|
Právě je 265 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116532733 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 09. duben 2014 @ 17:43:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."tak ti například řeknou, že není jediného závažného hříchu, který by se jich stále ještě netýkal."...
Myslí tím ovšem jen hříchy, kterým kdysi otročili.
Třeba hřích úkladné vraždy se mě osobně zrovna nijak netýká.
Ovšem jinak je tomu s hříchy, které nás kdysi svazovaly.
..."A až půjdou mrtví na ten soud, nebude je Bůh soudit podle toho, jak kvalitně si vybírali dobro a zlo.To je základní princip otroctví hříchu: Připravit člověka o dary od Boha, ukrást je"...
Jak už jsem ti dříve připomínal, závažný hřích není sprosté slovo, ale minutí se cíle - tedy vybrat si z více možností právě tu, která není v souladu s Božím plánem. A nemusí to nutně být ani možnost zcela špatná. Přesto snižuje kvalitu života.
..." V tom se právě dar pokání, který je v Ježíši,
liší. Mám zkušenost, že když dá Bůh dar pokání v nějakém hříchu, tak se
ten hřích toho člověka už netýká a člověk je vysvobozen ze služby
hříchu a nemusí další léta s velikou námahou, dřinou a odříkáním sloužit
dál hříchu."...
Toto je jeden velký omyl. U nás ve farnosti žil jeden notorický alkoholik. Střízlivý byl člověkem dobrosrdečným, ale zcela propadl alkoholu a vypadalo to u něj na rozvod. Šel tedy na protialkoholní léčení a uzdravil se. Bylo to až komické, jak každého, s kým se pak zastavil, přesvědčoval o škodlivosti alkoholové závislosti. Lidé o něm dokonce říkali, že mu tam vymyli mozek.
Ale ty vnější projevy byly jen výrazem toho, čím byl nyní naplněný. Už nikdy se nedotkl alkoholu a stal se z něho vzorný manžel a otec rodiny. A dneska to už mohu říci, protože už zemřel - vyléčil se v léčebně úplně ze své závislosti. Vytrval v tomto svém novém přesvědčení až do konce. Ale ani pro něho to nebyla žádná selanka. Byl si vědom toho, že nesmí ani kapičku.
Není vyléčeného alkoholika, vždycky je jen alkoholik abstinující. Stačilo by, kdyby mu někdo třeba i násilím nalil první skleničku do hrdla a už by se znovu "vezl"!
A tak je to i s našim "vyléčením" ze hříchu. je vždycky něčím podmíněné, je to vyléčení podmínečné; Kdo vytrvá, ten bude spasen.
V Kristu můžeme abstinovat hříchu, můžeme žít zcela plnohodnotný život, jakoby u nás otroctví hříchu vůbec nikdy nebylo - ale musíme se sami vyhýbat příležitosti ke hříchu.
Proto se modlíme o Boží ochranu: "Neuveď nás do pokušení...!
Stačí první sklenička, stačí jedna slabá chvilka a hřích je tu zase a třeba v podobě ještě horší.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. duben 2014 @ 18:41:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Třeba hřích úkladné vraždy se mě osobně zrovna nijak netýká. Ovšem jinak je tomu s hříchy, které nás kdysi svazovaly.
No, to chápu, Stando. A o tom právě píšu.
Není vyléčeného alkoholika, vždycky je jen alkoholik abstinující. Stačilo by, kdyby mu někdo třeba i násilím nalil první skleničku do hrdla a už by se znovu "vezl"! A tak je to i s našim "vyléčením" ze hříchu.
Přesně tak. Správně jsi dal to vaše "vyléčení" do uvozovek a moc hezky a věrně popisuješ realitu otroctví hříchu.
Vlastně to, co píšeš, ti píšu celou dobu. a vysvětloval jsem ti to i nedávno. Tak přesně funguje otroctví hříchu ve světě u lidí pod zákonem hříchu a smrti. Je naivní se domívat, že když otrok uteče od otrokáře, že nabude svobody. I když otrok od hříchu uteče, stejně mu pak celý život slouží a věnuje obrovské množství energie a času na to, aby pak celý život před svým otrokářem uhýbal a kdykoliv ho jen spatří, musí se schovat.
Jinak je tomu když dá Bůh dar pokání a zbaví člověka hříchu, když ho v Kristu vysvobodí z otroctví, když ho Ježíš ze hříchu skutečně vyléčí. Pro tebe je taková věc "jeden velký omyl". Pro mne je to jedna z nevzácnějších věcí. Dar pokání byl jeden z podstatných důvodů, proč jsem dal Bohu život a proč jsem se stal křesťanem a je to jedna z nejvzácnějších věcí, kterou obdivuji na církvi.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 10. duben 2014 @ 09:57:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..Jinak je tomu když dá Bůh dar pokání a zbaví
člověka hříchu, když ho v Kristu vysvobodí z otroctví, když ho Ježíš ze
hříchu skutečně vyléčí. Pro tebe je taková věc "jeden velký omyl."....
Mluvíš za mne nepravdivě, ve svém mylném chápání světa.
Pro mě skutečné vyléčení Kristem je podmíněné vytrváním v živém vztahu s ním. Doprovázet Krista, žít s Kristem. Pokud tento vztah pomine, hřích se může vrátit s novou silou.
Tvým velkým omylem je chápat své vyléčení z konkrétního hříchu už jako absolutní a jednou provždy. Jako jakýsi "pan Dokonalý" - chodící etalon Boží milosti. Jen se mna mě podívejte, jak mě Bůh proměnil! Trvale a navždycky!
Cožpak znáš svou budoucnost? I Petr dokázal zradit! V čem jsi ty lepší?
A proč mi podsouváš obraz otroka, který utekl od otrokáře? Obraz to z gruntu nepravdivý? Vždyť i já byl z otroctví vykoupen Kristem!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. duben 2014 @ 16:47:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Mluvíš za mne nepravdivě, ve svém mylném chápání světa.
Tak to se omlouvám
Reagoval jsem na tvůj komentář výše, kde jsem psal že "V tom se právě dar pokání, který je v Ježíši, liší. Mám zkušenost, že když dá Bůh dar pokání v nějakém hříchu, tak se ten hřích toho člověka už netýká a člověk je vysvobozen ze služby hříchu a nemusí další léta s velikou námahou, dřinou a odříkáním sloužit dál hříchu."
Ty jsi na to napsal:
Toto je jeden velký omyl.
Reagoval jsem na tuto tvojí poznámku. Pro tebe je tedy omyl to, co popisuji (snad si tedy za těch pár dnů neotočil). Pro mne to není omyl, pro mne je to něco, co z Boží milosti žiji. Pro mne je vyléčení Kristem Boží dar. Dar je zadarmo. Nemá "podmínky". Když Bůh uzdravuje, tak to není jako když se snaží uzdravovat člověk sám sebe. Samozřejmě, že dar uzdravení je dán ve vztahu s Bohem, proto jsem taky svůj život Bohu dal.
Tvým velkým omylem je chápat své vyléčení z konkrétního hříchu už jako absolutní a jednou provždy. Jako jakýsi "pan Dokonalý" - chodící etalon Boží milosti. Jen se mna mě podívejte, jak mě Bůh proměnil! Trvale a navždycky!
Ironie ti nikdy moc nešla, ani verše ;-)
Samozřejmě, pro tebe je to "omyl", protože žiješ v jiné realitě, pod jiným Zákonem.
Cožpak znáš svou budoucnost? I Petr dokázal zradit! V čem jsi ty lepší?
Někdy znám svou budoucnost, někdy ne. Ale vždycky věřím Bohu, že není lhář.
Nejsem v ničem lepší, než Petr.
A proč mi podsouváš obraz otroka, který utekl od otrokáře? Obraz to z gruntu nepravdivý? Vždyť i já byl z otroctví vykoupen Kristem!
Vždycky reaguji v souvislosti, ve které píšeš. V tomto případě jsem reagoval na tvůj příběh souseda alkoholika. Nic jsem ti nepodsouval, ten příběh jsi psal ty.
Ten příběh je alkoholika klasická ukázka otroka hříchu, který utekl svému pánu a celý život se musel skrývat, aby ho pán nedostal zpět. Tak otroctví funguje. Člověk slouží hříchu nebo je jím silně omezen i když od něj uteče.
To ale není svoboda v Kristu a pokud si někdo namlouvá, že útěk od hříchu je svoboda v Kristu, tak se mýlí. Ke své vlastní škodě.
Ježíš neřekl: Jestliže vás Syn osvobodí, budete skutečně celý život utíkat před hříchem, skrývat se a bát se, abyste na hřích nenarazili. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 10. duben 2014 @ 20:58:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nejsem v ničem lepší, než Petr."...
No, asi jsi lepší, než Petr. Tebe přece Bůh uzdravil ze hříchu tak dokonale, že se tě už hřích netýká. U Petra se mu to uzdravení přece jaksi "zvrtlo", jaksi zřejmě nepodařilo - a Petr zradil.
Fakt už nevím, jak ti nastavit zrcadlo, abys na sebe pohlédl mýma očima.
..."Ironie ti nikdy moc nešla, ani verše ;-)"... Že by snad navíc i bledá závist u Toníka? :-)
Ježíš řekl: "Já jsem cesta, pravda a život....Kdo má moje přikázání a zachovává je, to je ten, který mě
miluje. A kdo mě miluje, bude milován mým Otcem a já ho budu
milovat a zjevím mu sám sebe....Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova..."
Hezky je to vyjádřeno v našem kancionálu hned v úvodu ke svátosti smíření: "Hříchy člověka, který se upřímně snaží žít ve spojení s Kristem, bývají lehké. Když se však nedbá na hříchy lehké, narušení a zranění nakonec vedou ke hříchům těžkým.
Ty i s vašim církevním společenstvím žijete v omylu, že vám se nic podobného stát nemůže.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. duben 2014 @ 22:45:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stando a nepleteš si to? Ještě nedávno jsi tu tvrdil, že Ježíš udělal z Petra skálu?
Píšeš pořád ještě o tom samém Petrovi?
Jinak ano, Stando, o mne jsi to pochopil dobře. Jsou hříchy, ze kterých mne Bůh uzdravil tak dokonale, že se mne už netýkají. Psal jsem ti, že moje zkušenost je taková, že Bůh dělá věci dokonale a není potřeba k nim nic přidávat. A jsem Bohu za milost pokání Bohu opravdu vděčný a nic na tom nezmění tvůj výsměch či ironizování.
Fakt už nevím, jak ti nastavit zrcadlo, abys na sebe pohlédl mýma očima.
Nijak, Stando. Nechci se ani na sebe ani na jiné dívat očima tvých lží, které sis o druhých vymyslel.
Ty i s vašim církevním společenstvím žijete v omylu, že vám se nic podobného stát nemůže.
Ne, díky Bohu, nemůže. Nemáme "lehké" a "těžké" hříchy a na život nejsme sami.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 11. duben 2014 @ 09:08:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nemáme "lehké" a "těžké" hříchy a na život nejsme sami."...
To ani my na život jistě nejsme sami.
Ale rozlišujeme mezi lehkými a těžkými hříchy. Tak nás to kdysi naučili apoštolové a tak to předáváme.
(1 J 5,16-17) Kdyby někdo viděl svého bratra, jak hřeší hříchem, který
není k smrti, ať se modlí a Bůh mu dá život, totiž těm,
kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti a neříkám, aby se modlil
za ten.
Každá nepravost je hřích, ale je hřích, který není k smrti. Znakem každého omylu ve víře (tedy hereze) je to, že se tváří nadmíru zbožně a bývá v ní často i zrnko pravdy. Je polopravdou - ale ta je tou nejhorší formou lži a nejvíce svými důsledky devastuje lidské srdce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 11. duben 2014 @ 22:14:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hřích k smrti je hřích proti Duchu svatému. To snad moc často neděláš. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 12. duben 2014 @ 07:52:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hřích ke smrti je každý hřích, který si postavíš mezi tebe a Boha jako pro tebe nepřekročitelnou zeď. Je to ztráta posvěcující milosti, ztráta živého společenství s Bohem.
Znamená v důsledku pro člověka duchovní smrt. My katolíci těmto hříchům říkáme hříchy těžké, neboli smrtelné.
Tedy třeba i vražda je hříchem ke smrti, je přece hříchem proti Duchu svatému (dárci života). I cizoložství či smilstvo jsou hříchy smrtelné (činí z darů Ducha, cílených k předávání života v lásce mezi manžely jen konzumní spotřebu, využití toho druhého) - to je velká urážka Ducha svatého.
Zatímco všední hříchy jsou znakem naší slabosti a nedokonalosti, hříchy smrtelné jsou závažným osobním rozhodnutím proti Bohu, jsou v důsledku zřeknutím se samotného Boha jako partnera v životě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 12. duben 2014 @ 22:15:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tedy třeba i vražda je hříchem ke smrti, je přece hříchem proti Duchu svatému (dárci života). I cizoložství či smilstvo jsou hříchy smrtelné (činí z darů Ducha, cílených k předávání života v lásce mezi manžely jen konzumní spotřebu, využití toho druhého) - to je velká urážka Ducha svatého.
No to tedy není - ani podle učení ŘKC. Současný katechismus tomu věnuje méně místa než ten Tomáškův, ale stejně:"„Proto vám pravím, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno“ (Mt 12,31). Boží milosrdenství nezná hranic, když však je někdo vědomě odmítá přijmout prostřednictvím kajícnosti, odmítá odpuštění vlastních hříchů a spásu nabídnutou Duchem svatým. Taková zatvrzelost může vést k definitivní nekajícnosti a k věčnému zavržení." (§ 1864)
Jak by mohl Ježíš prohlásit, že hřích proti Duchu svatému nebude člověku odpuštěn, a současně odpouštět smilstvo, cizoložství a i vraždu? Přečti si tu definici v Mk 3,28-29 a Mt 12,31-32. To přece není o vraždě, smilstvu a ani cizoložství. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 13. duben 2014 @ 11:38:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." když však je někdo vědomě odmítá přijmout
prostřednictvím kajícnosti, odmítá odpuštění vlastních hříchů a spásu
nabídnutou Duchem svatým."...
První lidé věděli, že nesmí věc zakázanou Bohem - přesto se vědomě a dobrovolně rozhodli, že si to vyzkouší. I současný člověk dobře ví, že cizoložství a smilstvo je Bohem zakázáno - přesto se mnozí rozhodnou si to vyzkoušet. Podle tebe toto ještě není hříchem ke smrti?
My však víme z případu prvních lidí, že jejich "vyzkoušení" mělo za následek přímo smrt nejenom pro ně, ale i pro všechny jejich potomky. Že to byl typický hřích, vedoucí k duchovní smrti.
Hřích proti Duchu svatému je také hříchem smrtelným (uvrhuje do stavu duchovní smrti - do existence bez Boha) - ale navíc se vyznačuje zarputilostí hříšníka, vzpurností proti Bohu, neochotou učinit ze hříchu pokání. Hřích proti Duchu svatému nemůže být odpuštěn nikoli proto, že by to Bůh nechtěl, nebo na to snad nestačil, ale proto, že to sám hříšník nechce! V tom tkví podstata nemožnosti odpuštění hříchu proti Duchu svatému.
Jakmile hříšník učiní ze hříchu pokání, přestává už tento být hříchem proti Duchu svatému a i smrtelný hřích je odpuštěn.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Neděle, 13. duben 2014 @ 21:59:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I současný člověk dobře ví, že cizoložství a smilstvo je Bohem zakázáno
No to tedy neví. 5 z 5 mých nejbližších spolupracovnic žije ve smilstvu a nevidí v tom nic divného. Nemají pocit, že dělají něco špatného, když žijí s někým na hromádce. Jedna z nich je katolička (férově přiznávám, že spíš taková ta matriková) a spolu s ní jsou to 3 z 5, které věří v boha. A ten bůh jim nijak nemluví do toho, s kým a jak žijí. Příští měsíc se jedna vdává, takže se nám zredukuje počet těch žijících ve smilstvu na 4 z 5. :-)
Podle tebe toto ještě není hříchem ke smrti?
Ne, není. Hřích k smrti, tj. hřích proti Duchu svatému nemůže být odpuštěn, ne? A já si fakt myslím, že to smilstvo jim může být odpuštěno. Mluvím o smilstvu, ale asi by se hodilo mluvit u některých o cizoložství - tak se to chápe, když žiješ s rozvedeným, ne?
My však víme z případu prvních lidí, že jejich "vyzkoušení" mělo za následek přímo smrt nejenom pro ně, ale i pro všechny jejich potomky.
Počkej, hřích Adama A Evy přece nemá nic společného se smilstvem, ne?
Hřích proti Duchu svatému je také hříchem smrtelným (uvrhuje do stavu duchovní smrti - do existence bez Boha) - ale navíc se vyznačuje zarputilostí hříšníka, vzpurností proti Bohu, neochotou učinit ze hříchu pokání. Hřích proti Duchu svatému nemůže být odpuštěn nikoli proto, že by to Bůh nechtěl, nebo na to snad nestačil, ale proto, že to sám hříšník nechce! V tom tkví podstata nemožnosti odpuštění hříchu proti Duchu svatému.
Podle této definice jsem se dopustil spousty hříchů proti Duchu svatému před svým křtem. U žádného jsem jaksi nechtěl činit pokání. Já nevím, proč je to hřích neodpustitelný. V Žd 6,4-6 dává jistý popis, ale jak se to s tím má, nevím. Mimochodem, vidíš nějaký rozpor mezi tou pasáží z Židům a kánonem prvního ekumenického koncilu: Ohledně těch, kdož odstoupili od víry bez donucení a ne z důvodu odnětí majetku nebo nebezpečenství nebo něčeho podobného, jak se dálo v době pronásledování Licinia, sněm rozhodl projeviti milost i když nejsou hodni lidumilnosti; ti, kdož se budou opravdově káti, jako věřící stráví tři roky mezi těmi, kdož naslouchají čtení Písma a sedm let nechť v chrámě poklekají, žádajíce omilostnění, a dva roky nechť se účastní s lidem modliteb mimo přijímání svatých svátostí.
Já totiž tak nějak ano. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 12. duben 2014 @ 09:40:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Znakem každého omylu ve víře (tedy hereze) je to, že se tváří nadmíru zbožně a bývá v ní často i zrnko pravdy. Je polopravdou - ale ta je tou nejhorší formou lži a nejvíce svými důsledky devastuje lidské srdce.
Přesně tak, Stando. Proto tě také na lži, které si o nás vymýšlíš, stále dokola upozorňuji. Přesně toto děláš: vezmeš kus pravdivé informace z mých příspěvků a obalíš je lží ze své hlavy a omylem se domníváš, že oponuješ mne.
To, jak sis zamiloval lež devastuje tvoje srdce a je to v průběhu let je to hodně vidět.
My s naším církevním společenstvím věříme Bohu, že jeho slovo neselže a věříme apoštolům. Nejsme na život sami. I když selžeme, něco zvoráme, jsme v něčem slabí, i když padáme, nejsme sami. Máme ještě Boha, který nás neopustí.
Proto jsme také svůj život dali Bohu, pro vědomí naší slabosti, pro vědomí našeho života narušeného hříchem.
Nežijeme už pod zákonem hříchu a smrti, ale celý náš život patří Bohu. Naše hříchy nebývají lehké, většinou ani jeden. Všechny jsou těžké, tak těžké, že jsme je sami nedokázali unést, natož se ji zbavit. Proto jsme rádi za Boha a jeho jednání, Boha, který dokáže ze hříchu uzdravit, vyléčit, zbavit hříchu. Tak, že máme od hříchu svobodu.
Pokud si tuhle základní věc, kterou ti ze svého života píši, ve své hlavě převracíš k jakékoliv lži, je to Stando tvoje věc. Mne tou lží, co si o nás vymyslíš, neublížíš, ani nikomu jinému, jehož život patří Bohu a kdo ví ze své vlastní zkušenosti, že Bůh není lhář a nikdy neselže, ale plní svoje slovo. Lží, kterou máš o nás v hlavě a kterou píšeš do svých příspěvků ubližuješ jen sobě a těm, kteří jsou s tebou.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 13. duben 2014 @ 11:59:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud si tuhle základní věc, kterou ti ze svého života píši, ve své hlavě převracíš k jakékoliv lži, je to Stando tvoje věc."...
Toníku, Poradil bych ti prostě: nepiš o sobě lži - ale vím, že to neděláš úmyslně, že v té lži žiješ a nevidíš ji. Proto se ti snažím nastavit zrcadlo. Ovšem u vědomí tvé vlastní dokonalosti, která ze tvé nevědomosti prýští, je docela nemožným, abys něco z mých postřehů zachytil a bylo ti to k užitku.
..."Nežijeme už pod zákonem hříchu a smrti, aleNežijeme už pod zákonem hříchu a smrti, ale celý náš
život patří Bohu. Naše hříchy nebývají lehké, většinou ani jeden.
Všechny jsou těžké, tak těžké, že jsme je sami nedokázali unést, natož
se ji zbavit. Proto jsme rádi za Boha a jeho jednání,
Boha, který dokáže ze hříchu uzdravit, vyléčit, zbavit hříchu. Tak, že
máme od hříchu svobodu., tak těžké, že jsme je sami nedokázali unést, natož
se ji zbavit. Proto jsme rádi za Boha a jeho jednání,
Boha, který dokáže ze hříchu uzdravit, vyléčit, zbavit hříchu. Tak, že
máme od hříchu svobodu."...
Ale cožpak tvůj selský rozum ani trochu nezaprotestuje?
Nevidíš ta svoje vlastní nesmyslná protiřečení?
... 1.) celý náš
život patří Bohu. - 2.) Naše hříchy nebývají lehké, většinou ani jeden.
Všechny jsou těžké ...
Platí - li to první - celé to další pokračování svědčí o lži. Protože pokud by celý tvůj život patřil Bohu, nehřešil bys vůbec.
Je - li ovšem pravdou to druhé - to první je vpravdě zase jenom nabubřelou lží. Celý tvůj život zatím Bohu nepatří ani zdaleka. Já jsem na tom podobně - i když bych si přál a usiluji o to, aby můj život patřil Bohu co nejvíc. Proto také svůj život Bohu nabízím co nejčastěji. Ale musím své nabídky obnovovat, protože v nich nezůstávám věrný.
Přitom mnoho věcí, o kterých píšeš, zastávám také - ale ve správném kontextu, nikoli jako polopravdy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 14. duben 2014 @ 09:30:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já jsem na tom podobně - i když bych si přál a usiluji o to, aby můj život patřil Bohu co nejvíc.
Ne, Stando. Nejsi na tom v této věci podobně. Nenamlouvej si takovou věc. Žiješ v této věci něco jiného, než my.
Žiješ římské katolictví mnoho let a po všem tom "zbavování hříchu" o které se tak usilovně snažíš dnes není jediného závažného hříchu, který by se tě netýkal (a předpokládám, že jsi o sobě nelhal a věřím ti to)
Já jsem křesťanem pětadvacet let a je, díkyu Bohu, hned několik závažných hříchů kterých mne Bůh zbavil a už se mne netýkají. Trvale se mne netýkají, to znamená mnoho let.
Ty usiluješ o to, aby tvůj život patřil Bohu co nejvíc.
Můj život si Ježíš koupil vlastní krví. Nemusím vykupovat svůj život ze hříchu.
I když předpokládám, že pro tebe to nejspíš bude jen "prázdná fráze", "hrozný omyl".
Pokud sis v hlavě vytvořil z tvého převráceného myšlení nějaké tvé vědomí mé vlastní dokonalosti, Stando, je to fakt jen tvoje věc, ke tvé škodě.
Život ve lži ti nepomůže k dobrému.
Toník |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Středa, 09. duben 2014 @ 23:10:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Příště se nebudu namáhat s formulováním svých vět a rovnou to CTRL-C+CTRL-V převezmu od tebe. :-)
Leč, zajímala by mě jedna věc. A protože býváš naladěn polemicky, upozorňuji, že tím nevyjadřuji nesouhlas s tebou, ale zajímá mě tvoje zkušenost.
Myslím, že je správné a dobré prosit Boha o dary, včetně daru pokání. Myslíš, že tyto naše prosby mají nějaký vliv na to, jak člověka Bůh těmi dary obdarovává? Že je to tak, že člověk dostává přímo úměrně tomu, jak moc prosí? Já bych řekl, že tomu tak je. Nemyslím, že Bůh je nějaký automat, kam člověk hodí pár modliteb a vypadne dar. :-) Ale u sebe tu přímou úměru pozoruju. Nevím samozřejmě, jestli už samotná prosba o pokání není darem od Boha. Jestli už taková prosba není jakousi první částí toho daru. No, takže by mě zajímalo - a předpokládám, že je to ten druh otázek, které vítáš a na které se odpovědím nevyhýbáš - jestli prosíš o dar pokání a další dary Ducha, jestli prosíš o to léčení. A pokud ano, pozoruješ nějaký vztah mezi těmi prosbami a obdrženými dary? |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. duben 2014 @ 23:45:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Příště se nebudu namáhat s formulováním svých vět a rovnou to CTRL-C+CTRL-V převezmu od tebe. :-)
No, tak to se nemušíš namáhat s kopiemi z mých příspěvků, ale můžeš jít rovnou na zdroj odkud jsem ty formulace přes ctrl-ins a shift-ins převzal, abych se teda nechlubil cizím peřím ;-)
Myslím, že je správné a dobré prosit Boha o dary, včetně daru pokání. Myslíš, že tyto naše prosby mají nějaký vliv na to, jak člověka Bůh těmi dary obdarovává? Že je to tak, že člověk dostává přímo úměrně tomu, jak moc prosí?
No, opravdu nevím. Věřím tomu tak. A modlím se za dar pokání. Když se podívám zpátky co Bůh všechno vyřešil, tak mi přijde, že odpovídal na moje modlitby a prosby o to, aby mne zbavil hříchu nebo aby napravil co hřích vzal. Spíše si tedy myslím, že Bůh reaguje na vydání života (a to už jsme zas u té svobody a rozhodnutí). Ve chvíli, kdy se modlím, aby Bůh změnil můj život ale ten vztah mezi prosbami a odpovědí moc nevidím, obvykle až zpětně.
Pokud si vzpomenu na chvíle, kdy přišlo pokání, tak určitě bylo mnohem častěji "mimoběžné", mimo moje modlitby za vysvobození z nějakého hříchu, který mne trápil. Jako třeba ta situace s polem hrachu, za to jsem se určitě nemodlil, aby mne Bůh vysvobodil, protože jsem ani moc nevnímal, co je a co není hřích. Ale určitě jsem chtěl a modlil se za to, aby mne Bůh z takových věcí vysvobodil.
Takže vztah mezi modlitbou za dar pokání a pokáním ano, ale minoritní. Spíš než když se modlím za dar který už Bůh dal mi připadá že účinnější je vydat život, vydat tu konkrétní věc.
Jinak jsem měl teď asi před čtrnácti dny kázání na téma "řád nebo neřád" a na konci jsme se modlili za pár lidí, které trápil nějaký hřích, aby jim Bůh dal dar pokání. A jsem sám hodně zvědavý na to, jaký to mělo vliv. V životě jednoho člověka Bůh začal jednat a odpověděl během dnů a změnil jeho situaci ve vztahu ke hříchu, i když ho ze hříchu přímo nevysvobodil, tak jsem zvědavý jak dál Bůh bude pokračovat. Jestli se něco dozvím a budu o tom moci napsat, dám vědět.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 10. duben 2014 @ 21:10:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Asi jsem se špatně vyjádřil. Nejde o to, že by člověk (tedy já) prosil o pokání ohledně nějakého konkrétního hříchu. Je to docela podobné modlitbám za Boží zásah. Já třeba Boha neprosím, aby mě něco potkalo. Když třeba něco chci, řeknu o tom Bohu, ale poprosím ho, aby se v té věci děla jeho vůle. Není to tedy např."Abba, dej, ať vyhraju to výběrové řízení," ale "Abba, chtěl bych vyhrát to výběrové řízení, ale prosím, aby se stala tvá vůle." Já prostě věřím, že to nejlepší je prosit, aby se v mém životě děla jeho vůle, abych ji poznával a ano, občas i přijal, i když jaksi není totožná s mou představou. Tyto situace mám hodně rád. Na začátku se něco stane úplně jinak, než jak já jsem chtěl. Postupem času se ale ukáže, že se to ani lépe stát nemohlo.
Takže se modlím o dar pokání - takto obecně. No a ono pak přichází. A opravdu je to tak nějak mimoběžně. Stejně jako si najednou uvědomím, že mám hlad, uvědomím si, že nějaký hřích se mě už netýká. Někdy je to v rámci "polní" výchovy, někdy prostě jen tak. Tudíž ta otázka je, jestli si myslíš, že míra, v jaké je člověk obdarován, nějak souvisí s tím, jak moc a jak upřímně o to obdarování prosí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. duben 2014 @ 22:53:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Mám stejnou zkušenost jako ty pokud jde o to vysvobození ze hříchu. Jen jsem se často modlil za vysvobození z konkrétních hříchů, které mne nějak trápily.
Pokud jde o tu tvojí otázku zda ten kdo se více modlí za dary je více obdarován tak si myslím, že ano, ale nemám k tomu žádné svědectví nebo praktickou zkušenost. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 11. duben 2014 @ 22:25:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, pokud se chceme trochu přít, budeme muset opustit otázky Ducha a života s Bohem, protože tam se náš dialog mění v jeden monolog. Vlastně mám někdy trochu problém poznat, jestli jsi to psal nebo já.:-))
Já bych řekl, že tu zkušenost mám. Přijde mi, že čím více o ten dar žádám, tím více ho dostávám. Nevedu si tedy deník, ale zpozoroval jsem tu změnu za těch cca 6 měsíců (ty víš přesně kolik), co jsem tu nebyl a o ten dar prosil více než před tím. Dokonce to vypadá, že si té změny všimli i lidé kolem mě. Jen se to těžko vysvětluje - Duch mě vede k tomu, abych se v Kristu modlil k Otci o dar Ducha, který pak v Kristu od Otce skrze Ducha dostávám. Písmo to myslím vyjadřuje slovy "nežiju už já, ale žije ve mně Kristus". (Gal 2,20 - ten odkaz uvádím, protože jsem si všiml, že takových 50 % mých odvolávek na Písmo je v poslední době buď na list do Říma nebo Hebrejům. To abys věděl, že znám i ty ostatní.:-))) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 12. duben 2014 @ 09:40:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ty paulikiáne jeden. To más ž toho, že si furt čteš toho Pavla. Zkus si taky někdy přečíst Ježíše a nevynechávat!
(je to dostatečná a dostatečně konstruktivní opozice na GS?)
Až se zase budeme chtít někdy přít, můžeme si třeba vzít protestantskou koncepci předurčení, vyvolení a proti tomu hnuťovíráckou koncepci Slova a jeho moci. Ale to jen když budeš mít zájem ;-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 12. duben 2014 @ 10:28:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Až se zase budeme chtít někdy přít, můžeme si třeba vzít protestantskou koncepci předurčení, vyvolení a proti tomu hnuťovíráckou koncepci Slova a jeho moci. Ale to jen když budeš mít zájem ;-)
Tak to by mě zajímalo. Předurčení a vyvolení ale není protestantská koncepce. Když už, pak je to nedílná součást reformovaného pohledu na Písmo, ale není to nijak vázáno na jeden konkrétní teologický směr.Tak jaká je ta koncepce hnuťovírácká? Na začátku toho Hnutí víry byl pan Kenneth Hagin, který by celkem dobře zapadl mezi katolické mystiky a vizionáře, které osobně navštěvuje Ježíš, chodí na exkurze do pekla a nebe. Zejména mi u nich přijde dost divná představa, že chudoba a nemoc jsou znamením, že daný člověk ještě neporazil satana. Ale řekl bych, že ke hnutí víry se hlásí tolik rozličných směrů, že asi nejde mluvit o nějakém jednotném pohledu.
Ale jaká je ta koncepce Slova jeho moci? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 12. duben 2014 @ 22:34:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale jaká je ta koncepce Slova jeho moci?
To asi není na diskuzi v desáté úrovni threadu uprostřed povídání si o zbavení se hříchu. Zkusím to dát někdy dohromady.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ssns v Neděle, 13. duben 2014 @ 22:07:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OK, doufám, že to bude v době, kdy tu budu. Nerad bych o to přišel. |
]
|
|
|
|