Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 16:23:21 CET | Ahoj Krispe.
Díky za článek, popsal jsi to hezky.
Tohle byl pro mne jeden z prvních objevů v křesťanství. V Novém zákoně je desítky a desítky míst, kdy Pán uzdravil někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil".
Házet takové věci na Boha je dost alibismus.
V písmu je mnoho zaslíbení uzdravení, jasných příkladů.
Bůh mne uzdravil z těžké nemoci, o které jsem se před tím omylem domníval, že je to "můj kříž" a že "tím křížem pomáhám druhým".
Dost hloupý omyl, který mne málem stál život.
Určitě se dá druhým lidem pomáhat mnoha jinými způsoby než tím, že je člověk nemocný. Nemocí může pomáhat leda tak těm, kteří se omylem přes pomoc druhým snaží sama sebe "dostat do nebe", proto také nemají zájem o uzdravení lidí, protože nemocné nutně potřebují pro své "spasení". Taky může nemocí dobře pomoci farmaceutickému průmyslu.
Ten kříž hezky popsal Willy, asi nejlepší přirovnání:
Kříž je tam, kde se Boží vůle kříží s vůlí člověka.
Což nebývá v nemoci: Málokdo si přeje být nemocný. To už by člověk musel být v něčem dost úchylný, aby měl takovou vůli. Pokud si někdo přeje být nemocný, bývá za tím duševní porucha, například samota a potřeba, aby se o dotyčného někdo staral.
Kříž znamená konec toho, kde se vůle člověka kříží s vůlí Boži. Pokud ovšem člověk nese svůj kříž, nedělá ze sebe ve své pýše boha a nesnaží se omylem nést kříž, který nesl Ježíš.
Toník |
Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 16:32:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dík za příspěvek. Mluvíš mi z duše. Já v tom kázání zmiňuji onu myšlenku, kterou Willy hezky popsal. Je to v tom citátu od Dereka Princeho, cituji z textu kázání : " „ Ten můj kříž je místo, kde se kříží pohled, pravda Božího
slova s mými názory“ . Někdy
se nám něco moc líbí, něco nás nadchne, ale už se nestaráme, co k tomu říká
Boží slovo. Kde je to podloženo nebo vyvráceno. Když naše tělesnost a představy
narazí na vertikálu Božího slova, tak pak zjistíme, že nejsme v souladu. Než
se tak stane, je to pro nás nesení kříže. Lámání našeho „JÁ“ a charakteru je
někdy velký duchovní zápas. Ale v síle Ducha svatého to nemusí
trvat dlouho a nesení tohoto kříže je ukončeno tím, že se dám do souladu
s Boží vůlí. Tohle se v životě křesťana opakuje a může přijít
další kříž, který si nějakou dobu neseme, než se s ním vypořádáme" . |
]
Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. březen 2015 @ 06:36:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil". ????
Házet takové věci na Boha je dost alibismus."... Toníku, Lžeš jen hloupě z nevědomosti, nebo úmyslně svádíš druhé na scestí? Vždyť takový blud se ti dá velmi rychle vyvrátit! Tuhle nemoc způsobil asi kdo?(Sk 13,9-12) Tehdy byl Saul, zvaný také Pavel, naplněn Duchem Svatým,
upřeně na něj pohlédl
a řekl: "Ó, ďáblův synu, plný vší lsti a vší ničemnosti,
nepříteli veškeré spravedlnosti, copak nepřestaneš převracet
Pánovy přímé cesty?
A hle, Pánova ruka je nyní na tobě a budeš slepý a
neuvidíš slunce až do uloženého času!" A ihned na něj padla
mlha a tma a on začal chodit kolem a hledat, kdo by ho
vedl za ruku.
Když tedy místodržitel uviděl, co se stalo, uvěřil a žasl
nad Pánovým učením.
Nebo: (Num 12,5-10) Hospodin sestoupil v oblakovém sloupu, postavil se u vchodu do Stanu a
zvolal: "Árone a Miriam!" A když ti dva přišli,
řekl: "Slyšte má slova: Je-li mezi vámi Hospodinův prorok, dám se mu poznat
skrze vidění, promluvím k němu skrze sen.
S mým služebníkem Mojžíšem je to jiné, jemu byl svěřen můj celý dům!
Tváří v tvář rozmlouvám s ním, zřetelně, nikoli v hádankách, spatřuje
Hospodina tak, jak je! Jak to, že jste se nezalekli pomluvit mého služebníka
Mojžíše?"
Hospodin proti nim vzplanul hněvem a odešel.
Oblak se vzdálil od Stanu, a hle, Miriam byla malomocná, bílá jako sníh! |
]
Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Pátek, 20. březen 2015 @ 06:53:26 CET | Toníku, Lžeš jen hloupě z nevědomosti, nebo úmyslně svádíš druhé na scestí? Vždyť takový blud se ti dá velmi rychle vyvrátit!
Stando, na dané téma už jsme se bavili.
Psal jsem ti, že písmo promlouvá ke každému tak, jak potřebuje, jak je adekvátní jeho situaci. Je stále poddán Zákonu se vším všudy.
Samořejmě, že když žijete v situaci těch lidí co jsi jmenoval, v bezbožnosti, hříchu, modlářství a vzpouře proti Bohu, vybíráte si z bible příběhy těch lidí, kteří žijí to, co žijete vy. Logicky se v nich vidíte. Samozřejmě znám vaši situaci, žil jsem v ní a chápu vaše vědomí, že si tady na zemi musíte vytrpět nemoci za svoje hříchy, za to, co děláte proti Bohu.
Vaši situaci vám neberu, klidně si žijte život podle příkladu Elymase, který se začal stavět proti apoštolům a snažil se odvrátit místodržitele od evangelia či podle příkladu Miriam, která pomlouvala Mojžíše, Božího služebníka a postavila se proti němu.
Já jsem zase psal o lidech, kteří přišli za Ježíšem, naslouchali mu, věřili mu, prosili ho za uzdravení (toho sis asi ve svém zápalu pro slzavé údolí nevšiml jak zásadně nečteš příspěvky a domýšlíš si, co není aby sis mohl vést svou vzpouru proti evangeliu).
Usuzuju tedy z toho, čemu věříme a co žijeme my, jak přistupujeme k Bohu my. Nemáme postoj Miriam ani Elymase. Přicházíme k Ježíši a nasloucháme mu, posloucháme jeho hlas. Věříme mu. Nechodíme za ním s postojem vzpoury proti jeho vůli a proti tomu, co pro nás udělal, co nám daroval, zadarmo, z milosti a bez podmínek.
Toník |
]
Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Pátek, 20. březen 2015 @ 08:19:26 CET | Jo, Stando, pokud je to, co jsem napsal a co ty komentuješ, "blud" nebo "lež" a ty jsi schopen to vyvrátit, uvěď tedy prosím tu vaši "pravdu".
Máte v té vaší "tradici" nějaký záznam, že by někdo přišel za Ježíšem, věřil mu a Ježíš ho neuzdravil?
Nebo snad máte v té vaší "tradici" záznam, že by někdo přišel za Ježíšem poslochal ho a Ježíš na něj seslal nemoc, aby ho umravnil?
Pro upřesnění při tvém chytání za slovíčka: Myslím tím takovou událost v době mezi Ježíšovým narozením a nanebevstoupením. Nemyslím tím různá zjevení všelijakých mystických "ježíšů", co na vás sesílají nemoci celá staletí aby vás umravnili a ještě se jim to nepovedlo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. březen 2015 @ 19:36:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil". ????
Házet takové věci na Boha je dost alibismus."...
Napsal jsi toho na toto téma sice hodně, ale s prominutím, jsou to všechno jen ničím nedoložitelné kydy. SCHVÁLNĚ JSEM TI DAL PŘÍKLAD Z NOVÉHO ZÁKONA, KTERÝ POPÍRÁ TOTO TVÉ TVRZENÍ! JE TEDY ZBYTEČNÉ TO JAKOLI DÁL OKECÁVAT, JE CHVÍLE SI PŘIZNAT, ŽE JSI NEŘÍKAL PRAVDU.
I když je asi zbytečné právě tobě cokoli vysvětlovat ( a neuznáš to), třeba to pomůže v orientaci alespoň někomu jinému.
Když totiž člověk jako ty nedokáže pochopit ani věc v křesťanství tak základní, jako že znovuzrozerní z vody a z Ducha je ve křtu - a že tedy žádný nepokřtěný člověk nemůže být ještě křesťanem, údem Kristovy církve, tak je věcí navýsost marnou rozebírat s tebou téma lidského utrpení. Je to jako chtít prvňáčkovi vysvětlit kvadratické rovnice nebo Eisteinovu teorii relativity.
Předkládáš nám zde podobu svého vysněného cukerínového bůžka, jehož jedinou náplní činnosti je prý všechny lidi jen uzdravovat.
Ale ten skutečný Bůh - Hospodin, neváhá k naší záchraně, k našemu prospěchu nás třeba i sešvihat bičem nemoci! Pán nás vychovává různými způsoby, aby nás zachránil pro věčnost a nehledí přitom na zdraví těla, které je stejně jen relativní a dočasné. Klidně nás v nemoci ponechá třeba až do smrti, pokud to bude pro nás to nejlepší pro naši věčnou záchranu.
Jsem zvědav, jak by se ta tvoje dnešní víra rozklížila,jak by se asi otřásla v základech, kdyby ti lékař rázem oznámil nějakou těžkou chorobu. Jak by ti toto pak zapadalo do scénáře tvojí omezené jednoduché vírečky, kde je všechno přehledně jasně dané!
..."že by někdo přišel za Ježíšem, věřil mu a Ježíš ho neuzdravil? "...
Ježíš uzdravuje. Ale uzdravuje pro věčnost, nikoli na těle pro život časný, ale uzdravuje na duši pro život věčný. Tělo ponechá docela klidně dál nemocné. A tito nemocní by mohli vyprávět!
Jestiže bys dřívějším nemravným životem "ulovil" někde třeba syfilis, proč by tě měl Ježíš z něho na těle uzdravovat? Jen proto, že je ti nyní líto snížené kvality života a učinil jsi pokání? Jestliže marnotratnému synu bylo už jednou vyplaceno dědictví (třeba právě ve zdraví těla) - a on ho prohýřil s nevěstkami - cožpak si myslíš, že když se pak kajícně vrátí k otci, otec mu vyplatí nějaké dědictví nové, další? Že dostane znovu obnovené zdraví těla? Proč by to otec dělal? Snad aby mohl syn svůj odchod z otcova domu zopakovat? Vůbec ne!
Syn po svém návratu sice byl vykoupán a dostal nové šaty a prsten, a pokud bude žít v otcově domě, všechno, co má otec, bude mít také - ale toto všechno je už vázáno podmínkou, že v domě otcově už vytrvá! Kvalitu života mu otec zajistí jen tehdy, pokud s ním syn zůstane pod jednou střechou.
Ale jakákoli podmínka vám nevoní, o té neradi slyšíte. Nedokážete rozlišit bezpodmínečnou lásku nebeského Otce od této jeho podmínky vytrvat. Doba výplaty zákonného dědictví marnotratnému synu dávno skončila, nyní v domě Otcově nastal čas milosti. Ale milost se neuděluje podle představ obdarovaného, ale milost se uděluje podle představ dárce! Je to Bůh, kdo nyní dává pravidla. Myslíš, že tebe se to netýká? Přes osmdesát procent nemocí u nás má svůj původ ve vyhýbání se každodennímu kříži, v chytračení obejít Boží řád, jak třeba ohledně našeho zdravého stravování, zdravého pohybu, způsobu života. Důsledkem jsou civilizační nemoci. My sami si je uženeme. Jsme jak malé děti, které si nechtějí čistit zuby. A když pak člověk onemocní, když začnou zuby bolet, má snad nastoupit Ježíš, aby je vyléčil? Naopak, Ježíš skrze tuto naši bolest nás uzdraví duchovně, abychom poznali důvod, proč si čistit zuby - a čistili si zuby rádi. Dospělý člověk si zuby čistí rád, protože ví proč. To je to pravé uzdravení, o které Bohu jde - nikoli jen opravit nějakou díru v zubu.
Prosím tě, nechtěj mít jasno v mystice bolesti a nemocí! Je to téma o kterém prakticky nic nevíš a i ti největší teologové k němu přistupují v pokoře a u vědomí si své nedostatečnosti pochopit v plné šíři tajemství Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Pátek, 20. březen 2015 @ 20:00:13 CET | SCHVÁLNĚ JSEM TI DAL PŘÍKLAD Z NOVÉHO ZÁKONA, KTERÝ POPÍRÁ TOTO TVÉ TVRZENÍ!
Kde, Stando?
Škoda, že jsi ho nedal sem do diskuze.
Když jsem psal svůj příspěvek, věděl jsem, že ho budou "číst" i převraceči a lháři jako ty, co je nezajímá o čem píšu, jen chytají člověka za slovo a vymýšlí si různé lži.
Proto jsem to taky kvůli tobě napsal přesně.
Kdyby tě zajímalo moje tvrzení, tak ti ho zopakuji a dám ti ho boldem:
V Novém zákoně je desítky a desítky míst, kdy Pán uzdravil někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil".
Máš bold rád, tak si snad přečteš, co jsem psal já. Od tvého tvrzení se trochu liší, jaksi jsi "zapoměl" uvést o jakých "takových" jsem psal.
Tím "Pán" myslím Pán Ježíš. To moje tvrzení je pravdivé, můžeš si ho klidně ověřit, pročíst si celý Nový zákon, příběhy uzdravení Pána Ježíše a sám uvidíš.
Pokud tam najdeš něco, co neodpovídá tomu, co jsem napsal, budu rád, když to sem napíšeš, místo tvých prázdných povídaček.
Jinak jsem rád, že jsi kromě tvých už klasických lží a křiváren o mne tentokrát pravdivě alespoň trochu vylíčil vaši situaci, kterou dobře znám z ŘKC.
Určitě vám není co závidět. A rozhodně nejsem ten, jehož úkolem je brát vám to, co jste si oblíbili a v čem žijete.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. březen 2015 @ 07:03:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ani mě už nijak nepřekvapuje tvá reakce.
Protože ve svém rozumovém bloku ze sektářského myšlení věci z běžného reálného života už vidět ani nemůžeš. Nemůžeš vidět realitu života, kdy obětaví lidé, kteří se motivováni Kristovou láskou rozhodli ošetřovat nemocné třeba tyfem, se často sami také nakazili a zemřeli. Ve své životní filosofii nemůžeš připustit realitu životního příběhu Damiena de Veustera, jehož nemoc byla také důsledkem následování Krista.
Nemůžeš vidět, že všechno, co se ve světě děje, se děje s Božím vědomím - i nemoc musí Bůh na člověka dopustit, jinak neonemocní. A bylo tomu tak i v případě apoštola Pavla, který onemocněl na své cestě za hlásáním Krista (Gal 4,13). Bůh nemá problém s lidskou nemocí a klidně ji zařadí do svého plánu s člověkem.
...V Novém zákoně je desítky a desítky míst, kdy Pán uzdravil někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil."...
Máš s boldem problém, tak tě šetřím. :-)
..." Tím "Pán" myslím Pán Ježíš."... Ježíš není jenom člověk, je také plně Bůh - je Hospodin. Ten samý Hospodin, který neváhal "umravnit" Miriam malomocenstvím. A tento Bůh i v době, kdy Ježíš chodil po zemi, tak stále řídil běh věcí tohoto světa i vesmíru. Bez vědomí tohoto Boha ani tehdy (ani dnes) nikdo neonemocněl. Je to tak samozřejmé, že to svatopisci v novém zákoně ani nenapsali - nemuseli - pro tebe však speciálně asi mohli. Otázkou je, zdali by to ve tvém případě i tak bylo co platné. I v Ježíšově době žilo spousta nemocných lidí v Izraeli, které Ježíš neuzdravil. A o nich se také v Novém zákoně nepíše. Protože zpráva evangelia je přece jen o čemsi úplně jiném, než o "zázračném doktorovi". Zrovna tak je nesmyslem i opačný extrém, který se ti zrodil v hlavě a proti kterému pak tak statečně oponuješ: " a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil." A proč by mělo být zapsáno to, co je obrazem života od počátku lidstva? Ježíš přece nepřišel změnit řád běhu těchto věcí, ale přišel kvůli východisku z beznaděje této nemoci a smrti.
Ježíš přišel předně zachránit člověka pro věčnost - uzdravení těl v některých případech je jen bonusem navíc, je viditelným znamením působení neviditelné Boží milosti. Ježíšovo uzdravení těla je např. viditelným znamením neviditelného odpuštění hříchů! (Mt 9,5-6). ..." někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho "... Vyjadřuješ se nejasně, dvojznačně. Lidé mohli poslouchat Ježíše ve stylu: "poslechneme si tě někdy jindy" - mohli ovšem také poslouchat ve smyslu poslušnosti Ježíšovým slovům, ve smyslu uposlechnout jeho výzvy k pokání a obrácení. Ani v jednom případě nemůžeš ovšem vážně tvrdit, že na tyto lidi už nikdy nepřišla žádná nemoc, protože přišli a poslouchali Ježíše. Zrovna tak ani o sobě nemůžeš vážně tvrdit, že Ježíše následuješ každý okamžik v životě naprosto bezvýhradně a vždycky. Vždyť sám jsi o sobě kdysi připustil, že také občas zhřešíš. A když ty sám třeba sedíš u počítače víc hodin než je zdrávo a snižují se ti meziobratlové ploténky, zaděláváš si do budoucna dozajista také na nemoc. Takže pokud o sobě tvrdíš, že ty osobně naprosto posloucháš Ježíše, buď v takovém tvrzení opatrný! Není totiž pravdou ani ve tvém případě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Sobota, 21. březen 2015 @ 07:42:55 CET | Vyjadřuješ se nejasně, dvojznačně.
Pro tebe učitě, Stando.
Vždycky bych se pro tebe vyjádřil nejasně, i když píšu naprosto jasně. Protože tvým cílem není přečíst si, co píšu, ale tvým cílem je vzpoura a lež. Nejde ti o to diskutovat a přečíst si názor a zkušenost druhého, jde ti o to vymyslet si co nejvíc lží o diskutujících.
A jako tradičně: Téměř vše, co jsi o mne napsal je lež.
Stando, chápu, že vaše situace je těžká.
Naperete se bůčkem a klobáskou, k tomu nějaké pivo a trochu "ostřejšího na červa", nějaké to cigáro a tak stále dokola. A stavíte se zvysoka nad adventisty, že nejedí vepřové, dodržují Zákon a jsou abstinenti. Protože vy máte přeci svou "milost" a "svobodu" hřešit. Nejste "pod Zákonem" (jak se omylem domníváte)
Stavíte se zvysoka nad měšťáky, co mají touhu žít zdravě, protože si i bez náboženství uvědomili některé problémy světa.
A k tomu občas nějaká ta milenka, jak hezky věrně popisuješ ten váš svět.
A když pak přijde rakovina tlustého střeva nebo plic a k tomu syfilis, tak to vás tím šlehá váš "bůh" a pán, opravdu vychovává všechny lidi pod Zákonem tak, jak věrně popisuješ. Alespoň v této věci tomu tedy rozumíš dobře.
aby vás od řádění a výchovy vašeho pána ochránila. Tam těžko ochranu naleznete.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. březen 2015 @ 12:38:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, Rozumím tomu, že nedokážeš překrčit svůj vlastní stín - sektářské náboženství.
Dvojznačnost ve tvém tvrzení jsem ti názorně a dopodrobna vysvětlil. Co z toho nemá být podle tebe pravdou konkrétně?
Ale nepřestávám žasnout, jaké názory ve své zmatené hlavě podsouváš přímo mé osobě. Co všechno sis o mě ve své hlavě vydedukoval. Ale na základě čeho vlastně? Nikdy jsem to k tomu nadal nejmenší důvod! Pivo nepiji vůbec, klobása a bůček mi mohou být docela ukradené. Podobně tak cigáro jsem neměl v puse snad od puberty, kdy jsem zkoušel, jak chutná. Nestavím se ani nad nikoho z vysoka, protože jsem si moc dobře vědom, že každého člověka miluje Bůh.
Mým cílem bylo ti osvětlit určité věci, které se evidentně zatím nacházejí za obzorem tvého vědomí. Vzpouru ani nemám proti komu vést a lež z její podstaty přímo nenávidím.
Zrovna tak je pro mě nepřijatelný jakýkoli mimomanželsaký vztah - a domnívám se, že pro tebe taky. Ten učebnicový příklad se syfilis jsem ti nedal proto, že bych se domníval, že je to zrovna tvůj případ, ale protože dobře a názorně vystihuje podstatu určité množiny nemocí, kterými lidé trpí - množiny nemocí původem ze hříchu. A protože všichni hřešíme, všech bez výjimky se nás také týkají. Mimo ně jsou však i další množiny nemocí, které mají svůj původ docela jinde. I k tomu jsem ti odkazem dodal příklad přímo ze života.
Ale jak už jsem říkal na úvod, tyto věci je tobě asi zbytečné vysvětlovat. Nikoli proto, že bys je nebyl schopen intelektuálně pochopit, ale proto, že ve své zatvrzelosti je odmítáš pochopit - odmítáš přijmout realitu věcí tohoto světa ( a já se zbytečně namáhal ti ji alespň přiblížit) a zuby nehty se držíš toho virtuálního světa svého, vysněného, sektářsky jednoduchého.
Obávám se, že v tomto právě i na tebe se vztahují tato Kristova slova:
(J 9,41) "Kdybyste byli slepí, neměli byste hřích;
teď ale říkáte: 'Vidíme,' a proto váš hřích zůstává."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Neděle, 22. březen 2015 @ 06:19:34 CET | Aha, Stando, takže už zcela úhybný manévr od toho, kdy jsi mé jednoduché tvrzení nazval lží a teď to nemůžeš dokázat? No, ani bych od tebe nečekal, že by ses za ten tvůj úlet omluvil.
Tak k těm tvým dalším úletům.
Rozumím tomu, že nedokážeš překrčit svůj vlastní stín - sektářské náboženství.
Určitě, Stando. To jsi pochopil dobře. Vždycky budu důvěřovat Ježíši a tvoje lži nechám klidně stranou. Vždycky budou mým vzorem v písmu ti, kdo k Ježíši přicházeli, poslouchali ho, věřili mu a byli uzdraveni.
Dvojznačnost ve tvém tvrzení jsem ti názorně a dopodrobna vysvětlil.
Snad jsi tedy pochopil, že když píšu "Novém zákoně je desítky a desítky míst, kdy Pán uzdravil někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho..." tak tím "poslouchali ho" myslím pojem z našeho světa, kdy lidé přijdou za někým a poslouchají ho a ne ten pojem z vašeho světa kdy lidé sedí v kostele a "poslouchají" faráře, jak sis to omylem přeložil.
Jak "poslouchali" Pána Ježíše všichni ti lidé, co byli uzdraveni, najdeš v mnoha a mnoha příbězích písma svatého. To, co první napadlo tebe z vaší zkušenosti z vašehosvěta to určitě nebylo.
Co z toho nemá být podle tebe pravdou konkrétně?
To jsem ti napsal: To, co píšeš o mne, jsou vesměs lži z tvého převráceného srdce. Netýkají se mne, jen ukazují to, co máš v srdci a hlavě ty.
Pokud nenávidíš než, tak je kupodivu, že tak často lžeš a když tě člověk na lež upozorní, tak jí ještě zopakuješ. To je podivná nenávist lži.
Proč nepíšeš o sobě, když ty nesmysly jsou jen a jen tvoje?
Ale na základě čeho vlastně? Nikdy jsem to k tomu nadal nejmenší důvod!
Jestli něco Stando odmítám přijmout, tak to jsou tvoje lži. I kdyby ses ulhal k smrti, stejně tvoje lži nepřijmu. Určitě věřím, že máš v hlavě nějakého tvého Toníka, z tvého virtuálního světa, vysněného, sektářsky jednoduchého. Občas sem nějaký zlomek těch sektářsky jednoduchých převrácených lží co máš ty v hlavě napíšeš a pak jim ty sám statečně oponuješ, ale nevím, co máš všechno ty v hlavě. Asi by diskuzi prospělo, kdybys nejdřív napsal ty sektářsky jednoduchou lež, co máš ty v hlavě a pak jí teprve oponoval.
Kdyby tě na ty tvoje nesmysly, co si o mne vymýšlíš, zajímal můj názor, tak se zeptej místo lhaní o mne. Rád ti napíšu, jak to je v mém životě a čemu věřím.
Ježiš procházel celou zemí, učil v synagogách, hlásal evangelium království a uzdravoval každou nemoc a každou slabost v lidu. Ježíš vkládal ruce na každého a uzdravoval je, jeho moc uzdravovala všechny a on všude uzdravoval.
A to je i moje zkušenost s Ním.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. březen 2015 @ 09:10:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Vždycky budu důvěřovat Ježíši"...
To je dobře. Ale to je stále jen třetina z rozměrů křesťanské víry. Jen osobní vztah, jen prožívání osobní víry.
Dalším rozměrem je živé prožívání společenství církve a ještě dalším živá účast na skutečné živé oběti Krista ve večeřadle, na kříži a prožívání skutečnosti prázdného hrobu a vzkříšení.
A to už je ti blízké opravdu jenom teoreticky.
Ježíš vkládal ruce a uzdravoval ve své úloze Mesiáše. Křísit mrtvé a uzdravovat patřilo k jeho úloze Mesiáše. On tehdy nepřišel svět soudit, ale spasit. Což ale neznamená, že jako Boží Syn není také soudcem a že nebude soudit! Vždycky však budou v našem skutečném světě i lidé nemocní a trpící, kteří poslouchají Boha a žijí podle jeho řádu, kteří mu důvěřují - a které Ježíš stejně jejich nemoci těla nezbaví a kteří budou trpět třeba až do smrti. Ale rozdíl je v tom, že oni na svou nemoc nejsou sami, ale Ježíš jim ji pomáhá nést. Nikomu z nás Bůh nenaloží cíc, než kolik unese. Když tento skutečný Bůh dopustí na člověka nemoc a utrpení, vždycky dává také sílu je unést.
Vysvětlovat ti teoreticky, že nic na světě se neděje bez toho, aby o tom Bůh věděl, aby to dopustil, je evidentně jen házením hráchu na zeď.
Svůj minulý příspěvek jsem také nepsal jenom o tobě, ale o každém z nás, protože se v zásadě týká každého z nás. Taky jsi to nepochopil a obecnou pravdu o lidech bereš jako lež o sobě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Neděle, 22. březen 2015 @ 11:03:14 CET | Stando, dosti prázdných keců mimo téma a vymýšlení lží.
Napsal jsi:
Lžeš jen hloupě z nevědomosti, nebo úmyslně svádíš druhé na scestí? Vždyť takový blud se ti dá velmi rychle vyvrátit!
Dal jsem ti výše pár otázek, budu rád, když na ně odpovíš. Jestli můžeš vyvrátit, co jsem psal, tak to udělej, pokud ne, tak si nech tvoje prázdné povídačky od cesty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 23. březen 2015 @ 08:50:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Celou tu dobu na ně odpovídám a snažím se ti je vysvětlit.
Zbytečně.
"Kdybyste byli slepí, neměli byste hřích;
teď ale říkáte: 'Vidíme,' a proto váš hřích zůstává."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 23. březen 2015 @ 20:17:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, samozřejmě, všechny ty povídačky, kterými se snažíš vyhnout tomu úletu, co jsi napsal, jsou zbytečné.Nemusíš znovu a znovu dokazovat, že jsi slepý.
Mně to nevadí. Já jsem věděl, že když píšeš o "bludu, který se dá snadno vyvrátit", tak že je to jen tvoje velkohubé prsení a že nic nevyvrátíš a kromě lží o mne a nějakých úhybných manévrů se nebudeš věnovat tomu, co jsem napsal.
Jsem už na podobné jednání od tebe zvyklý.
Toto téma je téma, které znám na rozdíl od tebe velmi dobře, niterně, osobně "z obou stran": Jak ze strany mystického nesení utrpení v temnotě bez Boha, tak ze strany Božího uzdravení v Ježíši Kristu. Vím tedy velmi přesně a podrobně, co je na dané téma napsané v Novém zákoně, znám každičký příběh Ježíše do detailů a věděl jsem, že to, co jsem napsal, nemůžeš vyvrátit.
Samozřejmě od tebe také nečekám omluvu za ten tvůj úlet.
Ale ještě můžeš překvapit. |
]
Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Neděle, 22. březen 2015 @ 07:41:32 CET | Stando, ještě jednou: Dost keců a prosím vyjádři se k věci.
Ve své manipulativní otázce jsi naznačil, že jsem někde lhal či úmyslně někoho sváděl na scestí.
Bylo by dobré, abys svoje slova doložil, nebo aby ses můžeš na ně místo vytáček odpovědět?
Nebo je ta tvoje poznámka o lži a scestí stejného charakteru, "článek je jedna velká lež a pomluva" - což by naznačovalo, že víš, co je pravda a jaká je skutečnost, ale ty jsi to jen plácnul a skutečnost a pravdu v dané věci jsi neznal.
Já vím, co je v této věci pravda, proto jsem také napsal co jsem napsal a kvůli tobě a tvé vzpouře, lžím o mne a chytání za slovíčka jsem to napsal přesně. I tak jsi ale spustil svůj kolotoč lží, jak si nečteš příspěvky a domýšlíš, co není.
Když jsem kdysi uvěřil a přijal Pána Ježíše, byla tohle věc, kterou jsem zkoumal na začátku svého života s Bohem, věc, ke které mne Bůh vedl. Měl jsem písmo Nového Zákona, Ježíše za druhým a četl si ho a označoval si ty příběhy, kde byli lidé uzdraveni. A viděl jsem, že ti lidé, co za Ježíšem přišli, poslouchali ho a věřili mu, byli bezvýhradně uzdraveni. Nebyl tam ani jeden příběh, že by za Ježíšem někdo přišel, poslouchal ho, věřil mu a uzdraven nebyl (natož příběh, aby Ježíš na někoho seslal nemoc!)
Z těch příběhů si bereme příklad, čerpáme víru.
Pro mne to tehdy bylo velmi důležité téma, protože jsem dost trpěl nevyléčitelnou, smrtelnou nemocí a moje perspektiva byla ta, že budu léta a léta trpět nadále a statečně tak budu svou nemocí pomáhat zdravotnímu, pojišťovacímu a farmaceutickému průmyslu (případně spasovacímu průmyslu lidí, kteří se na utrpení druhých snaží omylem sama sebe dostat do nebe), nebo umřu o něco dříve a pomůžu tak leda sobě.
Nebo budu uzdraven a budu moci žít pro druhé a pomáhat druhým lidem.
vím, že v písmu není takový příběh o Ježíši a těch, co ho poslouchali.
Proto také s jistotou mohu napsat to, co jsem napsal.
Jak snad víš, těžko mohu dokázat neexistenci něčeho.
Pokud ty o mne křivě a manipulativně tvrdíš, že lžu, tak to jistě dokážeš a napíšeš ten příběh, který dokazuje, že jsem lhal.
Nebo se omluvíš.
Kdybys chtěl pomoci, tak jsou v písmu i příklady toho, a jeho oči zalep, aby očima neviděl a ušima neslyšel a jeho srdce nerozumělo, neobrátil se a já ho neuzdravil.
Jsou tam příběhy lidí, kteří se stavěli na místo Boha a byli sežráni červi. Jsou tam příběhy lidí, kteří byli pokrytci, chtěli se tvářit jako křesťané a padli mrtví k zemi. Jsou tam příbehy lidí, kteří odporovali evangeliu a oslepli a další podobné, které jsou zase vzorem pro vás a které asi budeš citovat ty k tomu, co znáš z vašeho života a z toho, jak vás šlehá váš bůh.
O vás jsem ale já nepsal.
Já psal ze života víry Bohu, poslušnosti Jemu, poddanosti.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. březen 2015 @ 08:47:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."jistě dokážeš a napíšeš ten příběh, který dokazuje, že jsem lhal ... Jsou tam příbehy lidí, kteří odporovali evangeliu a oslepli a další podobné, které jsou zase vzorem pro vás a které asi budeš citovat ty k tomu, co znáš z vašeho života a z toho, jak vás šlehá váš bůh.."...
Příběh misionáře Damiána tě vůbec neoslovil? Není snad také on dokladem tvé lži, - toho, že věci se dějí i zcela jinak, než jsi popisoval? Že by zlo a nemoci nepřicházely pouze na zaryté hříšníky, na ty, co odporují evangeliu a Boží vůli, ale také na ty, kteří Boží vůli z celého srdce plní?
(Žd 12,5-8) ‚Můj synu, nepodceňuj Pánovu výchovu, ani neochabuj, když jsi od něho kárán; neboť koho Pán miluje, toho vychovává, a švihá každého, koho přijímá za syna.‘ Snášejte to ke své výchově, Bůh s vámi zachází jako se syny. Neboť je nějaký syn, jehož by otec nevychovával? Jste-li však bez výchovy, jíž se stali účastni všichni, potom jste nemanželské děti, a ne synové. ...
Jak si tedy přeješ:
Co takhle příběh Nazaretské dívky Marie?
Také ji snad zařadíš mezi ty, co odporovali Bohu? Její výrok: "Ať se mi stane podle tvého slova"! je snad dostatečně znám.
Za co ji tedy šlehal Bůh, za jakou špatnost, když musela prchat s dítětem do Egypta, když stála pod křížem a trpěla? Když se musela dívat na to, jak zabíjejí jejího syna? Když jejím srdcem pronikal meč bolesti?
Ale ani tehdy nevzala zpět svá slova Bohu: "Ať se mi stane podle tvého slova"!
A co životní příběh samotného Ježíše, člověka a Božího Syna,
který byl Otci poslušen až k smrti a modlil se: "Otče, je - li to možné, odejmi tento kalich utrpení ode mne. - Ale nikoli má, ale tvá vůle se staň".
A vyslyšel ho pak Otec, nebo i přes jeho poslušenství, i přes jeho prosby stejně dopustil jeho utrpení a smrt?
Vyjádřil jsem se k věci už dostatečně? Uznáš tedy, že jsi zde jiné lidi v tomto zaváděl do lži? Do nereálného světa neskutečného pocukrovaného bůžka - pseudohumanisty?
Stále nechápeš, že tvá podoba jednoduché sektářské víry nevystihuje snad ani jedno procento z celkového spektra příčin nemocí a utrpení ve světě, v Božím plánu se světem? Nechápeš, protože pochopit nechceš. Jsi svázán... Své smrtelné nemoci jsi se ještě nezbavil. Jen se transformovala do jiné podoby, abys ji ne tak snadno dokázal rozeznat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Neděle, 22. březen 2015 @ 11:18:09 CET |
Příběh misionáře Damiána tě vůbec neoslovil? Není snad také on dokladem tvé lži, - toho, že věci se dějí i zcela jinak, než jsi popisoval? Že by zlo a nemoci nepřicházely pouze na zaryté hříšníky, na ty, co odporují evangeliu a Boží vůli, ale také na ty, kteří Boží vůli z celého srdce plní?
Nevím, jakou mojí lež myslíš? Mohl bys prosím tě napsat, co považuješ za mojí lež?
Napíšu ti ještě jednou, co jsem popisoval. Prosím tě, přečti si konečně, co jsem popisoval já:
V Novém zákoně je desítky a desítky míst, kdy Pán uzdravil někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil".
To "Pán", pokud jsi to nepochopil, jsem v křesťanském kontextu. Myslel jsem tím "Pán Ježíš". Nemyslel jsem tím vašeho pána, který vás jiště šlehá nemocemi a dost účinně, ale že by vám to bylo k užitku jsem.
Dosti tedy z tvé strany různých lží v výmyslů o mne.
Pokud máš něco, k tomu, co jsem psal já, a můžeš nějak dokázat, že je to lež, sem s tím. Jinak si ty tvoje kydy a špínu, co máš ve svém srdci a snažíš se je hodit na mne, laskavě ponech.
Ke tvým příběhům:
1. Hledal jsem v Novém zákoně Damiána, nenašel jsem to místo, které myslíš. Mohl bys mi dát přesnější odkaz do nového Zákona na jeho příběh? Kdy přišel za Ježíšem, poslouchal ho a Ježíš ho neuzdravil? Kdy na něj sesla nemoc aby ho umravnil?
2. Nazaretská dívka Marie: Máš nějaké místo v Novém zákoně, kde by přišla za Ježíšem a potřeboval uzdravit, on jí neuzdravil? Nebo snad nějaké místo, kde by jí Ježíš umravnil nemocí, že to dáváš jako příklad proti tomu, co jsem psal já? Nebo proč jí uvádíš v souvislosti s mým příspěvkem?
3. Příběh Ježíše, Božího syna: Ten uvádíš v této souvislosti dobře. Ano, on, po celé své službě na zemi, kdy uzdravoval každého, kdo za ním přišel, na konci svého života nesl naše nemoci a bolesti, jeho ranaami jsme uzdraveni. Jeho vítěství na kříži nad hříchem a smrtí s tématem přímo souvisí. To je velmi základní zpráva křesťanství a dobré doplnění toho, co jsem psal. Jeho příběh tě zavádí na zcestí? A proč prosím tě? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 23. březen 2015 @ 08:47:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stále stejně omezený ve svých obzorech.
Ježíš byl Mesiáš v těle, chodil po světě a konal to, co Mesiáši příslušelo - tedy uzdravoval. Nesuploval nijak jinou práci Otce (Můj Otec stále pracuje, i já pracuji) - a součástí "práce" Otce je lidi vychovávat - vychovávat různými způsoby, tedy i utrpením a nemocí. Toto nebylo součástí práce Syna. Na příkladu Damiána jsem ti (marně) vysvětloval, že tato Otcova výchova stále trvá (a trvat bude až do konce světa). Do tohoto kontextu stejně zapadá utrpení Marie, Ježíšovo i utrpení Pavlovo. Nic z toho nebylo následkem nějakého jejich hříchu, ale součástí Otcovy výchovy.
Bůh tedy není žádným cukerínovým bůžkem, žádným zázračným doktorem, který podle tvých naivních představ uzdraví nemoc u každého, kdo v něho uvěří.
Bůh má s člověkem své záměry a nechová se podle lidských představ, ale koná to, co je pro nás nejužitečnější. Má - li to být zrovna utrpení nemoci - i to přijde právě od milujícího Otce - zároveń s milostí a silou Ducha, aby to člověk zvládl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 23. březen 2015 @ 21:15:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stále stejně omezený ve svých obzorech.
V tom ti ale, Stando, já nepomůžu. V tom ti může pomoci jen Bůh.
věděl bys jak to je a nemusel by sis vymýšlet kdejakou blbinu.
V Ježíši Kristu se to Boží slovo stalo tělem.
To bylo a je jeho dílo: Byl poslaný přinášet radostnou novinu pokorným, ovázat rány zlomeným v srdci, vyhlásit zajatcům propuštění a vězňům otevření žaláře; vyhlásit rok Hospodinovy přízně a den pomsty našeho Boha; potěšit všechny truchlící; zajistit pro truchlící na Sijónu, aby jim byla dána čelenka místo popela, olej veselí místo truchlení, závoj chvály místo ducha malomyslnosti.
zdeptán za naše provinění, na něho dolehla kázeň pro náš pokoj a jeho šrámy jsme uzdraveni.
Kdyby sis procházel někdy Nový zákon tak jako já mnohokrát a mnohokrát,
Když uzdravoval, tak je psáno, že neuzdravoval kvůli sobě a nějakým svým sobeckým motivům aby lidi převrátil na nějaké svoje náboženství. Tak, jako každý člověk, který nemá kamenné srdce a vidí někoho nemocného.
Ježíš ale neuzdravuje jen nemocné, jak ses ty omylem domníval. Jeho práce není jen uzdravovat.
A tak by se dalo pokračovat, uvedl jsem jen malý zlomek toho všeho.
kdyby se o každé zvlášť napsalo, myslím, že by celý svět neobsáhl knihy o tom napsané.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. březen 2015 @ 06:26:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, v tomto ti já nepomůžu, že se vyjadřuješ zcela o něčem jiném: že nedokážeš rozlišit vykupitelskou úlohu Mesiáše od role Hospodina - Boha, který řídí na světě naprosto každou událost (ví o ní a bez jeho souhlasu se nic v celém vesmíru nestane) a proto logicky dopouští i nemoci a utrpení na spravedlivé i nespravedlivé. Dokáže samozřejmě také uzdravit, ale o této milosti opravdu rozhoduje dárce, nikoli obdarovaný.
I kdyby nemocný nakrásně uvěřil a obrátil se k Bohu, nepřichází automaticky i uzdravení těla. To je ta tvoje hereze, se kterou nikdo soudný souhlasit nemůže, protože patří do virtuálního světa vysněných představ.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 24. březen 2015 @ 07:15:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | I kdyby nemocný nakrásně uvěřil a obrátil se k Bohu, nepřichází automaticky i uzdravení těla. To je ta tvoje hereze, se kterou nikdo soudný souhlasit nemůže, protože patří do virtuálního světa vysněných představ.
Stando, je mi jasné, že se za tvůj útok na mne neomluvíš a jen budeš vymýšlet další a další lži a pak jim statečně oponovat, abys zamluvil tu hloupost, co jsi napsal.
Nic jiného od tebe ani nečekám. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. březen 2015 @ 07:25:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .."a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil". ????
Házet takové věci na Boha je dost alibismus."...
Toníku, Lžeš jen hloupě z nevědomosti, nebo úmyslně svádíš druhé na scestí? Vždyť takový blud se ti dá velmi rychle vyvrátit!
Tuhle nemoc způsobil asi kdo?
(Sk 13,9-12) Tehdy byl Saul, zvaný také Pavel, naplněn Duchem Svatým,
upřeně na něj pohlédl
a řekl: "Ó, ďáblův synu, plný vší lsti a vší ničemnosti,
nepříteli veškeré spravedlnosti, copak nepřestaneš převracet
Pánovy přímé cesty?
A hle, Pánova ruka je nyní na tobě a budeš slepý a
neuvidíš slunce až do uloženého času!" A ihned na něj padla
mlha a tma a on začal chodit kolem a hledat, kdo by ho
vedl za ruku.
Když tedy místodržitel uviděl, co se stalo, uvěřil a žasl
nad Pánovým učením.
Ptal jsem se tě, kdo tedy konkrétně způsobil tuto slepotu - neodpověděl jsi, kdo konkrétně na tohoto člověka seslal tuto nemoc, když podle tvého tvrzení to Bůh nebyl, protože ten prý jenom od nemoci uzdravuje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 07:03:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, tvoje drzost a nestoudnost ve lži je docela zajímavá.
Napsal jsem příspěvek k tématu článku. Ty jsi v manipulativní otázce naznačil, že píšu lež, svádím na zcestí a že takový blud se dá snadno vyvrátit.
Pokud to tak je, Stando, tak bys to měl nejdříve udělat.
Pokud už máš nějaké velkohubé řeči, tak bys jim měl dostát. Pokud ten blud co jsem napsal, se dá snadno vyvrátit, tako to jistě uděláš.
Jakmile to uděláš, odpovím rád na tvoje otázky. (jakože už jsem ti na tvou otázku odpovídal, jen sis odpověď nepřečetl)
Ještě ti připomenu, co jsem napsal já:
V Novém zákoně je desítky a desítky míst, kdy Pán uzdravil někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil". Házet takové věci na Boha je dost alibismus.
k tématu článku a tomu mému příspěvku popisuji, co Ježíš dělal.
Pokud si myslíš, že jsem napsal "lež" a "blud", uveď prosím tu tvojí "pravdu".
Já samozřejmě chápu, že vás váš pán šlehá nemocemi, aby vás vychoval. To Hřích opravdu dělá, spolu se Zákonem, pod kterým žijete ve vaší "svobodě" hřešit.
A pokud se jako Faraon, Miriam, Šavel, Elymas či další bezbožníci a vzpurníci stavíte proti Bohu, může se vám v klidu stát, že proti vám zasáhne i Bůh, některý z jeho andělů nabo služebníků.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 30. březen 2015 @ 09:51:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A hle, Pánova ruka je nyní na tobě a budeš slepý a
neuvidíš slunce až do uloženého času!"
Stále jsi neodpověděl na mou otázku, kdo způsobil onu slepotu.
Kdybys totiž po pravdě odpověděl, že to byl právě Bůh, sám sebe bys tím usvědčil ze lži a bludu.
A sám bys tím své někdejší tvrzení:
.."a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil". ????
Házet takové věci na Boha je dost alibismus."...
hned tou odpovědí taky vyvrátil. Právě toto je jedno z míst v Písmu, kde Bůh na člověka seslal nějakou nemoc, aby ho nějak "umravnil".
Na tomto případě je zjevně vidět tu neschopnost toto rozpoznat, je zjevně vidět, jak tě hereze stravují, jak jejich vlivem ztrácíš schopnost kritického myšlení.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 30. březen 2015 @ 19:51:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Opět, Stando, ani bych nečekal od tebe nic jiného, než další a další lži místo toho, aby ses vyjídřil k tomu, co jsem psal a ke tvé křivárně.
Napsal jsem příspěvek k tématu. Ten příspěvek,m to, o čem jsem psal, je samozřejmě pravdivé, což jsem pak doložil asi dvacítkou míst z písma. Ty jsi z mého příspěvku vythnul kus mimo jeho smysl (jak vás to vaše sekta učí), ddomyslel sis tam nějakou lež ze své hlavy a statečně té své lži oponuješ.
Pak zbývá otázka:
Pokud je myslivec neřád, co jsi tedy ty když děláš totéž, co on? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 24. březen 2015 @ 15:55:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Do tohoto kontextu stejně zapadá utrpení Marie
Stando, v těch kličkách a lžích, co se do nich zamotáváš, mne zaujalo to s Marií.
K čemu potřeboval ten váš otec vychovávat Marii? Jaký byl důvod jejích výchovy? Byla ve stejné stavu, jako vy, že potřebovala takovou výchovu od vašeho otce? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. březen 2015 @ 07:32:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Také Mariina svatost vyrostla za její pozemský život k dokonalosti v jejím utrpení.
A z její svatosti a jejího utrpení máme i my ostatní užitek až dodnes.
(Lk 2,34 - 35) Simeon jim
požehnal a řekl Marii, jeho matce: „Hle, on je určen k pádu a povstání
mnohých v Izraeli a jako znamení, jemuž bude odpíráno -- i tvou vlastní duší pronikne meč -- aby bylo zjeveno myšlení mnohých srdcí.“
(Kol 1,24) Nyní se raduji v utrpeních pro vás a ve svém těle doplňuji, co zbývá ze soužení Kristových pro jeho tělo, jímž jest církev.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 07:04:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A Marii váš bůh taky šlehal nemocemi, aby ji vychoval? A Ježíš mu to dovolil?
V čem potřebovala Marie vychovávat? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 30. březen 2015 @ 09:39:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Skrze skutky, které pro nás každého osobně nebeský Otec připravil, roste naše víra k dokonalosti.
Všichni jsme Otcem takto vychováváni - i Marie byla vychovávána "mečem bolesti".
To proto, aby zvládla svoji úlohu "Ženy" z Gn 3,15, potvrzenou Ježíšem v J 2,4; J 19,26;
to proto, aby bylo na ní zjeveno myšlení mnoha srdcí - toho tvého srdce nevyjímaje.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 31. březen 2015 @ 10:17:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud by člověk neměl svobodu se rozhodnout i hřešit, byl by jen bezduchou svázanou loutkou bez vlastní důstojnosti.
Nikde jsem netvrdil, že Bůh nebo Marie schvalovali hřích.
Ale i Marie měla svobodu se rozhodnout zhřešit - ale využila tu samou svobodu obráceně -. nezhřešila. Podobně i Kristus byl pokoušen zhřešit a také on musel sáhnout až na dno svých lidských sil a hřích odmítnout. Nikde není psáno, že by to pro něho bylo nějak lehké. Vždyť byl po pokušení tak vyčerpán, že museli přijít andělé a posilovat ho.
Zda byla Marie nemocná, to nevíme. Ale že v životě trpěla, o tom je jasné svědectví. Trpěla v režii Božího plánu se světem. Aby bylo zjeveno smýšlení i tvého srdce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 01. duben 2015 @ 07:53:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nikde jsem netvrdil, že Bůh nebo Marie schvalovali hřích.
To ne, ale tvrdil jsi, že váš bůh "je transcendentní, .. Nic na světě se nestane bez toho, aby to on dovolil, aby to schválil, aby to dopustil, že se to stane" a tvrdil jsi to v opozici na můj výrok že "Náš Bůh neschvaluje zlo a nesouhlasí se hříchem".
Pochopil jsem to tedy (logicky) tak, že váš bůh schvaluje hřích.
To jsem tě pochopil špatně?
K Marii:
Marie byla v něčem od narození nedokonalá, že potřebovala vychovávat nemocemi a utrpením? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 01. duben 2015 @ 11:32:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Maria byla v tomto jako každý člověk - skrze svůj život připravený Bohem rostla k dokonalosti. A to bylo toho evidentně potřeba i skrze její utrpení.
Také Pán Ježíš jako člověk rostl k úloze Mesiáše přirozeně a postupně, ...
Toníku, ten váš bůh dokonce ani není transcendentní?
Pochopil jsi mě špatně: Náš Bůh sice nepřeje člověku nic zlého a nesouhlasí se hříchem - přesto ale ponechává člověku svobodu v jeho volbě a z tohoto principu mu násilím nezabrání zhřešit - dopustí i následky zla z tohoto hříchu. Někdy tedy člověku i zabrání spáchat zlo hříchu, ale není to pravidlo, nýbrž zvláštní milost. Stává se to zvláště v případě, když srdce člověka není tak zkažené, jako míra zla ze zamýšleného hříchu, kterou si ten dotyčný člověk pořádně neuvědomuje.
Takový je reálný svět, ve kterém oba žijeme.
Lidé v něm stále hřeší a Bůh to dopouští, protože respektuje svobodu i této lidské volby.
Kdyby tuto svobodu volby hříchu lidem vzal, vzal by jim také možnost se rozhodnout nehřešit, vzal by jim možnost se v té samé svobodě volby rozhodnout pro život s Bohem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. duben 2015 @ 08:24:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ten váš bůh dokonce ani není transcendentní?
To se ptáš, abys to zjistil?
Pochopil jsi mě špatně
Když jsi tedy tvrdil že "Nic na světě se nestane bez toho, aby to (vás bůh) dovolil, aby to schválil, aby to dopustil, že se to stane" tak hřích je mimo to?
Scvhvaluje/dovoluje váš bůh hřích?
Když napíšu větu:
Náš Bůh neschvaluje zlo a nesouhlasí se hříchem. Hřích jednoznačně zakazuje, odsuzuje, nedovoluje.
Tak s ní souhlasíš, nebo jsi v opozici a máš potřebu se nějak proti tomu vymezovat, vzpouzet, oponovat?
Maria byla v tomto jako každý člověk - skrze svůj život připravený Bohem rostla k dokonalosti. A to bylo toho evidentně potřeba i skrze její utrpení.
Co myslíš: Kdyby váš bůh sešvihal Marii nemocí a ona přišla za Ježíšem, aby ji Ježíš uzdravil, uzdravil by ji Ježíš tak, jako uzdravil všechny ostatní, kteří za ním přišli? |
]
|
|