše věčné spasení očekáváme s nadějí, nikoli s jistotou.
To je dobře.
A určitě vám přeju, abyste někdy vaše věčné spasení poznali a přijali.
Jistota totiž ukolébává a člověk není ostražitý, kdežto naděje nezahanbuje - činí člověka silným a ostražitým vůči zlu.
Vaše uvažování a váš způsob přemýšlení samozřejmě známe, popisoval jsi ho tu mockrát, a nejen ty, ale i Jaela, Honza a další, co uvažují podobně, jako ty. Na tento váš styl "logiky" jsem už dříve reagoval samostatným článkem. Neberu vám vaše uvažování a chování. Pokud vám takové chování vyhovuje a vaše "jistota" vás ukolébává, je jistě lepší, pokud se vašim "jistotám", co vás ukolébávají, vyhýbáte.
Kdybyste znali naši jistotu, nemuseli byste mít strach jak před Ním obstojíte a věděli byste, že On jistě člověka neukolébává.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 30. duben 2017 @ 12:21:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, taky už znám tvé názory. Je to jistota uzavřené smyčky. Když ty padneš, Kristus tě pozvedne, protože on je profesionál - záchranář.
Ale zcela jsi vynechal v té své smyčce své lidské postoje - svobodu v rozhodování, kterou Bůh ctí, tedy nutnost se strany člověka chtít být Kristem zachráněn. Protože člověk hluboko ve hříchu toto chtění opravdu často sám nemívá.
Ale takové věci si ty nepřipouštíš, nad takovými nepřemýšlíš....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spása v okamžiku smrti. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 30. duben 2017 @ 14:45:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale zcela jsi vynechal v té své smyčce své lidské postoje - svobodu v rozhodování, kterou Bůh ctí, tedy nutnost se strany člověka chtít být Kristem zachráněn. Protože člověk hluboko ve hříchu toto chtění opravdu často sám nemívá.
Stando, určitě.
Popisuju naše postoje, to, co žijeme my, to, co jsem zažil.
Vaše postoje a váš způsob uvažování, to co žijete vy, jsem vynechal. Ale ty to vždy vynahradíš a vaše postoje a váš stav uvedeš a popisuješ upřímně zase vaši zkušenost. A určitě ti váš stav věřím, když ho stále dokola opakuješ, jistě nepíšeš lež a nevymýšlíš si o sobě.
Ale takové věci si ty nepřipouštíš, nad takovými nepřemýšlíš....
Jeje, Stando! Jak bych nepřipouštěl tvou svobodu lhát, odbíhat od tématu diskuze!
Vždycky jí znovu a znovu připomeneš. A to je dobře.
Zpět k tématu.
Martino nadnesl zajímavé téma: "Největší světci jak vypovídají jejich životopisy měli skutečný strach, zda obstojí před svým Pánem a Spasitelem." A to je pravda, životopisy světců jsme v ŘKC četli, strach ze smrti temnota, útlak, prázdnota a mnohé další "hodnoty" království Královny nebes v nich nechyběly. Ptal se "proč asi?". Odpovídám tedy ze své zkušenosti: Když člověk nezná svého Spasitele a Pána, ale zná alespoň něco z písma, logicky má skutečný strach. Je to výsledek stavu, ve kterém jsme se nacházeli.
Někdy má člověk taky strach ze zlého. To se může stát. Někdo má boha plného temnoty, beznaděje, nachytávek, pokušení, boha, co dovoluje hřešit a schvaluje lidem zlo. Kdyby se měl člověk s takovým bohem setkat, jistě bude mít taky opravdový strach. |
]
|
|
|
|