Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 15. březen 2015 @ 08:02:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten kdo lže, krade, ničí a zabíjí je ďábel. Bůh je dobrý a nedělá nám ze života peklo na zemi.

 

Tato věta mi dělá problém. Podíváme-li se na dějiny izraelského národa, je v něm mnoho  a mnoho násilí, které nechápu. I Izraelci kradli, když rabovali, a získali cizí majetek, otroky, dobytek, panny  a jiné. Takže, kdo byl jejich pánem? Kdo pronikl do jejich náboženství?

 

Co dnes páchají islamisté v Sýrii a v Iráku a dokonce v Libyi, je strašné. Umírají křesťané a umírali by i židé, kdyby tam žili. Ale jak se chovala církev ? Co byly křižácké výpravy nebo agresivní evangelizace Karla Velikého ? A když se podíváme do nedávné doby, kdy za druhé světové války vznikl katolický chorvatský stát, tak se tam dopouštěli stejných zločinů jako džihádisté.  

 

V čem je problém? Přikázání o lásce jako o nejvyšším přikázání, nikdo neplníme. Užíváme a užívali jsme však metody ďábla.

 

Kdyby tuhle metodu zvolil Pán Ježíš, tak nemusel trpět. Stačilo sestoupit z kříže a zničit všechny protivníky a posmívače kolem. Pak by lidí šli za ním bez problémů, ale nikoliv z lásky. Ale tohle by byla metoda ďáblova. A takové věřící asi Pán  k sobě do nebe nepotřebuje.




Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 15. březen 2015 @ 16:13:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Dovolím si podělit se o to, co zjevil Pán Ježíš Kristus skrze Ducha moudrosti a zjevení mně, druhému nejmenšímu ze všech svatých (prvenství si zamluvil apoštol Pavel v Ef 3:8):

Potřeba nést svůj kříž v souvislosti s následováním Pána Ježíše je poprvé zmíněna v Matouši 16:24 a Lukáš ji (jen) doplňuje a rozšiřuje o slova "na každý den".

V této záležitosti je třeba zdůraznit, že kříž je smrtící nástroj, tzn. že nesení kříže znamená konec toho, kdo jej nese. Jde-li o náš kříž, pak jde o tu část Kristova kříže, která se vztahuje na nás osobně a která znamená náš konec, naši vlastní smrt, která skoncovala s námi na kříži Golgoty proto, aby mohl přijít na scénu vzkříšený Kristus, který žije v nás, v našem duchu jako Duch oživující (1K 15:45b) a který je naším Životem a vším ˇ(Ko 3:4, 11).

Kříž tedy neznamená nějaké naše utrpení, ale náš konec! Utrpení pro Krista je Boží milostí proto, že spolu s ním nám dává Pán i milost toto utrpení vydržet a oslavit Jej v tomto a skrze toto utrpení. Toto utrpení je třeba, abychom byli způsobilí u/nést to nesmírně veliké břímě věčné slávy (Ř 8:18 a 2K 4:17). Ti, kdo trpí pro jméno Ježíše Krista, Jím budou oslaveni, tj. ponesou stejnou slávu, jakou má On. Ti, kdo nejsou ochotni trpět pro Pána Ježíše, mohou na Boží slávu rovnou zapomenout, neboť by ji neunesli! Ochotně bude pro Pána trpět jen ten, kdo Jej miluje. Takový věřící bude chtít k Pánu přijít, zapřít sám sebe a díky nesení svého kříže následovat Pána. Toto chtění v člověku působí Bůh (Fp 2:13) stejně jako činění, tzn. následování Pána, neboť to je Boží vůle pro nás a je to Boží milost.

Tož tak.



Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 15. březen 2015 @ 16:39:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také to poznání mám:

"...Nové smlouvy. V ní žádné sankce za to či ono sesíláním nemocí k trestu nebo výchově nejsou."

Jsou to prostě nejen slova Nového zákona, ale i četné zkušenosti. Nelze realitu považovat za vlastní názor, životní realita se nemůže křížit s Božími názory či záměry, tady nejde o konflikt vyvolaný vlastní názory, jak je pěkně napsáno

Ten můj kříž je místo, kde se kříží pohled, pravda Božího slova s mými názory

Nemoci se střetávají na Kristově kříži jako naše pozemská realita (horizontála - náš pozemský obzor), která se (určitě eschatologicky) kříží s Božím záměrem (vertikála - Boží pohled seshora na zem).

Ne nadarmo nás přece Ježíš poučil, když se trápíme našimi starostmi, co budeme jíst, co pít, čím se šatit, k čemuž můžeme i dodat "jak se uzdravíme z nemoci". To jsou pohledy lidské, nepřesahující pozemský obzor (horizontála). "Pohleďte na to kvítí, na vrabce, vemte si jejich zaopatření a krásu za příklad. Stačí se rozhlédnout na ten dokonalý Boží řád, pohlížejte vzhůru, nebuďte jen při zemi."(Parafráze). To je ten Boží pohled (vertikála). A naplnění kříže končí tímto Božím přeškrtnutím (vertikálou) pozemských starostí v nebi (nahoře, vzhůru) bez nemocí.



Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 16. březen 2015 @ 08:21:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevidím rozdíl v tom jestli trpělivě snášíme pronásledování círve a útlak ze strany světské moci a svoje choroby a zmrzačení. Za mocné tohoto světa se také máme modlit. Aby byli dobrými nástroji vůle Boží i když třeba Boha neznají a abychom mohli žít pod jejich vládou v pokoji. Máme je poslouchat, ctít a dávat jim to co je po právu jejich. Věřím že je lepší konat askezi nebo alespoň trpělivě přijímat jakékoliv utrpení a starosti než prosit o to aby nás toho Bůh zbavil. Modlit se radši za ostatní než za sebe. Což ale neznamená že nemůžeme prosit o vlastní uzdravení. To všechno záleží nejenom na tom jak pevnou máme víru, vůli a kolik je v nás lásky ale také na našich hřivnách. Nebo můžeme dělat obojí. Prosit za uzdravení a zároveň neustále děkovat za nemoc a bolest a prosit Pánaboha aby tu naši nepatrnou kapku v moři a zrnko v poušti přijal jako oběť. Náš Pán Ježíš Kristus se za nás potil krví v Getsemanech a přitom prosil Otce ať od něho kalich utrpení odejme. Nakonec ale dodal Ne má ale Tvá vůle se staň. Právě tak se můžeme modlit i my. Prosit a konečné rozhodnutí přenechat  Otci Hospodinovi. Přitom ale také můžeme ctít ty kteří za svoje uzdravení neprosí a bolest a utrpení obětují za nás. Děkovat za ně Bohu a prosit ať jim to stonásobně vynahradí. Prosit aby i nám dal takovou odvahu, trpělivost, víru a lásku. Doporučuji si najít na netu příběh Aničky Bohuslavy Tomanové. Jestli se někdo o tuto problematiku zajímá.



Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 16. březen 2015 @ 19:24:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dík za vhodná doplnění či rozšíření pohledu.



Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Pondělí, 16. březen 2015 @ 19:55:34 CET

"...Nové smlouvy. V ní žádné sankce za to či ono sesíláním nemocí k trestu nebo výchově nejsou."

A co tohle?

29  Kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám sobě odsouzení.
30  Proto je mezi vámi tolik slabých a nemocných a mnozí umírají. (1. Kor 11)





Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 09:40:30 CET
Jako nemocný dlouhodobě se k tomu vyjádřím.

Nesu kříž do té doby, kdy mě Bůh uzdraví. Sám za sebe můžu říct, že trpím vážným postižením zažívacího traktu, Boha jsem za uzdravení prosil snad tisíckrát - a nebudu se toho vzdávat.

Ale už po více než 17 letech - jsem dneska bez léků, které vyvolávají vedlejší účinky - bez kortikodiů a přesto svou nemoc zvládám.
Myslím, že Pán Bůh dá člověku vědět, co a jak. U mě mi zaslíbil, že to bude spíš proces uzdravení.

Je mi jasné, že u některých případů jako Joni Ereckson nemusí Pán Bůh dát uzdravení. (proč to tak je, nevím)

Podle mě je jeden extrém vynucovat si uzdravení - Bože musíš uzdravit! Druhý extrém je - Bože nemůžeš, já ti děkuju za svou nemoc.

Vložit Boha do nějaké škatulky je asi špatné - Pán Bůh jedná individuálně a na věčnosti se dozvíme smysl a úplnou pravdu v jeho jednání s námi.




Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 16:23:21 CET
  Ahoj Krispe.

  Díky za článek, popsal jsi to hezky. 

  Tohle byl pro mne jeden z prvních objevů v křesťanství. 
V Novém zákoně je desítky a desítky míst, kdy Pán uzdravil 
někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho a není tam 
ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, 
aby ho nějak "umravnil". 

  Házet takové věci na Boha je dost alibismus.

  V písmu je mnoho zaslíbení uzdravení, jasných příkladů.

  Bůh mne uzdravil z těžké nemoci, o které jsem se před tím 
omylem domníval, že je to "můj kříž" a že "tím křížem pomáhám druhým". 

  Dost hloupý omyl, který mne málem stál život. 

  Určitě se dá druhým lidem pomáhat mnoha jinými 
způsoby než tím, že je člověk nemocný. Nemocí může 
pomáhat leda tak těm, kteří se omylem přes pomoc 
druhým snaží sama sebe "dostat do nebe", 
proto také nemají zájem o uzdravení lidí, protože 
nemocné nutně potřebují pro své "spasení".
Taky může nemocí dobře pomoci farmaceutickému průmyslu.


  Ten kříž hezky popsal Willy, asi nejlepší přirovnání:

  Kříž je tam, kde se Boží vůle kříží s vůlí člověka.

  Což nebývá v nemoci: Málokdo si přeje být nemocný.
To už by člověk musel být v něčem dost úchylný, 
aby měl takovou vůli. Pokud si někdo přeje být nemocný,
bývá za tím duševní porucha, například samota a potřeba, 
aby se o dotyčného někdo staral.


  Kříž znamená konec toho, kde se vůle člověka kříží s vůlí Boži.
Pokud ovšem člověk nese svůj kříž, nedělá ze sebe ve své pýše boha
a nesnaží se omylem nést kříž, který nesl Ježíš.


  Toník



Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 17:04:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Potřeba nést svůj kříž v souvislosti s následováním Pána Ježíše...