Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 625 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494211
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sexualita v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 19. květen 2014 @ 17:45:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.



  Jestli tedy dobře chápu to co sis o mne vymyslel a spojil se svojí zkušeností, tak bůh, který ti dal svobodu hřešit, ti také občas dává pohlavky. Proto sis vymyslel ("logicky odvodil"), že když píšu o tom, že nás Bůh vyhovává a zachraňuje, tak nám také dává pohlavky.

  Pochopil jsem tvůj myšlenkový postup správně?

  Jaké pohlavky ti ten bůh dává? Mohl bys dát nějaký příklad pohlavku?


  
  Jinak díky za rekapitulaci našeho letitého rozhovoru. 

  Ano, já opravdu beru vážně, že kdo věří Ježíši, přešel ze smrti do života a nejde na soud, věřím, že když jsme Bohem souzeni, nebudeme odsouzeni se světem. Věřím také, že spasitel světa (tedy i můj) je Ježíš Kristus a věřím, že nejsem svůj spasitel. Věřím, že jsme zemřeli a byli pohřbeni spolu s Kristem. Moje spása je v Ježíši Kristu, je zadarmo, z milosti. Není z mé vytrvalosti ani z ničeho jiného mého.

  Jsem rád, že tohle si pometuješ dobře a chápeš. To, že jsou pro tebe tyhle křesťanské základy "hereze" je mi srdečně jedno, včetně tvého výmyslu že bych někde hlásal nějaký opak toho, co učil Ježíš. A řekl bych, že je od tebe dost drzost takhle lhát bez toho, abys uvedl co hlásám naopak, než Ježíš.



  Koukám, že ti stále vrtá v hlavě jistota, kterou v Bohu a jeho slovu máme a kterou je křesťanské učení prodchnuté. Mohu ti k naší jistotě ještě něco napsat.



  V Žalmu 46 se píše:  „Bůh je naše útočiště a síla, / osvědčil se jako nejlepší pomocník v nouzi. / Proto se nebojíme, i kdyby se kácela země, / i kdyby se hory řítily do hlubin moře.“ 

  Nemusím se tedy bát. Kdybych se díval na okolnosti života a svou vytrvalost, tak se bojím, logicky, jako každý. Ale ten žalm ve skutečnosti nemluví o tomto přirozeném strachu a jistota, kterou hlásá, není jistotou nadlidí, kterých se běžné city nedotknou. 

  Jistota, o níž mluví, je jistotou víry. 

  Jistě, strach a úzkost mohou přicházet – zakusil je také Ježíš – ale především je tu jistota, že Bůh je se mnou; jako dítě, které ví, že může vždy počítat se svou maminkou a tatínkem, protože se cítí milováno a chtěno, děj se co děj. Takto jsme před Bohem: malí, křehcí, ale v jeho rukou jistí. Můžeme se spoléhat na jeho Lásku, která je pevná jako skála; na Lásku, kterou vidíme v Kristu Ukřižovaném, znamení bolesti a lásky zároveň. On je zjevením Boha, který je Láska, a který se s námi solidarizuje až do nejhlubšího ponížení.

  A jistota, definitivní jistota je v Bohu.

  My užíváme jen jednoho výrazu: víra. Proto myslíme, že tu jde o jednoduchý pojem. Hebrejština tu má slovník daleko bohatší. Ta mnohost tedy naznačuje, že tu jde o skutečnost složitější, než se napohled zdá. Jisté je, že je víra pro Bibli střed a pramen života. 

  Abrahám je podle sv. Pavla "otec všech věřících" (Řím 4,11). V jeho stopách jeho potomci podle svědectví Listu k Židům žili a umírali ve víře a důvod toho velkého co udělali, je jenom ten, že věřili. Učedníci Ježíšovi se jmenují "ti, kdo uvěřili" (Sk 2,44), nebo prostě "věřící" (1Tes 1,7). 

  Co pro ně přijetí víry znamenalo? 

  V hebrejštině jsou nejčastější dva slovní kořeny: aman a batah. Aman souvisí s výrazem, který dobře známe: amen, tak jest. Vyjadřuje se tu přesvědčení, že je něco jisté, solidní, že tu jde o něco oč se můžeme opřít, o čem nemusíme pochybovat. 

  Je to ovšem jistota ne nějaké matematické rovnice nebo logické úvahy, ale jistota životní. Ti, kdo uvěřili, vystupují v Písmu jako lidé, kteří přestali tápat. 

  I druhé hebrejské slovo batah vyjadřuje jistotu, ale trochu jinak. Je to jistota osobní důvěry k někomu, kdo nezklame.

  Věříme pro autoritu samého Boha, který se zjevuje; on se totiž nemůže mýlit, ani nás nemůže klamat. Víra je jistá, jistější než jakékoliv lidské poznání. Toto tvrzení by tě mohlo překvapit – nemíní se jím ale matematická jistota typu dvě a dvě jsou čtyři. 

  Jistota víry má existenciální povahu, a právě proto na ni můžeme založit svůj život. 

  Bůh mne miluje, Kristus mne v každé situaci spasí – toto jsou jistoty mé víry.

  Toník




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.62 sekundy